logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

שמע ישראל


%d7%a7%d7%a8%d7%99%d7%90%d7%aa-%d7%a9%d7%9e%d7%a2-%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c-%d7%91%d7%a8%d7%a1%d7%9c%d7%91

שמע ישראל

שנה שמלך המשיח נגלה בו [מה צפוי לקרות בעולם באותה שנה שבה מלך המשיח עתיד להתגלות] כל מלכי אומות העולם מתגרים זה בזה [איומי מלחמה ישמעו מכל עבר בתוך המדינות ובין אחת לחברתה]

בפסוק “ובני ישראל יוצאים”, היינו מן הגלות, כנזכר לעיל. “ביד רמה” כתרגומו, בריש גליה, בריש ראשי תיבות: רבי שמעון בן יוחאי. גליה – כשיתגלו ספרי הקודש, ספרי הזהר, אז בדא יפקון מן גלותא

אנו יוצאים בקריאה נרגשת לכבוד מעלת גדולי ישראל, רבנים וראשי ישיבות. וכל אחינו בית ישראל, בכלל. המצפים ומיחלים לישועת ה’.

עורו עורו מבקשי ה’, התבוננו וראו תהפוכות עולם, בזמן שבני ישראל מחפשים עצה ותושיה בגלות המר הזה. וכבר האירו עינינו צדיקי ישראל, שבכוח למוד הזהר הקדוש לקרב הגאולה ברחמים.

וידוע דברי הבעש”ט זיע”א שציווה לאנשיו שלפני כל תפילה ילמדו מאמר זוהר ותיקונים. וידועים דברי ר’ יצחק אייזיק יחיאל ספרין מקאמרנא (נוצר חסד מספר אבות פרק ד’) וזה לשונו: לו עמי שומע לי בדור הזה שהמינות גובר, היו לומדין עם תינוק בן תשע שנים ספר הזוהר ותיקונים להגות בו, והיה יראת חטאו קודמת לחכמתו, ויתקיים, עד כאן לשונו. ועוד כתב רבי פנחס מקאריץ זי”ע שעל ידי למוד הזהר הקדש נצלים האדם ומשפחתו ממגיפה ושערורות, (אמרי פנחס, שער ו’ אות ע”ג). ומובא בויקהל משה שגדול שכר הלמוד הזה יותר משאר כל התורה וכל המצוות ומי שלא עסק בחכמה האמיתית ולא רצה ללמוד אותה, בשעה שנשמתו רוצה לעלות לגן עדן דוחין אותה משם בבושה גדולה כמו שאמר בזוהר שיר השירים, והרמח”ל זי”ע לא מצא עצה לבטל גזירות מעם ישראל, אלא בלמוד הזהר הקדוש ברצף ללא הפסק.

בכל הדורות הקודמים עוררו הצדיקים את המוני ישראל לעסוק בזהר בנוסף ללמוד נגלות התורה, ובזה נצא ידי חובתינו בהשתדלות להבאת הגאולה כמו שנכתב בספר “דגל מחנה אפרים” (פרשת בשלח): “וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל יֹצְאִים בְּיָד רָמָה” (שמות יד, ח), ותרגומו: “ובני ישראל נפקין בריש גליה, על דרך דאיתא בזהר הקדוש בספרא דא יפקון מן גלותא, ועיין שם שמבאר עוד יותר כשיתגלה ספר הזהר בדא יפקון מן גלותא” וזהו שמרמז בפסוק “ובני ישראל יוצאים”, היינו מן הגלות, כנזכר לעיל. “ביד רמה” כתרגומו, בריש גליה, בריש ראשי תיבות: רבי שמעון בן יוחאי. גליה – כשיתגלו ספרי הקודש, ספרי הזהר, אז בדא יפקון מן גלותא.

ואיתא בְתִּקּוּנֵי זֹהַר (תִּקּוּן מ”ג דַּף פ”ב.): מָאן דְּגָרִים דְּאִסְתַּלַּק קַבָּלָה וְחָכְמָתָא מֵאוֹרַיְיתָא דִבְעַל פֶּה וּמֵאוֹרַיְיתָא דְבִכְתָב, וְגָרִים דְּלָא יִשְׁתַּדְלוּן בְּהוֹן, וְאָמְרִין דְּלָא אִית אֶלָּא פְּשָׁט בְּאוֹרַיְיתָא וּבְתַלְמוּדָא, בְּוַדַּאי כְּאִלּוּ הוּא יְסַלֵּק נְבִיעוּ מֵהַהוּא נָהָר וּמֵהַהוּא גָן, וַוי לֵיהּ טַב לֵיהּ דְּלָא אִתְבְּרִי בְּעָלְמָא וְלָא יוֹלִיף הַהִיא אוֹרַיְיתָא דְבִכְתָב וְאוֹרַיְיתָא דִבְעַל פֶּה, דְּאִתְחַשַּׁב לֵיהּ כְּאִלּוּ אַחְזַר עָלְמָא לְתֹהוּ וָבֹהוּ, וְגָרִים עֲנִיּוּתָא בְּעָלְמָא וְאוֹרֶךְ גָּלוּתָא.

