logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

דרשת האדמו"ר מהאלמין ולימוד האדרא בציבור בהילולת הצדיק רבי דוד ומשה

נר נשמה 2דרשה חשובה שלא שמעתם מעולם

 

 

 

 

 

 

דרשות מהאדמו"ר מהאלמין לחזק לימוד הזוהר הקדוש בהילולת הצדיק הקדוש רבי דוד ומשה זי"ע

http://www.youtube.com/watch?v=bkCN7FMHFDs&list=PLJ5ShPEpaaC-kCNYj5obx9EQ0YfkCBfBd

http://www.youtube.com/watch?

v=UB_a7NCj4VM&list=PLJ5ShPEpaaC9g_90ZUNKEF3YmkZEvgrF6

להורדת דרשת האדמור מהאלמין- לחץ כאן:   דרשת האדמו"ר מהאלמין לרבי דוד ומשה זצל תשעד

ב"ה

סֵפֶר

זוֹהַר דוד ומשה

דְּרָשָׁה לִסְעוּדַת הַיָּארְצַייט שֶׁל רַבִּי דוד ומשה זי"ע

ל' תִּשְׁרֵי תשע"ד לפ"ק

לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּהּ. בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ. לְיַחֵד שֵׁם י"ה בו"ה בְּיִחוּדָא שְׁלִים בְּשֵׁם כָּל יִשְׂרָאֵל.

וִיהִי נוֹעַם אֲדֹנָי אֱלֹהֵינוּ עָלֵינוּ. וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנָה עָלֵינוּ. וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנֵהוּ.

בְּשֵׁם ה' נַעֲשֶׂה וְנַצְלִיחַ

בִּרְשׁוּת הָרַבָּנִים הַגְּאוֹנִים הַחֲשׁוּבִים וְרָאשֵׁי יְשִׁיבוֹת שְׁלִיטָ"א, בִּרְשׁוּת מְזַכֵּי הָרַבִּים הַמְקָרְבִים אֶת אַחֵינוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לְאָבִינוּ שֶׁבַּשָּׁמַיִם עַל יְדֵי לִמּוּד הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ, וּבִרְשׁוּת מִשְׁפַּחַה החשובה של הרב הגאון רבי תומר אטייאס שליט"א שֶׁאִרְגְּן אֶת הַקִבּוּץ הַקָּדוֹשׁ הַזֶּה, וּבִרְשׁוּת כָּל הַקָּהָל הַקָּדוֹשׁ הַזֶּה,

הִתְאַסַּפְנוּ כָּאן הַיּוֹם לְרֶגֶל יומא דהילולא של הצדיק הקדוש דוד ומשה זיוכי"א

ידוע שהיה צדיק קדוש ונשגב ומסר את נפשו כפרה על עם ישראל, וכמו שידוע שצדיקים גדולים סובלים יסורים על כפרת עם ישראל.

ועתה כולנו תפלה שימליץ טוב על כלל ישראל ובפרט רפואה שלימה למרן רבי חיים עובדיה יוסף בן גורג'יה שליט"א.

ודברי תורה אלו יהיו לרפואתו אמן.

ובימים הקדושים האלו שיצאנו מלפני המלך ומתפללים על שנה טובה שנת גאולה ברחמים, אנו צריכים לסנגור גדול ומליץ יושר אמיתי, ואין לנו עצה אלא להידבק ברשב"י שהבטיח יכול אני לפטור את כל העולם כולו מן הדין, ומי שזוכה להשתתף בלימוד של הזוהר הקדוש יחד שבטי ישראל כל אחד במקומו, ידע שהרשב"י זי"ע יוֹשֵׁב אִתָּנוּ בְּלוֹמְדֵינוּ תּוֹרָתוֹ כמו שְּכָּתַב הַמְּקֻבָּל הַקָּדוֹשׁ רַבִּי אַבְרָהָם אֲזוּלַאי זיע"א זקנו שֶׁל החיד"א, בְּשֵׁם הַמְקוּבָל הָרַב אַבְרָהָם גְלאַנְטִי זי"ע, בְּסִפְרוֹ "אוֹר הַחַמָּה" עַל ה"אִדְּרָא דְמַשְׁכְנָא" (דַּף קכ"ג ע"ב), וְזֶה לְשׁוֹן קָדְשׁוֹ: אֲפִילוּ עוֹד הַיּוֹם, אַחַר שֶׁנִּפְטַר רשב"י מִבֵּינֵינוּ, כָּל זְמַן שֶׁאָנוּ עוֹסְקִים בְּדִבְרֵי הָאִדְּרָא, "אִתְעַטַר" – בָּא רַבִּי שִׁמְעוֹן מְעֻטָּר כְּמֶלֶךְ בַּעַטְרוֹתָיו בְּרֹאשׁ, וְיֹשֵׁב בְּגַוָון, עכל"ק. וּבְוַדַּאי כַּאֲשֶׁר יְבַקֵּשׁ וְיִתְפַּלֵּל בִּזְכוּת הרשב"י תִּתְקַבֵּל תְּפִלָּתוֹ וְתֵעָשֶׂה בַּקָּשָׁתוֹ.  עַל כֵּן עוּרוּ וְהִתְעוֹרְרוּ לְהָעִיר אֶת הָעוֹלָם בְּאוֹר הָעֶלְיוֹן, כִּי בְּאוֹרְךָ נִרְאֶה אוֹר לִמְשֹׁךְ חֶסֶד עַל הַכְּלָל וְעַל הַפְּרָט, "אוֹר חָדָשׁ עַל צִיּוֹן תָּאִיר וְנִזְכֶּה בִּמְהֵרָה לְאוֹרוֹ" אָמֵן. עננו בִּזְכוּתֵיהּ דְּבַר יוֹחַאי עֲנֵנוּ!

