logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

לכבוד יומא דהילולא של הרבנית הצדקנית מהאלמין ע"ה י"א סיון תשע"ה

נר נשמה מאיר - נר לחיים

לכבוד יומא דהילולא של הרבנית מהאלמין ע"ה יא סיון תשע"ה

להורדת מזמורי תהילים שנוהגים לקרוא בבית העלמין( קובץ pdf): תהלים בבית הקברות האלמין

ב"ה,

 

'האדמו"ר מהאלמין בהספר  בהר המנוחות יא סיון על הרבנית [חלק ב]

לצפיה בסרטון:

https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=OMsZgMyjRCw

הספד יום השנה של הרבנית הצדקת

מרת טויבא בת חיים אליהו ע"ה
בהר המנוחות ירושלים יא סיון תשע"ה

"נדיבי עמנו נאספו עם אלקי אברהם" במקום הזה, ובאנו היום לגמול חסד לזוגתי להבחל"ח הנפטרת הרבנית הצדיקת מרת טויבא בת הרב חיים אליהו ע"ה.

זכות לנפטר

נתאספנו כאן ליום היארצייט השני של להבחל"ח זוגתי הרבנית הצדיקת ע"ה.

אמרו חכמינו ז"ל בגמרא (שבת דף קנ"ג ע"א) "אחים בהספידא דהתם קאימנא", פירוש שהנפטר נמצא כאן בשעת ההספד, ופירוש שני, "דהתם" כלומר בעולם האמת "קאימנא" אני עומד ואיני יכול לעלות אלא על ידי מעשיכם, ולכן צריך לומר דברי תורה, ודברי התעוררות, כדי להעלות את נשמתו, וכל מעשה טוב שיבוא על ידי זה, נזקף לזכות הנפטר, עליו השלום.

בְּעֵת שֶׁהַנְּשָׁמוֹת וּנְפָשׁוֹת שׁוֹמְעִין תְּפִלָּתָן שֶׁל הַחַיִּים הַמִּתְפַּלְּלִין עַל צַעֲרָן, אָז עוֹלִין לָרוּחוֹת שֶׁבְּגַן עֵדֶן (זֹהַר חֵלֶק ב דַּף קמא עַמּוּד ב), וְהָרוּחוֹת עוֹלִין אֶל חַדְרֵי גַּן עֵדֶן אֲשֶׁר שָׁם נְשָׁמוֹת הַקְּדוֹשׁוֹת, וּמְעוֹרְרִין הָאָבוֹת שֶׁבְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל, וְשָׁם מִשְׁתַּחֲוִים לִפְנֵי כִּסֵּא הַכָּבוֹד וּמִתְפַּלְּלִין עַל הַחַיִּים, עכ"ל. ומבקשים מהנפטרת הקדושה שתתפלל בעד עם ישראל שיזכו כל עם ישראל לאכול בשר עוף כשר ולהתחבר להרשב"י ע"ה וילמדו כולם זוהר הקדוש ונזכה יחד להגאולה השלימה ברחמים אמן כי"ר.

