logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

דרשת האדמור מהאלמין בכנס עם הרב יובל עובדיה בבית שמש- י"ח אלול תשע"ח

האדמור-מהאלמין-עם-הרב-יובל-עובדיה-בכנס-בבית-שמש-חי-אלול-תשעח.mp3
29 באוגוסט 2018
3 MB
אורך זמן: 15:05

דרשה בכנס יום ג בלילה עם הרב יובל עובדיה בבית שמש


בִּרְשׁוּת הָרַבָּנִים הַגְּאוֹנִים, הרב הצדיק המזכה הרבים הגדול הרב יובל עובדיה ורָאשֵׁי יְשִׁיבוֹת שְׁלִיטָ"א, וּמְזַכֵּי הָרַבִּים שֶׁאִרְגְּנוּ אֶת קִבּוּץ הַגָּדוֹל הַזֶּה, וְכָל הַקָּהָל הַקָּדוֹשׁ הַזֶּה.
ב"ה

כָּתוּב בְּפָרָשַׁת קרח "וַיִּקַּח קֹרַח", וְאָמְרוּ בְּזוֹהַ"ק  (קֹרַח קע"ו ע"א) וַיִּקַּח קֹרַח  מַאי וַיִּקַּח? לָקַח עֵצָה רָעָה לְעַצְמוֹ שֶׁכָּל הָרוֹדֵף אַחֲרֵי מַה שֶׁאֵינוֹ שֶׁלּוֹ מַפְסִיד גַּם אֶת חֶלְקוֹ, וְאָמְרוּ חֲזַ"ל, (בְּרַשִׁ"י כָּאן טז ז') "וְקֹרַח שֶׁפִּקֵּחַ הָיָה מַה רָאָה לְשְׁטוּת זֶה, עֵינוֹ הִטְעַתוֹ" , וּמְפָרֵשׁ הָרַבִּי הַקָּדוֹשׁ רַבִּי אֱלִימֶלֶךְ זְיָ"ע, שֶׁבֶּן אָדָם יֵשׁ לוֹ שְׁנֵי עֵינָיִם, בְּאֶחָד צָרִיךְ לִרְאוֹת גְּדֻלַּת הַבּוֹרֵא, וּבַשֵּׁנִי שִׁפְלוּת עַצְמוֹ, וְקֹרַח הִסְתַּכֵּל רַק בְּעַיִן אַחַת עַל גדלות הַבּוֹרֵא וְלֹא הִסְתַּכֵּל עַל שִׁפְלוּת עַצְמוֹ, וְזֶה עֵינוֹ הִטְעַתוֹ, שֶׁהִסְתַּכֵּל רַק בְּעַיִן אַחַת ועל כן נפל עכת"ד.

בן אדם צריך להסתכל בשתי עיניים: להסביר את הענין נספר סיפור קטן כשהייתי בן 17 שנה נכנסתי להרבי שלי האדמור משאפרן זצ"ל, ואמר לי תיכף תזהר לא לשתות עפל דזשוס ושאלתי למה? אז אמר לי שמכניסים בזה חומרים של טריפות!

אמרתי לו תיכף ומיד שלי אין בכלל כסף לקנות את המשקה הזה, אבל אם הרבי יודע, למה שהרבי לא יבוא לבית המדרש בסאטמאר שישמעו כמה מאות אנשים וכך יתפרסם הענין, תיכף ומיד הלך איתי ביחד להתפלל מנחה בסאטמאר ועלה על הבימה, וצעק בקול, מורי ורבותי המיץ תפוחים הזה טרף, אז אחד שאל הלא יש על זה השגחה טובה?

ענה הרבי, אתם לא יודעים איך שרבנים נותנים הכשר, אם זה רב שיש לו קצת יראת שמים הוא נכנס למפעל וסוגר לו עין אחת ומסתכל רק בעין אחת, ואם הוא בכלל לא ירא שמים, סוגר שני עיניו ולא מסתכל ולא רואה כלום. זה היה כל הדרשה.

