logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

חדש! דף יומי- מסכת ברכות באנגלית



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בשעה   טובה,  אשרינו שזכינו לזכות כל יהודי בעולם ללמוד דף היומי של מסכת ברכות באנגלית:

להורדה של מסכת ברכות באנגלית עם ארמית בתרגום לעברית :״ללימוד עם דף יומי: ברכות ב׳ עמוד א׳ לחץ כאן:

 ברכות אנגלית

ברכות ב, א ב, ב אנגלית[1] 

 ברכות ב, א אנגלית

 


 

Zohar

English Translation

Work In Progress

Volume I: Introduction

 

Presented by: The Zohar In English

www.thezoharinenglish.com

 

רִביִּ חִזקְיִּהָ )נ"א רבי אלעזר( פָּתַח, כָּתוּב יר השירים ב( כְּשׁוֹשַׁנָּה בֵּין הַחוֹחִים. מִי הַשּׁוֹשַׁנָּה זוֹ כְּנֶסֶת יִשְׂרָאֵל ]משום שיש שושנה ויש שושנה[. מָה הַשּׁוֹשַׁנָּה שֶׁהִיא בֵּין הַחוֹחִים יֵשׁ בָּהּ אָדםֹ וְלָבָןאַף כְּנֶסֶת יִשְׂרָאֵל יֵשׁ בָּהּ דִּין וְרַחֲמִים. מַה שּׁוֹשַׁנָּה יֵשׁ בָּהּ שְׁלֹשָׁה עָשָׂר עָלִיםאַף בִּכְנֶסֶת יִשְׂרָאֵל יֵשׁ שְׁלֹשׁ עֶשְׂרֵה מִדּוֹת רַחֲמִים שֶׁמַּקִּיפוֹת אוֹתָהּ מִכָּל צְדָדֶיהָ. אַף אֱלֹהִים שֶׁל כָּאן, מִשָּׁעָה שֶׁנִּזְכַּר, הוֹצִיא שְׁלֹשׁ עֶשְֵׂרה תֵבוֹת לְהַקִּיף אֶת כְּנֶסֶת יִשְׂרָאֵל וְלִשְׁמֹר אוֹתָהּואְחַַר כָּךְ נִזְכַּר פַּעַם אַחֶרֶת. לָמָּה נִזְכַּר בְּפַעַם אַחֶרֶת כְּדֵי לְהוֹצִיא חֲמִשָּׁה עָלִים חֲזָקִים שֶׁסּוֹבְבִים אֶת הַשּׁוֹשַׁנָּה. וְאוֹתָם הַחֲמִשָּׁה נִקְרָאִים יְשׁוּעוֹת, וְהֵם ]חמשה[ ]חמשים[ שְׁעָרִים. וְעַל זֶה הַסּוֹד כָּתוּב )תהלים  קטז( כּוֹס יְשׁוּעוֹת אֶשָּׂא, זוֹ כּוֹס שֶׁל בְּרָכָה. הַכּוֹס שֶׁל בְּרָכָה צְִריכָה לִהְיוֹת עַל חָמֵשׁ אֶצְבָּעוֹת וְלֹא יוֹתֵר, כְּמוֹ  שֶׁהַשּׁוֹשַׁנָּה שֶׁיּוֹשֶׁבֶת עַל חֲמִשָּׁה עָלִים חֲזָקִים בְּדֻגְמָא שֶׁל חָמֵשׁ אֶצְבָּעוֹת. וְהַשּׁוֹשַׁנָּה הַזּוֹ הִיא כּוֹס שֶׁל בְּרָכָה.

מֵ"אֱלֹהִים" הַשֵּׁנִי עַד "אֱלֹהִים" הַשְּׁלִישִׁיחָמֵשׁ תֵּבוֹת. מִכָּאן וָהָלְאָה הָאוֹר שֶׁנִּבְרָא וְנִגְנַז וְנִכְלַל בַּבְִּרית  הַהוּא שֶׁנִּכְנַס בַּשּׁוֹשַׁנָּה ]ס"א זו[ וְהוֹצִיא בָהּ זֶרַע, וְזֶה נִקְרָא עֵץ עֹשֶׂה פְּרִי אֲשֶׁר זַרְעוֹ בוֹ. וְאוֹתוֹ הַזֶּרַע קַיָּם  בְּאוֹת הַבְִּרית מַמָּשׁ. וּכְמוֹ שֶׁדְּמוּת הַבְִּרית נִזְרַע בְּאְַרבָּעִים וּשְׁנַיִם זִוּוּגִים ]של אותו[ הַזֶּרַע הַהוּא, כָּךְ נִזְרַע הַשֵּׁם הֶחָקוּק מְפֹרָשׁ בְּאְַרבָּעִים וּשְׁתַּיִם אוֹתִיּוֹת שֶׁל מַעֲשֵׂה בְֵראשִׁית

