logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

אור הזהר 790-791 – הדרכה למציאת שידוך טוב

חתונה- שידוך

מרכז שידוכי נשואין העולמי

קריאה דחופה! אל יראי ה' וחושבי שמו , אנשי שם , גבורי כח ועושי רצונו של מקום ברוך הוא די בכל אתר ואתר הי"ו

ארגון עולמי לעזור לאחינו בני ישראל לזכות לזווג הגון, המותאם מפי הקב"ה ומבורך על ידי רבי שמעון בר יוחאי ע"ה

 

 

 

 

likutim_me-ketuvi_ha-ramchal טעם לימוד תינוקות זוהר

seferid_3319_page_376 החפץ חיים מוסר לבחורים א

seferid_3319_page_377

החפץ חיים מוסר לבחורים ב

אור_הזוהר_790_א_חודש_סיון_-_שידוכים

אור_הזוהר_שידוכים_791_2_מתוקן

החפץ חיים מוכיח את בחורי הישיבה

ב"ה

 

בס"ד

הֶחָפֵץ חַיִּים מוֹכִיחַ אֶת בְּנֵי הַיְּשִׁיבָה:

לוֹמְדִים וּמִתְחַדְּדִים בְּפִּלְפוּלָא דְּאוֹרָיְיתָא,אַבָל אֵינָם יוֹדְעִים מֵעִקַּר דְּאוֹרָיְיתָא.

הֲרֵי נִכְשָׁלִים הֵם בְּאִסּוּר דְּאוֹרָיְיתָא. וְלֹא חָלִים וּמַרְגִּישִׁים שֶׁבִּשְׁעַת פִּלְפּוּלָם בְּפִלְפּוּלֵי דְּאוֹרָיְיתָא נַעֲלָמִים מֵהֶם גּוּפֵי תּוֹרָה

כְּשֶׁהָיִיתִי אֶצְלוֹ בְּשַׁבָּת קוֹדֶשׁ פָּרָשַׁת וַיֵּרָא תר"ץ, שָׁמַעְתִּי בְּאָזְנִי מִפִּי הַקָּדוֹשׁ אֶת הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה. כָּל יָמַי עָשִׂיתִי חִבּוּרִים וְלֹא הָיָה לִי פְּנַאי, אֲבָל עַכְשָׁו מִתְפַּנֶּה אָנֹכִי וְאָבוֹא בִּתְבִיעוֹת, כִּי יֵשׁ לִי לְדַבֵּר אֶל הַפְּרוּשִׁים. [הֵם בְּנֵי הַיְּשִׁיבָה שֶׁהָיוּ קוֹרְאִים אוֹתָם פְּרוּשִׁים]. וְאַחֲרֵי הַתְּפִלָּה הִכְרִיז בְּעַצְמוֹ יָבוֹאוּ וְיִשְׁמְעוּ. לוֹמְדִים הֵם, חֲרִיפִים הֵם, וּמִתְחַדְּדִים בְּפִּלְפוּלָא דְּאוֹרָיְיתָא, אַבָל אֵינָם יוֹדְעִים מֵעִקַּר דְּאוֹרָיְיתָא. וּכְשְׁנִתְכַנְסוּ בַּלַּיְלָה לִשְׁמוֹעַ אֶת דְּבָרָיו, הִצִּיעַ לִפְנֵיהֶם מַאֲמָר אָרוֹךְ, וְתֹכֶן הַמַּאֲמָר הָיָה: שֶׁהָעִקָּר הוּא לִלְמוֹד לִחְיוֹת חַיֵּי הִסְתַּפְּקוּת וְצָנוּעַ בְּכָל הֲלִיכוֹת וְהַנְהָגוֹת הַבָּיִת, לַחֲזֹר אַחֲרֵי אִשָּׁה וּלְהִנָּשֵׂא, לְלֹא כָּל דְּחִיּוֹת וַאֲמַתְלָאוֹת שֶׁצְּרִיכִים לְהִסְתַּדֵּר כְּפִי נִמּוּסֵי וְסֵדֶר הָעוֹלָם, כִּי כָּל הָאַמְתְלָאוֹת וְהַנְמוּקִים הָאֵלֶּה הֵם כְעֶטיוֹ שֶׁל יֵצֶר הָרָע, שֶׁגַּם בְּנֵי תּוֹרָה וְגַם יְרֵאִים נִתְפָּשִׂים בְּמַלְכְדָתוֹ.

וְלֹא זוּ בִּלְבָד, אֶלָּא שְׁמִשְׁתַפִים בָּזֶה אֶת שֵׁם שָׁמַיִם, וּמְעַטְפִים אֶת מַאַוָויֵהֶם הַגַּשְׁמִיִּים בִּכְרִיכָה שֶׁל הִדּוּר מִצְוָה, אוֹמְרִים שֶׁהֵם שֶׁצְּרִיכִים לְכֵלִים נָאִים לְכָבוֹד שַׁבָּת, לְדִירָה נָאֶה, לְשֵׁם הִתְבּוֹדְדוּת בַּבַּיִת לִלְמוֹד תּוֹרָה. עֲשִׁירוּת כְּדֵי לִהְיוֹת יוֹשֵׁב אֹהֶל וְכוּ', בְּרַם כָּל הַנַּ"ל הוּא מִתַּחְבּוּלוֹת הַיֵּצֶר לְהוֹלִיכָם שׁוֹלָל, כִּי בִּגְלַל אֵלֶּה הַחִשּׁוּבִים הַנַּ"ל מוֹנְעִים עַצְמָם מִלִּשָּׂא אִשָּׁה, וְאֵינָם מִסְתַּדְּרִים כְּרָצוֹן ה', וּמִמֵּילָא גּוֹרְמִים לְמִכְשָׁלָה שֶׁל אִסּוּר רִבִּית, וְהַכָּתוּב מַזְהִיר חָיוֹ לֹא יִחְיֶה (יְחֶזְקֵאל י"ח). הֲרֵי נִכְשָׁלִים הֵם בְּאִסּוּר דְּאוֹרָיְיתָא. וְלֹא חָלִים וּמַרְגִּישִׁים שֶׁבִּשְׁעַת פִּלְפּוּלָם בְּפִלְפּוּלֵי דְּאוֹרָיְיתָא נַעֲלָמִים מֵהֶם גּוּפֵי תּוֹרָה. וּבְדַבְּרוֹ הָיָה בּוֹכֶה בִּדְמָעוֹת רַבּוֹת! וְכֵן גַּם בִּשְׁעַת קַבָּלַת שַׁבָּת הָיָה אוֹמֵר הַמִּזְמוֹרִים לְכוּ נְרַנְּנָה וְכוּ' בִּדְמָעוֹת רַבּוֹת. (סֵפֶר הַמְּאוֹרוֹת הַגְּדוֹלִים להגה"צ רַבִּי חַיִּים אֶפְרָיִם זֵיְיטְשִׁיק)

 

אור הזוהר # 790

חודש סיון ה' תשע"ד

מפעל הזוהר העולמי

הדרכה מיוחדת למציאת שידוך טוב

בעזרת השם יתברך

מפעל "עוד ישמע בערי יהודה ובחוצות ירושלים"

מרכז שידוכי נשואין העולמי

קריאה דחופה! אל יראי ה' וחושבי שמו , אנשי שם , גבורי כח ועושי רצונו של מקום ברוך הוא די בכל אתר ואתר הי"ו

ארגון עולמי לעזור לאחינו בני ישראל לזכות לזווג הגון, המותאם מפי הקב"ה ומבורך על ידי רבי שמעון בר יוחאי ע"ה

 

הדרכה מיוחדת לבית יעקב

בחור שלא לומד זוהר – מסוכן להתחתן איתו – אפילו שהוא יתן דירה – תברחו ממנו!!!!