מורי ורבותי אנחנו באותו המצב כל פעם שאני שומע מהצדיק הרב יובל עובדיה מה שהולך עם רעידות אדמה והכוכב וכל האסונות הטבע שמספר נופל עלי פחד, איזה פחד?

פעם בא אדם אחד מגרמניה להחפץ חיים לקבל ברכה, החפץ חיים שואל אות מה הולך בגרמניה? עונה לו היהודי היה שם רעידת אדמה גדולה!

החפץ חיים מתחיל לרעוד וצועק אוי וויי אני צריך צריך לעשות תשובה! שאל אותו היהודי מגרמניה רבי מה איכפת לרבי מה הולך בגרמניה?

ענה לו החפץ חיים שכל דבר שהקב"ה עושה בעולם הוא כדי שאנחנו היהודים נתעורר לתשובה. לכן נתעוררתי מאוד מזה וכו'.  ונפל עלי פחד!

מובא בדרשת הרן ועוד, בשעה שהקדוש ברוך הוא זוכר את בניו ששרויים בצער בין אומות העולם מוריד שתי דמעות לים הגדול, וקולו נשמע מסוף העולם ועד סופו, והיינו גוהא (רעידת האדמה)". כידוע – כל מה שהקב"ה עושה בעולם – רמז לישראל (ידוע. עיין צפניה ג – וגמרא יבמות כמדומה, ודרשות הר"ן

בדרשות הר"ן הדרוש הששי "ולפעמים מתחדשים מקרים בריחוק מקום ובאיים הרחוקים, כדי שיתעוררו ישראל אל התשובה, וייראו ויפחדו פן יגיעם הפורענות, והוא מאמר הנביא (צפניה ג ו – ז) … אמרתי אך תיראי אותי תקחי מוסר. וכשאינם מתיסרים ברעת האחרים, הפורענות הולך הלוך ונסוע, וילך הלוך וקרב. ואין ספק כי מי שרואה כל אלו התלאות אשר הם באמת התראות השם יתברך, ועודנו מחזיק בדרכו אשר דרך בה,  הוא כמי שעובר עבירה וקיבל עליו התראה, שהתיר עצמו למיתה מכאן ואילך.)

במדרש שוחר טוב: ותגעש ותרעש הארץ, א"ר שמואל בר נחמני למה הזוועות באות, על הפסק בין מלכות למלכות, הדא הוא דכתיב (ירמיה נ"ח) ותרעש הארץ ותחול כי קמה על בבל. אליהו ז"ל שאל את ר' נהוראי על מה הזועות באות לעולם, אמר לו על חלול מעשרות שאין מפרישין אותן כתקנן, אמר לו חייך כך היא סברא דמילתא, אלא זהו עיקרו של דברי בשעה שהקב"ה מביט בעולמו ורואה בתי טרטיסאות ובתי קרקסאות ואומות העכו"ם יושבין בהשקט ובבטחה ובית המקדש חרב ובניו בצער מחרה אפו בעולמו להחריבו, הדא הוא דכתיב (שם כ"ה) ישאג על נוהו, בשביל נוהו, לפיכך ותרעש הארץ.

בילקוט שמעוני: (דברים ו, תתלו). מנין שהקב"ה מזעזע עולמו בשביל חורבן בית המקדש, שנאמר ה' ממרום ישאג ממעון קדשו יתן קולו שאג ישאג על נוהו, – מורי ורבותי בזמן מלחמת העולם שאלו את החפץ חיים איפו לברוח כדי להינצל, החפץ חיים אמר בהר ציון תהיה פלטה,

בואו ונסתכל בשני עיניים מה הולך לקרוא בעולם  ובפרט בארצות הברית שכל הנאסא וכל העולם מפחדים רק אנחנו היהודים לא מפחדים, כי היצר הרע לא נותן לנו להתבונן, ולראות בשני עיניים את האמת למה? כי העבודה זרה של הכסף של ארצות הברית עומדת לנגד עינינו. ומסמא לנו את העיניים.

