logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

דרשה לכנס בבת ים- ביום ה' אלול, זוהר הש"ס ותתק"ס

דרשה לכנס בת ים

בְּרוּכִים הַבָּאִים בְּשֵׁם ה'

בִּרְשׁוּת הַגָּאוֹן הַגָּדוֹל המקובל הצדיק רבי בנייהו יששכר שמואלי שַׁלִיטָ"א, והגאון המקובל הרב משה ארמוני והרב הגאון יהונתן חן שליט"א, ….. וּבִרְשׁוּת הָרַבָּנִים הַגְּאוֹנִים, רָאשֵׁי יְשִׁיבוֹת שְׁלִיטָ"א, וּמְזַכֵּי הָרַבִּים שֶׁאִרְגְּנוּ אֶת קִבּוּץ הַגָּדוֹל הַזֶּה, וְכָל הַקָּהָל הַקָּדוֹשׁ הַזֶּה.

אֲנַחְנוּ מְיַחֲלִים וּמְצַפִּים שְׁקִידוּש הַשֵּׁם הַגָּדוֹל הַיּוֹצֵא מִן הַקִּבּוּץ הַזֶּה, יָבִיא בְּעֶזְרַת הַשֵּׁם בִּמְהֵרָה אֶת הַקִּבּוּץ גָּלֻיּוֹת בגאולה השלימה בְּבִיאַת מָשִׁיחַ צִדְקֵינוּ בב"א.

מה אשיב לה' כל תגמולוהי עלי, בראשית דברי אני רוצה להודות לה' על רוב רחמיו וחסדיו שזיכה אותי בשלש דברים גדולים, בימי חיי מענין זיכוי הרבים. דבר ראשון בשנת תשכ"ו אירגנתי עם חבר שלי את חברת הצלה לתמוך ולהציל חיי נפש, כמאמר חז"ל כל המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא, ולמדתי אז בכולל שעות רבות ביום ובלילה, ועל חשבון זמן השינה הירמתי טלפונים להצלה ולפיקוח נפש, וכך עסקתי בזה לערך שנה, ומגודל עומס הפונים הכנסנו עוד אברכים שלמדו איך להציל נשמות ישראל, ומצאתי בס"ד תורם לאמבולנס הראשון שעלה אז לערך 140,000$.

וב"ה היום כולם רואים ומכירים את החברה הגדולה. ומה שהתפתח מזה אירגונים בכל העולם.

בשנת תשל"ג כשהיתי חולה מאד והרופא אמר לי שנשאר לי  לחיות כ-4 שבועות, והיציעו לי לנסוע למיאמי להתרפאות מהשמש ומהאויר, אני מקצר מאוד בסיפור, והלכתי ללמוד להרבה בתי מדרשים, ובכל בית הכנסת ישבתי לשמוע מפי הרב שיעור כדי לכבד את הרב, נזדמן לי לראות באחד מבתי המדרשות שם איך אחד מרבני המקום מוסר שיעור ב"משנה ברורה" לפני כ-20 אנשים בני ששים – שמונים, וראיתי מצב שבמהלך השיעור נשאל הרב על ידי משתתפי השיעור שאלות פשוטות ביותר אשר אפילו ילד בן תשע יודע, ולא היה הרב משיב לשאלותיהם באומרו "שאלה כזאת צריך לשאול את ר' משה פיינשטיין", וכך ארע פעם אחר פעם, היה דוחה את השואלים בתשובה מעין זו [כי הרב היה עם הארץ גדול, וזאת היתה התשובה הטובה ביותר עבורו…]. וכך ראיתי בעוד כמה בתי מדרשות, שישנם הרבה רבנים מגידי שיעור אשר פשוט אינם יודעים כלום. חשבתי עצה לדבר הזה. החלטתי שצריך לייסד שיעורים בדף היומי. ובכדי שיוכלו הרבנים להכין את שיעורים, יפיצו קלטות על מסכתות הדף היומי, ויפרסמו לכל הרבנים שניתן להזמין קלטות על מסכתות הש"ס, וישלחו אותם לכל מגידי השיעור. לצורך כך ביקשתי מכמה תלמידי חכמים שיכינו שיעורים ויקליטו אותם כסדר דף אחרי דף. החלטנו לקנות קלטות ומכונה להקליט את השיעור, ואף הוכן מחסן מיוחד לשם כך.

