logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

שאלות ותשובות בית דין של מעלה

בית משפט עליון

שאלות ותשובות בבית דין של מעלה

חלק ז – א

הפסק דין בבית דין של מעלה

בדין תורה של נשיאי מועצות גדולי התורה, אדמורי"ם, רבנים, ראשי ישיבות, מנהיגי ישראל, ראשי עיר, משפיעים גדולים בשיעורים על הטלפון ותחנות רדיו, ומחזירי בתשובה, מנהיגי תחנות רדיו,

כל אחד נידון לפי כמה אנשים ששומעים בקולו, והיה יכול להשפיע עליהם!!!

(למשל מנהיגי תחנת רדיו יש להם חצי מיליון עד מיליון אנשים ששומעים כל יום, רבנים גדולים שיש להם השפעה על חצי מיליון איש, אדמו"ר על עשרות אלפים איש, ראש ישיבה גדול שהשפעתו על 30,000 איש, ראש עיר שיש לו השפעה על כל העיר [למשל לעזור למחסנים לחלוקת הזוהר הקדוש, ולתת עזרה בחלוקת ספרי זוהר לכל העיר, יש להם הרבה תקציבים, וגם לומר לשומעי לקחו ללמוד דקה זוהר ביום, ולפי זה ידונו אותם בשמים]

נתרכז כעת רק על שאלות שבית דין של מעלה ישאלו את האדמו"ר מהאלמין אחרי 120 שנה, על הכשרות של השחיטות כדי לפטור את עצמו מן הדין!

כִּדְאָמַר רַבִּי שִׁמְעוֹן (גִּיטִין ס"ז:): "בָּנַי שְׁנוּ מִדּוֹתַי" – לִמְדוּ תּוֹרָתִי, וְכֹחוֹ גָּדוֹל, כְּמוֹ שֶׁאָמַר: יָכוֹלְנִי לִפְטוֹר אֶת כָּל הָעוֹלָם מִן הַדִּין. (סֻכָּה מה:). אָמַר רַבִּי שִׁמְעוֹן: אָנוּ קִיּוּמֵי הָעוֹלָמוֹת. (ח"ג, קכ"ח.). והזוהר הקדוש מטהר את כל האדם מכל החטאים.

 

שאלות ותשובות בבית דין של מעלה

וחשבון הנפש של האדמו"ר מהאלמין שליט"א

בית דין: האם הזהרת את אחינו בני ישראל מאכילת נבילות וטריפות חלב ודם?

האדמו"ר מהאלמין שליט"א: התחלתי לעשות חיבור כמו פירוש רש"י כל הש"ס, והדפסתי חלק, ועוד חידושי תורה, ופתאום אני חושב מה אני יענה בבית דין של מעלה? האם חסר פירושים על הש"ס. והנחת לכל עם ישראל לאכול נבילות וטריפות חלב ודם, בגלל שאתה רוצה לעשות פירוש יפה על כל הש"ס דף על דף? והייתי יכול לגמור 7 פעמים כל הש"ס בקלות, והינחתי הכל להציל את עם ישראל מנבילות וטריפות!

בית דין: באמת בחוץ לארץ עשיתה יותר מהכח שלך, אבל בארץ ישראל נתת לאכול לכולם בשר נבילות וטריפות, ולא אמרת ופרסמת מספיק, שפחדת מהילדים שלך שלא יהיה להם בושות, וכולם יגידו שאבא שלך משוגע? מה לא ידעת מאמר חז"ל שיהודי אחד בארץ ישראל שוה כמו 60 בחוץ לארץ, אז למה לא גלית כל מה שאתה יודע מה שהולך בארץ ישראל, האם לא שמעת הסיפור עם תלמיד הבעל שם טוב זי"ע שעשה הסכם עם הסמ"ך מ"ם, שרק בתנאי הזה הוא נוסע לארץ ישראל אם הוא לא יפריע לו מהעבודה שלו, והסמ"ך מ"ם הסכים, ואמר לו אני לא ילך לשם, כשהגיע עם האניה והסמ"ך מ"ם נותן לו שלום, אמר לו הרבי הלא עשינו הסכם שלא תבוא לארץ? ענה לו הסמ"ך מ"ם שם בחוץ לארץ זה השליח שלי, כאן אני הבעל הבית! – ואתה יודע שכאן בארץ ישראל הבעיות עם הכשרות פי מאה יותר גרוע מחוץ לארץ, אז למה שתקת? האם הילדים שלך יותר חשובים מהקב"ה ועם ישראל? האם אתה גם נכנסת לענינים של העבודה זרה של הערב רב, כבוד וכסף?

האדמו"ר מהאלמין שליט"א: לכן אני מזהיר לכם ואומר ברדיו ובדרשות ובכתב, וכל יום יוצא כעת עלון מדריך לכשרות, כדי שלא אפול ברשת המקטריגים בשמים, וכל האשמה של כל ישראל לא ישימו על ראשי, כמו שכתוב במדרש רבה איכה – עה"כ ויצא מבת ציון, וזל"ק: היו גדולי ישראל רואין דבר עבירה והופכים פניהם ממנו, אמר להם הקב"ה תבא שעה ואני עושה לכם כן, עכ"ל.

ובאדר"נ (פכ"ט) וז"ל: מפני מה מתים ת"ח בלא זמנם מפני שהם בוזים בעצמם שאינם נוקמים ונוטרים כנחש על דברי תורה ויראת שמים, עכ"ל.

ולסיום הדברים: אעתיק מה שכתב הלוחם הגדול מוהר"ר חיים סופר זצ"ל בספרו הבהיר שערי חיים דף ו, ע"ב, וז"ל: אוי מיום הדין ואוי מיום התוכחה בבוא עת מועד לכל חי, וכי יפקוד ד' על מעשי אנוש ועל פעולות אדם שיחופש וימצא כתוב: צדיק זה חלל שבת, חסיד זה עבר על נדה, ירא אלקים זה עבר על נבילה וטריפה ושעטנז, קדוש זה עבר על אשת איש, וישתוממו כל אנשי אמונה וישאלו הלא הצור תמים פעלו, ויענהו ד' בסערה: הלא הי' בכחך למחות באיש פלוני אלמוני רשע. מדוע לא זכרת אותו ולא פקדת עליו אשמו וכו' עכ"ל.

[וכמו שאמרתי פעם למשגיח שלנו, שאמר …. ואמרתי לו בשבירת לב מה נענה על זה ביום הדין הגדול והנורא, וענה לי אתה לא יודע? אני שואל אותו מה אני לא יודע??? וענה לי: כי ישנו גיהנום מיוחד לרבנים משגיחים ומוכיחים, ומי שאינו רוצה להיות בגיהנום הזה שילך להיות צנחן בצבא!!! – ולא להיות לא רב ולא משגיח ולא מעורר את הרבים ומחזיר בתשובה.

זה שהרבנים אשמים על הכל כבר כתב ה'דברי חיים' זי"ע שעל ידי מכשול שוחטים הקלים במדינות לוע"ז בגרמניה יצאו לשמד מיליאן יהודים רחמנא ליצלן, זאת אומרת שהבעיה העיקרית שלנו שיורדים מהדת והולכים לשמד[1] זה לא אשמת הקיבוצים והכומרים המיסיאנערן של הארץ, האשמה הוא אך ורק השוחטים והמשגיחים עם הרבנים ביחד], ואיפו היו כל הרבנים שרואים בעינם איך שמשמידים   מיליון יהודים ולא עשו כלום, כמו כבודו מחזיר בתשובה מיליון יהודים ואשמה על ראשו שכולם הולכים למות מפצצת אטום אם לא ילמדו זוהר הקדוש, וכן עוד מיליוני יהודים מכל העולם, והכל באשמתכם. ואם כל אחד ילמוד ספר הזוהר הקדוש יהיו מלא ביראת שמים ויראת חטא.

