logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

מפגש היסטורי בין האדמו"ר מהאלמין לרב ניסים פרץ זצ"ל- בענין חיזוק לימוד הזהר הקדוש

מפגש היסטורי  בין האדמו"ר  מהאלמין ביום י"ח טבת תשע"ב לבין הרב ניסים פרץ זצ"ל, בנושא חיזוק לימוד הזוהר הקדוש.

 לפניכם מכתב התעוררות לעם ישראל לחשיבות העצומה  של לימוד הזוהר הקדוש מאת   הגה"צ הרב ניסים פרץ 

 

 

 

 

לקריאת מכתב של הרב ניסים פרץ (קובץ pdf ) וגם  ובכתב ידו    לחץ כאן: מכתב מצוה חדש

  

 תיעוד  מהמפגש המרגש בין האדמו"ר מהאלמין- הגה"צ הרב יהודה גרוס לבין הרב  הגה"צ ניסים פרץ שליט""א. לצפייה  לחץ כאן:

http://www.youtube.com/watch?v=g6ObDsJ9HRE&list=UUP1bCqaP9DabSZTRR1ecobw&index=1&feature=plcp

 

 

 

 

 

  

 

  

   

 

    

 

   

 

 

     

 

   

 

 

  

 

   בס"ד

 דברים נפלאים נעשים כאן, וראוי לכל ישראל להיות שותפים בזה.

ועל זה באתי על החתום,

פרץ ניסים

 

לקריאת מכתב נוסף, לחץ כאן: מכתב חתימה הרב ניסים פרץ

מכתב חתימת הרב ניסים פרץ על מכתב

 

ב"ה

יוֹמָא דְהִילוּלָא י"ח טבת תשע"ב הצדיק הקדוש המקובל האלוקי רַבֵּינוּ יַעֲקֹב אַבּוּחַצִירָא זיעוכי"א

לכבוד ידיד נפשי הצדיק הגאון מעוז ומגדול המקובל רבי שלום יהודה גראס שליט"א מקים ומיסד ומנהל את מפעל הזוהר העולמי בגאון ובעוז.

אחרי דרישת שלומכם הטוב באהבה רבה ובלב ונפש חפצה.

מגלגלים זכות על ידי זכאי, מצוה גוררת מצוה והנה ה' גלגל שעל ידכם יפוצו מעינותיו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי חוצה, יבואו טהורים ויתעסקו בטהורים, בזכות שנלחמתם בעד טהרת וכשרות המאכלות, מקוואות, תיקוני עירובין בכל העולם, וסת"ם, ועוד, זכיתם מן שמיא ואתם עוסקים בהפצת הזוהר הקדוש דברי התנא האלוקי, שאתם מדפיסים את ספריו הקדושים ספרי הזוהר והתיקונים ומחלקים בחינם מיליוני ספרים כדי שבכל בית יהודי יהיו ספרי הזוהר והתיקונים ויהגו בהם יומם ולילה.

כמו כן הנכם הרי עוסקים בהסברה כמה נחוץ לדורנו לימוד הזוהר והנכם נוסעים מצפונה של ארץ ישראל ועד לדרומה, בבתי כנסיות ובבתי מדרשות להקהיל קהילות ולדרוש דרשות לסבר את אוזן אחינו בית ישראל על דבר המלך מלכו של עולם להתקבץ ולהקהל ולעמוד על נפשם בלימוד הזוהר הקדוש למען גאולת השכינה הקדושה, ולפדות נפשנו, ולהצילנו מרדת שחת, למען ייטב לך והארכת ימים. וכן הינכם מוציאים לאור חדשים לבקרים ספרים בגודל מעלת לימוד הזוהר, כמו ספר אור הזוהר, וכן מאורות הזוהר, ישועות הזוהר גדולי ישראל והזוהר ועוד רבות כהנה וכהנה ספרים, כדי שגם מי שלא זכה לשמוע ולטעום מצוף דבש אמרותיכם יוכל לעיין בספרים הללו, ויבין מתוכם גודל מעלת לימוד הזוהר, וידע איך מסרו הצדיקים נפשם על זה, אמנם אכן אינו דומה שמיעה לראיה, אך גם בזה יזכו לחלק טוב ולדבק עם צדיקי ה'.

