logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

מעשה אבות- שופר משיח -פעיה"ק יְרוּשָׁלַיִם תובב"א

מעשה אבות

בעזהשי"ת

פעיה"ק יְרוּשָׁלַיִם תובב"א

להורדה: מעשה אבות המשך מנוקד יום ב וארא

מַעֲשֵׂה אָבוֹת

זְכֹר יְמוֹת עוֹלָם בִּינוּ שְׁנוֹת דֹּר וָדֹר שְׁאַל אָבִיךָ וְיַגֵּדְךָ זְקֵנֶיךָ וְיֹאמְרוּ לָךְ, (דְּבָרִים ל"ב ז')

הֶעְתֵּק פְּסַק בֵּית דִּין מִיּוֹתֵר מע"א זִקְנֵי הַדּוֹר זיע"א, כַּאֲשֶׁר הָיָה בָּא הֵנָּה מִמְּדִינַת אוּנְגַארְן הֲנַעֲשֶׂה שָׁם בִּשְׁנַת תרכ"ו בַּאֲסִיפַת רַבָּנִים וּגְאוֹנִים צַדִּיקִים וְכוּ' מִתַּמָּן זיע"א, וְנִדְפָּס כַּמָּה פְּעָמִים שָׁמָּה כַּנּוֹדָע וְהָרַבָּנִים הַגְּאוֹנִים הַצַּדִּיקִים בָּתֵּי דִּינִין מפעה"ק ת"ו וְאַרְבַּע אֲרָצוֹת, זִקְנֵי הַדּוֹר חַכְמֵי יִשְׂרָאֵל נוֹחֵי נֶפֶשׁ זיע"א מק"ק סְפַרְדִים אַשְׁכְּנַזִּים מַעַרָבִים וְכוּ' קִיְּמוּ אֶת כָּל הַמַּעֲשֶׂה הֲנַעֲשֶׂה יוֹתֵר מִן ע"א זְקֵנִים הַלָּלוּ כְּהִלְכוֹת גּוּבְרִין יְהוּדָאִין לְמוֹסָדוֹת דּוֹר דּוֹר לְקַיֵּם עָלֵינוּ וְעַל זַרְעֵנוּ כָּל זֶרַע יִשְׂרָאֵל עַד כִּי יַעֲמוֹד הַכֹּהֵן לְאוּרִים וְתוּמִים בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ אָמֵן, וְנִדְפָּס פעה"ק ת"ו בִּשְׁנַת תרל"ג לפ"ק.

וְזֶה לְשׁוֹנָם הַקָּדוֹשׁ אוֹת בְּאוֹת:

פְּסַק בֵּית דִּין

תּוֹרָה אָמְרָה צֹפֶה נְתַתִּיךָ לְבֵית יִשְׂרָאֵל אִם רָשָׁע בַּעֲוֹנוֹ יָמוּת דָמוֹ מִיָּדֶךָ אֲבַקֵּשׁ אִם לֹא דִּבַּרְתָּ לְהַזְהִיר אוֹתוֹ מִדַּרְכּוֹ, וְכָשְׁלוּ אִישׁ בְּאָחִיו דָּרְשׁוּ חֲכָמֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה אִישׁ בַּעֲוֹן אֶחָיו ה' בְּמִשְׁפָּט יָבוֹא עִם זִקְנֵי עַמּוֹ וְשָׂרָיו אָמְרוּ חֲזַ"ל עַל זְקֵנִים שֶׁלֹּא מִחוּ בְּשָׂרִים, וַאֲשִׂימֵם בְּרָאשֵׁיכֶם אַשְׁמוֹתֵיהֶם שֶׁל יִשְׂרָאֵל תְּלוּיוֹת בְּרָאשֵׁי דַּיָּנֵיהֶם, אָרוּר שֶׁלֹּא יָקוּם, כִּדְרָשַׁת יְרוּשַׁלְמִי, לָמַד וְלִמֵּד קִיֵּם עֲשֵׂה וְהָיָה בְּיָדוֹ לְהָקִים וְלֹא הֲרֵי זֶה בִּכְלָל אָרוּר, וְאִם כָּךְ הִזְהִירָה תּוֹרָה עַל אִישׁ פְּרָטִי וַעֲבֵרָה פְּרָטִית עֲבֵרָה כָּזֹאת שֶׁגּוֹרֶמֶת וּמְבִיאָה לְפִרְצוֹת וַהֲרִיסוֹת הַתּוֹרָה בִּכְלָלָהּ, וְגַם שֶּׁנּוֹגֵעַ לָרַבִּים מִיִּשְׂרָאֵל עַל אַחַת כַּמָה וְכַמָּה וְקַל וָחוֹמֶר בֶּן בְּנוֹ שֶׁל קַל וָחוֹמֶר שֶׁלֹּא לִהְיוֹת נֶחְבָּא אֶל הַכֵּלִים, וְלִטְמוֹן יָדוֹ בַּצַּלַּחַת, אֶלָּא כָּל מִי שֶׁיִּרְאַת אֱמֶת בִּלְבָבוֹ יֶאֱזֹר כְּגֶבֶר חֲלָצָיו וִישַׁנֵס מָתְנָיו וְיֹאמַר מִי לַה' וּלְתוֹרָתוֹ אֵלַי (וַיֵּאָסְפוּ אֵלָיו כָּל בְּנֵי לֵוִי כְּמִדְרַשׁ אוֹתָם שֶׁרְצוֹנָם בֶּאֱמֶת לְלַוּוֹת בָּנִים לַמָּקוֹם וּמִי הֵם הֵמָּה, הָאוֹמֵר עֲבוּר אַהֲבַת ה' וְלַעֲשׂוֹת עֲבוּרוֹ לְאָבִיו וּלְאִמּוֹ לֹא רְאִיתִיו, וְאֶחָיו לֹא הִכִּיר, וּבָנָיו לֹא יָדָע) לְחַזֵּק בִּדְקֶיהָ שֶׁל תּוֹרָה וְלִגְדוֹר הֲרִיסוֹתֶיהָ לְבַל יַעֲלֶה עוֹד פּוֹרֵץ עֲלֵיהֶם, עַל כֵּן מָצָאנוּ עַצְמֵנוּ מְחֻיָּבִים בְּדָבָר זֶה (בִּרְאִיָּתֵנוּ בַּעֲווֹנוֹתֵינוּ הָרַבִּים זֶה זְמַן זְמַנִּים מִקָּרוֹב בָּאוּ חֲדָשִׁים וַחֲדָשִׁים עִם יְשָׁנִים, מְחַבְּלִים כְּרָמִים כֶּרֶם ה' בִּפְרֹעַ פְּרָעוֹת בְּיִשְׂרָאֵל פָּרְצוּ וְעָבְרוּ חֹק יוֹדְעִים רִבּוֹנָם וּמְכַוְּנִים לִמְרוֹד בּוֹ, וּבָנוּ וּבוֹנִים בָּמוֹת לְעַצְמָם, לִנְתוֹשׁ וְלַהֲרוֹס לְהַחְלִיף וּלְשַׁנּוֹת בְּתַבְנִית דְּמוּת בִּנְיָן בֵּית הַכְּנֶסֶת, וּבְּעַשִׂיוֹת מִגְדָּל, וּבִנְיַן בִּימָה, וּבִמְחִיצָה בֵּין עֶזְרַת נָשִׁים לַאֲנָשִׁים, וּבְהַעֲמָדַת חֻפָּה, וְשִׁנּוּי כְּסוּת שְׁלִיחַ צִבּוּר, וְעִם אוֹתָן נְעָרִים הַיְּדוּעִים הַמְּנֹעָרִים, וּבִשְׁאָר מִנְהָגֵי בֵּית הַכְּנֶסֶת וְנִגּוּנֵי תְּפִלָּה הַנְּהוּגִים בְּכָל תְּפוּצוֹת יִשְׂרָאֵל מִקֶּדֶם קַדְמָתָהּ) כַּוָּנַת יָצָר הָרַע וּמַלְאָכָיו מִשְׁלַחַת מַלְאֲכֵי רָעִים נִרְאֶה בַּעֲלִיל רַק לְהִתְדַּמּוֹת וּלְהִתְחַבֵּר וּלְהִתְעָרֵב לִשְׁאָר נִימוּסִי דָּתוֹת אֻמּוֹת הָעוֹלָם וּלְהַחֲלִישׁ וְלַעֲקוֹר רַחֲמָנָא לִיצְלָן  דָת יַהֲדוּת כְּמוֹ שֶׁנִּרְאֶה בְּעֵין בְּכַמָּה מְקוֹמוֹת לִפְנֵי אֵיזֶה שָׁנִים מַה הָיוּ.