עכשיו את רואה כל מה שסבלנו קרוב לחמישים שנה, כל מיני טערור, וניסיונות לרצח, וְהָיִית מוּכָנָה להישאר אלמנה ל"ע לכבוד שמים, ופחדים ובזיונות שֶׁסָּבַלְת, וְאַתְּ אולי מהיחידים בכל העולם שסבלו כדבר הזה כל החיים עבור הקב"ה למען עם ישראל שיחזרו בתשובה ויאכלו כשר, וכל הספר בעיר קראקא והסיפור של בעל מגלה עמוקות נדפס בִּזְכוּתֵךְ, ועכשיו את רואה את השכר הגדול הנצחי עין לא ראתה אלוקים זולתיך, וב"ה מכל העבודה שהיית שותפה בכל החיים לכל המלחמות עבור כבוד שמים, ב"ה זכינו שהדרשות שלנו נכנסו כמעט בכל בית בישראל, וכמעט כל אחד יודע שמאכילים אותנו נבילות וטריפות חלב ודם ממש במלוא מובן המילה, בהכשרים המהודרים כמו שבארצות הברית הקצבים רימו את הצה"ק מרן האדמו"ר מסאטמאר בעל דברי יואל זיעוכי"א, כך מרמים את כל הצדיקים בדורינו אנו, כמו שכתבו תלמידי בעש"ט זי"ע שהצדיקים מוקפים עם נחשים ועקרבים, וסובלים מאנשי החצר הסובבים אותם כמו אלישע הנביא סבל מגחזי[א] ובא לעולם כמה פעמים בגלגול לתקן, ובזמן האריז"ל בא בגלגול כלב שחור גדול והיה צריך למסור עצמו למיתה כדי להציל יהודים שזה תיקונו. ואוֹתוֹ הַדָּבָר עוֹשִׂים היום הגבאים עִם כָּל אוֹ רוֹב גְּדוֹלֵי יִשְׂרָאֵל, שֶׁהֵם מְנַהֲלִים אֶת הַכֹּל מסביב בלי לספר לרבנים את האמת, אוֹי לָהֶם מִי יוֹדֵעַ אֵיזֶה גִּלְגּוּלִים ותיקונים יִצְטָרְכוּ לַעֲבוֹר רח"ל.

וְאִם סוֹמְכִים עַל הַגְּדוֹלִים, אָז תדע שאַתָּה סוֹמֵךְ עַל הָאֲנָשִׁים הַגַּבָּאִים שלא מספרים את האמת לצדיק ומי שרוצה להיכנס להצדיק צריך לשלם עבור פרוטקציה שֶׁעוֹשִׂים כֶּסֶף עַל זֶה, כְּמוֹ שֶׁהָיָה עִם צַדִּיק אֶחָד שֶׁלֹּא יָכְלוּ לְהִכָּנֵס אֵלָיו רַק אִם מְשַׁלְּמִים 10,000$ אוֹ יוֹתֵר כֶּסֶף. חוץ ממה שמסננים את האנשים שלא שח"ו לא יבואו אנשי אמת ויספרו מה שקורא באמת, כי אז הגבאים יעופו ויאבדו את פרנסתם, וְהֵם מסובבים את המנהיגים שֶל הַדּוֹר, ובגללם אי אפשר לתקן את הדור.

ומי שמוסר את נפשו עבור כבוד שמים, הקב"ה לא נשאר  חייב, ובאמת אצלנו השכר הכי הגדול הוא ששומעים את האמת בכל העולם, כמו שאמר התנא באבות (פ"ד משנה ב'), בֶּן עַזַּאי אוֹמֵר, הֱוֵי רָץ לְמִצְוָה קַלָּה (כְּבַחֲמוּרָה), וּבוֹרֵחַ מִן הָעֲבֵרָה. שֶׁמִּצְוָה גּוֹרֶרֶת מִצְוָה, וַעֲבֵרָה גוֹרֶרֶת עֲבֵרָה. שֶׁשְּׂכַר מִצְוָה, מִצְוָה, וכו'.

ובוודאי על כל המסירות נפש שלך את פועלת שנזכה פה בעולם הזה לעוד מצוות וזיכוי הרבים והכל היה כדאי, וְאָחַזְתְּ במדת שרה אמנו כמו שכתב הרמב"ם במורה נבוכים (עיי' דברי יואל) שאין שום ספק שאברהם אבינו כשהלך להוכיח את דורו היו זורקים לו חיצים ובליסטראות בראשו, וכשחזר לביתו שרה אמנו הַיְיתָ חובשת את ראשו ואומרת לו עכשיו אתה יכול להמשיך הלאה בעבודתך, ותמשיך להוכיח את הרבים ולקרבם ולהכניסם תחת כנפי השכינה, ע"כ.

