logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

סגולת אמירת עקידת יצחק 7 פעמים לביטול הגזירות והמשכת הישועות

עקידת יצחק

 סגולת אמירת עקידת יצחק 7 פעמים

לביטול הגזירות והמשכת הישועות

להורדה: עקידת יצחק -אמירת שבע פעמים 

 

ברצוננו לשתף ולהאיר את עינכם ולבבכם בסגולה הגדולה של עקידת יצחק

כידוע עקידת יצחק הוא הניסיון העשירי והאחרון של אברהם אבינו, זה ניסיון הגדול והקשה ביותר, שאי פעם בן אנוש יכל לעמוד מולו, ובכדי להבין את עומק הניסיון נרחיב בענין. ידוע לכל שאברהם אבינו היה כולו חסד גמור, ובנו יחידו יצחק היה צדיק גמור, וכמעט מאה שנה חכה וייחל א"א ללידתו, ומדרשים מספרים שאברהם הוביל את בנו לעקידה, והיה שמח ביום העקידה כמו ביום שאב מוביל את בנו לחופה ביום חתונתו. ולכן עלינו להבין את האהבה והדביקות האינסופית שבו אברהם אבינו דבק בה', ובזכות זה הפך אברהם אבינו להיות מרכבה לספירת החסד, ולכן כל זכות שיש לנו בעולם הזה, היא בזכות אברהם אבינו.

כסגולה אנו קוראים את העקידה 7 פעמים, כדי לתת תוקף, ולהקיף את כל עולם הזה בחיצוניותו ובפנימיותו, (* כי מספר שבע הוא מספר סגולי שמגלה את פנימיות העולם הזה, שידוע שמספר 6 מייצג את חיצוניות העולם הזה מבחינת זמן – 6 ימי השבוע, ומבחינת מקום – ארבע רוחות השמים מעלה ומטה, ומספר 7 הוא הפנימיות של העולם הזה, שהוא בחינת שבת, והמספר 7 מייצג את ספירת המלכות – שדוד המלך הוא מרכבה לספירת המלכות), כדי להמתיק את הדינים בכל היקף עולם הזה חיצון ופנימי.

ולכן עלינו להיות ברטט ובזיע, כשאנו קוראים את פרשת העקידה, להוקיר את גודל כוחה העצום של קריאה זו, שהיא תקיפה וחזקה מעל הזמן והמקום, והיא חודרת ומקיפה את כל העולמות, וממתיקה את כל הדינים, ועומדת לזכותנו לביטול כל גזרה, מאחר שבהזכרתה אנו פונים לאבינו שבשמים ומזכירים את שורש אהבתינו אליו, את הדביקות העצומה של אברהם אבינו שמסר נפשו אליו, וזכותו עומדת לנו לעד כבנים נצחיים.

ולפני מספר שנים פרסמנו הסגולות הגדולות, שכל אחד יגיד את עקידת יצחק 7 פעמים, עד שגמלה בליבי החלטה, שכמו שאנו נוהגים לומר בכל המקומות הקדושים בציבור גדול, את פתח אליהו הנביא, תיקון ל', תיקון מ"ג, ותיקון מ"ח, כמו כך מכאן ואילך נוסיף לומר את הסגולה החדשה בכל מקומות הקדושים, על פי החשבונות וההסברים שתראו להלן: א. במוצאי שבת פרשת בלק תשע"ז בשעה 2 לאחר חצות לילה, הלכתי עם אנשינו לציון דוד המלך ע"ה, ולאחר תיקון חצות אמרנו יחד עם הצדיק הרב ישראל גומבו שליט"א ועם כל הציבור 7 פעמים עקידת יצחק. ב. בעקבות ההצלחה והתרוממות הרוח שהיתה בעקבות הקריאה בקבר דוד, הדפסנו להפצה עלונים רבים של עקידת יצחק, שיספיקו לחלוקה לציבור שלם במקומות קדושים רבים. בעקבות זאת, בפרשת חוקת נסענו עם הצדיק המקובל רבי עמרם ועקנין שליט"א, למערת המכפלה, קבר דן, קבר רחל אמנו, כותל המערבי, וציון דוד המלך ע"ה, ואמרנו בכל מקום ומקום 7 פעמים את עקידת יצחק, לאחר הקריאה הרגשנו בלבנו ממש הרגשה של גאולה. ואנו תפילה ובקשה מכל עם ישראל לְהִרָתֵם ולומר בכל הישיבות, תלמודי תורה, בית יעקב, 7 פעמים עקידת יצחק, ובזכות זה נזכה במהרה לגאולה השלימה בב"א.

