logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

מכתב גלוי : A stern warning

 

פצצת אטום

 

 

מכתב גלוי לכל אחד ואחד מעם ישראל מתוך דאגה גדולה לשלומו

(וקבל את האמת ממי שאמרה.)

 

 

 

אזהרה חמורה:

יהודים יקרים!

ידוע שבקרוב ממש פורצת מלחמת עולם.

 מי רוצה להנצל?

 

להורדת מכתב גלוי: לחץ כאן:    מכתב גלוי לכל אחד ואחד (1)

חדשות טריות :

צפון קוריאה הכריזה על מצב מלחמה עם דרום קוריאה

יום שבת, יט ניסן תשע"ג, 05:28, 30 במרס 2013

צפון קוריאה הכריזה, בשבת 30.3 לפנות בוקר, על מצב מלחמה עם דרום קוריאה. סוכנות הידיעות הרשמית הצפון קוריאנית KCNA, הודיעה כי הקשרים בין שתי המדינות יטופלו עתה 'כמו בעת מלחמה'. 'מעכשיו', נאמר בהודעה, 'יחסי הצפון והדרום נכנסים למצב מלחמה,' From this time on, the North-South relations will be entering the state of war. 'כל הנושאים שבין הצפון לדרום יטופלו מעתה בהתאם', נאמר בהודעה.

 

לכל אחינו בני ישראל היקרים המסולאים בפז, בכל מקום שהם מאיזה עדה שהם  מאיזה מגזר שהם-  עורו משינתכם! בתקווה שהמכתב הזה ימצא אתכם בריאים ושלמים.

דעו לכם : המצב בעולם בסכנה עצומה מאד!

העולם עומד לפני מלחמה גרעינית עולמית.

אנחנו עומדים לפני אסון גדול, וזה יגיע לצערי הרב, כי כבר עברנו את הגבול, ואין מה לעשות. רק בנס אפשר להציל  את כל עם ישראל בשלמות.

לא צריך להיות נביא כדי לדעת שהעולם עומד לפני קטסטרופה!

לא צריך להיות  מקובל בשביל זה.

אפילו הגויים אומרים את זה.

הם מדברים על 'מלחמת עולם שלישית'.

כולם מדברים על זה.

לאירן יש כבר פצצת אטום מוכנה שמשערים שכוחה פי 3 מהפצצה שנחתה על הירושימה, ולכל אויבנו מסביב יש מיליוני טילים (הגורמים מוות וחורבן וכן נשק כימי ונשק ביולוגי הממיתים בכמויות ביסורים גדולים), המכוונים כעת ממש לעבר ארץ ישראל ומוכנים לשיגור!

 (וכמו שלאחרונה ראינו שסוריה השתמשה בנשק כימי)

מדינת ישראל לא הצליחה לשנות את העמדה של הגויים נגד היהודים. הגויים עדיין מסתכלים עלינו בתור יהודים מלוכלכים. לא משנה מה שאנחנו עושים תמיד אנחנו נהיה 'יהודים מלוכלכים'. עד – הגאולה. ואז הכל יהיה שונה, ואנחנו שוב נהיה הבנים והבנות המלכותיים של מלך מלכי המלכים.

אבל עד אז, עבור העולם אנחנו יהודים מלוכלכים. – יהודים שאין להם זכות לכלום, ובוודאי אין להם זכות להאמין בבורא העולם. –

הגויים שונאים את זה, העמלקים שונאים את זה, והערב רב מתעבים את זה. הם לא יכולים לסבול – את האהבה שיש לקב"ה כלפי העם הנבחר שלו. – הגויים לא יכולים לסבול "הבן יקיר לי אפרים". הם לא יכולים להכיל את זה. הם מקנאים בנו ושונאים אותנו. לכן האנטישמיות פורחת בכל העולם כולו, והאנטישמיות הגרועה ביותר היא שנאת יהודי ליהודים אחרים, וזה בהחלט העבירה הגרועה ביותר. זה דבר שהקב"ה לא יכול לסבול, כביכול.

והוא יהרוס כל אחד שימשיך בדרך פעולה שכזו, – ללכת נגד יהודים אחרים. כמו כן ישנם יהודים שמתעבים יהודים אחרים מפני שהם בעקביות מנסים להיות יותר קרובים לאמת, על ידי שהם מתרחקים מ'היהדות הפלסטית', ומנסים לשוב לדרך אבותינו שהיו הצדיקים הגדולים ביותר שהיו אי פעם.

אותם יהודים, חרדים או לא חרדים, שמתעבים – יהודי אחר בגלל שהוא מנסה להיות קרוב לקדוש ברוך הוא, ברור שהם לא בעלי נשמה יהודית. לכן האנשים האלו יתמו מן הארץ. אנחנו לא צריכים לעזור לקב"ה להתפטר מהם.

רק תראה מה אומרים אוייבנו מסביב  וכמו שאמר אחד מראשיהם- שיש לו טילים שמגיעים לכל מקום בארץ. אם אתם חושבים שהוא צוחק אז אתם באמת לא מבינים דבר.
רוסיה שולחת הרבה נשק משוכלל ביותר לסוריה,
אירן   שולחת (נשק) לסוריה וללבנון,
אירן   שולחת (נשק)  לעזה, טונות של נשק,
אז מה אתם חושבים, יעשו עם זה מסיבת יום הולדת?

זה יתפוצץ, תחכו, תחכו קצת ותקבלו יותר ממה שחשבתם. אין מה לעשות. אי אפשר לברוח מהפצצות האלו. אנחנו צריכים רק להתקרב לקב"ה. זהו.
.
אבל אתם לא נוהגים בחכמה, חושבים שאפשר לשבת על הכסא ולראות את ההצגה מרחוק, אבל יש לי הפתעה בשבילכם…
וכל הנ"ל בנוסף לגזירת הגיוס הנוראה המרחפת על בני הישיבות, וכבר רבים נשלחו לכלא, 40% אחוז כבר נרשמו לצבא!

ובלי להזכיר את כל המחלות האיומות ההולכות ומתפרזות בכל מקום וכו' וכו'

השאלה העולה מכל הנ"ל  מה זה בא לומר לנו? ומה עלינו לעשות למען ננצל מכל זה?

בשורת אלו ננסה לענות לכם ולהגיש לפניכם עצה נפלאה מקדמונינו ורבותינו ז"ל שמשום מה נשכחה מאיתנו.

זה זמן שהרוב העצום של הרבנים מדבר בלשון רכה יחסית וזה לא עוזר.
אנשים נכנסים יותר ויותר לחלומות שלהם, לשינה העמוקה שלהם ולפעמים צריך שוט כדי להעיר אותם, כדי שיבינו שהם בסכנת חיים, סכנת חיים נצחית.

נכון, כל מה שהקב"ה עושה זה בשבילנו,
אבל גם אנחנו צריכים לעשות הכל בשבילו,
ובכלל הקב"ה אחרי הרבה סבלנות גרם לחורבן הבית פעמיים,ומליוני יהודים נהרגו בצורות אכזריות ביותר.
וגם השואה – אחרי כמה מאות שנה של צמיחת תנועת ההשכלה עד שהגיע המצב – שאם היה ממשיך הלאה (חס וחלילה) –
לא היה נשאר יהודי אחד שומר שבת באירופה.

ועכשיו הגיע דור שנראה כמו גויים, אפילו שהם חרדים.
ועוד דור – בכלל לא יהיו כמו יהודים ממש

רוצה לעשות מסיבה כל החיים.
לעשות שמחה, שטחיות, (רוצים לחיות בדמיון), העולם שלהם דמיוני, ריק מכל תוכן.

רוצים אידישקייט (יהדות) שדומה לגויישקייט וכשהם עושים את זה ככה, זה נהיה באמת גויישקייט. איך אפשר לבנות עולם חדש עם יצר הרע, עם היהודים שחיים כמו גויים מחופשים ליהודים?
ואתם באמת חושבים שזה יכול להמשיך?

כל בר דעת מבין שאנחנו זכינו להיות ממש לפני הגאולה העתידה, ועכשיו השי"ת נותן לנו זמן של שקט. לשם מה? בשביל שנוכל לטייל? בשביל שנוכל לעסוק עוד קצת בתאוות והבלי העולם הזה? (כי בוואדי עוד מעט כל השקר הזה יעלם לתמיד וישאר לנו רק הדביקות בהשי"ת!)

השי"ת נותן לנו זמן בשביל הבחירה.  עכשיו  בהסתר פנים הנורא והעצום הזה  כעת הזמן לבחור בטוב, בתכלית.

השי"ת מאריך אפו ונותן לנו זמן ורוגע לעשות תשובה, ואחרי שיעבור הזמן הזה, והוא עוד מעט קט עובר חולף, יתחילו המהומות הגדולות בגלוי ובקרוב יתגלה משיח צדקנו, וה' ילחם לנו בניסים גלויים (ממש שלא כדרך הטבע) ויגלה מלכותו לעין כל.

אדום תיהרס לגמרי.  רק תחשבו איזה פחד זה יהיה בעולם.
מדינות שלמות יהרסו, לאו דוקא ע"י פצצות אטומיות.
יהיו מראות מדהימים, יהיו ניסים עצומים, אבל מעט אנשים יבינו, מעט יפחדו מספיק בכדי לחזור בתשובה.

כל אחד יכול גם לראות שפה בארץ ישראל מחכה לנו מלחמה מאד גדולה ומסוכנת בקרוב מאד.

זאת לא תהיה מלחמה רק  בארץ ישראל עם הערבים, זה יהיה הרבה יותר גדול. ולפי הנבואות ארצות רבות יעלמו מן העולם. ולפי הנבואות  ארצות רבות יפגעו קשה.