בואו ונתבונן! מפני מה יש הרבה גיטין בעולם, עד שיש כאלו שמתחתנים ונמצאים כמו על פצצת זמן? מהיכן באם כל כך הרבה בעיות שלום בית, פרנסה, מדות, בריאות הנפש, בריאות הגוף?

ויש פחד גדול להתחתן!!!

כי הבנות צדיקות ויראת שמים ולא מוצאים חתנים צדיקים כמותם, למה בא כל זה?

מה עיקר הבעיה שלא מגלים לכם? ומה הפתרון?

תשובה!

כבר הבטיחו חז"ל שבעת עקבתא דמשיחא חוצפה יסגי וכו', ועל זה אמרו במשנה אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים,

תשאלו את הבחור, אם בכלל יודעים איך מקיימים את המצוה שאומרים פעמיים ביום בקריאת שמע ואהבת את ה' אלקיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאודך

או שכל מה שמעניין את הבחור כמה כסף הוא יקבל?

כָּל הַנּוֹשֵׂא אִשָּׁה לְשֵׁם מָמוֹן, הַוְיָין לוֹ בָנִים שֶׁאֵינָם מְהֻגָּנִים

במסכת קידושין (דף ע' ע"א): אָמַר רַבָּה בַּר רַב אַדָא אָמַר רַב, כָּל הַנּוֹשֵׂא אִשָּׁה לְשֵׁם מָמוֹן, הַוְיָין לוֹ בָנִים שֶׁאֵינָם מְהֻגָּנִים, שֶׁנֶּאֱמַר, (הושע ה) "בַּה' בָּגָדוּ, [כִּי בָנִים זָרִים יָלָדוּ"]. וְשֶׁמָּא תֹּאמַר, מָמוֹן פָּלַט, תַּלְמוּד לוֹמַר, (שם) "עַתָּה יֹאכְלֵם חֹדֶשׁ אֶת חֶלְקֵיהֶם", וְשֶׁמָּא תֹּאמַר, חֶלְקוֹ וְלֹא חֶלְקָהּ? תַּלְמוּד לוֹמַר, "חֶלְקֵיהֶם". וְשֶׁמָּא תֹּאמַר, לִזְמַן מְרֻבֶּה. תַּלְמוּד לוֹמַר, "חֹדֶשׁ", מַאי מַשְׁמַע? אָמַר רַבִּי נַחְמָן בַּר יִצְחָק, חֹדֶשׁ נִכְנַס וְחֹדֶשׁ יָצָא, וּמָמוֹנָם אָבַד, עכ"ל. [וכן כתוב בילקוט שמעוני הושע פרק ה'].

בספר בנייהו בן יהוידע (למרן הבן איש חי זיע"א) על מסכת קידושין, וזה לשונו: כל הנושא אשה לשם ממון הויין ליה בנים שאינם מהוגנים. נראה לי בס"ד, נו"ן דממון הוא מאותיות מנצפ"ך דמספרו ש"ת, ונשאר אותיות מום, נמצא ממון נהפך לאותיות שת מום, כי כיון שנשא לשם ממון, שת לו בן שהוא בעל מום. ושמא תאמר לזמן מרובה אף על גב דקרא קאמר להדיא חודש, הכי קאמר בין הנשואין לבין התחלת הקלקול יהיה זמן מרובה כדי שנה, כמו שנאמר [דברים כ"ד ה'] נקי יהיה לביתו שנה אחת, תלמוד לומר חודש. והא דנקיט הזמן חודש שהוא שלושים יום, כי כיון דלקח אשה לשם ממון לא יאיר בהם שם י"ה אשר במלואו יו"ד ה"ה עולה שלושים, שהם ימי החודש. ובני ידידי כה"ר יעקב נר"ו פירש, כיון דסתם מלוה שלושים יום [מכות ג' ע"ב], לכך מניחים הממון אצלו שיעור מלוה שהוא שלושים יום, ונוטלין אוחו מידו, עד כאן דבריו נר"ו, עכ"ל.

 

בתנא דבי אליהו (זוטא פרק ג'), וזה לשונו: הנושא אשה לשם ממון סופו שמצריכין אותו לאחרים, הנושא אשה לשם גדולה סוף שמעמיד עליו מאותה המשפחה שממעט זרעו אחריו, עכ"ל.

 

ובמנורת המאור (אות קע"א): כדאמרינן התם: אמר רבה בר רב הונא: כל הנושא אשה לשם ממון הוין לו בנים שאינם מהגנין, שנאמר: 'בה' בגדו כי בנים זרים ילדו עתה יאכלם חדש את חלקיהם' (הושע ה, ז), שמא תאמר ממונן פלט, תלמוד לומר: 'עתה יאכלם חׁדֶש. ושמא חלקם ולא חֶלְקָה, תלמוד לומר: 'חלקיהם'. ושמא תאמר לזמן מרובה, תלמוד לומר: 'חדש'. מאי משמע? אמר רב נחמן בר יצחק: חדש נכנס וחדש יוצא וממונם אבד. וגם מצאו במדרש: 'כי עזה עזובה תהיה ואשקלון לשממה אשדוד בצהרים יגרשוה ועקרון תעקר' (צפניה ב, ד). 'עזה' מלשון עז, רוצה לומר, הנושא אשה שקרוביה עזים וחזקים, וכונתו להתקרב בהם, לסוף יסתלקו ממנו, וגם הוא יסתלק מן האשה, שנאמר: 'עזובה תהיה'. 'ואשקלון' מלשון שקלים, רוצה לומר, הנושא אשה לשם ממון, סופו בא לידי עוני, שנאמר: (לשממה תהיה) ['ואשקלון לשממה']. 'אשדוד' מלשון אשדודים', רוצה לומר, הנושא אשה לשם חשק סופו שבע ממנה וקץ בה ומגרשה בחצי ימיו, שנאמר: 'בצהרים יגרשוה'… על כן יברח אדם מלהזדוג עם נשים כאלו וישים כונתו לשם שמים ויסיעוהו מן השמים, עכ"ל.

