logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

השיר החדש פירוש על ליקוטי מוהר"ן, תפילה לשמח"ה- שמירת המחשבה

93D80207-1835-43FF-B826-0740ED6D2B34

השיר החדש

פירוש על ליקוטי מוהר"ן

להורדה:

תפילה לשמירת המחשבה

השיר החדש

השכינה שהיא הבת מלך נקראת שירה היא התורה, שהיא הבת מלך. "הבת מלך חוה". בגימטירא שירה, חוה היא מלשון דיבור.

תורה א

אשרי תמימי דרך –אשרי –  שיר א' – היינו אצילות. וכן צירוף אשיר. שיר א'מונה זמר של אמונה. (עיין בח"א סד)

אשרי תמימי-  צירוף – ראשית היינו ראשית חכמה שהיא יראת ה'. ותהילות לאל ראה איזה פלא נשגב, תמצא שהתיבות אשרי תמימי דרך הם בדיוק אותם אותיות של דרכי יראת שמים.

ההולכים בתורת – צירוף מלכות.

בתורת – בת רות – שהיא רות המאוביה שהיא סוד הבת מלך ולמה נקרא שמה רות שיצא ממנה דוד שריווהו להקב"ה בשירות ותשבחות.

תמימי דרך – דרך אמונה בחרתי, והיא בבחינת דרך ארץ קדמה לתורה, דרך ארץ היא בחינת התפילה, כי דרך ארץ היא בגימטריא תפלה, וזה הארץ העליונה שהיא מלכות היינו שכינה.

 וזה בחינת אמונה, כמו שכתוב: שכון ארץ ורעה אמונה. "ורעה אמונה" – זה בבחינת רועה אמונה, שהוא המנהיג האמיתי – שיש לו רוח נבואה שעל ידו זוכין לאמונה (ליקו"מ ח"ב, ח), בבחינת "שכון ארץ" היינו ארץ ישראל, היינו חידוש העולם בבחינת ארץ ישראל, וזה בבחינת "ואמונתך בלילות", וזה בבחינת שירה, וכמו שכתוב: "ובלילה שירה עמי", וזה בבחינת השיר שיתער לעתיד שהוא ניגון של השגחה, דהיינו שיר של נפלאות, היינו שיר של אהבה, בבחינת נפלאת אהבתך לי, בבחינת אור האהבה שבדעת.

וזה בחינת דרך שהוא ד'עת, ד'יבור ר'צונות כ'יסופין. כי הדיבור בא מהדעת, ועל ידי דיבור מוצאין הרצון והכיסופין. ועל ידי ההשתקקות לעבדות ה' מקבל מהרב דרך ישרה לעבוד את ה' (ח"א , לא). וזה בחינת וידוי דברים לפני תלמיד חכם (ח"א ד), היינו שמתודה בפיו ומפרש רצונו וכיסופיו והשתוקותתו לפני הצדיק, ועל ידי זה מדריך אותו התלמיד חכם בדרך ישר לפי שורש נשמתו, בחינת ישרים דרכי ה'.

 ודע כי דרך ישרה, היא דרך שירה. כי לכל אחד אחד יש שיר וניגון השייך לשורש נשמתו, ובזה מתקן נפשו. וזהו כי שירים דרכי ה', צדיקים ילכו בם. ב"ם – ר"ת בת מלך. כי צריך להתגעגע ולכסוף מאד לבת מלך היינו השכינה, להוציאה מגלותה. היינו הדיבור שבגלות שהיא השירה, כי הנפש מתגעגעת ונכספת להכלל בשורשה האור אין סוף ב"ה, ועל ידי השירה בפה שהיא הוצאת הרצונות והכיסופים מהכח אל הפועל, נתהווה הנפש, ונכללת באור אין סוף ב"ה.