מִי שֶׁלֹּא לוֹמֵד סוֹדוֹת הַתּוֹרָה, אֲפִילוּ לָמַד ש"ס וּפוֹסְקִים וְכוּ', וְלֹא לָמַד תּוֹרַת הַסּוֹד, דּוֹחִים אוֹתוֹ מִגַּן עֵדֶן הָעֶלְיוֹן, וּמִי שֶׁלָמַד אֲפִילוּ לֹּא הֵבִין, מְלַמְּדִים אוֹתוֹ בָּעוֹלָמוֹת הָעֶלְיוֹנִים זוֹכֶה לִהְיוֹת בְּגַן עֵדֶן הָעֶלְיוֹן, וּפּוֹתְחִין לוֹ י"ג שְׁעָרִים שֶׁל סוֹדוֹת אֲפַרְסְמוֹן הַטָּהוֹר. (זוֹהַר חָדָשׁ שִׁיה"ש פ"ו:) הָרַעֲיָא מְהֵימְנָא, מְצַוֶּה אוֹתָנוּ לִלְמוֹד זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ דַּוְקָא, כִּי תּוֹרַת הָרַשְׁבִּ"י מֵאִיר עַד סוֹף הַדּוֹרוֹת, וְצָרִיךְ לִלְמוֹד ללא הֶפְסֵק וְלֹא לָתֶת מְנוּחָה לַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא עַד שֶׁיִּגְאָלֵנוּ (זוֹהַר פִּנְחָס ריט.). הַשְּׁכִינָה אוֹמֶרֶת לַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, גָּרֵשׁ הָאָמָה הַזֹּאת וְאֶת בְּנָהּ, אֵלּוּ הָעֵרֶב רַב, שֶׁגֵּרְשׁוּנִי מֵהִסְתַּפֵּחַ בְּנַחֲלַת הוי"ה, גָּרֵשׁ אוֹתָם מִן הָעוֹלָם הַזֶּה וּמִן הָעוֹלָם הַבָּא, שֶׁלֹּא יִהְיֶה לָהֶם חֵלֶק עִם יִשְׂרָאֵל (תיקו"ז דף מט.). עֲווֹן אָדָם הָרִאשׁוֹן בְּעֵץ הַדַּעַת טוֹב וָרַע הוּא שֶׁלֹּא בָּחַר לְהִתְעַסֵּק בְּעֵץ הַחַיִּים  שֶׁהִיא חָכְמַת הַקַּבָּלָה, וְזֶהוּ עַצְמוֹ עֲווֹן הָעֵרֶב רַב הָאוֹמְרִים לְמֹשֶׁה 'דַּבֶּר אַתָּה עִמָּנוּ וְנִשְׁמָעָה' בְּעֵץ הַדַּעַת טוֹב וָרַע, 'וְאַל יְדַבֵּר עִמָּנוּ אֱלֹהִים פֶּן נָמוּת' בְּסִתְרֵי תּוֹרָה, כִּסְבָרַת הַטּוֹעִים קְצָת בְּנֵי תּוֹרָה אֲשֶׁר בִּזְמַנֵּנוּ זֶה הַמּוֹצִיאִים שֵׁם רַע עַל חָכְמַת הָאֱמֶת חַיֵּי עוֹלָם וְלָכֵן נִשְׁבְּרוּ הַלּוּחוֹת הָרִאשׁוֹנוֹת מִסִּטְרָא דְּעֵץ הַחַיִּים… וְגָרַם אִבּוּדָא דְּחֻרְבַּן בַּיִת רִאשׁוֹן וְשֵׁנִי וְגָלוּת הָאַחֲרוֹן הַמַּר וְהָאָרֹךְ אֲשֶׁר אָנוּ בַּעֲווֹנוֹתֵינוּ הָרַבִּים עַד דִּיתוּבוּן בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בִּתְיוּבְתָּא וּבִקְּשׁוּ אֶת הַשֵּׁם אֱלֹהֵיהֶם לְהַכִּירוֹ וּלְיָדְעוֹ בְּרָזֵי תּוֹרָה וְיֵדְעוּ אֶת מִי הֵם