logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

קונטרס זוהר משה רבינו- דעת תורה על ראשי הישיבות ולומדי פשט ללא הזהר הקדוש

משה  מקבל התורה

.

קונטרס זוהר משה רבינו-

דַּעַת תּוֹרָה עַל רָאשֵׁי הַיְשִׁיבוֹת וְלוֹמְדֵי הַפְּשָׁט בְּלִי זֹהַר הַקָּדוֹשׁ

התוכן:

  • נְבוּאַת מֹשֶׁה רַבֵּנוּ עַל רָאשֵׁי הַיְּשִׁיבוֹת שֶׁלֹּא רוֹצִים לִלְמֹד זֹוהַר.
  • רַק אֵלּוּ שֶׁלּוֹמְדִים זֹוהַר, יָקוּמוּ לִתְחִיַּת הַמֵּתִים וּמִיַּד יִזְכּוּ לְחַיֵּי עוֹלָם הַבָּא.
  • אֵלּוּ שֶׁלֹּא לוֹמְדִים זֹוהַר, הֵם כְּמוֹ כְּלָבִים, צוֹוְחִים הַב הַב.
  • הַשְּׁכִינָה עוֹשָׂה רִיב בִּשְׁבִילָם לְהוֹצִיאָם מֵהַגָּלוּת, וְאֵין מְרַחֵם עַל הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא בַּגָּלוּת.
  • אֵלּוּ הַמֹואֲסִים בְּחֵלֶק הַסּוֹד, אֵינָם בִּכְלָל עוֹבְדֵי הֵ'.
  • מִי שֶׁאֵינוֹ עוֹסֵק בְּסֵפֶר הַזֹּהַר – כֻּלּוֹ טָעוּת וְרַמָּאוּת, שֶׁאֵינוֹ עוֹסֵק בַּתּוֹרָה, אֶלָּא רוֹצֶה לִהְיוֹת גְּדוֹל הַדּוֹר רַב וְרֹאשׁ מֵאַנְשֵׁי שֵׁם, וּלְהִשְׂתָּרֵר עַל הַבְּרִיּוֹת, וְאֵין לוֹ חַיִּים וְלֹא חֵלֶק בַּחַיִּים…

הצה"ק מִקַאמַארְנָא בְּסִפְרוֹ הֵיכַל הַבְּרָכָה (פרשת עקב ז', י"ט), כָּתַב: בַּדּוֹר הַזֶּה הָאַחֲרוֹן, מִי שֶׁאֵינוֹ עוֹסֵק בְּסֵפֶר הַזֹּהַר וְתִקּוּנִים וְכִתְבֵי מָרָן הָאֲרִ"י שֶׁהֵם חַיִּים מַמָּשׁ לַנֶּפֶשׁ, בְּלוּלָה בְּמִקְרָא וּבְמִשְׁנָה וּבְתַלְמוּד וּפוֹסְקִים, יֵדַע נֶאֱמָנָה שֶׁכָּל תּוֹרָתוֹ שֶׁעוֹסֵק הוּא מִשָּׂפָה וְלַחוּץ, כְּדוֹאֵג, וְאֵין לוֹ עֵסֶק בַּחַיִּים וְהֶאָרָה לַנֶּפֶשׁ, וְהוּא כֻּלּוֹ טָעוּת וְרַמָּאוּת, וְאֵינוֹ עוֹסֵק בַּתּוֹרָה אֶלָּא לִהְיוֹת מֵאַנְשֵׁי שֵׁם, לִהְיוֹת רַב וְרֹאשׁ גְּדוֹל הַדּוֹר וּלְהִשְׂתָּרֵר עַל הַבְּרִיּוֹת, וְאֵין לוֹ חַיִּים וְלֹא חֵלֶק בַּחַיִּים…

וּבְתִקּוּנֵי זֹהַר חָדָשׁ – (ספרא תנינא דף קי"ז.):