ועלי ידי שלומד תורה בעניות ודחקות בבחינת לילה – נופלים כל המקטרגים השולטים על הדיבור, ואז הדיבור יוצא בשיר ושבח והלל להקדוש ברוך הוא. (ח"א לח? עח?)

וזהו דר"ך דילוגים ריקודים כף אל כף. וזהו "אשרי תמימי דרך" – כי עיקר ותכלית התמימות ופשיטות הוא הריקודים, דילוגים, ומחיאת כף אל כף.

והריקודים הוא סוד הדביקות בה'. (ועל ידי הריקודים ממשיכין ש"ע (ריבוא) נהורין, כי ריקודים – בגימטריא ש"ע)

 כמו שמצינו אצל דוד המלך ע"ה שהיה מפזז ומכרכר בכל עוז לפני ה'.

ודוד המלך ע"ה אמר: "ואהיה תמים עמו ואשתמר מעווני"- כי התמימות היא השלימות והשמירה מחטא. וזהו אשרי לשון הסתכלות, כי עיקר ויסוד ושורש הכל הוא השמירה מהסתכלות בנשים. וכמו שנאמר: "תנה בני לבך לי ועיניך דרכי תצורנה". ואמרו חז"ל (ירושלמי ברכות) בשם הקב"ה: "אם נתת לי עיניך וליבך – ידעתי שאתה שלי, ואם לאו – ידעתי שאינך שלי."

 וזהו: "אשרי תמימי דרך" – ששלמים בשמירת עיניהם בדרכים. "ההולכים בתורת ה'" – בבחינת  תמכין דאוריתא נצח והוד שהם סוד שני העינים, וזהו סוד האות תיו שנראית כשני רגלים. ההולכים בתורת ה'. כי זה עיקר התורה – "ולא תתורו", כי "תורת" אותיות תתור, וזהו "עיני תמיד אל ה', כי הוא יוציא מרשת רגלי". כי עיקר שמירת הברית שהיא בסוד הרגלים היא בעיניים, וזהו – "אשרי תמימי דרך" כי הברית נקרא דרך, כמו שכתוב: "כי השחית כל בשר את דרכו". ועל זה נקרא נח שהיה שומר הברית, "צדיק תמים", כמו שמצינו אצל אברהם אבינו ע"ה שאמר לו הקב"ה על המילה: "התהלך לפני והיה תמים". וזהו "אשרי תמימי דרך", "אשרי"-  לשון הסתכלות, "תמימי דרך" – היינו שומרי הברית כנ"ל.

וזהו: "עין לא ראתה אלקים זולתך" – כי עיקר הזכיה לעולם הבא היא בשמירת העינים. כי עולם הבא אין בו אכילה ושתיה וכו' (ברכות יז) אלא צדיקים יושבים… ונהנין מזיו השכינה. וזה נעשה על ידי הראיה דייקא.

 וזהו שאמר רבינו ז"ל שעל ידי ה- ח' שהוא החכמה נותן כח למלכות דקדושה שהיא סוד הנון. כי עיניים סוד החכמה כמו שאמר רבינו ז"ל כמו שכתוב: "ותפקחנה עיני שניהם, וידעו". וזהו עס"נ (בסוד תשר"ק) כי על ידי שמירת העין (ע') בסוד ס' דהיינו שסותם את העין – זה סמיכה לנ' שהיא סוד מלכות, השכינה. והיינו זהו "זיו השכינה", הבת עין. "שמרני כאישון בת עין", "ואהי תמים עמו, ואשתמר מעוני". כי על ידי הפגם בעין – נעשה היוד של עין רגל, ומתארך בסוד "רגליה יורדות מוות", והיינו הרגלים של האשה הזרה שראה. ונעשה מעין – עון. וזהו "ואשתמר מעוני" שלא עשיתי מעין – עון.