  • מִי שֶׁלֹּא נִמְשָׁךְ אַחַר סִפְרֵי הַזֹּהַר וְסִפְרֵי הָאֲרִ”י זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה, בְּהֶכְרֵחַ שֶׁאֵינוֹ יָכוֹל לִסְבֹּל אֶת הַדָּבָר הַקָּדוֹשׁ בֶּאֱמֶת, וּבֶאֱמֶת יֵשׁ לוֹ בְּחִירָה וְיֵשׁ לוֹ כֹּחַ לְשַׁבֵּר אֶת מִזְגוֹ הָרַע

מַה שֶּׁאָנוּ רוֹאִים, שֶׁיֵּשׁ בְּנֵי אָדָם שֶׁאֵין דַּעְתָּם נִמְשֶׁכֶת אַחַר סְפָרִים קְדוֹשִׁים וְנוֹרָאִים מְאֹד כְּגוֹן סִפְרֵי הַזֹּהַר וְסִפְרֵי הָאֲרִ”י זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה וְכַיּוֹצֵא, אַף עַל פִּי שֶׁיֵּשׁ בָּהֶם חִדּוּשִׁים נוֹרָאִים מְאֹד מְאֹד הַמְּאִירִים עֵינַיִם וּמְתוּקִים כִּדְבַשׁ, וְהֵם נִמְשָׁכִים דַּיְקָא אַחַר עִנְיָנִים אֲחֵרִים כְּגוֹן חֲקִירוֹת, דַּע כִּי זֶהוּ מֵחֲמַת מִזְגָם, כִּי מִזְגָם בְּטִבְעָם הוּא מֶזֶג רַע מִן הַתּוֹלָדָה שֶׁנּוֹלְדוּ בְּמֶזֶג רַע שֶׁאֵינָם יְכוֹלִים לִסְבֹּל אֶת הַדָּבָר הַקָּדוֹשׁ בֶּאֱמֶת, וּבֶאֱמֶת בְּוַדַּאי יֵשׁ לוֹ בְּחִירָה וְיֵשׁ לוֹ כֹּחַ לְשַׁבֵּר אֶת מִזְגוֹ הָרַע, אֲבָל מֵאַחַר שֶׁנּוֹלַד בְּמֶזֶג רַע כָּזֶה, הוּא צָרִיךְ לִסְבֹּל מְרִירוּת גָּדוֹל לְשַׁבֵּר אֶת מִזְגוֹ וְטִבְעוֹ הָרַע. וְאַשְׁרֵי לְאָדָם שֶׁנּוֹלַד בִּקְדֻשָּׁה.

(סֵפֶר שִׂיחוֹת הָרַ”ן מִבְּרֶסְלֶב, מ’)

יָדוּעַ שֶׁלִּמּוּד הַזֹּהַר מְסֻגָּל מְאֹד מְאֹד. וְדַע, שֶׁעַל יְדֵי לִמּוּד הַזֹּהַר נַעֲשֶׂה חֵשֶׁק לְכָל מִינֵי לִמּוּדִים שֶׁל הַתּוֹרָה הַקְּדוֹשָׁה, וְהַלָּשׁוֹן שֶׁל הַזֹּהַר מְעוֹרֵר מְאֹד לַעֲבוֹדַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ.

(שִׂיחוֹת הָרַ”ן רַבֵּינוּ נַחְמָן מִבְּרֶסְלֶב, ק”ח)

  • מֵחֲמַת שֶׁאֵין סִפְרֵי הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ בְּאַשְׁכְּנָז, עַל כֵּן הֵם הוֹלְכִים מְלֻבָּשִׁים בְּמַלְבּוּשֵׁי דַּייטְשׁ (גֶּרְמַנְיָה)