הנה אינה ה' לידי ובא אלי ספר פתח אליהו, וספרא דצניעותא, ואדרא רבה וזוטא, ספרא אדרא דמשכנא וזוהר השבת ה"ח וזוהר חק לישראל ה"ח, ועוד קונטרסים קטנים מהדורת כיס שיכולים לקיים עימם מצוות ובלכתך בדרך, וזה דבר טוב שמרבה גבול הקדושה מאוד, ובמקום שאין איש ישתדל להיות איש, ויהא כנגד המקצרים, ובזה מזרזים הגאולה, ומרבים שפע ורחמים על ישראל.

הרשב"י מבטיח שבדור של משיח אפילו תינוקות של בית רבן ידעו סודות התורה

רציתי לספר לכם שראיתי הספר זוהר תורה שהוציא המקובל הגה"צ רבי יודל ראזנבערג זי"ע וראיתיו והנה זה דפוס ישן וקשה ללמוד מתוכו, וחשבתי מי הוא זה שיהיה לו הזכות להוציא לאור את הספר הזה לאור, כדי שיוכלו ללמדו עמו בחשק גדול, אך מלאכת הדפוס צריכה כתפיים רחבות לסבול עול החובות, וגם קשה מאוד להדפיס מחדש את כל הספר ולהגיהו, ושמועה טובה שמעתי לאחרונה שהינכם עוסקים בהדפסתו מחדש באותיות מחכימות ולחלקו ולהפיצו בישראל, ובחסדי שמים כבר יצא לאור זוהר תורה על כל ספר בראשית, מאוד שמח ליבי ויגל כבודי על זה, ומאוד נחוץ שיוכל כל אחד ללמוד ולהבין קטעים מזוהר הקדוש ראיתי ואחזה את עמלכם הרב והעבודה הקשה בההדרת הספר מחדש ובחלוקת קטעים ובעשיית כותרות כדי שיוכל כל אחד ואחד למצוא את מבוקשו ולטעום מעץ החיים, שבזה תתקיים נבואת הרשב"י שבדור של משיח אפילו תינוקות של בית רבן ידעו סודות התורה, למען ילמדו מנער ועד זקן מדן ועד באר שבע, ובכך נזכה ברצות ה' להיות כדורו של חזקיהו המלך (ב"ק י"ד.) שביקש הקב"ה לעשותו משיח, ועליו נאמר הפסוק "חובל עול מפני שמן", פירוש חובל ונחרב עולו של סנחריב מפני השמן של חזקיה בבית המדרש שלמדו תורה מדן ועד באר שבע, כן יזכה ה' על ידי כבודכם להרבות כבוד שמים וכבוד התורה, לאחוז בזכותיה דבר יוחאי למען יעתיר בעדינו שנזכה לגאולה השלימה בקרוב, "אַשְׁרֶיךָ יִשְׂרָאֵל מִי כָמוֹךָ עַם נוֹשַׁע בַּה' מָגֵן עֶזְרֶךָ וַאֲשֶׁר חֶרֶב גַּאֲוָתֶךָ וְיִכָּחֲשׁוּ אֹיְבֶיךָ לָךְ וְאַתָּה עַל בָּמוֹתֵימוֹ תִדְרֹךְ", (דברים פרק לג כט).

כל אחד שישתתף להרבות תורת הרשב"י

יעזור השם שיהיה לכם הרבה כוחות ושפע כסף וזהב תועפות לך, לממן את הפרוייקט החשוב הזה, להוציא מחשבתכם הטהורה לפועל ולברך על המוגמר, והנני מבקש מכבוד מעלתכם שבעת שתוציאו את כל הספר לאור, לזכותני להיות שותף במפעלכם הכביר להפיץ את תורת הרשב"י ולקיים "אֲחַלְּקֵם בְּיַעֲקֹב וַאֲפִיצֵם בְּיִשְׂרָאֵל", ויתקיים בכם הפסוק "יְהוּדָה אַתָּה יוֹדוּךָ אַחֶיךָ יָדְךָ בְּעֹרֶף אֹיְבֶיךָ יִשְׁתַּחֲווּ לְךָ בְּנֵי אָבִיךָ". כן יראו וכן יעשו כל אחד שישתתפו במפעל הכביר להרבות תורת הרשב"י ויזכו לימים שבהם תרבה הדעת כמים לים מכסים.