והנה באותה העת ארע דבר פלא, כאשר הזמנתי מונית לנסוע הביתה, ונזדמן לו נהג מונית סיני, ומתוך שיחה שנהל אתו מתברר שהוא עוסק בייבוא קלטות מסין לארצה"ב. שאלתיו, כמה עולה קלטת. והשיב הנהג, 12 סנט בלבד. בעוד שבדרך כלל עלות כל קלטת היא בערך 40 סנט. אמרתי לנהג הסיני, שוב אתי חזרה ואביא לך קונה. ותיכף סיפרתי לרב אפלבוים, שה' הזמין לנו זאת, ובודאי זו השגחה נפלאה, ומוטל עלינו להתחיל בעבודה. הראה לו נהג המונית דוגמא, ותיכף הזמינו אצלו 5000 קלטות בפעם אחת.

העבודה התחילה. פירסמנו בעיתון אלגעמיינער ג'ורנל מודעות כל שבוע. וכן פורסם בבתי מדרשות, ובמדריך לכשרות שיצא על ידינו. וכך נתווספו עוד רבנים שהשתתפו בהקלטות השיעורים, עד שכל העולם התחילו ללמוד דף היומי. ומארבעה יהודים שהתחילו לארגן שיעורים בדף היומי , נהיה מזה מאות ואלפים לומדי דף היומי. ואומר אני מזמור לתודה לה' יתברך על חסדו הגדול שזכיתי לזה.

ועוד החסד השלישי העולה על כולם, זה שבחסדי השי"ת עלינו זכינו לעסוק בהפצת הזוהר הקדוש, בכל קהילות ישראל, אחרי כל כך הרבה מכשולים ומלחמות ומניעות כמה פעמים שנשברו מחשבים,  ועוד יסורים וקשיים אשר לא יעלו על הדעת, ואחרי הרבה תפילות ובכיות רבות וכמה פעמים סיומי שלש פעמים כל התהילים זכיתי שנפתח לנו השער, ובכן מן השמים זיכוני לחלק הזוהר הקדוש לתתק"ס חלקים כמבואר במגלה עמוקות הסוד הנפלא בזה.

ובזכות הרשב"י הקדוש ע"ה נתגלה מן השמים אור גדול האיך שבשש דקות אפשר לסיים את כל הזוהר הקדוש בחבורה קדושה של 960 איש יחד כל שבטי ישראל, וכן נתגלה תיקון היסוד בחבורת שישים איש בלימוד 96 דקות, כשעה וחצי ביחד. ובזה זוכים ל-921,000 סיומי זוהר בעת אחת. [ואם 480 איש אז לומדים 12 דקות – ואם יש 320 איש יצא 18 דקות לכל אחד. ואם יש 240  איש יוצא 24 דקות- ואם יש 120 איש אז ב48 דקות מסיימים].

והזכות הזה כה גדול שבשש דקות בלבד זוכים לעשות כל אחד 921000 סיומי זוהר הקדוש, זאת אומרת המניות עלו כל כך, שאם כל אחד הולך בעירו ומחלק בבית מדרשו ובעוד כמה בתי כנסת וישיבות ואומרים 40 יום 6 דקות זוהר הקדוש זאת אומרת כל יום יש לכל אחד 921,000 אלף סיומי זוהר, רבותי זה יותר שווה מכל עבודה שאני עשיתי כל השנים גם הדף היומי וגם חברת הצלה.

תתארו לכם יש כל כך הרבה אסונות, ולהצלה יש עבודה רח"ל בלי מנוחה בכל העולם כולו, השם ירחם, ובוודאי כולם צועקים הציל!!!אבא שבשמים תשלח משיח לא יכולים יותר לחכות, אבל לא יודעים מה התרופה לזה, ולמה המשיח מתעכב מלבא?

עושים הרבה שיעורים בדף היומי, סיומי ש"ס, ועכשיו הגדילו לעשות לסיים את כל הש"ס בשנה אחד, וללמוד 24 שעות ג' ימים מעת לעת את כל הש"ס,  וחושבים שבזה יפתרו את כל הבעיות, ותולים עצמם בדברי הרמח"ל, ומסתפקים בזה, אבל מה נעשה שלא קראו ולא למדו את דברי הרמח"ל בפנים שכתב את העצה שלו, דוקא על לימוד הזוהר ברצף שזה מה שימנע את האסונות, וכן כתב רבי חיים ויטאל וכל גדולי המקובלים צעקו את דברי הזוהר הקדוש ותיקוני הזוהר תיקון ל' שכל הצרות באות רק על ידי שלא לומדים תורת הסוד.