וזהו עסק התורה בכח – היינו בקדושת הברית והעינים כמו שאמרו תוקפו של יוסף וכו' ויוסף הוא בבחינת שמירת העינים – כמו שכתוב: "בן פורת יוסף, בן פורת עלי עין, בנות צעדה עלי שור".  כי זה עיקר הגבורה והכח, ונאמר – "כחי וראשית אוני". ועל ידי הפרישות מהעולם הזה – היינו נזירות – ניתן כח לשמשון, כמו שנאמר: "אם גולחתי וסר ממני כחי", כחי דווקא.

ועל ידי זה משפיעין ונותנים כח למלכות דקדושה בבחינת ח' שעל ידי ששומר את עיניו ובריתו מן החטא, מן החטא דווקא בבחינת חית (עיין לעיל על האות ח' והעינים) מלשון חיות, שהוא עיקר חיות האדם, כמו שאמרו סומא חשוב כמת. ונעשה סמיכה לנון שהיא מלכות דקדושה ונהיה חן. ועלי שמירת העינים בדרך בסוד הרגלים נעשה תיו ורגלים לאות ח' של חמימות, היינו חמימות היצר, (ח"א תורה ד') כמו שנאמר "נורא בי עמרם". ובפרט שפוגם בעיניו ח"ו נעשה אש ויחנו בקברות התאוה, ועל ידי שפוגם בעינים מקצץ רגלים דקדושה ונעשה מתמימות חמימות.

ולהיפך בקדושה-  על ידי ששומר ועוצם עיניו מראות ברע נעשה תמימות, ועל ידי זה שעוסק בתורה באש התלהבות דקדושה ואש המשפט ששופט עצמו תמיד בפרט בעניין שמירת העינים, ונעשה תיקון לעינים (ח"א, ב), והיינו שאמר רבינו – שנעשה תיו.

וזהו "בראשית – לעיני כל ישראל". (עיין ח"ב תורה סז) "בראשית" הוא צירוף ירא בשת, היינו שירא ובוש להסתכל בנשים, והיינו "לעיני כל ישראל". וזהו גם כן ראי שבת. ש' תלת גוונין דעינא, בת – בת עין, היינו שמירת העינים. וזהו גם כן צירוף ראי תשֻב  היינו שישוב על פגם העינים. וזהו: "אשרי תמימי דרך ההולכים בתורת ה'". כי נמצא פה דוקא צירוף בראשית – "אשרי בתורת" – היינו בראשית.

וזה צירוף בראשית היינו ראש בית שהוא בחינת צדיק האמת, שהוא הפאר והחן והיופי של כל העולם כולו, שהוא בחינת יוסף היינו שמירת הברית, כי על ידי זה זכה לחן כידוע. כי על ידי הפגם בעינים נהיה חולה נפש. שהוא הפך מהחן. וכמו שנאמר: "והיית משוגע ממראה עיניך אשר תראה". וכן בקדושה בהיפך כשזוכה ושומר עיניו – זוכה ל"ועוצם עיניו מראות ברע – מלך ביפיו תחזינה עיניך" – היינו שזוכה לגלות את הצדיק האמת הזה שהוא בבחינה הנ"ל שהוא הפאר והיופי והחן של כל העולם, ולהתקרב אליו. כי על ידי שזה הצדיק נתגלה ונתפרסם ונתגדל בעולם נפקחים העינים של העולם. (עד כאן 4 עמודים)

תפילה לשמירת המחשבה

תפילה לשמח"ה-  שמירת המחשבה

תפילה לשמח"ה – (לשמירת המחשבה)

רבי נחמן אמר שכדי להשיג מחשבות נקיות צריך להתקדש ולטהר.

בראשית – ש'מחה ע'צומה ר'בה נ'פלאה (בסוד ש"ע ריבוא נהורין)  תחילה – תשובה אמיתית וגמורה ומוחלטת, דבר ראשון זה קדושה-  להקפיד על שמירת העיניים והאוזניים (ולא לשמוע רדיו ושירים לא כשרים וכו') והלשון והכשרות עד הסוף, לא לאכול בשר בהמה ולאכול עוף כלל רק משחיטה קטנה וכשרה ומוסמכת ויתפלל הרבה שינצל ממאכלות אסורות בתכלית, ולאכול רק לשם שמים. ולהקפיד שבני הבית יתלבשו בצניעות אמיתית עד הסוף.