לראות להלוות לכל הפחות ולהפיץ ולהדפיס ספרי הקבלה הקדושים מגדולי וענקי ארץ גם אם אינם לומדים הספרים לכה"פ להדפיסם לזיכוי הרבים

בספר הקדוש הנהגות טהרת הקודש הקדמון (אות כ"ט.), כתב … בכן ראוי לעורר לבם של אלו האנשים העושים כן חלילה להם מעשות כדבר הזה שאם הוא לא זכה להנות מאורו, ילווה לאחרים ויהיה זה נהנה והוא לא חסר, ואדרבה שצדקתו עומדת לעד כנודע (כתובות נ. וברש"י שם), וכן שאר ספרים ילווה וילווה אף אם בעצמו ג"כ לומד מהם, עם כל זה בזמן שהם פנויים ואינו צריך להם ילווה ויזכה לאחרים, כי סהדי במרומים שהרבה דברים טובים היה לי מהמנע לכתוב אותם כדמותם וכתבניתם, כאשר פתאום לקחה ממנו הספר באמצע הלימוד, או לפעמים ידעתי הדבר ששם מקומו בספר ההוא ולא יכלתי להשיגה ובקשתי את שאהבה נפשי ולא מצאתי, ואל ה' פי קראתי שלקנות ספרים לכבודו יזכינו,  מעוז צור ישועתי, ועתה יערב לכם שיחתי, אם איזה דבר מתבניתו שניתי, וזה תמיד שאלתי ובקשתי, שתדינני אותי על צד היותר נוטה לכף זכותי, ובזה גם אתם תהיו נידונים לכף הזכות מה' יתברך שמו ויתעלה לעד ולעולמי עולמים.

אִם יִזְכֶּה לִלְמֹד וּלְהָבִין אֲפִלּוּ פֵּרוּשׁ מַאֲמָר אֶחָד, יַעֲשֶׂה בּוֹ תִּקּוּן לְמַעְלָה בְּשָׁעָה אַחַת מַה שֶּׁלֹּא יַעֲשֶׂה בְּלִמּוּד הַפְּשָׁט שָׁנָה תְּמִימָה, וּמֻבְטָח לוֹ שֶׁהוּא בֶּן עוֹלָם הַבָּא מִבְּנֵי הֵיכָלָא דְּמַלְכָּא, וְיִהְיֶה מֵרוֹאֵי פְּנֵי הַמֶּלֶךְ הַיּוֹשְׁבִים רִאשׁוֹנָה בְּמַלְכוּתָא דִּרְקִיעָא

