logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

מכתבים לצדיקי הדור מזכי הרבים


יונת שלום1
מכתבים  לצדיקי הדור: מכתב לשני צדיקי הדור מזכי הרבים

ב"ה ,

 

יום ו' לס' "עַד אָנָה יְנַאֲצֻנִי הָעָם הַזֶּה וְעַד אָנָה לֹא יַאֲמִינוּ בִי

בְּכֹל הָאֹתוֹת אֲשֶׁר עָשִׂיתִי בְּקִרְבּוֹ" (במדבר יד, יא) כ"ה סיון תשע"ה לפ"ק, פה עיה"ק נתניה תובב"א

החיים והשלום וכל טוב סלה אל כבוד קדושת מרן אדמו"ר מהאלמין, והצדיק הקדוש רבי אמנון יצחק שליט"א

במדבר (יד, א) וַתִּשָּׂא כָּל הָעֵדָה וַיִּתְּנוּ אֶת קוֹלָם וַיִּבְכּוּ הָעָם בַּלַּיְלָה הַהוּא: (ב) וַיִּלֹּנוּ עַל משֶׁה וְעַל אַהֲרֹן כֹּל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַיֹּאמְרוּ אֲלֵהֶם כָּל הָעֵדָה לוּ מַתְנוּ בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם אוֹ בַּמִּדְבָּר הַזֶּה לוּ מָתְנוּ: (ג) וְלָמָה ה' מֵבִיא אֹתָנוּ אֶל הָאָרֶץ הַזֹּאת לִנְפֹּל בַּחֶרֶב נָשֵׁינוּ וְטַפֵּנוּ יִהְיוּ לָבַז הֲלוֹא טוֹב לָנוּ שׁוּב מִצְרָיְמָה: (ד) וַיֹּאמְרוּ אִישׁ אֶל אָחִיו נִתְּנָה רֹאשׁ וְנָשׁוּבָה מִצְרָיְמָה: (ה) וַיִּפֹּל משֶׁה וְאַהֲרֹן עַל פְּנֵיהֶם לִפְנֵי כָּל קְהַל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל: (ו) וִיהוֹשֻׁעַ בִּן נוּן וְכָלֵב בֶּן יְפֻנֶּה מִן הַתָּרִים אֶת הָאָרֶץ קָרְעוּ בִּגְדֵיהֶם: (ז) וַיֹּאמְרוּ אֶל כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר הָאָרֶץ אֲשֶׁר עָבַרְנוּ בָהּ לָתוּר אֹתָהּ טוֹבָה הָאָרֶץ מְאֹד מְאֹד: (ח) אִם חָפֵץ בָּנוּ ה' וְהֵבִיא אֹתָנוּ אֶל הָאָרֶץ הַזֹּאת וּנְתָנָהּ לָנוּ אֶרֶץ אֲשֶׁר הִוא זָבַת חָלָב וּדְבָשׁ: (ט) אַךְ בַּה' אַל תִּמְרֹדוּ וְאַתֶּם אַל תִּירְאוּ אֶת עַם  הָאָרֶץ כִּי לַחְמֵנוּ הֵם סָר צִלָּם מֵעֲלֵיהֶם וַיהֹוָה אִתָּנוּ אַל תִּירָאֻם: (י) וַיֹּאמְרוּ כָּל הָעֵדָה לִרְגּוֹם אֹתָם בָּאֲבָנִים וּכְבוֹד ה' נִרְאָה בְּאֹהֶל מוֹעֵד אֶל כָּל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל: (יא) וַיֹּאמֶר ה' אֶל משֶׁה עַד אָנָה יְנַאֲצֻנִי הָעָם הַזֶּה וְעַד אָנָה לֹא יַאֲמִינוּ בִי בְּכֹל הָאֹתוֹת אֲשֶׁר עָשִׂיתִי בְּקִרְבּוֹ.

הננו להודות לכבוד קדושת מרן אדמו"ר מהאלמין, ולצדיק הקדוש המזכה הרבים רבי אמנון יצחק שליט"א, על המסירות נפש שלכם להחזרת יהודים בתשובה שלא יאכלו בשר טרף,

וז"ל מה שכותב כ"ק האדמו"ר מהאלמין שליט"א שם: ובפרט שמגלה כעת את כל האמת על מה שמפטמים את אחינו בני ישראל ממש בנבילות וטריפות, חלב ודם, יש מהם שמחטיאים את ישראל לתיאבון שתפרנסים ומקבלים כסף, וישנם רבנים שאומרים שהכל כשר בלי שידעו כלל מה שהולך בתוך המשחטות ואפילו לא בודקים כלל בכוונה תחילה כי יודעים שהמצב גרוע מאד, ואזי הם נקראים כבר "מומר להכעיס" שהרי אין לו שום תועלת בזה וגם שלא מקבל כסף כלל, רק  מפני שזה אומר טרף אז "אני" אגיד כשר, ולא יודעים, ולא מאמינים כלל בשכר ועונש שלכל בן אדם שאומרים לו שזה כשר,אזי  הוא יקבל עונש עד סוף כל הדורות , זאת אומרת שכל בן אדם מחשבים לו בשמים כאילו נתן לאכול ל – 58 מיליון אנשים [ראה בחשבון המצורף בע"ה – וזה מה שכתוב חכמים הזהרו בדבריכם] ואנו שומעים הרבה מדרשותיו הקדושות ואנו מאוד מתעוררים לתשובה והלואי שנזכה באמת לעשות תשובה, וכבודו ב"ה זכה להכניס יראת ה' ואהבת ה' למיליון יהודים ומקבל כבר שכר גם על כל היהודים בכל העולם כי חז"ל אמרו בברכות דף ו' ע"א, וז"ל: שנאמר אז נדברו יראי ה' איש אל רעהו ויקשב ה' וגו' מאי ולחושבי שמו אמר רב אשי חשב אדם לעשות מצוה ונאנס ולא עשאה מעלה עליו הכתוב כאילו עשאה, וידוע מחז"ל (סנהדרין כג א' אבות דרבי נתן פרק ג', ועוד): כל המקיים נפש אחת מישראל (מעלה עליו הכתוב) כאילו קיים עולם מלא, לכן אשרי חלקו בזה ובבא.

המציל נפש אחת מישראל מהו? – כל ישראל ערבים זה בזה

חשבון מספר הצאצאים היוצאים מאדם אחד (בחישוב של חמש ילדים למשפחה) במשך עשר דורות (300 שנה), כשכל דור הוא שלושים שנה (בעצם כל דור הוא רק 25 שנה).