– ואדום יחרב, ולא משנה אם זה יהיה בפצצת אטום או במכת ברד, ה' יעשה את זה בלי האירנים ובלי הרוסים ובלי הקוריאנים ושלא תהיה טעות, שני שלישים של העולם ילכו, שליש ילכו לגמרי, שליש ייפצעו קשה ושליש יישארו. אבל יכול להיות גם גרוע מזה, יכול להיות שרוב העולם ילך.

וְהָיָה בְכָל־הָאָרֶץ נְאֻם־ה', פִּי־שְׁנַיִם בָּהּ, יִכָּרְתוּ יִגְוָעוּ;
וְהַשְּׁלִשִׁית יִוָּתֶר בָּהּ׃
וְהֵבֵאתִי אֶת־הַשְּׁלִשִׁית בָּאֵשׁ,
וּצְרַפְתִּים כִּצְרוֹף אֶת־הַכֶּסֶף, וּבְחַנְתִּים כִּבְחוֹן אֶת־הַזָּהָב;
הוּא יִקְרָא בִשְׁמִי, וַאֲנִי אֶעֱנֶה אוֹתוֹ,
אָמַרְתִּי עַמִּי הוּא, והוּא יאמַר ה' אלקי׃ (זכריה פרק יג)

למה זה קורה לנו ?

ברור מאד שהפריצות בדור שלנו עברה כל גבול, זה כאילו שיש תחרות…
ה' שונא את הטומאה, ה' רוצה שנהיה קדושים -קדושים זה להיות צנועים וזה מביא אותנו לדברים טובים, כי צניעות זה גם בלבוש, במחשבה, בדיבור, בהליכה ובכל דבר, זה מביא אותנו להיות ענווים…

אני חייב להזכיר שכ- 200 שנה לפני השואה התחילה תקופת ההשכלה, תקופת ההשכלה עודדה בריחה מהתורה, מהמצוות ומהקב"ה עד כדי כך שב-תרצ"ט חילול השבת היה עצום. היו מעט מאד יהודים יחסית ששמרו תורה ומצוות כמו שצריך וזה אסון.
אתם אולי לא מבינים כמה שזה אסון לעם ישראל ולעולם והקב"ה היה צריך להציל אותנו מזה.
אם (אנו) לא הקשבנו לו 200 שנה בערך, הוא הזהיר אותנו והזהיר אותנו, לא שמענו, לא רצינו לדעת. אז הוא היה צריך לעצור את זה, כדי שבאמת לשמור שיהיו יהודים, שיהיה עוד דור של יהודים באירופה. ואפילו אם לא נשארו הרבה, נשאר משהוא .

אנחנו גרמנו לשואה. לא הקב"ה.

בגלל שלא למדו זוהר הקדוש בקהילות אירופא לא היה מה שיגן עליהם.

                        וכך היה המעשה, לפני פרוץ מלחמת עולם השניה הזהיר  הגאון מוהרי"ל אשל"ג זיע"א את רבני קהילות אירופה שיעלו לא"י וילמדו את הזוהר הקדוש ולא שמעו בקולו ונחרבה אירופה.

 מגדולי המקובלים בדור האחרון היה כ"ק הגאון רבי יהודה ליב הלוי אשלג זלה"ה  (אשר בימי נערותו התגלה כמתמיד עצום ששוקד על תלמודו בשקידה רבה ועוד בטרם הגיעו לעול מצוות היה בקי כמעט בכל הש"ס עם פירוש תוספות כשתורתו נקנית מתוך עמל ובקדושה. וכפי שהעיד פעם שבהיותו כבן ט"ו שנים לא היה ביכולתו להוציא דבר שקר מפיו כלל.  בעיר הולדתו וורשה של אותה תקופה היה בית גידול מאין דוגמתו בעושר הרוחני. ובמעונם של חכמים וסופרים עלה ושגשג מעלה מעלה בלימוד ארבעת חלקי שולחן ערוך ופוסקים. ובגיל י"ט הוסמך להוראה על ידי גדולי הרבנים של העיר וורשה ושמש בעירו כמורה צדק במשך ט"ז שנים.  לאחמ"כ בגיל שבע עשרה קיבל בעל הסולם סמיכה לרבנות, ע"י גדולי הרבנים של וורשא. לאחר חתונתו נעשה תלמיד מובהק אצל נכדי "היהודי הקדוש" האדמורי"ם מקאלושין ופרוסוב זצ"ל. בעל הסולם גם היה תלמיד מובהק של האדמו"ר רבי יששכר דב רוקח מבלז זצ"ל. הוא התייגע למעלה מן הכח האנושי בעבודת השי"ת ובלימוד חכמת הנסתר, עד שהתגלה אליו בוורשא נסתר אחד, אשר פתח לו את הדרך להשיג במראות השמים את העולמות העליונים הנזכרים בחכמת הקבלה, ומאז הלך בעל הסולם הלוך וגדול בחכמת הקבלה, עד שנעשה יחיד בדורו.

ועוד הסבר נתן רבינו זצ"ל שמשום שטרח ויגע במסירות נפש עצומה יומם ולילה במשך חמש עשרה שנה ביגיעה שלמעלה מהכוח האנושי על כן ריחמו עליו מן השמים ופתחו לו שערי החכמה.

התבטא פעם בפני אחד ממקורביו כי דקה אחת בשבילו שלא להגות בתורה ובדברי קדושה גרוע לו יותר ממה שבאים לשחטו, אמרה המעידה על מסירות נפשו ללימוד התורה.

והגאון המשגיח ר' אליהו לופיאן זצ"ל , שאחר שזכה ללמד תורת החן והגיע למעלות רמות כידוע לכל, וכשהגיעו ספרי בעל הסולם לידיו עסק ועמל בהם בכל כחו, והפליג בשבחם ואמר שזו השיטה נכונה והאמתית ומביאה את האדם לדבקות בהשם, ולהבין את כל דברי האר"י הקדוש זיע"א וכדאי לעסק בה, כי הוא מסביר כל דבר בטוב טעם השוה לכל נפש.)

בשנים תרע"ז – תרע"ט , לאחר מלחמת העולם הראשונה, רץ כ"ק הגה"ק רבינו יהודה לייב אשלג זצוקלה"ה בעל "הסולם" זי"ע ופנה לגדולי ישראל באירופה והתחנן בפניהם שיורו לתלמידיהם וחסידיהם ללמוד הזוה"ק והוכיח הנכתב בספה"ק על החיוב בלימוד הזוה"ק, אך לצערנו דחו תחנוניו בתירוצים למיניהן.. בשנת תרע"ט  צעק הגאון הק' הנ"ל שנגזרה הגזירה בשמים!!! והזהיר רבינו מ"העננים השחורים" שעולים על אירופה ואמר שנותנים לנו 20 שנה לברוח לארץ ישראל ששם לא יהיה חורבן!!! כששמעו זאת החלו לכנות את הגאון הק' הנ"ל  "ציוני" ולא התייחסו כ"כ לדבריו.
ומאחר שראה שכ"ציוני" (לכאורה, מה שאינו נכון ) אין לו יותר שום השפעה על עידוד לימוד הזוה"ק, החליט לעלות לארץ ישראל ועשה זאת בשנת תרפ"א!!!

ימי החורף שנת תרפ"א היו ימים קשים לעם ישראל ואז החליט רבינו זצ"ל לעזוב את העיר וורשה מקום מגוריו ולעלות לארץ הקודש ובאותם ימים הזהיר שוב רבינו זצ"ל שצפוי להתרחש על יהודי אירופה אסון כבד שהתברר לאחר מכן כשואה. ועם ישראל צריך לעלות לארץ הקודש.

 ואז יצאו גדולי ישראל שבא"י בקריאה קדושה (בשנת תרפ"א) לכל אחד ואחד שיקבע שיעור ללמוד (ואף בגירסא בעלמא) בזוהר הקדוש בכל יום והמטרה היתה להגיע ל-1000 סיומים על הזוהר.( בין החתומים היה מרן ר' יוסף חיים זוננפלד זצ"ל) ולא הגיעו רק לערך ל-600 סיומים. וכבר הסכימו וחזרו רבני הבד"ץ שליט"א וזצ"ל לקריאתם וחזרו וקראו שכל אחד ילמד דף זוהר הקדוש בכל יום.

ולצערנו פרצה שואת הגרמנים ימ"ש בשנת תרצ"ט בדיוק 20 שנה משנת תרע"ט!!

 עשרות רבות של יהודים יוצאי השואה סיפרו  זאת לפני למעלה מ-40 שנה ואמרו לי "כמה הגאון הקדוש הנ"ל  צדק וחבל שלא שמעו לו" !!! (בטוחני שיש אלפים, ששמעו מציאות זו מאבותיהם ויודעים האמת), וכיון שעדיין לא נשתנתה הגישה ללימוד הזהר הק', חוששני שוב מדבריו הק', ואיני רוצה שההסטוריה תחזור ח"ו על עצמה ושוב יאמרו "כמה שהוא צדק"!!! וד"ל  (מדברי  נכדו הרב שליט"א)

לפני מלחמת העולם השניה אף אחד  לא האמין שתבוא מלחמה והכל יחרב, לא רצו לשמוע לכל מי שהזהיר אותם על שמד ממשי ההולך וקרב בצעדי ענק. בחרו להדבק בחיים 'הנעימים' והרגילים, ופחדו מהמציאות הכואבת…

אחינו היקרים בואו והתעוררו לבל נטעה בטעות המרה הזו. ונחליט החלטה נחושה ונקרא בקול גדול:" אנחנו לא נחסף בזרם העולמי השוגה, הפעם נעשה שינוי ונבחר בחיים!"