ומן השכר הגדול שיש לָךְ אַתְּ זוֹכָה להיכנס להיכל של שרה אמנו, לכן נא ללכת לאבות הקדושים ולספר להם איך שמאכילים את עם ישראל בסכין פגום, וחלב ודם, וכמעט אף אחד לא איכפת לו לתקן את המכשול הגדול והנורא, ולבקש ולהתחנן שתרבה רוח הטהרה בישראל ויהיו דברינו נשמעים ויתקנו את המכשולות והקלקולים ואמר הבעל שם טוב זי"ע ששמע במתיבתא דרקיע מפי הקב"ה את הפסוק "בזעם תצעד ארץ" ר"ת זביחה עירובין מקוואות, שעל זה חייב כל רב בישראל לתקן ולהוכיח, וב"ה ישראל קדושים וטהורים, ואלפי ישראל מכשירים את הכלים, והפסיקו לאכול בשר בהמה, ולאכילת עופות תיקנו כמה שחיטות קטנות ומהודרות כמו שהיה בארצות הברית. ועתה אנו מתכוננים למשיח צדקינו שאז נוכל לאכל מן הזבחים ומן הפסחים בבנין בית המקדש בב"א.

ומצינו בחזקי' המלך שאמרו חז"ל (בבא קמא דף ט"ז ע"ב) על פסוק וכבוד עשו לו במותו, מלמד שהושיבו ישיבה על קברו, ואחר כך איתא שם בגמרא קיים זה מה שכתוב בזה, קיים אמרינן לימד לא אמרינן, ועיין בתוס' דף י"ז ע"א ד"ה ואמר מר גדול לימוד שמביא לידי מעשה, לימד ודאי לא אמרינן דהא ודאי עדיף שמביא את הרבים לידי מעשה כשמלמדם, עי"ש.

ועוד שם בתוס' דף ט"ז ע"ב ד"ה שהושיבו ישיבה על קברו, כתבו לפי שהרבה תורה בישראל, כדאמרינן בסנהדרין דף צ"ד ע"ב שבדקו מדן עד באר שבע ולא מצאו איש ואשה תינוק ותינוקת שלא היו בקיאין בטומאה וטהרה וכו'. רואים מזה שהרבה תורה בישראל, וגם שהרביץ טהרה בישראל, עד כדי כך שתינוק ותינוקות ידעו הלכות טהרה.

וב"ה שזכינו להקים בבתינו ישיבת המקובלים שבכל שבוע מתאספים עשרות אנשים זקנים עם נערים ולומדים ונותנים שיעורים בתורת הרשב"י, ומתקיית נבואת הרשב"י שאפילו ילדים קטנים ילמדו זוה"ק. ועיין בירושלמי (שקלים פ"ב ה"ה) אין עושין נפשות לצדיקים, דבריהם הן הן זכרונם, עיי"ש.

אשת חיל מי ימצא

אודה ה' בכל לב תמיד תהילתו בפי, בדרך שאדם רוצה לילך מוליכין אותו, והקב"ה שלח לי עזר גדול, ועל ידי עֶזְרָתָהּ הַגְּדוֹלָה, זכיתי לפעול את הפעולות הגדולות של הדפסת ספרים וזיכוי הרבים, בכל יסודות הדת, שהיא הכינה את כל הדרוש, ועמלה ביותר שאוכל להתמסר כל כולי  לתורה ולזיכוי הרבים ובפרט בהכנסת אורחים, שאחר שאמרתי לה שאם האשה לא יושבת ביחד עם האורחים השכר כאילו הקריבו כל הקרבנות בבית המקדש, לכן לא ישבה אף פעם ביחד עם האורחים, וישבה בחדר אחר, וכל הפעולות של צדקה וחסד, של דברים העומדים ברומו של עולם, שאי אפשר לפרט המסירת נפש שלה, ובפרט על זביחה עירובין מקואות, שזה היה סוד ירידת הבעל שם טוב הקדוש לעלמא הדין ורמז על זה.

הבעל שם טוב הקדוש זי"ע ראה ברוח קדשו מה שיהיה הנסיון האחרון בעקבתא דמשיחא:

הבעל שם טוב הק' זי"ע שומע במתיבתא דרקיע ש"מקוה" ש'חיטה וע'ירוב הם יסודי הדת שהעולם עומד עליהם

שמעתי שתלמידי הרבי ישראל בעל שם טוב זכרונו לברכה היו יושבים ביחד ומתוכחים איזהו הדבר העקרי שראש ומנהיג הדור צריך להשגיח עליו.