אָמַר לְרָאשֵׁי הַיְשִׁיבָה: הֲרֵי הַשְּׁכִינָה בַּגָּלוּת, וְאֵין בָּכֶם מִי שֶׁיִּתְעוֹרֵר אֵלֶיהָ לְרַצּוֹתָהּ לְבַעְלָהּ, וְכַּמָּה בַּעֲלֵי מִדְרָשׁוֹת, צוֹוְחִים בְּכָל יוֹם וָלַיְלָה בַּתּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה בְּכַמָּה קֻשְׁיוֹת, וְצוֹוְחִים בָּהּ כְּמוֹ כְלָבִים שֶׁאוֹמְרִים הַב הַב, כְּמוֹ שֶׁהַגֵּיהִנֹּם צוֹוֵחַ הַב הַב.

[בִּלְשׁוֹן הַקֹדֶשׁ]: בֵּינְתַיִם הִנֵּה הָרוֹעֶה הַנֶּאֱמָן בָּא, [מֹשֶׁה רַבֵּנוּ], נָטַל מַקְלֵעַ בְּיָדוֹ. פָּתַח וְאָמַר, זַרְקָא מַקָּף שׁוֹפָר הוֹלֵךְ סֶגּוֹלְתָּא. נָטַל שָׁלֹשׁ אֲבָנִים וְזָרַק אוֹתָן לְמַעְלָה. וּכְשֶׁזָּרַק אוֹתָן, נַעֲשׂוּ אֶבֶן אַחַת, וְאָמַר לְרָאשֵׁי הַיְשִׁיבָה: קַבְּלוּ אֲלֵיכֶם אֶת הָאֶבֶן הַזּוֹ, שֶׁהֲרֵי הַשְּׁכִינָה בַּגָּלוּת, וְאֵין בָּכֶם מִי שֶׁיִּתְעוֹרֵר אֵלֶיהָ לְרַצּוֹתָהּ לְבַעְלָהּ, וְלֹא עוֹד, אֶלָּא כַּמָּה בַּעֲלֵי מִדְרָשׁוֹת, שֶׁהֵם חֲבֵרִים אֶצְלְכֶם, צוֹוְחִים בְּכָל יוֹם וָלַיְלָה בַּתּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה בְּכַמָּה קֻשְׁיוֹת, [שֶׁהֵם עוֹסְקִים רַק בִּפְשָׁט הַתּוֹרָה שֶׁבָּהֶם יֵשׁ אֲחִיזַת הַקְּלִפּוֹת וְאֵינָם עוֹסְקִים בְּחֵלֶק הַסּוֹד, וְלִמּוּד הַפְּשָׁט אֵינוֹ מֵבִיא אֶת הַיִּחוּד וְלָכֵן הֵם] וְצוֹוְחִים בָּהּ כְּמוֹ כְלָבִים שֶׁאוֹמְרִים הַב הַב, [כְּלוֹמַר שֶׁאֵינָם עוֹסְקִים בַּתּוֹרָה לִשְׁמָהּ אֶלָּא רַק עַל מְנָת לְקַבֵּל פְּרָס] כְּמוֹ שֶׁהַגֵּיהִנֹּם צוֹוֵחַ הַב הַב. זֶהוּ שֶׁכָּתוּב (משלי ל) לַעֲלֻקָּה שְׁתֵּי בָנוֹת הַב הַב. הַב לָנוּ עֹשֶׁר בָּעוֹלָם הַזֶּה, הַב לָנוּ עֹשֶׁר בָּעוֹלָם הַבָּא. כְּמוֹ שֶׁבֵּאֲרוּהָ, לְמֹד תּוֹרָה הַרְבֵּה, וְיִתְּנוּ לְךְ שָׂכָר הַרְבֵּה. [אֲבָל אֵלּוּ הָעוֹסְקִים בְּסוֹדוֹת הַתּוֹרָה הֵם אֵין בָּהֶם אֲחִיזַת הַקְּלִפּוֹת וְכָל לִמּוּדָם הוּא תּוֹרָה לִשְׁמָהּ כְּדֵי לְיַחֵד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ] וְאֵין מִי שֶׁיִּשְׁתַּדֵּל בַּתּוֹרָה לְהַעֲלוֹת בָּהּ הַשְּׁכִינָה מֵהַגָּלוּת וּלְיַחֵד אוֹתָהּ עִם בַּעְלָהּ, [כִּי רַק בְּלִמּוּד סוֹדוֹת הַתּוֹרָה הַשְּׁכִינָה עוֹלָה וְיֵשׁ יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ] מִשּׁוּם שֶׁהֵם אֲטוּמֵי עֵינַיִם וּסְתוּמֵי לֵב. וּמִשּׁוּם זֶה יוֹצֵא קוֹל בְּכָל