logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

מכירת בשר טריפה ועם חלב רח"ל

מכירת בשר טריפה ועם חלב רח"ל

בשר-טריפה-2-220מכירת בשר טריפה ועם חלב רח"ל

http://www.jdn.co.il/news/550527

בפשיטה שנערכה אתמול באטליז “דהן” בשוק רמלה על ידי נציגי משרד הבריאות, יחידת הפיצו”ח של משרד החקלאות, הפיקוח העירוני והיחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל, נמצא כי במקום נמכרים ומיוצרים מוצרי בשר שונים המוצגים ככשרים באמצעים שונים לרבות שימוש במדבקות הנושאות מצג כשרותי.

זאת למרות שבמקום אין תעודת כשרות ואין השגחה כלל מטעם הרבנות המקומית המוסמכת היכולה לפקח על קליטת הסחורה ועיבודה, ווידוא שהסחורה הנקלטת אכן כשרה ושאין בעיה של בשר שנתעלם מן העין.

במקום נמצאו בשרים שאינם מוכשרים ואינם מנוקרים וכן חלקים אחוריים. כמו כן קיים חשד חמור לרכישת חלקי בשר מבית מטבחיים טרף.

עפ”י ההלכה יש חובה “לנקר” חלקים מסויימים בבשר הבהמה על ידי הוצאת חלקים האסורים באכילה, ולהכשיר את כל מוצרי הבשר והעוף לפני אכילתם.

בשר טריפה 3

שימוש בבשר לא מנוקר ולא מוכשר הינו חמור ביותר ומטריף את הכלים.יש לציין כי מלאכת הניקור וההכשרה היא מלאכה מורכבת ועל כן חל איסור לעשות בהם שימוש באטליזים המושגחים ועל אחת כמה וכמה שהמכשלה קיימת באטליזים ללא כשרות.

אשר על כן הציבור שומר הכשרות נקרא ככלל להיזהר מלרכוש בשר ומוצריו בעסקים ללא תעודות כשרות כחוק אף אם אלו מציגים חותמות כשרות או מצגי כשרות שונים על גבי חלקי הבשר השונים ובכלל זה אטליז “דהן” משוק רמלה.

״מקרה זה מצטרף למקרים נוספים של שחיטות שנעשות ללא פיקוח תברואתי, וטרינארי וכשרותי והדבר מסוכן וכמובן, הבשר טרף. שומר נפשו יירחק״ מציין רפי יוחאי מנהל היחידה לאכיפה בכשרות ברבנות הראשית לישראל.

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*