שיעור 10

שופר משיח מספר 10

ברוכים הבאים בשם השם

אנחנו ממשיכים את הסריה שופר משיח ועלון עלי עין על שמירת עיניים ותיקון הברית, והחרם, והאיסורים עם חתימות של יותר מ-120 גדולי ישראל על האיסור הנורא שיושבים אנשים ונשים בלי מחיצה – וזה ממש בתי זונות בפרהסיה, וזה דור המבול וכולם בחרם חמור של  גדולי ישראל מדורות הקודמים, וכמו שְנִכְנַס לְבֵית עֲבוֹדָה זָרָה, וֶהוּא בִּכְלַל יֵהָרֵג וְאַל יַעֲבֹר.

שיעור 9

וְעַתָּה אֵיךְ יֵרְדוּ עֶשֶׂר מַעֲלוֹת אֲחוֹרַנִּית (לַמְרוֹת עֵינַי כְּבוֹדוֹ כְּלַפֵּי שֶׁהִזְהִירָה תּוֹרָה בְּכָל אֵלֶּה בְּכַמָּה לֹא תַּעֲשֶׂה וְאָמְרוּ בְּחֻקּוֹתֵיהֶם לֹא תֵּלְכוּ, הִשָּׁמֶר לְךָ פֶּן תִּנָּקֵשׁ אַחֲרֵיהֶם, אֵיכָה יַעַבְדוּ, וְעַל יְדֵי כֵן קִיּוּמָהּ שֶׁל תּוֹרָה חָלִילָה הָיְתָה לְבָעֵר, וְאַחֲרוֹן הִכְבִּיד שֶׁהִנְהִיגוּ בֵּינֵיהֶם שֶׁלֹּא יִזָּכֵר שֵׁם וּלְשׁוֹן יִשְׂרָאֵל עוֹד, אוֹי לְעֵינַיִם עֵינַי שִׂכְלִיִּים שֶׁכָּךְ רוֹאוֹת עַד הֵיכָן הִגִּיעַ צָרָעַת הַמַּמְאֶרֶת וָאֵשׁ הַגְּדוֹלָה הַזֹּאת בְּכַמָּה מְדִינוֹת מַה לָנוּ לְפוֹרְטָם וּלְהִזָּכֵר שְׁמָם, לִבִּי, לִבִּי, עַל חַלְלֵיהֶם אֲשֶׁר כְּגַן הָאָרֶץ לְפָנָיו, וְאַחֲרָיו מִדְבָּר שְׁמָמָה שֶׁשָּׂרְפָה וְעָקְרָה יְסוֹדוֹתֶיהָ שֶׁל תּוֹרָה וְהַיִּרְאָה, וְעַד הֵיכָן הִגִּיעַ גַּם בִּמְדִינָתֵנוּ בְּכַמָּה מְקוֹמוֹת, מֵעַתָּה עַד הֵיכָן יוּכַל לְהַגִּיעַ) וְאֵין לָנוּ שִׁיּוּר לְעוֹרֵר וּלְהִתְלַהֵב לֵב הַהֲמוֹן עַם ה' רַק הַתּוֹרָה הַזֹּאת שֶׁשּׁוֹמְעִים בַּדְּרָשָׁה וְגַם הִיא תִנָּתֵן לְיַד יֵצֶר הָרַע לְלָבְשָׁהּ מַלְבּוּשׁ נָכְרִי וְלַעֲשׂוֹת מִסַנֵיגוֹר קַטֵּגוֹר רַחֲמָנָא לִצְּלָן, וְאָכְלָה וּמָחֲתָה פִּיהָ וְאָמְרָה לֹא פָעַלְתִּי אָוֶן וְעַל יְדֵי כֵן גַּם רַבִּים מֵהֲמוֹן עַם הַכְּשֵׁרִים נִלְכָּדִים בְּרִשְׁתָּם וְאוֹמְרִים לָרָשָׁע צַדִּיק אַתָּה, כְּלַפֵּי שֶׁהִזְהִירָה תּוֹרָה נֶגֶד זֶה וְצִוְּתָה וִיהִי שָׁם לְגוֹי מְלַמֵּד שֶׁהָיוּ יִשְׂרָאֵל מְצוּיָינִים שָׁם, וְרַק דָּבָר זֶה גָּרַם לָהֶם בְּמִצְרַיִם שֶׁלֹּא נֶאֶבְדוּ בֵּין אוּמוֹת הָעוֹלָם, וְקָרָא צֶוֶת וָאַבְדִּיל אֶתְכֶם מִן הָעַמִּים, וְהֵן עַם לְבָדָד יִשְׁכּוֹן כְּתַרְגּוּם יְהוֹנָתָן שָׁם דְבְּנִימוּסֵי אֻמַּיָּא לֹא מְדַבְּרִין וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וְיִלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם (שֶׁלֹּא יַעַמְדוּ דּוֹר אַחֲרוֹן בָּנִים יִוָּלֵדוּ אִם כָּעֵת אָנוּ מַחֲשִׁים, יֹאמְרוּ פְּרוּשִׁים הִתִּירוּ אֶת הַדָּבָר) וְעַל כֵּן מְחוּיָיבִים אֲנַחְנוּ לַחְקוֹק בְּעֵט בַּרְזֶל וְעוֹפֶרֶת לְזִכָּרוֹן לְדוֹרוֹת הַבָּאִים דְּבָרִים אֵלּוּ הָאֲמוּרִים בְּכָאן:

שיעור 10

שופר משיח מספר 10

ברוכים הבאים בשם השם

אנחנו ממשיכים את הסריה שופר משיח ועלון עלי עין על שמירת עיניים ותיקון הברית, והחרם, והאיסורים עם חתימות של יותר מ-120 גדולי ישראל על האיסור הנורא שיושבים אנשים ונשים בלי מחיצה – וזה ממש בתי זונות בפרהסיה, וזה דור המבול וכולם בחרם חמור של  גדולי ישראל מדורות הקודמים, וכמו שְנִכְנַס לְבֵית עֲבוֹדָה זָרָה, וֶהוּא בִּכְלַל יֵהָרֵג וְאַל יַעֲבֹר.