ושמעתי בהספד לצעיר אחד שנקטף בשנותיו הצעירות, והרב המספיד צועק ש"הצדיק אבד" למה בגלל ש'"ואין "איש" שם על לב", וקיבלתי כמו זרם במוחי אוי וויי!!! הלא הוא אומר "ואין "איש" שם על לב", שמרומז השם שלי ש'לום י'הודה ב'ן א'סתר ואיפה אני, איפה היראת שמים שלי שאני לא מוכיח לכל הפחות בדרך כבוד. והמספידים צועקים שצריכים לעשות תשובה בענין צניעות ועוד, וגם אני צועק על זה, כל הכבוד לכם, וכל האשמה הוא על הצניעות כביכול שהנשים הצדקניות לא הולכים בצניעות, והם הרבנים לבד אשמים בזה, אבל הם אינם יודעים מי באמת הרג את הנפטר הזה [הלא אנו רואים מה קרה אחר כך באושוויץ שהרגו 6 מיליון יהודים, זאת אומרת שעם ישראל הפסידו 6 מליון יהודים.

והצה"ק בעל הסולם זי"ע אמר שכל האשמה שהרגו את השש מיליון יהודים הוא רק בשביל הרבנים שלא אמרו ללמוד זוהר.

וידוע מאמר הבעל שם טוב הק' זי"ע על פסוק בזע"ם תצעד ארץ, ראשי תיבות זע"ם הוא ז'ביחה ע'ירובין מ'קואות, והכוונה בזה, דע"י שמעוררים את העם בשחיטה ובהלכות טהרה ושבת, מסירים את חרון אף ה' מישראל ומעוררים רחמי שמים כי כשיש דין למטה אין דין למעלה כמשאחז"ל), ואפשר לרמז בזה בזע"ם ר"ת ז'והר ע'רב רב מ'קוואות, והביאור בזה: שיסוד הדת זה לימוד הזוהר כמו שכתבו 1300 רבנים צדיקים קדושם וטהורים. ע' ערב רב, שרבני הערב רב הם נגד הזוהר. ומ' זה מ'וכיח, שצריכים לצאת במלחמת חרמה נגד כל אלו שהם נגד הזוהר הקדוש.

בית דין: ב"ה זכית שהיה לך שכל וחשבת כל הזמן מהטענה על זה, בבית דין של מעלה!!!

האדמו"ר מהאלמין שליט"א: לכן אני מזהיר לכם ואומר ברדיו ובדרשות ובכתב, וכל יום יוצא כעת עלון מדריך לכשרות.

 

 

קונטרס

הבשר כשר?

חלק א'

להסיר מכשול מדרך עמי לאפרושי מאיסורא!

כך שכל אחד לא יוכל לטעון בבית דין של מעלה "לא אמרו לי!, לא ידעתי!"

יהודי! עצור והתבונן!

א. "הידעת? אין בשר בהמה כשרה בכל העולם" – הגאון רבי משה יהודה ליב לנדא שליט"א.

ב. "אין לסמוך על שום בד"ץ, כי גם בד"ץ למהדרין יוכול להיות טרף ממש".

ג. "בהרבה ספרים כתוב שעדיף לאכול רק בשר עוף ולהמנע מבשר בהמה".

ד. "רוב בשר בהמה שיש בשוק הוא טרף, וגם יש בו איסור כרת, כי לא יודעים את הניקור".

ה. "עדיף לאכול בשר חזיר שזה רק לאו, מאשר לאכול בשר בהמה שיש בו חשש כרת".

ו. "אני אוכל רק עוף משחיטה קטנה, כי בשחיטה גדולה אי אפשר להיות כשר".

ז. "תאוות אכילת בשר ותאוות ממון – שתי סימנים של הערב רב, אל תסמכו על שום כשרות שחיטה רגילה בגלל שמרויחים מליוני שקלים".

ח. "איך אפשר לסמוך על השחיטה, אם לא הייתי שם ובדקתי בעצמי?"

ט. "מאכלות אסורות, אסורות, גם אם יש הכשר בד"ץ עליהם".

י. "השוחט חס על ממונו ולא על כבוד קונו, לכן תאכלו רק משחיטה קטנה ששי לך מומחה גדול שאומר שמאה אחוז כשר".

יא. "בשר עוף משחיטה קטנה וכשרה, ודגים – זה עונג שבת למהדרין, כאשר לא סומכים על ההכשרים של בשר בהמה".

יב. "רבי! תאמר לי הבשר כשר? תשובה! איך אני אדע אם לא הייתי שם ולא בדקתי".

יג."יהודי! הידעת שבאכילת טריפות תוצרת בד"ץ בשוגג – נעשית נפשך שרץ, ובמזיד נעשית – שקץ? (אור החיים)".

יד."האם היית מכניס רעל לפיך? ככה אל תאכל בשר (טרף) בהשגחת הבד"ץ".

טו. "אזהרה: אכילת בשר (טרף) בהשגחת הבד"ץ גורמת לטמטום הלב".

טז. "אחת מהסיבות שיורדים לתרבות רעה, זה מאכילת בשר טרף בהכשר בד"ץ (דברי חיים)".

יז. "למה יש אסונות? מי הרג שש מליון יהודים? השוחטים ששחטו בסכין הפגום שלהם" (רבי אהרן מבעלזא).

יח. "אם אתם קדושים ופרושים משקוצי נבילות וטריפות של הבד"ץ הרי אתם שלי, ואם לאו אינכם שלי (רש"י משפטים ל').

יט. "העם דורש: הַקֵּץ להאכיל נבילות וטריפות בארץ ובעולם!, תייסדו שחיטות קטנות כשרות, כי בשחיטה גדולה אי אפשר לסמוך אפילו על הבד"ץ".

 

שאלות ותשובות על אכילת בשר למעשה

ב"ה, שאלה אל כ"ק אדמו"ר מהאלמין שליט"א, איך יכולים לומר על בשר כשר שאחנו בני ישראל אוכלים שזה טרף, ומה אני לא יתן לילדים שלי בשר?

תשובה: אם תקרא מה שכתוב רק בדף הזה יתורץ לך הכל!

שאלה: איך כבודו יכול לעצור לנו לאכול בשר בהמה, הלא מצוה גדולה לאכול לכבוד שבת ויום טוב ואנחנו שרים בשבת בזמירות "בשר ודגים וכל מטעמים"?

תשובה: כשהבשר כשר כמו הדגים שאתה רואה את הסימנים, אז תאכל בשמחה, אבל כשאתה נכשל בחלב ודם ובשר טרף, אתה לא מקיים שמחת שבת, כמובן, ואתה מפטם אותך ואת כל המשפחה שלך במאכלות אסורות רח"ל, שכל מחלת הסרטן רח"ל בא מזה!!!

שאלה: אם אכן יש מכשלה גדולה, ראוי לפרסמה דרך גדולי ישראל, שיורו לציבור להיזהר מצריכת בשר.

אומנם להפיץ הודעה שכזאת ללא הוראה מפורשת של גדולי הדור, נראה לי, בעייתי

מה גם שאיננו בדורו של ר' עקיבא. אנשים בקושי מצליחים לקיים את עיקרי הדין, אז לומר שאינם יכולים כעת לאכול בשר כשר, עלול להפיל רבים מעבודת השם.

ממה שאני מבין אין שום כשרות ראויה לאכילת בשר?

ומה עם השמחה שיש בבשר ביין, בעניין שבת קודש?

סליחה על בורותי, מה הפשט ב"שחיטה קטנה"?