וכך כותב לנו אחד מתלמידיו "אזכרה בימי חורפי אשר זכיתי ושמעתי מפי בעל "הסולם" זצ"ל בעצמו, וכך סיפר לי: כשהרשע הגדול ימ"ש רצח 6 מליון יהודים באירופה, אמרתי לכולם: "אי אפשר לנצח רשע זה, ומלחמה זו לא תסתיים אלא אם כן יקומו יהודים וילמדו זוהר הקדוש". לכן ישב בעל "הסולם" ותרגם הזוהר ללשוה"ק שיהי' מובן ליהודים פשוטים כפי השגתם. ואכן בסיום עבודתו, ביום שגמר התרגום על ספר הזוהר, נחל היטלר ימ"ש תבוסה קשה במלחמה, וכך ניצלו מעט היהודים ששרדו, ובנסים גלויים ניצלה ארץ ישראל מציפורניו של אותו רשע ימ"ש. – בזכות הזוהר הקדוש.

וזאת למודעי שהרשע הגדול ימ"ש התאבד בי"ז אייר תש"ה והשמועה על מותו התפרסמה לראשונה בידי הגרמנים עצמם בי"ח אייר של אותה שנה וגם כן הגיעה השמועה לארץ הקודש בעיצומה של ההדלקה במירון ביום ל"ג בעומר. ובאותה עת היה מרן בעל הסולם זיע"א שוקד  במשך 18 שעות ביממה (למרות דלקת פרקים קשה שהסבה לו ייסורים גדולים) וכותב את פירוש הסולם להגן על ישראל ולקרב גאולתן.

וכאשר נכתב מפורש בזוה"ק פרשת נשא בספרא דא יפקון מן גלותא ברחמי– בזה הספר (הזוהר הקדוש) יצאו מן הגלות ברחמים.

עוד מלפני 60 שנה ראה רבינו הקדוש בעל "הסולם" את הסכנה הטמונה באגואיזם הכובש מדינות וארצות- וזעק שאם לא יתקנו אותו כל העולם מועמד לסכנה, אף חזה את עליית הנאצים ימ"ש והזהיר את ראשי היהודיים- ואת גדולי התורה בפולין לעלות לארץ ישראל, עוד מטרם זה ניסה לשכנע במסעי הסברה נרחבים בישיבות פולין וגליציה את הצורך בלימוד ספר הזוהר הקדוש שכוחו רב לשנות את האדם, ובכוחו העצום אף למנוע את ההתפתחות ההרסנית הזאת, ובהשפעתה לכלל ישראל.

אהבת הזולת 'ואהבת לרעך כמוך' זה להגיע לדביקות בבורא. לא כדי לסדר חברה שיחיו בה יותר נח, למרות שהרב אשלג זצ"ל מסביר שאין שום סידור אחר של החברה שיהיה נח כמו הסידור הזה, חברה של אנשים משפיעים, אלטרואיסטים, שבאים רק לשרת. זאת תהיה החברה של אחרית הימים, של ימות משיח. עד אז אם לא יבינו את זה בזמן יצטרכו לפצצות המימן או האטום של מלחמת עולם שלישית ואולי אפילו רביעית כדי להבין עד להיכן מובילה האגואיסטיות.

מבחינה רוחנית העולם שלנו עכשיו נחרב, אין בו 'נקודה דמפתוחא', כלומר, נקודה של רצון להשפיע בלבד, טהור. ר' שמעון בר יוחאי אומר שאם תהיה חברה אחת, קבוצה אחת, שחבריה ישילו את כל האינטרסים האישיים שלהם, ויחיו רק למען הזולת, בלי שום אינטרס אישי זה יהיה הצינור להביא את הגאולה. זה חייב להיות ככה באחרית הימים, כי התורה היא נצחית והתורה חייבת להתקיים וזו צורת החיים שהתורה מורה לנו. לקומוניזים שאנחנו מכירים קורא הר' אשלג – סוציאליזם אגואיסטי. כי קיימו אותו לטובת החברה, לטובת האנשים, לא כי זה מצוות ה'.

 מכתב זה מתאר בבהירות את האזהרה לעולם ולנו עם ישראל. אנו מחוייבם לשמוע לקול דבר ה'.

והרי לפניכם תוכן המכתב המלא ובו האזהרה על פצצת אטום ומיימן חס ושלום.  מאת רבינו בעל הסולם- כ"ק רבי יהודה לייב הלוי אשלג זצוקללה"ה: וז"ל:

"הבסיס לכל ביאורי, הוא הרצון לקבל המוטבע בכל נברא, והוא בשינוי צורה מהבורא, וע"כ נפרדה ממנו הנשמה כאבר הנפרד מגוף, כי שינוי צורה ברוחניות הוא כמו גרזן מפריד בגשמיות.
ומכאן ברור מה ה' רוצה מאתנו, הוא השואת הצורה, שאז אנו חוזרים ונדבקים בו כמטרם שנבראנו.
וזה שאמרו חז"ל "הדבק במדותיו? מה הוא רחום אף אתה רחום", דהיינו שנשנה המדות שלנו שעיקרן הרצון לקבל, וניקח את המדות של הבורא שהוא רק להשפיע. באופן שכל מעשינו יהיו רק להשפיע לזולתנו ולהועיל להם בכל יכולתינו, ובזה אנחנו באים למטרה ? להדבק בו, שהוא השוואת הצורה.
ומה שאדם עושה לצרכי עצמו בהכרח, דהיינו בשיעור מינימום המוכרח לקיומו ולקי          ום משפחתו, זה אינו נחשב לשינוי צורה, כי ההכרח לא יגונה ולא ישובח.
וזהו הגילוי הגדול שלא יתגלה בכל שלמותו אלא בימות המשיח, וכאשר יקבלו הלימוד הזה, אז נזכה לגאולה השלימה.
וכבר דיברתי מזה, שיש שני דרכים לגילוי השלמות, או דרך תורה או דרך יסורים, ולפיכך סיבב הקב"ה ונתן את הטכניקה לבני אדם עד שמצאו את פצצת האטום והמימן, שאם עוד לא ברור לעולם החורבן הכללי שהם עתידים להביא לעולם, יחכו עד למלחמות עולם שלישית או רביעית ח"ו, ואז יעשו הפצצות את שלהם, והשארית שישארו אחר החורבן, לא תהיה להם עיצה אחרת, אלא לקחת על עצמם עבודה הזו ? שהן יחיד והן אומה לא יעבדו בשביל עצמם יותר ממה שצריכים לקיומם ההכרחי, ושאר כל מעשיהם יהיו לטובת זולתם, ואם כל אומות העולם יסכימו לזה, אז יתבטלו המלחמות מן העולם, שהרי כל איש לא ידאג כלל לטובת עצמו אלא לטובת זולתו.
ותורה זו של השואת הצורה היא תורתו של משיח, ועל זה נאמר (מיכה ד'): "והיה באחרית הימים וכו' והלכו גוים רבים ואמרו לכו ונעלה אל הר ה' ואל בית אלקי יעקב ויורנו מדרכיו ונלכה באורחותיו כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים ושפט בין עמים רבים והוכיח לגוים עצומים עד רחוק", דהיינו שהמשיח ילמד אותם עבודת ה' בהשואת הצורה, שהוא תורה ומשפט של המשיח. ו"הוכחה לגוים עצומים" דהיינו שיוכיח להם שאם לא יקבלו עליהם עבודת ה' ישמדו כל הגוים ע"י המלחמות, ואם יקבלו תורתו נאמר אז: "וכתתו חרבותיהם לאתים וחניתותיהם למזמרות לא ישאו גוי אל גוי חרב ולא ילמדון עוד מלחמה".
נמצא, שאם נלך בדרך תורה, ונקבל תורתו ? מוטב, ואם לאו ? נלך בדרך יסורים, דהיינו שיתגלו המלחמות של פצצות אטום ומימן בעולם, ואז יחפשו כל אומות העולם עיצה איך להמלט ממלחמות, ויבואו אל המשיח לירושלים והוא ילמד אותם את התורה הזאת." עכל"ק

רבינו בעל הסולם זצ"ל כותב שקבל מרבו ב'קבלה מפה אל פה' (שזה כפי שאמרנו רב שקבל מרבו שקבל מרבו עד למשה רבינו שקבל מהבורא יתברך בהר סיני) שבאחרית הימים לא יכולה להיות צורת חיים אחרת. הר' אשלג אומר שזה סוד ששמרו בין החכמים הרבה זמן והוא גילה אותו לדור אחרון. ז , הר' אשלג כותב שאם תהיה נקודה אחת בעולם שתצליח משם זה יתפשט לכל העולם, לא תהיה לעולם ברירה אלא להסחף אחרי זה, וכל מי שיבוא לשם לא יוכל לצאת משם, כי זה יהיה כל כך מושך. כי כל מה שהנשמה של האדם מחפשת יש בצורת חיים הזאת, וכולם יודו בזה אם זה יצליח.

רבינו זצ"ל  אומר שמעלת האדם נמדדת לפי כמה הוא מיטיב לחברה, לא שום דבר אחר. וכמה שאדם מועיל יותר לחברה הוא ראוי ליותר כבוד. אדם שח"ו מזיק לחברה נקרא פושע הכי גדול. גם מי שמקבל לעצמו ודורש מהחברה דרישות הוא בזוי בחברה כזאת. המשפיעים, אלו שידאגו לרומם את החברה, הם המיטיבים הגדולים ביותר. אנשים עוד לא בשלים לקלוט את הרעיון הזה בשלימות, למרות שהדור כבר מוכן. את כל צורות החיים ניסו וראו שהכל שקר, הכל מוביל למלחמות, לתככים, כל אחד רב על הכבוד שלו, על הכסף שלו, על המעמד שלו. ככה זה בפוליטיקה, בממשלות, במדינות, כל העלם מטגן ורוחש על אש האהבה העצמית, וזה לא יגמר ולא יפתר עד שיבינו שזו לא הדרך הנכונה.

אם זה רצון הבורא בודאי שזה יקרה בסופו של דבר, אלא ששתי דרכים מזומנות לפנינו כדי להגיע לתכלית: דרך תורה או דרך יסורים.