וזה לשונם בפסק דין:

  • אָסוּר לִדְרוֹשׁ דְּרָשָׁה בִּלְשׁוֹן אוּמוֹת הָעוֹלָם, וְכֵן אָסוּר לִשְׁמוֹעַ דְּרָשָׁה הָאֲמוּרָה בִּלְשׁוֹן אוּמוֹת הָעוֹלָם, עַל כֵּן צָרִיךְ כָּל בַּר יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר יִשְׁמַע שֶׁרַב אוֹ אַחֵר דּוֹרֵשׁ בִּלְשׁוֹן נָכְרִי לַעֲזֹב בֵּית הַכְּנֶסֶת וְלָצֵאת חוּצָה, וְהַדּוֹרֵשׁ צָרִיךְ לִדְרוֹשׁ בִּלְשׁוֹן יַהֲדוּת שֶׁמְּדַבְּרִים בּוֹ יִשְׂרָאֵל הַכְּשֵׁרִים אַנְשֵׁי הַמְּדִינָה הַזֹּאת:
  • אָסוּר לִכְנוֹס לְהִתְפַּלֵּל בְּבֵית הַכְּנֶסֶת אֲשֶׁר אֵין לָהּ בִּימָה בָּאֶמְצַע:
  • אָסוּר לַעֲשׂוֹת בֵּית הַכְּנֶסֶת בְּמִגְדָּל:
  • אָסוּר לַעֲשׂוֹת מַלְבּוּשִׁים מְיֻחָדִים לִשְׁלִיחַ צִבּוּר וּמְשׁוֹרְרִים בְּאֹפֶן שֶׁיִּהְיֶה דּוֹמִים לִשְׁאָר נִימוּסִי דָּתוֹת:
  • אָסוּר לַעֲשׂוֹת הַמְחִיצָה הַמַּבְדֶּלֶת בֵּין עֶזְרַת נָשִׁים וַאֲנָשִׁים בְּאֹפֶן שֶׁיּוּכְלוּ לְהִסְתַּכֵּל אֲנָשִׁים בַּנָּשִׁים רַק יַעֲשׂוּ כַּנָּהוּג מִימֵי קֶדֶם, וְכֵן אִם כְּבָר נַעֲשֶׂה לֹא יִכָּנְסוּ בָּהּ:
  • אָסוּר לִשְׁמוֹעַ תְּפִילַת קַאהָר קַל וָחוֹמֶר לְהִתְפַּלֵּל עִמָּהֶם אוֹ לַעֲנוֹת אָמֵן אַחֲרֵיהֶם אַף אִם הוּא מֻכְרָח עַל יְדֵי כֵן לְקַיֵּם יֵשֵׁב בָּדָד וְיִדֹּם וְגוֹ':
  • ההמשך בע"ה בשיעור 11

שיעור 11

שופר משיח מספר 10

ברוכים הבאים בשם השם

אנחנו ממשיכים את הסריה שופר משיח ועלון עלי עין על שמירת עיניים ותיקון הברית, והחרם, והאיסורים עם חתימות של יותר מ-120 גדולי ישראל על האיסור הנורא שיושבים אנשים ונשים בלי מחיצה – וזה ממש בתי זונות בפרהסיה, וזה דור המבול וכולם בחרם חמור של  גדולי ישראל מדורות הקודמים, וכמו שְנִכְנַס לְבֵית עֲבוֹדָה זָרָה, וֶהוּא בִּכְלַל יֵהָרֵג וְאַל יַעֲבֹר.

וזה לשונם בפסק דין:

  • בָּתֵּי כְּנֵסִיּוֹת הַנִּקְרָאִים קַאהָר שׁוּהְל, מֵאַחַר שֶׁהוּא בֵּית אַפִּיקוֹרְסוּת אָסוּר לִכְנוֹס לְתוֹכָם כִּדְאִיתָא בְּמַסֶּכֶת שַׁבָּת דַּף קט"ז ע"א אָמַר רַבִּי טַרְפוֹן וְכוּ', שֶׁאֲפִילוּ אָדָם רוֹדֵף אַחֲרָיו לְהָרְגוֹ וְנָחָשׁ רָץ לְהַכִּישׁוֹ נִכְנַס לְבֵית עֲבוֹדָה זָרָה וְאֵינוֹ נִכְנַס לְבָתֵּיהֶם שֶׁל אֵלּוּ וְכוּ':
  • אָסוּר לַעֲשׂוֹת הַחֻפָּה בְּבֵית הַכְּנֶסֶת רַק תִּהְיֶה תַּחַת הַשָּׁמַיִם:
  • אָסוּר לְשַׁנּוֹת שׁוּם מִנְהָג יַהֲדוּת אוֹ שׁוּם נִימוּס בֵּית הַכְּנֶסֶת מֵאָשֵׁר מְקֻבָּל מֵאֲבוֹתֵינוּ וַאֲבוֹת אֲבוֹתֵינוּ:
  • (עוֹד אַחֶרֶת הָיְתָה שֶׁהוּא כְּנֶגֶד כֻּלָּם פֶּתַח חַטָּאת מְקוֹר כָּל הָרָעוֹת ה' יְרַחֵם וְלֹא רָצוּ חֲכָמִים לְגַנּוֹתוֹ מִפְּנֵי גְּזֵרַת הַמַּלְכוּת דְּשָׁם וְהוּא, אָסוּר לִלְמֹד אוֹ לִמְסֹר בְּנוֹ לְשׁוּם לִמֻּד חוּץ תּוֹרָה אוֹ אוּמָנוּת שֶׁהוּא מְלָאכָה וְלֹא חָכְמָה וְלֹא כְּתַב וּלְשׁוֹן כְּשֵׁרִים וּכְבָר יָצָא עַל זֶה הוֹרָאָה מִמָּרָן הַגָּאוֹן ר' עֲקִיבָא אֵיגֶר זְכוּתוֹ יָגֵן עָלֵינוּ אָמֵן, שֶׁהוּא בִּכְלַל יֵהָרֵג וְאַל יַעֲבֹר חֲמִיר יוֹתֵר מֵעַרַקְתָא דִמְסַאנִי', וּבַגְּמָרָא עֲבוֹדָה זָרָה (י"ז וכ"ז), וְנִדְפָּס גַּם בָּזֶה דִּבְרֵי רִאשׁוֹנִים נָחֵי נֶפֶשׁ זיע"א כַּמָּה פְּעָמִים, וּמִי שֶׁאֵינוֹ יָכוֹל לַעֲמוֹד עַל נַפְשׁוֹ מְחֻיָּב לָצֵאת מִן הַמְּדִינָה לְהַצִּיל נַפְשׁוֹ וְזַרְעוֹ כַּמְּבֹאָר רַמְבַּ"ם פ"ו ה' דֵּעוֹת ופ"ה ה' יסו"ת יוֹרֶה דֵּעָה סִימָן קְנַ"ז וְכוּ' וּמְבֹאָר בְּבֵאוּרוֹ (עוֹדֶנּוּ בַּכְּתוּבִים):