מפעל הזוהר העולמי 0527-65-1911 

 

עקידת יצחק שחור לבן- מילון מילוג

סגולת אמירת עקידת יצחק 7 פעמים לביטול הגזירות והמשכת הישועות

ועקידת יצחק לזרעו של יעקב ברחמים תזכור

במשך כל הדורות עם ישראל מתקיים בזכות "עקידת יצחק", וגם ביום הקדוש "ראש השנה" עיקר הבקשה לצאת זכאי בדין, הוא על ידי שאנו מזכירים את המסירות נפש של אברהם ויצחק אבינו ע"ה, ומטעם זה מבואר בספרים הקדושים, שגם בימינו סגולה לבטל גזירות רעות הוא על ידי אמירת פרשת עקידת יצחק שבע פעמים, וכמו שכתוב בספר ימלט נפשו לרבי אברהם חמוי זצוק"ל (מח"ס: 'ימלט נפשו', 'האח נפשנו', 'דבק מאח', ועוד, ס"ה 35 ספרים [נדפס לראשונה בשנת תרמ"ד מלפני 133 שנים]): ובתיקוני זוהר מבואר, שעקידת יצחק מגן על ישראל בגלות, וזה דברי הזוה"ק: כְּדֵי שֶׁיִּנָּצֵל מָשִׁיחַ וְיִשְׂרָאֵל שֶׁלֹּא יָמוּתוּ, וְאֲפִלּוּ אִם יִשְׂרָאֵל יִהְיוּ עוֹבְרִים בַּגָּלוּת עַל שְׁפִיכוּת דָּמִים, וְגִלּוּי עֲרָיוֹת, וַעֲבוֹדָה זָרָה, זְכוּת אָבוֹת תָּגֵן עֲלֵיהֶם מִשְּׂרֵפָה הֶרֶג וְחֶנֶק. וְעַם ישראל זקוקים לרחמי שמים בחבלי לידה האחרונים לפני ביאת המשיח, על כן כל אחד יתעורר במנהג אבותינו, לומר כל יום פרשת העקידה קודם התפילה, ויאחז בסגולה הגדולה, שיאמר במשך היום שבע פעמים רצוף, שבזה יכולים לבטל כל גזירות קשות ורעות, וכמו שהעידו רבים בדורינו, שעל ידי אמירת שבע פעמים עקידת יצחק ברצף ראו עין בעין ניסים וישועות. יעזור השי"ת שבזכות אמירת עקידת יצחק שבע פעמים נזכה בקרוב לבית המקדש השלישי, וכל אחד שאומר בציבור הרי זה מכפיל באלף, כי בכל מקום שיש השראת השכינה זה שוה אלף פעמים, כִּי כָּל מַה שֶׁנּוֹתְנִים מִשָּׁמַיִם נוֹתְנִים בְּאֶלֶף (זוֹהַר פָּרָשַׁת וַיֵּצֵא), וַהֲרֵי הַשְּׁכִינָה שׁוֹרָה בְּמִנְיָין, וְאִם אַתָּה תְּאַרְגֵּן אֶת הַשִּׁיעוּר, הֲרֵי תְּקַבֵּל אֶת הַשָּׂכָר כְּנֶגֶד כָּל אֶחָד וְאֶחָד!!!

וְעושה בְּשִׂמְחָה הרי נִכְפַּל עוד בְּאֶלֶף, [כְּדִבְרֵי הַאוֹרְחוֹת צַדִּיקִים], יוצא ששָׁווֶה 7,000,000 כְּלוֹמַר: שבע מִלְיוֹן פעמים. וּכְשְׁמִצְטַער בֵּין בְּצַעַר גּוּפוֹ בֵּין בְּצַעַר נַפְשׁוֹ, וְגַם הַכוֹפֶה אֶת יִצְרוֹ נִקְרָא מִצְטַעֵר, נִכְפַּל בְּמֵאָה (אָבוֹת דְּרַבִּי נָתַן), יוֹצֵא 700,000,000 כְּלוֹמַר: שבע מאות מיליון פעמים. – וּבְשַׁבָּת כָּתַב הַ"בֵּן אִישׁ חַי" בְּשֵׁם הַמְּקֻבָּלִים, שֶׁשְּׂכַר לִמּוּד הַתּוֹרָה בְּשַׁבָּת פִּי אֶלֶף מִיּוֹם חוֹל. יוֹצֵא,700,000,000,000 כְּלוֹמַר: שבע מאות מיליארד פעמים.

וְכָל אֶחָד שֶׁמִּשְׁתַּתֵּף בַּחֲבוּרַת האמירה יֵשׁ לוֹ שְׂכַר זֶה. וּמוּכְפַל בְּסַךְ הָאֲנָשִׁים שֶׁמִּתְחַבֵּר אֲלֵיהֶם (כְּדִבְרֵי הַבְּאֵר מַיִם חַיִּים ח"ב). ולפי הספר חסידים שכל מצוה שאין לה דורשים ואין מקיימים אותה, נוטל שכר כנגד כל הבטלים הימנה וכו', מקבלים את השכר לסך 15 מיליון יהודים: 19+E1.05 קווינטיליון [19 אפסים] פעמים עקידת יצחק.