הכיצד תסבירו את העובדה שיש הכשרים מהודרים כל כך לבשר שלדבריכם הינו טרף?

אני חייב לציין שאם תאמרו לי שהכל עניין של כסף ותו לא, אזי מה נותר לנו בעולמנו בעת הזאת?!

 

אני קוראת את דבריכם והדבר מביא לחלישות הדעת…

 

כמובן שעוד לא הספקתי לקרוא את כל מה שכ"ק האדמו"ר שליט"א שלח בעניין זה, אך אשמח להבין הדבר…

תשובה:

בשבת קודש הזו (פרשת שמות) הכריז כ"ק אדמו"ר שליט"א שהוא לא ממליץ על אף כשרות חוץ מהשחיטה קטנה במושב …. שליט"א, על זה הרב אמר שהוא סומך רק על שחיטה אחת. כי הוא היה שם הרבה פעמים ובדק את הסכינים וכו'.

וכדאי מאד להפיץ את ההתעוררות הזו (שאין בשר בהמה כשר, ואי אפשר לסמוך על ההכשר) בכל העולם.

מי שרוצה לאכול בשר בהמה – אחריות שלו.

ז. אפשר להשיג בשר עוף משחיטה קטנה, יש לשאול את האדמו"ר.

ח. כמו שמפיצים את הזוהר ככה צריך להפיץ את המכשולות הגדולות שיש בבשר.

ט. ולא נראה לי שזה "גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה". כי יש הרבה אנשים שבעקבות האדמו"ר הפסיקו לאכול בשר בהמה,( כי יש בזה בעיות עצומות, כי "חֵלֶב" זה איסור כרת. ואוכלים רק בשר עוף משחיטה קטנה, או שנמנעים לאכול שום בשר כלל.

י. כדאי מאד להינזר מאכילת בשר בהמה. ולאכול רק עוף משחיטה קטנה וכשרה שהאדמו"ר סומך עליו.

ככה מתאים לאדם שחפץ באמת, כי ככה כתבו בספרים הקדושים (פלא יועץ, שבט מוסר פרק לו ועוד) בגלל שיש בעיות גדולות בשחיטת ואכילת בשר בהמה.

וזה לשון הפלא יועץ (ערך בשר) ובלאו הכי יותר טוב אם הוא באפשר לו לאכול לעולם בשר עוף, כי הוא נצול ממכשולות הרבה, ומי שאפשר לו להיות מתחסד עם קונו, לא יאכל בשר כי אם משבת לשבת, ובימים שאין אומרים בהם תחנונים, שהרי כתב בספר חסד לאברהם וזה לשונו, דע, כי עונש חבוט הקבר אינו בא אלא בשביל השמחה שאדם שמח בזמן שאינו ראוי, ואין שמחה אלא בבשר ויין, וכל הימים המותרים בנפילת אפים אינם ימי שמחה, ולכן אסור בהם אכילת בשר ושתית יין, אלא אם לקח בשר ויין לשם שבת או שהם מותר של שבת מותרים, אבל בלאו הכי אסורים ונענש עליהם בחבוט הקבר, ע"כ.

ובערך טרף כתב : כמה גדולים דיני טרפות! אשרי איש ירא את ה', שיוכל ליזהר שלא לאכיל מבהמה שהורה בה חכם שהיא טרפה, אף על פי שרובא דרובא של הפוסקים מכשירים, למיחש בעי. וזה החסידות עדיף טפי מכל מיני חסידות שבעולם, כדכתיב (משלי כג ב) ושמת סכין בלועך אם בעל נפש אתה; כי מאוד צריך ליזהר מכל צד נדנוד איסור ולהחמיר בענין הנוגע באכילה ושתיה, כי כל עמל אדם לפיהו (קהלת ו ז), שאם יפגע באיסור, נמצא הגוף גדל באיסור ומשוי אנפשה חתיכא דאסורא, ורוח הטומאה היא שורה עליו, ואין דרך ומבוא לרוח קדושה שתשרה עליו, ומתוך כך מרעה אל רעה יוצא, ואינו יכול להבין ולהשכיל, לשמוע ללמוד וללמד ולכון ליראה ולאהבה את ה' הנכבד ולשמח בעדן חדוה, שמחה של מצוה, ולהתעצב בעדן עציבותא כדת מה לעשות.

וכבר סיפר הרב החסיד של"ה, שכשנפטר מרבו שלמדו חכמה, שאל ממנו, שילמדנו ארחות חיים, שיזכה בהם לחיי העולם הבא. ואמר לו, שיזהר בשלשה דברים, שיתקדש מאד בשעת תשמיש בקדושה ובטהרה ומחשבות טהורות, כדי שלא יהא יסוד הולד רעוע ונבנה באיסור חס ושלום, שגורם לו שלא יוכל להשיג כל כך ארחות חיים, וכן שיזהר מאוד באסור אכילה, כדי שלא יהא הגוף נבנה באסור, ושיברח מאה שערים של היתר, כדי שלא יכנס באחד של איסור. ועל כגון זה אמרו (חולין מד, ב) איזהו תלמיד חכם, הרואה טריפה לעצמו, שאף על פי שהוא מֵקֵל לאחרים, יחמיר על עצמו לצאת ידי כל הדעות.

והנה בקושי יוכל לְהִמָּצֵא בהמה שתהא נקיה מכל דבר רע, ושתהא כשרה אליבא דכולי עלמא, ומי יוכל לעמוד על המשמר על זה, לכן הנאני מנהג חסידים ואנשי מעשה, שראיתי שלא היו אוכלים כי אם בשר עוף. אבל הדבר הקשה שצריך גם כן שיוכל לעשות גם את זאת שלא יסעד בבית אחר. אשרי אנוש יעשה זאת ויזהר בכל צד נדנוד איסור אכילה ושתיה, וזוכה לסיעתא דשמיא. ועיקר המצוה הזאת מוטלת על השוחטים ועל המורים יאחזמו רעד בבואם לבדוק משום אסור טרפה, וילמדו חפוש מחפוש בבדיקת הריאה ולדעת כל הדינים וכל הסברות, ויפחדו מאד וייראו מהאל, שלא להאכיל טרפות לישראל חס ושלום, ובמקום ספיקא ופלוגתא ילכו לחומרא, ובפרט בממון עכו"ם לא יבקרו לכוחא דהתרא. זוהי דרך ישרה, ע"כ.

יא. אני אשמח מאד אם גדולי הדור יפרסמו את זה!

אחד מגדולי הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א פרסם שיש מכשלה גדולה בבשר, ואז איימו ברצח עליו. אז מי יכול לפתוח פה? ומן הסתם יש הרבה ערב רב שמסתירים את זה. כי טוב שבטבחים שותפו של עמלק (מסכת קידושין).

יב. וזה לא בעייתי כי לכל אחד יש מצווה להוכיח, ויש דין "כל ישראל ערבים זה לזה."

יג. וזה לא מפיל אף אחד מעבודת השם, אדרבה זה מקרב להשם כי זה ממצות "קדושים תהיו", ועוד שהרבה קילקולים נובעים מאכילת טריפות. זה מטמטם את הלב, ויוצאים לתרבות רעה וכו' שלא נדע.

יד. מפעל הזוהר יכול לשולח לכם הרבה חומר.

טו. הרידב"ז וכ"ק האדמו"ר מקאשוי זי"ע אמרו שלא יהיה בשר בהמה כשרה עדע ביאת המשיח – והבחל"ח האדמו"ר מהאלמין שליט"א אומר שאי אפשר לאכול בשר בהמה, עד בניין בית המקדש בקרוב.