שיעור 12

שופר משיח מספר 12

ברוכים הבאים בשם השם

אנחנו ממשיכים את הסריה שופר משיח מספר 12 ועלון עלי עין על שמירת עיניים ותיקון הברית, והחרם, והאיסורים עם חתימות של יותר מ-120 גדולי ישראל על האיסור הנורא שיושבים אנשים ונשים בלי מחיצה – וזה ממש בתי זונות בפרהסיה, וזה דור המבול וכולם בחרם חמור של  גדולי ישראל מדורות הקודמים, וכמו שְנִכְנַס לְבֵית עֲבוֹדָה זָרָה, וֶהוּא בִּכְלַל יֵהָרֵג וְאַל יַעֲבֹר.

וזה לשונם בפסק דין:

יב. אֵלּוּ בָּתֵּי כְּנֵסִיּוֹת אֲשֶׁר כָּתַבְנוּ שֶׁאָסוּר לִכְנוֹס בְּתוֹכָם אֵין חִלּוּק בֵּין שְׁאָר יָמִים לָשַׁבֶת וְרֹאשׁ הַשָּׁנָה וְיוֹם כִּפּוּר, וְאַף אִם צָרִיךְ לְהִתְפַּלֵּל עַל יְדֵי כֵן בִּיחִידוּת.

לְחַזֵּק בֶּדֶק שֶׁל קִיּוּם תּוֹרָה הַקְדוֹשָׁה אֵצֶל הֲמוֹן עַם ה', שֶׁעֲדַיִן לִבָּם קָרוֹב אֶל ה' וְגַחַלְתּוֹ שֶׁל אַבְרָהָם עֲדַיִן בּוֹעֶרֶת בְּקִרְבָּם, לְמַעַן יֵדְעוּ יְדִיעָה בְּרוּרָה שֶׁכָּל מִנְהָגֵי וְתַקָּנוֹת יִשְׂרָאֵל יְסוֹדוֹתָם בְּהַרְרֵי קוֹדֶשׁ וְעוֹמְדִים בְּרוּמוֹ שֶׁל עוֹלָם וּמָאן חָשׁוּב וּמָאן סָפוּן בַּדּוֹר הַיָּתוֹם הַזֶּה לְשַׁנּוֹת אֶת אֲשֶׁר כְּבָר עָשָׂהוּ, הֲלֹא אָמְרוּ חֲזַ"ל אִם רִאשׁוֹנִים כְּמַלְאָכִים אָנוּ כִבְנֵי אָדָם אִם רִאשׁוֹנִים כִבְנֵי אָדָם אָנוּ כַּחֲמוׁרִים וְלֹא כַּחֲמוֹרוֹ שֶׁל ר' פִּינְחָס בֶּן יָאִיר וּמֵעַתָּה אִם יְפַתּוּךָ חַטָּאִים אַל תֹּאבֶה, הָא חֲדָא, וְשֵׁנִית, יֵדְעוּ שֶׁכָּל דָּבָר שֶׁעוֹשִׂין לְשַׁנּוֹת מִנְהָגֵי יִשְׂרָאֵל, לְהִתְדַּמּוֹת אֵיכָה יַעַבְדוּ, הוּא עוֹבֵר בְּכַמָּה לֹא תַּעֲשֶׂה וְחָמוּר מֵאֲכִילַת חֲזִיר בְּאֵיכוּת וְכַמּוּת, בְּכַמּוּת, אֲכִילוֹת כְּזַיִת חֲזִיר הוּא רַק לֹא תַּעֲשֶׂה אַחַת, וְעַל שִׁנּוּי וְחִלּוּף מִנְהָגִים בְּהִתְדַּמּוּת הוּא עוֹבֵר עַל כַּמָּה לֹא תַּעֲשֶׂה, וּבְאֵיכוּת כִּי לֹא תַּעֲשֶׂה הָאֵלֶּה הֵמָּה אֲבִיזָרַיְיהוּ דְעַבוֹדָה זָרָה וְיֵשׁ סָפֵק אִם אֵינָם בִּכְלָל יֵהָרֵג וְאַל יַעֲבוֹר.

שיעור 13

שופר משיח מספר 13

ברוכים הבאים בשם השם

אנחנו ממשיכים את הסריה שופר משיח מספר 13 ועלון עלי עין על שמירת עיניים ותיקון הברית, והחרם, והאיסורים עם חתימות של יותר מ-120 גדולי ישראל על האיסור הנורא שיושבים אנשים ונשים בלי מחיצה – וזה ממש בתי זונות בפרהסיה, וזה דור המבול וכולם בחרם חמור של  גדולי ישראל מדורות הקודמים, וכמו שְנִכְנַס לְבֵית עֲבוֹדָה זָרָה, וֶהוּא בִּכְלַל יֵהָרֵג וְאַל יַעֲבֹר.

וזה לשונם בפסק דין:

