logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

מי רוצה לקנות פנטהאוס לעולם הבא?

האם  בעולם הזה אתה יכול לקבל פנטהואס בחינם?  …ודאי שלא!

בשביל זה בעולם הזה, צריך מאד להתייגע. ואין חינם בעולם הזה,

אותו דבר  זה עובד בעולם הבא.

רוצה פנטהואז בגן עדן? אם התשובה היא כן. אז תתחיל לעבוד!

איפה להתחיל לעבוד? האם שם בגן עדן נעבוד??

לא ולא!

כאן בעולם הזה צריך לעבוד  כדי להשיג בגן עדן את מה שאתה שואף!

זה כל ההבדל!   כאן העבודה, שם קבלת שכר.

למה לא מקבלים  בעולם הזה את השכר? כי השכר הוא כל כך עצום וגדול, שהגוף שלנו  המוגבל ,לא יכול להכיל אושר כ"כ גדול, העולם הזה הוא כמו  הנאה של צעצוע, כאין וכאפס,  לעומת העולם הבא

 אחרי 120 שנה שעוזבים את העולם  הזה, "הידיים שלכם קשורות" אתם לא יכולים לעשות כלום. לא יכול ים לעזור לעצמכם , יש עצירה  של הכל,  המבחן נגמר,  כל "הקלפים" נפתחים,  כי רואים את כל האמת.  אי  א פשר כבר לעבוד, גם אם מאד רוצים,  מה שנשאר זה רק להתחרט ולהצטער צער גדול  ונורא , על ההזדמנות העצומה  וניפלאה שניתנה לנו בעולם הזה,  ולא "קפצנו עליה" , בדומה לאוסף של מצבור יהלומים שהיה מתתחת לידינו ולא טרחנו , אפילו להרים את ידינו לקחת את היהלומים במאמץ  אפסי, ומה שהבאנו  עמנו לעולם הבא זה בעיקר  "חול ".

ואם בכל זאת אנו שרויים,  בצער כ"כ עמוק, שרואים מה יכלנו   להשיג  ולא השגנו ,  ומצטערים שהיינו עסוקים  רוב חיינו בהבל הבלים,  אנו מתחננים שיתנו לנו הזדמנות נוספת לרדת לכאן, אז עושים  עימנו  חסד משמים ומורידים אתנו  שוב לעולם הזה לעוד הזדמנות,  לעוד ניסיון, ו"המשחק " בעולם הזה מתחיל מחדש.

מתברר ש"שיחקנו "כבר  הרבה משחקים. בעולם הזה,  אנו כבר עייפים,  הניסיונות לא קלים, ונהיים קשים יותר,  החושך גובר עם ירידת הדורות ועלינו להחחזק יותר ויותר  באמונה.  אחד מהמקובלים הגדיר שהאמונה בדור שלנו היא קשה כמו נסיון לטפס על קיר .

ובכל זאת, מה צריך לעשות, בשביל לזכות ל "לפנטהואז" למגדל מלא כל טוב?

מה עושים?    חכם עינו בראשו, ומכלכל מעשיו , ולכן ידועים דברי חז"ל – של חנניה בן עקשיא שאמר: שרצה הקב"ה לזכות את  ישראל , ולפיכך  הרבה להם תורה ומצוות

 ובגלל שתלמוד תורה כנגד כולם,…וכדי להיות עשירים מופלגים  בעולם הבא צריך .ללמוד הרבה זוהר הקדוש.

עכשיו צא ולמד.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*