עוֹבְדִים וּמִי הוּא מַלְכָּם, וְכָדֵּין יִזְכּוּ לַעֲסֹק בְּחָכְמַת הָאֱמֶת כְּמוֹ שֶׁאָמַר הַכָּתוּב: "וַיּוֹרֵהוּ הַשֵּׁם עֵץ וַיִּמְתְּקוּ" עַל יְדֵי הַמָּשִׁיחַ. וּכְמוֹ שֶׁכָּתוּב בְּפָרָשַׁת נָשׂא בְּרַעְיָא מְהֵימְנָא (קכד:) וְזֶ"לְ: וּבְגִין דַּעֲתִידִין יִשְׂרָאֵל לְמִטְעַם מֵאִילָנָא דְּחַיֵּי דְּאִיהוּ הַאי סֵפֶר הַזֹּהַר יִפְּקוּן בֵּיהּ מִן גָּלוּתָא… עוֹד אָמְרוּ בְּסֵפֶר הַזֹּהַר (תִּקּוּן ו') וְזֶ"לְ: וְכַמָּה בְּנֵי נָשָׁא יִתְפַּרְנְסוּן לְתַתָּא מֵהַאי חִבּוּרָא דִּילָךְ בְּדָרָא בַּתְרָאָה בְּסוֹף יוֹמַיָּא וּבְגִינֵיהּ וּקְרָאתֶם דְּרוֹר בָּאָרֶץ. (מהרח"ו). אָמַר לוֹן רַבִּי שִׁמְעוֹן… וְכַד יְהֵא קָרִיב לְיוֹמֵי מְשִׁיחָא אֲפִילּוּ רַבְיֵי דְעַלְמָא זְמִינִין לְאַשְׁכָּחָא טְמִירִין דְּחָכְמְתָא וּלְמִנְדַע בֵּיהּ קִצִּין וְחוּשְׁבְּנִין, וּבְהַהוּא זִמְנָא אִתְגַּלְּיָא לְכֹלָּא… אָמַר לָהֶם רַבִּי שִׁמְעוֹן… וּכְשֶׁיִּהְיֶה קָרוֹב לִימוֹת הַמָּשִׁיחַ, אֲפִלּוּ תִינוֹקוֹת שֶׁל הָעוֹלָם עֲתִידִים לִמְצֹא נִסְתָּרוֹת שֶׁל חָכְמָה וְלָדַעַת בּוֹ קִצִּים וְחֶשְׁבּוֹנוֹת, וּבְאוֹתוֹ זְמַן יִתְגַּלֶּה לַכֹּל… (זוהר וירא קיח.) מִזְּמַן אֲשֶׁר הֵצִיץ וְזָרַח אוֹר יְקָרוֹת שֶׁל שְׁנֵי מְאוֹרוֹת הַגְּדוֹלִים סֵפֶר הַתִּקּוּנִים וְסֵפֶר הַזֹּהַר קִיְּמוּ וְקִבְּלוּ הַיְּהוּדִים קְהַל עֲדַת יִשְׂרָאֵל לְהַחֲזִיק בַּלִּמּוּד הַקָּדוֹשׁ שֶׁל הַתִּקּוּנִים וְהַזֹּהַר יָחִיד וְרַבִּים מִנַּעַר וְעַד זָקֵן,  וְהַגַּם דְּאֵין לְאֵל יָדָם לְהַשִּׂיג וּלְהָבִין סוֹד אֲמָרוֹת טְהוֹרוֹת שֶׁבַּסְּפָרִים הַקְּדוֹשִׁים הָאֵלֶּה אַף עַל פִּי כֵן שׁוֹתִים בַּצָּמָא אֶת דִּבְרֵיהֶם וּמִתְלַהֲבִין בִּקְרִיאָתָן מְאֹד מְאֹד. (הרי"ח הטוב, הַבֶּן אִישׁ חַי, בְּנָיָהוּ). על ידי עסק ישראל בסודות התורה יבוא משיח צדקנו בב"א כמבואר בזוהר הקדוש. וסימן לדבר סו"ד במילוי סמ"ך ו"ו דל"ת גי' משיח בן יוסף במכוון, שאף משיח בן יוסף יחיה ויתקיים על ידי זכות לימוד רזין דאורייתא. (ספר קהלת יעקב לבעל מלוא הרועים ערך סוד).