טז. יש לאדמו"ר שליט"א דוקמנטים מאות ספרים וסיפורים על גבי סיפורים על המכשולות הגדולות שיש באכילת בשר.

יז. נקווה שמההקפדה לא לאכול בשר בהמה, נזכה לברוך הבא מלך המשיח. (ר"ת בהמה(

יח. חלק מהבעיות שיש בשחיטה גדולה זה בגלל שמקבלים כסף וכבוד, והכסף מדבר ולא הכשרות רח"ל. ויש הרבה להרחיב בעניין זה, ומי שמחפש אמת יקבל את האמת בס"ד.

ונזכה לההבטחה בזכות לימוד הזוהר של הרשב"י) אותיות בשרי) נזכה לצאת מהגלות ברחמים.

 

[1] ) לפי שיטת הדברי חיים.

שאלות ותשובות בבית דין של מעלה

חלק ז – ב

הפסק דין בבית דין של מעלה

בדין תורה של נשיאי מועצות גדולי התורה, אדמורי"ם, רבנים, ראשי ישיבות, מנהיגי ישראל, ראשי עיר, משפיעים גדולים בשיעורים על הטלפון ותחנות רדיו, ומחזירי בתשובה, מנהיגי תחנות רדיו,

כל אחד נידון לפי כמה אנשים ששומעים בקולו, והיה יכול להשפיע עליהם!!!

(למשל מנהיגי תחנת רדיו יש להם חצי מיליון עד מיליון אנשים ששומעים כל יום, רבנים גדולים שיש להם השפעה על חצי מיליון איש, אדמו"ר על עשרות אלפים איש, ראש ישיבה גדול שהשפעתו על 30,000 איש, ראש עיר שיש לו השפעה על כל העיר [למשל לעזור למחסנים לחלוקת הזוהר הקדוש, ולתת עזרה בחלוקת ספרי זוהר לכל העיר, יש להם הרבה תקציבים, וגם לומר לשומעי לקחו ללמוד דקה זוהר ביום, ולפי זה ידונו אותם בשמים]

נתרכז כעת רק על שאלות שבית דין של מעלה ישאלו את האדמו"ר מהאלמין אחרי 120 שנה, על הכשרות של השחיטות כדי לפטור את עצמו מן הדין!

כִּדְאָמַר רַבִּי שִׁמְעוֹן (גִּיטִין ס"ז:): "בָּנַי שְׁנוּ מִדּוֹתַי" – לִמְדוּ תּוֹרָתִי, וְכֹחוֹ גָּדוֹל, כְּמוֹ שֶׁאָמַר: יָכוֹלְנִי לִפְטוֹר אֶת כָּל הָעוֹלָם מִן הַדִּין. (סֻכָּה מה:). אָמַר רַבִּי שִׁמְעוֹן: אָנוּ קִיּוּמֵי הָעוֹלָמוֹת. (ח"ג, קכ"ח.). והזוהר הקדוש מטהר את כל האדם מכל החטאים.

 

שאלות ותשובות בבית דין של מעלה

וחשבון הנפש של האדמו"ר מהאלמין שליט"א

בית דין: האם הזהרת את אחינו בני ישראל מאכילת נבילות וטריפות חלב ודם?

האדמו"ר מהאלמין שליט"א: התחלתי לעשות חיבור כמו פירוש רש"י על כל הש"ס, והדפסתי חלק, ועוד חידושי תורה, ופתאום אני חושב מה אני יענה בבית דין של מעלה? האם חסר פירושים על הש"ס. והנחת לכל עם ישראל לאכול נבילות וטריפות חלב ודם, בגלל שאתה רוצה לעשות פירוש יפה על כל הש"ס דף על דף? והייתי יכול לגמור 7 פעמים כל הש"ס בקלות, והנחתי הכל להציל את עם ישראל מנבילות וטריפות!

להודיע ולהיוודע:

אי אפשר לסמוך על הכשרויות שיש בשוק כי :

א. יכול להיות שהבשר טרף כי שוחטים בכמות גדולה וכו' ולוקחים כסף, וכסף "מכשיר", ויש הרבה סיפורים שהחליפו בשר כשר בבשר טרף. ויש זיוף חותמות וכו' וכו'.

ב. יכול להיות שזה מוברח מהערבים, ובאמת זה לא בשר עוף כשר כלל. [90% בא מערבים]

ג. בבשר בהמה יש בעיה גם בשחיטה ובדיקת סירכות וגם בניקור החֵלֶב שזה איסור כרת, [ואל תאמין לכל התירוצים של הערב רב – אני לא מכיר היום רב אחד שנאמן על הכשרות-ואם אומר לך כשר, הכסף של מיליוני ש"ח מדבר מתוך גרונו] יש וידיואו של מהגה"צ הרב לנדא שליט"א שמספר ואומר אין בשר בהמה כשרה בכל העולם ומספר לך סיפור אחד ומסיים ככה זה הולך, ועוד ועוד תנאים,

 האדמו"ר כתב על זה הרבה ספרים ויש לו נסיון גדול.

ומה עם שמחה ועונג שבת? – אפשר להתענג מבשר עוף כשר משחיטה כשרה, (האדמו"ר בכבודו ובעצמו אוכל, מרק מבשר עוף וחמין מבשר עוף) ולא נפגם כלל כבוד השבת, אדרבה – זוהיא שמחת השבת לאכול בשר כשר.

לאדם שמחפש אמת, אני מקווה שזה לא יהיה קשה לקבל.

עיין בספר "בעיר קראקא", שפרסם האדמו"ר שליט"א מעשה שהיה, שהאכילו נבילות וטריפות ממש ולא ידעו שום רבנים מזה, עד שהיה מה שהיה (מגיפה גדולה) וגזרו תענית וכו', עד שנודע להם וכו', ושני הקצבים היו צריכים לעשות תשובה גדולה (לנוד ולנוע בארץ מעיר לעיר ולפרסם את מעשיהם ברבים וכו'), ואז השותף השני נגלה אליו בחלום וסיפר לו מה שהיה איתו בעולם העליון. לומדים מזה:

ראשית כל: עד כמה חייב האדם להתרחק מן העבירה.

ושנית: לאיזה מדרגות נשגבות יכול הצדיק להגיע בעולם הבא על ידי מעשיו הטובים בעולם הזה.

ושלישית: כמה גדול כוחה של תשובה המגעת עד כסא הכבוד, כי במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד, ולמען ידע כל אשר נשמה באפו, שמתן שכרן של מצוות אין לתאר ואין לשער. עין לא ראתה!

ועוד רואים מכאן, שיש ממש סטרא אחרא, ולא יודעים מזה הרבנים (ואם כן ידעו, ידאגו להם כבר שזה לא יתפרסם). ויש מעשים כאלו הרבה, וכל יום תופסים עוד מישהו שמאכיל טריפות.

לכן מאד חשוב להיזהר מה אוכלים וממי אוכלים, וטוב מאד שזכיתם להנצל. והלוואי שכולם ידעו מזה וישמרו עצמם מלהכשל במאכלות אסורת ח"ו.

"ונסלח לכל עדת בני ישראל כי לכל העם בשגגה".

 

איפה הם כל הרבנים הצדיקים כל הראשי ישיבות מארצינו הקדושה? למה אתם יושבים ושותקים, ואין אתם מגלים ליהודים שומרי תורה ומצות שיפסיקו לאכול בשר בהמה, ושידקדקו לאכול רק בשר עוף שאינו בא מהמנהרות?

עד מתי אתם שותקים? האם אינכם רואים מה שקורא יום יום למאות יתומים חדשים ואלמנות רח"ל, וחז"ל אומרים שהכל בא ממאכלות אסורות!!