לַיְלָה, כְּשֶׁיּוֹרֵד הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לְגַן עֵדֶן, כְּשֶׁעוֹלוֹת הַנְּשָׁמוֹת לְפָנָיו, וְאוֹתוֹ הַקּוֹל אוֹמֵר פָּסוּק כַּכָּתוּב (ישעיה מ) קוֹל אֹמֵר קְרָא, לֵךְ וֶאֱמֹר לָהֶם שֶׁיִּשְׁתַּדְּלוּ בַּתּוֹרָה כְּדֵי לְחַבֵּר הַשְּׁכִינָה עִם הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, [לֵךְ וְתֹאמַר לְעַם יִשְׂרָאֵל שֶׁיִּתְעַסְּקוּ בְּתוֹרַת הַסּוֹד כְּדֵי לְיַחֵד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ]. כְּמוֹ דָּוִד שֶׁאָמַר (תהלים קלב) אִם אֶתֵּן שְׁנַת לְעֵינָי לְעַפְעַפַּי תְּנוּמָה עַד אֶמְצָא מָקוֹם לַה'. וְהוּא הָיָה מִשְׁתַּדֵּל בַּתּוֹרָה לְחַבֵּר אֶת הָאֵם, שֶׁנֶּאֱמַר בָּהּ (משלי א) וְאַל תִּטֹּשׁ תּוֹרַת אִמֶּךְ, עִם בַּעְלָהּ. שֶׁהֲרֵי הַשְּׁכִינָה מִצַּד שֶׁל הַחֶסֶד נִקְרֵאת גְּמִילוּת חֲסָדִים. וּמִצַד הַגְּבוּרָה נִקְרֵאת עֲקֵדָה וְקָרְבָּן, וּמִצַּד הָעַמּוּד הָאֶמְצָעִי נִקְרֵאת תּוֹרָה. וְאֵין מִי שֶׁיָּעִיר אוֹתָהּ בַּמִּדּוֹת הַלָּלוּ לְבַעְלָהּ. זֶהוּ שֶׁכָּתוּב (ישעיה נא) אֵין מְנַהֵל לָהּ וְגוֹ', [לְהַנְהִיגָהּ לְמַעְלָה וּלְיַחְדָא קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ "מִכָּל בָּנִים יָלָדָה" שֶׁהֵם נִשְׁמוֹת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְאֵין בָּהֶם מִי שֶׁגּוֹרֵם לְהַיִּחוּד הָעֶלְיוֹן לְפִי שֶׁאֵינָם לּוֹמְדִים סוֹדוֹת הַתּוֹרָה]. וּמִשּׁוּם זֶה הַקּוֹל אוֹמֵר (ישעיה מ) מָה אֶקְרָא כָּל הַבָּשָׂר חָצִיר. שֶׁלֹּא מִשְׁתַּדְּלִים אֶלָּא לִזְבֹּחַ בָּשָׂר, וְאֵלּוּ הֵם עַמֵּי הָאָרֶץ, וְאֵלּוּ שֶׁמִּשְׁתַּדְּלִים בִּגְמִילוּת חֶסֶד וּבַתּוֹרָה, לֹא מִשְׁתַּדְּלִים אֶלָּא לְעַצְמָם, וּבִשְׁבִילָם נֶאֱמַר וְכָל חַסְדּוֹ כְּצִיץ הַשָּׂדֶה. וְכָל אֵלּוּ שֶׁלֹּא מִשְׁתַּדְּלִים בָּהּ לִשְׁמָהּ [אֶלָּא לְקַבֵּל שְׂכַר כְּדֵי שֶׁיִּקָּרֵא חָכָם רַבִּי, אוֹ כְּדֵי שֶׁיִּהְיֶה לוֹ כָּבוֹד גָּדוֹל בִּלְוָיָה, וְיִקָּרֵא גָּאוֹן גָּדוֹל, אוֹ כְּדֵי שֶׁיְּקַבֵּל שְׂכַר בָּעוֹלָם הַבָּא, אֲבָל אֵין כַּוָּנָתוֹ לְמַעַן יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, אָז] – רוּחַ הַקֹּדֶשׁ, שֶׁהִיא הַשְּׁכִינָה, לֹא שׁוֹרָה עֲלֵיהֶם. זֶהוּ שֶׁכָּתוּב (תהלים עח) וַיִּזְכֹּר כִּי בָּשָׂר הֵמָּה רוּחַ הוֹלֵךְ וְלֹא יָשׁוּב.

