logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

טהרת המקווה- על טהרת וקדושת המקוואות

 

מקוה

טהרת המקוה # 1
חודש כסלו גליון א

על טהרת וקדושת המקוואות

מפעל המקוה העולמי סניף בת ים רח' בר יהודה 50 בת ים,

לקבלת ולחלוקת העלוני טהרת המקוה, טל: 0527-651911

[email protected]/ [email protected]

לתיקון המקוואות:

1917-562-2201

להורדת עלון טהרת המקווה, בקובץ pdf- לחץ כאן:  טהרת המקוה 1

 

טהרת המקוה 1 טהרת המקוה 12 טהרת המקוה 13 טהרת המקוה 14

 

 

א. בשער –

ב. מקוה ישראל ה' – על חיוב ושמירת טהרת המקוואות

ג. סיפורי מעשיות בענין טהרת המקוה –

ד. תיקון המקוואות לשם שמים, שירות חינם לכל נקודה על הגלובוס.

 

הידעת? שיש רב הממונה על כשרות המקוואות [בעמח"ס אש יצאה מחשבון, במים בימים ובנחלים ח חלקים] הוא תיקן ובנה מעל שלש מאות מקוואות בערים שונות ברחבי העולם

הידעת? שיש רב הבודק ומתקן מקוואות ודואג שיהיו כשרים עושה ומעשה לשם שמים שלא על מנת לקבל פרס

הידעת? שרב המקוואות חיבר ששה ספרים עם אלפי תמונות על המקוואות

הידעת? שהרב רבי מאיר בראנסדורפער זצ"ל לא אישר מקוואות רק לאחר שרב המקוואות בדק אותם מתחילתם ועד סופם

בעזרת השם יתברך

א. בשער

יקומו היהודים ויעשו התיקון בקדושת וטהרת המקוואות לעילוי שכינת עוזנו ולתקן נפשותינו מכל סיג ופגם ולטהרינו ולקדשינו בקדושך העליונה. – הנה באנו בזה לבאר קצת ממעלת טהרת המקוואות וגודל התיקונים הנעשים בזה, ועל ידי זה נזכה להתדבק בה' ושכינתו ביחודא שלים בשם כל ישראל.

גודל מעלת טבילה במקוה: הנה נודע גדול הסגולה של קדושת המקוואות המבואר בשלחן ערוך ובזוה"ק וכתבי האריז"ל ותלמידי בעל שם טוב בהפלגות נוראות על ענין קדושת המקוואות ואין קץ ותכלית לשכרו, ואין למעלה ממנו.

ב. מקוה ישראל ה' – על חיוב ושמירת תורת המקוואות

בעלונים אלו יבוארו: שטהרת המקוה שמטהר את הטמאים הוא יסוד קדושת ישראל וטהרתן, גם יבואו בו דברי התעוררות לבאר גודל הפגם המגיע לנפש וגוף האדם הנכשל בהם חס ושלום, והתועלת בזה ובבא למי שנזהר ונשמר בטהרת המקוה כהלכתה.

גם יבואר בו שביום השני כשברא הקדוש ברוך הוא את הרקיע שיהיה מבדיל בין מים למים, התנה הקב"ה עם המים שיהיו מפרישין לישראל בין טומאה לטהרה, להטהר על ידם, ולכן המקוה נקראת "מקוה ישראל ה'".

בו יבואר גודל שענין טהרת המקוה הוא מנהג אבותינו בידינו מאדם הראשון, נח, אברהם, יצחק, ויעקב, ואיך שאבות הקדושים וכן כל הצדיקים מסרו נפשם על קדושת וטהרת המקוה

וחיוב הגדול שמוטל על כל אחד ואחד שיעשו בעירם מקוה טהרה כבר הי' לעולמים בכמה קהלות קדושות שהשתדלו בזה וגם הצליחו ועשו פרי טוב, ואשרי חלקם כי זכות הרבים תלוי בהם ומצדיקי הרבים ככוכבים לעולם ועד

גם יבואר בו שביום השני כשברא הקדוש ברוך הוא את הרקיע שיהיה מבדיל בין מים למים, התנה הקב"ה עם המים שיהיו מפרישין לישראל בין טומאה לטהרה, להטהר על ידם, ולכן המקוה נקראת "מקוה ישראל ה'".

גם יבוארו בו: א. גודל הנחיצות לטבול במקוה – לעת הצורך. ב. היאך להתנהג באין לו מקוה באותו מקום, והיאך לנהוג כל הזמן עד הטבילה בבוקר. ג. פרטים הנחוצים לדעת לכל טובל במקוה, כמו חציצה. ד. מנהג לטבול בכל יום – וערב שבת קודש – ושבת קודש – ערב יום טוב, ויום טוב. ה. בזמנים שאסור לטבול כמו יום הכיפורים ותשעה באב – כיצד נוהגים.

גם יבואר בו גודל ענין חיוב הלימוד של עניני קדושת המקוואות, ומעלת וחשיבות טהרת המקוה וסגולתה שגדולה מאוד. גם יבואר בו השכר הגדול למי שעוסק בזה ומעורר את הרבים על זהירות טהרת וקדושת המקוה.

עוד יבואר בו העונשים הגדולים אשר מענישים את האדם בזה ובבא, ושאין אדם יכול לשער עד כמה שיסבול על זה בזה ובבא, והפגם הגדול הנעשה על ידי אלו הנזנחים בזה, וגודל החיוב שמוטל על כל איש ואיש להיות בקי בהם בפרטותיהם ובדקדוקיהם כדי שלא יכשל באיסור כרת ר"ל, כי בזה תלוי יסוד קדושת ישראל, ובו תלוי גם כן ביאת משיח בן דוד, כמו שגילה לנו הבעל שם טוב הק' ששמע ממתיבתא דרקיע "בזע"ם תצעד ארץ", שהוא ראשי תיבות "ז'ביחה ע'ירובין מ'קוואות", וזה יסוד האמונה שמרומז בתיבת "שמ"ע ישראל", ש'חיטה מ'קוה ע'ירוב" .