ואז טהרה –  להקפיד על טבילת מקוה בכל יום.

להתבודד, להניח תפילין אם אפשר, לתת צדקה, לומר פרשת הקטורת ופיטום הקטורת בכוונה, ביראה ואהבה ושמחה רבה, תפילה לחבקוק ( חבקוק ג)  יושב בסתר 7 פעמים ישר והפוך, תיקון הכללי בכוונה הידועה, ללמוד דף מספר מוסר בהתעוררת גדולה, פתח אליהו, בראשית תמן, ירגיל עצמו לשנן משניות עד שידע בעל פה ויחשוב בהם תדיר, פרק משניות, דף גמרא, ודף זוהר. אנא בכח  7 פעמים (ולכוין בשמות). עלינו לשבח.

לשם יחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה בדחילו ורחימו בשם כל ישראל ויהי נועם וכו'

בהתקשרות לכל הצדיקים האמיתיים שבדורנו, ולכל הצדיקים האמיתיים שוכני עפר, קדושים אשר בארץ המה, ובפרט לרבינו הקדוש צדיק יסוד עולם נל נובע מקור חכמה, שמחה ואמונה, רבי נחמן בן פייגא ובן שמחה, רבינו נ נח נחמ נחמן מאומן, זיעוכי"א!

כל הנשמה תהלל יה הללויה. רבון עלמין דאנת (שאתה) הוא בעל המחשבות וחושב מחשבות לבלתי ידח ממנו נידח, גדול העצה ורב העליליה, אנת הוא דאפקת ההיא מחשבה עלאה למברי האי עלמא (אתה הוא שהוצאת את אותה מחשבה עליונה לברוא את העולם הזה), ההוא רעותא עלאה דאין סוף (אותו רצון עליון של אין סוף).

אנת הוא חד ולא בחושבן (אתה הוא אחד ולא בחשבון), עלאה על כל עלאין (עליון על כל עליונים), סתימא על כל סתימן (סתום על כל סתומים), לית מחשבה תפיסה בך כלל (אין המחשבה משגת בך כלל).

 יהא רעוא קדמך לאדכאה כל מחשבות דילי ודי דכל עמך ישראל (יהי רצון מלפניך לטהר כל המחשבות שלי, ושל כל ישראל), ולאעלא נשמתי בגו ההוא נהר המטהר מכל כתמים, בגו ההוא נחל נובע מקור חכמה, (ולהכניס נשמתי בתוך אותו נהר המטהר מכל הכתמים, בתוך אותו נחל נובע מקור חכמה) בתוך מקוה ישראל ה'.

חטאינו עוינו פשענו לפניך ופגמנו בעיניים וחשבנו מחשבות רעות והירהורים רעים ופגמנו בברית בשוגג ובמזיד באונס וברצון, והננו מתחרטים על כך לגמרי ומקבלים עלינו לשמור העיניים, המחשבה והברית.

בורא עולם מקור השמחה והתענוג האמיתי, אתה הטוב הנצחי והאמיתי, בראת את העולם הזה וכל אשר בו הכל בשביל הבחירה והנסיון, והכל ממך ואין עוד מלבדך, מלא כל הארץ כבודך, אפילו במקומות הרחוקים, ואתה מחיה את כולם! וכל התאוות בעצם מקורם בקדושה גבוהה מאד, ואתה האהבה האמיתית, כי אתה כולך אהבה ורחמים וטוב גמור!

