logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

הגנת ילדים – הרב נחום רוזנברג ברדיו 2000

הגנת ילדים – הרב נחום רוזנברג בראדיו 2000 כב כסלו תשע"ד

להורדה:  10 נקודות למחשבה על סימנים להתעללות בילדים

1. הגנת ילדים – הרב נחום רוזנברג בראדיו 2000 כב טבת תשע"ד…

  • 24 צפיות
  • לפני שעה

2. הגנת ילדים – הרב נחום רוזנברג בראדיו 2000 כב טבת תשע"ד…

  • 55 צפיות

בס"ד –  10 נקודות למחשבה על סימנים להתעללות בילדים

1 פציעה לא מוסברת סימנים נראים לעין של התעללות פיזית עשויים לכלול כוויות וחבלות בצורה של חפצים או סוג של כלים. אתה יכול לשמוע הסבר משכנע של הפציעות של הילד.

2.  שינויים בהתנהגות. התעללות יכולה להוביל לשינויים רבים בהתנהגותו של הילד.  לעתים קרובות מופיעים התנהגות חריגה אצל הילדים כגון פחד, חרדה, דיכאון, או הסתגרות, מופנמות מוזרה.

3. חוזר להתנהגויות קודמות ילדים שעברו התעללות עשויים להראות התנהגויות של גיל מוקדם יותר, ונסיגה בהתפתחות הנורמלית, כגון מציצת אצבע, הרטבה, פחד מהחושך, או פחד מזרים. עבור חלק מילדים יתכן אפילו אובדן של שפה נרכשת, או בעיות זיכרון, או חשיבה מנטלית.

4. פחד ללכת הביתה. ילדים שעברו התעללות עשויים לבטא חשש פחד או חרדה ללכת לבית הספר או לשוב לביתם מפחד להיפגש עם מי שהתעלל בהם.

5.  שינויים באכילה.  פחד מתח וחרדה, שנגרמה על ידי התעללות, יכולים להביא לשינויים בהתנהגות האכילה של ילד, בצורה קיצונית, אשר עלול לגרום לעלייה במשקל של ילד או ירידה במשקל.

6.  שינויים בשינה – ייתכן יש ילדים שעברו התעללות חווים חלומות רעים, ויש קשיים להירדם, מחמת הטראומה, וכתוצאה מכך נראים עייפים, ולא מרוכזים.

7.  שינויים בביצועים בבית ספר ונוכחות ילדים שעברו התעללות יש  קושי בריכוז בבית הספר, או שיש היעדרות מוגזמת מבית הספר. ויש פעמים שהם מאוימים על ידי מבוגרים המנסים להסתיר את הפגיעות מהרשויות. וצריך להיות ערניים.

8. חוסר טיפול או היגיינה אישית ילדים שעברו התעללות, עשויים להופיע בהזנחה וחוסר נקיון, הם עשויים להופיע מלוכלכים באופן עקבי ויש ריח גוף קשה, או שהם באים בבגדים שאינם מתאימים למזג האוויר. ולפעמים יש להם פחד מלהתקלח בבית.

9.  נטילת סיכוני התנהגות  צעיר שעובר התעללות עשוי לעסוק בפעילות בסיכון גבוה, כגון אלכוהול, או שימוש בסמים, או נשיאת נשק.

10.  התנהגות מינית בלתי הולמת ילדים שעברו התעללות מינית עשויים להראות התנהגות מינית יתר על המידה, או שימוש בשפה מינית בוטה, או תנועות לא בריאות, או שמירה קיצונית על גופם במקומות הצנועים, ויש אפשרות לראות את זה אצל יועץ חינוכי מומחה, על ידי ציור ומשחק.

ילד שחווה אלימות או התעללות יש סימנים שהם ברורים בעיקר להורים יותר מאשר לאחרים. תסמוך על האינסטינקטים הטבעיים שלך. חשד להתעללות היא סיבה די מספקת לפנות ישר לרשויות, ולקבל עזרה ממומחים. אתה לא צריך לחכות להוכחה, ויפה שעה אחת קודם.

  • לפני 2 שעות

3. הגנת ילדים – הרב נחום רוזנברג בראדיו 2000 כב טבת תשע"ד …

  • 28 צפיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*