צא וחשוב, כשיהודי מעורר יהודי אחד בלבד ללמוד זוהר הקדוש – להקפיד על דיני טהרת המשפחה, לשמור שבת, להניח תפילין ומזוזות, לאכול כשר וללבוש ציצית – הוא הציל בכך 58 מיליון יהודים, שיישארו יהודים.

חשבון פשוט: (כל אחד יכול לבדוק במחשבון) חמש ילדים שכל אחד מביא חמש ילדים מגיע לאחר 11 דורות ל 48 מיליון ילדים

  1. 5

5

  1. 25

5

  1. 125

5

  1. 625

5

  1. 3125

5

  1. 15,625

5

  1. 78,125

5

  1. 390,625

5

  1. 1,953,125

5

  1. 9,765,625

5

  1. 48,828,125

             המקיים נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא

אחר דרישת שלום מעכתה"ר בכל האותות והכבוד, אבוא בזה בדבר גדול למען הצלת הכלל.

הנה ידוע לכבודכם שניהלתי זה כמעט יובל שנים את המערכות של הכשרות בארה"ב ולפני שבע שנים עברתי לגור בארץ הקודש, לעת זקנתי, וחישבתי לבוא אל המנוחה ואל הנחלה. אך זה עתה נודע לי מה שהולך כאן בענין הכשרות שרח"ל הסמ' (הסט"א) הוא הבעל הבית, ולא האמנתי למראה עיני ממה שקורה כאן בארץ הקודש, לאחר שנכנסתי לפני ולפנים בעניני השחיטה והניקור, כידוע מה שהתפרסם בשם גדולי הרבנים,וקול קורא מרבני ארץ ישראל על זה, ואני לא האמנתי היתכן כדבר הזה? שכל ועדי הכשרות ישתקו על מה שקורה כאן? וחשבתי שמא אין הדברים כהווייתן?, וטרחתי לשאול, וראיתי שאני מדבר ממש אל הקיר, וכולם מטומטמים מנבילות וטריפות חלב ודם[1], וישנם רק יחידים ששומעים ומוכנים לתקן, ואני עובד איתם ב"ה, ואמרו לי כהנה וכהנה תירוצים שונים ומשונים, וראיתי כי הכל שקר וכזב, והבל יפצה פיהם, ולדאבונינו בעוה"ר עדיין לא שמענו שועדי הכשרות יפעלו בזה. והפסוק צועק "אבל אשמים אנחנו על אחינו" נתקיים כעת במלואו.

לכן אני כותב ומדפיס ספרים חדשים וישנים על הכשרות ובפרט על ניקור, והנה מצאתי חוברת שנדפס בארצות הברית רובו באידיש וזה קיצור דברים ששומעים בהקלטה [2.5 שעות] של התאחדות הרבנים מארצות הברית. אם כבודכם מעונינים לפרסם אצלו את הקונטרס הרצוף כאן אתן את זה לאנשים לתרגם בלשון הקודש שכל אחד יבין מה שמדברים 70 רבנים גדולי ישראל, ולא נותנים לדבר למי שרוצה להגיד האמת ומשתיקים אותו, ומספרים שם שכל הגלאט זה בכלל לא גלאט, וכמו ששיקרנו על כל האנשים משך עשרות שנים, כמו כן נעשה את זה גם בניקור, והרב המכשיר השותף שלו אומר אני לא נותן לעשות סטטמנט כזה, ונלחמו אחד עם השני כמו שכתוב "וחד בחד כי סביך" שומו שמים על זאת, ונלחמנו על זה בכל הכוחות וכמעט שהרגו אותי כמה פעמים, וכתבתי על זה ספר בצאתו בשלום, איך שניצלתי והניסים שהיו לי אז, אבל זה גם באידיש. ומה אפשר לעשות שלדאבוננו האנשים האלו רוב ימיהם או כל ימיהם נתפטמו באיסורי נבילות וטריפות חלב ודם כמו שכתב החפץ חיים בספרו נדחי ישראל, שהוצאתי לאור לפני לערך 50 שנה, וגם אני באמצע לגמור הספר דבר בעתו מהחפץ חיים זי"ע, על הכשרות, ואולי אשלח את זה עם המכתב הזה.

ע"כ באתי בשורות אלו למען הצלת נפשות אחינו בני ישראל מארץ הקודש אשר נאנקים ואין רוצים להתגעל בנבילות וטריפות חלב ודם, ולמען קדושת ארצינו הקדושה, לתקן כל הדברים הנ"ל בכל רחבי ארץ הקודש. והנני לברך בזה את כ"ק, שיזכה עוד לרבות בשנים, להמשיך את פעליו החשובים להגדיל תורה ולהאדירה באושר ועושר מנוחה ושמחה ונחת בבריות גופא ונהורא מעליא וכל טוב ברוחניות וגשמיות מעתה ועד עולם באריכות ימים ושנים טובים בעזרת ה' אמן סלה, וחפץ ה' בידו יצליח. וכדאי מצוה זו שיקרב ביאת משיחינו כמו שכתוב בספר ברית מטה משה שאם לא היו אוכלים נבילות וטריפות משיח היה מגיע מזמן, עכ"ל כ"ק אדמו"ר שליט"א במכתב להצדיק הקדוש רבי אמנון יצחק שליט"א [ומאריך עוד בזה – כמו שמופיע באתר הזוהר].

עד כאן מה שנוגע לענינינו, שאני הקטן רוצה להעיר הערותי, וזה החלי בס"ד:

בפרשה הזאת אנחנו רואים איך שהמרגלים דברו לשון הרע על ארץ ישראל, ומכל השבעים זקנים לא היה רק יהושע וכלב שאמרו טובה הארץ מאוד מאוד וכל הצדיקים פחדו לומר האמת לאמיתו במה שנוגע להקב"ה שעיני ה' אלוקיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה, ואנו רואים בפסוקים שרצו לסקול אותם באבנים על שאמרו את האמת, וכן אנו רואים בימינו שישנם רק 2 צדיקים שמגלים לנו האמת ולא מפחדים מהאקדחים  של השותפים של עמלק, ולא מהאקדחים של הרבנים שיותר גרועים מהעמלקים שהם לא די שלא נותנים הכשרים ולא היו שוחטים ולא יודעים בין ימינם לשמאלם, ואומרים לנו שהכל כשר, בלי שידעו מה הולך בין ימינם לשמאלם, מה טמון בזה?

