logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

מצות ישוב ארץ ישראל שקולה כנגד כל מצות התורה ספרי ראה- “DWELLING IN ERETZ ISRAEL IS THE EQUIVALENT OF ALL THE MITZVOT IN THE TORAH”

 

ארץ ישראל- תחרות צילומים- מוטקה

מצות ישוב ארץ ישראל שקולה כנגד כל מצות התורה   ספרי ראה

“DWELLING IN ERETZ ISRAEL IS THE EQUIVALENT OF
ALL THE MITZVOT IN THE TORAH” (SIFREI, PARASHAT REE)

HTTP://WWW.ISRAEL613.COM/ERETZ.HTM

קוֹל קוֹרֵא בַּמִּדְבָּר פַּנּוּ דֶּרֶךְ ה' יַשְּׁרוּ בָּעֲרָבָה מְסִלָּה לֵאלֹקֵינוּ: סוד והתגלות נפלא ונורא מספר הקדוש חסד לאברהם, באותו יום כשיבוא המשיח עם קיבוץ גליות לארץ ישראל – מה יהיה? – נערך ע"י איש בן פרצ"י עיה"ק צפת תובב"א.

קוֹל קוֹרֵא בַּמִּדְבָּר
שנה א' גליון א' כ"א אדר תשס"ו

קוֹל קוֹרֵא בַּמִּדְבָּר פַּנּוּ דֶּרֶךְ ה' יַשְּׁרוּ בָּעֲרָבָה מְסִלָּה לֵאלֹקֵינוּ: הגאון הצדיק הקדוש רשכבה"ג, מקנא קנאת ה' צבאות, לוחם מלחמות ה' ברמה, רבינו יעקב עמדין זיע"א, בן הצדיק הקדוש הקנאי הגדול רבינו החכם צבי זיע"א מתאונן וקונן על מצב הדור, ומחזק ידים רפות וברכים כושלות, ומסדר דיני ועניני תפלה בהקדמתו לסידורו "בית יעקב", נערך ע"י איש בן פרצ"י עיה"ק צפת תובב"א.

קוֹל קוֹרֵא בַּמִּדְבָּר
שנה א' גליון ב' כ"ב אדר תשס"ו
קוֹל קוֹרֵא בַּמִּדְבָּר פַּנּוּ דֶּרֶךְ ה' יַשְּׁרוּ בָּעֲרָבָה מְסִלָּה לֵאלֹקֵינוּ: המשך מרבינו הקדוש רבי יעקב עמדין זצ"ל. – ואין להאריך בידוע כמה הפליגו רבותינו ז"ל בשבח ארץ ישראל והדרים בה, כי התלמוד והמדרשים והזוהר וספרי החכמה מלאים מפה לפה, וכן המפרשים מלאו ידיהם לה', להזכירה לשבח גדול, ביחוד הראב"ע והרמב"ן על התורה, יעיין שם. ובעל ספר הכוזר החסיד הפליא בדבר זה בכמה מקומות מספרו. , נערך ע"י איש בן פרצ"י עיה"ק צפת תובב"א.

קוֹל קוֹרֵא בַּמִּדְבָּר
שנה א' גליון ג' כ"ג אדר תשס"ו

דברים ברורים ומזהירים כנתינתן מסיני, מרבינו האלשי"ך הקדוש זצ"ל, בספרו תורת משה פרשת כי תבוא (פרק כ"ח פסוקים ו-ח).

או יאמר ברוך אתה בבואך וכו'.  אם תצטרך לצאת חוץ לארץ להרויח טרף ביתך, אל תחוש תאכל מתחת החצונים ותפרוש הקדושה ממך או שטומאה תדבק בך, כי הנה כאשר ברוך אתה בבואך לארץ כי אתה בא אל הקדושה, כן ברוך אתה בצאתך שלא תוסר קדושה ממך כי גם שם ברוך תהיה, ובמה תדע כי כן, הנה אם יקומו אויביך עליך בצאתך יתנם ה' נגפים לפניך וכו' כבקודם, ואין זה רק הוראה כי מלאכיו יצוה לך לשמרך  ולהפיל את אויביך:

ועם כל זה, זאת עצתי,שלא תצא חוץ לארץ לבקש מזונך, כי אם שכון בארץ הקדושה ובטח בה' ועשה טוב, כי לא יגעל בך ה' מלהטיב לך שם. וזהו יצו ה' אתך כו' בארץ אשר ה' אלהיך נותן לך, והסר מלבך דבר שקר לומר כי יותר יבורך גבר בחוץ לארץ, כי הלא שא נא קל וחומר ואמור, ומה אם בחוץ לארץ שיהודי הדר בה דומה כמי שאין לו אלוה מתפרנס איש ישראל, מה גם עתה בארצו יתברך אשר בה ה' אלהיו עמו שיפרנסהו בה אם יבטח בו. וזהו אומרו יצו ה' אתך את הברכה, לומר הלא ודאי הוא כי יצו ה' אתך כלומר בהיותו אתך את הברכה וכו', והיכן הוא אתך הלא הוא בארץ אשר ה' אלהיך נותן לך, ואמר באסמיך לומר אל תעש לך חשבונות לומר איזה הדרך ירוח לי בארץ, והן לא אזרע שדה בית כור כי איננו לי, וכרמי שלי לא יראה ולא ימצא, ועושר ונכסים לשאת ולתת אין אתי, ומעט אשר לפני אין בו די מזון שנים עשר חדש, ואחרי כן אסעה ואלכה מארצו יתברך אצא בחוסר כל וטוב לי, כי בעוד יש אתי אלכה לי ואסתתרה וירוח לי ומעט אשר לפני יפרוץ לרוב. והנה האיש הזה כמקרה הכהן עם אשתו שסיפרו בירושלמי (מד"ר ויקרא טו ג) גם הוא יקרנו שהיה דחוק בארץ ישראל, ויאמר לאשתו הנני הולך בדרך חוץ לארץ אולי שם ייטיב לי ומאומה אין בידי להניח בידך שתזכרני בו, אך אשר חלק לי ה' בבינה במראות   נגעים אלמדך:

ויהי הוא דובר אליה משפטי צדק אשר בין נגע לנגע ולשאת ולספחת ולבהרת והשחין והנתק, ובתוך הדברים אמר אליה דעי איפה כי כל שער שבראש האדם יש לו גומא, שהוא מקור ומבוע מימי חיותו לגדל בו, ואילו היו נוגעים מבוע של זה לזה היו עיניו כהות מראות. ויהי כשומעה ותען ותאמר לו הלא ישמעו אזניך מה שפיך מדבר, והלא לשער אחד משערות גופך משגיח בו הוא יתברך לתת לו מחייתו בלתי נוגעת בחבירו, כל שכן את כל גופך מכף רגלך ועד קדקדך שישלח ה' את מחייתך, ולא תצא מארצו ובטח בה' והוא יכלכלך, ויעש כן ולא חסר לו. והן אלה דברי משה רבינו ע"ה בתורתו יתברך, אל תעמוד בדבר רע לומר כי טוב יהיה לך כי תצא מארצך הקדושה כי דל חלקך, כי הלא בטח בה' ויצו את הברכה:

אך בשתים תתחתן ותצליח, אחת כי לא תעשה משאך ומתנך גלוי במקום רואים לכל כי אם סמוי מן העין, כי אז במעט יצו ה' בו את הברכה. שנית שלא תהיה יושב ובטל ומה גם אם הכסף אזל מכליך לגמרי, כי ששת ימים תעשה מלאכה ובה יצו ה' את הברכה, וזהו ובכל משלח ידך, וכל אשר אמרתי שיצו ה' את הברכה כו' היא בארץ וזהו אומרו בארץ שהיא ארץ הקדושה:

ועוד אני אומר לך, כי אפילו תאמר כי בארץ ישראל מדקדקין יותר במעשיך וימעטו מזונותיך בה, טוב לך מעט בארץ ישראל אשר שם אתה מקבל מידו יתברך וניכר שהוא אלהיך, ממה שתקבל הרבה בחוץ לארץ על ידי שרים חצונים ותדמה כמי שאין לו אלוה שמקבל על ידי החצונים. וזהו אומרו אשר ה' אלהיך נותן לך, כי הברכה הנזכרת יהיה מה שה' בעצמו שהוא הוראת היותו אלהיך נותן לך, ולא מה שיותן לך על ידי חצוני שתדמה כמי שאין לו אלוה חלילה:

 ועד העולמי למען מצוות ישוב ארץ ישראל

ארגון עולמי מוקדש לעורר שכל היהודים יעלו ויבואו לגור בארצינו הקדושה,  ועל ידי זה נזכה בקרוב לביאת משיח צדקינו בב"א

תני רבי שמעון בר יוחאי: אדם כשהוא גולה מיהודה לגליל או מגליל ליהודה, אין זה קרוי גולה, בשעה שהוא גולה מארץ ישראל לחוצה לארץ קרוי גולה (מדרש שמואל פרק ח).