וּבֶאֱמֶת לְפִי חֹמֶר הַנּוֹשֵׂא הָיָה רָאוּי לָצֵאת עֲבוּר עִנְיַן זֶה בַּחֲרָמוֹת וְשַׁמְתָּא וּבְלָטוּתָא דְּנָחָשׁ דְּלֵית לָהּ אָסוּתָא, אֲבָל אֲנַחְנוּ רַק עָשִׂינוּ זֹאת לַהֲמוֹן עַם ה' שֶׁמַּאֲמִינִים בְּתוֹרָתוֹ וַחֲפֵצִים בְּקִיּוּמָהּ, רַק כַּמָּה וְכַמָּה דִּמּוּ וְסָבְרוּ מַה בְּכָךְ עַל הָעִנְיָנִים הַנַּ"ל, וְאֶפְשָׁר רַק בִּכְלָל חֲסִידוּת הוּא וְאֵינוֹ כְּדַאי שֶׁיַּעֲשֶׂה עֲבוּר זֶה פֵּרוּד לְבָבוֹת וּמִכָּל שֶׁכֵּן מַחְלֹקֶת (מֵעַתָּה יֵדְעוּ נָא שֶׁהֵן הֵמָּה עִקְּרֵי תּוֹרָה וּבִכְלָל אֲבִיזָרַיְיהוּ דְעַבוֹדָה זָרָה,  וְשִׁנּוּי לָשׁוֹן בִּכְלָל י"ח דָּבָר שֶׁעָמְדוּ עֲלֵיהֶן בְּחֶרֶב, וַאֲפִילוּ אֵלִיָּהוּ אִם יָבֹא לְבַטְּלָן אֵין שׁוֹמְעִים לוֹ, וְהַתַּיָיר הַגָּדוֹל רַבָּן שֶׁל יִשְׂרָאֵל בְּדוֹרֵנוּ דּוֹר הָאַחֲרוֹן מָאוֹר הַגּוֹלָה אַדְמוֹ"ר בַּעַל חֲתַם סוֹפֵר זללה"ה צִוָּה לִקְהִילָתוֹ שֶׁלֹּא יִהְיֶה לָהֶם דּוֹרֵשׁ כָזֶה שֶׁיִּדְרֹשׁ בִּלְשׁוֹן לְאוּמִּים כִּי אִם כַּאֲשֶׁר שְׁמַעְתֶּם מִמֶּנִּי וְשָׁנָה עוֹד בִּתְשׁוּבָתוֹ לח"מ סִימָן קצ"ז וְזֶה לְשׁוֹנוֹ שֶׁלֹּא יִהְיֶה מֵהַלוֹעַזִים בְּלַעַ"ז וְאָסוּר לְקַבֵּל תּוֹרָה מִפִּיו וּכְמַעֲמִיד אֲשֵׁירָה בְּהֵיכָל ה', וּמִמֵּילָא יִשְׁמְעוּ) וְעָשִׂינוּ זֹאת בְּפֻמְבִּי וּבְפַרְהֶסְיָה בְּקִבּוּץ וּבְּוַועַד גְּדוֹלֵי חֲכָמִים כִּי הֵיכָא דלפול באורני [באודני באוזני] וּמֵעַתָּה לֹא יִהְיֶה צְרִיכִים יִרְאֵי ה' שֶׁבְּכַמָּה וְכַמָּה קְהִלּוֹת לשו"ת לְהָרִיץ אִגְּרֹתֵיהֶם לָרַבָּנִים אֵיךְ יַעֲשׂוּ בְּעִנְיָנִים הַנַּ"ל:

שיעור 14* שופר משיח מספר 14

ברוכים הבאים בשם השם

אנחנו ממשיכים את הסריה שופר משיח מספר 14 ועלון עלי עין על שמירת עיניים ותיקון הברית, והחרם, והאיסורים עם חתימות של יותר מ-120 גדולי ישראל על האיסור הנורא שיושבים אנשים ונשים בלי מחיצה – וזה ממש בתי זונות בפרהסיה, וזה דור המבול וכולם בחרם חמור של  גדולי ישראל מדורות הקודמים, וכמו שְנִכְנַס לְבֵית עֲבוֹדָה זָרָה, וֶהוּא בִּכְלַל יֵהָרֵג וְאַל יַעֲבֹר.

וזה לשונם בפסק דין:

וְכָל הַהַרְחָקוֹת הַנַּ"ל שֶׁאָסוּר לָנוּ לְהִתְדַּמּוֹת לָהֶם וְלִנְהֹג מִנְהֲגֵיהֶם וְלֵילֵךְ בְנִימוּסֵיהוֹן הוּא רַק מַה שֶּׁנּוֹגֵעַ לְעִנְיְנֵי דָת וֶאֱמוּנָה עֲבוּר שֶׁקִּיּוּם תּוֹרָתֵנוּ, וְדָת שֶׁלָּנוּ הִיא רָחוֹק מְאֹד מִשְּׁאָר דָּתוֹת שֶׁבִּכְלָל אַזְהָרַת תּוֹרָה הַקְדוֹשָׁה הוּא תַּרְיַ"ג מִצְוֹת מַה שֶׁאוּמוֹת הָעוֹלָם אֵינָם מְצֻוִּים, אֲבָל זוּלַת הַדָּת אָנוּ מֻזְהָרִים בַּתּוֹרָה, וּבַנְּבִיאִים, וּבַכְּתוּבִים, לְכַבְּדָם וְלִדְרֹשׁ בִּשְׁלוֹמָם:

תּוֹרָה אָמְרָה לֹא תְתַעֵב מִצְרִי כִּי גֵר הָיִיתָ בְּאַרְצוֹ וְאָמְרוּ חַזַל בֵּירָא דְּשָׁתִית מִינַּהּ מַיָּא לֹא תִשְׁדִי בֵּיהּ קָלָא, מֵעַתָּה קַל וָחוֹמֶר הַדְּבָרִים אִם מִצְרַיִם שֶׁקֵּרְבוּ אֶת יִשְׂרָאֵל רַק לְצֹרֶךְ עַצְמָן וְהָיְתָה לָהֶם שָׁם עִנּוּיִים קָשִׁים שֶׁתּוֹרָה אָמְרָה רָאֹה רָאִיתִי עֳנִי עַמִּי וַתַּעַל שַׁוְעָתָם אֶל הָאֱלֹקִים מִן הָעֲבוֹדָה, עִם כָּל זֶה אָמְרָה וְצִוְּתָה תּוֹרָה שֶׁדְּרָכֶיהָ דַּרְכֵי נֹעַם הוֹאִיל וְהָיָה לְךָ שָׁם אַכְסַנְיָא בְּעֵת הַדְּחָק לֹא תְתַעֵב מִצְרִי, הָאֻמּוֹת הָאֵלֶּה שֶׁאָנוּ דָּרִים בֵּינֵיהֶם וְחוֹסִים בְּצִלָּם וְיֵשׁ לָנוּ מִחְיָה בְּתוֹכָם, וְהֵמָּה, מְלָכֶיהָ, וְשָׂרֶיהָ, וְחוֹרֶיהָ, וּסְגָנֶיהָ, וְשׁוֹפְטֶיהָ, וְכָל תּוֹשָׁבֵי הָאָרֶץ הֵן הֵמָּה בַּעֲלֵי יֹשֶׁר, בַּעֲלֵי מִדּוֹת, אַנְשֵׁי צֶדֶק, וּשְׁלֵמִים הֵם אִתָּנוּ וְאֵין לָנוּ שׁוּם מְנִיעָה וּבִטֵּל בְּעִנְיְנֵי קִיּוּם תּוֹרָה הַקְדוֹשָׁה וְדָתֵינוּ, עַל אַחַת כַּמָּה וְכַמָּה שֶׁאָנוּ מְצֻוִּים מִצַּד מִצְוֹת תּוֹרָה הַקְדוֹשָׁה שֶׁלֹּא לִהְיוֹת כְּפוּי טוֹבָה.