 

R abbi Chizkiya opened (the discourse), It is written, ‘As a rose among the thorns, so is

my beloved amongst the daughters’ (Song 2:2). Who is the rose? This (refers to) Knesset

Yisrael [the collective (soul roots) of Israel] (malchut-kingship). For there is (one level of) a rose

and there is (another level of a rose). Just as a rose, which is found amidst the thorns, has

within her the colors of red and white, also Knesset Yisrael has within her (both) judgment

and loving-kindness. Just like the rose has in it thirteen petals, so too Knesset Yisrael has

in her thirteen paths of mercy, which surround her from all her sides.

Also, Elokim (binah), here in the first verse, from the time that it is mentioned, brought out

(the next) thirteen words (of the verse) to surround Knesset Yisrael, and to guard her.

And after this, it is mentioned another time. (“And the spirit of Elokim hovered…”) Why (is it

mentioned) again? In order to bring forth five sepals that (are to) surround the rose. And

these five are called ‘salvations’, and they are five gates. And concerning this secret it is

written, “I lift up the cup of salvations” (Ps.116:13). This is the cup of blessing. The cup of

blessing needs to be on five fingers (of the right hand-chesed), and not more (of the left handgevurah).

So in the same manner is the rose that sits upon five sepals, (that are) like the five fingers.

And this rose (corresponds to) the goblet of blessing (malchut). (There are) five words from the

second ‘Elokim’ (mentioned in the Torah) to the third ‘Elokim’ (that signify the fingers).

From here and further, the light that was created, and was hidden and was included in the

covenant (yesod) – that went into the lily, and brought out of her seed. And this is called

“the tree that makes fruit that seed is in it”. And that seed actually endures in the sign of

the covenant.

And just as the ‘form of the brit [covenant]’ (the mouth of Arich Anpin) is sown (above in the

upper partzuf) in forty-two paired unifications (of) that seed, so is sown the engraved explicit

name in the forty-two letters of creation (below in yesod of Zeir Anpin).

“In the beginning” – Rabbi Shimon opened (the discourse): “The buds appeared in the

land” (Song 2:12). “The buds” – this [refers to] the ‘work of creation’ (chesed, gevurah, and

 

3 comments

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בס"ד
    כנראה שזכינו לשנה טובה אם מיד בתחילת השנה התבשרתי שיש אתר חדש של זוהר הדף היומי מסודר לכל אחד שרוצה ללמוד שיוכל ללמוד בקלות, ובפרט עכשיו שאני רואה שיש כבר גם באנגלית ב"ה, וכל דוברי אנגלית יוכלו ללמוד דף היומי, נראה שה' קיבל את כל תפילותינו באהבה וברצון, ויהיה לנו שנת גאולה וישועה
    זה ההקדמה, ובאמת רציתי להגיד לך הרב ציון תודה רבה על כל מה שהנך עושה למען הזוהר אפילו אם כאן בעולם לא תראה שכר על זה, אבל לעולם הבא שכרך שמור "עין לא ראתה אלוקים זולתך" אבל מובטחני שתראה שכרך בעולם הזה, כמו שכתוב "עולמך תראה בחייך "בעזרת ה' ובסייעתו,
    הכל ממנו הכל ממנו, גם המתנה היפה שהרב ברדא נתן לנו לכבוד ראש השנה וסוכות שהעלה עוד כמאה שיעורים חדשים על זוהר דף היומי זה המתנה היפה שאפשר להיות.
    תודה לך ציון, ותודה לך ברדא, ותודה לכם מפעל הזוהר העולמי, שכנראה מהדברים הכל מגיע בהשפעתכם.
    תודה תודה תודה לכם על כל מה שהנכם עושים, ותודה תודה תודה להקב"ה שנתן חכמה בלב חכמיו, לעשות את מה שצריך בעבור תהיה יראתו על פנינו, ולמען גאולתינו במהרה, ולמען נינצל מכל הצרות המתרגשות ובאות לעולם.
    ברכה והצלחה בכל מעשה ידיכם
    כל טוב
    ב. שבח
    ממרכז הארץ