שאלתי לרב אחד, הלא אתה יודע שההכשר של הרב מחפוד טרף ולמה אתה אוכל?

התירוץ היה! בגלל שאמנון יצחק אומר אסור, אני אוכל!!!

אני שואל אותו, אם הרב אמנון יגיד שגילוי עריות אסור, גם כן תעשה את זה" הלא חלב זה כמו גילוי עריות מה בין זה לזה?

הרב צעק עלי מחוצף, ובזה נגמר הענין!!!

שומו שמים על זאת! האם הם באמת כולם מומרים להכעיס, כמו שכ"ק כתב במכתבו החילוק?

עיינתי בזה ומצאתי תשובה, ואולי אפשר קצת לדון אותם טיפה קטנטונת לכף זכות!

הנה בפרשת השבוע בענין של המרגלים מביא החפץ חיים בתחילת ספרו על לשון הרע, שהלשון הרע הגרוע ביותר היה על ידי המרגלים שדברו לשון הרע על ארץ ישראל ומזה אנחנו סובלים עד ימינו אלה, ומביא בשם הזוהר הקדוש שכל הענין היה מפני הכבוד שלהם שפחדו שבארצינו הקדושה לא יהיו ראוים להיות נשיאים, ומפני שחיפשו את הכבוד!! עשו מה שעשו והביאו חורבן לכל העולם שאין כדוגמתו, וכולנו מבינים את זה.

וכעת לענינינו, הרבנים של דורנו שאומרים שהכל כשר וישר, מבלי שישמעו את הקלטות הדרשות והמסמכים שיש היום לעיני כולם, וגם זכינו היום (כז' סיוון התשע"ה) שהרבנות הראשית הודו ואמרו שבשר טרף במפעל שתחת סמכותם נארז ככשר חלק- (חוקר בכיר של הFBI שהרבנות שלחו למפעל, אישש את כל החשדות, והשוחט עבר בדיקת "פוליגרף" !!! שיצא שהכל אמת ויציב!! אחד שסיפר את זה והכל אמת ויציב ) ונתפרסם בכל העולם וגם באינטרנט  (ונעשה מזה חילול ה' שאין לתאר) וכל העיתונים היום מלאים כתבות על הבדצי"ם הללו שכבר אין מה לסמוך עליהם, והרבנות הראשית לישראל, שעצרו את כל הייבוא מדרום אמריקה, וזה רק מעט  ממה שגילו לציבור יראי ה', ו אם כך הדבר אז בוודאי שמסוגלים להכשיל ישראל  בנבילות וטריפות חלב ודם (וגם שמעתי משוחט אחד שאמר לי שהוא דורס את העוף במשחטה ,כי הפס ייצור רץ והוא חייב להספיק!!! שומו שמיים!! הרי הוא כבר יצא מחזקת שוחט!!!,  (רצוף כאן הלינק על הכתבה של הבשר טריפה מרוסיה שהגיע למפעל בסמכות הרבנות)

אבל מה הבעיה ? יש לנו בדצי"ם שאצלהם הכל כשר מרוסיה מיפן מסין, כמו אצל מחפוד ששמעתי מכבודו, למה לו לריב עם המשגיחים ויראי ה' שהוא "מחנך" אותם לפי שיטתו ואומר להם לא ככה עובדים!!, יש לו פתרון קל ומהיר! לוקחים ישר מגויים מרוסיה ונגמר הענין, בין כך העיקר כסף כסף ועוד הפעם כסף כבר הרי לא צריך שום כשרות ה”י], וכך עושים הון תועפות על גבי הציבור וגוזלים את נפשם רוחם וממונם, ואשרי חלקכם שיצאתם עם האמת לפרסם לכל העולם שידעו את האמת, ושגוזלים את נפשם רוחם וממונם!!!.

עכשיו בעת המשך כתיבתי המכתב הזה כבר יום ראשון בפרשת קרח, ונזכרתי מה שהפסוק אומר ש250 איש נלחמו נגד משה רבינו ע"ה. ויש סיפור נפלא ש250 רבנים רצו לעשות חרם על הבעל שם טוב זי"ע דוקא במוצאי שבת, שהבעל שם טוב לא יִוָּדַע לו ולא יוכל לעשות כלום, וככה החר"ם יגמר בלי שידע ולא יוכל לעשות כלום.

הבעל שם טוב זי"ע הגיע מהבית שלו עם העגלה ונסיעה שלוקחת כמה ימים נעשה קפיצת הדרך ובא בתוך כמה דקות, ואמר להם כך:

אני ישראל בעל שם טוב, אני יצאתי מהבית שלי לפני 15 דקות והגעתי עכשיו לכאן, כי ראיתי מה שאתם רוצים לעשות. לכן דעו לכם שאתם כמספר  250 איש כמו אצל קרח שהיו 250, ואם אתם עושים את החרם עלי, תפתח הארץ את פיה ותבלע אתכם כמו אצל קרח, והתחילו למנות את הרבנים הללו, ויצא בדיוק 250 ונבהלו ולא עשו את החרם.

ראה במדבר טו לב: וַתִּפְתַּח הָאָרֶץ אֶת פִּיהָ וַתִּבְלַע אֹתָם וְאֶת בָּתֵּיהֶם וְאֵת כָּל הָאָדָם אֲשֶׁר לְקֹרַח וְאֵת כָּל הָרְכוּשׁ: (לג) וַיֵּרְדוּ הֵם וְכָל אֲשֶׁר לָהֶם חַיִּים שְׁאֹלָה וַתְּכַס עֲלֵיהֶם הָאָרֶץ וַיֹּאבְדוּ מִתּוֹךְ הַקָּהָל: (לד) וְכָל יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר סְבִיבֹתֵיהֶם נָסוּ לְקֹלָם כִּי אָמְרוּ פֶּן תִּבְלָעֵנוּ הָאָרֶץ: (לה) וְאֵשׁ יָצְאָה מֵאֵת ה' וַתֹּאכַל אֵת הַחֲמִשִּׁים וּמָאתַיִם אִישׁ מַקְרִיבֵי הַקְּטֹרֶת:

הדבר מזכיר לי מה שרבני הערב רב נלחמו נגדכם, ועכשיו התגלה שהכל היה שלא לשם שמים [ואני לא מדבר מהרבנים שזייפו את שמם], אבל בואו ונראה אפילו הרבנים שחשבנו שהם צדיקים איפו הם עכשיו? למה אומרים שהכל כשר? וכי הם לא יודעים כלום מה הולך בשחיטה?, ולוקחים על עצמם את הגהינום של כל היהודים עד סוף כל הדורות, מה יהיה איתם כשהISIS יגיעו ויעשו שחיטה על יהודים חס ושלום [והרבנים האלו אולי יהיו מהראשונים שהם אשמים על הכל] בגלל שהאכילו אותנו בנבילות וטריפות חלב ודם, וזה יהיה מדה כנגד מדה, כי התירו לאכול ולשחוט טריפות לכן במדה כנגד מדה ישחטו אותם בתחילה, כמו שאמר כ"ק מרן האדמו"ר רבי אהרן מבעלזא זי"ע שכל כוחו של הרשע הגרמני ימ"ש בא  על ידי שאכלו מאכלות אסורות!  שהיו שוחטים קלים ומזה נולד עמלק הגרמני, והיה במדה כנגד מדה מפני שלא השחיזו הסכינים כדבעי – השחיז את החרב של הבעל דבר שהוא שר של עמלק.  ועל ידי זה היה בכוחו לשחוט מיליוני יהודים רח"ל (בשם כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא זי"ע ספר דרשות הגר"ש שווייצער זי"ע).

מה הרבנים האלו לא יודעים כל זה, לאיזה סכנה הם מכניסים את עם ישראל?.

די!!! סבלנו מספיק מהשקר של הערב רב!!!!

ולכן אני שמח מאוד שיש עוד כמה צדיקים בדור הזה שלא מפחדים לומר את האמת על הערב רב.

ופלא מאוד ששמענו ברדיו מהרב הראשי לחולון אברהם יוסף [יותר טוב לכתוב עליו רב הרשע, כי אבא שלו מרן זיע"א אמר עליו שהוא מאכיל חמץ  בפסח מכשיל ביין נסך , וראינו שהיה מפורסם בכל העולם, וכולם הפסיקו לאכול הכשר שלו, וגם אנו מתוכם אחרי ששמענו לשונו הארורה ושקריו מיד הפסקנו לאכול ההכשר הזה], אחרי שראיתי מה שאמר הסלפן הזה על כ"ק אדמו"ר מהאלמין שליט”א, הלכתי ובדקתי במקומות רבים  את הספרים של כ"ק אדמו"ר מהאלמין, אם הסיפור הנ"ל זה נכון, שלא היה שוחט, ולא היה אף פעם בשחיטה, וספרתי והגעתי לערך 1767 קבצים להורדה בחינם!! – ספרים וקונטרסים! וקול קורא על הכשרות ושחיטה וניקור,ואף כאן בבתי מדרשות הספרים שלו נמצאים עוד מלפני 40 שנה!!!! ומצאתי מכתבים בתוך הספרים מכל רבני הבית דין של העדה החרדית משנת תשכ"ט, ועוד יותר מאלף מכתבים מכל גדולי דורנו של לפני 50 שנה, וגם ראיתי 4 מכתבים ששלחו לאדמו"ר, מבית מרן רבי עובדיה יוסף זצ"ל .אבל זה הנ"ל המתהדר בשם של רב העיר, שקרן בינלאומי, בדיוק כפי שעשו ברוסיה שעשו עיתון וקראו לו "האמת" והרי הכל שמה היה  שקרים יום יומיים ורמאויות מחרידות שלא היו ולא נבראו והכל היה כמובן שקרים, ששאלו אותם איך אתם עושים זאת וקוראים לעיתון שלכם עוד "האמת" לא פחות ולא יותר. הם ענו אכן זה הכל שקרים ורמאות, אבל אם נשטוף את המוח של כולם עם השקר, זה יהיה אמת!. כך זה בדיוק הנ"ל שאפשר לתת לו מדליה בשקר, ואף פרס נובל לשקרן  שכזה שכבר יצא  שמו, ויש לו מוניטין רב.

וביררתי שגדולי הרבנים האמיתיים, אוכלים משחיטה נפרדת,קטנה, ולא נוגעים בבשר פיגול הזה, וישנם גם לצערינו רבנים שאינם יודעים, וסומכים כמו שכולנו סמכנו על השם והמותג של הכשרות, ולא ידענו מה הולך מאחורי הקלעים!! , וכך נכשלנו כולנו במאכלות אסורות.

ונוראים הדברים מה שכתב האדמו"ר:

הַמַלְאָךְ ה' הַצַּדִּיק הַקָּדוֹשׁ רַבִּי אַהֲרֹן מִבֶּעלְזָא זְיָ"ע אמר שֶׁסַּכִּין הַשּׁוֹחֲטִים הַפָּגוּם גָּרַם בַּשּׁוֹאָה שְׁחִיטוֹת הַיְהוּדִים רָחַ"ל,

בְאוֹתוֹ הַמָּקוֹם שֶׁהָיָה הַשְׁחִיטוֹת שֶׁל הַבְּהֵמוֹת הָיָה אַחַר כָּךְ מַחֲנֵה הַהַשָׁמָדָה

וְהַדְּבָרִים מַבְהִילִים בְּיוֹתֵר, לְמִי שֶּׁמִּתְבּוֹנֵן הֵיטֵב, בְּדַפֵּי הַהִיסְטוֹרְיָה שֶׁעָבַר עַמֵּינוּ בְּעֵת מִלְחֶמֶת הַשּׁוֹאָה, שֶׁבְּאוֹתָם הַרְכָּבוֹת שֶׁהוֹבִילוּ אֶת הַבְּהֵמוֹת הֲלֹא כְּשֵׁרִים, לְהַאֲכִיל אֶת כְּלַל יִשְׂרָאֵל פִּגּוּלִים, כַּעֲבוֹר עַשְׂרוֹת שָׁנִים הוֹבִילוּ בָּהֶם אֶת אַחֵינוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, לְמַחֲנֶה הַהַשָׁמָדה 'אוֹשְׁוִויץ', וּבְאוֹתוֹ הַמָּקוֹם שֶׁהָיָה הַשְׁחִיטוֹת שֶׁל הַבְּהֵמוֹת הָיָה אַחַר כָּךְ מַחֲנֵה הַהַשָׁמָדה[2] וְכַיָּדוּעַ שֶׁעַל רְכַבוֹת הַהַשְׁמָדָה הָיָה כִּיתּוּב 'הוֹבַלֹת בְּהֵמוֹת', וְזֶה הָיָה הַכִּתּוּב מֵאוֹתָם שָׁנִים, (וְאָנוּ רוֹאִים כָּאן מַמָּשׁ מִדָּה כְּנֶגֶד מִדָּה) ה"י.