יש מהם אמרו שהעיקר הוא להשגיח על הזביחה שיהיה השו"ב ירא שמים, וכן בכל שאר ענינים השיכים לזה כי חס ושלום מאכלות אסורים מטמטמים את הלב.

ויש שאמרו עירובין הוא העיקר כי הלכות שבת כהררים התלויים בשערה (חגיגה דף י' עמוד א') והאיסור חמור מאוד.

ויש אמרו מקוה היא העיקר להשגיח שהמקוה תהיה כשרה בלי שום חשש, כי אם יסוד בנין האדם הוא חס ושלום בלי כשרות קשה לו מאוד להתגבר על הרע רחמנא ליצלן.

רבנו הבעל שם טוב בא לעולם לתקן השחיטות, שרוב השוחטים שחטו אז עם סכין פגום, והבעל שם טוב עשה והתקין סכינים חדשים, והיה מלחמה גדולה נגדו[ב]. (עיין שו"ע הרב יו"ד סימן י"ח מה שכתב בזה).

עוד שמעתי והראה לי להבחל"ח מחותני כ"ק אדמו"ר מקלוזנבורג זצ"ל כשהייתי אצלו לדבר על ענין הכשרות הראה לי את דברי בעל הדברי חיים מצאנז זצ"ל מה שכתב בשו"ת דברי חיים" (יו"ד ח"א סימן ז') על גרמניה, ומבאר שם שאין עבירה כמאכלות אסורות שמטמטם הלב הישראלי, ובעווה"ר ראינו על ידי זה יצאו מן הדת כמה קהילות בארץ לוע"ז [לערך ארבעה מיליאן יהודים רח"ל] שאכלו ונתפטמו בנבילות וטריפות על ידי השוחטים ובודקים הקלים, וגברו עליהם דעות זרות עד שנאבדו מן הקהל (עיי"ש). ועל ידי עון השוחטים הקלים היה מלחמת העולמית הראשונה והשניה. (ראה בספר תירוש ויצהר הקול קורא'ס שיצאו אז לאור מכמה בתי דינים בווארשא, איך שאכלו ונכשלו אז בשנת כת"ר ובשנת תרס"ו בנבילות וטריפות וחלב דאורייתא ובשר חמורים רח"ל, ותבין).

ולהמלחמות האלו היא סבלה הרבה מאוד שאי אפשר לתאר ולספר, ועכשיו בשמים רואה ומקבלת השכר הגדול על זה.

שליח לרשב"י

ואנו מבקשים את הרבנית הצדיקת טובה בת חיים אליהו ע"ה שתהיה שליח לבית דין של מעלה, ולרבי שמעון בר יוחאי, ע"ה למסור להם, שעם ישראל צדיקים קדושים וכולם רוצים לעשות תשובה מחכים על המשיח שיבוא ברחמים בזכות לימוד הזוהר הקדוש, ואנחנו משתדלים לעשות מה שמוטל עלינו לפרסם את הזוהר הקדוש במסירות נפש, להפיץ את הזוהר הקדוש, ושכל יהודי ילמד זהר הקדוש, כמו שכתב בזוה"ק ובבן איש חי זי"ע זקנים עם נערים גדולים וקטנים… ותבקש מלפני הקב"ה שיבטל מעלינו ומעל כל עם ישראל כל המשטינים והמקטרגים, כי עתה לפני הגאולה הם מתגברים ומפריעים את הקדושה מלהתגלות, ורק הקב"ה יכול לרחם עלינו ולעזרינו כדי שיתפרסם מלכות ה' בעולם, לתקן עולם במלכות ש-די.