דרך תורה ודרך יסורים

"וכבר דברתי מזה שיש שתי דרכים לגילוי השלימות: או דרך תורה או דרך יסורים, ולפיכך סיבב הקב"ה ונתן הטכניקה לבני אדם עד שמצאו את פצצת האטום והמימן" (ספר הסולם ע"מ רג'). למה הקב"ה נתן לנו את האפשרות ליצור כלי משחית כל כך גדולים, שאפשר באמצעותם להשמיד את כל כדור הארץ, ושאחרי שהם מופעלים אומרים: למה ה' נתן לזה לקרות, למה ה' כל כך אכזרω והתשובה היא שהקב"ה הכין הכל שיהיה מוכן לתכלית או בדרך תורה או בדרך יסורים. לכן הקב"ה נתן את תורת הר' אשלג מצד אחד ופצצות אטום מצד שני, תחליטו אתם מה אתם רוצים – לבנות עולם או להרוס עולם.

"ואז יעשו הפצצות את שלהן" כי אם עוד לא ברור לעולם החרבן הכללי, שהולך ומתפשט מהפרט לכלל, ומהרבדים היותר עדינים עד לרבדים הכי קשים, יבואו מלחמות העולם השלישית והרביעית ח"ו ויבהירו לכל שעולם הבנוי על אגואיסטיות מועד לחרבן.

היום החרבן הזה כבר לא נראה כל כך דמיוני. מי שעיניו בראשו לא צריך לחכות לרגע שזה יגיע, מי שעיניו בראשו רואה שאנחנו יושבים על חבית חומר נפץ, זה רק עניין של זמן. מספיק שכמה מנהיגים מתרגזים אחד על השני ובכמה לחיצות כפתור נגמר הסיפור. היום יש יכולת להשמיד את הכל, את כל העולם. ובידי מי היכולת בידי    רשעים איסלמים. את זה הקב"ה הפקיד בידם למקרה שנבחר ללכת בדרך של יסורים ח"ו. על זה אמרו תנאים שראו את הדור הזה 'ייתי ולא אחמיניה' (יבוא ולא אראנו). אפילו התנאים, קדושי עליון מזמן הגמרא, לא רצו לחזות בבוא משיח אם יבוא בדרך הקשה, מפאת היסורים הגדולים שיהיו בזמן בואו.

אם האנושות תאלץ, ח"ו, להגיע למציאות של חרבן ישבו השרידים ויגידו 'רגע מה יצא לנו מכל המריבות האלה מה יצא לנו בזה שאמרנו שהנפט שלנו והם אמרו שהנפט שלהם, ונלחמנו והרגנו, של מי הנפט עכשיו הוא קבור מתחת לאדמה.

"והשארית שישארו אחרי החרבן לא תהיה להם עצה אחרת אלא לקחת על עצמם עבודה זו שהן יחיד והן אומה לא יעבדו בשביל עצמם יותר ממה שצריכים לקיומם ההכרחי, ושאר כל מעשיהם יהיו לטובת זולתם. ואם כל אומות העולם יסכימו לזה אז יתבטלו המלחמות מן העולם, שהרי כל איש לא ידאג כלל לטובת עצמו אלא לטובת זולתו."

הר' אשלג הוא בבחינת נביא, הוא קיבל נבואה ומה שהוא אומר זה בבחינת נבואה.

"ותורה זו של השוואת הצורה היא תורתו של משיח, ועל זה נאמר: 'והיה באחרית הימים והלכו גויים רבים ואמר לכו ונעלה להר ה' ואל בית אלהי יעקב ויורנו מדרכיו ואחרתיו כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים ושפט בין עמים רבים והוכיח לגויים עצומים עד רחוק' דהיינו שמשיח ילמד אותנו עבודת ה' בהשוואת הצורה, מה זה נקרא להשפיע בכל בחינה ובחינה.

"שהוא תורה משפט של המשיח והוכחה לגויים עצומים, דהיינו שיוכיח להם שאם לא יקבלו עליהם עבודת ה' ישמדו כל הגויים על ידי מלחמות, ואם יקבלו תורתו נאמר על זה 'וכתתו חרבותיהם לאתים וחניתותיהם למזמרות'. זה הפיכת הרצון לקבל שיהיה בעל מנת להשפיע, במקום חרב, במקום הרצון לקבל, לקחת מהשני, תחפור לו ערוגה בגינה. "לא ישאו גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה" זו תורתו של משיח.

וכל זה הרעיון נובע מהזוהר הקדוש וחכמת הקבלה ועל ידי הלימוד בו ננצל מפצצת אטום.

וכתב רבינו בהקדמתו לפי' הסולם (שנדפס בהסכמתו הנלהבת של מרן הגרי"ח זוננפלד זצ"ל) "ובהיות האדם מישראל, מגביר ומכבד את בחינת פנימיותו, שהיא בחינת ישראל שבו, על חיצוניותו, שהיא בחינת אומות העולם שבו, דהיינו שנותן רוב טרחתו ויגיעתו להגדיל ולהעלות בחינת פנימיות שבו לתועלת נפשו, וטרחה מועטת בשיעור המוכרח הוא נותן לקיום בחינת אומות העולם שבו, דהיינו לצרכי הגוף, כמ"ש (אבות פ"א) "עשה תורתך קבע ומלאכתך עראי" – הנה אז גורם במעשיו גם בפנימיות וחיצוניות דכללות העולם, שבני ישראל עולים בשלמותם מעלה מעלה, ואומות העולם, שהם החיצוניות שבכללות, יכירו ויחשיבו את ערך בני ישראל. ואם ח"ו להיפך, שהאדם הפרטי מישראל מגביר ומחשיב את בחינת חיצוניותו, שהיא בחינת אומות העולם שבו, על בחינת ישראל שבו, וכמ"ש (דברים כ"ח) "הגר אשר בקרבך", דהיינו החיצוניות שבו, יעלה עליך מעלה מעלה, ואתה, בעצמך, דהיינו הפנימיות, שהיא בחינת ישראל שבך, תרד מטה מטה – אז גורם במעשיו, שגם החיצוניות שבכללות העולם, שהם אומות העולם, עולים מעלה מעלה, ומתגברים על ישראל ומשפילים אותם עד לעפר. ובני ישראל, שהם הפנימיות שבעולם, ירדו מטה מטה ח"ו.

 ואל תתמה על זה, שאדם פרטי יגרום במעשיו מעלה או ירידה לכל העולם. כי זהו חוק ולא יעבור, אשר הכלל והפרט שוים כב' טפות מים, וכל שנוהג בכלל כולו נוהג גם בפרט. ואדרבה, הפרטים עושים כל מה שבכלל כולו. כי לא יתגלה הכלל, אלא לאחר גילוי הפרטים שבו, ולפי מדתם ואיכותם של הפרטים. וודאי שמעשה הפרט לפי ערכו מוריד או מעלה את הכלל כולו. ובזה יתבאר לך מה שכתוב בזוהר, שמתוך העסק בספר הזוהר ובחכמת האמת, יזכו לצאת מתוך הגלות לגאולה שלימה (תיקונים, סוף תקון ו'). שלכאורה, מה ענין  לימוד הזוהר לגאולתם של ישראל מבין האומות?

 ובהמבואר מובן היטב, כי גם התורה יש בה פנימיות וחיצוניות, כמו כללות העולם כולו. ולפיכך גם העוסק בתורה, יש לו אלו ב' המדרגות. ובהיותו מגביר טרחתו בפנימיות התורה וסודותיה, נמצא גורם בשיעור הזה שמעלת פנימיות העולם, שהם ישראל, תעלה מעלה מעלה על חיצוניות העולם, שהם אומות העולם וכל האומות יודו ויכירו בשבחם של ישראל עליהם. עד שיקוים הכתוב (ישעיה י"ד) "ולקחום עמים והביאום אל מקומם, והתנחלום בית ישראל על אדמת ה'". וכמו כן הכתוב (ישעיה מ"ט) "כה אמר ה' אלקים, הנה אשא אל גויים ידי, ואל עמים ארים נסי, והביאו בניך בחוצן, בנותיך על כתף תנשאנה". אבל אם ח"ו להיפך, שהאדם מישראל, משפיל מעלת פנימיות התורה וסודותיה, הדנה בדרכי נשמותינו ומדרגותיהן, וכן בחלק השכל וטעמי מצוה, כלפי מעלת חיצוניות התורה, הדנה בחלק המעשה בלבד. ואפילו אם עוסק פעם בפנימיות התורה, הריהו מקציב לה שעה מועטת מזמנו, בשעה שלא יום ולא לילה, כמו שהיתה ח"ו, דבר שאין צורך בו, הוא נמצא גורם בזה, להשפיל ולהוריד מטה מטה את פנימיות העולם, שהם בני ישראל, ולהגביר את חיצוניות העולם עליהם, שהם אומות העולם, וישפילו ויבזו את בני ישראל, ויחשיבו את ישראל, כמו שהיו דבר מיותר בעולם ואין לעולם חפץ בהם ח"ו. ולא עוד אלא גורמים בזה, שאפילו החיצוניות שבאומות העולם מתגברת על פנימיות שלהן עצמן, כי הגרועים שבאומות העולם, שהם המזיקים ומחריבי העולם, מתגברים ועולים מעלה מעלה על הפנימיות שלהם, שהם חסידי אומות העולם, ואז הם עושים כל החורבנות והשחיטות האיומים, שבני דורנו היו עדי ראיה להם, השם ישמרנו מכאן ואילך. הרי לעיניך, שגאולת ישראל וכל מעלת ישראל, תלוי בלימוד הזוהר ובפנימיות התורה, ולהיפך, כל החורבנות וכל ירידתם של בני ישראל, הם מחמת שעזבו את פנימיות התורה, והשפילו מעלתה מטה מטה, ועשו אותה כמו שהיתה ח"ו דבר שאין צורך בו כלל.