ומה שהביא בשם הַגָּאוֹן  שֶׁבְּדוֹרֵנוּ פְּאֵר הַדּוֹר וַהֲדָרוֹ הָרַב עוֹבַדְיָה יוֹסֵף שְׁלִיטָ"א, [זצוקללה"ה], אָמַר כִּי כָּל הָאֲנָשִׁים שְׁנִיסְפוּ בְּשׁוֹאָה הָיוּ גִּלְגּוּלִים, [עוֹד שָׁמַעְתִּי מִשְּׁמוֹ שֶׁהֵם הָיוּ מִדּוֹרוֹ שֶׁל מָרְדְּכַי הַצַּדִּיק וְאָכְלוּ שָׁם בִּסְעוּדָה לָכֵן נֶאֶסְפוּ כָּעֵת רָחַ"ל מִפְּנֵי שֶׁנֶּהֱנוּ מִסְּעוּדָתוֹ שֶׁל אוֹתוֹ רָשָׁע, וְזֶה הָיָה הַתִּקּוּן שֶׁלָּהֶם (וְרַבִּים יָצְאוּ נֶגֶד דִיבּוּרוֹ שֶׁל אוֹתוֹ צַדִּיק) וַאֲנִי הַקָּטָן אָבִיא רְאָיָה לִדְבָרָיו, שֶׁכַּיָּדוּעַ שֶׁאוֹתוֹ רָשָׁע 'הִיטְלֶר' יִמַּח שְׁמוֹ וְזִכְרוֹ, הָיָה מַקְפִּיד בְּכֹל יוֹם וְיוֹם שֶׁיַּהַרְגוּ דַוְוקָא עֲשֶׂרֶת אֲלָפִים אִישׁ לֹא פָּחוֹת וְלֹא יוֹתֵר, [כָּךְ כָּתוּב בְאֶנְצִיקְלוֹפֶדְיָה – הַחֶשְׁבּוֹן בְּדִיּוּק לְפִי בָּתֵּי הַגַּז, וְכַמָּה שֶׁלֹּא הָיָה לוֹ מָקוֹם בְּבָתֵּי הַגָּז הָיָה חוֹפֵר בּוֹר גָּדוֹל וְהִכְנִיס לְשָׁם לְעֵרֶךְ 1600 יְהוּדִים וְכִסָּה אוֹתָם, וְיֵשׁ כַּמָּה אֲנָשִׁים שֶׁזָּכוּ לְהִינָצֵל וּלְהִשָּׁאֵר בַּחַיִּים סִפְּרוּ אֶת זֶה] וְזֶהוּ מֵרוּמָז כְּנֶגֶד עֲשֶׂרֶת אֲלָפִים שְׁקָלִים שֶּׁשָּׁקַל הַמָּן הָרָשָׁע – לְאַחַשְוֵורוֹשׁ, שֶׁגַּם אָז נִתְחַיְיבוּ כְּלָיָה מֵאוֹתוֹ סִיבָּה – שֶׁנֶּהֱנוּ מִסְּעוּדָתוֹ שֶׁל אוֹתוֹ רָשָׁע, כְּמוֹ שֶׁאִיתָא בַּגְּמָרָא מְגִלָּה (יב.): "מִפְּנֵי מַה נִתְחַיְיבוּ שׂוֹנְאֵיהֶן שֶׁל יִשְׂרָאֵל שֶׁבְּאוֹתוֹ הַדּוֹר כְּלָיָה? אָמַר לָהֶם: אִמְרוּ אַתֶּם! – אָמְרוּ לוֹ: מִפְּנֵי שֶׁנֶּהֱנוּ מִסְּעוּדָתוֹ שֶׁל אוֹתוֹ רָשָׁע" ע"כ.עוֹד יָדוּעַ מֵעִנְיַן מִּשְׁפַּט נִירְנְבֶרְג שֶׁבְּדִיּוּק נִשְׁפְּטוּ וְנִתְּלוּ עֲשָׂרָה נָאצִים ימ"ש, וְהֵם כְּנֶגֶד עֲשֶׂרֶת בְּנֵי הָמָן וְהֵם בְּעַצְמָם גַּם אָמְרוּ כֵּן, (ובהמשך נדבר מזה בהרחבה).

וּבְּדוֹרֵינוּ אָנוּ הֶעֱמִיד לָנוּ הַקָּבָּ"ה אֶת מֶלֶךְ פָּרַס – 'אִירַאן', יִמַּח שְׁמוֹ וְשֵׁם זַרְעוֹ וְרוֹצֶה לְכַלּוֹתֵינוּ. [וּשְׁמוֹ "הָמָן" כָּךְ אָמַר לְבַד שֶׁהוּא נֶכְדּוֹ – וְגַם שְׁמוֹ בְּאִירַנִית כָּךְ] עַל כֵּן צְרִיכִים אֲנַחְנוּ לְהִתְחַזֵּק בְּיוֹתֵר בְּעִנְיַן הַכַּשְׁרוּת, וּלְהִזָּהֵר מִמַּאֲכָלוֹת אֲסוּרוֹת בְּכָל צַד שֶׁהוּא.

וזה לא די לבן שלו מה שמרן אביו זיע"א אמר שזה כבר עלה 6 מיליון יהודים, והוא נלחם נגד אבא שלו, זי"ע,

וכשבדקתי את הספרים שחיבר האדמו"ר, מצאתי עוד מכתב שכתב כ"ק אדמו"ר מהאלמין שליט"א בצום גדליה תשע"א

וזה לשון המכתב: היות ואנחנו עומדים בעשרת ימי תשובה, ואי אפשר לעשות תשובה אם לא יודעים החטא, לכן טלפנתי היום להגה"צ רבי שלום יהודה גראס אבדק"ק האלמין לשאול אותו כמה שאלות וכו', וזה החלי בעזהי"ת:

שאלה? האם שחיטת העופות בארצות הברית ובארץ ישראל הם כשרים? [על שחיטת הבהמות ידוע לי כבר שהכל טרף גם בארץ ישראל וגם בארצות הברית – מה צריך יותר מזה שהרבנים של העדה החרדית כמו הגה"צ רבי משה שטרנבוך שליט"א יצא במודעות גדולות נגד שחיטת בהמות שהכל מה ששחטו בשביל העדה חרדית זה טריפה מפני נקיבת הכריסים – וכל אחד יודע את זה – הגה"צ רבי מאיר בראנסדורפער זצ"ל ולהבחל"ח הגה"צ יורביץ שליט"א ועוד כמה גדולים מהעדה שיצאו נגד זה – ודיברתי עם שוחטים וסיפרו לי שהם יודעים כבר 7 שנים מזה רק לא סיפרו – וכששאלתי להרה"צ רבי מאיר בראנסדורפער זצ"ל [שליט"א] פעם, אם אפשר להאמין להשוחטים הכל מה שאומרים? ענה לי שכתוב בתשובת הרשב"א על השוחטים: שקר בימינם, אינני זוכר המקור בדיוק.