הָרַעֲיָא מְהֵימְנָא מְצַוֶּה אוֹתָנוּ לִלְמוֹד זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ דַוְוקָא, שֶׁתּוֹרַת הָרַשְׁבִּ"י מֵאִיר עַד סוֹף הַדּוֹרוֹת, וְצָרִיךְ לִלְמוֹד וְלֹא לָתֶת מְנוּחָה לַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא עַד שֶׁיִּגְאָלֵנוּ (זוֹהַר פִּנְחָס ריט.)

גדול פוסקי דורנו מרן הרב חיים עובדיה יוסף בן גורג'יה שליט"א הורה ללמוד דף זוהר ליום לישועת עם ישראל, ועל כן כולנו מתאחדים ולומדים זוהר דף ליום לרפואתו בבריאות השלימה

דוד המלך אומר (תהילים פרק קיח יב) "סַבּוּנִי כִדְבוֹרִים דֹּעֲכוּ כְּאֵשׁ קוֹצִים בְּשֵׁם יְדֹוָד כִּי אֲמִילַם". פירוש אמילם אכריתם, איך? על ידי המילים הקדושות שאומר! וידוע שלומדי הזוהר הקדוש נקראים "מחצדי חקלא", כמבואר בזוהר אדרא נשא (דף קמ"ג ע"א): "זַכָּאִין אַתּוּן מָארֵיהוֹן דְּמָארִין,מְחַצְדֵּי חַקְלָא", ועל ידם תבא הישועה. על כן כל אשר בשם איש ישראל יכונה יקבל על עצמו בל"נ ללמוד דף זוהר הקדוש בכל יום, פתח אליהו, תיקון מ"ג, תיקון מ"ח, אדרא רבא, אדרא זוטא, תיקוני זוהר, וכל אחד יקח לימוד מסוים ויחזור עליו ח"י פעמים, ובזה ישוב מרן פאר דורנו לחיות עמנו בבריאות השלימה ונהורא מעליא, ולהמשיך להשקותינו מתורתו הקדושה, וזה חובה וצו השעה לכל אחד ואחד, ובפרט כל הראשי ישיבות, רבני קהילות, מלמדים, יאמרו אחרי כל תפילה דף זוהר בציבור ביחד עם תלמידיהם, לרפואתו של מרן שליט"א, ובזכות זה נזכה לגאולת עולם בימים הקרובים בב"א.

עוד אבקש מתלמידיו הנאמנים, לקיים עצת הרמח"ל הקדוש ללמוד לכל הפחות חבורה של עשרה איש זוהר הקדוש ברציפות לרפואתו השלימה של מרן שליט"א, בתוך כלל ישראל כי הוא נשמת האומה הקדושה.

מוֹרַי וְרַבּוֹתַי!!! אֵלּוּ שֶׁלּוֹמְדִים זֹהַר יִנָּצְלוּ מֵהַמַּבּוּל כְּמוֹ נֹחַ בַּתֵּבָה וְיִנָּצְלוּ מִמִּלְחֶמֶת גּוֹג וּמָגוֹג (תיקז"ח ע"ב ע"ד, זֹּהַר נָשׂא). נִצּוֹלִים מִכָּל פְּגָעִים רָעִים. (תקי"ז, כְּגַן הַיָּרָק). זוֹכִים לְהַשְׁבָּתַת הַקִּטְרוּגִים, מְבַטְּלִים אֶת הַקְּלִפּוֹת וּמְבִיאִים אֶת הַמָּשִׁיחַ (הגר"א-אֶבֶן שְׁלֵמָה, חֶסֶד לְאַבְרָהָם, דגמ"א שְׁמִינִי) מְטַהֵר וּמְקַדֵּשׁ הַנֶּפֶשׁ. (פֶּלֶא יוֹעֵץ). מְקָרְבִים אֶת הַגְּאֻלָּה וְעוֹשִׂים נַחַת רוּחַ גָּדוֹל לְיוֹצְרָם (מק"מ לתיקו"ז). הֵם בִּלְבַד זוֹכִים שֶׁתְּפִלּוֹתֵיהֶם נִשְׁמָעוֹת וּמִתְקַבְּלוֹת (ר"י אַבּוּחֲצִירָא, "בִּגְדֵי הַשְּׂרָד"). רַק הֵם נִקְרָאִים עוֹבְדֵי ה' לְשֵׁם שָׁמַיִם, שֶׁלֹּא עַל מְנָת לְקַבֵּל פְּרָס. וְזוֹכִים לְקַבֵּל פְּנֵי שְׁכִינָה, וּמֵרוֹאֵי פְּנֵי הַמֶּלֶךְ (רַבִּי אַבְרָהָם אֲזוּלַאי, פִּרְקֵי אָבוֹת). כְּשֶׁיָּבוֹא הַמָּשִׁיחַ יֹאמַר עֲלֵיהֶם: "בִּזְכוּתְךָ הִגַּעְתִּי!, לְךָ יֶשׁ חֵלֶק בִּגְאֻלַּת הָעָם!".

