logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

אור הזהר 111- קריאת חירום OR HAZOHAR # 111 Emergency call

אור הזהר  111 – קריאת חירום כל אשר לב יהודי בקרבו:

סבל רב סובלים עם ישראל בימים אלו, הרבה אסונות, צרות ויסורים קשים, אנשים נשים וטף מתים ביום אחד רח"ל, גזירות מהממשלה נגד יהודים שומרי תורה ומצוות, גזירות גיוס בני התורה. והשאלה זועקת: "על מה עשה ה' לנו ה' ככה? מה חרי האף הגדול הזה?  בימים כתיקונם היינו שומעים שהכל בא בשל הפריצות, הפאות הנוראות, אי שמירת הלשון, חילול שבת ועוד דור דור ודורשיו דור דור ומנהיגיו, היו עומדים בפרץ להשיב חמתו מהשחית.   אבל היום הרבנים אומרים: "אנחנו לא יודעים חשבונות שמים, מה שנשאר לנו זה רק לתרום כסף לארגוני הצדקה", כלומר הדור מתוקן ועומד, אין כלום מה שצריך לתקן, לא צריך לתקן כלום, כולם בסדר, רק אין אנו יכולים לדעת חשבונות שמים.

להורדת עלון אור הזה ר 111: לחץ כאן:   אור הזוהר 111

אור הזוהר 111 אור הזוהר 1112

חירום לכל אשר לב יהודי בקרבו:

סבל רב סובלים עם ישראל בימים אלו, הרבה אסונות, צרות ויסורים קשים, אנשים נשים וטף מתים ביום אחד רח"ל, גזירות מהממשלה נגד יהודים שומרי תורה ומצוות, גזירות גיוס בני התורה. והשאלה זועקת: "על מה עשה ה' לנו ה' ככה? מה חרי האף הגדול הזה?

בימים כתיקונם היינו שומעים שהכל בא בשל הפריצות, הפאות הנוראות, אי שמירת הלשון, חילול שבת ועוד דור דור ודורשיו דור דור ומנהיגיו, היו עומדים בפרץ להשיב חמתו מהשחית.

אבל היום הרבנים אומרים: "אנחנו לא יודעים חשבונות שמים, מה שנשאר לנו זה רק לתרום כסף לארגוני הצדקה", כלומר הדור מתוקן ועומד, אין כלום מה שצריך לתקן, לא צריך לתקן כלום, כולם בסדר, רק אין אנו יכולים לדעת חשבונות שמים.

אבל התנא האלקי רבי שמעון בר יוחאי ע"ה אומר: אנחנו כן יודעים חשבונות שמים.

והיכן אמר זאת? בספר התיקונים הקדוש (תיקון ל') אינון דעבדי לאורייתא יבשה, ולא בעאן לאשתדלא בחכמת הקבלה, וגרמין דאסתלק נביעו דחכמה, דאיהו יו"ד מינה ואשתארת בי"ת יבשה, ווי לון דגרמי עניותא וחרבא ובזה והרג ואבדן בעלמא".

ובתרגום ללשון הקודש: אלו שעושים את התורה יבשה, ולא רוצים לעסוק בחכמת הקבלה, הם גורמים שיסתלק מעיין החכמה, וכו', ווי להם שהם גורמים בעולם עניות, וחרב, ובזה, ואבדון. (תיקוני זוהר תיקון ל).

רואים כאן את התשובה על השאלה הנשאלת למה עשה ה' ככה? ענה הרשב"י, שאלו שלא רוצים לעסוק בתורת הזוהר הם המה שעושים זאת.

וכן כולם שרים בל"ג בעומר ובכל השנה. תורתו מגן לנו, פירוש שתורת הזוהר שהוא תורתו תורת הרשב"י, זה מגן לנו, זה מגן עלינו מכל האסונות והצרות והמלחמות והגזירות, ומאירת עינינו, זה מאיר עינינו בגלות הקשה. ובזכות זה מבקשים שהוא ימליץ טוב בעדנו, הרשב"י ממליץ טוב על מי שמציית לו, ובזכות זה שנלמד תורתו שהנחיל לנו בזכות זה הוא ימליץ טוב בעדנו, והדברים פשוטים לכל בר דעה.

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*