logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

דרשה לל"ג בעומר- האדמו"ר מהאלמין

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הקדמה לדרשה א'

ממנו יראו וכן יעשו

ב"ה שזכינו וקול הזוהר נשמע בארצינו, וביחוד מופת ודוגמא עבורינו כ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א אשר הנהיג בעדתו בבית המדרש, את לימוד הזוהר הקדוש, שיעורים תמידים כסדרם. וממנו יראו וכן יעשו כל ראשי הישיבות והאדמורי"ם הדואגים לחינוך הדור הבא, שיהיו ראויים לקבל פני משיח צדקינו.

להורדה של הדרשה  של ל"ג בעומר: לחץ כאן: הקדמה לדרשה א – לג בעומר2

: הגאון הצדיק הפוסק המקובל רבי שריה דבלצקי שליט"א בשיחה לגליון המבשר לל"ג בעומר : לכל אברך מותר ללמוד כל חלקי הקבלה ืืืจ"ืฉ ืืืืืฆืงื ืฉืืื"ื ืขื ืื   לחץ כאן:הגאון הצדיק הפוסק רבי שריה דבלצקי

יקחו מוסר מכ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א המפורסם וידוע כמומחה בחינוך. ויפיצו מעיינות הזוהר הקדוש ויורו על הלמוד הזוהר הקדוש.

גם בקרב תינוקות של בית רבן יחדרו את למוד הזוהר הקדוש, המסוגל לגדל בנים המאירים את העולם בתורה ויראת שמים, כמו שמסופר על האדמו"ר הקדוש הבעלזא זי"ע בהיותו ילד רך בשנים שכר עבורו אביו, מלמד פרטי שלמד איתו זוהר.

וכן נהג גם אביו של האדמו"ר  מוויזניץ, הצה"ק רבי חיים מאיר זי"ע, שדאג לו לְלִמּוּד הזוהר של כל פרשת השבוע עם מלמד פרטי.

וזהו מה שקראנו בפרשת השבוע (ויקרא פרק כא א'): "וַיֹּאמֶר יְדֹוָד אֶל משֶׁה אֱמֹר אֶל הַכֹּהֲנִים בְּנֵי אַהֲרֹן וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם". פירש"י אמור, ואמרת. להזהיר  גדולים על הקטנים, פירוש, שהגדולים שבדור יזהירו ויאירו את הקטנים, יחברו אותם עימהם בעבודתם, ובפרט כאשר הם רואים שהקטנים רודפים אחריהם וחפצים להתעלות, יחברו אותם יותר.

השנה שנת הגאולה בת קול יוצאת ומכרזת – עולו והתכנשו להילולא דבר יוחאי  ואשרי הזוכה לשמוע בלבו הכרזת הבת קול, ובא להתחבר אל הרשב"י ורבי אלעזר בנו זיע"א, ללמוד תורתם ולינוק שפע קדושה, לזכות ליראת שמים. ואמרו תלמידי חכמים, שבלי הזוהר הקדוש אי אפשר לזכות לזה, כמבואר בזוה"ק. ומי שזכה להתקרב להרשב"י ותורתו הקדושה, לשאוף ולהתחבר אליו בכל עת ובכל רגע ובכל שעה, ככל האפשר, ה' יזכינו אמן.

היום יום א' הוא פסח שני, ודורשים פסח משלון פתח, שהקב"ה פותח לנו שער מיוחד לחזור בתשובה שלימה להתקרב אל הרשב"י ולראות "פני" השכינה. בשבוע הזה שהוא הוד שבהוד, כנודע, וכל העולם כולו יתחברו לרבי שמעון ויאמרו ביחד תיקון מ"ח, שהדפסנו יותר מחצי מיליון עותקים לחלקם ולהפיצם בישראל, לכבוד יום הקדוש הילולא דרשב"י ומחלקים בחינם, וכולם עולים וזוכים ולומדים ורוקדים ושמחים לכבוד הרשב"י זיע"א, כמו שכתב הרשב"י בזוה"ק (ח"ב דף ל"ח.), (שמות פרק כג יז) "יֵרָאֶה כָּל זְכוּרְךָ אֶל פְּנֵי הָאָדֹן יְדֹוָד" דא רשב"י, וידוע שרשב"י הוא פני השכינה הקדושה (אדרא), כמו ששאל הקדוש רבי אברהם גאלנטי זי"ע כיצד יאמר כן הרשב"י זיע"א, ותירץ שרשב"י לא אמר את פני האדון ה' אלא "פני" האדון ה', שהצדיק פניו הם כפני השכינה הקדושה, ואם כן זה שאמר הזוהר הקדוש (דף קנה), שבשבוע זה מי שרוצה לראות פני השכינה, יכול. רמז לזה, שכולם עולים בל"ג בעומר אצל ציון הרשב"י זיע"א, וכנודע שמי שזוכה לבא לציון הרשב"י וללמוד זוה"ק בחשק ובהתלהבות ואוכל ושותה ושמח, יזכה להשיג סודות התורה, כמו שכתב הַמַגִּיד מֵישָׁרִים (פָּרָשַׁת אֱמֹר), וז"ל: וּדְעוּ כִּי הֵם שְׂמֵחִים מְאֹד בִּקְרוֹתְכֶם הַזֹּהַר עַל מְעָרָתָם אוֹ הַסָּמוּךְ לְזֶה, וּכְשֶׁתַּתְמִידוּ כֵּן יִגָּלוּ לָכֶם רָזִין עִלָּאִין וְכוּ', עַיֵּן שָׁם. (רְאֵה זֹהַר הַקָּדוֹשׁ חֵלֶק ב' דַּף פ"ו), וכמו שכתב  (רַבִּי שְׁמוּאֵל הֶעלִיר גַּאֲבָ"ד צְפָת בְּסוֹף כְּבוֹד מְלָכִים):