וּלְפִי הַתָּכְנִית לַעֲשׂוֹת אלפי אלפים ורבבות יהודים וילדים וילדות בְּחוֹדֶשׁ, נַכְפִּיל אֶת כָּל הַסְּכוּם הַנַּ"ל לפי מספר האנשים [בֵּנְתַיִם אֲנַחְנוּ לֹא יוֹדְעִים אֵיךְ לִקְרֹא לְמִסְפַּר הַזֶּה], אֲבָל בְּוַודְאַי אֵצֶל הַבּוֹרֵא עוֹלָם הַכֹּל מְחֻשָּׁב וְרָשׁוּם, וְזֶה רַק בְּמִסְפָּרִים לְסַבֵּר אֶת הָאֹזֶן בָּעוֹלָם הַזֶּה, אֲבָל בֶּאֱמֶת שְׂכַר הגדול של אמירת עקידת יצחק, אֵצֶל הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ אֵין מִי שֶׁיָּכוֹל לְשַׁעֵר וּלְתָאֵר, וְעַל זֶה אָמַר הַנָּבִיא יְשַׁעְיָה (פֶּרֶק סד פסוק ג), "וּמֵעוֹלָם לֹא שָׁמְעוּ לֹא הֶאֱזִינוּ עַיִן לֹא רָאָתָה אֱלֹקִים זוּלָתְךָ יַעֲשֶׂה לִמְחַכֵּה לוֹ".

צֵא וַחֲשֹׁב הַאִם יֵשׁ בַּר דַּעַת שֶׁלֹּא יָרוּץ וְיַחְטוֹף זְכוּת עֲצוּמָה זוּ, וְיִּשָּׁאֶר ח"ו בַּטְלָן וְעַם הָאָרֶץ?

עוֹד לֹא גָּמַרְנוּ!!! חֲשֹׁב עוֹד רֶגַע! אִם בְּבֵית הַכְּנֶסֶת שֶׁלְּךָ תאמר בְּמִנְיָין שׁוּב יֻכְפַּל בְּאֶלֶף, כִּי כָּל מַה שֶׁנּוֹתְנִים מִשָּׁמַיִם נוֹתְנִים בְּאֶלֶף (זוֹהַר פָּרָשַׁת וַיֵּצֵא), וַהֲרֵי הַשְּׁכִינָה שׁוֹרָה בְּמִנְיָין, וְאִם אַתָּה תְּאַרְגֵּן אֶת הַשִּׁיעוּר, הֲרֵי תְּקַבֵּל אֶת הַשָּׂכָר כְּנֶגֶד כָּל אֶחָד וְאֶחָד!!! ויש לו חלק בבנין בית המקדש השלישי.

ובכן אנחנו כעת עומדים לקראת סוף הגלות, ואין המצוה נקראת אלא על שם גומרה, אף אחד בעולם ואפילו המלאכים אינם יכולים לשער את הריווח הגדול שמרוויחים בזה, [ובפרט בשב"ק כידוע מהבן איש חי זצ"ל שלימוד התורה בשבת שוה פי אלף מיום חול. ובפרט במנין, ויה"ר שנזכה במהרה לבנין ביהמ"ק השלישי, אמן.

ובמקומות הקדושים שיש השראת השכינה [כמו בקבר רחל, בציון דוד המלך, במערת המכפלה, במירון, בכותל מערבי] מכפיל עוד פעם באלף, יוצא כאשר עשרה אנשים אומרים שבע פעמים עקידת יצחק בכותל המערבי, וכן בשאר המקומות שוה כמו שאמרו שבע מיליון פעמים את פרשת עקידת יצחק. [וראה למעלה עוד חשבונות]

  1. בתיקוני זוהר (תיקונא תניינא דף קל"ט ע"א) יצא קול ואמר מששת ימי בראשית נברא האיל לעקידה של יצחק, משום שאין קרבן שמבטל את המות כמו עקידת יצחק, שקושר את מידת הדין.

יִצְחָק הִתְעַלָּה לִפְנֵי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא כְּרֵיחַ קְטֹרֶת הַבְּשָׂמִים שֶׁמַּקְרִיבִים הַכֹּהֲנִים לְפָנָיו פַּעֲמַיִם בַּיּוֹם