וכן תספר לרבי שמעון, שאנו עוזרים לו בכל כוחינו במסירות נפש ממש, ועוסקים לילות כימים להפיץ בישראל תורת הזוה"ק, ולתקן תקנות שכל ישראל ילמדו תורת הסוד, שלא יהיו ישראל בבחינת ערל שפתים חלילה וחלילה, שעיקר עיכוב הגלות בעוונותינו הרבים, הוא בגלל אי לימוד תורת הסוד, ובזה תלוי עיקר גאולתינו ופדות נפשינו, ולבקש מרבי שמעון בן יוחאי ע"ה, שיתן לנו כוח ועוז, להמשיך להאיר את עם ישראל, ולקרב את ישראל לאבינו שבשמים.

ומן השמים קא זכו לה, שיקוים תפילת דוד המלך, "אגורה באהלך עולמים", שימשיכו ביתר שאת וביתר עז גם אחרי פטירתה, לטובת נשמתה, כנאמר "ילכו מחיל אל חיל", וזה יהיה ישיבה על קברה, שתהיה הישיבה הכי הגדולה בעולם שאין כמותה. שכל איש מישראל זקנים עם נערים ילמדו זוה"ק.

לזכות ולזכות

על כן את אחי אנוכי מבקש, בואו לעזרת ה' בגבורים, למען שמו באהבה, להדפיס אלפים קונטרסים, לחזק לימוד הזוהר, ולקים את מצוות חז"ל, להושיב ישיבה על קברו, ולהמשיך להפיץ ולפרסם את תורת הרשב"י, לכל יהודי די בכל אתר ואתר, ולחשוב מחשבות, לבלתי ידח ממנו נידח, כי כל הגאולה תלויה בזה. ולהמשיך את נשמת הרשב"י כאן לדורינו, וכמו שמבטיח הרשב"י (זהר שמות ז:), אשרי מי שיזדמן בזמן התגלות המשיח, כי מי שיהיה באותו זמן באמונה, ומי שיתן עזר וסיוע לשכינה הקדושה, יזכה לאותו האור של שמחת המלך ברוך הוא, שאז ישמח ה' במעשיו, עכ"ל.

ועסקה הרבנית ע"ה בג' דברים שהעולם עומד עליהם, תורה עבודה וגמ"ח, שעזרה לנו בכל העבודת וזיכוי הרבים, שאי אפשר לספר ולתאר במסירות נפש ממש, שיכול להיות שהיא חד בדרא בדברים גדולים אלו, ועל ידי זה זכתה לקיים כל היום חונן ומלוה וממילא וזרעו לברכה. והניחה אחריה בנים כמותה, זרע ברך ה' תפארת בנים אבותם – בוודאי תהי' למליצה ישרה לכל המשפחה, ועבור כלל ישראל, ובודאי תפלתה לא תשוב ריקם, שלא ישמע עוד שוד ושבר בגבולנו ונזכה לישועתן של ישראל מתוך רחמים וחסדים בביגוצבב"א.

אנו מבקשים, שֶׁתִּהְיֶה מְלִיצַת יֹשֶׁר בְּעַד בָּנֶיהָ הַיְּקָרִים שֶׁהָיוּ מְסוּרִים אֵלֶיהָ, לשמש אותה באמונה, בכל נפשה, ובפרט בעת חוליה, ועל ידי עזרתם, זכתה לעשות הפעולות הטובות, ותמליץ טוב עבורה, ובעד הבנים והבנות, ובעד כל משפחתה, ובעד כלל ישראל. ובזכות זה, ימליץ טוב עלינו שה' יתברך ישלח לנו הגואל האמיתי במהרה בימינו אמן.

[א]) מאות שנים אחרי שנפטר גחזי התגלה לאריז"ל וכך נגמר תיקונו.