א)               הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא וְכָל הַפַּמַּלְיָא שֶׁל מַעְלָה וְכָל נִשְׁמוֹת הַצַּדִּיקִים נִמְצָאִים בְּמֵרוֹן בְּלַ"ג בָּעֹמֶר בְּעֵת הַהִילוּלָא קַדִּישָׁא שֶׁל רַשְׁבִּ"י

הָרַב הַקָּדוֹשׁ רַבִּי חַיִּים בֶּן עָטָר, הָאוֹר הַחַיִּים, זְכוּתוֹ יָגֵן עָלֵינוּ, הָיָה פַּעַם אֶחָד בַּהִילוּלָא פֹּה עִיר הַקֹּדֶשׁ צְפָת תִּבָּנֶה וְתִכּוֹנֵן, וּכְשֶׁעָלָה לְמֵרוֹן וְהִגִּיעַ לְתַחְתִּית הָהָר שֶׁעוֹלִים לְצִיּוּן הָרַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחַאי, יָרַד מֵהַחֲמוֹר וְהָיָה עוֹלֶה עַל יָדָיו וְעַל רַגְלָיו, וְכָל הַדֶּרֶךְ הָיָה נוֹעֶה כִּבְהֵמָה וְצוֹעֵק, הֵיכָן אֲנִי הַשָּׁפֵל נִכְנָס, לִמְקוֹם אֵשׁ שַׁלְהֶבֶת קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא, וְכָל פַּמַלְיָא שֶׁל מַעְלָה הָכָא, וְכָל נִשְׁמוֹת הַצַּדִּיקִים שָׁמָּה, וּבְעֵת הַהִילוּלָא הָיָה שָׂמֵחַ שִׂמְחָה גְּדוֹלָה, עַיֵּן שָׁם.

וכמו שכתב: בְּסֵפֶר לִקּוּטֵי הֲלָכוֹת (הִלְכוֹת גְּבִיַּת חוֹב מֵהַיְתוֹמִים הֲלָכָה ג):

ב)                לַ"ג בָּעֹמֶר בְּחִינַת גַּ"ל עֵינַי וְאַבִּיטָה נִפְלָאוֹת מִתּוֹרָתֶךָ

לַ"ג בָּעֹמֶר בְּחִינַת גַּ"ל עֵינַי וְאַבִּיטָה נִפְלָאוֹת מִתּוֹרָתֶךָ, בְּחִינַת סִתְרֵי תּוֹרָה, בְּחִינַת אַיֵּה, שֶׁעַל יְדֵי זֶה זוֹכִין לִתְשׁוּבָה שְׁלֵמָה אָמֵן וְאָמֵן, עכ"ל.

ב"ה שזכינו השנה ליותר ממאה וחמישים אלף סיומי זוה"ק בכל חודש, תתארו לכם איזה שמחה יש להרשבי הקדוש והשכינה הקדוש במירון בשנה זו, שכל אלו יעשו סיום השנה בל"ג בעומר, וכמה מאות אלפי יהודים יסיימו השנה האידרא ותיקוני זוהר, כמו שסיפרו לי כמה אנשים. איש יהודי בבני ברק עשה כבר יותר משישים סיומים בזוה"ק, ואיש אחד מבית שמש והרבה אנשים בירושלים מסיימים כל שבת את האידרא הקדושה וכבר סיימו מאות פעמים את האידרא, ואחד מבית שמש סיפר לי שסיים יותר משישים פעמים את התיקוני זוהר, ויזכו השנה לשמוח עם כל אחינו בני ישראל שאמרו היום את התיקון מ"ח וקיבלו על עצמם ללמוד כמה דקות ביום את תורת הרשב"י, אשרינו מה טוב חלקינו בהילולא דבר יוחאי. כמו שכתב בְּטַעֲמֵי הַמִּנְהָגִים:

ג)                     רַבִּי בָּרוּךְ מִמֶּעזִיבּוּז נֶכֶד הַבַּעַל שֵׁם טוֹב זְכוּתוֹ יָגֵן עָלֵינוּ אָמֵן, נָהַג בְּכָל לַ"ג בָּעֹמֶר לַעֲשׂוֹת סִיּוּם סִפְרֵי הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ

הָרַבִּי רַבִּי בָּרוּךְ נֶכֶד הַבַּעַל שֵׁם טוֹב זְכוּתוֹ יָגֵן עָלֵינוּ אָמֵן, נָהַג בְּכָל שָׁנָה וְשָׁנָה בְּיוֹם לַ"ג בָּעֹמֶר לַעֲשׂוֹת סִיּוּם סִפְרֵי הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ, וְאַחַר הַסִּיּוּם לָקַח הַסֵּפֶר הַזֹּהַר בִּידֵי קָדְשׁוֹ וְרָקַד כַּמָּה שָׁעוֹת, וְאַחֲרֵי רִקּוּדִין דִּקְדֻשָּׁה מִשִּׂמְחַת הַיּוֹם וּמִשִּׂמְחַת הַתּוֹרָה נָשַׁק בְּפִי קָדְשׁוֹ אֶת סֵפֶר הַזֹּהַר וְאָמַר בְּזֶה הַלָּשׁוֹן, "אִיךְ קֶען דִּיךְ, אוּן דּוּ קֶענְסְט מִיךְ" [פֵּירוּשׁ: אֲנִי מַכִּיר אוֹתְךָ, וְאַתָּה מַכִּיר אוֹתִי].

ובדור הזה זכו כבר אנשים פשוטים ללמוד ולסיים כל כך הרבה פעמים ספרי זוהר הקדוש, ב"ה כמו שכתוב בספר עֶשֶׂר קְדֻשּׁוֹת (דַּף לז, מַעֲרֶכֶת ח', הָרַב הַקָּדוֹשׁ מוֹרֵינוּ הָרַב יִצְחָק אַיְזִיק מִזִּידִיטְשׁוֹב), וז"ל:

ד)                רַבִּי יִצְחָק אַיְזִיק מִזִּידִיטְשׁוֹב לָמַד וְשָׁנָה בַּסֵּפֶר הַקָּדוֹשׁ "פְּרִי עֵץ חַיִּים" מֵאָה וְאֶחָד פְּעָמִים

הִנֵּה לְסַפֵּר שִׁבְחוֹ, תְּהִלָּתוֹ מִי יְסַפֵּר, וְגַם הֲלֹא נוֹדַע וּמְפֻרְסָם לְאַלְפֵי יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר הִסְתּוֹפְפוּ בְּצִלּוֹ גֹּדֶל קְדֻשָּׁתוֹ וּפְרִישׁוּתוֹ, וְהָיָה מָלֵא תּוֹרָה וַעֲנָוָה וּקְדֻשָּׁה וְטָהֳרָה, וְהָיָה בָּקִי בַּשַּׁ"ס וּמִדְרְשֵׁי רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה וּמְכִילְתָּא, סִפְרָא וְסִפְרִי, וְזֹהַר הַקָּדוֹשׁ וְתִקּוּנֵי הַזֹּהַר וּבְכָל כִּתְבֵי הָאֲרִ"י זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה עַד לְהַפְלִיא, וְנִשְׁמַע מִפִּי קָדְשׁוֹ שֶׁהַפְּרִי עֵץ חַיִּים לָמַד וְשָׁנָה מֵאָה פְּעָמִים וְאֶחָד, וְכֵן סִפְרֵי רַבּוֹ הַקָּדוֹשׁ [רַבֵּינוּ צְבִי] הָיָה רָגִיל עַל לְשׁוֹנוֹ, וּמָסַר נַפְשׁוֹ עַל הַתּוֹרָה וְהָעֲבוֹדָה. וְהִתְפַּלֵּל בְּעַד כְּלַל יִשְׂרָאֵל וְהִמְשִׁיךְ לָהֶם שֶׁפַע פַּרְנָסָה וְהַצְלָחָה, וְעַד חֲצִי שְׁנוֹתָיו לָמַד מִתּוֹךְ דֹּחַק וְעֹנִי וְנִשְׁמַע מִפִּי קָדְשׁוֹ שֶׁהָיָה לוֹמֵד בַּעֲמִידָה וּבַחֹרֶף נִתְבַּקְּעוּ צִפָּרְנֵי יָדָיו מִן הַקֹּר שֶׁהָיָה בְּבֵיתוֹ, וּמִזֶּה תָּבִין גֹּדֶל קְדֻשַּׁת עֲבוֹדָתוֹ.

 

 

וב"ה שזוכים בדור של עקבתא דמשיחא, שהולכים בדרכם של הצדיקים הקדושים האלו, ובוודאי לא היה עוד שמחה כזאת בל"ג בעומר כמו השנה הזאת. ובפרט הצדיק הקדוש המקובל רבי בנייהו שמואלי שליט"א שזוכה ומזכה את הרבים בכל שנה במירון שיושבים לערך 600 אנשים ולומדים וגומרים האדרא ביחד  שבטי ישראל, ומשמחים את הרשב"י הקדוש ביום שמחתו, זה באמת השמחה הכי הגדולה שאפשר להיות. גם זכיתי בשנה שעברה להצטרף בשמחה הגדולה הזו.

 

דרשה ב' ל"ג בעומר

בס"ד

ברוכים הבאים בשם השם לציון הרשב"י זי"ע במירון,

מפעל הזוהר העולמי מגיש לכם לכבוד ל"ג בעומר דברי חיזוק עידוד ואמונה על הזוהר הקדוש לעורר את את כל אחינו בני ישראל לקראת הגאולה הקרובה בב"א

פתח ואמר:

רַבִּי שִׁמְעוֹן בַּר יוֹחָאִי עִם הַזוֹהַר הַקָּדוֹשׁ – יַצִּיל אוֹתָנוּ מִפְּצָצָת אָטוֹם!!! בִּזְכוּתֵיהּ דְּבַר יוֹחַאי עֲנֵנוּ!