רְאוּ מַה שֶׁכָּתַב בְּתִּקּוּנִים (סוֹף תִּקּוּן ו'), מֵהַאי חִבּוּרָא דִילָךְ, כַּד יִתְגַּלֵי לְתַתָּא בְּדָרָא בַתְרָאָה בְּסוֹף יוֹמַיָּא, וּבְגִינֵיהּ (וַיִּקְרָא כֹּה י) וּקְרָאתֶם דְּרוֹר בָּאָרֶץ וְגוֹמֵר. וּבַתִּקּוּן ל' (בְּסֵפֶר כִּסֵּא מֶלֶךְ), וְזֶה לְשׁוֹנוֹ: "כַּמָּה גָּדוֹל חִיּוּב עַל תַּלְמִידֵי חֲכָמִים לִלְמֹד קַבָּלָה, וְעָנְשָׁם כַּמָּה גָּדוֹל אִם אֵינָם לוֹמְדִים קַבָּלָה, וְגוֹרֵם אֹרֶךְ גָּלוּתָא, כִּי הֵם מְעַכְּבִים הַגְּאֻלָּה רַחֲמָנָא לִיצְלַןכִּי גָּדוֹל כֹּחָהּ לְקָרֵב הַגְּאֻלָּה". וּבְתִּקּוּן מ"ב (שָׁם בְּכִסֵּא מֶלֶךְ), "כִּי לִמּוּד הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ בְּגִירְסָא בְּעָלְמָא בּוֹנֶה עוֹלָמוֹת, וְכָל שֶׁכֵּן אִם יִזְכֶּה לִלְמֹד וּלְהָבִין אֲפִלּוּ פֵּרוּשׁ מַאֲמָר אֶחָד, יַעֲשֶׂה בּוֹ תִּקּוּן לְמַעְלָה בְּשָׁעָה אַחַת מַה שֶּׁלֹּא יַעֲשֶׂה בְּלִמּוּד הַפְּשָׁט שָׁנָה תְּמִימָה, וּמֻבְטָח לוֹ שֶׁהוּא בֶּן עוֹלָם הַבָּא מִבְּנֵי הֵיכָלָא דְּמַלְכָּא, וְיִהְיֶה מֵרוֹאֵי פְּנֵי הַמֶּלֶךְ הַיּוֹשְׁבִים רִאשׁוֹנָה בְּמַלְכוּתָא דִּרְקִיעָא. ואֵין נַחַת רוּחַ לַהַשֵּׁם כָּעֵסֶק בְּנִשְׁמַת הַתּוֹרָה שֶׁהִיא הַחָכְמָה הָאֲמִתִּית הַמְקֻבֶּלֶת כִּי מִמֶּנָּה יוֹדֵעַ רְצוֹנוֹ יִתְבָּרַךְ בַּעֲבוֹדָתוֹ וּמִצְווֹתָיו…". עַד כָּאן, (וְעַיֵּן עוֹד בַּסֵּפֶר זְכִירָה לְחַיִּים לְהַגָּאוֹן רַבִּי חַיִּים פַלַאגִ'י ח"ב דף ע' ע"ד, ובשו"ת אַפַרְקַסְתָּא דְעַנְיָא סִימָן ע"ד).

כל סיום זוהר הקדוש הוא קירוב הגאולה

והנה יודעים אנחנו כי רק בזכות למוד תורת הזוהר יצאו מן הגלות וכדמפורסם מה שאיתא ברעיא מהימנא  בספרא דא יפקון מן גלותא ברחמי. ואין צריך להאריך בזה כי וודאי למוד הזוהר הוא תיקון השכינה להוציא אותה מהגלות, ופשוט כי כל סיום זוהר הקדוש הוא קירוב הגאולה.

ולכן צריך לראות שיתרבו סיומי זוהר לאלפים ורבבות עד אין מספר, ואין ספק כי על ידי זה שמחלקים כל כך הרבה ספרי הזהר בחינם ממש, ודואגים שזה יגיע לכל ישוב נידח, על ידי זה יתווספו סיומים הרבה לזוהר הקדוש, וזה יקרב את הגאולה.

ולמותר להאריך בדבר הסכנה הרובץ על ארצנו הקדושה, שמכל צד יש ערבים שרוצים… וארץ אירן שמצהירה בגלוי כי רצונה להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים מנער ועד זקן ברגע אחד על ידי פצצת אטום, ח"ו. ומה יציל אותנו מזה אם לא עוד סיומים ועוד סיומים של הזוהר הקדוש.

בכל הישיבות, כוללים, ובתלמודי תורה, תנהיגו שילמדו לפחות שעה ביום זוהר

לכן הנני קורא למען השכינה הקדושה, לכל הישיבות הקדושות בארץ ובגולה ובכוללים, ובכל בתלמודי תורה, [יכולים ללמוד בספרי "זוהר השבת" או "זוהר תורה" שמתורגם יפה מאוד ללשון הקודש], תנהיגו שילמדו לפחות שעה ביום זוהר (כמו שלומדים דף היומי), וכך יוכל כל אחד לגמור בשנה את כל הזוהר הקדוש. חזקו ואמצו כי מי שלא יעשהו מי יודע אם רק הוא מעכב את ההצלה, כְמְבוֹאָר בְּתִּקּוּנֵי זֹהַר (תִּקּוּן ל' דַּף ע"ג:), אִינוּן דְּעָבְדִין לְאוֹרַיְיתָא יַבָּשָׁה, וְלָא בָעָאן לְאִשְׁתַּדְלָא בְחָכְמָה דְקַבָּלָה, דְגָרְמִין דְּאִסְתַּלַּק נְבִיעוּ דְחָכְמָה דְאִיהִי י' מִינָהּ, וְאִשְׁתְּאָרַת ב' יְבֵישָׁה, וַי לוֹן דְּגָרְמִין עֲנִיּוּתָא וְחַרְבָּא וּבִיזָה וְהֶרֶג וְאַבְּדָן בְּעָלְמָא.