ואלו דברי הרמח"ל (באגרות):… וְהַגָּאוֹן ר"י בַּאסַאן רַבּוֹ שֶׁל רַבֵּינוּ שָׁאַל אֶת רַבֵּינוּ לְבָאֵר לוֹ סוֹד הָעִנְיָן שֶׁיִּהְיֶה כֹּחַ כָּזֶה לְהַסִּטְרָא אָחֳרָא נֶגֶד הַתּוֹרָה, וְרַבֵּינוּ הֵשִׁיב לוֹ בְּבֵאוּר מַסְפִּיק סוֹד כָּל הָעִנְיָן, וְכֵן כּוֹתֵב לוֹ רַבֵּינוּ, כִּי הוּא רָאָה זֹאת מִקֹּדֶם וְהִקְדִּים רְפוּאָה לַמַּכָּה, וְתִקֵּן בְּיְשִׁיבָה שֶׁלּוֹ שֶׁיִּלְמְדוּ זֹהַר וְתִקּוּנִים וְזֹהַר חָדָשׁ בְּלִי הֶפְסֵק מֵעֲלוֹת הַשַּׁחַר עַד צֵאת הַכּוֹכָבִים. (יָרִים משֶׁה מִשְׁפָּט הָבָה"ת אוֹת יד)