  1. בזוהר פרשת וירא (דף קכ ע"ב): רַבִּי יְהוּדָה אָמַר, נִבְחַר יִצְחָק וְהִתְעַלָּה בְרָצוֹן לִפְנֵי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא כְּרֵיחַ קְטֹרֶת הַבְּשָׂמִים שֶׁמַּקְרִיבִים הַכֹּהֲנִים לְפָנָיו פַּעֲמַיִם בַּיּוֹם וְנִשְׁלָם הַקָּרְבָּן. שֶׁהֲרֵי צַעֲרוֹ שֶׁל אַבְרָהָם הָיָה בְּשָׁעָה שֶׁנֶּאֱמַר לוֹ 'אַל תִּשְׁלַח יָדְךְ אֶל הַנַּעַר וְאַל תַּעַשׂ לוֹ מְאוּמָה', חָשַׁב שֶׁקָּרְבָּנוֹ לֹא נִשְׁלַם, וּלְחִנָּם עָשָׂה וְסִדֵּר הַכֹּל, וּבָנָה מִזְבֵּחַ. מִיָּד: 'וַיִּשָּׂא אַבְרָהָם אֶת עֵינָיו וַיַּרְא וְהִנֵּה אַיִל אַחַר' וְגוֹ'. הֲרֵי שָׁנִינוּ, הוּא הָאַיִל שֶׁנִּבְרָא בֵּין הַשְּׁמָשׁוֹת הָיָה, וּבֶן שְׁנָתוֹ הָיָה, כְּמוֹ שֶׁנֶּאֱמַר (במדבר ז) כֶּבֶשׂ אֶחָד בֶּן שְׁנָתוֹ, וְכָךְ צָרִיךְ. [והרי יצחק לא היה בעולם] וְאַתָּה אוֹמֵר שֶׁנִּבְרָא בֵּין הַשְּׁמָשׁוֹת? אֶלָּא נִפְקַד כֹּחַ שֶׁיְּזַמֵּן אוֹתוֹ הָאַיִל בְּשָׁעָה שֶׁהִצְטָרֵךְ אוֹתוֹ אַבְרָהָם, כְּמוֹ שֶׁכָּל אוֹתָם הַדְּבָרִים שֶׁהָיוּ בֵּין הַשְּׁמָשׁוֹת, הִתְמַנָּה כֹּחַ שֶׁיִּזְדַּמֵּן אוֹתוֹ דָבָר [לזמן ההוא] בְּשָׁעָה שֶׁצָּרִיךְ אוֹתוֹ, כָּךְ גַּם הָאַיִל הַזֶּה שֶׁהֻקְרַב תַּחַת יִצְחָק. פָּתַח וְאָמַר: 'בְּכָל צָרָתָם לֹא צָר, וּמַלְאַךְ פָּנָיו הוֹשִׁיעָם' וְגוֹ' (ישעיה סג ט).
  2. מעלת אמירת פרשת העקידה גדולה עד מאוד, וכתוב בזוה"ק שאין לך דבר שמבטל המות מבני אדם כאמירת פרשת העקידה, וטוב לישראל להזכיר בגלות בכל יום פרשת העקידה, שתגן עליהם מכל מקרים רעים, ובת קול יוצאת ואומרת, אל תעש לו מאומה, ע"כ.
  3. וכל הספרים מלאים מתועלת אמירתה: בטור סימן א': וטוב לומר בכל יום פרשת העקידה, כדי להזכיר זכות אבות לפני הקב"ה, וגם להכניע היצר לעבוד השי"ת, כמו שמסר יצחק את נפשו (בית יוסף).
  4. באליה רבא (סימן א' אות י"ד): בשם שו"ע האר"י, כשיאמר פרשת העקידה בכוונה יכופר עונו, אם שב בתשובה שלימה.
  5. ובאור צדיקים (תיקון תפילה ס"ג) כתב: שהטעם של אמירת העקידה הוא, כדי לכבוש הדין.
  6. סגולת העקידה לכבוש הדין, ולכן יתאמץ בכוונתה, וכתבו חז"ל דאם שב בתשובה בכוונות העקידה יכופר עונו (ציפורן שמיר סימן ב).
  7. ובירשלמי תענית (פ"ב הלכה ד') איתא: אמר אברהם לפני הקדוש ברוך הוא וכו', "יהי רצון מלפניך ה' אלוקינו, שבשעה שיהיו בניו של יצחק בְּנִי נכנסים לידי צרה, ואין להם מי שילמד עליהם סנגוריה, אתה תהא מלמד עליהם סניגוריא. ה' יִרְאֶה, אתה נזכר להם עקידתו של יצחק אביהם, ומתמלא עליהם רחמים, עכ"ל.
  8. ובבראשית רבה (נו י) איתא: רבי יוחנן אמר, אמר [אברהם] לפניו, רבון העולמים וכו', כיון שכבשתי רחמי לעשות רצונך, יהי רצון מלפניך ה' אלוקי, בשעה שיהיו בניו של יצחק באים לידי עבירות ומעשים רעים, תהא נזכר להם אותה עקידה, ותתמלא עליהם רחמים, ע"כ.
  9. ובמדרש תנחומא (וירא כ"ג), כשיהיו בניו של יצחק חוטאים ונכנסים לצרה, תהא זוכר להם עקידתו של יצחק, ותחשב לפניך כאלו אַפְרוֹ צָבוּר על גבי המזבח, ותסלח להם, וְתִפְדֵם מצרתם, ע"כ.
  10. ובכסא מלך (על התיקוני זוהר (קל"ח ע"ב אות תכ"ז) כתב: כמו שאמר האריז"ל (פרי עץ חיים שער העמידה פרק י"ט), התפללו על משיח בן יוסף שלא יהרג, והטעם פירש בזוהר (תצא רע"ו ע"ב), שעל העון של ירבעם היה לו ליהרג, כי מזרעו הוא בן אבוהו, ולהיות כפרה על ירבעם, ואם יזכו בני ישראל תהיה כפרה בלא מיתה, וזכות האבות יגן על הכל, כמו שאמרו בתיקונים לקמן דף קנ"ו: חירות ממלאך המות דלא ימות משיח בן אפרים, כי משה רבינו ביקש רחמים עליו שלא ימות (בזוהר פרשת פנחס רכ"ג. ובפרשת בהעלותך קנ"ג:), שסבלת כמה מיני יסורים בשביל שלא ימות, וסובל כמה מכות בשבילו שלא יהרג (זוהר כי תצא רע"ו:).
  11. באברבנאל ויקרא – (פרק כג פסוק כג-לב): הבחינה הרביעית היא – לזכור עקידת יצחק, כדי שזכותו תעמוד לנו ביום הדין הזה להנצל ממנו. גם בזכות עקידתו נתיחדו בניו להשגחת השם הפרטית, וכמו שאמר: "השם יראה, אשר יאמר היום" (בראשית כב, יד). וכבר העירו בגמרא (ראש השנה שם) בטעם הזה: אמר רבי אבהו למה תוקעים בשופר של איל, אמר הקדוש ברוך הוא, תקעו לפני בשופר של איל כדי שאזכור לכם עקידת יצחק, ומעלה אני עליכם כאלו עקדתם עצמכם לפני.
  12. ובמשך חכמה ויקרא (פרק כג פסוק כד): וזה שקורין ביום ב' עקידת יצחק, והוא לאכפיה דינין – לכפות את הדינים, כדאיתא בזוה"ק (דף צט) בעובדא דשופר, ולהמתיק בחסד עלאה, וזה המתקת דינין בשרשא עילאה, סוד שחיטת עולה בצפון, ודו"ק.
  13. סגולה להצלחה: בקשה סגולה נפלאה ונשגבה כדי שלא תתעקב ותקטרג עליה מידת הדין בשאלתו ובקשתו תנתן לו, טרם כל יקרא פרשת העקדה ג' פעמים, ואחר כך יתוודה ויתחרט על מעשיו אשר לא טובים וישוב מהם ונעשה בריה חדשה, ואחר-כך ישאל שאלתו, ויכוון היטב בפרשת העקדה, כמו שכתוב בזוהר הקדוש וזה לשונו: עקדת יצחק דאתאמר ביה "ויעקוד את יצחק בנו" אתקשר מידת הדין ואתעקד לעילא. ועיין בספר עבודת הקודש, ומהר"י קארו כתב שמועיל הרבה לעורר זכות אבות ולהכניע היצר הרע ולחזור בתשובה, יעויין שם, (תפילה למשה/ של הרב מרדכי שרעבי).
  14. וסגולותיו מה רבו: והחפץ בעניין מסוים, יקרא אותו ג' פעמים או ז' פעמים רצוף. ויבקש משאלתו שתתקיים לטובה. וכתב רבנו פלאג'י ע"ה, בספרו "עטרת חיים": אלמלא עקידת יצחק אין אחד מכל הנבראים יכול להפיק רצון שאלתו…"
  15. ספר קיצור השל"ה(מהדו"ב דף לט ע"א): כשיוצא לדרך יאמר עקידת יצחק כולה בכוונת הלב, ואח"כ יאמר זה: כשם שאברהם בעל החסד עקד את יצחק שהוא גבורה, כך השם יתברך יעקוד כל שונאי ואויבי ומקטרגים מעלי ומעל כל ישראל, אמן.
  16. שמעתי ביאור נפלא מהרה"צ גרינוואלד שליט"א: שהכח הגדול של עקידת יצחק הוא מפני שאברהם אבינו שבר את הרצון שלו באופן הכי גבוה על כן מועיל זכותו גם לעבירות הכי הגדולים כמו שכתוב בזוה"ק.
  17. וזה לשון הזוהר הקדוש תיקוני הזוהר, (תקונא תניינא דף קלט): בלשון הקודש: תִּקּוּן שֵׁנִי זֶהוּ תִקּוּן כ"ב וְכ"ג בְּרֵאשִׁית בָּרָא אֱלֹהִי"ם, בְּרֵאשִׁית בָּרָ"א תַּיִ"שׁ, זֶה אֵילוֹ שֶׁל יִצְחָק. בְּרֵאשִׁית שָׁם אֵ"שׁ לָעוֹלָה שֶׁל יִצְחָק… הִנֵּה הָאֵשׁ וְהָעֵצִים וְאַיֵּה הַשֶּׂה לְעֹלָה. יָצָא קוֹל וְאָמַר, מִשֵּׁשֶׁת יְמֵי בְרֵאשִׁית נִבְרָא לַעֲקֵדַת יִצְחָק.