עָנָה וְאָמַר זֶה אֵין אַתָּה יוֹדֵעַ שֶׁבְּאַשְׁכְּנָז אֵינָם נִמְצָאִים סִפְרֵי הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ. וְאַף עַל פִּי שֶׁנִּדְפְּסוּ שָׁם סִפְרֵי הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ, עִם כָּל זֶה אֵינָם מְצוּיִים שָׁם רַק נִמְכְּרוּ לִמְדִינָתֵנוּ, וּמֵחֲמַת שֶׁאֵין שָׁם סִפְרֵי הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ, עַל כֵּן הֵם הוֹלְכִים מְלֻבָּשִׁים בְּמַלְבּוּשֵׁי דַּייטְשׁ (גֶּרְמַנְיָה). כִּי הַלְּבוּשִׁים הֵם בְּחִינַת מַקִּיפִים, וּמֵחֲמַת זֶה צְרִיכִים לְדַקְדֵּק מְאֹד לְהַחֲזִיק הַמַּלְבּוּשִׁים בִּנְקִיּוּת וּלְכַבְּדָם כָּרָאוּי. וּפָסַק בְּאֶמְצַע וְלֹא גִּלָּה כְּלָל מַה שַּׁיָּכוּת יֵשׁ לְמַלְבּוּשֵׁי דַּייטְשׁ לְמָה שֶׁאֵין נִמְצָאִים שָׁם סִפְרֵי הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ.

(חַיֵּי מוֹהֲרַ”ן רַבֵּינוּ נַחְמָן מִבְּרֶסְלֶב, תכ”ב)

  • הַלָּשׁוֹן הַקָּדוֹשׁ שֶׁל הַזֹּהַר מְעוֹרֵר מְאֹד לַעֲבוֹדַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ

הַלָּשׁוֹן הַקָּדוֹשׁ שֶׁל הַזֹּהַר מְעוֹרֵר מְאֹד לַעֲבוֹדַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, דְּהַיְנוּ הַשֶּׁבַח שֶׁמְּשַׁבֵּחַ וּמְפָאֵר אֶת הָעוֹבֵד הַשֵּׁם, דְּהַיְנוּ הַלָּשׁוֹן הָרָגִיל בַּזֹּהַר לוֹמַר זַכָּאָה וְכוּ’ עַל כָּל מִצְוָה וַעֲבוֹדָה, וּלְהֵפֶךְ הַצְּעָקָה שֶׁצּוֹעֵק וַי וְכוּ’, וַי לֵיהּ וַי לְנִשְׁמְתֵיהּ, עַל הַסָּר מֵעֲבוֹדַת הַשֵּׁם, אֵלּוּ הַלְּשׁוֹנוֹת מְעוֹרְרִים מְאֹד אֶת הָאָדָם לַעֲבוֹדָתוֹ יִתְבָּרַךְ.

(שִׂיחוֹת הָרַ”ן רַבֵּינוּ נַחְמָן מִבְּרֶסְלֶב, ק”ח)

וברעיא מהימנא (בהר דף קיב.) מאן דישתדל באורייתא למנדע ליה לקודשא בריך הוא. ובאינון גניזין דיליה, אקרי בן לקודשא בריך הוא, [תרגום ללשון הקודש]: מי שעוסק בתורה (כדי) לדעת את הקדוש ברוך הוא ובאלו הנסתרות שלו, נקרא בן להקדוש ברוך הוא. ובתיקוני זוהר (תיקון ל) מובא דאלו שאינם רוצים ללמוד סודות התורה אוי להם שגורמים עניות וחרב ובזה והרג ואבדן בעולם רח”ל.

וכבר יצאו בקריאה גדולה לכל ישראל בכל העולם כולו, רבנן קשישי וקדישי בארצנו הקדושה מדור שעבר (משנת תרפ”א) ובדורנו אנו (בשנת תשס”ח) שבו וחיזקו להתעורר ולהתחזק בלימוד הזוהר הקדוש ולקבוע שיעורים ברבים, תמידים כסדרן, שלימוד זה הוא המציל והמגן בגלותנו זו, כמפורש בזוהר הקדוש שכל הגאולה תלויה אך ורק בלימוד תורת הסוד. וכן כתב האור החיים הקדוש זי”ע דאין משה רבינו רוצה לגאול עם של בטלנים – ואלו שאינם לומדים זוהר הקדוש אומר להם הרעיא מהימנא ‘עמי ארצות’. וכתבו המקובלים שעיקר נתינת התורה היא ללימוד סודותיה.

על כן אחי, אנא התעוררו נא, ללימוד הזוהר הקדוש, והחי יתן אל ליבו להנהיג לכל הפחות לימוד שעה אחת ביום בלימוד הזוהר הקדוש, ועל זה אמרו חז”ל יש קונה עולמו בשעה אחת, ששקולה כשנה שלימה של לימוד תורת הפשט, כמו שכתב “הכסא מלך” דלימוד הזהר הקדוש עולה שעה אחת לערך שנה של למוד הפשט, והובא פסקו בכף החיים (סימן קנ”ה סקי”ב), וז”ל: ה”כסא מלך” (תקון מ”ג): כי למוד הזהר הקדוש בגירסא בעלמא בונה עולמות, וכל שכן אם יזכה ללמד ולהבין אפילו פירוש מאמר אחד, יעשה בו תיקון למעלה בשעה אחת מה שלא יעשה בלימוד הפשט שנה תמימה, ומובטח לו שהוא בן עולם הבא מבני היכלא דמלכא, ויהיה מרואי פני המלך היושבים ראשונה במלכותא דרקיעא.