עוד סיפר לי הגה"צ רבי דניאל פריש זצ"ל הסיפור עם הסירכות מה שהיה לפני יותר מ 30 שנה שגה"צ רבי מאיר בראנסדורפער זצ"ל תפס שכל הבדיקה של העדה היה יותר גרוע מהבדיקות של האוי יו OU בארצות הברית – [שמתירים בהמות עם שטריקען – כך קוראים לסירכות גדולים] וכ"ק מרן מתולדות אהרן דרש ברבים שכל אנשי שלומו לא יאכלו בשר בהמה ואיימו עליו להרוג אותו והסיפור באריכות – עד שאמר אם כך, שמאיימים עלי שאני צריך להתיר דבר אסור, אז אעשה לי בית דין לחוד בלי העדה, והרב הצדיק רבי מאיר יהיה ראש בית דין – ואז כששמעו העדה, אמרו לו תעשה מה שאתה רוצה, רק אל תעשה בית דין – זאת אומרת שסדנא דארעא חד הוא (בבא קמא דף י"ב ע"ב)], וכעת אני שואל על בשר עוף, האם הוא כשר גם בארץ וגם בחוץ לארץ.

תשובה! מה שהלך בחוץ לארץ כתבתי חיבורים שלמים, וזה היה המלחמה שלי 40 שנה, כתבתי לכל  ורבנים הגדולים הרבה מכתבים, ואין לי כוח לכתוב הכל מחדש, רק אם יקרא הספר קול השחיטה וספר קול השוחטים, יראה ויבין על קצה המזלג מה שהולך שם בארצות הברית.

ועל ארץ ישראל אספר רק על קצה המזלג, כי באמת לא היה לי כוח להתחיל עם הקצבים בארצינו הקדושה שהם גם כן שותפים של עמלק, ראה רש"י קידושין דף פ"ב ע"א: טוב שבטבחים ספקי טריפות באות לידו וחס על ממונו ומאכילן. והקצבים בארצנו הקדושה הם באמת צדיקים גדולים שהם מקיימים ומאמינים ברש"י הקדוש ומוכנים להרוג מי שיעמוד נגדיהם, ואכמ"ל.

עכשיו אספר לכבוד תורתו הרמה, מה שהיה לפני מלחמת יום הכיפורים בשנת תשל"ג, אז יצאתי נגד השחיטות שם בארצות הברית שהשוחטים שוחטים עם סכין פגום ושוחטים 1200 עופות לשעה, ושוחט אחר בא עם אווירון [מטוס: (אגב: לשון מטוס כתוב באדרא רבא וזוטא)] מיוחד, להרוג אותי בפנסלאוועניא, ששחטתי שם להרב ממרגרטין זצ"ל, וניצלתי ממש בדרך נס,  ויש על זה כמה עדים שיכולים להעיד.

החלטתי שאני נוסע לימים נוראים לארץ ישראל שלא יוכלו לתפוס אותי.

הייתי אז ביום הכיפורים בקרית אתא אצל הקרעטשנעווער רבי זצ"ל.

נתתי לשחוט הכפרה שלי לשוחט ידיד שלי שהפיץ אז בארץ ישראל את הספר שלי נפש ישעיה על כשרות המאכלים.

ובשחיטה אני שומע איך שהשוחט נכנס עם הסכין למפרקת, אמרתי לו לבדוק הסכין עם כשר? ושחט הלאה לעוד כמה אנשים, ואני שומע שבכל עוף נכנס למפרקת, לא יכולתי להתאפק ושאלתי אותו, איני מבין כשאני שוחט והסכין נוגע למפרקת דוקר לי בלב, שאולי הסכין נפגם, שהסכין מאבד את חזקת כשרות, וידוע שלא קל להעמיד סכין שיש לו פגימה, [וזה שמספרים להאנשים שהסכינים שלנו טובים מאוד – זה אמת שזה טוב יותר מלפני 70 שנה הקודמים ביוראפ – אבל זה טוב אם לא נכנסים למפרקת, וכו'], ואני שואל אותו למה אתה נכנס כל עוף למפרקת?

ענה לי כך המנהג בארץ ישראל, שכל השוחטים שוחטים כך שנכנסים למפרקת!!! [אחר כך ראיתי איך ששוחט בן 70 שנה שוחט להאדמו"ר מקרעטשנעף (רבי הערשעלע רוזנבוים זצ"ל, שגר אז בקרית אתא, ואחר כך גר בירושלים). את הכפרה שלו, ושמעתי קנאק [קול] גדול שנכנס גם כן למפרקת, אמרתי להקרעטשנעווער רבי זצ"ל, שיבדוק הסכין של השוחט שלפי דעתי הסכין צריך להיות פגום].

שאלתי את השוחט למה אתה נכנס למפרקת?

ענה לי שהוא שוחט בחיפה בשחיטה גדולה, והבעל הבית היה לו הרבה עופות שנשארו אדום מדם תחת הכנפיים, וזה בא בגלל שהשוחט לא שחט הורידין לגמרי, שעד אז השוחטים היו נזהרים לא לנגוע במפרקת, על כן שחטו כך, ואז כל עוף עלה הרבה כסף, וכשאשה באה לקנות עוף וראתה שקצת אדום תחת הכנפיים לא רצתה לקנות, והנשים היו בודקות את העופות כמו דיימאנט – יהלום, וכך נשאר להקצב כל יום כמה מאות עופות.

על כן אמר הטבח, "טוב שבטבחים" להשוחטים, אם אתם יכולים לשחוט עד המפרקת טוב, ואם לאו אקח שוחטים חילונים, והם יעשו מה שאני יאמר להם, וכך התחיל השחיטה הזאת והיו הרבה פגימות, [והיה בהלה גדולה בין השוחטים, כי היו שוחטים שאמרו שהכל פגום, ואמרו שהם מוכנים לשחוט אבל לא לפסוק על הסכין שהוא כשר שלפי דעתם זה פגימה – ] עד שהעמידו בודק סכינים, [והשוחט לא בדק בכלל את הסכין – זאת אומרת שראש הרשעים היה הבודק סכינים] והבודק היה צריך להבחין מה זה פגימה גדולה ומה לא נקרא פגימה גדולה, וכך ירדו מטה מטה עד שמתירים פגימות כמעט בכל ארץ ישראל.