אֵין קָרְבָּן שֶׁמְּבַטֵּל מַגֵּפָה כַּעֲקֵדַת יִצְחָק: מִשּׁוּם שֶׁאֵין קָרְבָּן שֶׁמְּבַטֵּל מַגֵּפָה כַּעֲקֵדַת יִצְחָק, שֶׁנֶּאֱמַר בּוֹ וַיַּעֲקֹד אֶת יִצְחָק בְּנוֹ, נִקְשְׁרָה מִדַּת הַדִּין (מלאך המות) וְנֶעֱקַד לְמַעְלָה, וְלֹא הָיָה לוֹ רְשׁוּת לִקְרַב לְבֵית דִּין הַגָּדוֹל, שֶׁהוּא גְבוּרָה, לִתְבֹּעַ דִּין, וְהָעֲקֵדָה שֶׁל כָּאן מוֹעִילָה לַגָּלוּת, שֶׁהָיָה עָתִיד לְהֵהָרֵג מָשִׁיחַ בֶּן יוֹסֵף, וְקוֹל יָצָא מֵאוֹתוֹ זְמַן 'אַל תַּעַשׂ לוֹ מְאוּמָה', מִשּׁוּם שֶׁהִתְגַּבְּרוּ רַחֲמִים עַל דִּין, וְסוֹד הַדָּבָר – הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ, וְאַחַר כָּךְ זְרוֹעַ קָדְשׁוֹ, שֶׁגָּבְרָה הַיָּמִין עַל הַשְּׂמֹאל. כְּשֶׁמִּתְגַּבֶּרֶת הַטִּפָּה שֶׁל הַזָּכָר עַל הַטִּפָּה שֶׁל הַנְּקֵבָה, הוּא בֵן, הוּא וַדַּאי רַחֲמִים, אֲבָל כְּשֶׁמִּתְגַּבֶּרֶת טִפַּת הַנְּקֵבָה עַל הַזָּכָר הִיא בַת וְהִיא דִין, וְסוֹד הַדָּבָר – זָכָר שֶׁשּׁוֹלֵט עַל נְקֵבָה גּוֹרֵם שֶׁשּׁוֹלֵט הַיָּמִין עַל הַשְּׂמֹאל, וְיֵצְאוּ יִשְׂרָאֵל בְּרַחֲמִים וְלֹא בְדִין, וְזֶהוּ 'כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ' (תהלים קיז ב), וְסוֹד הַדָּבָר – 'בְּטֶרֶם יָבֹא חֵבֶל לָהּ וְהִמְלִיטָה זָכָר' (ישעיה סו ז).