ילקוט שמעוני  ישעיהו ס

אמר רבי יצחק: שנה שמלך המשיח נגלה בו כל מלכי האומות העולם מתגרים זה בזה. מלך פרס [איראן] מתגרה במלך הערבי [ערב הסעודית] והולך מלך הערבי לאדום [ארה”ב] ליטול עצה מהם.   וחוזר מלך פרס ומחריב את כל העולם. וכל אומות העולם [הנשארים] מתרעשים ומתבהלים ונופלים על פניהם ויאחוז אותם צירים כצירי יולדה.  וישראל מתרעשים ומתבהלים, ואומרים להיכן נבוא ונלך? ואומרים להיכן נבוא ונלך?  ואומר להם [הקב”ה], בני אל תתייראו, כל מה שעשיתי לא עשיתי אלא בשבילכם. מפני מה אתם מתייראים, הגיע זמן גאולתכם!
 ביאור המדרש:  אמר רבי יצחק [לפני כאלפיים שנה!] שנה שמלך המשיח נגלה בו [מה צפוי לקרות בעולם באותה שנה שבה מלך המשיח עתיד להתגלות] כל מלכי אומות העולם (1) מתגרים זה בזה [איומי מלחמה ישמעו מכל עבר בתוך המדינות ובין אחת לחברתה]

[א] (2) מלך פרס [נשיא איראן] (4) מתגרה  (3) במלך הערבי [מאיים במלחמה נגד מלך ערב הסעודית שהיא היחידה ממדינות ערב שנצמד לה השם ”ערב”] [ב] (5) והולך מלך הערבי לאדום ליטול עצה מהם [והולך מלך ערב הסעודית למדינות המערב ובראשם ארה”ב להתייעצות איך לנהוג כנגד איומי המלחמה האיראנים] [ג] וחוזר מלך פרס (6) ומחריב את כל העולם [פשוט וברור שאי אפשר להחריב את העולם בנשק קונבנציונאלי אלא הכוונה היא שמחריב את העולם בנשק גרעיני. (”ומחריב את כל העולם” – אין הכוונה כל העולם ממש, אלא הכוונה היא ש”רובו ככולו”, כלומר מחריב את רוב מדינות העולם)]

וכל אומות העולם [הכוונה למדינות הנותרות שלא יחרבו, וראה בהמשך שלפי נבואת זכריה (פי”ג), שני שליש מהעולם יחרב] מתרעשים ומתבהלים ונופלים על פניהם ויאחוז אותם  (7) צירים כצירי יולדה [פחד איום ונורא שלא היה כמותו בעבר בעולם יאחז את כל אומות העולם הנותרים, פן ימותו גם הם במלחמה גרעינית, מאחר ואי אפשר להתגונן כלל בפני פצצות גרעיניות וכן מהקרינה הרדיואקטיבית שתיווצר]. וישראל מתרעשים ומתבהלים [מפני הפחד הנורא שיהיה אז בעולם ושמא יתקוף נשיא איראן (פרס) גם את ישראל] ואומרים להיכן נבוא ונלך [מאחר ולא תהיה אפשרות להישען על שום דבר ולא תהיה שום דרך טבעית להינצל, ועל זמן שכזה נאמר ”אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים”]ואומרים להיכן נבוא ונלך [לשון כפולה, להדגיש את חוסר האונים והפחד שיהיו אז] ואומר להם [הקב”ה לעם ישראל] בני אל תתייראו [אין לכם מה לפחד] כל מה שעשיתי לא עשיתי אלא בשבילכם [הקב”ה מרגיע את ישראל שכל המלחמה שנעשתה הייתה רק לטובתם – כדי להחריב את מלכות אדום הרשעה ולהעביר את הרוע מהעולם שזה יאפשר למלך המשיח להתגלות ולמלוך] מפני מה אתם מתייראים [הקב”ה חוזר ומרגיע שנית את ישראל מפני הפחד הגדול והנורא, כדרך שהפסוק שונה ואומר פעמיים “נחמו נחמו עמי”] הגיע זמן גאולתכם.

ביאורים נוספים

1 מתגרים זה בזה – יותר מכל השנים

2 מלך פרס – השם של פרס הוחלף לשם ”איראן”, אבל עד היום מדברים שם בלשון פרסי ושם שושן הבירה וכו’ כידוע.

