logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

70 דרשות וספר על שלום בית – אבן היסוד של היהדות

 

 

 

 

 

 

 

 

שלום בית, הוא אחד מאבני היסוד  והבנין של  היהדות.  הוא היסוד שמחזיק כלל הבריאה במצב מתוקן.

אחת משמותיו של הקב"ה הוא  שלום.

להורדת ספר שלום בית  לחץ כאן: .SHALOM_BAYIT-H ספר שלום בית

http://www.youtube.com/user/SuperEthan74/videos?view=0

http://www.youtube.com/user/SuperEthan74/videos?sort=dd&view=0&page=2

 זכר ונקבה מייצגים את כלל הבריאה, הם גם מייצגים את החיבור של הקב"ה  והשכינה הקדושה. שלום   הוא מושג רחב מאד, שכולל כל מערבת קשרים בין    בין זכר לנקבה, בין אדם לחברו, בין  השכינה לקב"ה. עם ישראל משול לנקבה -לשכינה הקדושה , והזכר משול לקב"ה.

כאשר עם ישראל באחדות בשלום ובאהבה, יש  אחדות  גם עם הקב"ה,  זהו מצב של גאולה , ויש שפע ושמחה בכל העולמות.  אם  , ח"ו עם ישראל ,  לא עושה את רצון ה', נוצר פירוד בעולמות העליונים, ואז עם ישראל נמצא בגלות,  הגויים שולטים עלינו, מקורות השפע מתמעטים   מאד וסבל וייסורים פוקדים את העולם.

אם אין שלום בית,  האיש והאישה כורתים לעצמם את הענף של מקור החייים והשפע לביתם, לכלל ישראל ולכל העולם, ישראל אחראים לשפע של כל העולם.

לשלום הבית יש חשיבות מכרעת לסוג הילדים ששני בני  זוג יביאו לעולם, וגם להצלחה ובריאות נפשם בעולם הזהכאשר אין שלום בית נוצר פירוד  בין השכינה הקדושה לקב"ה. והשכינה , שנקראת רחל צועקת ובוכה שהיא בגלות- "רחל מבכה על בניה, מתי יחזרו הבנים לגבולם"

ללא שלום בין איש לאישתו אין שכינה  שורה בבית. במילה איש ואישה, טמון  שם השם, עם שני יו"דין   . אם לא ישכון שלום בבית, אז השם  מסתלק מהבית.  כלומר  אם נסיר את שתי היו"דין מהמילה איש -אישה, ישאר אש- אש  כלומר אש  המחלוקת  תאחז בבית  כמון שנאמר אם אין שכינה בבית אש אוכלה.

המדד העיקרי  לרוחניות של אדם הוא השלום בית שלו. הבעל יכול לחשוב את עצמו לצדיק גדול, מקיים את כל המצוות קלה כחמורה בדיקדוק גדול, אולם אם אין  לו שלום בית,  אז   רמת רוחניותו הגבוהה מוטלת בספק. האישה היא עיקר הבית. לאישה יש כח רב, "ואישה- בחכמה בנת  ביתה"

האישה היא כמו כהן גדול בבית המקדש. ידוע שאישה בונה ואישה הורסת. [  אשיתו של קורח הביאה אותו לכליה וחורבן, וכנגדה איך פעלה אישתו של

און בן פלת, בעצות הטובות שיצעה לו  להתרחק מהמחלוקת של קורח, ובכך הצילה אותו. יש תפקיד מרכזי לאישה בנההגת שלום הבית.

 

להורדת ספר: שלום בית  לחץ כאן: .SHALOM_BAYIT-H ספר שלום בית

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*