וּבַשֵּׁם שֶׁל הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, יהו"ה רַחֲמִים, אדנ"י דִּין, וּכְשֶׁשּׁוֹלֵט יהו"ה עַל אדנ"י יאהדונה"י הוּא רַחֲמִים, וּכְשֶׁשּׁוֹלֵט אדנ"י עַל יהו"ה אידהנוי"ה הוּא דִין, וְסוֹד הַדָּבָר – 'אדנ"י אֱלֹהִי"ם בְּחָזָק יָבֹא' (שם מ י), בְּתֹקֶף הַדִּין. וּבָזֶה עֲקֵדַת יִצְחָק שֶׁנֶּעֱקַד לִפְנֵי אָבִיו וּמָסַר עַצְמוֹ לְמִיתָה כְּדֵי שֶׁיִּנָּצֵל מָשִׁיחַ וְיִשְׂרָאֵל שֶׁלֹּא יָמוּתוּ, וְלֹא עוֹד, אֶלָּא שֶׁאֲפִלּוּ אִם יִשְׂרָאֵל יִהְיוּ עוֹבְרִים בַּגָּלוּת עַל שְׁפִיכוּת דָּמִים וְגִלּוּי עֲרָיוֹת וַעֲבוֹדָה זָרָה, זְכוּת אָבוֹת תָּגֵן עֲלֵיהֶם מִשְּׂרֵפָה הֶרֶג וְחֶנֶק, מִשּׁוּם שֶׁאַבְרָהָם נִתְנַסָּה בְאֵשׁ וְיִצְחָק בְּסַכִּין וְיַעֲקֹב בְּגָלוּת, זְכוּת אָבוֹת תִּהְיֶה מְגִנָּה עֲלֵיהֶם.

וְעוֹד, הַנִּסָּיוֹן שֶׁל שְׁלֹשֶׁת הָאָבוֹת מְעִידִים, שֶׁלֹּא עָבַר אָדָם שֶׁהוּא יִשְׂרָאֵל [שאדם הראשון הוא שורש כלל ישראל] עַל שְׁלֹשֶׁת הַמִּצְווֹת הַלָּלוּ שֶׁצִּוָּה אוֹתָם (אותו) הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, זֶהוּ שֶׁכָּתוּב (בראשית ב טז) 'וַיְצַו יהו"ה אֱלֹהִי"ם עַל הָאָדָם', וַיְצַו – זוֹ עֲבוֹדָה זָרָה, לֵאמֹר – זֶה גִלּוּי עֲרָיוֹת, עַל הָאָדָם – זוֹ שְׁפִיכוּת דָּמִים, שֶׁנִּשְׁמָתוֹ שֶׁל הָאָדָם נִכְנְסָה בְגִלְגּוּל שֶׁל אַבְרָהָם, וְאִם הוּא עָבַד עֲבוֹדָה זָרָה, כְּשֶׁנִּכְנַס לָאֵשׁ הָיָה נִשְׂרָף, זֶהוּ שֶׁכָּתוּב פְּסִילֵי אֱלֹהֵיהֶם תִּשְׂרְפוּן בָּאֵשׁ…