ובבית יוסף אבן העזר סימן ס"ו: וז"ל: כתוב בארחות חיים (ח"ב הלכות כתובות סי' ג) בשם הראב"ד נהגו שלא ליתן אדם לבתו ממון גדול, ומי שהוא מקפיד ומתקוטט בעבור נכסי אשתו אינו מצליח, ואין זיווגן עולה יפה, אלא מה שיתן לו חמיו או חמותו יקח בעין יפה, כי הממון שאדם לוקח עם אשתו אינו ממון של יושר, תדע שהרי ארז"ל (עירובין סד סוף ע"א) הרוצה שיתקיימו נכסי אשתו יעשה מהם מצות, וראוי לכל איש דעת שלא יעגן עצמו ולא לבת זוגו מפני ממון רב, שהממון ההוא לא יצליח מפני העיגון, ומפני הרהור עבירה, ורבים נכשלים בעבירות כשאינם נושאים אשה במהרה, ועליהם נאמר כל הנושא אשה לשם ממון וכו', עכ"ל.

ובחלקת מחוקק אבן העזר סימן ב' סעיף א', וז"ל: (א) וכל העושה כן מקרי נושא כו'.אף על גב דלפני זה כתב כל שאינה פסולה עליו מותר לישא משום ממון היינו אם נותנין לו ממון (ברצון טוב) אבל לעגן כלתו בשביל זה, או לעגן עצמו ולהמתין מלישא אשה עד שימצא אשה שתתן לו ממון אסור, וכן סיים באורחות חיים ורבים נכשלים בעבירה כשאינם נושאין אשה במהרה ועליהם נאמר כל הנושא אשה לשם ממון וכו' כלומר שהעיכוב מלישא אשה בשביל חמדת ממון גורם לו להוליד בנים זרים, עכ"ל.

ובליקוטי מוהר"ן (קמא, סימן סט), וז"ל: וְזֶה שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה (קִדּוּשִׁין ע): 'הַנּוֹשֵֹא אִשָּׁה לְשֵׁם מָמוֹן הָוְיָן לֵהּ בָּנִים שֶׁאֵינָם מְהֻגָּנִים'. כִּי כְּשֶׁנְּשָֹאָהּ לְשֵׁם מָמוֹן, וּפוֹנֶה עַצְמוֹ לְהַמָּמוֹן, הוּא שׁוֹטֶה וּכְסִיל. כִּי "לֵב חָכָם לִימִינוֹ וְלֵב כְּסִיל לִשְֹמֹאלוֹ" (קֹהֶלֶת י), (ו). הַיְנוּ שֶׁהֶחָכָם כְּשֶׁנּוֹשֵֹא אִשָּׁה הוּא פּוֹנֶה לִימִינוֹ, הַיְנוּ לְהַתּוֹרָה, שֶׁהוּא בְּחִינַת יָמִין, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב (דְּבָרִים ל"ג). "מִימִינוֹ אֵשׁ דָּת לָמוֹ". הַיְנוּ, שֶׁנּוֹשֵֹא אִשָּׁה בִּשְׁבִיל הַתּוֹרָה, כְּדֵי שֶׁיִּלְמַד תּוֹרָה בְּטָהֳרָה, כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה (מְנָחוֹת ק"י). 'הַלּוֹמֵד תּוֹרָה בְּטָהֳרָה נוֹשֵֹא אִשָּׁה' וְכוּ'. אֲבָל 'לֵב כְּסִיל לִשְֹמֹאלוֹ', שֶׁנּוֹשֵֹא אִשָּׁה בִּשְׁבִיל מָמוֹן, שֶׁהוּא בְּחִינַת שְֹמֹאל, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב (מִשְׁלֵי ג) "בִּשְֹמֹאלוֹ עשֶׁר וְכָבוֹד". וְנִמְצָא כְּשֶׁנּוֹשֵֹא לְשֵׁם מָמוֹן הוּא כְּסִיל, וּפוֹגֵם וְאוֹבֵד דַּעְתּוֹ, וְעַל כֵּן הַוְיָן לֵהּ בָּנִים שֶׁאֵינָם מְהֻגָּנִים, מֵאַחַר שֶׁפָּגַם הַדַּעַת שֶׁמִּשָּׁם בָּאִים הַבָּנִים. וְדַע, שֶׁעַל יְדֵי שֶׁפּוֹנֶה עַצְמוֹ לְהַמָּמוֹן, מִזֶּה נַעֲשִֹים שֹוֹנְאִים. כִּי עִקַּר הִתְגַּבְּרוּת הַשִֹּנְאָה, הוּא בָּא מִבִּלְבּוּל וַעֲכִירַת הַמֹּחַ. כִּי אַהֲבָה תְּלוּיָה בְּדַעַת וָשֵֹכֶל, וּכְמוֹ שֶׁכָּתוּב (אִיּוֹב ל"ט): "תַקְשִׁיחַ בָּנֶיהָ לְלֹא לָהּ, כִּי הִשָּׁהּ אֱלוֹקַּ חָכְמָה". הַיְנוּ, שֶׁאֵין לָהּ אַהֲבָה עַל בָּנֶיהָ, זֶה בָּא מֵחֲמַת שֶׁאֵין לָהּ חָכְמָה. וְעַל כֵּן כְּשֶׁיֵּשׁ לוֹ עֲכִירַת הַמֹּחַ, מִזֶּה יוֹנְקִים וּמִתְגַּבְּרִים הַשֹּוֹנְאִים. וּכְפִי הַבִּלְבּוּל וְהָעֲכִירוּת שֶׁל הַמֹּחַ עַל יְדֵי תַּאֲוַת מָמוֹן, כֵּן הִתְגַּבְּרוּת הַשֹּוֹנְאִים. וְלִפְעָמִים נַעֲשִֹים מִזֶּה שֹוֹנְאֵי חִנָּם, כִּי לְפִי תַּאֲוָתוֹ וּפְנִיָּתוֹ לְמָמוֹן, כֵּן נַעֲשֶֹה כְּסִיל, וְכֵן נִתְעַכֵּר מֹחוֹ, וְכֵן מִתְגַּבְּרִים הַשֹּוֹנְאִים. וְכָל זְמַן שֶׁהָעֲכִירוּת בְּתוֹךְ הַמֹּחַ, אֲזַי הַשֹּוֹנְאִים הַמִּתְגַּבְּרִים מִשָּׁם, הַיְנוּ מֵהָעֲכִירוּת הַמֹּחַ, הֵם גַּם כֵּן שֹוֹנְאִים בְּדַעַת וּבְמֹחַ, שֶׁיֵּשׁ לָהֶם טַעַם עַל שִֹנְאָתָם, אַף שֶׁהַדַּעַת הַזֶּה הוּא בְּחִינוֹת עֲכִירוּת הַמֹּחַ, כִּי עִקַּר הַשִֹּנְאָה הוּא רַק מֵעֲכִירַת הַמֹּחַ, עִם כָּל זֶה יֵשׁ לָהֶם עַל כָּל פָּנִים טַעַם עַל שִֹנְאָתָם, מֵאַחַר שֶׁהָעֲכִירוּת עֲדַיִן בְּתוֹךְ הַמֹּחַ, עכ"ל. וכן אמר החפץ חיים לבחורים שמחכים עד גיל מאוחר, ולא מתחתנים כי מחכים לממון, ומתרצים בכל מיני תירוצים לשם שמים, גער בהם ואמר להם שעוברים על עיקרי התורה, (בספר המאורות הגדולים).