לכבוד ל"ג נשיר כולנו ביחד:

תּוֹרָתוֹ מָגֵן לָנוּ, הִיא מְאִירַת עֵינֵינוּ, הוּא יַמְלִיץ טוֹב בַּעֲדֵנוּ, אֲדוֹנֵנוּ בַּר יוֹחָאי. וַאֲמַרְתֶּם:

אָמַר רַבִּי עֲקִיבָא, אַשְׁרֵיכֶם יִשְׂרָאֵל, לִפְנֵי מִי אַתֶּם מִטַּהֲרִין, וּמִי מְטַהֵר אֶתְכֶם, אֲבִיכֶם שֶׁבַּשָּׁמַיִם. וְאוֹמֵר, מִקְוֵה יִשְׂרָאֵל יְיָ, מַה מִּקְוֶה מְטַהֵר אֶת הַטְּמֵאִים, אַף הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מְטַהֵר אֶת יִשְׂרָאֵל:

הַהַבְטָחָה: "יָכוֹל אֲנִי"!

1,500,000 (מִילְיוֹן וַחֲמֵשׁ מֵאוֹת אֶלֶף) לוֹמְדֵי זֹהַר הַיּוֹמִי, 1,500 שִׁעוּרֵי זֹהַר בְּרַחֲבֵי הָאָרֶץ, מֵעַל 1000 מִתְנַדְּבִים הָעוֹבְדִים בְּמֶרֶץ לַהֲפָצַת הַזֹּהַר. הַמִּסְפָּרִים מְדַבְּרִים בְּעַד עַצְמָם, מְסַפְּרִים לָנוּ אֵיךְ עַם-יִשְׂרָאֵל מִתְגַּיֵּס כֻּלּוֹ, לִשְׁבָטָיו וְלִקְהִלּוֹתָיו, לְהִזְדַּכֵּךְ בְּאוֹר הָעֶלְיוֹן וּלְהַשְׁפִּיעַ לָעוֹלָם מֵאוֹר הַזֹּהַר.

זֹאת שַׂמְנוּ לְעַצְמֵנוּ כְּמַטָּרָה בְּ"מִפְעַל הַזֹּהַר הָעוֹלָמִי", לִפְעֹל וּלְהַפְעִיל לְמַעַן לִמּוּד הַזֹּהַר, לֹא לָנוּחַ וְלֹא לִשְׁקֹט עַד אֲשֶׁר "וּמָלְאָה הָאָרֶץ דֵּעָה אֶת ד' כַּמַּיִם לַיָּם מְכַסִּים", עַד אֲשֶׁר כָּל יְהוּדִי בַּאֲשֶׁר הוּא יִזְכֶּה לְהַבְעִיר בְּלִבּוֹ וּלְהַצִּית בְּנִשְׁמָתוֹ אֶת אוֹר הַזֹּהַר.

וְלֶהֱוֵי יָדוּעַ, שֶׁאֲפִלּוּ רַק לוֹמַר מִן הַסֵּפֶר לְלֹא הֲבָנָה כְּלָל, מַעֲלָתוֹ גְּדוֹלָה מְאֹד וּמְקָרֵב אֶת קֵץ הַגָּלוּת, כְּפִי שֶׁאָנוּ מוֹצְאִים בְּ"כִסֵּא מֶלֶךְ" (תִּקּוּן מ"ה):

כִּי לִמּוּד הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ בְּגִירְסָא בְּעָלְמָא בּוֹנֶה עוֹלָמוֹת, וְכָל שֶׁכֵּן אִם יִזְכֶּה לִלְמֹד וּלְהָבִין אֲפִלּוּ פֵּרוּשׁ מַאֲמָר אֶחָד, יַעֲשֶׂה בּוֹ תִּקּוּן לְמַעְלָה בְּשָׁעָה אַחַת מַה שֶּׁלֹּא יַעֲשֶׂה בְּלִמּוּד הַפְּשָׁט שָׁנָה תְּמִימָה, וּמֻבְטָח לוֹ שֶׁהוּא בֶּן עוֹלָם הַבָּא מִבְּנֵי הֵיכָלָא דְּמַלְכָּא, וְיִהְיֶה מֵרוֹאֵי פְּנֵי הַמֶּלֶךְ הַיּוֹשְׁבִים רִאשׁוֹנָה בְּמַלְכוּתָא דִּרְקִיעָא. וְאֵין נַחַת רוּחַ לְהַשֵּׁם כְּעֵסֶק בְּנִשְׁמַת הַתּוֹרָה שֶׁהוּא הַחָכְמָה הָאֲמִתִּית הַמְקֻבֶּלֶת כִּי מִמֶּנָּה יוֹדֵעַ רְצוֹנוֹ יִתְבָּרַךְ בַּעֲבוֹדָתוֹ וּמִצְווֹתָיו.