בזמן האריז"ל הקדוש בצפת היו שני ילדים שלמדו בתלמוד תורה, קראו לו להם יוסף ושלמה והיה ביניהם אהבה, אנשים כינו אותם דוד ויהונתן, כזו אהבה ואחדות הייתה ביניהם, כל הזמן הולכים ביחד ולומדים ביחד, חוזרים הביתה ביחד, גדלו והלכו לישיבה ביחד, לומדים בחברותא ביחד, כל הזמן אנשים אמרו להם שהם כמו נשמה אחת בשני גופים, עד כדי כך הייתה אחדות ביניהם ואפילו התחתנו פחות או יותר באותו פרק זמן. הם הלכו ביחד ופתחו עסק גדול של אריגים מהכסף שקיבלו מהמשפחות והעסק שלהם הלך ופרח והצליח, הם ממש נעשו עשירים גדולים מאוד ושמם הלך ונשמע ממקום למקום והיה להם פרנסה בשפע. שלמה היה ניחן בריבוי ילדים ויוסף לא היה ילדים ויוסף היה רואה את הילדים של שלמה כמו הילדים שלו מרוב שאהבה היה ביניהם, היה משחק איתם והיה מביא להם מתנות. אך אשתו של יוסף הייתה כל הזמן יומם ולילה בוכה על אשר לא זכתה להיפקד בילדים עשר שנים, ובכל לילה בוכה ומורידה דמעות ודמעותיה כמו סכינים אשר קורעות את לבו של יוסף והוא היה כל פעם היה בא אל האריז"ל בבקשה ובתחנונים, "מה עם ילדים מה עם ילדים?" והאריז"ל כל הזמן היה אומר, "לא עכשיו, לא עכשיו", מסכן והוא בצער. בינתיים בצד השני, אשתו של שלמה אמרה לו בכל פעם, "בא לפה חבר שלך עם אשתו ואין להם ילדים, הם עושים עין רעה על הילדים שלי".
תמיד שיוסף היה בא היא הייתה מחביאה את ילדיה בתוך הבית ומסתירה אותם שלא יראו אותם, ובכל הייתה טוענת שהם ישנים ומחפשת סיבות כדי להעלים את ילדיה מעיני יוסף ואשתו אך יוסף הרגיש בדבר. אשתו של שלמה גרמה לפילוג ביניהם ולפתע גרמה לבעלה שישנא את יוסף, הייתה מתריסה ואומרת, "עינו צרה בך והוא אינו כפי מה שאתה חושב ויתכן ששלח ידו אל הכספים של העסק". וככה עד שלאט לאט הדברים חילחלו  וחילחלו עד שבאו לעבודה והיה ניכר שהקשר לא כבתחילה והורגש ריחוק גדול ביניהם, עד שהגיע היום והחלו לטעון טענות קשות אחד כלפי השני ובאחד הימים שלמה אמר ליוסף, "בוא נחלק את העסק לשתיים, בוא ניפרד". יוסף לא אמר כלום, יוסף היה צדיק וגם אשתו, אמר "טוב אז נחלק". הם חילקו את העסק לשתיים. יום אחד הם עמדו ברחוב והיו צעקות גדולות, אנשים לא הבינו, זה דוד ויהונתן? מה קרה עד כדי כך?! אבל כולם ידעו שכל הבעיות התחילו מאשתו של שלמה. הם נפרדו וכל אחד פתח עסק של אריגים בנפרד, לא רחוק אחד מהשני. יוסף ראה ברכה בעסקיו ושלמה הלך מדכי אל דכי, כל הקונים הלכו ליוסף. קנאתו של שלמה הלכה וגדלה על יוסף מפני הצלחתו של יוסף וכישלונו שלו ומרוב שנאתו חיפש דרך כלשהי לגרום לו אסון. בינתיים יוסף הצליח בעסקיו אך ילדים אין, הלך כל פעם לאריז"ל, "מה יהיה מה יהיה", אותו זמן בא לאריז"ל הקדוש ואמר לו האריז"ל, "כעת חייה, בעזרת ה' שנה הבאה בזמן הזה אשתך חובקת בן".