3 מלך הערבי – כידוע שערב הסעודית היתה נקראת ”חצי האי ערב”, ועד היום מדינתם נקראת ”ערב הסעודית” ואין מדינה אחרת שנקראת בשם ”ערב” (וכל ה”ערבים” מקורם מחצי האי ערב הנ”ל, ומשם התפשטו לשאר מדינות המזרח התיכון כמו ירדן, מרוקו, מצרים וכו’).

4 מתגרה במלך הערבי – כידוע יש שני זרמים מרכזיים באיסלאם, הסוניים והשיעיים. שתי כיתות אלו הם אויבים זה לזה. איראן היום היא ראש החץ השיעי, וערב הסעודית היא ראש החץ הסוני. היום יש עוינות חזקה ביניהם בגלל שערב הסעודית פוחדת שאיראן תשליט הגמוניה שיעית על העולם הערבי והמוסלמי באמצעות עליונות צבאית וזה על ידי פיתוח כלי נשק גרעיני. לפי זה מובן שיתכן מאד שיפרוץ עימות גלוי בין איראן לסעודיה בזמן הקרוב (וגם בגלל שאלו קיצוניים ואלו מתונים).
5 והולך מלך ערבי לאדום [ארה”ב] ליטול עצה מהם – הראש של אדום היא ארה”ב של ימינו. היום אנחנו בגלות אדום כידוע וארה”ב היא המעצמת-על והראש של תרבות אדום. היות ויש קשרים הדוקים, כלכליים וצבאיים, בין ארה”ב לערב הסעודית, לכן מובן מאליו שאחרי שאיראן תתגרה [תאיים] על ערב הסעודית, היא בוודאי תלך לארה”ב כדי לחפש עצה איך להתגונן.

6 ומחריב את כל העולם – אי אפשר להחריב את ”כל העולם” על ידי נשק קונבנציונאלי, זה אפשרי רק על ידי נשק גרעיני (דבר שפותח רק בתקופתנו!) לכן ברור שמדובר כאן על מלחמה גרעינית איומה שלא היה דבר כזה בהסטוריה.
7 צירים כצירי יולדה – פחד ”כצירי יולדה” לא קיים לגבי נשק קונבנציונלי בגלל שישנם דרכים להתמודד אתו, וגם יש אפשרות להחזיר מנה אחת אפיים, כמו בכל המלחמות שהיו עד היום. רק נשק גרעיני מטיל פחד עצום של ”צירי יולדה” בגלל שאי אפשר להתגונן בפניו כלל והוא משמיד כליל בשטח נרחב ואפילו מדינות שלמות.

אין כוונת המדרש באומרו ”ומחריב את כל העולם” כפשוטו ”כל העולם ממש”. אלא, רובו ככולו. ניתן להבין את דברי המדרש מתוך הנבואה של זכריה (פרק יג) “והיה בכל הארץ נאום ה’ פי שנים בה יכרתו יגוועווהשלישית יוותר בה וגו’ ” כלומר שני שליש מאוכלוסית העולם ימותו. ורק שליש ישאר.

כל זה מדובר על כלל אומות העולם כמבואר במפרשים שם. אמנם אצל עם ישראל המצב יכול להיות חמור הרבה יותר אם ח”ו לא יעשו תשובה. בגמרא כתוב  (כתובות קיב) “שמואל אמר: צירוף אחר צירוף שנאמר (ישעיה ו’) ‘ועוד בה עשיריה ושבה והייתה לבער וגו”.

רש”י מפרש שם ”כשתשעה החלקים (של עם ישראל) יהיו אבודים ולא נותר כי אם העשירית”. פירוש הדבר, שבצירוף [בירור] שיהיה לפני ביאת המשיח, אזי תשעים אחוז מעם ישראל ימותו ח”ו (אם לא יעשו תשובה) ורק עשירית תישאר.

וכדי שלא יחשוב הקורא שדברי המדרש כאן רחוקים מהמציאות של ימינו, חשוב להבהיר לציבור הקוראים מה שמופיע פעמים רבות בעיתונות העולמית וגם בעיתונות בארץ, על השקפותיו ודעותיו של מלך פרס (נשיא איראן) בעניין “המהאדי”.
לפי דעתו ודעת הכת הקיצונית שהוא מייצג, הדרך להביא את “המהאדי”(”משיח” שיעי שאמור לפי דעתם המשובשת כאילו להשליט את דת האיסלאם על העולם), זה רק על ידי יצירת מצב של תוהו ובהו מקומי ובינלאומי.