 

ועוד כתב הרב מהאלמין שליט"א: וזה לשונו :מורי ורבותי תדעו לכם אין עצה לאכול בשר עוף כשר רק משחיטה קטנה, ורק משוחט ירא שמים שיש לו באמת סכין טוב, ולא שזה העיד כי העד מי יודע אם כשר – כידוע לעוסקי בכשרות המצב כל כך גרוע שאי אפשר לתאר.

א. אין בשר בהמה כשרה בכל העולם.

ב. כאן תראו באיזה שקרים גדולים משקרים עלינו כל הרבנים.

ג. הרבנים המכשירים הם הערב רב הכי הגדולים.

ד. כל האסונות של עם ישראל צריכים להודות לרבנים המכשירים.

ה. אל תאמינו לשום רב יהיה מי שיהיה, עד שתבררו 100% לכל הפחות כמו בעסק שהייתה מכניס כל הכסף שלכם כמו מיליון דולר!!!

ו. אני מוכן לשלם 1000$ למי שיראה לי שחיטת בהמה כשרה עם כל הבדצי"ם שיש לכם.

ז. ואפילו שחיטת עופות יש רק כמה שחיטות קטנות שאפשר לסמוך עליהם.

מה תענו ליום הדין הגדול והנורא?

ח. הרב שליט"א כבר כתב,  וזה לשונו: הגענו לכאן שיכולים להבין למה כמעט כל הבשר עם ההכשרים הכי הטובים טרף, כי כל הבשר חציר ונותנים לנו נבילות וטריפות ממש, וכבר אמר הצדיק הרב לנדא שליט"א שאין בשר כשר בכל העולם כולו, וכל הבעיה של השחיטה ששוחטים הרבה, והבעלים השולטים על המשחטות ועל המסחר בבשר ,הם מאפיה אחד גדולה, אנשי עולם התחתון, שסכנה להתעסק איתם, והרבנים הצדיקים מפחדים לדבר, שמפחדים שיהרגו אותם, כאשר כבר הרגו את המעוררים, וצריכים להחזיר עטרה ליושנה להתחיל להשתמש רק בשחיטות קטנות כמו שהיה בשנים הקדמוניות כי שחיטה גדולה לא יכולה להיות כשרה, ויש לנו על זה 360 ספרים וקונטרסים על השחיטה והכשרות, והספרים מצויים בכל העולם, וכל הרוצה לברר יכול לברר, וכן במקוואות מי יודע אם רובם לא פסולים כידוע במקוה בירושלים שהצדיק רבי מאיר בראנסדורפר זצ"ל ביקש מרב גדול שיבדוק המקוה בהכשר שלו ואמר שהלב דופק לו על המקוה הזה, [משמשים כשלושים אלף משפחות בשנה, ואין פוצה פה ומצפצף, והאם זה חידוש למה יש לנו כל הרבה נושרים?] והרב הזה מצא שהמקוה פסולה דאורייתא, וכן פסקו הגה"צ מרן הרב אלישיב ומרן הגה"צ הרב עובדיה יוסף זי"ע, ולהבחל"ח הגה"צ הרב קניבסקי שליט"א ועוד הרבה רבנים גדולי ישראל, ויש מסמכים כתובים והוכחות על זה. וכבר עברו הרבה שנים, והמקוה עדיין לא מתוקן!!!

ט. איפה כל הקנאים שלוחמים בעד הקדושה? למה כולם שותקים? למה אין לנו וועד אמיתי, שיבדקו המקוואות והשחיטות ויגידו את האמת?!!! ולא יתנו לנו לאכול משחיטות נבילות אשר על ידי זה יוצאים היהודים מן הדת?.

י. ידוע שעל ידי שוחטים הקלים שהאכילו בשר פיגול, יצאו מן הדת לערך ג' וחצי מיליון יהודים רח"ל, כמבואר בשו"ת דברי חיים (יו"ד חלק א' סי' ז'), שאין עבירה כמאכלות אסורות שמטמטם הלב הישראלי, ובעוונותינו הרבים ראינו דעל ידי זה יצאו מן הדת כמה קהילות בארץ לוע"ז שאכלו ונתפטמו בנבילות וטריפות על ידי השובי"ם הקלים, וגברו עליהם דעות זרות עד שנאבדו מן הקהל, עיי"ש, דבריו החוצבים להבות אש מהגה"ק רבי חיים הלבערשטאם מצאנז זי"ע בעל "דברי חיים".

יא. כל כוחו של הרשע הגרמני ימ"ש בא על ידי שאכלו מאכלות אסורות שהיו שוחטים קלים ומזה נולד עמלק הגרמני, והיה במדה כנגד מדה מפני שלא השחיזו הסכינים כדבעי השחיז את החרב של הבעל דבר שהוא שר של עמלק, ועל ידי זה היה בכוחו לשחוט מיליוני יהודים רח"ל, )ספר דרשות הגר"ש שווייצער שליט"א בשם כ"ק הצה"ק מרן רבי אהרן רוקח מבעלזא זי"ע)

והיום שכמעט כל הרבנים מערב רב, לכן מובן למה כמעט הכל טרף.

 

יב. בספר דרך הנשר מובא מהצדיק הקדוש רבי נתן אדלער, שעיקר עיכוב ביאת המשיח שאינו בא הוא בגלל השחיטה שמאכילים את עם ישראל בנבילות וטריפות ואם יתקנו זאת יבא תיכף ומיד ממש, ואעתיק מה שכתוב ממקצת מספר "האבי"ב" (ראשי תיבות א'חינו ב'ני י'שראל ב'גולה) כתב, מהנוגע לדעת בדורנו וז"ל: ר' נתן אדלר ותלמידו ר' משה סופר מפ"ב (פראנקפוט דמיין) מקובלים בנסתר, ר' נתן אדלער רצה לפסול השוחטים דפפד"מ, ולהכניע חותם הסטרא אחרא ששורה על שוחטים פסולים בסוד על חרבך תחי' וגו' ואלמלא השיג כל רצונו בא משיח, אך הסמ"ם מ"ם העמיד עליו רודפים קצבים והוצרך לברוח מפ"ב. [וזה היה סוד ירידת הבעל שם טוב הקדוש לעלמא הדין ורמז על זה ב"זע"ם" תצעד ארץ, ראשי תיבות ז'ביחה ע'ירובין מ'קוואות]

יג. הברית מטה משה (על הגדה של פסח, ועי' אוצר החיים בראשית דף קצ"א ד"ה באופן אחר, וביארתי באריכות בהגש"פ, ועי' בבעל לנפש חי' עיי"ש), כתב, שכל האוכל מאכלות אסורות מעכב ביאת משיח צדקינו וז"ל: מי החריב את ביתינו אשר עדיין לא נבנה בימינו, והשכינה בגלות עדיין בעונינו? – מדוע לא בא בן ישי גם תמול גם היום? עבור שוחטים שמאכילים נבילות וטריפות. וכן כתוב בספר דרך הנשר, ושמרו משפט, מפני מה משיח לא בא בשנת הכת"ר? בגלל שוחטים קלים.

יד. וידוע שע"י בשר פיגול יצאו מן הדת לערך ג' וחצי מיליאן יהודים רח"ל, כמבואר בשו"ת דברי חיים (יו"ד ח"א סי"ז) שאין עבירה כמאכלות אסורות שמטמטם הלב הישראלי, ובעווה"ר ראינו עי"ז יצאו מן הדת כמה קהילות בארץ לוע"ז שאכלו ונתפטמו בנבילות וטריפות על ידי השובי"ם הקלים, וגברו עליהם דעות זרות עד שנאבדו מן הקהל [עיי"ש דבריו החוצבים להבות אש]. וכן מובא בדגל מחנה אפרים (פרשת עקב מכתב מהרמב"ם זצ"ל) ששבעים אלף איש כפרו בתחיית המתים בגלל שאכלו ונתפטמו במאכלות אסורות עד שיצאו מהדת ובא עליהם מלך והרג את כולם רח"ל.