וְסוֹד הַדָּבָר – 'וְהִנֵּה מַלְאֲכֵי אֱלֹהִים עֹלִים וְיֹרְדִים בּוֹ' (שם כח יב), עוֹלִים שְׁנַיִם בָּאֵשׁ, וְיוֹרְדִים שְׁנַיִם, וְנִצַּל אַבְרָהָם בַּשֵּׁם שֶׁל יהו"ה, שֶׁאַף עַל גַּב שֶׁיֵּשׁ אַרְבָּעָה מַלְאָכִים שֶׁהֵם הַמְמֻנִּים שֶׁל הַשֵּׁם הַקָּדוֹשׁ, לֹא רוֹצֶה הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לְהִתְעַסֵּק בְּאַבְרָהָם לְהַצִּילוֹ אֶלָּא הוּא מַמָּשׁ, מִשּׁוּם שֶׁקִּנֵּא עַל שְׁמוֹ, וּבוֹ הִתְלַבֵּן אָדָם הָרִאשׁוֹן שֶׁהוּא יִשְׂרָאֵל, שֶׁלֹּא עָבַר עַל וַיְצַו שֶׁהוּא עֲבוֹדָה זָרָה, אַחַר כָּךְ הִתְלַבֵּשׁ בְּיִצְחָק וְנִצְרַף וְאָמַר אַל תַּעַשׂ לוֹ מְאוּמָה, שֶׁאוֹתוֹ שֶׁנִּצְרַף בּוֹ לֹא עָשָׂה דָבָר, שֶׁלֹּא עָבַר עַל שְׁפִיכוּת דָּמִים, וְכֵן יַעֲקֹב הִתְגַּלְגֵּל בּוֹ [אדם הראשון התגלגל ביעקב אבינו] כְּשֶׁיָּרַד לְגָלוּת מִצְרַיִם (של חוץ לארץ), שֶׁפָּחַד שֶׁלֹּא הָיָה עוֹלֶה. בְּאוֹתוֹ זְמַן אָמַר לוֹ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא 'אַל תִּירָא מֵרְדָה מִצְרַיְמָה וְגוֹמֵר, אָנֹכִי אֵרֵד עִמְּךְ מִצְרַיְמָה וְאָנֹכִי אַעַלְךְ גַּם עָלֹה' (שם מו ג-ד), ע"כ.

על כן כל בית המדרש עם כל המתפללים יגידו בכל יום או לכל הפחות בשבת, כל ראש ישיבה, כל מלמד, כל המורות בבית יעקב, וכן כל יהודי ויהודי יגיד בשבת עם כל המשפחה בסעודת שבת, וכל מי שצריך לישועה יגידו בכל יום 7 פעמים את עקידת יצחק, ונזכה שיגבר מזל ישראל, ולא ישמע עוד שוד ושבר בארצינו הקדושה, ונשמע קול שופר של משיח צדקינו ברחמים במהרה בימנו אמן.

ובעזרת השי"ת נדפיס כל הסגולות האלו לחלוקה בחינם, ניתן להשאיר מודעה בקו התשובה קו האמת 077-230-1519 בשלוחה 9 ואחר כך 2.

בספר כוונת האר"י ז"ל כתוב: "קודם כל תפלה יקבל עליו מצות עשה של ואהבת לרעך כמוך, ויכוין לאהוב כל אחד מישראל כנפשו, ואם יש איזה צרה חס ושלום בביתו או בבניו ישתתף בצערו ויתפלל עליו". וזו סגולה אמיתית שיקובל תפלתו כמו תפלת כל ישראל. ע"כ יאמר פסוק זה: הֲרֵינִי מְקַבֵּל עָלַי, מִצְוַת עֲשֵֹה שֶׁל וְאָהֲבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ.

אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, זָכְרֵנוּ בְּזִכָּרוֹן טוֹב לְפָנֶיךָ, וּפָקְדֵנוּ בִּפְקֻדַּת יְשׁוּעָה וְרַחֲמִים מִשְּׁמֵי שְׁמֵי קֶדֶם, וּזְכָר לָנוּ יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ אַהֲבַת הַקַּדְמוֹנִים אַבְרָהָם יִצְחָק וְיִשְֹרָאֵל עֲבָדֶיךָ, אֶת הַבְּרִית וְאֶת הַחֶסֶד וְאֶת הַשְּׁבוּעָה שֶׁנִּשְׁבַּעְתָּ לְאַבְרָהָם אָבִינוּ בְּהַר הַמּוֹרִיָּה, וְאֶת הָעֲקֵדָה שֶׁעָקַד אֶת יִצְחָק בְּנוֹ עַל גַּבֵּי הַמִּזְבֵּחַ, כַּכָּתוּב בְּתוֹרָתֶךָ:

וַיְהִי אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה וְהָאֱלֹהִים נִסָּה אֶת אַבְרָהָם וַיֹּאמֶר אֵלָיו אַבְרָהָם וַיֹּאמֶר הִנֵּנִי: וַיֹּאמֶר קַח נָא אֶת בִּנְךָ אֶת יְחִידְךָ אֲשֶׁר אָהַבְתָּ אֶת יִצְחָק וְלֶךְ לְךָ אֶל אֶרֶץ הַמֹּרִיָּה וְהַעֲלֵהוּ שָׁם לְעֹלָה עַל אַחַד הֶהָרִים אֲשֶׁר אֹמַר אֵלֶיךָ: וַיַּשְׁכֵּם אַבְרָהָם בַּבֹּקֶר וַיַּחֲבשׁ אֶת חֲמֹרוֹ וַיִּקַּח אֶת שְׁנֵי נְעָרָיו אִתּוֹ וְאֵת יִצְחָק בְּנוֹ וַיְבַקַּע עֲצֵי עֹלָה וַיָּקָם וַיֵּלֶךְ אֶל הַמָּקוֹם אֲשֶׁר אָמַר לוֹ הָאֱלֹהִים: בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי וַיִּשָּא אַבְרָהָם אֶת עֵינָיו וַיַּרְא אֶת הַמָּקוֹם מֵרָחוֹק: וַיֹּאמֶר אַבְרָהָם אֶל נְעָרָיו שְׁבוּ לָכֶם פֹּה עִם הַחֲמוֹר וַאֲנִי וְהַנַּעַר נֵלְכָה עַד כֹּה וְנִשְׁתַּחֲוֶה וְנָשׁוּבָה אֲלֵיכֶם: וַיִּקַּח אַבְרָהָם אֶת עֲצֵי הָעֹלָה וַיָּשֶֹם עַל יִצְחָק בְּנוֹ וַיִּקַּח בְּיָדוֹ אֶת הָאֵשׁ וְאֶת הַמַּאֲכֶלֶת וַיֵּלְכוּ שְׁנֵיהֶם יַחְדָּו: וַיֹּאמֶר יִצְחָק אֶל אַבְרָהָם אָבִיו וַיֹּאמֶר אָבִי וַיֹּאמֶר הִנֶּנִּי בְנִי וַיֹּאמֶר הִנֵּה הָאֵשׁ וְהָעֵצִים וְאַיֵּה הַשֶּה לְעֹלָה: וַיֹּאמֶר אַבְרָהָם אֱלֹהִים יִרְאֶה לּוֹ הַשֶּה לְעֹלָה בְּנִי וַיֵּלְכוּ שְׁנֵיהֶם יַחְדָּו: וַיָּבֹאוּ אֶל הַמָּקוֹם אֲשֶׁר אָמַר לוֹ הָאֱלֹהִים וַיִּבֶן שָׁם אַבְרָהָם אֶת הַמִּזְבֵּחַ וַיַּעֲרֹךְ אֶת הָעֵצִים וַיַּעֲקֹד אֶת יִצְחָק בְּנוֹ וַיָּשֶֹם אֹתוֹ עַל הַמִּזְבֵּחַ מִמַּעַל לָעֵצִים: וַיִּשְׁלַח אַבְרָהָם אֶת יָדוֹ וַיִּקַּח אֶת הַמַּאֲכֶלֶת לִשְׁחֹט אֶת בְּנוֹ: וַיִּקְרָא אֵלָיו מַלְאַךְ יְהֹוָה מִן הַשָּׁמַיִם וַיֹּאמֶר אַבְרָהָם אַבְרָהָם וַיֹּאמֶר הִנֵּנִי: וַיֹּאמֶר אַל תִּשְׁלַח יָדְךָ אֶל הַנַּעַר וְאַל תַּעַשֹ לוֹ מְאוּמָה כִּי עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי יְרֵא אֱלֹהִים אַתָּה וְלֹא חָשַֹכְתָּ אֶת בִּנְךָ אֶת יְחִידְךָ מִמֶּנִּי: וַיִּשָּא אַבְרָהָם אֶת עֵינָיו וַיַּרְא וְהִנֵּה אַיִל אַחַר נֶאֱחַז בַּסְּבַךְ בְּקַרְנָיו וַיֵּלֶךְ אַבְרָהָם וַיִּקַּח אֶת הָאַיִל וַיַּעֲלֵהוּ לְעֹלָה תַּחַת בְּנוֹ: וַיִּקְרָא אַבְרָהָם שֵׁם הַמָּקוֹם הַהוּא יְהֹוָה יִרְאֶה אֲשֶׁר יֵאָמֵר הַיּוֹם בְּהַר יְהֹוָה יֵרָאֶה: וַיִּקְרָא מַלְאַךְ יְהֹוָה אֶל אַבְרָהָם שֵׁנִית מִן הַשָּׁמָיִם: וַיֹּאמֶר בִּי נִשְׁבַּעְתִּי נְאֻם יְהֹוָה כִּי יַעַן אֲשֶׁר עָשִֹיתָ אֶת הַדָּבָר הַזֶּה וְלֹא חָשַֹכְתָּ אֶת בִּנְךָ אֶת יְחִידֶךָ: כִּי בָרֵךְ אֲבָרֶכְךָ וְהַרְבָּה אַרְבֶּה אֶת זַרְעֲךָ כְּכוֹכְבֵי הַשָּׁמַיִם וְכַחוֹל אֲשֶׁר עַל שְֹפַת הַיָּם וְיִרַשׁ זַרְעֲךָ אֵת שַׁעַר אֹיְבָיו: וְהִתְבָּרֲכוּ בְזַרְעֲךָ כֹּל גּוֹיֵי הָאָרֶץ עֵקֶב אֲשֶׁר שָׁמַעְתָּ בְּקֹלִי: וַיָּשָׁב אַבְרָהָם אֶל נְעָרָיו וַיָּקֻמוּ וַיֵּלְכוּ יַחְדָּו אֶל בְּאֵר שָׁבַע וַיֵּשֶׁב אַבְרָהָם בִּבְאֵר שָׁבַע:

בּוֹאוּ וְהִצְטָרְפוּ לְחֶשְׁבּוֹן בַּנְק הַמִּצְווֹת הֶעָשִׁיר הֲכִי גָּדוֹל בָּעוֹלָם! לקבלת העלונים של עקידת יצחק 077-230-1519

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*