לכן אומר נשיא איראן שצריך להבעיר מלחמה אזורית ואחר כך להחריב את העולם המערבי (שלדעתו הוא שורש הרע) באמצעות פצצות גרעיניות.

כידוע, היום ממשלת איראן מורכבת אך ורק מחברי הכת הזאת שמאמינים לגמרי באידאולוגית “המהאדי”. מי שמפקפק בכך, מסלקים אותו מהממשלה (ולכן סולק מתפקידו לאחרונה מפקד משמרות המהפכה האיראנים ותחתיו נכנס אחד הנאמן לנשיא איראן אחמדיניג’אד ימ”ש).

ידוע שמאז שנבחר נשיא איראן הנוכחי הצהיר ברבים כמה וכמה פעמים שתכלית ממשלתו היא להחיש את בואו של “המהאדי”, ועבור זה יוקצו כל המשאבים הכלכליים והצבאיים. הוא אף אמר בפני עצרת האו”ם (ביום 25 לספטמבר 2007 למניינם) שבקרוב מאוד יפול שלטון המעצמות (המערביות) ויושמדו.
האיום הזה אינו רק אידיולוגיה. לאחרונה התפרסם בעיתונות שלישראל יש מידע מודיעני מוצק שלאיראן יש כור גרעיני סודי שבו היא מיצרת ראשי נפץ גרעיניים לטילים שלה.

דבר מעניין נוסף שפורסם הרבה בעיתונות העולמית: האסטרולוגים רואים את החורף הזה כ”חורף גרעיני” – אשר בו יחרב העולם המערבי על ידי איראן באמצעות נשק גרעיני (זה תואם בדיוק את דברי המדרש הנ”ל). ולהבדיל, בזמן האחרון יש כמה צדיקים בדורנו שגם מדברים על מלחמה אטומית בחו”ל.
לפי כל זה, ברור שדברי חז”ל ”וחוזר מלך פרס ומחריב את כל העולם” מאד אקטואליים, ויתכן בהחלט שיתרחשו בקרוב.וראה קורא יקר, דבר פלא נוסף בדברי חכמי ישראל הקדושים מלפני אלפיים שנה לערך (בילקוט שמעוני, שה”ש פ”ד רמז תתקפח) “אמר רבי ברכיה: בשלוש שעות עתיד הקב”ה להיפרע מעשו ואלופיו”. חכמינו ז”ל אומרים לנו כאן שחורבן מלכות אדום הרשעה תהיה ”בשלוש שעות”.

מסתבר מאד שהכוונה היא על המלחמה הגרעינית הנזכרת לעיל, שהיא תימשך רק שלוש שעות, ובה תחרב מלכות אדום הרשעה [כמו שכתוב בנבואת עובדיה א יח], שיצאה כידוע מעשיו ואלופיו – היא מלכות רומי, המיוצגת כיום על ידי ארה”ב ומדינות אירופה והמערבית.

 היוצא לנו מכל הדברים האלו:► 
נראה ברור שעומדת לפנינו מלחמת עולם שלישית, שלא ידענו כדוגמתה בעבר, אשר תיפתח בגלל נשיא איראן. כפי שראינו בבירור, נביאי ישראל וחכמיה חזו אותה ומהותה מלפני אלפי שנים. לפי דבריהם כמבואר לעיל, המלחמה תתפתח בשלושה שלבים, אחד אחרי השני:

שלב א’ – נשיא איראן מאיים ומתגרה במלך ערב הסעודית.

שלב ב’ – מלך ערב הסעודית פונה למדינות המערב (ובראשם ארה”ב) ליטול עצה כיצד להתגונן.

שלב ג’ – איראן פותחת במלחמה גרעינית ומחריבה את העולם המערבי.

הנוגע לכל אחד ואחד למעשה מכל זה

כל אחד נמצא עכשיו בפרשת דרכים ועליו לבחור לאן פניו מועדות ולמי נאמנותו נתונה. עליו לבחור בין הטוב ובין הרע, בין החיים ובין המוות. בין נאמנות מוחלטת לבורא עולם ובין להפקיר את עצמו לסכנת מוות ח”ו (אם ילך בשרירות ליבו ותאוותיו). והנה למי שאין בו דעת להציל את עצמו ומפקיר את עצמו לאבדון אין אנו מדברים ולא אליו דברינו מופנים. וכל מי שלא בוחר לחזור בתשובה שלמה בעת הזאת, הרי הוא נכלל בין אלה האנשים רח”ל.