טו. וידוע שערמת הס"ם שלא לפתות כל יחיד ויחיד, רק מעמיד שוחטים ורבנים בכל מקום מסיטרא דיליה, ועי"ז הכל ברשתו. וראה מה שכתב בעל תולדות יעקב יוסף (פ' נשא בד"ה העולה) וזל"ק: עתה התחכם היצה"ר שלא יצטרך לילך ולפתות וללכוד ברשתו כל יחיד ויחיד, רק יחיד אשר רבים נכשלים בו, והוא שמעמיד שוחט בעיר מסיטרא דיליה המאכיל טריפות לרבים וכולם נלכדו ברשתו, עיי"ש.

טז. וזה שאנו רואים רבנים גדולים בקהילות ישראל שמכשילים הרבים ומאכילים נבילות וטריפות בישראל, זה אינו דבר חדש, וכבר מבואר בספר "שערי תשובה" לרבינו יונה זצ"ל (ש"ג), שאם הרב אינו משגיח על השו"ב כראוי וסומך עצמו על חזקתו הוי הרב בכלל מאכיל טריפות לישראל חס ושלום ונתפס בעונו.

יז. וכן מובא בתבואות שור (על מסכת חולין) שהס"מ יושב על כסא של ג' רגלים, רבנים, חזנים, שוחטים, ואינו צריך לעמול הרבה וכך יש לו הכל ברשותו. ובשו"ת חתם סופר (או"ח סימן ר"ה) מבואר שמלך זקן וכסיל יושב על כסא של ג' רגלים, חזנים, שוחטים, סופרים, וזל"ק: המלך זקן וכסיל [הוא היצה"ר] יושב על כסא של ג' רגלים. רגל א'החזנים המוליכין מחוץ למחנה תפלות כלל ישראל. רגל ב' שוחטים המאכילים נבילות וטריפות לבני ישראל. רגל ג'סופרים הכותבים תפילין ומזוזות פסולים, ותו לא צריך לכלום, עכל"ק.

יח. וידוע שאם השוחט כשר אז אליהו בעיר, ואם ח"ו השוחט רע אז מלאך המות בעיר רח"ל, כמבואר בספר אמרי צדיקים, דברי גאונים (עמוד ה' עיי"ש באריכות), ומבואר בספר "שמחה בבשר" כי הפלא הוא שהרב או הרבי שמחזיק ידי השו"ב הפסול הוא אשם על כל האסונות שנמצאים בכלל ישראל, והאי עלמא כידוע עלמא דשיקרא, שאנו רואים בעווה"ר שנקטפים מהכלל ישראל בחורים וילדים ואברכים צעירים רח"ל, והרב המכשיר שמחזיק ידי השוחטים פסולים עומד וצועק כי האשם הוא הביטול תורה או הצניעות, וצועק ובוכה, ובאמת היו כולם צריכים אז לצעוק בקול גדול על הרב הזה כי הוא הוא הרוצח שרצח הנפש היקר ההוא. כמבואר ש"הצדיק אבד" (ישעי' נז, א) למה, בגלל ש'"ואין איש שם על לב" לידע ולצעוק על האמת מי הרג באמת את הצדיק הקדוש הזה.

ובאמת כי האדם האוהב את הקב"ה באמת, אי אפשר שלא יזעק ולא יצעק מרה כשרואה בני אדם מורדים בהקב"ה, ומפטמים את גופם ודמם ונפשם ונשמתם עם אכילות של נבילות וטריפות ר"ל, אשר הן יסודי גופי התורה בזה תלוי כל קדושת ישראל, ואם אינם מוחים בכל כוחם הרי נחשבים כאילו בעצמם אוכלים נבילות (כמבואר בשע"ת הנ"ל) ועוד כי כל אחד ערב בעד חבירו.

ומה מאוד יכאב לבנו בראותינו שרבים מבני עמנו אפי' אלו שמתפללים ג' פעמים בכל יום ושומרי מצוות, נכשלים במאכלות אסורות ומפטמים גם את נפש ילדיהם בכל מיני פטומי דטמאות ונבילות, אוי לעינינו שכך רואות. ומה יכאב לבנו שבעלי ההשפעה אינם מעוררים את לבב אחינו שלא יביאו ח"ו אסון עליהם ועל כלל ישראל על ידי אכילות נבילות וספיקי מ"א, כמבואר ברמב"ם ושו"ת דברי חיים הנ"ל.

יט. ואסיים בדברי הקדוש מוה"ר שלמה קלוגר זי"ע בספרו שו"ת טוב טעם ודעת וזל"ק: ללמד דעת לדורות אולי יזדמן עוד מעשה כזה ידעו איך להתנהג ולקיים 'החכמה תחיה בעליה' (קהלת ז, יב) בשני עולמות, והלואי כד שכיבנא יפוק לקדמנא זכות זה מה שביערתי הרעה הזה מן העולם, וכן יאבדו כל אויביך ד', ועלינו יערה רוח הבורא אמן. [דברים הללו ככתבם וכלשונם נעתקו משו"ת טוטו"ד (ח"א בפתחי שערים דף ג ע"ג) שכתב הגאון שר התורה מהרש"ק זצ"ל, אודות השוחט רע מעללים מק"ק בארדיטשוב שזכה להרחיקו ולהעבירו].

כ. על כן סוף דבר הכל נשמע, אשרי חלקם ועמלם לאלו שעומדים ונזהרים להגן ולשמור את ביתם במאכלות אסורות, ושומרים את נפשם ואת ילדיהם ממכשולים בעניני מאכלות אסורות, וה' הטוב יהיה בעזרם לזכות את הרבים, ויהא רעוא משמיא שיאריכו ימים ושנים ומתוך נחת והרחבה, ובזכות זה תתקרב גאולתינו ופדות נפשינו ונזכה מהרה לרגלי מבשר משמיע "שלום" על הרי "יהודה" וערבה לד' מנחת "יהודה" מנחת "שי" – בביאת גואל צדק בב"א.

 

כא. גאולת ישראל תלויה בזהירות בכשרות המאכלים: בו יבואר גודל הפגם של מאכלות אסורות בזה ובבא:

  1. 1. רובאפיקורסות רח"ל מתנוצץ באדם על ידי אכילת נבילות וטריפות, (תורת משה פרשת קדושים).
  2. מאכלות אסורות פוגם אפילו בשוגג, אלא שיתשנה הפגם דבמזיד תעשה נפשו שקץ, ובשוגג תטמטם נפשו ונטמאת (אור החיים הקדוש פרשת שמיני).
  3. אם אתם קדושים ופרושים משקוצי נבילות וטריפות הרי אתם שלי, ואם לאו אינכם שלי (רש"י משפטים ל').
  4. אין עבירה גדולה כל כך כמאכלות אסורות שמזה יצאו מדינות שלימות לתרבות רעה (שו"ת דברי חיים סימן ז').
  5. כל מה שסובל האדם בעולם הזה הוא מפני שלא נזהר במאכלות אסורות (זוהר הקדוש ח"ג דף מ"ב).
  6. יוצא מרשות הקדושה ונכנס לרשות הסטרא אחרא (זוהר הקדוש ח"ג דף מ"ב).
  7. אוי להם ואי לנפשם כי לא יתדבקו בצרור החיים כלל ודנין אותו לאחר מיתתו כאדם מגועל, כי הקב"ה גועלו בעולם הזה ובעולם הבא (זוהר הקדוש ח"ג דף מ"א).
  8. מדבק נפשו בסטארא אחרא וגועל נפשו ורוחו, ורוח הטומאה שורה עליו (זוהר הקדוש ח"ג דף מ"ב).
  9. נעשה פני חיה רעה (זוהר הקדוש ח"ב דף קכ"ה).
  10. נכנס בו מחשבת כפירה ומינות (רמב"ם).
  11. הבנים יוצאים לתרבות רעה ח"ו (אגרא דפרקא אות קכ"ו).
  12. מכניס טומאה בלבו ובנפשו של אדם (מסילת ישרים)
  13. למהמשיח לא בא בשנת הכת"ר? – תשובה! עבור שוחטים קלים, (דרך הנשר, שמרו משפט).
  14. כל האוכל מאכלות אסורות מעכב ביאת משיח צדקינומי החריב את ביתינו אשר עדיין לא נבנה בימינווהשכינה בגלות עדיין בעונינו?