אז צריך רק לדבוק בך באמת ולהתקשר אליך, בכל מחשבה דיבור ומעשה, וציוותנו בתורתך הקדושה על ידי משה עבדך – "קדושים תהיו" – פרושים תהיו, גדורים תהיו. וכל התאוות הם משתלשלים מהאור אין סוף ממש! אז באמת איני חפץ בתאווה כלל – אני רוצה רק אותך ה'!!!

אני רוצה לראות את השכינה ממש! אני רוצה לראות אותך ה', אני רוצה להרגיש אותך ה', אני רוצה להתענג עליך ה' ממש, להתפרק על אהבתך, אהבת נשמתי וחיי, כולי נכסף אליך, מלכי ואלהי.

כאן יש לומר פרשת שמע ישראל, ולפחות פרשה ראשונה ופסוק ראשון וברוך שם. ולכוין למסור הנפש ממש באהבת ה'.

לכן , כלום שכמוני – העשוי מחומר עכור, המוצפה בעור הנחש, עפר ואפר, בריה קטנה שפלה ואפילה, אשר הרביתי חטאים ועוונות רבים ועצומים, ופגמתי בכל אברי ובפרט בעיני ובמחשבותי ובפרט בפגם הברית הנורא העוון הכי חמור בתורה!!!

באתי בתחנונים, בלב נשבר, אך בשמחה בתקווה ובטחון, לחלות פניך המאירים, שתחוס ותרחם עלי ותורני דרך הישרה, והט ליבי אליך, ועשה מה שתעשה בנפלואתיך, שאזכה לקדושה עליונה קדושת ה' ממש, ואשמור על עיני ומחשבותי ובריתי בתכלית התכליתין, בשלימות שאין שלימות אחריו.

קדוש ישראל, שמרני כאישון בת עין, זכני לשמור על העינים, שיותר לא ארצה להסתכל על שום אשה כלל! ויותר לא אסתכל ולא אביט אפילו לרגע בשום אשה זרה בעולם כלל לעולם ועד! כי הכל שקר, ואתה היופי והפאר והחן האמיתי של כל העולם, הנך יפה דודי אף נעים, אתה והדביקות בך הוא הנעימות האמיתי באמת, ואין לי מה לחפש חוץ מזה!!!

והכל שטות והבל גמור של היצר הרע שמסתיר ממני את האמת, שכל התכלית זה רק לעשות רצונך, ולהתגבר על התאווה, והחכם האמיתי הוא מי שמתגבר ועוצם את העינים ולא חוטא במעשה כלל.

אבל מה אני אעשה ואני רק בשר ודם, והיצר הרע הוא אש ממש, אש אוכלה, אש שחורה ואש לבנה, ואין בי כח לעמוד נגדו כלל, לולא עזרתך וחנינתך האמיתית והכי טובה!

לכן עזרני אל חי להכניע את יצר המפתה, המגרה, המשכיח אותך ממני, ההופך רע לטוב, אסור למותר, הנחש בעצמו!!!

רחם עלי בעל הרחמים, מלא טוב, מלא אמת, מלא ישועות, כי רק אתה תקוותי וישועתי, עליך נסמכתי,צור ועוז חיי!

חייני כדברך, וענני בתמיכתך, הסר ממני כל הרע, גער ביצר הרע ובשטן ובסטרא אחרא, תתקן אותי, כי אין בלעדיך מושיע!!!!

והסירות את לב האבן מקרבי ונתת לי לב בשר ולב חדש, ורוח חדשה תן בקרבי.

לב טהור ברא לי אלהים ורוח נכון חדש בקרב 7-  פעמים

אנא בכח. ולומר "בזכות רבי נחוניא בן הקנה."

ויאמר ה' אל השטן יגער ה' בך השטן ויגער ה' בך הבוחר בירושלים הלוא זה אוד מוצל מאש.