  הסיפור הזה היה בשנת תשל"ג.

ועכשיו אספר סיפור שהיה לערך בשנת תשמ"ח.

הייתי לוקח עופות אצל פרענקאל בקאנטרי על יד סאויט פאלסבורג, פעם נסעתי לשם עם עוד כמה רבנים, חלק מהם בחיים.

כשנכנסתי לשם עמד שם יהודי אחד עם סכין של שחיטה בידו, ושאל אותי אם אני יודע לבדוק סכין? (הוא לא הכיר אותי ואני לא הכרתי אותו).

עניתי לו קצת!!!

ונתן לי סכין אחד לבדוק ואמרתי לו שהסכין יפה, ונתן לי סכין אחר ושאל אותי מה אני אומר לסכין הזה?

עניתי לו בדרך ארץ, יש משהוא!

שאל אותי מה זה המשהוא הזה, שאתה מרגיש, האם אתה היית מכשיר את זה אחר שחיטה?

עניתי לו, אני הייתי מטריף אפילו מאות עופות, ואפילו שהייתי צריך לשלם מכיסי!!!

שאל אותי איפה למדת שחיטה?

עניתי לו אצל כל  השוחטים מעדתנו שהיו בברוקלין בשנת תשכ"ז, והיה לי מלמד צדיק רבי מרדכי פרידמאן שלמד אצל המחבר של המטה אשר, ואחד שלמד אצל המחבר של הלוטה בשמלה, ועוד שוחטים זקנים שהיו אז בני שישים ויותר לערך.

וכך למדו אותי!!!

אמר לי השוחט הזה, תשמע קוראים לי שלום ראט אני כבר שוחט 40 שנה באורוגוויי ולמדתי את הבנים שלי שחיטה, וידעו ב"ה טוב מאוד, והעמידו סכינים יפים מאוד, ונסעו לארץ ישראל, ואני נוסע לימים טובים לארץ ישראל ומבקש מהבן שיראה לי הסכין, ומראה לי סכין פגום, וזה הסכין שהראה לי, ושאלתי אותו למה אתה נותן לי סכין פגום?

ענה לי אבא! כאן בארץ ישראל הולכים לשחוט לכתחילה עם סכין כזה!!!

צעקתי עליו, איך יכול להיות דבר כזה שמתירים לכתחילה סכין פגום?

ענה לי, אדרבא בוא איתנו יחד לבודקים של העדה ועוד, ותשאל אותם ותראה האמת לאמיתו!

לקחתי מונית, ולקחתי איתי עוד שני רבנים שיבואו יחד איתי, ונכנסתי לבודק הסכינים של העדה חרדית, ואמרתי לו אני שוחט באורוגוי, ויש לי שאלות, ואינני רוצה להטריף על חינם, ורציתי לדעת מה פוסקים הבית דין הגדול בירושלים?

וכשאמרו לי שזה כשר לכתחילה, כמעט נפלתי בחלשות דעתי, החזקתי את עצמי שלא יראו שהולך משהוא כאן!

על כן רציתי לשאול אותך מה אתה אומר?

אמרתי לו תיכף על המקום, היות וכבודו סיפר לי כל זה, זאת אומרת, כעת הכל על אחריות שלי שאני צריך לעשות וללחום נגד זה, ואני כבר עברתי כאן שבעה מדורי גיהנם במלחמתי נגד השוחטים שותפים של עמלק,

על כן אני רוצה שכבודו יבא איתי תיכף ומיד לכ"ק מרן אדמו"ר מקאשוי שליט"א [זצ"ל], והסכים, וכך נשים את כל האחריות על כתפיו, ויהיה לי תשובה בבית דין של מעלה למה לא נלחמתי נגד הפירצה הזאת!!!

אמרתי לבנו של האדמו"ר מקאשוי זצ"ל שיקרא לכל הבנים הרבנים שיודעים טוב שחיטה וגם יקליטו את כל זה, וסיפר הכל, והראה לו את הסכינים, והאדמו"ר מקאשוי התאנח אנחה גדולה, אוי וויי!!!

הילדים שאלו אותו אחר כך מה היה האנחה הזאת?

ענה להם, שכשאחד מהרבנים הגדולים גאב"ד העדה החרדית נפטר, בא אליו האדמו"ר מתולדות אהרן בשליחותו של כ"ק מרן האדמו"ר מסאטמאר זי"ע שהאדמו"ר מקאשוי יקח את הרבנות ולהיות גאב"ד בעדה החרדית, ועניתי להאדמו"ר מתולדות אהרן כך:

אני אונגערישער רב, ובאונגערין הרב היה בעל הבית על האנשים, אבל בירושלים הבעלי בתים הם הבעלי בית על הרב ואומרים לו מה לעשות, על כן זה לא בשבילי.

ועכשיו ראיתי שהייתי צודק, עד כאן הסיפור במכתב הנ"ל.

ובזכות זה שיש לנו ב"ה שני צדיקים כמו יהושע וכלב שלא מפחדים לומר האמת[3] אפילו שהם בסכנה גדולה נזכה שנגאל בקרוב ממש בב"א.

הכותבים והחותמים למען המצוה של הצלת נפשות משמד ממש, ולמען גודל קדושת ארץ ישראל, וקירוב הגאולה ברחמים אמן.