– מדוע לא בא בן ישי גם תמול גם היוםעבור שוחטים שמאכילים נבילות וטריפות (ברית מטה משה על הגדה של פסח).

  1. איןלו טהרה עולמית ומאבד חלק עולם הזה ועולם הבא (יש שכר עמוד מ"ב).
  2. נעשהמין ורשע (האריז"ל).
  3. מליוןיהודים נהרגו בשנת ת"ח עבור שוחטים קלים (קב הישר פרק קב).
  4. שלשהוחצי מיליון יהודים יצאו מן הדת בגרמניה עבור שוחטים קלים (שו"ת דברי חיים).
  5. הבעלשם טוב בא לעולם לתקן השחיטה (ברכת אברהם).
  6. מחזהמחרידה ומזעזע: השוחט אינו שוחט עוף או במה, רק שוחט את עצמו.
  7. אכילתנבילות וטריפות חמור יותר מחילול שבת קודש (חפץ חיים)

 

  1. ולהפך כמה גדולה המעלה של הנזהר ממאכלות אסורות
  • מקדש איבריו וזוכה לרוח הקודש. • יזכה לשבת בסעודת הצדיקים. • אור הקב"ה – עטרה בראשו. • שורה עליו צלם אלוקים. • הקב"ה שומרו. • מתכפרים לו הרבה עוונות. • מקדשים אותו הרבה מלמעלה. • מסירות הנפש – מאז ומעולם. • מסירות – הלכה למעשה.

23. מקדש איבריו וזוכה לרוח הקודש

"גם בגלות המר, אם יחזיק בעבודתו יתברך וישוב בתשובה שלמה על עוונותיו לתקן את כל איבריו וגידיו, לקדש ולטהר אותם במאכלים כשרים, ולא להכניס לתוך מעיו מאכלים אסורים, ויקדש איבריו בכל אופנים, יזכה גם עתה בגלות לידי רוח הקודש, (נועם אלימלך, סוף פרשת ויגש).

24. יזכה לשבת בסעודת הצדיקים

"עתיד הקב"ה לעשות סעודה גדולה לעבדיו הצדיקים לעתיד לבוא, וכל מי שלא אכל נבילות בעולם הזה זוכה לראותו בעולם הבא". (מדרש רבה ויקרא פרשה יג).

25. אור הקב"ה – עטרה בראשו

עבור התגברותו על יצרו בעת שרואה האיסור ורעב ומתאווה לו, וכובש את יצרו מחמת רצון הבורא יתברך שמו – נקרא 'גיבור', כמו דאיתא באבות: איזהו גיבור? הכובש את יצרו. ועתיד להיות אור הקב"ה עטרה בראשו, וחז"ל חישבו חמישה הזוכים לזה, ומתגבר על יצרו הוא אחד מהם, כמו שאמרו חז"ל: עתיד הקב"ה להיות עטרה בראש כל צדיק וצדיק. אפילו אם יזדמן בין חברים רעים שמורגלים באיסור זה, והם מחרפים ומגדפים אותו ומחזיקים אותו לשוטה ופתי עבור פרישותו, אל ישים לבו לזה, וידע כי עבור שסבל ביזיונות בשביל מצוותיו של הקב"ה יגדל שכרו יותר בעולם הגמול. )נדחי ישראל להחפץ חיים זצ"ל).

  1. וכבר הזהיר החפץ חיים זצ"ל בספרו "דבר בעתו" וזה לשונו: ומה מאד יתמרמר על זה שבדבר תוכחה קלה, היה יכול להסתלק מכל אלו הדינים, ואל יתפתה בנפשו לומר, שבודאי לא יהיה הדין עליו לבד, כי אינו יחיד בעירו. כי לעומת זה תדע, כשנתחייב אדם בערבות גדולה לכמה עשרות אלפים דינרים, אפילו נתערבו אתו עוד כמה וכמה אנשים, מיהו כשמגיע לזמן התשלומים, אפילו אם יגיע עליו רק חלק מן הערבות, הוא שכהיום נתרבה מאוד ענין אכילת איסורים, וכאשר תבוא לחשבון, יגיע לאלפי כזיתים של איסור, הנאכלים בשבוע אחד ובמקום אחד וכו' וכו'. וכל שכן אלו האנשים אשר יש בידם לזרז את אנשי עירם להחזיק במצוה זו של קדושת המאכלות, ולמנוע נפשות ישראל מאיסורים והתרשלו, בודאי עיקר האשמה תהיה עליהם, וכדאיתא בתנא דבי אליהו, כל מי שסיפק בידו למחות ולא מיחה ולהחזיר למוטב ואינו מחזיר, כל הדמים הנשפכים אינו אלא על ידו וכו', עיין שם.
  2. שבעים אלף איש כפרו בתחיית המתים בגלל שאכלו ונתפטמו במאכלות אסורות עד שיצאו מהדת ובא עליהם מלך והרג את כולם

וכן מובא בדגל מחנה אפרים" (פרשת עקב מכתב מהרמב"ם זצ"ל) ששבעים אלף איש כפרו בתחיית המתים בגלל שאכלו ונתפטמו במאכלות אסורות עד שיצאו מהדת ובא עליהם מלך והרג את כולם רח"ל. וידוע שמערמת הסמ"ך מ"ם שלא לפתות כל יחיד ויחיד, רק מעמיד שוחטים ורבנים בכל מקום מסיטרא דיליה ועל ידי זה הכל ברשתו.

וז"ל: רעיא מהימנא: כתיב בי' במשיח (זכרי' ט' ט') "עני ורוחב על החמור", ענ"י איהו תמן בסימן ע'ירובין נ'דה י'במות, ושאר מתניתין בכלל ולא איתקרי תמן מלך עד דרכיב בסוסיא דיליה כנסת ישראל. (רעיא מהימנא ריש פרשת כי תצא).