כל העבירות נובעים מחסרון הדעת, שאז באה רוח שטות, בסוד השטן. אז אנא ממך ברחמיך תן לי דעת אמיתית, דעת את ה', באופן שארצה ואתאווה ואחשוק רק אותך ואת רצונך, ויהי לי שלום בעצמי, והיצר הרע החיצוני והפנימי יעזוב אותי בשקט, ויותר לא תהיה לי מלחמה איתו, ולבי חלל בקרבי!

אל אלהי הרוחות לכל בשר, אדון הרוחות והנשמות, אנא ממך ברחמיך הרבים ובחסדיך הנפלאים והנוראים מאד מאד, הסר וסלק והעלם וטהר ונקה ושאב ולקט ושרוף, ממני ומכל ישראל, ומכל העולם כולו – כל נפש רוח ונשמה, חיה יחידה, דסטרא אחרא, ס"מ ונוקביה, השטן, ארמילוס וגוג, אדום וישמעאל, ערב רב ועמלק, ושבעים אומות, וכל מיני קליפות שבעולם לסוגיהן, וכל מיני שדין רוחין ולילין, שדין יהודאין ושדין נוכראין, וכל מיני רוחות רעות, רוח שטות, רוח לא טהורה, רוח עועים ותעתועים, וכל נשמות הרשעים, וכל כוחות וחיילות הלא טוב – שבעולם, וכל מיני נחשים ועקרבים, וכל מיני טמטום הלב, ועבירות. בכח כל שמותיך הקדושים והנוראים, ובזכות כל הצדיקים האמיתיים.

ועזור לנו לכבוש את יצרנו תמיד, ולא לכעוס כלל וכלל לא לעולמי עד, אפילו לדבר מצווה, והסר ממנו את האל זר שנכנס בנו עקב הכעס, והשב לנו את כל הנשמות הקדושות שנסתלקו מאיתנו עקב הכעס.

ועזור לנו ותשכיח ממנו מדעתנו ומשכלנו ומדמיוננו ומליבנו-  כל המראות האסורות והרעות, שראינו בחיים, וכל הלשון הרע והרכילות, האפיקורסות, השקרים, הניבולי פה, ומכנה שם לחבירו, ודיבורי גאווה, וכל והדיבורים הרעים, השמיעות הרעות והאסורות והמגונות, ששמענו ודיברנו וקראנו בחיים. וכל המחשבות הרעות שחשבנו בחיים, וכל החלומות הרעים שחלמנו בחיים.

וזכנו שהכל יתהפך לטוב ולתורה ולאלהות ויחזור ויכלל באור אין סוף ממש.

וזכנו לשמור מאד את עיננו ומחשבותינו ואזנינו ופינו מכל רע ומכל איסור.

וזכנו לנפשות רוחות נשמות חיה ויחידה, קדושות וטהורות מעולם האצילות ממש, מהאין סוף ממש. ועבר בנו כל נשמות הצדיקים האמיתיים שבכל הדורות, ובפרט נשמות שבעת הרועים: אברהם יצחק ויעקב, משה ואהרן, יוסף ודוד, וכל נשמות השבעים זקנים, והשופטים, וכל הנביאים האמיתיים, וחמשת יחידי הדורות: משה רבינו, רבי שמעון בר יוחאי, רבי יצחק לוריא (האר"י ז"ל), רבי ישראל בעל שם טוב, רבי נחמן מברסלב. ונשמות משיח בן דוד ומשיח בן יוסף, ואליהו הנביא, וזכנו שיתעברו בנו כולם, ותמיד יהיו בעזרנו לעבודתך, ויראתך ותורתך ומצותיך.