שיעור 15* שופר משיח מספר 15

ברוכים הבאים בשם השם

אנחנו ממשיכים את הסריה שופר משיח מספר 15 ועלון עלי עין על שמירת עיניים ותיקון הברית, והחרם, והאיסורים עם חתימות של יותר מ-120 גדולי ישראל על האיסור הנורא שיושבים אנשים ונשים בלי מחיצה – וזה ממש בתי זונות בפרהסיה, וזה דור המבול וכולם בחרם חמור של  גדולי ישראל מדורות הקודמים, וכמו שְנִכְנַס לְבֵית עֲבוֹדָה זָרָה, וֶהוּא בִּכְלַל יֵהָרֵג וְאַל יַעֲבֹר.

וזה לשונם בפסק דין:

מִי שֶׁאֵינוֹ עוֹשֶׂה כֵּן יֵשׁ לוֹ לִירֹא מִקְּלָלוֹת שְׁלֹמֹה מֵשִׁיב רָעָה תַּחַת טוֹבָה לֹא תָּמוּשׁ רָעָה מִבֵּיתוֹ, בַּנְּבִיאִים דָּרְשׁוּ אֶת שָׁלוֹם הָעִיר, וּבַכְּתוּבִים אֲנִי פִּי מֶלֶךְ שְׁמוֹר, יְרֵא ה' בְּנִי וּמֶלֶךְ: זֹאת אֲשֶׁר יֵצֵא מֵאִתָּנוּ ח"מ בְּוַעַד אֲשֶׁר נִתְוַועַדְנוּ וְנָשָׂאנוּ וְנָתְנוּ בַּדָּבָר עַל פִּי דָת וְהִנָּם דְּבָרִים בְּרוּרִים עַל פִּי דָת תּוֹרָתֵנוּ הַקְּדוֹשָׁה בְּלִי שׁוּם שִׁנּוּי:

וְעַ"ז בעה"ח פֹּה ק"ק מיהאלאוויטץ יע"א יוֹם ג' לְשַׁבָּת וַיִּשְׁלַח תרכ"ו לפ"ק.

(וְעַל סִדּוּר הַחֲתוּמִים לֹא נִתַּן הַקְפָּדָה)

הק' מנחם בלאאמ"ו מאר א'ש ז"ל אבד"ק אונגואר יע"א

שלמה גאנצפריד דיין

שמואל בר"מ מאשקאוויץ דיין

חיים יוסף האבד"ק סטראפקאב

פסח אברהם בהר"מ שענפעלד חונה פק"ק קורעמי

נפתלי טעקמאן מלאדאמער דיין

שמואל שמעלקי הק' חונה פה ק"ק סוליש והגלילות יע"א

יוסף במה"ו זלמן דיין דק"ק הנ"ל

זאב וואלף טענענבוים אב"ד דק"ק ווערפליט והגליל

הילל ל"ש מוועטש אב"ד דק"ק סיקס יע"א עם ב"ד

אברהם יודא הכהן שווארץ הק', פה בערגסאס יע"א

שיעור 16* שופר משיח מספר 16

ברוכים הבאים בשם השם

אנחנו ממשיכים את הסריה שופר משיח מספר 16 ועלון עלי עין על שמירת עיניים ותיקון הברית, והחרם, והאיסורים עם חתימות של יותר מ-120 גדולי ישראל על האיסור הנורא שיושבים אנשים ונשים בלי מחיצה – וזה ממש בתי זונות בפרהסיה, וזה דור המבול וכולם בחרם חמור של  גדולי ישראל מדורות הקודמים, וכמו שְנִכְנַס לְבֵית עֲבוֹדָה זָרָה, וֶהוּא בִּכְלַל יֵהָרֵג וְאַל יַעֲבֹר.

המשך חתימות הצדיקים הקדושים גדולי ישראל

משה לוי היימילך מפטאטק דיין

שמואל ארי' ליכטענשטיין דיין

יהודה בלאא"מ מו"ה מאיר א"ש רב דגליל סבראניץ

צבי הירש ווייס אב"ד דק"ק מ' לאפאש

יוסף גרינוואלד חונה פה ק"ק צעצאוויץ יע"א, עם בית דין

יושיע אהרן צבי וויינבערגער חונה פה ק"ק מארגרעטין והגליל

ליבש יוליש חונה בק"ק שעביש יע"א והגליל

יהודה ליבש אבד"ק הומנא והגליל

אביש שפירא חונה בק"ק הנ"ל

אהרן גריענבערג אב"ד דק"ק מיחאלאוויטץ והגליל

אשר בן להר"ר משה נ"י דיין

משה דוד בן המנוח מו"ה בצלאל אייבענבוים דיין

חיים חונה פה ק"ק ספ"ט

יקותיאל יהודה טייטלבוים חוב"ק סוגיט והגלילות

משה גראס כ"ץ חונה פק"ק פ' ניידארף והגליל

אברהם יצחק וו"ב חוב"ק קליין ווארדיין והגליל

גבריאל יעקב ב"ד דק"ק טאקאי והגליל

חיים אברהם ארנשטיין אב"ד דק"ק בארטפעלד עם ב"ד

ישראל יונה צבי ראזענבערג אב"ד דק"ק טיסא פירעד והגליל

ברוך אברהם בינדיגר חונה פה ק"ק האנשאוויץ והגליל

יצחק אייזיק בהר"ב סג"ל אב"ד דק"ק נאדיערע והגליל

אהרן פריעד אב"ד דק"ק בוסערמין והגלילות

בנימין זאב מאנעלבוים האב"ד פק"ק סאטמאר והגליל יע"א

מנחם מענדל בהרב מו"ה יחזקאל פאנעט זצלל"ה אב"ד דק"ק דעעש יע"א

ישעי' במו"ה בן ציון בייערן אב"ד דק"ק ש' פאטאק והגליל

פינחס וויינבערגער משוסבורג אב"ד דק"ק נעגרעשט והגליל

מיכאל צבי יחזקאל שפירא אב"ד דק"ק ס' וודאל עם ב"ד

משה ראב"ד דק"ק מונקאטש

משולם דוב דיין בק"ק מונקאטש

שמואל צבי דיין בק"ק מונקאטש

אברהם ב"ר דוד ז"ל דיין דק"ק מונקאטש

יואל צבי ראטה חונה פ"ק ב' אויפאלע עם ב"ד

שיעור 17* שופר משיח מספר 17

ברוכים הבאים בשם השם

אנחנו ממשיכים את הסריה שופר משיח מספר 17 ועלון עלי עין על שמירת עיניים ותיקון הברית, והחרם, והאיסורים עם חתימות של יותר מ-120 גדולי ישראל על האיסור הנורא שיושבים אנשים ונשים בלי מחיצה – וזה ממש בתי זונות בפרהסיה, וזה דור המבול וכולם בחרם חמור של  גדולי ישראל מדורות הקודמים, וכמו שְנִכְנַס לְבֵית עֲבוֹדָה זָרָה, וֶהוּא בִּכְלַל יֵהָרֵג וְאַל יַעֲבֹר.