הַלְוַאי שֶׁנִּזְכֶּה לִהְיוֹת מִן הַזּוֹכִים הַמְאֻשָּׁרִים, שֶׁהַמָּשִׁיחַ בִּכְבוֹדוֹ וּבְעַצְמוֹ יָעִיד עָלֵינוּ – "בִּזְכוּתְךָ הִגַּעְתִּי". עַל כֵּן, יְהוּדִים יְקָרִים, תְּנוּ לִמּוּד לְשֵׁם שָׁמַיִם, הַקְרִיבוּ מִדַקּוֹתֵיכֶם לְמַעַן הַשְּׁכִינָה הַקְּדוֹשָׁה, לַעֲשׂוֹת נַחַת רוּחַ לְיוֹצְרֵנוּ, לִגְרֹם לִפְדוּת נַפְשֵׁנוּ, וְלִמְּדוּ בְּכָל יוֹם זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ וְכָךְ נֵלֵךְ כֻּלָּנוּ כְּאֶחָד יַחַד לְקַבֵּל אֶת אוֹר פְּנֵי מֶלֶךְ הַמָּשִׁיחַ. וְכֻלָּנוּ כְּאֶחָד נִזְכֶּה שֶׁיְּקֻיַּם בָּנוּ נְבוּאַת הָרַשְׁבִּ"י "זַכָּאָה דָּרָא דְּהַאי אִתְגַלְיְא בֵּיהּ וּבְסְגוּלָתוֹ "וּקְרָאתֶם דְּרוֹר" וְתֶחֱזֶינָה עֵינֵינוּ, בֶּן דָּוִד מְשִׁיחֵנוּ מֶלֶךְ בְּיָפְיוֹ יָבוֹא וְיִגְאָלֵנוּ, בְּ"עֹז" וְהָדָר אֱלֹקֵינוּ, וּבִשְׂכַר זֹאת אֵ-ל חַי חֶלְקֵנוּ, וְנָחָה עָלָיו רוּחַ ה' צוּרֵנוּ מָגִנֵּנוּ, יִגָּלֶה כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ עָלֵינוּ, וְאָז יִשְׂמַח לִבֵּנוּ, וְתָגֵל נַפְשֵׁנוּ, בִּישׁוּעַת מַלְכֵּנוּ.

נִתְפַּלֵּל יַחַד להקב"ה שבזכות הבעל הילולא זצוק"ל יַּעֲזֹר לָנוּ ללמוד אֶת הַתּוֹרָה הַקְּדוֹשָׁה עַל כָּל חֲלָקֶיהָ עִם תּוֹרַת הַסּוֹד מֵחָדָשׁ מִתּוֹךְ טָהֳרַת הַלֵּב, מִתּוֹךְ אַחְדוּת, מִתּוֹךְ הַכְנָעָה וַעֲנָוָה, וְעַל יְדֵי קִדּוּשׁ הַשֵּׁם הַגָּדוֹל וְהַנּוֹרָא הַיּוֹצֵא מֵהַקֻּבּוּץ הַקָּדוֹשׁ הַזֶּה, נִזְכֶּה לְבִרְכַּת: "וְקַבְּצֵנוּ יַחַד מְהֵרָה מֵאַרְבַּע כַּנְפוֹת הָאָרֶץ לְאַרְצֵנוּ", בְּבִיאַת מְשִׁיחַ צִדְקֵינוּ בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ אָמֵן.

בָּרוּךְ ה' לְעוֹלָם אָמֵן וְאָמֵן.

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*