אם כן כיצד נדע אם יש להבחור טהרת הלב יראת שמים אהבת ה' יתברך, שזה אי אפשר להגיע אלא אם לומדים לכל הפחות כמה דקות זוהר ביום!

מה צריכה בחורה לשאול ולברר על הבחור, שלא תיפול בפח של בעל גאווה ואחר יבואו כל הצרות רח"ל.

לברר עם הבחור יש שיעור דקה עד שלש דקות זוהר ליום, וזה ישאלו לחברים, אם אתם שומעים שלא לומד זוהר חס ושלום להשתדך איתו, אפילו שהוא ישלם 5 דירות לכל המשפחה, צריך לברוח ממנו כמו מאש עד שיעשה תשובה, וילמד זוהר הקדוש שאז יש לו סיכוי להיות בן תורה אמיתי.

ואם הראשי ישיבות יבלבלו אותו תאמרו להם כי גזירת הגיוס באה, כי לא אמרו ללמוד זוהר הקדוש!

כמובא בהקדמה לספר יין הרקח למהר"י פתייה זיע"א.

על כן אני אומר ומעורר – גזירת הגיוס באה, בגלל שלא למדו זוהר הקדוש ופנימיות התורה בישיבות ובכוללים.

כל תשוקת החפץ חיים הייתה ללימוד הקבלה

לשים פה את תמונתו של החפץ חיים הזו

 

רבינו החפץ חיים זיע"א כל תשוקתו היתה לחכמת הקבלה. ואמר כי הוא אחד מחלקי תורה היותר נעלים (וכעין מאמרם "דבר גדול מעשי מרכבה"), ומרגלא בפומיה תמיד כי בלי סתרי תורה מגששים אנו באפלה, ואי אפשר לבא עד חקר אלוה בהנהגתו עם הבריאה, והיה אומר שלולי שהדור היה צריך לו היה מתמסר כולו לחכמת הקבלה. ועל פי רוב בלילה בשעה מאחרת היה מעיין בספרי הקבלה. עד שהיה בקי בעל פה בכל ספרי הקבלה (מכתבי מרן החפץ חיים זצ"ל דף י"ד אות ג' בדפוס החדש וע"ע בעמוד קע"ב).

הוא החזיק מאד בחכמת הקבלה, אך לא התפרסם בכך. דרכו היתה תמימות ופשיטות וכמו שהשיב לשאלת הגאון המקובל האלקי בעל "הלשם"זקנו של מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל : "מדוע אינו מראה כחו בנסתר כמו בנגלה?""אני כגמול עלי אמו".

 

כל שבת היה חוזר הזוהר על הפרשה ואמר לבחורים ללמוד זוהר על הפרשה וישמרם בחיים

כל שבת היה רבינו חוזר את הזוהר שעל הפרשה. והיה אומר לאחרים ללמוד את הזוהר של הפרשה אפילו בחורים. והיה אומר שרובו כמדרש. (מפי תלמידו הקדוש ר' שלמה בלוך זלה"ה, ספר הצדיק ר' שלמה אות מ"ו). וכן סיפר לנו אחד מתלמידיו. והוסיף שאמר רבינו הח"ח זיע"א "ספר הזוה"ק ישמור אתכם בחיים"!

 

הורה לבחור ללמוד ספר רזיאל המלאך להשיג גדולתו של הקב"ה

הגאון רבי שמואל קושלוויץ זצ"ל, בספר נתיבות שמואל (עה"ת ע' רנ"א), מספר שכשהיה בן ישיבה צעיר בראדין, ישן בחדרו של החפץ חיים כג' חודשים, בלילה לפני השנה ניגש אליו החפץ חיים ובידו ספר רזיאל [המלאך], ואמר לי שאהגה בו כל לילה קודם השינה, וז"ל: "בספר הזה כאשר תעיין ותהגה בו תהיה לך קצת השגה מגדלות ורוממות השי"ת, כי ראוי לכל איש ישראל שתהיה לו השגה מגדלות ה', כי באשר אנו נחשבים בחסד ה' עלינו כבנים למקום, הרי מהראוי שכל איש מישראל תהיה לו איזה השגה מגדלות אבינו שבשמים וערכו", עכ"ל הח"ח זי"ע. ומוסיף שם שרק אחרי שנים הבין את כוונת הח"ח שנער רך בשנים יהגה בספר קבלה לפני השינה, ע"כ.

 

חפץ חיים היה שואל: מדוע לא לומדים זוהר הקדוש בישיבות?

"הלימוד בזוהר הקדוש מביא יראת שמים!"אמר רבינו. והיה מתפלא ואומר "מדוע לא הכניסו את לימוד הזוה"ק בישיבות? הרי זה חתיכת מוסר!"(מפי השמועה).

ומסופר שפגש את הגאון הרש"ב זצ"ל והתפלא על שפשוט אצלם שאין מגלחים הזקן בישיבתו, ואמר לו הרש"ב זאת מפני שלומדים פנימיות התורה בישיבה, וזה נותן יראת שמים. ואמר לו החפץ חיים זיע"א "נו, אז צריך להכניס את לימוד פנימיות התורה בישיבות!"

 

ספרי החפץ חיים מלאים מהזוהר הקדוש

דרכו לצטט למאות פעמים את זוהר הקדוש בספריו (במשנה ברורה, שמירת הלשון וכו'), ואף מביא מן ספרי המקובלים. ספריו מלאים וגדושים מן הקצה אל הקצה מספר הזוה"ק, ובהקדמת ספרו "ליקוטי הלכות"אומר לעיין בזוה"ק.

 

כל יהודי צריך לפעול להציל את ישראל בכל דרך צורה יכול

אמר: אמרו חז"ל כל ישראל ערבים זה לזה! כל אחד ואחד מחויב לפעול למען הצלת עם ישראל בכל תחום אפשרי.

הוראת הח"ח זיע"א: יש ללמוד זוהר בכל יום לקרב את הגאולה

"ובמיוחד"אמר "יש ללמוד בכל יום חצי שעה זוהר הקדוש בכדי לקרב הגאולה". (מפי השמועה).

ספרי החפץ חיים מלאים מהזוהר הקדוש

דרכו לצטט למאות פעמים את זוהר הקדוש בספריו (במשנה ברורה, שמירת הלשון וכו'), ואף מביא מן ספרי המקובלים. ספריו מלאים וגדושים מן הקצה אל הקצה מספר הזוה"ק, ובהקדמת ספרו "ליקוטי הלכות"אומר לעיין בזוה"ק.