אמנם כל הרוצה להציל את עצמו, את בני משפחתו, ועוד יהודים מעם ישראל, הרי הדרך בה ילך ויעשה וינצל בעז”ה: יקבל על עצמו מצוות עשה של תשובה, ויעשה חשבון נפש אמיתי ונוקב אשר כמוהו לא עשה מעולם על כל מעשיו עד עתה, עד כמה שידו מגעת, וא :

א – ילמוד כל יום פתח אליהו הנבי זכור לטוב, תיקון ל’ תיקון מג תיקון מח ואז יזכה לתחרט על כל עבירה שעבר על רצון ה’ (לא תעשה) ועל כך שנמנע
 מלעשות את מצוות הבורא (מצוות עשה).

ב – יתוודה על כך בבכי ובצער עמוק עד היכן שיוכל. ג – יקבל על עצמו שמעתה ואילך, יהיה נאמן לבורא יתברך, יקיים את כל מצוותיו, וישמור את דרך ה’ בכל ליבו ולא ישוב לדרכו הרעה. וכמובן שאם נכשל ונפל שוב, אז מיד יקום ויתחיל מחדש ויעסוק בתורה ובגמילות חסדים לשם שמים וינצל בעז”ה ויזכה לקבל פני משיח צדקנו במהרה בימינו אמן, כן יהי רצון.

באזור שנת התש”ע נאמד מספר היהודים בעולם בכ-13,308,800 נפש; 7,739,600 מתוכם חיים בתפוצות ו-5,569,200 מהווים את יהדות ישראל.

זאת אומרת שיש 7 וחצי מיליון יהודים בעולם ו5 וחצי מיליון בארץ.

מזעזע! על פי החסד לאברהם ישארו ביום ביאת משיח רק שבעת אלפים איש בארץ ישראל שזה 1/1900 מכלל היהודים בעולם ו-1/795 מהיהודים בארץ ישראל.

ויש מדרש שאומר שישארו חיים רק 1/500

ויש לשוב בתשובה אמיתית ולהתפלל שיותר מ- 10% מהיהודים ישרדו.

יש להכין חליפה מוכנה לקבלת פני משיח

ובנוסף לזה תעשו משהו להראות לקב”ה שאתם באמת מחכים לו [”חיוב לחכות לביאתו בכל יום וכל היום… כמו שאנו אומרים בתפלה ‘כי לישועתך קוינו כל היום”’ תעשו לעצמכם בגד יפה, לבוש מיוחד רק לקבל פני משיח.

כשיגיע הזמן שמשיח מגיע, וכל אחד ירוץ לקבל פניו, אנחנו נלך לארון שלנו, נפתח ויהיה בגד מוכן. לא יהיה חסר כפתור ולא נצטרך להחליט הבגד הזה או הבגד הזה. שהכל יהיה מסודר, שלא פתאום יתגלה כתם או שחסר משהו. שפשוט נלבש ונלך לקבל משיח צדקנו

וגם שכל אחד יבדוק שהבגד מתאים לקבל משיח, שזה בגד צנוע. לאשה, בגד רחב עם שרוול ארוך, מכופתר עד הצואר גם מאחור ומהצדדים. שמשיח בא, אי אפשר לרוץ לקבל אותו עם בגד לא מתאים או עם כיסוי ראש לא מתאים.

אסור לקבל משיח עם פאה. אין שום פאה שתהיה מותרת. שום חצאית או שמלה צמודה, שום גרב לא מספיק עבה, שום נעל לא צנועה. בלי איפור, ממש אשה צנועה. הגברים, גם הבגדים שלכם צריכים להיות לא צמודים, רחבים ומכובדים.

להכין את הלבוש הפנימי (על ידי התשובה ולימוד הזוהר) ואת הלבוש החיצוני שיהיה מותאם עם דעת תורתנו הקדושה

עם ישראל, אלה הבגדים שאנחנו צריכים ללבוש כשאנחנו באים לקבל פניו של משיח. וצריכים גם את הלבוש הפנימי – זה התשובה [זכריה ג, ד ושערי קדושה א, א ע”ש]. להצטער על העבירות שלנו, להצטער עם כאב חזק עד דמעות. ועם שני הדברים האלה, הלבוש החיצוני המתאים והלבוש הפנימי המתאים, אנחנו בעתיד הקרוב נקבל בשמחה את משיח צדקנו.

להתחזק באמונה בטחון ושמחה: ויש עוד דבר חשוב ביותר, שזה היסוד של הקשר של כל יהודי לעולם הבא ולנצח. וזה האמונה והביטחון שהקב”ה הכל יכול. שהוא ברא אותנו ואת כל העולם, ואם אנחנו רעבים – הוא יאכיל אותנו. ואם אנחנו עייפים – הוא יסדר לנו מיטה נוחה, ואם אנחנו צמאים – הוא יביא לנו מים. ואם אנחנו מפחדים – הוא ירגיע אותנו [ראה העיקר הראשון של הי”ג עיקרי האמונה].