והנזהר בהם יתברך בבנים תלמידי חכמים טהורים וקדושים ואריכת ימים, ולא כהטועים שחושבים שאין צריך לדעת ענינים אלו וזה רק נוגע לרב ומורה צדק, ח"ו לחשוב כן, שהלא ידוע לרבים שכהיום הפירצה מרובה על העומד וישנם רבנים קלי הדעת שנותנים הכשרים על מקוואות פסולות ומכשילים הרבים באיסורי כרת רח"ל, ושאנו נמצאים בזמן האחרון שלפני גאולה העתידה ועתה הוא הבירור הגדול והנורא, ונשאר לנו בעווה"ר רק רבנים אמיתיים יחידים ממש בדור הזה אשר אין נמכרים עבור בצע כסף ואינם משוחדים להעזי פנים שבדור וכו', כי אנו חיים בזמן קשה של עיקבתא דמשיחא שכבר העידו לנו בש"ס ובזוהר והאר"י הק' והבעל שם טוב זי"ע שרוב הרבנים יהיו מהערב רב רח"ל, ואי אפשר לסמוך עליהם כלל וכלל.

מלוקט מדברי חז"ל בש"ס בבלי וירושלמי, זוהר הקדוש תיקונים, וספרי הראשונים, ספרי קבלה, וספרי בעש"ט הקדוש ותלמידיו. תקוותינו כי דבריהם הקדושים יעשו רושם בלבות בני ישראל, וזה יהיה פרי עמלינו להסיר המכשלה הזאת מבתי ישראל בכל מקום שהם

 

ג. סיפורי מעשיות בענין טהרת המקוה

א. הצדיקים הקדושים מוסרים נפשם על קדושת ותיקון המקוואות

בספר

הקדוש דברי יחזקאל, (ליקוטים) וזה לשונו: שמעתי בעיירה ידועה נתהווה מחלוקת בענין מקוה טהרה, החסידים שבאותה עיירה רצו לבנות מקוה, ברם הי' מחוסרים אמצעים, והעשירים טענו שאין להם צורך במקוה לכן לא רצו להשתתף במטרה זו והגאון הקדוש משינאווע זכותו יגן עלינו בא לעירם, וקרא את העשירים ואמר להם הנה אמרו חכמינו זכרונם לברכה (שבת לג:) על הפסוק "ויחן את פני העיר" אמר רב מטבע תקן להם, ור' יוחנן אמר מרחצאות תקן להם, ונראה לי לומר שאין חילוקי דעות בין רב ור' יוחנן, רק אם באין לתקן העיר צריכין בראש וראשון לתקן מקוה, אמנם עם זה גם מטבע כי בלי מטבעות אי אפשר לבנות מקוואות.

ב. הרב הקדוש בעל העטרת צבי מכר למאה אנשים ויותר העולם הבא שלו למען יבנו מקוה כשר

הגאון

הקדוש בעל העטרת צבי על הזוהר הקדוש מכר למאה אנשים ויותר העולם הבא שלו למען יבנו מקוה כשרה בסאנטאב ועודנו עומדת, כך סיפר לי בארוכה אב בית דין סאנטאב. (אלף כתב, אות תתנ"ד)

ג. הצדיק הרב הקדוש רבי נחום זצ"ל מטשערנאביל זיע"א בא פעם לעיר אחת קטנה שלא היה שם מקוה, ומכר חלק עולם הבא שלו בעד ג' מאות

בספר

מעין גנים (מביא בשם ספר מפעלות הצדיקים), הצדיק הרב הקדוש מורינו הרב רבי נחום זצ"ל מטשערנאביל זיע"א בא פעם לעיר אחת קטנה שלא היה שם מקוה, ומכר חלקו בעולם הבא בעד ג' מאות רו"כ, ונתן אותם לאנשי העיר לעשות מקוה, עד כאן לשונו.

ונסיים

בדברי התנא אלקי רבי עקיבא, אשריכם ישראל לפני מי אתם מטהרין ומי מטהר אתכם אביכם שבשמים ואומר מקוה ישראל ה' מה מקוה מטהר את הטמאים אף הקב"ה מטהר את ישראל. ובזכות זה יתקיים במהרה ואת רוח הטומאה אעביר מן הארץ, וזה שאמרו רבותינו זכרונם לברכה על הפסוק "ורוח אלוקים מרחפת על פני המים (בראשית א' ב'), זו רוחו של מלך המשיח, היינו שבזכות טהרת המקוה במים נזכה לביאת המשיח, עד כאן. (הרב הקדוש החוזה מלובלין זצ"ל, ספר מעין גנים).

להוסיף התמונה של מנשה קליין

קנייוסקי להוריד

שיעורי הדרכה לבניית מקוואות: כל כולל ובית המרדש המעוניין להזמין את רב המקוואות לתת שיעורים בהלכות ושיטת בניית המקוה הלכה למעשה, בחינם, מוזמן להתקשר: 0549-739785

 v

מקוה

v

2 comments

  1. ב"ה
    ממש יופי כזה עוד לא ראינו
    אשרי יולדתו
    יונה מאילת

  2. ב"ה
    תודה רבה על העלון היפה הזה,
    ב"ה שיש לנו צדיקים גדולים כאלו שמזכים את הרבים בכל העולם כולו, בכשרות המקוואות,
    אשרי יולדתו,
    כמותו ירבו בישראל
    חנוכה שמח
    שמחה קליין

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*