 

החסידים מהעיר נתני'ה

ה"ה ר' יצחק נתן שיחי'ה

ה"ה ר' רפאל אברהם ייד שיחי'ה

ה"ה ר' סאסי שי שיחי'ה

ה"ה ר' יעקב גלעם שיחי'

ה"ה ר' מאיר קסטיל שיחי'

ה"ה ר' עובדיה גרובימן שיחי'ה

 

ועוד רבים וטובים שתקצר היריעה מהכילם שהפסיקו לאכול משחיטתם כאן בעיר נתני'ה

[1]               ) לחם שערים

            הספר הזה יצא לאור בזמנו של הגר"א זצ"ל, המנקר הגה"צ רבי משה מק"ק קיראן מצא שכל העיר ווילנא אוכלים חלב דאורייתא, והגאון החסיד מווילנא זי"ע לקח עשרה גדולי ישראל ובתוכם אחיו רבי שלמה זלמן זצ"ל, וישבו זמן רב וביררו כל מלאכת והלכות הניקור ומצאו שאמת נכון הדבר שכל העיר ווילנא נכשלו באכילת חלב, וכל העשר רבנים דשם חתמו על קול קורא איך לתקן הענין של הניקור, – נדפס בקובץ ספרי ניקור ט' כרכים

[2] ) הַצַּדִּיקִים הַקְּדוֹשִׁים בְּמִלְחַמְתָּם הַגְּדוֹלָה לְהַצִּיל אֶת עַם יִשְׂרָאֵל מִכְּלָיָה חַס ושלום.
הַבַּעַל שֵׁם טוֹב הַקָּדוֹשׁ רָאָה הַגְּזֵרָה הַנּוֹרָאָה שֶׁל אוֹשְׁוִיץ וְנִסָּה לְבַטְּלוֹ

    מִכְתַּב שֶׁכָּתַב הַצַּדִּיק הַקָּדוֹשׁ מוֹרֵנוּ וְרַבֵּנוּ רַבִּי יִשְׂרָאֵל בַּעַל שֵׁם טוֹב זי"ע לַחֲבֵרוֹ הָרַב הק' מ' מָרְדְּכַי מטלוסט זי"ע

    ["בֶּן גילו הַצַּדִּיק נִסְתָּר" – כָּךְ כָּתַב בְּכַמָּה מִכְתָּבִים מהבעש"ט זי"ע אֵלָיו]

          בָּאִגֶּרֶת הַקֹּדֶשׁ [דַּף קעב] (יג), מִכְתַּב ס' [נו' 183]: [נִדְפַּס בְּסֵפֶר "הַתָּמִים" – יָצָא לָאוֹר בְּוַארְשָׁא י"ב לַחֹדֶשׁ תַּמּוּז שְׁנַת תרצ"ו – חוֹבֶרֶת רְבִיעִית] וְזֶה לְשׁוֹנוֹ:

   ב"ה, אוֹר לְיוֹם ג' ראה ת"ק טי"ת אוֹשְׁפִּיצִין,

   לַחֲבֵרִי הָרַב הק' מ' מָרְדְּכַי מטלוסט

   למע"ש (לְמַעַן שְׁמוֹ) תֵּכֶף לָבוֹא כִּי רוֹאֶה אֲנִי דְּבָרִים לֹא טוֹבִים עַל הַקְּהִלָּה, וְטוֹבִים הַשְּׁנַיִם מִן הָאֶחָד וְנַמְתִּיק סוֹד, "וְסוֹד ה' לִירֵאָיו", בִּטְחוֹנִי חָזָק שֶׁתֵּכֶף תָּבוֹא לְפֹה תִּקַּח אִתְּךָ הַכְּתָבִים הַיְּדוּעִים לְךָ מִמּוֹרֵנוּ הק' נ"ע כִּי נְחוּצִים הֵם לִי. חֲבֶרְךָ דו"ש בְּאַהֲבָה נֶאֱמָנָה. יִשְׂרָאֵל בעל שם טוב מטלוסט. עד כאן.

    וכן ידוע שהאחים הקדושים רבי ר' אלימלך ורבי זושא זי"ע נדדו בגלות ממקום למקום לתקן את ישראל עד שהגיעו לאושפצין זו אושביץ, ושם הסמ"ך מ"ם לא נתנם לעבור, וחזרו חזרה. רואים מכאן עד כמה גדולה האחיזה של הסטרא אחרא בעון מאכלות אסורות, עד שגדולי הצדיקים הקדושים כדוגמת מרן הבעל שם טוב, רבי אלימלך ורבי זושא, ורבי נתן אדלער והדברי חיים מצאנז זי"ע לא עלתה בידם לתקן את הקילקול הנורא, ובלי התיקון נגזרה הגזירה רח"ל, וכל האבידה הנוראה של יותר מששה מיליון יהודים הגיע בגלל זה, ועוד רואים בזמנינו כמה רח"ל יתומים ואלמנות וגזירות נוראות ומשונות, וכל זה בגלל החטא הנורא של מאכלות אסורות. ותודה להשם יתברך שזיכה על ידינו לעשות 400 ספרים על עניני כשרות ומאכלות אסורות, על שחיטה ניקור חלב ודם, שהם כנגד 400 מחנה עשו דקליפה כנודע. ואפשר לפרש דהא דמרדכי הצדיק לבש "שק", כדי לתקן את ענין הנ"ל,"שק" גימטריה 400 [ראה באריכות בראשית חכמה].

[3]         ) בספריית חב"ד אגרות הקודש תשי"ח כותב, כ"ק האדמו"ר מליובביץ:

          כג. אמנם, לדאבוננו ישנם כאלה שממשיכים באורח חייהם כרגיל, "איש תחת גפנו ותחת תאנתו") לשון הכתוב – מלכים-א ה, ה. מיכה ד, ד .(ומוצאים כל מיני תירוצים וטענות וחשבונות (כדלקמן) שלא לעשות מאומה.

          האמת היא, אבל, שכל התירוצים והטענות והחשבונות הם דברי הבל,  שטות ושקר, שמכניס היצה"ר שבחלל השמאלי, שכל כוונתו היא להסית ולהדיח אותם – לא בנוגע לעצמם, אלא בנוגע לאחרים – לעמוד מן הצד ולא לנקוף אצבע במים קרים ("און נישט איינטונקען קיין פינגער אין קאַלטע וואַסער") בשביל הצלת אלפים מילדי ישראל שרוצים לנתקם מיהדות, תורה ומצוות, בה בשעה שהיו צריכים לעשות הכל, ואין לך דבר שאסור לעשותו, בשביל למנוע ממישהו לעשות פעולה כלשהיא לנתק ילדי ישראל מתורה ויהדות!

          וראיתי בספר שיח שרפי קודש, שהאדמו"ר מחב"ד דיבר עם כ"ק אדמו"ר מגור של היום שהיה בביקור אצלו, וביקשו שילמדו את האברכים להיות פוסקי הלכות וישלחו אותם לישובים שחסרים להם רבנים ומורי דרך, ודיבר איתו בכמה אופנים, וכו'. ואפשר שדברי קדשו כאן הם מה שדיבר מחמת כאב לבו שאין מוכנים החרדים למסור נפש למען ללמד את העם שבשדות.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*