 

כל יהודי צריך לפעול להציל את ישראל בכל דרך צורה יכול

אמר: אמרו חז"ל כל ישראל ערבים זה לזה! כל אחד ואחד מחויב לפעול למען הצלת עם ישראל בכל תחום אפשרי.

הוראת הח"ח זיע"א: יש ללמוד זוהר בכל יום לקרב את הגאולה

"ובמיוחד"אמר "יש ללמוד בכל יום חצי שעה זוהר הקדוש בכדי לקרב הגאולה". (מפי השמועה).

כל תלמידי הישיבות הלטאיות – הם תלמידי הגר"ח מוולאזי'ן זי"ע, שהוא תלמידו המובהק של אדונינו הגר"א, ובכתבי תלמידיהם המובהקים שרשמו בשמם [הצדיק הק' רבי יוסף זונדל מסלאנט זי"ע, רבו של רבי ישראל מסלאנט זי"ע]  כתוב הוראה מהגר"א: ללמוד זוהר בכל יום"! וכן ספרו של הגר"ח מולאזי'ן "נפש החיים" מלא מזוה"ק – למען יעסקו בו כל בני הישיבות – ושב ורפא להם! – – נשמע בקולו ונעשה רצונו. רק להקדיש לימוד זוה"ק בכל יום – לגאולת השכינה הקדושה. – עיין במאמר "אמונה ודעת" לבעל הסולם – דכאשר ישראל עוסקין בפנימיות התורה, ממילא מושפלים כל האומות!.

זכרו הגאולה בפתח! מחכים לכל יהודי שילמד זוהר הקדוש

וכן המעשה מאחד שבא אצל הקדוש המקובל רבי מרדכי שרעבי זי"ע ואמר לו שאין לו חשק כלל ללמוד, והורה לו שיגרוס הרבה זוהר, וסופו שנעשה חכם גדול ובעל רוח הקודש.

כל אחד מחויב לפרסם העלון הזה כי "כל ישראל ערבים זה לזה" ויחלק את העלון בבית מדרשו בעירו ובכל העולם!!!

מה פסק משה רבנו ע"ה?

מי הם ההולכים נגד משה רבנו ע"ה?

מי הם המעכבים את הגאולה?

מי חייב על כל האסונות של כלל ישראל?

מי אשם על כל האלמנות ויתומים בשנים האלו?

איך יכולים לתקן את זה?

האם כל אחד יכול לתקן את זה?

כל אחד שיעשה לכבוד שמים לאקמא שכינתא מעפרא וילמד זוהר הקדוש לכל הפחות דקה ביום, יתחבר עם רבי שמעון בר יוחאי ע"ה שיכול להגן על כל העולם כולו והבטיח שיעשה כן, וכן הבטיח אליהו הנביא שבלימוד ספר הזוהר הגאולה תבוא ברחמים, וכך יזכה להינצל מפצצת אטום, וממלחמת גוג ומגוג, ויזכה לסוכת הרשב"י תיבת נח מגן הוא לכל החוסים בו.

כל מצוה שאין לה דורש ואין מי שיבקש אותה תדרשנה לפי שהיא כמת מצוה, ומצוה שאין לה רודפים רדוף אחרי' לעשותה, שהמצוה מקטרגת ואומרת כמה גרועה אנכי שנתעלמתי מכל וכו'.

(ספר חסידים אות ק"ה)

תּוֹרַת הָרַשְׁבִּ"י מֵאִיר עַד סוֹף הַדּוֹרוֹת

אתה יודע מה? גם אם לא שמעו לך, אבל אתה השתדלת לעורר שילמדו זוהר הקדוש דקה ביום, גם תקבל את אותו שכר, ולא עוד, אלא שכל העוונות שלך ימחקו [כדברי המהרח"ו שער הגלגולים, הגר"א משלי, ואוהב ישראל פרשת קרח], נו! יש עוד מה לחשוב? האם תשב בחיבוק ידים? הרי נהיית העשיר הכי הגדול בעולם במצוות מולטי זיליונר!!! הרי אתה צריך לשיר ולרקוד כל היום וכל הלילה כמו בשמחת בית השואבה, שלא ישנו כל השבוע מרוב שמחה (סוכה דף נא ע"ב): תנו רבנן מי שלא ראה שמחת בית השואבה לא ראה שמחה מימיו.

הרי בוודאי תתעורר ותיקח את עצמך בידיים, כי אין לך עצה טובה מזו, להצליח בחיים, רק אל תשכח שצריך לכוון על הכל, ולבקש למענך אלוקים חיים, כלומר, שכל הטובות שאתה צריך, זה לכבוד השכינה הקדושה, כדי שתוכל לעבוד את ה' בשמחה, ותתפלל למען כבוד שמים, לפדות את השכינה הקדושה, ולגאולה השלימה, ואז תקובל תפלתך ברצון ובאהבה.

עַכְשָׁו בְּוַודְאַי תִּשְׁלַח כָּל אִשָּׁה אֶת בַּעְלָהּ וּתְדַרְבֵּן אֶת בָּנֶיהָ. וְהִיא עַצְמָהּ, תְּנָּצֵל יָמִים וְשַׁבָּתוֹת אֵלּוּ, לִלְמוֹד זוהר הקדוש וַאֲמִירַת פָּתַח אֵלִיָּהוּ, וַאֲמִירַת תִּיקוּנֵי זוֹהַר וְאִדְּרָא רָבָא וְזוּטָא, שֶׁהֲרֵי פָּסַק הָרַמְבָּ"ם, שֶׁאִשָּׁה שְׁלָמְדָה תּוֹרָה יֵשׁ לָהּ שְׂכַר, וּכְמוֹ שֶׁכָּתַב הַבֶּן אִישׁ חָי שֶׁאִשָּׁה גַּם תַּגִּיד פָּתַח אֵלִיָּהוּ. והעיד על זקנתו שהייתה לומדת זוהר וח"י פרקי משניות. [עכשיו מבינים איך זכינו להבן איש חי הקדוש].

(במדבר פרק לב יז- יח) "וַאֲנַחְנוּ נֵחָלֵץ חֻשִׁים לִפְנֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל עַד אֲשֶׁר אִם הֲבִיאֹנֻם אֶל מְקוֹמָם… לֹא נָשׁוּב אֶל בָּתֵּינוּ עַד הִתְנַחֵל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אִישׁ נַחֲלָתוֹ". כְּמוֹ שְׁהָרַעֲיָא מְהֵימְנָא [מֹשֶׁה רַבֵּנוּ] מְצַוֶּה אוֹתָנוּ לִלְמוֹד זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ דַוְוקָא, שֶׁתּוֹרַת הָרַשְׁבִּ"י מֵאִיר עַד סוֹף הַדּוֹרוֹת, וְצָרִיךְ לִלְמוֹד וְלֹא לָתֶת מְנוּחָה לַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא עַד שֶׁיִּגְאָלֵנוּ (זוֹהַר פִּנְחָס ריט.) כּוּלָנוּ לְשִׁעוּרֵי תּוֹרָה !!!  כּוּלָנוּ חֲפֵצֵי חַיִּים!!! כּוּלָנוּ לוֹמְדִים זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ!!!