 וזה שאמרו בתיקונים (תיקון ל' נתיב תנינא): "קומו ואתערו לגבי שכינתא דאית לכון לבא בלא סוכלתנו למנדע בה, ואיהי בינייכו. קומו והתעוררו בשביל השכינה הקדושה, שהרי יש לכן לב ריקן בלי בינה לדעת ולהשיג אותה. אע"פ שהיא בתוככם. ורזא דמלה קול אומר קרא, כגון קרא נא היש עונך, ואל מי מקדושים תפנה. והיא אומרת, מה אקרא, כל הבשר חציר, כלא אינון כבעירן דאכלין חציר, וכל חסדו כציץ השדה, כל חסד דעבדין לגרמייהו עבדין". וסוד הדבר, כמ"ש (ישעיה מ'): "קול אומר קרא, שקול דופק בלבו של כל אחד ואחד מישראל לקרות ולהתפלל להרמת השכינה הקדושה, שהיא כללות נשמות של כל ישראל (ומביא ראיה מהכתוב קרא נא היש עונך, שקריאה פירושו תפילה). אבל השכינה אומרת: "מה אקרא". כלומר: "אין בי כח להרים את עצמי מעפר, בשביל שכל בשר חציר, כולם המה כבהמות אוכלי עשב וחציר. כלומר שעושים המצות בלי דעת כמו בהמות. וכל חסדו כציץ השדה, כל החסדים שעושים, לעצמם הם עושים. כלומר, שאין כונתם במצות שעושים, שתהיינה בכדי להשפיע נחת רוח ליוצרם, אלא רק לתועלת עצמם הם עושים המצות. ואפילו כל אינון דמשתדלי באורייתא, כל חסד דעבדין לגרמייהו עבדין – ואפילו הטובים שבהם, שמסרו זמנם על עסק התורה, לא עשו זה, אלא לתועלת גופם עצמם, בלי כונה הרצויה בכדי להשפיע נ"ר ליוצרם. בההוא זמנא רוח הולך ולא ישוב לעלמא, ודא איהו רוחא דמשיח. בעת ההיא נאמר על הדור: "רוח הולך ולא ישוב להעולם, דהיינו רוח המשיח, הצריך לגאול את ישראל מכל צרותיהם עד לגאולה השלמה, לקיים הכתוב: "ומלאה הארץ דעה את ה' "- הרוח הזה נסתלק לו והלך, ואינו מאיר בעולם. וי לון מאן דגרמין דיזיל ליה מן עלמא, ולא יתוב לעלמא, דאילין אינון דעבדי לאורייתא יבשה, ולא בעאן לאשתדלא בחכמה דקבלה – אוי להם לאותם אנשים הגורמים, שרוחו של משיח יסתלק וילך לו מהעולם, ולא יוכל לשוב לעולם, שהמה, הם העושים את התורה ליבשה, כלומר, בלי משהו לחלוחית של שכל ודעת, כי מצטמצמים רק בחלק המעשי של התורה. ואינם רוצים להשתדל ולהבין בחכמת הקבלה, לידע ולהשכיל בסודות התורה וטעמי מצוה. ווי לון דגרמין עניותא וחרבא וביזה והרג ואבדן בעלמא – אוי להם, שהם גורמים במעשיהם הללו, שיהיו עניות וחרב וחמס וביזה והריגות והשמדות בעולם.

 וטעם דבריהם הוא, כמו שבארנו, שבהיות כל עוסקי התורה מזלזלים בפנימיות שלהם ובפנימיות התורה, ומניחים אותה, כמו דבר שאין צורך בו בעולם, ויעסקו בה רק בשעה שלא יום ולא לילה, והמה בה, כעורים מגששים קיר. שבזה, המה מגבירים את חיצוניותם עצמם, דהיינו תועלת גופם. וכן חיצוניות התורה, המה מחשיבים על פנימיות התורה. ואז המה גורמים במעשיהם הללו, שכל בחינות החיצוניות שישנן בעולם מגבירות את עצמן על כל חלקי הפנימיות שבעולם, כל אחת לפי מהותה, כי החיצוניות שבכלל ישראל, דהיינו עמי הארצות שבהם, מתגברת ומבטלת את הפנימיות שבכלל ישראל, שהם גדולי התורה. וכן החיצוניות שבאומות העולם, שהם בעלי החורבן שבהם, מתגברת ומבטלת את הפנימיות שבהם, שהם חסידי אומות העולם. וכן חיצוניות כל העולם, שהם אומות העולם, מתגברת ומבטלת את בני ישראל, שהם פנימיות העולם. ובדור כזה כל בעלי החורבן שבאומות העולם מרימים ראש, ורוצים בעיקר להשמיד ולהרג את בני ישראל, דהיינו כמ"ש (יבמות ס"ג): "אין פורענות באה לעולם, אלא בשביל ישראל". דהיינו כמ"ש, שהם גורמים עניות וחרב ושוד והריגות והשמדות בעולם כולו. ואחר שבעונותנו הרבים נעשינו עדי ראיה לכל האמור בתיקונים, וללא ועד אלא שמדת הדין פגעה דוקא בהטובים שבנו, כמ"ש (ב"ק ס'): "ואינה מתחלת, אלא מן הצדיקים תחילה". ומכל הפאר שהיה לכלל ישראל בארצות פולין וליטא, וכו', לא נשאר לנו אלא השרידים, שבארצנו הקדושה – הנה מעתה מוטל רק עלינו שארית הפליטה, לתקן את המעוות החמור הזה, וכל אחד ואחד מאתנו שרידי הפליטה, יקבל על עצמו בכל נפשו ומאודו, להגביר מכאן ואילך את פנימיות התורה, וליתן לה את מקומה הראוי, כחשיבותה על מעלת חיצוניות התורה. ואז יזכה כל אחד ואחד מאתנו להגביר מעלת פנימיותו עצמו, דהיינו בחינת ישראל שבו, שהיא צרכי הנפש על בחינת חיצוניותו עצמו, שהיא בחינת אומות העולם שבו, שהיא צרכי הגוף. ויגיע כח הזה גם על כלל ישראל כולו עד שעמי הארצות שבנו, יכירו וידעו את השבח והמעלה של גדולי ישראל עליהם, וישמעו להם, ויצייתו להם. וכן פנימיות אומות העולם, שהם חסידי אומות העולם, יתגברו ויכניעו את החיצוניות שלהם, שהם בעלי החורבן. וכן פנימיות העולם, שהם ישראל, יתגברו בכל שבחם ומעלתם על חיצוניות העולם, שהם האומות. ואז כל אומות העולם יכירו ויודו במעלת ישראל עליהם. ויקיימו הכתוב (ישעיה י"ד): "ולקחום עמים והביאום אל מקומם, והתנחלום בית ישראל על אדמת ה'. וכן (ישעיה מ"ט): "והביאו בניך בחוצן ובנותיך על כתף תנשאנה". וזה שכתוב בזוהר (נשא דף, קכד ע"ב): "בהאי חיבורא דילך דאיהו ספר הזוהר וכו' יפקון ביה מן גלותא ברחמי".

אך ורק בהתפשטות חכמת הקבלה ברוב עם, נזכה לגאולה השלמה… דהן היחיד והן האומה, לא ישלימו הכונה, שעליה נבראו, זולת בהשגת פנימיות התורה וסודותיה… ועל כן להתפשטות גדול של חכמת האמת בקרב העם אנו צריכין מקודם, באופן שנהיה ראוים לקבל התועלת ממשיח צדקינו, ולפיכך תלוים המה התפשטות החכמה וביאת משיח צדקנו זה בזה… וכיון שכן הרי אנו מחויבים לקבוע מדרשות ולחבר ספרים, כדי למהר תפוצת החכמה במרחבי האומה. (רבינו זצ"ל , הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות, אות ה'(

"הנה נודע מפי סופרים ופי ספרים אשר לימוד חכמת הקבלה הוא מחויב בהחלט לכל אדם מישראל, ולו למד אדם כל התורה כולה, ובקי בש"ס ופוסקים בע"פ, גם ממולא במידות ובמעשים טובים יותר מכל בני דורו ולא למד חכמת הקבלה, הוא מחויב להתגלגל ולבא עוד פעם בעוה"ז כדי ללמוד רזי תורה וחכמת האמת, שזהו מובא בכמה מקומות במדרשי חז"ל|. (רבינו זצ"ל בהקדמה לספר פי חכם)