וכל מה שאנחנו צריכים – הוא יספק לנו, ואנחנו לא צריכים לא את הבנק, ביטוח לאומי, קופת חולים, צבא, משטרה וכו’. אנחנו לא צריכים שום דבר – רק צריכים את הקב”ה, והוא יטפל בכל הצרכים שלנו.

עם אמונה ובטחון כזה יהיה לנו זכות לקבל את משיח צדקנו ברחמים [”הבוטח בה’, חסד יסובבנו” (שוחר טוב ל”ב וראה מלבי”ם תהילים קכה)].

אמר הגר”ש ברעוודה זצ”ל: אין אדם בעל שכל שיאמר שאין אנו נמצאים בתקופה חמורה מאד: ‘למען האמת אין אדם בעל שכל שיאמר שאין אנו נמצאים בתקופה חמורה מאד. אין אדם בעל שכל שהצרות והאיומים אינם כאלה קשה שעלולים לשבור את ה”אמונה ובטחון”, בוואדי אנחנו מנוסים עכשיו. זה לא משחק זה לא צחוק.

הנסיון עכשיו הוא נסיון האמונה: הגמרא אומרת בסוף מסכת מכות ‘בא חבקוק הנביא והעמידן ‘את כל התרי”ג מצוות, על מצווה אחת -“וצדיק באמונתו יחיה”- הוא חי על פי אמונתו. ועל המצווה הזו קיימם כל שאר המצוות. ועכשיו אנחנו מנוסים על פי המצווה הזו, מצוות האמונה. ואתם נשברים מכל אלו, בוודאי נשברים. צריך להתחזק.

אני זכיתי לשמוע כאן בבני ברק לפני כארבעים שנה בערך מפיו הקדוש של מרן רבינו הגדול החזון איש זצוק”ל שהודות לו אנחנו קיימים כאן כיום.

מרן החזון איש : כל אחד מאיתנו צריך להתחזק בכל יום שלא לטבוע בבוץ

שמעתי מפיו “בדור הזה כל אחד מאיתנו” אמר והצביע על עצמו. נמצאים מוקפים בבוץ ממש, לכלוך רוחני . וכל אחד מאיתנו יום אחד בלי חיזוק – עלול לטבוע לגמרי בבוץ הזה לעולם.” אמר. “כל אחד מאיתנו” ועודני זוכר שעשה בתנועות ידיו תנועה של אדם שיורד לתוך בוץ. “יום אחד בלי חיזוק”…

להתחזק בלימוד הזוהר במקום לשמוע דברי שטות והבל: אז במקום להתחזק מהספרים הקדושים ומדברי חז”ל הקדושים (ובפרט ספר הזוהר הקדוש אשר ידוע שמרן החזו”א אמר עליו שלשונו מעורר יותר מכל לשונות חז”ל) כדי שלא לטבוע בבוץ הזה, להיות כופר בעיקר רח”ל, אז מדליקים רדיו לקבל את הבוץ ולבלוע את זה! מגרה יצרו על עצמו!’

דור המבול סרבו לשמוע תוכחה מנח ולא רצו לעזוב את השקר ולכן אבדו: נח בנה את התיבה במשך 120 שנה. הוא ניסה להזהיר את האנשים מה הולך לקרות, אך הם לא היו מוכנים לעזוב את השקר מאחור, לכן הם זילזלו בנח.

הוא אמר להם שיצאו מים רותחים מהתהומות ויציפו את כל העולם , והם אמרו לו: “מה הבעיה? נסתום עם רגלינו את פי התהום”.

נח היה מובדל לחלוטין מבני דור ולא זז מבלעדי השי”ת: “את האלקים התהלך נח” מפרש הרמב”ן שהוא לא זז בלי האלקים.

נח היה אחרת לגמרי מבני דורו.

החל מתשעה באב בו החלה מלחמת העולם הראשונה, החל מאותו רגע – החל השלב האחרון.
מלחמת עולם השניה ב תרצ”ט וכל המלחמות שאחריה עד היום בו נפלו מגדלי התאומים – מרכז הסחר העולמי – ליבו של העולם הזה.

תקופה זו באה ללמד את העם היהודי ואת העולם, מהו שקר ומהי האמת.

העולם הזה הוא עולם של שקר וריקנות. האמת היא היתקרבות לה’.

מי שפורש מהערב רב ולא אוכל נבלות וטרפות שלהם ולא מדבר לשון הרע ואינו חפץ בתאוות שלהם ועוסק בזוהר הקדוש – ינצל מהמבול הנורא שיבוא בקרוב

אל תגידו ”לא ידעתי”, אל תאמרו ”לא אמרו לי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*