בִּפְרָט בְּדוֹרֵנוּ, דּוֹר עִקְבְתָא דִּמְשִׁיחָא, כְּשֶׁאֻמּוֹת הָעוֹלָם מְרַקְּדִים מִסְּבִיבֵנוּ, מְרִימִים טְלָפַיִם, לוֹטְשִׁים עֵינַיִם וּפוֹתְחִים פִּיהֶם לְבָלְעֵנוּ חַיִּים – הַיּוֹם יוֹתֵר מִתָּמִיד חָשִׁים אָנוּ כְּכִבְשָׂה בֵּין שִׁבְעִים זְאֵבִים, מוּל אִיּוּם הַגַּרְעִין הָאִירָנִי, מוּל כָּל מְדִינוֹת עֲרָב, מוּל מַעֲצָמַת אַרְצוֹת הַבְּרִית, שֶׁאֵין לָנוּ פִּתְחוֹן פֶּה כְּנֶגְדָּהּ. כֻּלָּנוּ כְּבָר מְצַפִּים וּמְקַוִּים לִישׁוּעַת ד', מָתַי נִזְכֶּה לִחְיוֹת לְלֹא פַּחַד וּלְלֹא חָת? מָתַי נוּכַל לָשֶׁבֶת בְּשַׁלְוָה לְלֹא יִסּוּרִים וּלְלֹא מְצָרִים?

אָמַר רַבִּי שִׁמְעוֹן בַּר יוֹחַאי: "יָכוֹל אֲנִי לִפְטֹר אֶת כָּל הָעוֹלָם כֻּלּוֹ מִן הַדִּין" (עֵרוּבִין סה. סֻכָּה מה:). רַשְׁבִּ"י מֵעִיד עַל עַצְמוֹ "יָכוֹל אֲנִי". הַאִם רוֹצִים אַתֶּם שֶׁלֹּא תִּשְׁלֹט עוֹד מִדַּת הַדִּין? מִשְׁתּוֹקְקִים שֶׁהָעוֹלָם יִתְנַהֵל בְּמִדַּת הָרַחֲמִים? חֲפֵצִים לִרְאוֹת רַק חֲסָדִים גְּלוּיִים מֵאִתּוֹ יִתְבָּרַךְ?

אָמַר מֹשֶׁה רַבֵּינוּ לְרַשְׁבִּ"י: בְּהַאי חִבּוּרָא דִּילָךְ דְּאִיהוּ סֵפֶר הַזֹּהַר… וּבְגִין דַּעֲתִידִין יִשְׂרָאֵל לְמִטְעַם מֵאִילָנָא דְחַיֵּי, דְּאִיהוּ הַאי סֵפֶר הַזֹּהַר, יִפְקוּן בֵּיהּ מִן גָּלוּתָא בְּרַחֲמֵי. וְיִתְקַיֵּים בְּהוֹן (דְּבָרִים לב) "ה' בָּדָד יַנְחֶנּוּ וְאֵין עִמּוֹ אֵל נֵכָר". פֵּרוּשׁ מִשּׁוּם שֶׁעֲתִידִים יִשְׂרָאֵל לִטְעֹם מֵאִילַן הַחַיִּים, שֶׁהוּא סֵפֶר הַזֹּהַר, עַל יָדוֹ יֵצְאוּ מִן הַגָּלוּת בְּרַחֲמִים, וְיִתְקַיֵּם בָּנוּ הַפָּסוּק שֶׁהַשֵּׁם יוֹצִיאֵנוּ מִן הַגָּלוּת בְּלִי קִטְרוּג (רַעְיָא מְהֵימְנָא בְּזֹהַר פָּרָשַׁת נָשׂא, דַּף קכ"ד:).

וּמְבָאֵר עַל כָּךְ בַּעַל כִּסֵּא לַמֶּלֶךְ, וְכָךְ מָצִינוּ גַּם בַּתִּקּוּנִים (סוֹף תִּקּוּן ו') : מֵהַאי חִבּוּרָא דִילָךְ, כַּד יִתְגַּלֵי לְתַתָּא בְּדָרָא בַתְרָאָה בְּסוֹף יוֹמַיָּא, וּבְגִינֵיהּ (וַיִּקְרָא כה י) וּקְרָאתֶם דְּרוֹר בָּאָרֶץ וְגוֹ'. וּמְבָאֵר עַל כָּךְ בַּעַל הַ"כִּסֵּא לַמֶּלֶךְ" (תִּקּוּן ל'): כַּמָּה גָּדוֹל חִיּוּב עַל תַּלְמִידֵי חֲכָמִים לִלְמֹד קַבָּלָה, וְעָנְשָׁם כַּמָּה גָּדוֹל אִם אֵינָם לוֹמְדִים קַבָּלָה, וְגוֹרֵם אֹרֶךְ גָּלוּתָא, כִּי הֵם מְעַכְּבִים הַגְּאֻלָּה רַחֲמָנָא לִיצְלַן, כִּי יַעֲשֶׂה בְּשָׁעָה אַחַת בְּלִמּוּד הַקַּבָּלָה מַה שֶּׁלֹּא נַעֲשֶׂה בְּלִמּוּד חֹדֶשׁ יָמִים בִּפְשָׁטֵי הַתּוֹרָה, כִּי גָּדוֹל כֹּחָהּ לְקָרֵב הַגְּאֻלָּה.