מי שרוצה להינצל ממה שהולך לקרוא בעולם יש עוד עצה עכשיו תיכף ומיד לבוא לארץ ישראל, כי אם לא יבוא תיכף לא יוכל לבוא אפילו עם הפיג'מות, גם כן לא יוכל להגיע לארץ ישראל. – אנחנו לא יודעים מרגע לרגע מה מה שהולך לקרוא, הרב הצדיק יובל עובדיה מעדכן אותנו כל הזמן מה קורא ומי שיש לו טיפת שכל, יקח מיד את החפצים שלו, ויבוא לארץ ישראל, שזה ארץ אשר עיני ה"א בה מראשית השנה עד אחרית שנה.

 

אמר הקדוש ברוך הוא למשה: הארץ חביבה עלי, וישראל חביבים עלי, אכניס את ישראל שהם חביבים עלי, לארץ שחביבה עלי (במדבר רבה כג)

לפני כ20 שנה הדפסנו מאות אלפים ספרים על ארץ ישראל בכמה שפות באנגלית בספרדית ועוד שפות

THE MITZVAH TO LIVE IN ERETZ ISRAEL:

וב"ה הרבה עלו על ידי הספרים האלו. וכל אחד יכול לקבל את הספרים בחינם וישלח לכל הקרובים והידידים שלו עד שכולם יעלו לארץ ישראל. כי אנחנו כבר בסוף הגלות, ומי שיעשה למען הקב"ה יהיה לו פרוטקציה וינצל מכל המרעין בישין בע"ה. – כל אחר יודע שאחד היה אברהם, וכל אחד יכול לזכות להיות כמו אברהם אבינו, כמו שכתוב בשבט  מוסר שכל אחד יכול להיות אברהם אבינו, אז איך זה באמת יכול להיות?

כל איש ואשה שיתחזקו ויחזקו עוד יהודים לעלות לארץ ישראל, יזכו להיות כמו אברהם אבינו ממש, כי זה מסירת נפש גדולה לעזוב את חוץ לארץ, שכתוב שמי שגר בחוץ לארץ כמי שאין לו אלוה, ומי שגר בארץ ישראל כמי שיש לו אלוק ומצות ישוב ארץ ישראל שקולה כנגד כל מצות התורה   ספרי ראה  ובמדרש ילמדנו פרשת פקודי כתוב שאין הקב"ה מזיז עיניו ממנה שנאמר עיני ה"א בה וגו'. במסכת כתובות (קיא, ב):  תנו רבנן: לעולם ידור אדם בארץ ישראל אפילו בעיר שרובה נכרים, ואל ידור בחוצה לארץ ואפילו בעיר שרובה ישראל, שכל הדר בארץ ישראל דומה כמי שיש לו אלוה, וכל הדר בחוצה לארץ דומה כמי שאין לו אלוה ובזוהר (חלק א' דף קע"ז עמוד ב') כל שזכה בארץ ישראל, יש לו חלק לעולם הבא]. – הרמב"ן במנין תרי"ג: מצות ישיבת ארץ ישראל כל עת ורגע שהאדם בארץ ישראל הוא מקיים המצוה זו. 60 רגעים בדקה כפול 60 דקות בשעה 3600 בשעה אחד כפול 24 שעות ביום 86.400 כפול 365 ימי השנה

31.536.000 31 מילון מצות בשנה – כפול 70 שנה

כמה מצות מקיים יוצא 2.207.520.000

2 ביליון 207 מיליון 520 אלף מצות ב70 שנה בלי שעושה כלום,

וכל אדם הגר בארץ ישראל שוה כמו 60 אנשים בחוץ לארץ,

אז כל אחד שמביא רק אדם אחד לארץ ישראל כמה מצוות הוא זוכה.

בזכות שכולנו נתארגן ונביא את כל ישראל לארץ ישראל יזכו להינצל במלחמת גוג ומגוג, ונזכה לביאת משיח צדקינו בקרוב ממש אמן, ומשיח יצביע ידו עליו ויאמר בזכותך היגעתי.

 

תשובהתשובה לכולםהעברה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*