וברחמיך הנוראים והנפלאים הצילנו וסלק ממנו את כל המלאכים הרעים, ומלאכי חבלה, ושדין רוחין ולילין – שבעולם! ובכללם הצילנו מהמלאכים האלה: (לא להזכיר בפה) סמאל, שקריאל, שבריאל, פתות, מדוניאל, חקריאל, עניאל, פחדיאל, סוריאל, עזביאל, עצביאל, חצופיאל, עצליאל, ליצניאל, רגזיאל, כעסיאל, גאותיאל, קנאיאל, סוריאל, רעיאל, אכזריאל, גזריאל, שכחיאל, צחוקיאל, דיניאל, קצפיאל, חזיריאל, אף וחימה, עון ומשחית, חמדיאל, חסריאל, אבדיאל, כזביאל, מלאך המוות, שטותיאל, חמסיאל, אכליאל, תאויאל, עזא, עזאל, קלליאל, דומה, נסרגיאל, וכל המלאכים הרעים שבעולם לשמותיהם!

והסר ומחה והעבר ממנו כל מיני יצר הרע שבעולם! והצילנו אפילו ממלאך קדוש ומלאך טהור, רק תן בנו מלאך טוב מוחלט וגמור ויצר הטוב האמיתי, ומשול עלינו אתה לבדך! שנהיה מבוטלים לגמרי לאין סוף ממש, ואתה לבדך תנהיג אותנו על פי רצונך האמיתי.

 ובאמת רצוננו לבטל הבחירה לגמרי, ואין אנו חפצים בשכר כלל, רק לעשות נחת רוח לפניך, אז הסר ממנו את כח הבחירה ונזכה להכלל באורך הטוב והמתוק והנעים של אין סוף!!!

והסר ממנו כל מיני מסכים המבדילים ביננו וביניך, ונזכה להתקשרות ודביקות גמורה ומוחלטת בך יתברך לנצח נצחים!

והצילנו נא מן אש היצר הרע ואש התאוות, זכנו לאש קודש, אש קדושה, אש התלהבות דקדושה, אש המלאכים דקדושה, וזכנו שיסבבו ויקיפו, ויתעברו בנו כל מלאכי השלום, מלאכי השרת, מלאכים טובים דקדושה, ותהיה לנו ממשלה על המלאכים כולם, וכולם יהיו תחתנו ויעשו רק רצוננו לטובה, ויכנעו לפנינו, ויהיו בעזרנו וישמרנו, בזכות רבי נחמן בן פייגא, רבינו נ נח נחמ נחמן מאומן.

ובפרט עבר בנו ושלח לנו וכו' את : מיכאל הכהן הגדול שר ואפטרופוס של ישראל, גבריאל, אוריאל, רפאל, נוריאל, אמתיאל, טוביאל, צדקיאל, יופיאל, רזיאל, חכמיאל, דעתיאל, זגזניאל, פתחיאל, כתראיל, חכמיאל, ביניאל, חסדיאל, גבריאל, תפארתיאל, פאריאל, נצחיאל, הודיאל, יסודיאל, מלכותיאל, מלכיאל, קדושיאל, עדיאל, שמחיאל, ישמחאל משיחיאל, אהביאל, יראיאל אכתראיל, שמועיאל, מטטרון, סנדלפון, נחמניאל, נחמיאל, עוזיאל, עזראיל, אמוניאל, אליאל, יהואל, טרניאל, גדשניאל, סתריאל, שדיאל, נתנאל, חסדיאל, נחליאל, נחיאל, חניאל, כתביאל, מחשביאל, חשביאל, לביאל, איתיאל, זהריאל, זוהריאל, נקיאל, עיניאל, ענויאל, קומיאל, זריזיאל, שיריאל, שמריאל, ישראל, פדיאל, לחמיאל, שלומיאל, שלימותיאל, זכריאל, זכרוניאל, שחוקיאל הטוב דקדושה, רקודיאל, תמימיאל, תמכיאל, מקדשיאל, שתיקיאל, דבריאל, רצוניאל, חשקיאל הטוב, סמכיאל, יפפיה שר התורה, חזקיאל, עמנואל, טהריאל, ששוניאל, שכליאל, חלקיאל, שבתיאל. וכל המלאכים הטובים דקדושה שבעולם.