עַל אוֹתוֹ מַאֲמָר מְבָאֵר הַשְּׁלָ"ה הַקָּדוֹשׁ:

הִנֵּה מְבֹאָר מִכָּאן, שֶׁהַחִבּוּר מֵהַזֹּהַר הָיָה עָתִיד לִהְיוֹת גָּנוּז וְכוּ' עַד שֶׁיָּבוֹא הַדּוֹר הָאַחֲרוֹן בְּסוֹף הַיָּמִים שֶׁאָז יִתְגַּלֶּה לַתַּחְתּוֹנִים, וּבִזְכוּת הָעוֹסְקִים יָבוֹא מָשִׁיחַ, כִּי אָז תִּמָּלֵא הָאָרֶץ דֵּעָה בְּסִבָּתוֹ, אֲשֶׁר זֶה תִּהְיֶה סִבָּה קְרוֹבָה לְבִיאָתוֹ. וְזֶהוּ שֶׁאָמַר וּבְגִינֵיהּ וְשַׁבְתֶּם אִישׁ אֶל אֲחֻזָּתוֹ וְכוּ', כְּדֵי שֶׁבִּזְכוּת זֶה יִגָּאֲלוּ יִשְׂרָאֵל, כְּשֵׁם שֶׁלֹּא נִגְאֲלוּ יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרַיִם, עַד שֶׁהֻצְרַךְ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לְקַדְּשָׁם בְּדַם פֶּסַח וּבְדַם מִילָה, כֵּן גְּאֻלָּה הָעֲתִידָה לֹא תִּהְיֶה הַגְּאֻלָּה עַד שֶׁיִּזְכּוּ לְתּוֹסְפֶת הַקְּדֻשָּׁה הַזּוֹ, וְהוּא רְצוֹן הָאֵל יִתְבָּרַךְ, וְאַשְׁרֵי הַזּוֹכֶה בָּהּ. (שְׁלָ"ה, עֲשָׂרָה מַאֲמָרוֹת, מַאֲמָר א').

וְכֵן כָּתַב בְּאֶבֶן שְׁלֹמֹה להגר"א (פֶּרֶק י"ד אוֹת ג'), דְּהַגְּאֻלָּה לֹא תִּהְיֶה רַק עַל יְדֵי לִמּוּד הַתּוֹרָה וְעִקַּר הַגְּאֻלָּה בְּלִמּוּד הַקַּבָּלָה.

כֵּן כָּתַב גַּם רַבִּי חַיִּים וִיטַאל בַּהַקְדָּמָה לְסֵפֶר "עֵץ חַיִּים": הַכֹּל תָּלוּי בְּעֵסֶק הַחָכְמָה הַזֹּאת, וּמְנִיעָתֵנוּ מִלְּהִתְעַסֵּק בָּהּ הִיא גּוֹרֶמֶת אִחוּר וְעִכּוּב בִּנְיַן בֵּית מִקְדָּשֵׁנוּ וְתִפְאַרְתֵּנוּ.

גַּם בִּשְׁעַת הַדְּחָק הַזּוֹ בַּל נִתְיָאֵשׁ מִן הָרַחֲמִים. כְּדַאי הוּא רַבִּי שִׁמְעוֹן לִסְמֹךְ עָלָיו בִּשְׁעַת הַדְּחָק (בְּרָכוֹת דַּף ס:): וְכֵן עוֹד בְּכַמָּה דּוּכְתֵי בַּשַּׁ"ס וּלְשׁוֹן בִּשְׁעַת הַדְּחָק (דַּוְקָא) יֵשׁ לוֹמַר עַל פִּי דִּבְרֵי הַשַּׁ"ס סֻכָּה (מה:) שֶׁאָמַר רַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחַאי (דְּהוּא סְתָם רַבִּי שִׁמְעוֹן בְּכָל מָקוֹם) יְכוֹלָנִי לִפְטֹר אֶת כָּל הָעוֹלָם מִן הַדִּין מִיּוֹם שֶׁנִּבְרָא הָעוֹלָם עַד סוֹפוֹ, וְהָאַחֲרוֹן הִכְבִּיד כָּעֵת סוֹפוֹ שֶׁל גָּלוּת אֱדוֹם (שֶׁהוּא קֹדֶם בִּיאַת גּוֹאֵל צֶדֶק בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ אָמֵן) שֶׁרַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחַאי הוּא שֶׁעָמַד בְּנַפְשׁוֹ כְּנֶגֶד מַלְכֵי רוֹמִי (אֱדוֹם) כִּדְאָמְרִינַן בְּשַׁבָּת, וְעַל כֵּן אָמַר הַמֶּלֶךְ אָז שִׁמְעוֹן שֶׁגִּנָּה יֵהָרֵג, וּבִפְרָט בְּסוֹף יוֹמַיָּא אִילֵּין בְּאַחֲרִית יְמֵי גָּלוּת אֱדוֹם, וְזֶהוּ רַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחַאי בְּכֹחוֹ וּבְכֹחַ הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ חִבּוּרוֹ דְּיִתְפַּרְנְסוּן בְּדָרָא בַּתְרָאָה לְהַצִּיל מֵחֶבְלֵי מָשִׁיחַ וְיִפְקוּן מִן גָּלוּתָא בְּכֹחוֹ. וְאֵלּוּ הַיָּמִים נִקְרָאִים שְׁעַת הַדְּחָק בְּדוּחֲקָא (דְּגָלוּתָא) בָּתַר דּוּחֲקָא כַּמְבֹאָר בַּזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ, עַל כֵּן שָׁפִיר אָמְרוּ (רַק בְּרַשְׁבִּ"י) כְּדַאי הוּא רַבִּי שִׁמְעוֹן לִסְמֹךְ עָלָיו בִּשְׁעַת הַדְּחָק, שֶׁעוֹמֵד בְּעוֹדֶנּוּ בִּשְׁעַת הַדְּחָק הַיְנוּ בַּשָּׁנִים הָאֵלּוּ וְעַל זְכוּתוֹ אָנוּ סוֹמְכִין כַּנִּזְכַּר. (דִּבְרֵי תּוֹרָה מַהֲדוּרָא ט' אוֹת לט).