  1. אכילת חלב מביא את האדם לכפור באלוקי ישראל כמו שראינו אצל שבתי צבי ימח שמו וזכרו

ובנוסף לזה נביא גביית עדות מבית דין הגדול שבירושלים – איך ששבתי צבי לקח מנין והאכיל אותם חֵלֶב הכליות שהיא איסור כרת ועשה על זה הברכה ברוך אתה ד' אלקינו מלך העולם מַתִּיר אַסוּרִים, כמו שמובא בספר תורת הקנאות לרבינו יעקב מעמדין זצ"ל והיא קבוצת מאמרים וכתבים נגד שבתי צבי ומתי סודו, נדפס באמסטערדאם תקי"ב. ונדפס בדפוס צילום בירושלים תשל"א ע"י הוצאת מקור, וז"ל:

טופס קבלת עדות בירושלים תוב"ב: במותב תלתא בי דינא כחדא הוינא, ואתא לקדמנא החכם הכולל מהו"רר משה חביב איש ספרדי והעיד בתורת עדות (בלשונו), וז"ל בלה"ק: אני מעיד שמפורסם הדבר בין תלמידי חכמים בירושלים וחברון, ששבתי צבי תר"ו קודם שהמיר דתו, האכיל חלב כליות לעשרה מישראל, גם צוה להם להקריב פסח בחוץ לארץ והאכילם כסדר אכילת פסח, גם עשה ברכה על אכילת חלב בזו הנוסחא, ברוך אתה ה' מַתִּיר אַסוּרִים, וגם שמעתי דבר זה מאדם אחד בעל תורה גדול שעשה גם כן דבר זה ואחר כך עשה תשובה, גם שמעתי שבשנת תכ"ה גילה שבתי צבי על עצמו שהוא משיח בן דוד…… עוד שמעתי מהחכם הכולל הרב אברהם יצחקי אב"ד ור"מ דספרדים בעיה"ק ירושלים תוב"ב, ששמע מרבו הגדול החכם הכולל מהור"ר משה גלאנטי אומר, מתחילה לא הייתי מבזה לשבתי צבי ימח שמו וזכרו, אף על פי שלא הייתי מאמין בו, רק אחר שראיתי כתב יד של שבתי צבי ימח שמו וזכרו שכתב לכאן לאחד שהיה מאמין בו, וחתם את עצמו אני הוי"ה אלקיכם שבתי צבי, דהיינו שכתב שם הקדוש ככתיבתו, אחר זה אני מחרים אותו בכל יום ויום, עכ"ל.

  1. אומרים ארור המן אשר בקש לאבדי כי הוא האכיל את בני ישראל במאכלות אסורות, על ידי כך היה לו את הכח לגזור על היהודים גזירות קשות

איתא במסכת (מגילה י"ב) לכן אומרים ארור המן אשר בקש לאבדי כי הוא האכיל את בני ישראל במאכלות אסורות, על ידי כך היה לו את הכח לגזור על היהודים גזירות קשות. וכתב בב"ח (או"ח סי' תר"ע) וזל"ק, בפורים היתה עיקר הגזירה לפי שנהנו מסעודתו, ע"כ נגזר עליהם להרוג ולאבד את הגופים שנהנו מאכילה ושתי' של איסור ושמחה ומשתה של איסור, וכשעשו תשובה עינוי נפשותם כמו שאמרה אסתר "לך כנוס את כל היהודים ואל תאכלו ואל תשתו שלשת ימים" לפיכך קבעום למשתה ויום טוב לזכור את עיקר הנס. ולכן אומרים ברוך מרדכי היהודי כי בזכותו היהודים ניצלו מגזירתו של המן, הוא נזהר שיהודים לא יכשלו במאכלות אסורות, ולכן הוא ישב בשער המלך לשמור שאסתר לא תאכל אוכל שאינו כשר.

  1. רבינו הבעל שם טוב בא לעולם לתקן השחיטות, שרוב השוחטים שחטו אז עם סכין פגום, והבעל שם טוב עשה והתקין סכינים חדשים, והיה מלחמה גדולה נגדו[1]. (עיין שו"ע הרב יו"ד סימן י"ח מה שכתב בזה).
  2. כתוב בספר של ר' יוסף שכטר נ"י, שבבתי הגז באושביץ באותו מקום שהרגו ששה מליון יהודים, היה לפני זה בית שחיטה גדולה ששחטו בהמות לאלפים ולרבבות לכל מדינת גרמני-ה ושאר מדינות, והמסחר גדל כל כך, עד שעשו שם ממש על ידי בית השחיטה תחנה מרכזית לרכבת מיוחדת בסיטונות להביא ולהוליך בהמות (ובלשונות שלהם קעטיל טרעין KETEL TRAIN –)

ובאותן הרכבות (וואגאן – (WAGON שלקחו את הבהמות לשחיטה לקחו במדה כנגד מדה[2] את כל היהודים לשחיטה באותן הקעטיל טרעין[3] כידוע, וזרקו את היהודים בפנים הטרעין[4] הרבה יותר וגרוע ממה ואיך ששמו שם את הבהמות רח"ל.

  1. וזקן אחד סיפר לי איך שזוכר איך שבעסטרייך עשו מבשר יהודים שניצל ומכרו השניצל הזה לאכול לאנשים[5], ומי יודע כמה יהודים אכלו השניצל הזה שעשו מבשר חבריהם, וזה ממש מתאים למה שכתב השבט מוסר מספר הגלגולים, שאנשים מגולגלים בבהמות.
  2. עוד מספר לי ששמע מהרבי מקלוזנבורג ז"ל שבעל הדברי חיים מצאנז ז"ל כתב בשו"ת דברי חיים" (יו"ד ח"א סימן ז') על גרמניה, ומבאר שם שאין עבירה כמאכלות אסורות שמטמטם הלב הישראלי, ובעווה"ר ראינו על ידי זה יצאו מן הדת כמה קהילות בארץ לוע"ז [לערך ארבעה מיליאן יהודים רח"ל] שאכלו ונתפטמו בנבילות וטריפות על ידי השוחטים ובודקים הקלים, וגברו עליהם דעות זרות עד שנאבדו מן הקהל (עיי"ש). ועל ידי עון השוחטים הקלים היה מלחמת העולמית הראשונה והשניה. (ראה בספר תירוש ויצהר הקול קורא'ס שיצאו אז לאור מכמה בתי דינים בווארשא, איך שאכלו ונכשלו אז בשנת כת"ר ובשנת תרס"ו בנבילות וטריפות וחלב דאורייתא ובשר חמורים רח"ל, ותבין).
[עיי"ש דבריו החוצבים להבות אש]. וכן מובא בדגל מחנה אפרים (פרשת עקב מכתב מהרמב"ם זצ"ל) ששבעים אלף איש כפרו בתחיית המתים בגלל שאכלו ונתפטמו במאכלות אסורות עד שיצאו מהדת ובא עליהם מלך והרג את כולם רח"ל.

 

[1] ) חבל על דאבדין "ולא" משתכחין, שאין לנו הבעל שם טוב הקדוש בדורינו שיבדוק הסכינים שלנו. (שמעתי פעם ביאור על זה, "ולא" סובב על אלו שהם בבחינת לא (כלום) הם משתכחין).

[2]) ראה באנציקלופדיה (מערכת אושוינצים) שהיטלער ימש"ו הכין בתי הגז ובתי שריפה לשרוף 10 אלפים איש ביום אחד בדיוק במדה כנגד מדה שהמן רצה לתת לאחשורוש 10 אלפים שקלים כדי להשמיד להרוג ולאבד טף ונשים ביום אחד, רח"ל.

[3]) תודה רבה לחבירי היקר שמעון לוי נ"י חבר נאמן להאוניווערסיטא העיברית בירושלים על שעזר לי בהחקירות ובתמונות.

[4]) ראה בספר OSHPITZIN מהמחבר ר' יוסף שכטר בדף 215 שבאושפצין (אושוויטץ) היה מקום שחיטה גדולה מאוד, והיו על יד בית השחיטה שתי בתי חרושת לעורות, גדולים מאוד, שתיכף אחרי השחיטה לקחו את עורות הבהימות מבתי השחיטה הגדולה.

עוד כותב שם שהיה שם רכבת מיוחדת לבהמות (קעטעל טרעין), ובאותו הרכבת לקחו אחר כך את כל היהודים לאושוויץ, והאנשים ששמו בהרכבת היו מאות אנשים ברכבת אחד. (כפי הנראה מהדברי חיים היה כל זה במדה כנגד מדה).

[5] ) וכמו שכתוב בשבט מוסר בהמה אוכלת בהמה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*