תּוֹרָתוֹ מָגֵן לָנוּ, הִיא מְאִירַת עֵינֵינוּ, הוּא יַמְלִיץ טוֹב בַּעֲדֵנוּ, אֲדוֹנֵנוּ בַּר יוֹחָאי.

 

אור הזוהר 791 חודש סיון

הדרכה מיוחדת למציאת שידוך הגון ולהישאר בחיים!!! # 2

מזל טוב! מזל טוב!! – איזה מזל? טוב או ח"ו ההיפך?

סירנה של אמבולנס!!! – לחיים ולא למוות!!!

ידוע ומפורסם כשבירושלים היו שומעים סירנה של אמבולנס כולם אומרים מזל טוב, בוודאי יש עכשיו יולדת כדי להגיד דבר טוב – וכאשר שמע הגאון הצדיק הקדוש רבי שלמה זלמן אוירבאך זי"ע ראש ישיבת קול תורה ופוסק הדור היה אומר – כן כן מזל טוב בוודאי מישהוא אירס את הבת שלו וח"ו לוקחים אותו לבית חולים כי הוא מסוכן אחרי שלקח כל כך הרבה חובות.

רבותי! הגיע הזמן שנתעורר!!!

מספיק אנשים שילמו בבריאותם ובחייהם על שיגעון זה, ועכשיו בדור יש שיגעון חדש לכל ישיבה יש תעריף אחר, אם אתה בפונביז' צריך השווער לשלם מליון ש"ח, וכו'.

תגידו האם זה לא שיגעון, במקום שכל אחד יחתן את עצמו ויקח משכנתא ויהיה נורמאלי,

צריך אבא אחד לקנות 10 דירות לכל 10 ילדים שלו, והרי התורה אמרה שאב מחויב לפרנס את בנו רק עד גיל 6 וכל מה שנותן אחר כך זה צדקה.

והיום סוחטים את ההורים, קודם כל תשלם תלמוד תורה 150$ לילד, ואחר כך ישיבה 1000 ש"ח לכל ילד וכל המוסיף מוסיפים לו מן השמים. וכשהבת הולכת לסמינר 1600 ש"ח לחודש, ואחרי שסוחטים את ההורים כמו לימון אומרים להם זה רק היה בדיחה, עכשיו אתם באמת צריך להביא את הכסף הגדול בשביל לחתן אותם. וכאן האבא שואל מהיכן? מישהו יכול לגלות לי את מכרי הזהב שמשמה מדפיסים כסף?

הרי הרשב"י ע"ה כשאחר התלמידים חזר עשיר מחוץ לארץ נתקנאו בו חבריו מהישיבה לקחם רבי שמעון לבקעה ואמר בקעה בקעה התמלאי דינרים, וכל הבקעה התמלאה דנרי זהב, רצו התלמידים לקחת, ואמר להם הרשב"י דעו שכל הנוטל מחלקו של עולם הבא נוטל, ואז משכו ידיהם, היום אין לנו אנשי מופת קדושי עליון כאלו, וגם אם היה הרי מאבד חלק שלו בעולם הבא.

נו האם זה כדאי?

נא להתעוררר ולפרסם בכל העולם כי הגיע הזמן שנהיה אנשי אמת, ולא ניפול ברשת של ראשי ישיבות של הערב רב – כי גם עשו אמר יש לי רב!!!

ותבחר את הרב של יעקב אבינו, שעליו נאמר תתן אמת ליעקב!

 

חשבונו של עולם! שאלה? כמה יהודים הרג היטלר ימ"ש? תשובה 6-7 מליון יהודים והוא עבר ובטל מן העולם.

שאלה? כמה יהודים הרג הראש ישיבה? תשובה!!!

צריכים לראות אם הבחורים מתחתנים כמו שכתוב בן שמונה עשרה לחופה, או לכל הפחות להתחיל לחפש שידוך, והאם מישהו שם על לב את דברי הגמרה שצריך להתאמץ שלא לעבור את גיל 20 או שלא איכפת להם בכלל והעיקר שיהיה לו ישיבה גדולה עם הרבה בחורים, ומי שרוצה להתחתן ולקיים דברי חז"ל הקדושים, מאיימים עליו שיזרקו אותו מהישיבה, וצריך ללכת לישיבה אחרת. וכמה בחורים אין להם את האומץ לעשות זאת, ואם היו מתחתנים מוקדם כמה ילדים היו להם, ואת כל זה מאבדים רח"ל, וכמה ההורים משתגעים ונמצאים בסכנה, האם זוהי דרכה של תורה???

צדיק אחד עשה חשבון, לראש ישיבה של 500 בחורים שכבר ראש ישיבה 50 שנה, ויש לו לכל הפחות 24,000 תלמידים, צא וחשב אם כל בחור היה מתחתן בן 18 אז לכל בחור היה כבר 7 ילדים כפול 24,000 = 168.000 ילדים, שגם הם היו יכולים להביא כל אחד 7 ילדים כפול 168.000  סך הכל היגענו  1,176,000 כפול 7 = 8,232,000 וממנו לומדים ראשי ישיבות אחרים ונהיה תחרות למי שיש יותר בחורים זקנים, אז הראש ישיבה הזה לוקח את האחריות על כל הראשי ישיבות שלומדים ממנו!!! – וכולם שותקים על כך, ואין פוצה פה ומצפצף!!!

אני מאמין באמונה שלימה שזאת התורה לא תהא מוחלפת!!!

האם אתם יודעים שהיה חרם בירושלים שלא יגורו רווקים מעל גיל 20 שנה?

חרם על רווקים בירושלים שעברו גיל 20, שיעזבו את ירושלים עיה"ק

מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זי"ע – סיפר על החרם, שקבע איסור על רווקים מבני עשרים שנה ומעלה שלא ידורו בירושלים – חרם שנחתם על-ידי גדולי הדור הספרדים כגון רבי יצחק יעקב אלגאזי, רבי ניסים חיים משה מזרחי, וכהנה רבים. כיון שנהגו כיום רווקים יראי שמים לדור בירושלים, ואין פוצה פה ומצפצף, מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זי"ע כינס בית דין עם רבי יהודה צדקה ורבי בן-ציון אבא שאול זי"ע לבטל את החרם.

וכל זה כדי להציל את ישראל מאיסור החרם הנורא, בגלל שלא רצו לשמוע ולהתחתן לפני גיל 20 כדברי חז"ל. בואו וראה כמה החמירו גדולי ירושלים על דברי חכמים אלו עד שקמו ועשו חרם על כך [וגם בית הדין שהציל מהחרם אך לא פטר מהאיסורים החמורים של חז"ל].