המשך חתימות הצדיקים הקדושים גדולי ישראל

חיים צבי ווינקלער אבד"ק ראצפערד והגליל

יצחק אייזיק כהנא חונה ברויסנאוויץ והגליל

מרדכי האראוויץ אבד"ק האלמין והגליל

יחזקאל משולם טעלטר אב"ד דק"ק נירמאדע והגליל עם ב"ד

הק' זכריה שפירא חונה פה ק"ק דאראג יע"א עם ב"ד

הצעיר ישראל אפרים פישל בן מו"ה צבי שרייבער חופ"ק נאנאש יע"א עם ב"ד

פינחס דוד אבד"ק בוקין

אברהם יששכר לייכטאג בלאא"מ המנוח הגאון מה"ו א"ש אבד"ק ב' היניאד והגליל

מרדכי יודא במה"ו יששכר ז"ל חונה פה ק"ק ענטראדאם עם ב"ד

עזריאל אייזיק קעללער אב"ד דק"ק שאמקוטע והגליל יע"א

צבי יהודה סג"ל אב"ד נ' באניע והגלילות

חנינא ליפא ט"ב אב"ד דק"ק טעמעש

יעקב בן הגאון מהרש"ל אב"ד דק"ק בילקע והגליל

יעקב יחזקאל גרינוואלד אבד"ק סרעדניא

יעקב טענענבוים אבד"ק טאללע והגליל

יצחק במו"ה יוסף משה זללה"ה פרידמאן ח"פ ק"ק באוים יע"א

נתן נטע הלוי שווייגער אבד"ק פאראסלא והגליל עם ב"ד

מנחם בייער ה"ק הצעיר ח"פ ט' איגר והגליל

אברהם יעקב דייניץ בהרב מו"ה נתן ז"ל בגליל קאפאש

שמעי' כ"ץ אבד"ק סימיהאלי והגליל

יעקב משה חונה פה ק"ק קראסנע והגליל

מרדכי צב שלעזינגער אבד"ק נאדפאללע והגליל

שרגא צבי טענענבוים אב"ד דק"ק סענדרע

פנחס חונה בק"ק קענריש יע"א

הק' עמרם בלום בק"ק מאדע

עמרם ישי בלאא"מ מ' יצחק אייזיק סג"ל נ"י הרב דק"ק סערענש והגליל טיסא ליץ

יעקב צבי קאלטמאן דב דפה ווירטיש והגליל

הצעיר מאיר זאב חיים הארטמאן בה"מ בנימין ז"ל אבד"ק שאמלוי

נתן נטע צבי הלוי אב"ד דק"ק הידאלמאש והגליל

פייבל וועזעל אב"ד דק"ק טארדא והגליל

שיעור 18* שופר משיח מספר 18

ברוכים הבאים בשם השם

אנחנו ממשיכים את הסריה שופר משיח מספר 18 ועלון עלי עין על שמירת עיניים ותיקון הברית, והחרם, והאיסורים עם חתימות של יותר מ-120 גדולי ישראל על האיסור הנורא שיושבים אנשים ונשים בלי מחיצה – וזה ממש בתי זונות בפרהסיה, וזה דור המבול וכולם בחרם חמור של  גדולי ישראל מדורות הקודמים, וכמו שְנִכְנַס לְבֵית עֲבוֹדָה זָרָה, וֶהוּא בִּכְלַל יֵהָרֵג וְאַל יַעֲבֹר.

המשך חתימות הצדיקים הקדושים גדולי ישראל

שמואל גינז הרב דק"ק אבראהאם

אברהם יצחק ה"ק גליק חונה פה ק"ק טאלשווע

שלמה סג"ל וואהדמאן דיין

יצחק אייזיק ראטהמאן דיין

לִתֵּן תֹּקֶף לִדְבָרֵינוּ הַנַּ"ל בֵּין מִן רָאשֵׁי הַפְּרוּשִׁים יצ"ו וּבֵין עַל יְדֵי רֹאשׁ הַחֲסִידִים יצ"ו בִּקַּשְׁנוּ גַּם הַסְכָּמַת רָאשֵׁי חֲסִידֵי סְפַרְדִים יצ"ו אֲשֶׁר תַלְמִידֵיהֶם שׁוֹכְנִים בִּמְדִינָתֵנוּ אוּנְגַארְן, וז"ל:

כָּל הַדְּבָרִים הַנַּ"ל אֲסוּרִים הֵמָּה עַל פִּי הש"ע וְהַפּוֹסְקִים וְאָסוּר לְשַׁנּוֹת שׁוּם מִנְהָג יִשְׂרָאֵל בְּבִנְיָן בֵּית הַכְּנֶסֶת אוֹ בְּאֵיזֶה נִימוּס וּמִנְהָג הַמְּקֻבָּל מֵאֲבוֹתֵינוּ ומִדּוֹרוֹת הָרִאשׁוֹנִים וְהַמְשַׁנֶה יָדוֹ עַל הַתַּחְתּוֹנָה.

הַק' חַיִּים האלבערשטאם מִצַּאנְז

הִנֵּנִי בָּאתִי כִּיהוּדָה וְעוֹד לִקְרָא, לִתֵּן תֹּקֶף לְתוֹרָה הַק' דָת יִשְׂרָאֵל שֶׁיְּקֻיַּם וְאָסוּר לְשַׁנּוֹת וְלִנְטוֹת מִדֶּרֶךְ הַתּוֹרָה הַנִּמְסָר לָנוּ מִמַּעֲמָד הַר סִינָי וּמִמִּנְהַג אֲבוֹתֵינוּ הַתְּנָאִים וְהָאֲמוֹרָאִים הַק' כַּמְּבֹאָר לְעֵיל בְּהַחֲתִימוֹת הָרַבָּנִים וְכָל הַשּׁוֹמֵעַ יִנְעַם.

כ"ד הַק' יִצְחָק אַיְיזִיק מזידיטשוב

הַק' צְבִי הִירְשׁ בהרא"ם אב"ד דק"ק ליסקא יע"א

וְזֹאת לָדַעַת כָּל הַדְּבָרִים הַכְּתוּבִים פֹּה רַק עַל מִכָּאן וּלְהַבָּא אָמְנָם עַל מִי שֶׁלֹּא עָשָׂה כֵּן בַּיָּמִים רִאשׁוֹנִים טֶרֶם יָדַע פָּסַק בֵּית דִּין הַזֶּה עָלָיו אֵין לְהַרְהֵר וּלְרַנֵּן חַס וְחָלִילָה.