 וכתב במאמר לסיום ספר הזוהר " ומכאן הוכחה ברורה שכבר הגיע דורנו זה לימות המשיח, כי עינינו הרואות שכל הביאורים על ספר הזהר שקדמו לנו, לא ביארו אפילו עשרה אחוזים מהמקומות הקשים בזהר, וגם במקצת שביארו, סתומים דבריהם כמעט כדברי הזהר עצמו. ובדורנו זה זכינו לפירוש " הסולם" שהוא ביאור מלא על כל דברי הזהר. ומלבד זה שאינו מניח דבר סתום בכל הזהר בלי לפרשו, אף גם הביאורים מיוסדים על פי השכל העיוני הפשוט, שכל מעיין בינוני יכול להבינם. ומתוך שנגלה הזהר בדורנו זה, הרי זו הוכחה ברורה שאנחנו נמצאים כבר בימות המשיח בתחילתו של אותו הדור שעליו נאמר ומלאה הארץ דעה את ה' וגו'.
ויש לדעת שענינים רוחניים אינם כענינים גשמיים שבהם הנתינה והקבלה באים כאחד. כי ברוחניות זמן נתינה לחוד וזמן קבלה לחוד. כי תחילה ניתן הדבר מהשי"ת למקבל, ובנתינה זו נותן לו רק הזדמנות לקבל, אבל עוד לא קיבל כלום. עד שיתקדש ויטהר כראוי, אז זוכה לקבל הדבר, באופן שמזמן הנתינה עד זמן הקבלה יכול להתעכב זמן מרובה. ולפי זה מ"ש שהדור הזה כבר הגיע להכתוב ומלאה הארץ דעה את ה' וכו', הנה זה אמור מבחינת נתינה בלבד, אבל לבחינת קבלה ודאי לא הגענו עוד, עד שנטהר ונתקדש ונלמד ונתיגע בשיעור הרצוי יגיע זמן הקבלה ויקויים בנו הכתוב ומלאה הארץ דעה את ה' וגו'.
ונודע שהגאולה ושלימות ההשגה כרוכים זה בזה, והמופת הוא שכל מי שיש לו המשכה לסודות התורה יש לו המשכה לארץ ישראל, ולפיכך לא הובטח לנו ומלאה הארץ דעה את ה' וגו' אלא באחרית הימים, דהיינו בזמן הגאולה.
ולפיכך כמו שבשלימות ההשגה לא זכינו עוד לזמן קבלה אלא לזמן נתינה בלבד, שבכחה ניתנת הזדמנות לבוא לשלימות ההשגה, כן הוא בענין הגאולה שלא זכינו לה, אלא בבחינת נתינה בלבד. כי העובדה היא שהקב"ה הוציא ארצנו הקדושה מרשות הנכרים והחזירה לנו, ובכל זאת עדיין לא קבלנו הארץ לרשותנו מפני שעוד לא הגיע זמן הקבלה, כמו שביארנו בענין שלימות ההשגה, באופן שנתן ואנחנו עוד לא קבלנו. שהרי אין לנו עצמאות כלכלית, ואין עצמאות מדינית בלי עצמאות כלכלית. ועוד הרבה יותר מזה, כי אין גאולת הגוף בלי גאולת הנפש, וכל עוד שרוב בני הארץ שבויים בתרבויות הזרות של האומות, ואינם מסוגלים כלל לדת ישראל ותרבות ישראל, הרי גם הגופות שבויים תחת הכוחות הנכרים. ומבחינה זו נמצאת עוד הארץ בידי הנכרים, והמופת הוא שאין שום אדם מתרגש כלל מן הגאולה כמו שהיה צריך להיות בזמן הגאולה אחרי אלפיים שנה. ולא בלבד שאין בני הגולה מתפעלים לבוא אלינו וליהנות מן הגאולה, אלא חלק גדול מאותם שנגאלו וכבר יושבים בתוכנו, מצפים בכליון עינים להפטר מגאולה זו ולשוב לארצות פזוריהם. הרי שאעפ"י שהקב"ה הוציא הארץ מרשות האומות ונתנה לנו, עכ"ז אנו עוד לא קבלנוה, ואין אנו נהנים מזה. אלא שבנתינה זו נתן לנו הקב"ה את ההזדמנות לגאולה, דהיינו להטהר ולהתקדש ולקבל עלינו עבודת ה', בתורה ובמצוות לשמה, ואז יבנה בית המקדש ונקבל הארץ לרשותנו, ואז נחוש ונרגיש בשמחת הגאולה. אבל כל עוד שלא באנו לזה, שום דבר לא נשתנה, ואין שום הפרש בין נמוסי הארץ עתה, מכפי שהיתה עדיין תחת ידי זרים, הן במשפט, הן בכלכלה והן בעבודת ה'. ואין לנו אלא הזדמנות לגאולה.
היוצא מדברינו, שדורנו זה הוא הדור של ימות המשיח. ולפיכך זכינו לגאולת ארצנו הקדושה מידי הנכרים. גם זכינו להתגלות ספר הזהר שהוא תחילת קיום הכתוב ומלאה הארץ דעה את ה' וגו'. ולא ילמדו עוד וגו'. כי כולם ידעו אותי למקטנם ועד גדולם. אבל בשתי אלה זכינו רק בבחינת נתינה מהקב"ה, אבל אנו לידינו עוד לא קבלנו כלום, אלא שניתנה לנו הזדמנות בזה להתחיל בעבודת השי"ת, לעסוק בתורה ובמצוות לשמה, שאז נזכה להצלחה גדולה ככל המובטח לדורו של המשיח, מה שלא ידעו כל הדורות שלפנינו, ואז נזכה לזמן הקבלה של שתי אלה: " שלימות ההשגה" ו" הגאולה השלימה".

 

וכ"כ ר' משה דוד וואלי זצ"ל תלמיד חבר להרמח"ל זצ"ל כתב: שהטעם שחיבור הזוהר מביא גאולה לעולם, כי ההבל הקדוש העולה מלימודו ממשיך קדושה לעולם, וכשהעולם מתקדש – מיד נגאל.

ואילו היו רבים העוסקים בזה הלימוד, היה נתקן העולם בריבוי ההמשכה הקדושה, ורוח הטומאה היתה מתבטלת מפני רוח הקדושה המתגברת.

ועם זה תבין מה שכתוב:"לא ירעו ולא ישחיתו בכל הר קדשי כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים" שהיא זאת החכמה הקדושה שתתפשט בעולם, ןעל ידיה מתבטלים כל מיני נזק ומזיקין, כי הטוב המתפשט בריבוי מבטל את הרע, ודי בזה למשכילים. עכ"ל

המצב הגשמי של היום משפיע על הפנימיות ומרחיק אותנו  מהשלימות
עכשיו עם ישראל במצב קשה, שוב משתולל עם הגשמיות, לא יודע מה לעשות רק רוצה עוד ועוד ועוד, טיולים, בתים, ליסוע מפה לשם, לטוס מפה לשם, עוד בגדים ועוד כסף ועוד ועוד ועוד.
בסופו של דבר אנחנו נשלם על זה.
עם (הגשמיות) הזו אנחנו בורחים מהקב"ה. אנחנו נשלחנו לעולם הזה לתקן ולהתקרב לקב"ה ,נשלחנו לעולם הזה לעשות מצוות ולהגיע לשלמות.  אם אנחנו לא עושים את זה אין לנו סיבה להיות פה.

לאחרונה בסוף המלחמה האחרונה שהייתה בכסלו השנה בא אלי צדיק בחלום. הצדיק היה הרב'ה שלי, הבעל-שם-טוב הקדוש. והוא צייר לי במילותיו את תמונתו של העולם בעתיד-הקרוב.

ואני ראיתי מוות וחורבן ברובו של העולם.

ואני ראיתי יהודים בארץ-ישראל סובלים כאב ורעב ובלבול.

ואני ראיתי הרבה יהודים שגופותיהם מפוזרות על הארץ חסרות-חיים.

ואני ראיתי הרבה יהודים באים יחד וזועקים מרה אל השם.

הם היו עטופים בטליתות, ותפילין על ראשיהם ועל זרועותיהם, והם זועקים ובוכים לה' שיסלח להם, ויביא את הגאולה. הם התחננו ובכו לקב"ה לא להרוס את בני אברהם יצחק ויעקב, והם מתוודים לפני ה' שהם יודעים את האמת, ומתחננים לה' למחול להם, ולהביא את המשיח. הצדיק שהראה לי את כל זה החל להיעלם ואמר שזה תלוי בעם-ישראל. ואז הוא נמוג ונעלם.

תדעו לכם שזה באמת ההתחלה של הסוף, אפילו אם ישנה הפסקת-אש. הבעיה איננה –הערבים. הבעיה היא שאנחנו, היהודים, איננו עושים מה שאנחנו אמורים לעשות. הבעיה היא שאנחנו, היהודים, הרבה מאיתנו, מאמינים ב 'כוחי ועוצם ידי'. אנחנו בטוחים שאנחנו החזקים, שה 'כיפת-ברזל' זה מה שמציל את עם-ישראל, כביכול. ישנם יהודים שלא מאמינים בזה, אבל הם אינם מאמינים בקב"ה בצורה שהם אמורים להאמין.

לפני המלחמה האחרונה – תהיה מלחמה עולמית.
אל תשכחו, שוב, ששני שליש של העולם יהרס.
המלחמה האחרונה – זה מלחמת גוג ומגוג על ארץ ישראל. שכולם באים נגדנו. והמלחמה העולמית זה אדום נגד ישמעאל וגם נגד היהודים, אבל לא העיקר.
'גוג ומגוג' זה הסוף. זו המלחמה, שמשיח נלחם בה.

 ארץ ישראל נמצאת בשליש שלא יושמד. זה יהיה מפחיד, מפחיד מאד. כאשר כל הגויים יבואו על עם ישראל, גוג ומגוג יקיפו אותנו מכל כיוון עם כלי נשק עצומים. כמובן שאנו נהיה מפוחדים עד מאד, אבל אז כבר נהיה כל כך קרובים אל ה' ויהיה לנו את משיח צדקנו שליח ה'ולכן אנחנו לא נסבול את הייסורים הקשים ביותר של פחד.

עם ישראל, המילים הקשות שלי אליך הן רק בגלל שאני אוהב אותך. המילים הקשות שלי אליך הן על-מנת לנסות לעורר אותך, על מנת שלא תסבול. לאלה שאין להם נשמה יהודית, לאלה שהם ערב רב, אין להם תיקון, והמילים שלי רק יגעילו אותם.

אבל היהודי האמיתי ידע את האמת של המילים שלי, וירצה לחזור בתשובה. היהודי האמיתי יבין שהנוחות של הגלות שהייתה במשך 60 או 70 השנים האחרונות הולכת ונעלמת בקצב מהיר מאוד, ושיש לנו כבר ירידה בלימוד התורה ושמירת המצוות.

עלינו לעשות תשובה! כל מה שאמרתי לך הוא, ואם אתה לא רוצה להודות בזה, ה' יכפה עליך להודות בכך.

אז אני מבקש ממך, בבקשה, בבקשה אל תכעס

עליי. פשוט תעשה מה שאתה צריך לעשות.

תתקרב לקב"ה. היפטר מהאלילים, במיוחד מעגל הזהב, וחזור אל ה!.

מה לעשות ?

האם אפשר למנוע, לשנות, לתקן ?

הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעזור זה לעשות תשובה, להתפלל -ולהתחנן לה' יתברך לעזור לנו, ולהמשיך להחזיק בחבל הרוחני שקושר אותנו אליו. ולהכנס לתוך ה"תיבת נח" שהוא הלימוד בעקביות בזוהר הקדוש כפי שהורונו רבותינו ז"ל.

אני עדיין יודע, שאם עם ישראל, בכמויות גדולות, יצאו לרחוב ויבכו וישימו אפר ושק ויבכו על העברות ויגידו סליחות וכו' וכו', יעשו תשובה באמת, יהי שינוי גדול.

ישנה עוד אפשרות אחת להציל את עצמכם, לצאת לרחוב עם שק ואפר על הראש ויבכו ויגידו סליחות ווידוי וישמעו דבר חיזוק מצדיקים וחיזוק בתשובה שלימה.

לשבת על הרצפה עם שק ואפר, לבכות, להגיד סליחות, לקבל על עצמנו תשובה שלימה, ולבקש מד' למחול לנו על כל העבירות הרבות כל אחד בנפרד וכל העם כאחד.

הענין של שק ואפר, זה מאוד חשוב,
פשוט לתפוס מנין אנשים בכל מקום שהוא, שמוכנים ובאמת מרגישים שצריכים לצאת לרחוב עם שק ואפר ולבקש מהקב"ה מחילה,
ולהחליט לשנות את דרך החיים ולבקש גאולה ורחמים.

אבא שבשמים יכול לפתור את הכל.
רעידת אדמה קטנה בסוריה, בינונית באירן, איזה צונמי בעזה – אנחנו כבר מסודרים.
אין בעיה, הקב"ה יכול לסדר את זה תוך שניה.

אבל אבא כועס ואנחנו גם יודעים למה.

ומה אבא מבקש ?
לעבור ייסורים ?  לעבוד בפרך ?  לסחוב בלוקים ?   לא.

אבא מבקש…
שנעשה תשובה באמת,
ננקה את הנשמה, את הבית, את הרחוב מכל הטומאה שנאספה משך השנים, לחזור לחיי אמת.
להשתנות.

זה לא קל,
אבל אם לא נעשה זה עכשיו,
אני לא יודע אם ישארו לנו עוד הרבה אפשרויות,
כי אנחנו כבר בסוף.

אחי היקר,  זה הכל.
אנחנו לפני השלב האחרון.
השלב הקשה ביותר שהעולם עוד לא ראה כזה דבר.

ואתה יכול לעזור.

בשנת תשכ"ז, עת מלחמת "ששת הימים", יצאו 4 מדינות נגד עם ישראל: מצרים, ירדן, סוריה ולבנון החליטו להלחם נגדינו, הסכנה היתה גדולה והפחד ממש נורא – שלושה ימים לפני תחילת המלחמה כבר היו סגורים כבישי הגליל מפני פחד האויב, שמא תתקוף לבנון את הצפון. ולא הרשו לנוע בדרכים. האדמו"ר מוויזניץ ביקש וקיבל רשיון מיוחד להגיע למירון, ואמר: כשאגיע לרבי שמעון אפעל כל מה שצריך. וכך עלה לציון הקדוש של רשב"י. כשנכנס לציון הקדוש לקח ספר הזוהר פתח דף ראשון ואמר: כאן כתוב "ספר הזוהר מהתנא האלוקי רשב"י", ופירש: דאס איז די לעכטיגע ספר "ספר הזוהר" וואס לערנט אונז "מהתנא" געטליכקייט "האלוק" פון וועם? פון רשב"י, [תרגום ללשה"ק: זה הספר המואר (הזוהר) שמלמד אותנו (מהתנא) אלוקות, ממי? מרשב"י]. אח"כ ניגש לציון הקדוש נשק ואמר: כבר ניתקתי כל הקשרים של כל האומות הרוצות להרע לישראל. היאך עשיתי זאת? כי דבקתי בתנא הקדוש רשב"י. וכולנו יודעים על הניסים הגדולים שקרו במלחמה זו.

כיום כשארץ ישראל נמצאת בסכנה גדולה מאירן, מובא בגמ' על אמורא שאמר, בהגיע זמן פטירתי ראו לקבור אותי עמוק עמוק באדמה, כי לא יהיה קש בישראל שהסוס הבבלי (שהוא אירן) לא יאכל. על כן מוטלת עלינו החובה להזדרז בלימוד הזוהר הקדוש, כי עם ישראל זקוק לישועות גדולות, וכשנדבק בספר הזוהר נמתיק כל חבלי משיח.

תושבי חוצה לארץ סכנה גדולה צפויה לכם בואו ועלו לארץ ישראל !

 כמו שבשנת תרע'ט בעל הסולם זיע"א זעק לגאוני פולין לעלות לארץ הקודש מפני אימת השואה שממשמשת ובאה, ונותנים 20 שנה לעלות, ואמר לכולם ללמוד זוהר הקדוש ולא שמעו לו, הוא התריע על השואה העומדת להתרחש על אירופה ועל הסכנה הגדולה הצפויה לעם היהודי. הוא הכריז על הצורך בלימוד ספר הזוהר בישיבות פולין, ולשם כך אף נפגש עם רבנים ואדמו"רים, בבקשה שייסדו סדרי לימוד בספר הזוהר בישיבותיהם, אך הם לא שעו לבקשותיו. הוא טען כי "נותנים זמן מן השמיים – עשרים שנה כדי לעלות לארץ ישראל". ואכן, הוא יזם עלייה לארץ ישראל באופן עצמאי. לשם כך ייסד קבוצה סודית של ארבעים משפחות אמידות בפולין. עניין זה נשמר בסוד כמוס, אולם משהתגלה הדבר על ידי מאן-דהו, מיד קמו לו מתנגדים רבים מקרב הציבור החרדי, וייחסו לו מניעים "ציוניים". והוא עלה לאה"ק בחוסר כל, ובדיוק 20 שנה אחרי ב-תרצט עלה הכורת הנאצי ימ"ש, והחריב את כל הישיבות והקהילות.

אבל למרות שעברנו את הנאצים וסבלנו כל כך הרבה, כל כך הרבה יהודים נהרגו בדרכים מזוויעות מאוד, כל כך הרבה בתים נטושים, חיים כה רבים נהרסו, כל כך הרבה יהודים סבלו רק בגלל שהם היו יהודים. בקרוב שוב היהודים יהיו מטרה, והפעם זה יהיה אפילו יותר גרוע, כי זה יהיה ליהודים בכל רחבי העולם ולא יהיה שום מקום לברוח אליו. וכאשר כל יהודי שיכול לעלות, יגיע לארץ ישראל, בשלב זה או בסמוך לאותה הנקודה, כל אומות העולם תבואנה נגד ארץ ישראל. ואז הקב"ה יראה את כוחו. הוא יראה שהוא ריבונו של העולם, בורא העולם ושליט העולם לנצח.

עד אז אני מבקש מאחיי היהודים, אני מתחנן לפניכם, אנא, התקרבו לקב"ה. זו הדרך היחידה להציל את עצמכם. עשו זאת עם כל הלב והנשמה שלכם, ותעשו מאמץ מיוחד לעזוב את המדינות  שהייתם אורחים בהם אלפיים שנה, ותחזרו לבית שלכם, תחזרו לארץ ישראל, ארץ אשר ה' נתנה לאברהם אבינו ולצאצאיו.

הזמן מתקרב בצעדי ענק, אם אתם לא עושים צעד בקרוב (לעלות ארצה) זה יהיה הרבה יותר קשה לאין שיעור לאחר מכן.

נכון, ה' ישמור את כל היהודים האמיתיים, אבל אז זה יהיה הרבה יותר קשה (לעלות לארץ ישראל).

והיום ידוע שממש בכל העולם סכנה רוחנית ליהודים. אבל פה בארץ יש לנו הבטחה שה' לא יהרוס את המקום הזה. [ובהר ציון תהיה פליטה והיה קודש. ס' עובדיה. וראה יואל ג', ה']..

תעשו מסירות נפש תעלו לפה ותרוויחו!

"ושומע לי ישכון בטח ושאנן מפחד רעה". (סוף פ"א דמשלי)

ראה ראינו שבעל הסולם זצ"ל  עורר להציל את עם ישראל מחולי הגלות האיומה, באמצעות תרופה קדושה ואלקית שנקראת "הזוהר הקדוש".

אם רבני אירופה היו שומעים לזעקתו של בעל הסולם שראה ברוח קודשו, את האיום המתקרב של השואה הנוראה, וזעק שנקח את "התרופה" שיכולה להציל את העם היהודי – לימוד הזוהר הקדוש, אבל לצערינו לא שעו לבקשותיו, והנורא מכל ארע.
הבה, נשמע לעצות חז"ל, נלמד מההיסטוריה הכואבת, ואל נהיה שאננים, ונאמר: "לא ידענו" "לא שמענו", "לנו זה לא יקרה" כי לצערינו, זה כבר קרה!

אנו חייבים להתחזק, ולקחת על עצמינו, כל יהודי ויהודי, נשים וגברים, ואפילו ילדים, קריאה יום יומית של הזוהר הקודש, וננהג ע"פ הבטחת גדולי המוקבלים ורשב"י- התנא האלוקי, שבזכות הזוהר הקדוש- יצא עם ישראל מן הגלות ברחמים.

על כן לא נהיה כבת יענה הטומנת ראשה בחול!

נפעל לבטול הגזרות הקשות בכל כוחינו! נלמד הזוהר הקדוש ויתבטלו כל הקטרוגים מעלינו!