שמע את זה בא הביתה לאשתו, "ברוך ה' יש לנו הבטחה מאריז"ל". אשתו שמחה, זה אריז"ל, זה לא אדם פשוט והנה באמת תוך זמן קצר היא נכנסה להריון, תוך תשע חודשים נולד בן, היה רעש אחרי 26 שנה, רעש בכל צפת, ליוסף נולד בן, כל צפת רעשה. יום הברית הגיע והאריז"ל הוא הסנדק, מאות אנשים הגיעו, אולם גדול והטבחים עמדו ובישלו דגים, חיכו שהאריז"ל יבוא, חיכו וחיכו והשקיעה מתקרבת והאריז"ל לא מגיע אז האבא התחיל לחשוב אולי האריז"ל שקוע  בלימוד קבלה, שקוע באיזה משהו והוא לא שם לב, מחכים וממש דקות אחרונות לפני השקיעה האריז"ל מגיע. מיד אחרי שהגיע הסנדק עשו את הברית, לאחר סיום הברית רצו להגיש את האוכל אך האריז"ל אמר, "רגע, תמתינו רגע, תראו בדרך שבאתי לפה פגשתי כלב גדול שחור והוא בא אלי וביקש ממני שאעשה לו תיקון, שאלתי אותו "מי אתה?", אמר "אני גלגול של גיחזי, משרת אלישע". שאלתי אותו, "למה התגלגלת בכלב?", אמר לי, "אתה יודע שפעם אלישע הנביא שלח את גיחזי שהבן של השונמית מת, נתן לו מקל ואמר, קח את המקל ולך, אל תעשה עם המקל שום דבר ואל תדבר עם אף אחד בדרך ואל תעשה איתו כלום, תשים את המקל על הילד והילד יחיה. אני הלכתי בדרך וראיתי נבלה של כלב ורציתי לבדוק את המקל אם מחיה מתים או לא, שמתי את המקל על הכלב והכלב קם וחי ובכך המקל עשה את פעולתו, אז כוח המקל הלך ובכך הוא לא החיה את הילד. בגלל זה נענשתי לבוא בגלגול של כלב, אני רוצה תיקון עכשיו, כבר מאות שנים אני מתגלגל ואין לי תיקון". אמרתי לו, "עכשיו התיקון שלך אתה צריך להקריב את עצמך בשביל עם ישראל, להציל יהודים".
בזמן שכולם חיכו לאריז"ל מישהו נכנס לברית ורץ לכיוון המטבח ואף אחד לא שם לב, עכשיו כשאנשים מדברים והאריז"ל מדבר איתם הם רואים כלב שחור נכנס במהירות לאולם וכולם נבהלו, רץ לכיוון המטבח, קפץ לתוך כל סיר הדגים, כולם צועקים, אמרו "אכל לנו את כל הדגים, קלקל לנו את הדגים". האריז"ל אמר, "זה לא קלקול אלא זה תיקון, תיקון של הנשמה של גיחזי". כולם לא הבינו כלום, אמר להם, "תדעו לכם שבא פלוני והוא שם רעל בתוך הדגים בזמן שאתם מדברים ומחכים באמצע, רצה להמית את כולכם, זה הכלב שדיבר איתי בדרך שהוא גלגול של גיחזי והוא בא להציל אתכם וזה התיקון שלו". הרי מי ששם את הרעל ורצה להמית אתכם זה שלמה אחרי כל מה שקרה השנאה העבירה אותו על דעתו". הוסיף האריז"ל, "עכשיו אתם יכולים לאכול, את העופות ומטעמים אחרים", ובכך נגמר התיקון של גיחזי. זכותו תגן עלינו אמן.

[ב] ) חבל על דאבדין "ולא" משתכחין, שאין לנו הבעל שם טוב הקדוש בדורינו שיבדוק הסכינים שלנו. (שמעתי פעם ביאור על זה, "ולא" סובב על אלו שהם בבחינת לא (כלום) הם משתכחין).

מזמורי תהילים שנוהגים לקרוא בבית העלמין

מזמורי תהילים שנוהגים לקרוא בבית העלמין 1 מזמורי תהילים שנוהגים לקרוא בבית העלמין 2 מזמורי תהילים שנוהגים לקרוא בבית העלמין 3 מזמורי תהילים שנוהגים לקרוא בבית העלמין 4

 

 

 

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*