עֲדַיִן הַתִּקְוָה פּוֹעֶמֶת, יֵשׁ לָנוּ כַּר נִרְחָב לִפְעֻלָּה. נִפְעַל כֻּלָּנוּ לְבִיאַת הַמָּשִׁיחַ עַל יְדֵי הֲפָצָה וְלִמּוּד שֶׁל סִפְרֵי הַזֹּהַר.

בלימוד זוהר הקדוש שעה אחת בשבת קודש אתה העשיר הכי הגדול בעולם

מובא בשם הגר"א מכיון ששבת שקולה כנגד כל התורה כולה אם כן כל העושה מצוה בשבת קודש הוא כפול 613 מימי החול, ועוד לימוד התורה שקול כנגד כל התורה כולה, וכל מילה של תורה שווה כפול 613 מצוות, אם כן הלומד תורה בשבת, הוא 613 כפול 613 = 375,769 ועוד עם דברי הבן איש חי שכל פעולת מצוה בשבת קודש נכפל באלף, יוצא 375,769 כפול 1000 = 375,769,000, וכל זה מילה אחת של תורה, ובדקה כתב החפץ חיים שאדם אומר 200 מילים, אם כן בשעה כפול 60 = 12,000 מילים, כפול 375,769,000, שזה המספר מצוות למילה אחת תורה בשבת קודש, = 4,509,228,000,000, ארבע טריליארד 509 מיליארד, 228 מיליון מצוות בלימוד תורה שעה אחת בשבת קודש, וכל זה לימוד פשט התורה.

וכשלומד זוהר הקדוש: אמר הכסא מלך ששעה אחת נחשב לו כשנה שלימה של לימוד פשט התורה. צא וחשוב כמה שעות יש בשנה 24 כפול 365 = 8,760 שעות יש בשנה. כלומר הלומד זוהר הקדוש שעה אחת בשבת קודש שכרו הוא = 4,509,228,000,000 כפול 8,760 שעות בשנה = 39,500,837,280,000,000 = כלומר 39 קוואדריליון, 500 טריליארד, 837 מיליארד, 280 מיליון מצוות של שעה אחת לימוד זוהר הקדוש בשבת קודש,

ואם זה בצער כלומר חום קור או צער כבישת היצר, וכו', כפול 100 (אבות דרבי נתן), 39,500,837,280,000,000 כפול מאה = 950,083,728,000,000,000 ואם בשמחה עוד כפול אלף (אורחות צדיקים), כלומר 950,083,728,000,000,000 כפול 1000 = 950,083,728,000,000,000,000.

ואם זה במנין עוד כפול אלף, כי כל ביי עשרה שכינתא שריא, וכל מה דיהביה מן שמיא באלף (זוה"ק ויצא), כלומר: 950,083,728,000,000,000,000 כפול 1000 = 950,083,728,000,000,000,000,000 ונכפל עוד כפול אלף בהתחברות החבורה כדברי הבאר מים חיים זצ"ל. כלומר: 950,083,728,000,000,000,000,000 כפול 1000 = 950,083,728,000,000,000,000,000,000 [בינתיים עוד לא החליטו איך לקרוא למספר הגדול הזה, ובוודאי קורא הדורות מראש יודע החשבון ולא נעלם שום שכר של שום מצוה].

צא וחשוב האם יש בר דעת שלא ירוץ ויחטוף זכות עצומה זו וילמד בכל שבת קודש לכל הפחות שעה אחד זוהר הקדוש. ואם אתה מעורר יהודי אחד שיעשה כן וילמוד בשבת שעה אחת זוהר הקדוש, גם אתה מקבל את כל השכר שלו, ואם הוא ילמד עוד חברים או את קרוביו שכינו ומשפחתו, וגם אם ילמדו ממנו אפילו אם לא ידבר כלום, הרי כל השכר הוא שלך עד סוף כל הדורות. וגם אם חבירו לא שמע וקיבל דבריך הרי שאתה מקבל את אותו השכר וגם הוא מסכן שלוקח ממך כל העבירות (מהרח"ו שער הגלגולים, הגר"א משלי, אוהב ישראל קרח).

ואם אתה לומד בזמן שאין מי שילמוד אתה נוטל שכר כנגד כל היהודים שבכל העולם כולו כלומר כפול חמש עשרה מיליון. נו! האם יש מי שישאר בטלן? האם תשב בחיבוק ידים? בוודאי כל בר דעת לא יפסיד שניה אחת מללמוד זוהר הקדוש בשבת קודש, הרי נהיית עשיר הכי גדול בעולם, מולטי זיליונר במצוות!!!!