ועזרנו שלא יקנאו ויתגרו בנו המלאכים כלל, רק ישמחו ויתרצו שיש לנו ממשלה עליהם, וזכנו לאחוז בכסא כבודך שהוא שורש נשמות ישראל, ותן בנו כלים להכיל את כל הקדושה הנוראה הזאת.

א"ש (לכוין אל שדי) תמיד תוקד על המזבח לא תכבה – 7 פעמים.

רבות מחשבות בלב אש ועצת ה' היא תקום, עצת ה' לעולם תעמוד, מחשבות ליבו לדור ודור, ה' יודע מחשבות אדם כי המה הבל.

 אדון הנפלאות! כבר הודעתנו על ידי עבדיך צדיקי האמת, כי מעלת המחשבה עליונה מן הכל, ומן כל המחשבות נעשה דבר ממשי, ועיקר ויסוד ושורש הכל- הוא שמירת המחשבה. והנה כבר קיבלתי על עצמי לשמור המחשבה, אבל אתה ידעת כמה שמתגרה בנו היצר הרע בכל עת שעה ורגע, עד אשר אין מניח אותנו לשמור המחשבה כלל! ומתגרה בנו בכל מיני מחשבות לא טובות, ולא נקיות ומגונות, ודמיונות וציורים רעים וכו' ואתה לבדך ידעת כמה צער וטרחה יש לנו מזה בעוונותינו הרבים!

אהה עלינו!  אוי לנפשנו! כי באנו במעמקי מים רבים, ואין מזור לנפשנו, צללנו לתוך עמקי תהומות, נשאבנו לתוך סערה גדולה בתוך מים אדירים, עברו על נפשנו המים הזידונים, שתינו מים רעים ומלוחים ועכורים, מי ראש ולענה, טבענו ביון מצולה, ואין מעמד, באנו במעמקים מים רבים ושיבולת שטפתנו, פצו עלינו פיהם אריה טורף ושואג, כוחות הלא טוב כתרוני, סבבוני פרים וכלבים רבים, אבירי בשן רדפוני, ה' אתה ידעת!

ובכל זאת לא שכחתיך והנני עדיין זועק וקורא אליך במקום שאני, במקום שפל שכזה, במחשבות מגונות שכאלה, והנני מקווה ומצפה ומייחל וממתין ותאב ומשותקק שתחוס ותחמול על נפש אומללה שכמוני, על השבור לשברי שברי שברי שברים שכמוני, על חסר עצה ודעה ובינה ותבונה ושכל בכלל שכמוני, על בעל לב אבן ממש וערלת לב שכמוני. על קטן שבקטנים, שפל שבשפלים, פחות שבפחותים גרוע שבגרועים, תולעת קטנה באדמה.

זבחי אלקים רוח נשברה, לב נשבר ונדכה אלקים לא תבזה. אני מאד משתוקק אליך, אני רוצה לעשות רק רצונך, צמאה לך נפשי כמה לך בשרי, נכספה וגם כלתה אליך, אהוב נפשי חמדת לבבי, אין לי מילים לתאר את גודל האהבה והשתוקקות שיש לי אליך, מאור עיני וכל חיותי, ששון ליבי ושמחת חיי!

 רצה ה' להצילני, ה' לעזרתי חושה! כי הנה ארבו לנפשי שונאים, חיות טרף, שידים ורוחות, קליפות נוראות וחזקות וחצופות, היצר הרע וכל חיילותיו, חיילות חיילות, כיתות כיתות, של מלאכי חבלה, משלחת מלאכי רעים, קליפת עמלק הארורה, ואדום וישמעאל, השטן בעצמו, הס"מ בעצמו ונקבותיו,

ואתה ה'           

 

אל תעזבני ה' אלהי, אל תרחק ממני, כי כלו ימי ביגון ושנותי באנחה, כשל בעוני כוחי ועצמותי עששו,

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*