יָדוּעַ, שֶׁמִּתּוֹךְ מִדַּת הָרַחֲמִים הָאֵינְסוֹפִית שֶׁל הַבּוֹרֵא, לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל, לִפְנֵי כָּל דִּין אוֹ גְּזֵרָה קָשָׁה מִשָּׁמַיִם, עוֹשִׂים חֶסֶד עִם הָאָדָם וְנוֹתְנִים לוֹ הִזְדַּמְּנוּת לִבְחֹר בַּטּוֹב עַל מְנָת לְבַטֵּל אֶת הַגְּזֵרָה מֵעָלָיו. וּמַה שֶּׁנָּכוֹן לְגַבֵּי גְּזֵרוֹת הַפְּרָט תָּקֵף לְגַבֵּי גְּזֵרוֹת הַכְּלָל. לִפְנֵי הַגְּזֵרָה אוֹ "הַמַּכָּה" שֶׁל הַשּׁוֹאָה הָאֲיֻמָּה, ה' שׁוֹלֵחַ הִזְדַּמְּנוּת לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל לִבְחֹר בַּטּוֹב וְשׁוֹלֵחַ "תְּרוּפָה" עִם שָׁלִיחַ בִּדְמוּתוֹ שֶׁל בַּעַל הַסֻּלָּם, לָלֶכֶת  לַקְּהִלּוֹת הַיְּהוּדִיּוֹת בְּפוֹלִין וְלוֹמַר לָהֶם לִלְמֹד זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ. בַּעַל הַסֻּלָּם צָפָה בְּרוּחַ קָדְשׁוֹ עֶשְׂרִים שָׁנָה לִפְנֵי מִלְחֶמֶת הָעוֹלָם הַשְּׁנִיָּה אֶת הַשּׁוֹאָה הַהוֹלֶכֶת וּקְרֵבָה, הוּא הָלַךְ וְזָעַק וּבִפְנֵי כָּל הָרַבָּנִים וִיהוּדֵי אֵרוֹפָּה, הִרְעִישׁ עוֹלָמוֹת כְּדֵי שֶׁיִּלְמְדוּ אֶת הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ, כִּי יָדַע שֶׁזּוֹ הַתְּרוּפָה הַקְּדוֹשָׁה לְהַצָּלַת יְהוּדֵי אֵרוֹפָּה מֵהַשּׁוֹאָה הָאֲיֻמָּה. הַסִּטְרָא אַחֲרָא (הַיֵּצֶר הָרַע), כַּמּוּבָן, מְאֹד מַפְרִיעָה בַּבְּחִירָה, לִבְחֹר בַּטּוֹב, וּמַקְשֶׁה אֶת לִבָּם שֶׁל רָאשֵׁי הַקְּהִלּוֹת הַיְּהוּדִיּוֹת. קָשֶׁה לָרַבָּנִים לְהַאֲמִין שֶׁמְּרַחֶפֶת עֲלֵיהֶם גְּזֵרָה כָּל כָּךְ קָשָׁה שֶׁל שׁוֹאָה, זֶה הֲרֵי לְגַמְרֵי לֹא הֶגְיוֹנִי, וּכְנֶגֶד זֶה (לְשֵׁם הַבְּחִירָה) מִצַּד הַטּוֹב, גַּם קָשֶׁה לְהַאֲמִין בְּאוֹתָהּ מִדָּה שֶׁתְּרוּפָה רוּחָנִית שֶׁל לִמּוּד הַזּוֹהַר,… שֶׁאוּלַי שַׁיֶּכֶת רַק לַצַּדִּיקִים, יָכוֹל לְבַטֵּל גְּזֵרוֹת. אֶת הַתּוֹצָאוֹת הָעֲגוּמוֹת שֶׁל הַשּׁוֹאָה כֻּלָּנוּ יוֹדְעִים, בּוֹאוּ לֹא נִתֵּן לַהִסְטוֹרְיָה לַחְזֹר עַל עַצְמָהּ!!! בּוֹאוּ לֹא נִטְמֹן אֶת רֹאשֵׁנוּ בַּחוֹל!!! כְּמוֹ הָאַדְמוֹרִי"ם רַבָּנִים וְרָאשֵׁי יְשִׁיבוֹת בְּפוֹלִין, אִי אֶפְשָׁר לִבְרֹחַ מֵהַתִּקּוּן! הַאִם זֶה הֶגְיוֹנִי שֶׁתִּפֹּל עָלֵינוּ פִּצְצַת אָטוֹם? הַאִם זֶה הָיָה הֶגְיוֹנִי שֶׁהָיְתָה הַשּׁוֹאָה? הרי ידוע שכל ראשי המדינה שוברים את הראש איך להתקיף את אירן ומה לעשות שח"ו לא תפרוץ מלחמה, ומה יעשו כל תושבי ישראל כי החיזבלה השליחים של אירן בלבנון מתגאים ומתרברבים שיש להם מספיק לטילים לכל מקום במדינה, ואומרים שישלחו ח"ו 200,000 טילים ליום, "חַרְבָּם תָּבוֹא בְלִבָּם וְקַשְּׁתוֹתָם תִּשָּׁבַרְנָה" (תהילים פרק לז טו), אבל כבר הובטחנו "כִּי לֹא יִטֹּשׁ יְדֹוָד עַמּוֹ וְנַחֲלָתוֹ לֹא יַעֲזֹב: (תהילים פרק צד יד,  כב) "וַיְהִי יְדֹוָד לִי לְמִשְׂגָּב וֵאלֹהַי לְצוּר מַחְסִי", ה' שׁוּב שׁוֹלֵחַ לָנוּ תְּרוּפָה הוא לימוד זּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ, כמו שהבטיח לנו משה רבנו בזוה"ק בְּרַעְיָא מְהֵימְנָא (פָּרָשַׁת נָשׂא דַּף קכ"ד:) וְהַמַשְׂכִּילִים יַזְהִירוּ כְּזוֹהַר הָרָקִיעַ בְּהַאי חִבּוּרָא דִּילָךְ דְּאִיהוּ סֵפֶר הַזֹּהַר, מִן זוֹהֲרָא דְּאִימָא עִלָּאָה תְּשׁוּבָה. בְּאִלֵּין לָא צָּרִיךְ נִסָּיוֹן, וּבְגִין דַּעֲתִידִין יִשְׂרָאֵל לְמִטְעַם מֵאִילָנָא דְחַיֵּי, דְּאִיהוּ הַאי סֵפֶר הַזֹּהַר, יִפְקוּן בֵּיהּ מִן גָּלוּתָא בְּרַחֲמֵי. וְיִתְקַיֵּים בְּהוֹן, (דְּבָרִים לב) יְיָ בָּדָד יַנְחֶנּוּ וְאֵין עִמּוֹ אֵל נֵכָר. עַד כָּאן לְשׁוֹנוֹ.