מאיזה גיל יש חובה לבנים להתחתן ולא לחכות?

 על כך אומרת שם הגמ' בקידושין (כט, ב): משתבח ליה רב חסדא לרב הונא בדרב המנונא דאדם גדול הוא, אמר ליה: כשיבא לידך הביאהו לידי. כי אתא, חזייה דלא פריס סודרא, אמר ליה: מאי טעמא לא פריסת סודרא? אמר ליה: דלא נסיבנא. אהדרינהו לאפיה מיניה, אמר ליה: חזי, דלא חזית להו לאפי עד דנסבת. רב הונא לטעמיה, דאמר: בן עשרים שנה ולא נשא אשה – כל ימיו בעבירה. בעבירה סלקא דעתך? אלא אימא: כל ימיו בהרהור עבירה. אמר רבא, וכן תנא דבי ר' ישמעאל: עד כ' שנה, יושב הקב"ה ומצפה לאדם מתי ישא אשה, כיון שהגיע כ' ולא נשא, אומר: תיפח עצמותיו.

מכאן רואים שיש חובה להתחתן עד גיל עשרים שנה. ויש לשים לב שרב הונא הקפיד על רב המנונא לבל יראה פניו, אף שהיה אדם גדול ורצה ללמוד תורה, ויבואר על כך בהמשך דברינו.

ומבאר שם המהרש"א (בח"א): הקב"ה מצפה לאדם כו' כיון שהגיע לכ' שנין ולא נשא אומר תיפח עצמותיו כו'. אמר שהקב"ה מצפה כו' כדאמרינן ביבמות (סג:) כל שאינו מקיים פריה ורביה כאילו ממעט הדמות. ואמר תיפח עצמותיו לפי ששלשה שותפין באדם ומאביו נבראו העצמות כדאמרינן במס' נדה (לא.) וזה שאינו מקיים פריה רביה וממעט הדמות מהעצמות במדה זו – תיפח עצמותיו:

והמאירי הוסיף: כל שהגיע לעשרים ולא נשא אינו ניצל כל ימיו מהרהורין שהתמיד בהם אלא אם כן הוא מן היחידים: (פי' מיחידי סגולה, כעין מ"ש במש' בתענית יא: "הגיע י"ז במרחשון ולא ירדו גשמים התחילו היחידים מתענין").

ופסק הרמב"ם (אישות טו,ב): וכיון שעברו עשרים שנה ולא נשא אישה, הרי זה עובר ומבטל מצות עשה.

ובטור (אה"ע, א): ובשום ענין לא יעבור עשרים שנה בלא אשה, דאמר רבא וכן תנא דבי רבי ישמעאל עד עשרים שנה הקב"ה ממתין לו לאדם שמא ישא אשה, וכיון שעברו עשרים שנה ולא נשא אומר הקב"ה תפחנה עצמותיו. וכתב א"א ז"ל (יבמות פ"ו סי' ט"ז) רווק שעברו עליו עשרים שנה ואינו רוצה לישא – ב"ד כופין אותו לישא כדי לקיים מצות פרו ורבו.

וכן בשו"ע (אבן העזר א, ג): ובשום ענין לא יעבור מעשרים שנה בלא אשה. ומי שעברו עליו כ' שנה ואינו רוצה לישא, ב"ד כופין אותו לישא כדי לקיים מצות פריה ורביה.

לפי זה, אין כל מקור או פוסק המתיר להתאחר לאחר גיל עשרים, ויעויין להלן בפרק חרם רבני ירושלים.

והחזון איש (אה"ע קמח – חי' לקידושין כט,ב) כתב, דגם הלומד תורה לא יאחר מעשרים שנה, ולאחר כ' לא אפשר, דהרי הוא כל ימיו בהרהור, וכן כתב בשו"ת פאת שדך (א,קמט,י) שאמר לו החזו"א שמי יוכל לומר בזה"ז שאין יצרו מתגבר עליו.

וכתב בספר מצהלות חתנים (לר' יצחק אוהב ציון; עמ' כ') שאף מרן הקהלות יעקב אמר להשיא הבנים והבנות בגיל צעיר, וכשנכנס אל הקודש  פנימה לפני הגר"ח קנייבסקי  שליט"א עם בחור אחד ליתן לו ספר שחיבר הבחור – אחר שעיין בספר, אמר הרב "עכשיו חתונה", והבחור היה אז בן י"ז שנה.

ועוד אמר הגה"צ רבי חיים קנייבסקי שליט"א,  שהחזו"א (דודו) רצה שהוא יינשא בגיל י"ז וחצי, ושבדרך כלל הוא מייעץ שאם הבן אינו לומד כל כך טוב – שילמד עוד קצת לפני חתונתו, אבל אם הוא לומד טוב – שיתחתן, כיון שילמד טוב אף אחרי הנשואין.

ואף כ"ק אדמו"ר הרבי מלובביץ הדריך והורה להתחתן בגיל צעיר הן לאשכנזים והן לספרדים, וכפי שהובא לעיל. וכעין זה בשלחן ערוך המקוצר לר' יצחק רצאבי (אה"ע א,  קצח א) שמשנכנס האדם לשנת שמונה עשרה חלה עליו המצוה.

ובשבט ועם (ז, עמ' 388) כתב שמנהג יהודי אפגניסטן שהבנים התחתנו בגיל 18-20.

ידוע הסיפר בשנת תרפ"ט הפרעות בחברון ששחטו בחורי ישיבה מישיבת כנסת ישראל חברון, ונתפזרה הישיבה, היה צדיק אחד המוכיח המפורסם הגה"צ בשם רוזנבערג זצ"ל ששלח טלגראם לבן שלו טרם הגיעו לגיל 18 שיבוא תיכף ומיד לארצות הברית כי אמרו חז"ל בן 18 לחופה, וצריך לקיים תיכף המאמר חז"ל, והלך הבחור לשאול לגדולי ישראל האם צריך לשמוע לקול אביו לעזוב את לימוד התורה בישיבה בארץ הקדושה?

הרבנים פסקו לו שאבא שלך צודק שצריך לקיים את ההלכה "בן 18 לחופה", ותיסע תיכף ומיד, ויום אחרי שנסע קרה האסון הנורא, ובזכות ששמע לקול חז"ל ניצל, וגם לא חווה את הטראומה הנוראה.

 

הֶחָפֵץ חַיִּים מוֹכִיחַ אֶת בְּנֵי הַיְּשִׁיבָה: לוֹמְדִים וּמִתְחַדְּדִים בְּפִּלְפוּלָא דְּאוֹרָיְיתָא, אַבָל אֵינָם יוֹדְעִים מֵעִקַּר דְּאוֹרָיְיתָא.