וכבר הובטחנו שאין ישראל נגאלים אלא בתשובה, וכיצד? וכבר התנבא הנביא יחזקאל (פרק לו כה) "וזרקתי עליכם מים טהורים וטהרתם" וגו', ואמרו גדולי הדורות שזהו  התשובה שתבוא ע"י לימוד הזוהר הקדוש, ונזכה בקרוב שיערה עלינו השי"ת רוח טהרה, ונזכה לטהר לבבנו לעבד ליוצרנו ולקיים את כל מצותיו  וללמוד כל תורתנו הקדושה בפרד"ס חלקיה בכל כחנו ובכל נפשנו ובכל מאדנו, ותקים הבטחת הרעיא מהימנא "בהאי ספר הזהר, יפקון ביה מן גלותא ברחמי" בביאת גואל צדק במהרה בימינו, אמן.

בני ישראל היקרים. בנים אתם לה'! היבדלו מתוך העדה הרעה הזאת של הערב רב!

"נקהלו היהודים בעריהם בכל מדינות המלך" … ללמוד זוהר הקדוש "ואיש לא עמד לפניהם כי נפל פחדם על כל העמים" (אסתר פרק ט ב).

אנחנו יכולים מידי יום ביומו לסיים את כל ספר הזוהר הקדוש ואפילו מספר פעמים, וכך נמנע את האסון  הגדול  (אשר כידוע מלחמת גוג ומגוג היו תהיה בקרוב, וכל שונאי ישראל מחומשים בטילים , ובפצצות נוראות הגורמות הרס עצום ורב שאין לשער),  ונקרב את הגאולה בחסד וברחמים. –

כיצד זה אפשרי? האם יכולים ליישם זאת?

אכן, אפשר ואפשר! בתכנית קלה ומתאימה לכל אחד ואחד!

שלא תגידו לא ידענו! שלא תאמרו לא יכלנו!

בידנו הדבר, וחוב קדוש הוא לנו! מי לה' אלי!

יהודי יקר! מזרע אברהם יצחק ויעקב! אליך אני מדבר, ואותך אבקש, אמור לעצמך: אין הדבר תלוי אלא בי!

הנה מצווה יקרה מזדמנת לידך, ועשית ככל אשר יורך!

מצווה הבאה לידך אל תחמיצנה!

זריזין מקדמין למצוות!

חז"ל אמרו: תורה מגנא ומצלא בעידנא דעסיק ביה! (סוטה כא)

 על כן קח ספר הזוהר לידך וקבע לימודך בו יום יום. בשעה קבועה. ועודד אחרים ליטול לידים הספר הנ"ל ובזה זיכת עצמך ואת אחרים לטעום צוף דבש אמרי נועם מחיה נפשות ממש! ולכל המעלות והסגולת בלימוד זה.

 זכור! בזה הנך עושה טובה ומועיל לעצמך, למשפחתך לשכונתך, לעירך, לישיבתך, ולכל עם ישראל!

יהודי יקר! אל תגיד לא אמרו לי, אל תאמר לא הזהירו אותי, הרי אתה מוזהר ועומד!

אם לא עכשיו אימתי?

תפוס את ההזדמנות להגאל ברחמים!

אח"כ כבר יהיה מאוחר!

"אז יקראנני ולא אענה, ישחרונני ולא ימצאונני!"

"יען כי שנאו דעת, ויראת ה' לא בחרו". (סוף פ"א דמשלי)

ובזה נמצא גם מרגוע לגזרת הגיוס האיומה המרחפת על בני הישיבות, שבכל ישיבה וישיבה, יקבעו סדר לימוד קבוע בספר הזוהר הקדוש לכל הפחות שעה ביום, מרישא ועד גמירא, ויראו לנכון לסיימו או אז ינצלו מכל הגזירות ומכל מרעין בישין,ומובטח שתתבטל הגזירה ויוכלו לעסוק בתורה הקדושה בקדושה ובטהרה.

 ואלו כבר קיימנו עצת הרמח"ל זיע"א ללמוד בחבורה זוהר הקדוש בגירסא ברציפות, כבר הונח לנו, ונצלנו מיד כל הקמים עלינו, וזכינו לרוח טהרה )דניאל פרק ז יג) "וארו עם ענני שמיא וגבר ישראל!" ואזי במהרה נגאל, כמ"ש בתיקוני זוהר (תיקון ו' דף כה.) 'וכמה בני נשא לתתא יתפרנסון מהאי חבורא דילך כד אתגליא לתתא בדרא בתראה בסוף יומיא, ובגיניה "וקראתם דרור בארץ" וגו" וביאר רבינו הגר"א ז"ל ובגיניה וקראתם – שיגאלו על ידי לימוד הזוהר. במהרה בימינו ברחמים.

והבה נקיים את שבועתינו בהר סיני של "ונשמע".. להשלים ה"סוד" ל"פר"ד", למעננו, ולמען כלל ישראל הזקוק לרחמי שמים ובזה נקים שכינתא מעפרא, עד שתתקיים הבטחת רעיא מהימנא לרשב"י זי"ע בזוה"ק (נשא קכד. ) "ביה יפקון מן גלותא ברחמי" וייתי מלכא משיחא, ושנזכה להיות מבני היכלו, אמן

ובזכות  האתעוררותא דלתתא שלנו שאנו משתדלים לעסוק בתורה הקדושה על כל חלקיה, ומראים בזה את חיבתנו ואהבתו להשי"ת ותורתו, ותשוקתנו וחמדתנו אליו ית' אבינו ורועינו מלכנו, צור חיינו, אור נפשנו, ידיד נפש אב הרחמן, יושב בסתר עליון. המחכה לנו בניו האהובים, עבדיו המסורים, רק שבהפקירא ניחא לנו,  שנצא מכל הבלי ושקרי העוה"ז ונשוב אליו באמת. והמאור שבה יחזירנו למוטב.

והווידוי והחרטה מעומקא דליבא, והקבלה לעתיד להיות מעתה עבדים נאמנים לו ית' לשמור כל מצוותיו כראוי, ולהיות כל חפצנו ותשוקתנו, ותאוות נפשו רק לעשות רצונו להיות נחת רוח אליו כל הימים, ולהבדל מהשקר ומאנשי שקר, ולדבוק בכל כוחנו במידת האמת המוחלטת, והשקיעות הגמורה בתורה בד' אמות של הלכה וכותלי בית המדרש. ועבודת זיכוי הרבים בכל יום ויום מתוך קיום מצות ואהבת לרעך כמוך בשלימותה, ולהרבות במצווה זו, ולהרחיק מעלינו כל שנאה קנאה ותחרות.

והצפייה וקיווי בכליון עינים לישועת ה' כהרף עין-

והגעגועים, והכיסופים, הרצון הגדול להתקרב התחבר אל ה'.

והריבוי בתפילות ובקשות ותחנונים דברי ריצוי    פיוס ותחנונים לשפוך שיח ממעמקים לקרוא בכל לב ונפש ומאד לפניו ית' בכל יום ויום על פדיון נפשנו וגאולת עמו ישראל והשכינה הקדושה.

 יאיר ויזהיר לנו השי"ת אור גדול ונהיר וכל העולם כולו ילך אחרי אור זה  וכולם ידעו את ה' למגדול ועד קטון ותושלם תכלית  הבריאה.

ותורת הנגלה והנסתר יאוחדו יחד בקשר גדול (וכמ"ש בשל"ה הק' שהתורה אור – לעתיד יחזור כל התורה להיות אור ולא על קלף עור)

ויהי רצון שהשי"ת יאיר עיננו בתורתו (דקאי על לימוד הסוד כמ"ש הגר"א ז"ל) וידבק לבנו במצותיו, ויחד לבבנו לאהבה וליראה את שמו, ויסר מאיתנו את טמטום הלב, וישיבנו בתשובה שלמה לפניו ולא נבוש ולא נכלם לעולם ועד, ויגאלנו ברחמיו שנית לעיני כל חי, "ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים".

 הזמן אוזל במהירות. אל תתמהמהו! חושו, התקוששו וקושו וקחו עמכם דברים ושובו אל ה'!

צר לנו עליכם אחינו ליבנו דווי על כל אלה הכותבים בדמע בתקווה שישמעו דברינו, בתחינה ובבקשה ואהבה רבה באמת.

אמר ריש לקיש, אין דברי תורה מתקיימים אלא במי שממית עצמו עליה, שנאמר:      "זאת התורה אדם כי ימות באוהל". (ברכות סג:).

וביאר הגאון ר' חיים מבריסק זצ"ל, וכֹּה אמר: ציירו בנפשכם שיום      אחד הוחלט בשמים להרשות לכל הנפטרים לקום למשך שעה אחת מקבריהם, ובאותה שעה רשאים      הם לעשות כרצונם.

כשהדבר נודע בעולם הזה, באו כולם לבית הקברות כדי להיפגש עם יקיריהם      ולדרוש בשלומם. אך מיד כשהקברים נפתחים, יקומו כל הנפטרים מקברם, וירוצו במהירות      כמראה הבזק לבתי המדרש וישבו ללמוד בהתמדה עצומה ונוראה, ולא ירצו להביט ולדבר      עם שום אדם בעולם…

זוהי כוונת      חכמינו ז"ל "אין דברי תורה מתקיימים אלא במי שממית עצמו עליה",      כלומר, אין דברי התורה מתקיימים אלא רק אצל מי שמתייחס לזמן שברשותו, כמו אותו      מת שניתנה לו ההזדמנות לקום מקברו לשעה קלה, והוא רץ לבית המדרש ופותח את ספר      הזוהר הקדוש ולומד בו להציל את עם ישראל . אבל אותם שמאבדים זמנם היקר בענייני      העולם הזה, אין התורה יכולה להתקיים בהם!

אין אבדה כאבידת הזמן!

ברגעים      אלו ממש אתה קובע מה יעלה בגורלך לנצח נצחים!

הבחירה בידך      – אם לחיי עולם הבא אם לחרפות לדראון עולם

בחר      בחיים ובטוב הדבק לאמת!

ותזכה      ליעוד הגנוז וצפון למי ששומע בקול ה' ועושה רצונו.

 

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*