  2. בס"ד
    כנראה שזכינו לשנה טובה אם מיד בתחילת השנה התבשרתי שיש אתר חדש של זוהר הדף היומי מסודר לכל אחד שרוצה ללמוד שיוכל ללמוד בקלות, ובפרט שאני רואה שיש כבר השיעורים באנגלית לכל דוברי אנגלית, נראה שה' קיבל את כל תפילותינו באהבה וברצון, ויהיה לנו שנת גאולה וישועה
    זה ההקדמה, ובאמת רציתי להגיד לך הרב ציון תודה רבה על כל מה שהנך עושה למען הזוהר אפילו אם כאן בעולם לא תראה שכר על זה, אבל לעולם הבא שכרך שמור "עין לא ראתה אלוקים זולתך" אבל מובטחני שתראה שכרך בעולם הזה, כמו שכתוב "עולמך תראה בחייך "בעזרת ה' ובסייעתו,
    הכל ממנו הכל ממנו, גם המתנה היפה שהרב ברדא נתן לנו לכבוד ראש השנה וסוכות שהעלה עוד כמאה שיעורים חדשים על זוהר דף היומי זה המתנה היפה שאפשר להיות.
    תודה לך ציון, ותודה לך ברדא, ותודה לכם מפעל הזוהר העולמי, שכנראה מהדברים הכל מגיע בהשפעתכם.
    תודה תודה תודה לכם על כל מה שהנכם עושים, ותודה תודה תודה להקב"ה שנתן חכמה בלב חכמיו, לעשות את מה שצריך בעבור תהיה יראתו על פנינו, ולמען גאולתינו במהרה, ולמען נינצל מכל הצרות המתרגשות ובאות לעולם.
    ברכה והצלחה בכל מעשה ידיכם
    כל טוב
    ב. שבח
    ממרכז הארץ

  3. נחום רוזנבערג

    בסיעתא דמארי שמיא וארעא

    הנה לאחר שעברו עלינו הימים הקדושים והנוראים ככל אשר ראינו את החודש אשר הוא תקיף במצוות ותקיף בתפילות ובני ישראל הרבו במצוות ובמעשים טובים, והרבו בתפילות ובתחנונים, ועכשיו כל זה עבר, צריך לעשות איזה כלי אשר ישאר כל אשר עשינו בקרבנו, כיתד שלא תימוט.

    והנה מה יכול יותר להיות כלי, אם כל אחד יקבל על עצמו ללמוד כל יום את דף הזוהר היומי, שזה סך הכל 3 דקות ביום לא יותר, והאם אף אחד לא מתבטל מלימוד התורה ממילא 3 דקות ביום לעיין בעיתונים וכדומה? לכן במקום שיעיין בעיתונים ילמוד באותן 3 דקות דף היומי של הזוהר, וכך יגמור את כל הזוהר תוך כמה שנים.

    ובדיוק קולע למטרה האתר שלכם ציון היקר, שסדרת את הכל על נכון בעיתו ובזמנו, עכשיו שכל אחד מקבל על עצמו ללמוד זוהר כל יום יכנס לאתר הקדוש שלכם, ויעיין בדף היומי כל יום של הזוהר וכל אחד ילמד ויקרב הגאולה בסייעתא דשמיא.

    ותודה גם להרב ברדא שהוא מכין את כל השיעורים ותודה למפעל הזוהר שמדרבנים עוד ועוד אנשים שיגידו שיעורים, ונותנים על זה הרבה כסף לכולם, שיפיצו את כל הדברים.

    אשרינו מה טוב חלקינו ומה נעים גורלנו ומה יפה ירושתינו.

    אשרינו שזכינו.

    חזקו ויאמץ לבבכם כל המייחלים לה'

    נחום רוזנבערג

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*