כְּשֶׁהָיִיתִי אֶצְלוֹ בְּשַׁבָּת קוֹדֶשׁ פָּרָשַׁת וַיֵּרָא תר"ץ, שָׁמַעְתִּי בְּאָזְנִי מִפִּי הַקָּדוֹשׁ אֶת הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה. כָּל יָמַי עָשִׂיתִי חִבּוּרִים וְלֹא הָיָה לִי פְּנַאי, אֲבָל עַכְשָׁו מִתְפַּנֶּה אָנֹכִי וְאָבוֹא בִּתְבִיעוֹת, כִּי יֵשׁ לִי לְדַבֵּר אֶל הַפְּרוּשִׁים. [הֵם בְּנֵי הַיְּשִׁיבָה שֶׁהָיוּ קוֹרְאִים אוֹתָם פְּרוּשִׁים]. וְאַחֲרֵי הַתְּפִלָּה הִכְרִיז בְּעַצְמוֹ יָבוֹאוּ וְיִשְׁמְעוּ. לוֹמְדִים הֵם, חֲרִיפִים הֵם, וּמִתְחַדְּדִים בְּפִּלְפוּלָא דְּאוֹרָיְיתָא, אַבָל אֵינָם יוֹדְעִים מֵעִקַּר דְּאוֹרָיְיתָא. וּכְשְׁנִתְכַנְסוּ בַּלַּיְלָה לִשְׁמוֹעַ אֶת דְּבָרָיו, הִצִּיעַ לִפְנֵיהֶם מַאֲמָר אָרוֹךְ, וְתֹכֶן הַמַּאֲמָר הָיָה: שֶׁהָעִקָּר הוּא לִלְמוֹד לִחְיוֹת חַיֵּי הִסְתַּפְּקוּת וְצָנוּעַ בְּכָל הֲלִיכוֹת וְהַנְהָגוֹת הַבָּיִת, לַחֲזֹר אַחֲרֵי אִשָּׁה וּלְהִנָּשֵׂא, לְלֹא כָּל דְּחִיּוֹת וַאֲמַתְלָאוֹת שֶׁצְּרִיכִים לְהִסְתַּדֵּר כְּפִי נִמּוּסֵי וְסֵדֶר הָעוֹלָם, כִּי כָּל הָאַמְתְלָאוֹת וְהַנְמוּקִים הָאֵלֶּה הֵם כְעֶטיוֹ שֶׁל יֵצֶר הָרָע, שֶׁגַּם בְּנֵי תּוֹרָה וְגַם יְרֵאִים נִתְפָּשִׂים בְּמַלְכְדָתוֹ.

וְלֹא זוּ בִּלְבָד, אֶלָּא שְׁמִשְׁתַפִים בָּזֶה אֶת שֵׁם שָׁמַיִם, וּמְעַטְפִים אֶת מַאַוָויֵהֶם הַגַּשְׁמִיִּים בִּכְרִיכָה שֶׁל הִדּוּר מִצְוָה, אוֹמְרִים שֶׁהֵם שֶׁצְּרִיכִים לְכֵלִים נָאִים לְכָבוֹד שַׁבָּת, לְדִירָה נָאֶה, לְשֵׁם הִתְבּוֹדְדוּת בַּבַּיִת לִלְמוֹד תּוֹרָה. עֲשִׁירוּת כְּדֵי לִהְיוֹת יוֹשֵׁב אֹהֶל וְכוּ', בְּרַם כָּל הַנַּ"ל הוּא מִתַּחְבּוּלוֹת הַיֵּצֶר לְהוֹלִיכָם שׁוֹלָל, כִּי בִּגְלַל אֵלֶּה הַחִשּׁוּבִים הַנַּ"ל מוֹנְעִים עַצְמָם מִלִּשָּׂא אִשָּׁה, וְאֵינָם מִסְתַּדְּרִים כְּרָצוֹן ה', וּמִמֵּילָא גּוֹרְמִים לְמִכְשָׁלָה שֶׁל אִסּוּר רִבִּית, וְהַכָּתוּב מַזְהִיר חָיוֹ לֹא יִחְיֶה (יְחֶזְקֵאל י"ח). הֲרֵי נִכְשָׁלִים הֵם בְּאִסּוּר דְּאוֹרָיְיתָא. וְלֹא חָלִים וּמַרְגִּישִׁים שֶׁבִּשְׁעַת פִּלְפּוּלָם בְּפִלְפּוּלֵי דְּאוֹרָיְיתָא נַעֲלָמִים מֵהֶם גּוּפֵי תּוֹרָה. וּבְדַבְּרוֹ הָיָה בּוֹכֶה בִּדְמָעוֹת רַבּוֹת! וְכֵן גַּם בִּשְׁעַת קַבָּלַת שַׁבָּת הָיָה אוֹמֵר הַמִּזְמוֹרִים לְכוּ נְרַנְּנָה וְכוּ' בִּדְמָעוֹת רַבּוֹת. (סֵפֶר הַמְּאוֹרוֹת הַגְּדוֹלִים להגה"צ רַבִּי חַיִּים אֶפְרָיִם זֵיְיטְשִׁיק)

עכשיו תגיד כמה שווה בחור בן 25 שנה מליון ש"ח, או אפילו שהוא יתן  5 דירות לכלה – האם כדאי לקחת אותו לחתן?

קודם כל שילך לבית דין להוריד החרם מעליו.

הגיע הזמן שיהיה לבחורים שכל ולאבא שלהם לומר, אני שומע בקול חז"ל ולא בקול ראש הישיבה, ובזה יהיה לי חיים מוצלחים וטובים, ובנים צדיקים קדושים וטהורים ולא צריך לבקש כסף מאף אחר אלא מאבינו שבשמים, שזן ומפרנס לכל.

כל הבחורות יעשו יד אחת חרם על הבחורים, ולא מתחתנים עם בחור שרוצה כסף ושלום על ישראל.

ובגמרא קידושין פב: תניא רבי שמעון בן אלעזר אומר מימי לא ראיתי צבי קייץ וארי סבל ושועל חנוני והם מתפרנסים שלא בצער והם לא נבראו אלא לשמשני, ואני נבראתי לשמש את קוני מה אלו שלא נבראו אלא לשמשני מתפרנסים שלא בצער ואני שנבראתי לשמש את קוני אינו דין שאפרנס שלא בצער, אלא שהרעותי את מעשי וקיפחתי את פרנסתי שנאמר עונותיכם הטו:

רבי נהוראי אומר מניח אני כל אומנות וכו': תניא רבי נהוראי אומר מניח אני כל אומנות שבעולם ואיני מלמד את בני אלא תורה שכל אומנות שבעולם אין עומדת לו אלא בימי ילדותו אבל בימי זקנותו הרי הוא מוטל ברעב אבל תורה אינה כן עומדת לו לאדם בעת ילדותו ונותנת לו אחרית ותקוה בעת זקנותו בעת ילדותו מהו אומר וקוי ה' יחליפו כח יעלו אבר כנשרים בזקנותו מהו אומר עוד ינובון בשיבה דשנים ורעננים יהיו.

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*