– לְמַה אַתֶּם מְחַכִּים? האם לא מספיק סובלים עם ישראל צרות ואסונות מחרידים, כמה גדולי ישראל שנפטרו, ועדיין לא מבינים על מה עשה ה' ככה, ומה רוצים מאתנו, אבל ה' יתברך שלח לנו את צדיקיו גדולי הדורות שחזו מראש מה השם רוצה מאתנו, כי כידוע אנחנו הדור האחרון סוף הגלות לפני הגאולה, והגאולה הזאת אי אפשר שתבא אלא בלימוד התורה, רק שלא יודעים מה נקרא לימוד התורה, כי הישיבות לומדים כל היום גמרא ופלפולים, אבל שוכחים שיש לתורה פרד"ס פ'שט ר'מז ד'רוש ס'וד, כמו שכתב האור החיים הקדוש, (ויחי), וכל מי שלא עוסק בארבעת חלקיה, עליו יוצאת בכל יום בת קול וצווחת "אוי להם לבריות מעלבונה של תורה" (מהרח"ו), וכתב השלה"ק וז"ל: שֶׁהַחִבּוּר מֵהַזֹּהַר הָיָה עָתִיד לִהְיוֹת גָּנוּז וְכוּ' עַד שֶׁיָּבוֹא הַדּוֹר הָאַחֲרוֹן בְּסוֹף הַיָּמִים שֶׁאָז יִתְגַּלֶּה לַתַּחְתּוֹנִים, וּבִזְכוּת הָעוֹסְקִים יָבוֹא מָשִׁיחַ, כִּי אָז תִּמָּלֵא הָאָרֶץ דֵּעָה בְּסִבָּתוֹ, אֲשֶׁר זֶה תִּהְיֶה סִבָּה קְרוֹבָה לְבִיאָתוֹ. וְזֶהוּ שֶׁאָמַר וּבְגִינֵיהּ וְשַׁבְתֶּם אִישׁ אֶל אֲחֻזָּתוֹ וְכוּ', כְּדֵי שֶׁבִּזְכוּת זֶה יִגָּאֲלוּ יִשְׂרָאֵל, כְּשֵׁם שֶׁלֹּא נִגְאֲלוּ יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרַיִם עַד שֶׁהֻצְרַךְ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לְקַדְּשָׁם בְּדַם פֶּסַח וּבְדַם מִילָה, כֵּן גְּאֻלָּה הָעֲתִידָה לֹא תִּהְיֶה הַגְּאֻלָּה עַד שֶׁיִּזְכּוּ לְתּוֹסְפוֹת הַקְּדֻשָּׁה הַזּוֹ, וְהוּא רְצוֹן הָאֵל יִתְבָּרַךְ, וְאַשְׁרֵי הַזּוֹכֶה בָּהּ. (שְׁלָ"ה, עֲשָׂרָה מַאֲמָרוֹת, מַאֲמָר רִאשׁוֹן). וכן כתב הַגָּאוֹן מִוִּילְנָא. (אֶבֶן שְׁלֵמָה פֶּרֶק י"א אוֹת ג') הַגְּאֻלָּה וּבִיאַת הַמָּשִׁיחַ תְּלוּיִים רַק בְּלִמּוּד הַקַּבָּלָה. ובישעיה (ו' ט') כתב, שהיצר הרע עושה שלא ילמד קבלה, כי יודע שעל ידי לימוד זה ישוב האדם בתשובה שלימה, ובספר הקנה כתב על דברי הנביא מלאכי (ג' י"ח) "וְשַׁבְתֶּם וּרְאִיתֶם בֵּין צַדִּיק לְרָשָׁע בֵּין עֹבֵד אֱלֹהִים לַאֲשֶׁר לֹא עֲבָדוֹ" עוֹבֵד אֱלֹקִים הַיְנוּ הָעוֹסֵק בַּתַּלְמוּד וּבַזֹּהַר. לֹא עֲבָדוֹ – הָעוֹסֵק בַּתַּלְמוּד לְבַד וְאֵינוֹ עוֹסֵק בַּזֹּהַר. (רַבִּי צְבִי אֱלִימֶלֶךְ שַׁפִּירָא מִדִּינוֹב, מהרצ"א, מַעְיַן גַּנִּים, פ"א אוֹת ב'), וזהו הבירור האחרון לפני התקיימות הנבואה (שם, כג) "הִנֵּה אָנֹכִי שֹׁלֵחַ לָכֶם אֵת אֵלִיָּה הַנָּבִיא לִפְנֵי בּוֹא יוֹם ה' הַגָּדוֹל וְהַנּוֹרָא: כי השם יתברך מחכה ומצפה שכל היהודים ילמדו זוה"ק, ובזה יתלקטו הניצוצות הקדושים, ולא ידח ממנו נידח, ואז יגלה ויופיע מלך המשיח וילמד לכל ישראל את סודות התורה, מה שלמדו עכשיו, ולא הבינו. ובספר יסוד ושורש העבודה (שער הניצוץ) כתב, וז"ל: אחי ורעי, אם כל כך גדולה לשמים שיאו ומעלתו, וכמה תקיף חילא דהאי אילנא רברבא של לימוד ספר הזוהר הקדוש, ושורש בארץ גזעו לשלח רצוצים חפשי מן הגלות המר, האיך לא יתלהב לב האדם להעיר אוזן, לשמוע כלימודים, לקבוע שיעור קבוע בכל יום בזוהר הקדוש ובתיקונים ושאר ספרי המקובלים וכו', עכ"ל.