תנו רבנן: לעולם ידור אדם בארץ ישראל אפילו בעיר שרובה נכרים, ואל ידור בחוצה לארץ ואפילו בעיר שרובה ישראל, שכל הדר בארץ ישראל דומה כמי שיש לו אלוה, וכל הדר בחוצה לארץ דומה כמי שאין לו אלוה (כתובות קיא, ב).

 ר' ישמעאל אומר: ישראל שבחוצה לארץ עובדי כוכבים ומזלות בטהרה הן. (עבודה זרה ח, א).

 מאן דנשמתיה נפקת בארעא קדישא, אי אתקבר בההוא יומא, לא שלטא עליה רוחא מסאבא כלל. [תרגום הזוהר: מי שמת בארץ ונקבר באותו יום, אין רוח הטומאה שולט עליו כלל]. (זוהר חלק ב' דף דף קמ"א עמוד א').

עשרה חלקים של גבורה בעולם, תשעה ביהודה ואחד בכל העולם. עשרה חלקים של יופי בעולם, תשעה בירושלים ואחד בכל העולם, עשרה חלקים של חכמה בעולם, תשעה בארץ ישראל ואחד בכל העולם (מדרש מגלת אסתר)

עלה עזרא וכל הקהל עמו, ורצה יחזקאל לעבר את השנה בחוצה לארץ, אמר לו הקדוש ברוך הוא: אין לך רשות לעבר את השנה בחוצה לארץ (פרקי דרבי אלעזר הג' פרק שמיני).

אמר הקדוש ברוך הוא: חביבה עלי כת קטנה בארץ ישראל, מסנהדרין גדולה שבחוצה לארץ (ירושלמי נדרים פ' ו)

כל מאן דזכי בהאי ארעא קדישא, אית ליה חולקא לעלמא דאתי. [תרגום הזוהר: כל שזכה בארץ ישראל, יש לו חלק לעולם הבא]. (זוהר חלק א' דף קע"ז עמוד ב').

אמר רבי יוסי בן חלפתא לרבי ישמעאל בנו: אתה מבקש לראות את השכינה בעולם הזה, עסוק בתורה בארץ ישראל (מדרש שוחר טוב).

אפילו צדיקים וחכמים בחוץ לארץ, ורועי צאן ובקר בארץ ישראל, אין מעברין את השנה אלא על ידי רועי צאן ובקר בארץ ישראל. אפילו נביאים בחוץ לארץ, והדיוטים בארץ ישראל, אין מעברין את השנה אלא על ידי הדיוטים שבארץ ישראל (פרקי דרבי אלעזר הג' פרק שמיני).

גליל. ארעא דגליל כו' תמן זמין מלכא משיחא לאתגלאה, בגין דאיהו חולקיה דיוסף. [תרגום הזוהר: בגליל עתיד מלך המשיח להתגלות]. (זוהר חלק ב' דף ר"כ עמוד א'. דף ט' עמוד א'. חלק א' דף קי"ט עמוד א').

 

        One should always live in the Land of Israel, even in a city where the majority are idol worshippers, and not in chutz la Aretz, even in a city where the majority are Jews. (Kesubos 110); also included in the Rambam   (Hilchos Melachim Chapter 5)

    Said the Holy One Blessed be He: A small group in the Land of Israel is dearer to Me than a full Sanhedrin outside the Land. (Yerushalmi, Sanhedrin 86)

   There are ten measures of Torah in the world. Nine are in Eretz Israel. and one in the rest of  the world. (Esther Rabba)

Better is a dry piece of bread with tranquility in it than a house full of quarrelsome feasts (Mishle 17:1):     Better is a dry piece of bread with tranquility in it: R. Yochanan said, "This refers to Eretz Israel, for even if a person eats (dry) bread and salt every day while dwelling in Eretz Israel, he is assured a portion in the World to Come…Than a house full of quarrelsome feasts: This refers to Chutz LaAretz, which is full of violence and robbery." (Yalkut Shimoni 2:956)

Settling Eretz Israel is a Mitzvah that encompasses all the Torah, for all those who walk in it four Amot have a portion in the World to Come which is all life. (Or ha Chayim ha Kaddosh Devarim 30:20)

"It is preferable to dwell in the deserts of Eretz Israel than the palaces of Chutz LaAretz" (Bereshit Rabba 39:8).

לחץ כאן כדי השב או העבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*