הרשב"י מחכה לך שתלמוד 3 שעות זוהר הקדוש בשבת קודש ותעשה שמחת סיום זוהר הקדוש עם הרשב"י במירון

עכשיו לפי החשבון הזה מובן למה החפץ חיים הרעיש עולם ומלואו שכל האברכים ובחורים יגמרו ויסיימו את כל הזוהר הקדוש על פרשת השבוע. זאת אומרת 50 שבתות בשנה ואם ילמד 3 שעות בכל שבת עושה סיום בכל שנה, ואז באמת יכול לעלות בל"ג בעומר לשמוח ולרקוד עם הרשב"י.

לימוד הזוה"ק חשוב יותר מהקרבת הקרבנות בבית המקדש

ומבטיח הרשב"י (זוהר שמות ז:), אשרי מי שיזדמן בזמן התגלות המשיח, כי מי שיהיה באותו זמן באמונה ומי שיתן עזר וסיוע לשכינה הקדושה יזכה לאותו האור של שמחת המלך ברוך הוא שאז ישמח ה' במעשיו. והעוסק בזוה"ק ובתורת האריז"ל הקב"ה משתבח בו בפמליא שלו בכל יום ודיוקנו נרשם למעלה בן אוהבי ואהובי המלך, ומכריזין לפניו "הוו זהירין בדיוקנא דפלוני" ואפילו הקב"ה גוזר גזירות יש לו רשות לבטלם. (סוד ה'). וספר זה עתיד היה להתגלות בימי מלכא משיחא ליתן סעד לשכינה, והנה כל אותן שיזכו אליו יזכו לגאולה, כי עבודה זו המועטת בזמן ההוא היא יותר חשובה מכל אילי נביות כשהיה בית המקדש קיים (חסד לאברהם, רבי אברהם אזולאי זיע"א).

לִקְרַאת יוֹם ל"ג בָּעוֹמֶר נוֹתֵן "מִפְעַל הַזֹּהַר הָעוֹלָמִי" אֶת הַזְּכוּת לְכָל אֶחָד לִהְיוֹת מִמְזַכֵּי הָרַבִּים לְחֵלֶק וּלְפַרְסֵם בְּחִינָם אֶת תִּיקוּן מ"ח וּבְוַדַּאי תִּפָּקְדוּ בְּכָל דְּבַר יְשׁוּעָה וְרַחֲמִים, בְּבִרְכַּת הַצְלָחָה וּרְפוּאָה אוֹ לְע"נ, וְכָל הַמַּרְבֶּה הֲרֵי זֶה מְשֻׁבָּח.

הִתְבַּטֵּא פַּעַם צַדִּיק וְאָמַר: בְּבוֹא מֶלֶךְ הַמָּשִׁיחַ, עַם יִשְׂרָאֵל נִקְבְּצוּ וּבָאוּ לָךְ, וּפְלֵיטַת הָעָם שָׂשִׂים וּשְׂמֵחִים. בָּעֵת הַזּוֹ יִתְבּוֹנֵן מֶלֶךְ הַמָּשִׁיחַ בְּעֵינָיו הַטְּהוֹרוֹת, יִבְחַן כָּל אֶחָד וְאֶחָד לְפִי מַעֲשָׂיו, וּלְפֶתַע יָרִים יָדוֹ וְיַרְאֶה בְּאֶצְבָּעוֹ. כֻּלָּם יָרִימוּ עֵינֵיהֶם בִּפְלִיאָה וְיַבִּיטוּ בַּמַּחֲזֶה, אָז יַשְׁמִיעַ מֶלֶךְ הַמָּשִׁיחַ אֶת קוֹלוֹ וְיֹאמַר, בְּהַפְנוֹתוֹ אֶצְבָּעוֹ עַל יְהוּדִי מְסֻיָּם: "בִּזְכוּתְךָ הִגַּעְתִּי, לְךָ יֵשׁ חֵלֶק בִּגְאֻלַּת הָעָם". כָּךְ יַרְאֶה עַל כָּל יְהוּדִי וִיהוּדִי שֶׁפָּעַל לְמַעַן בִּיאָתוֹ.

הַלְוַאי שֶׁנִּזְכֶּה לִהְיוֹת מִן הַזּוֹכִים הַמְאֻשָּׁרִים, שֶׁהַמָּשִׁיחַ בִּכְבוֹדוֹ וּבְעַצְמוֹ יָעִיד עָלֵינוּ – "בִּזְכוּתְךָ הִגַּעְתִּי".

עַל כֵּן עוּרוּ וְהִתְעוֹרְרוּ לְהָעִיר אֶת הָעוֹלָם בְּאוֹר הָעֶלְיוֹן, כִּי בְּאוֹרְךָ נִרְאֶה אוֹר לִמְשֹׁךְ חֶסֶד עַל הַכְּלָל וְעַל הַפְּרָט, "אוֹר חָדָשׁ עַל צִיּוֹן תָּאִיר וְנִזְכֶּה בִּמְהֵרָה לְאוֹרוֹ" אָמֵן.

בִּזְכוּתֵיהּ דְּבַר יוֹחַאי עֲנֵנוּ!

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*