על כן מן שמיא קא זכו לנו להוציא לאור את זוהר הש"ס המסודר ללמוד דף זוהר עם דף היומי ש"ס. ומניה ומניה יתקלס עילאה, דהיינו לימוד הש"ס והזוהר הנגלה והנסתר חיבור תורה שבעל פה, ובזה נקיים מצוות גדולי הדור: מרן מאור ישראל הרב עובדיה יוסף שליט"א, עם הרב הראשי שלמה משה עמאר, והרב משה צדקה ראש ישיבה פורת יוסף, והרב בנייהו שמואלי ראש ישיבת המקובלים נהר שלום, והרב אליעזר ברלנד ר"י שובו בנים, והרב ציון בוארון, חבר בית הדין הגדול בירושלים, בקריאה של חיבה: להרבות באחדות באהבת ישראל ולכל איש ישראל, שיקבל עליו לקרוא לפחות דף אחד של זוהר הקדוש בכל יום.

כעת ב"ה הדפסנו את הספר היקר נשמת הזוהר, ונעשה דבר גדול להודות ברבים על הענינים הנ"ל ושזכינו להדפיס לערך 5 מיליון עותקים של כל הספרים על הזוהר וקול קורא'ס, וכלנו כאחד נגיד את הנשמת ביחד שזה סגולה מאוד גדולה, וכל אחד יבקש מהשם יתברך שיתן לו מה שצריך, וזה יהיה הקידוש השם הכי הגדול שציבור כזה גדול יגידו ביחד נשמת, ונודה להשם שזכינו להתחבר לרשב"י זיע"א. ואחר יעשה הרב מאיר דיהאן סיום על הזוהר הקדוש, ואחר כך כולנו ביחד נתחיל ונסיים את כל הזוהר הקדוש בחבורה אחת בכמה דקות.

יְהִי רָצוֹן שֶׁיְּעָרֶה הַשֵּׁם עָלֵינוּ רוּחַ טָהֳרָה, וְנִזְכֶּה לְטַהֵר לְבָבֵנוּ לַעֲבֹד לְיוֹצְרֵנוּ בְּכָל כֹּחֵנוּ וּבְכָל נַפְשֵׁנוּ וּבְכָל מְאֹדֵנוּ, כְּמוֹ שְׁהָרַעֲיָא מְהֵימְנָא מְצַוֶּה אוֹתָנוּ לִלְמוֹד זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ דַוְוקָא, שֶׁתּוֹרַת הָרַשְׁבִּ"י מֵאִיר עַד סוֹף הַדּוֹרוֹת, וְצָרִיךְ לִלְמוֹד וְלֹא לָתֶת מְנוּחָה לַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא עַד שֶׁיִּגְאָלֵנוּ (זוֹהַר פִּנְחָס ריט.) עַד שֶׁיִּשְׁלַח לָנוּ מְשִׁיחֵנוּ וִיקַבֵּץ נִדָּחֵנוּ וְיִּבְנֶה בֵּית תִּפְאַרְתֵּנוּ בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ אָמֵן.

נשיר קודם את השיר תורתו מגן לנו הוא ימליץ טוב בעדינו, אמר רבי עקיבא, ואחר כך מתוך שירה וזמרה נגיד ביחד את הנשמת.

באמירת הנשמת נכבד את הרב:

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*