לא יעבור שנה מללמוד זוהר הקדוש כולו

ראה מה שכתב הרה"ק רבי חיים פלאג'י (אות א') ולא יעבור שנה מללמוד זוהר הקדוש כולו, ומה טוב אם ישלימנו ביום ל"ג בעומר, וכן הזוהר החדש וטוב לך כל הימים. ואם לומדים שעה ביום יכולים לעשות סיום כל הזוה"ק בשנה אחת.

בְּנֵי יִשְׂרָאֵל הֵם נִקְרָאִים לָשׁוֹן הַקֹודֶש וַדַּאי

וּבַזֹּהַר פָּרָשַׁת תְּרוּמָה (דַּף קכ"ט ע"א וע"ב), אָמְרוּ שְׁהַשְּׁכִינָה מִתְחַבֶּרֶת עִם הַיְּהוּדִי הָאוֹמֵר בְּלָשׁוֹן הַקֹודֶש, וְזֶה לְשׁוֹנוֹ: קְדוּשָׁה דִּי בְסוֹפָא, אִיהִי תַרְגּוּם, כְּמָה דְאוֹקִימְנָא. וְדָא אֲפִילּוּ יָחִיד יְכִיל לוֹמַר לָהּ, אִינּוּן מִלֵּי דְּתַרְגּוּם. אֲבָל מִלִּין דְּלָשׁוֹן הַקֹּדֶשׁ דִּקְדוּשָּׁה, לָאו אִינּוּן אֶלָּא בַעֲשָׂרָה, בְּגִין דְּלָשׁוֹן הַקֹּדֶשׁ שְׁכִינְתָּא מִתְחַבְּרָא בַּהֲדֵיהּ. וּבְכָל קְדוּשָׁה דִשְׁכִינְתָּא אַתְיָא, לָאו אִיהוּ אֶלָּא בַּעֲשָׂרָה. דִּכְתִּיב, (ויקרא כב) וְנִקְדַּשְׁתִּי בְתוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְגוֹ', בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אִינּוּן לָשׁוֹן הַקֹּדֶשׁ וַדָּאי, וְלָא שְׁאַר עַמִּין דְּאִית לוֹן לִישָׁן אַחֲרָא. [לָשׁוֹן הַקֹודֶש]: הַקְּדֻשָּׁה שֶׁבַּסּוֹף הִיא תַּרְגּוּם, כְּמוֹ שֶׁבֵּאַרְנוּ, וְזֶה אֲפִלּוּ יָחִיד יוּכַל לוֹמַר אוֹתָהּ, אוֹתָם דִּבְרֵי הַתַּרְגּוּם. אֲבָל דִּבְרֵי לְשׁוֹן הַקֹּדֶשׁ שֶׁל הַקְּדֻשָּׁה אֵינָם אֶלָּא בַּעֲשָׂרָה, כִּי הַשְּׁכִינָה מִתְחַבֶּרֶת עִם לְשׁוֹן הַקֹּדֶשׁ [וּמִתְחַבֶּרֶת עִם הַיְּהוּדִי הָאוֹמֵר בְּלָשׁוֹן הַקֹודֶש (רמ"ק ורא"ג)], וּלְכָל קְדֻשָּׁה שֶׁהַשְּׁכִינָה בָּאָה, אֵין זֶה אֶלָּא בַּעֲשָׂרָה, שֶׁכָּתוּב (ויקרא כב) וְנִקְדַּשְׁתִּי בְּתוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְגוֹ'. בְּנֵי יִשְׂרָאֵל הֵם לְשׁוֹן הַקֹּדֶשׁ וַדַּאי [שֶׁבְּנֵי יִשְׂרָאֵל הֵם נִקְרָאִים לָשׁוֹן הַקֹודֶש וַדַּאי (רמ"ק ורא"ג)], וְלֹא שְׁאָר עַמִּים שֶׁיֵּשׁ לָהֶם לָשׁוֹן אַחֶרֶת.