(עכ"ל הַפְּסַק בֵּית דִּין)

אַזְהָרָה

מִשְׁנָתֵינוּ אָמְרוּ וְלָמָּה לֹא נִתְפָּרְשׁוּ שְׁמוֹתָם שֶׁל זְקֵנִים אֶלָּא לְלַמֵּד שֶׁכָּל שְׁלֹשָׁה וּשְׁלֹשָׁה שֶׁעָמְדוּ בֵּית דִּין עַל יִשְׂרָאֵל הֲרֵי הוּא כְּבֵית דִּינוּ שֶׁל מֹשֶׁה (רֹאשׁ הַשָּׁנָה דַּף כ"א) וּבַגְּמָרָא לְלַמֶּדְךָ שֶׁאֲפִילוּ קַל שֶׁבַּקַּלִּין וְנִתְמַנָּה פַּרְנָס עַל הַצִּבּוּר הֲרֵי הִיא כְּאַבִּיר שבאבורים וְאוֹמֵר וּבָאתָ אֶל הַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם וְאַל הַשּׁוֹפֵט אֲשֶׁר יִהְיֶה בַּיָּמִים הָהֵם וְכִי תַּעֲלֶה עַל דַעְתָּךְ שֶׁאָדָם הוֹלֵךְ אֵצֶל הַדַּיָּן שֶׁלֹּא הָיָה בְּיָמָיו הָא אֵין לְךָ לֵילֵךְ אֶלָּא אֵצֶל שׁוֹפֵט שֶׁבְּיָמָיו וְאוֹמֵר אַל תֹּאמַר מַה הָיָה שֶׁהַיָּמִים הָרִאשׁוֹנִים הָיוּ טוֹבִים מֵאֵלּוּ (שָׁם) וברמב"ם פ"ב מֵה' מַמְרִים בֵּית דִּין שֶׁגָּזְרוּ גְּזֵרָה אוֹ תִּקְנוּ תַּקָּנָה וְהִנְהִיגוּ מִנְהָג וְכוּ', אֵין הָאַחֲרוֹנִים יְכוֹלִים לְבַטֵּל עַד שֶׁיִּהְיוּ גְּדוֹלִים מֵהֶם וְאֵיךְ יִהְיֶה גְּדוֹלִים מֵהֶם בְּמִנְיָן הוֹאִיל וְכָל בֵּית דִּין וּבֵית דִּין שֶׁל ע"א הוּא זֶה מִנְיָן חַכְמֵי הַדּוֹר שֶׁהִסְכִּימוּ וְקִבְּלוּ הַדָּבָר שֶׁאָמְרוּ בֵּית דִּין הַגָּדוֹל וְלֹא חִלְקוּ במד"א בַּדְּבָרִים שֶׁלֹּא אָסְרוּ אוֹתָן כְּדֵי לַעֲשׂוֹת סְיָג לְתוֹרָה אֶלָּא בִּשְׁאָר דִּינֵי תּוֹרָה, אֲבָל דְּבָרִים שֶׁרָאוּ בֵּית דִּין לִגְזֹר וּלְאָסרָן לַעֲשׂוֹת אִם פָּשַׁט אִסּוּרִים בְּכָל יִשְׂרָאֵל (רוֹצֶה לוֹמַר רוֹב יִשְׂרָאֵל כַּמְּבֹאָר בכ"מ) אֵין בֵּית דִּין גָּדוֹל אַחַר יָכוֹל לְעֵקֶר וּלְהַתִּירָן אֲפִילוּ הָיָה גָּדוֹל מִן הָרִאשׁוֹנִים עכ"ל הָרַמְבַּ"ם,

שיעור 19* שופר משיח מספר 19

ברוכים הבאים בשם השם

אנחנו ממשיכים את הסריה שופר משיח מספר 19 ועלון עלי עין על שמירת עיניים ותיקון הברית, והחרם, והאיסורים עם חתימות של יותר מ-120 גדולי ישראל על האיסור הנורא שיושבים אנשים ונשים בלי מחיצה – וזה ממש בתי זונות בפרהסיה, וזה דור המבול וכולם בחרם חמור של  גדולי ישראל מדורות הקודמים, וכמו שְנִכְנַס לְבֵית עֲבוֹדָה זָרָה, וֶהוּא בִּכְלַל יֵהָרֵג וְאַל יַעֲבֹר.

המשך חתימות הצדיקים הקדושים גדולי ישראל

ות"ל [ותודה להשם] בְּאֵלּוּ דְּבָרִים שֶׁנִּכְתְּבוּ בִּפְסַק בֵּית דִּין פָּשַׁט אִסּוּרוֹ מִיָּמִים קַדְמוֹנִים בְּכָל יִשְׂרָאֵל, וְכָעֵת בְּרֹב יִשְׂרָאֵל, וברמ"א ז"ל ח"מ סִימָן י"א מִי שֶּׁאוֹמֵר שֶׁאֵינוֹ חוֹשֵׁשׁ עַל גְּזֵרַת בֵּית דִּין אוֹ חָכָם אַף עַל פִּי שֶׁבָּא לְבֵית דִּין מְנַּדִין אוֹתוֹ וְכוּ' וְהָוֵי אַפִּיקוֹרְתָא, וְעַיֵּן סִימָן של'ד עכ"ל רמ"א ז"ל (וְעַיֵּן סִימָן י"ט) רַבִּי עֲקִיבָא אָמַר מוּטָב לָמוּת מִיתַת עַצְמוֹ וְאַל אֶעֱבוֹר עַל דִּבְרֵי חֲבֵרָיו וְכוּ' (עֵרוּבִין דף כ"א).

מִשְׁנָתֵינוּ אָמְרָה הִזָּהֵר בְּגַחַלְתָּם שֶׁלֹּא תִכָּוֶה שֶׁנְשִׁיכָתָן נְשִׁיכַת שׁוּעָל וְעַקִיצָתָן עֲקִיצַת עַקְרָב וְכָל דִּבְרֵיהֶם כְּגַחֲלֵי אֵשׁ, וְדַי בְּאַזְהָרָה זוֹ כָּעֵת.

עַד כָּאן נִדְפַּס בְאוּנְגְוַואר בִּשְׁנַת צִיּוֹן תְּמַלֵּא (תרכ"ז לפ"ק) וְשׁוּב נִדְפַּס בְּצִיּוֹן בִּשְׁנַת תרל"ג עִם הַסְכָּמוֹת וְתֹקֶף כָּל בָּתֵּי דִּינִים שֶׁבְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל וְכָל גְּדוֹלֵי עוֹלָם בְּכָל אַרְבָּעָה הָאֲרָצוֹת.

מוֹדָעָה רַבָּה

לְהוֹצִיא מִדַּעַת צְדוֹקִים, צְרִיכִין אָנוּ לְהוֹדִיעַ שֶׁכָּל הַנֶּאֱמָר בִּפְסַק בֵּית דִּין הוּא עַל כָּל מָקוֹם וְכָל זְמַן בְּכָל מָקוֹם אֲשֶׁר דְּבַר מֶלֶךְ מַלְכֵי הַמְּלָכִים הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַגִּיעַ, חֹק וְלֹא יַעֲבוֹר דְּבַר אֱלֹהֵינוּ זֶה יָקוּם לְעוֹלָם.

עַד כָּאן הַהֶעְתֵּק דִּבְרֵי פְּסַק בֵּית דִּין כַּאֲשֶׁר נִדְפַּס בִּשְׁנַת תרכ"ו בְּלִי הוֹסָפָה אוֹ גֵּרָעוֹן.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*