לשון הקודש – השכינה מתחברת בה

רואים מכאן, ש"לשון הקודש – השכינה מתחברת בה", (ראה באריכות במכתב שכתב הצה"ק בעל השדי חמד בגודל מעלת לימוד זוהר הקדוש בלשון הקודש) וב"ה שזכינו שיצא לאור הזוהר בלשון הקודש בעשר כרכים, וי"ח כרכים, ושבעים כרכים בפורמט כיס, ותיקוני זוהר ואדרות, וכל אחד יכול ללמוד ויהיה שגור על לשונו, בקדושה יתירה בלשון הקודש, שמחוברת אל השכינה הקדושה.

ואסיים בברכה גדול המעשה יותר מן העושה, ותזכו להרבות חיילים לתורת רבי שמעון בר יוחאי הקדוש ויפוצו מעינותיו חוצה, ועל ידי כך יבוא משיחנו "וַאֲרוּ עִם עֲנָנֵי שְׁמַיָּא" וברחמים גדולים אקבצך במהרה בימינו אמן.

 

 להורדת/לקריאה המכתב בקובץ וורד: לחץ כאן: מכתב מצוה חדש (2)

 

 

 

4 comments

  1. שלום דב שובקס

    cx"s
    שלום רב על משכבו מה יפיו ומה טובו, דובר אמת בלבבו אדונינו בר יוחאי

    אני גם כן מאלפי המצטרפים שהצטרפו לקרוא בספר הזוהר על פי קריאת מרן הגאון בעל מפעל הזוהר

    מאז ששמעתי את קריאת הרב שרק זוהר יקרב הגאולה התחלתי לקרוא כל יום ספר הזוהר אכן מודה אני שאני לא מבין כל קטע אבל זה ברור שהרבה קטעים אפשר להבין וברוך ה' שאני כבר מבין יותר ויש לי יותר ויותר חשק איך אומרים עם האוכל בא התאבון ובלשון יותר לימודית "טעמו וראו כי טוב ה'" כשטועמים קצת מהזוהר נכנס טעם כל כך טוב שבטוח שאחר כך רוצים עוד

    יישר כח וחיילכם לאורייתא

    שלום דב שובקס

  2. שמחה שמילוביץ

    ב"ה
    איזה דבר גדול עשיתם שזכיתם לברר שאפשר ללמוד הזוהר בתרגום לשון הקודש,
    זה ממש סימני הגואלה ובפרט שנדפס כבר זוהר כזה, ורכשתי לעצמי, וממש אני לא יכול להפסיק ללמוד, זה מתוק מדבש,
    התחלתי להבין כמעט כל מאמר,
    התיבות האלו חזקו אותי:
    רואים מכאן, ש"לשון הקודש – השכינה מתחברת בה", (ראה באריכות במכתב שכתב הצה"ק בעל השדי חמד בגודל מעלת לימוד זוהר הקדוש בלשון הקודש) וב"ה שזכינו שיצא לאור הזוהר בלשון הקודש בעשר כרכים, וי"ח כרכים, ושבעים כרכים בפורמט כיס, ותיקוני זוהר ואדרות, וכל אחד יכול ללמוד ויהיה שגור על לשונו, בקדושה יתירה בלשון הקודש, שמחוברת אל השכינה הקדושה.
    אשרי יולדתכם
    שמחה שמילוביץ

  3. רבקה דירקטר

    ב"ה
    שלום לכם
    זה ממש תענוג גן עדן לראות איך שהצדיקים עובדים ביחד להביא את הגאולה השלימה בב"א
    בכבוד רב
    רבקה דירקטר

  4. ב"ה
    שלום לכל העסקנים הקדושים להביא את הגאולה בב"א.
    הבן שלי בא היום הביתה מהבית ספר ובידו תיקון מ"ח,
    אני לבד עברתי על הספר ונתפעלתי מאוד, זה ממש סגולה כזאת, ולא ידענו עד היום וב"ה כל הבית אומרים את זה בכל יום, ואני מקוה לראות ישועות גדולת.
    תודה רבה על כל פעולתכם
    שרה שטרן
    תל אביב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*