וְיִשִׁ שֶׁלֹּא מִשְׁתַּדְּלִים בַּתּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה לִשְׁמָהּ, [אֶלָּא כַּוָּנָתָם לִשְׂכַר הָעוֹלָם הַזֶּה וְהָעוֹלָם הַבָּא וְלָכֵן מִתְיַגְּעִים הַרְבֵּה] וְנֶאֱמַר בָּהֶם (שמות א) וַיְמָרֲרוּ אֶת חַיֵּיהֶם בַּעֲבֹדָה קָשָׁה – זוֹ קֻשְׁיָה. בְּחֹמֶר – זֶה קַל וָחֹמֶר. וּבִלְבֵנִים – בְּלִבּוּן הַהֲלָכוֹת. שֶׁעֲלֵיהֶם נֶאֱמַר וְתֹכֶן לְבֵנִים תִּתֵּנוּ. בְּכָל עֲבֹדָה בַּשָּׂדֶה – זוֹ בְּרַיְתָא. אֵת כָּל עֲבֹדָתָם – זוֹ פִּסְקָה. אֲשֶׁר עָבְדוּ בָהֶם בְּפָרֶךְ – פִּרְכָה. כְּשֶׁהִגִּיעוּ לְעָמְקָהּ שֶׁל הֲלָכָה, נֶאֱמַר בָּהֶם אֵין הֲלָכָה כִּפְלוֹנִי. וְיֵשׁ אֲחֵרִים שֶׁמִּשְׁתַּדְּלִים בָּהּ לִשְׁמָהּ, [שֶׁהֵם לוֹמְדִים תּוֹרַת הַסּוֹד לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ] שֶׁהֵם בַּעֲלֵי הַמָּגִנִּים שֶׁל בֵּית הַמִּדְרָשׁ, שֶׁנֶּאֱמַר בָּהֶם (בַּמִּדְבָּר יט) אָדָם כִּי יָמוּת בְּאֹהֶל. כְּמוֹ שֶׁבֵּאֲרוּהָ בַּעֲלֵי הַמִּשְׁנָה, אֵין הַתּוֹרָה מִתְקַיֶּמֶת אֶלָּא בְּמִי שֶׁמֵּמִית עַצְמוֹ עָלֶיהָ. וְאֵין מִיתָה אֶלָּא עֹנִי, שֶׁבֵּאֲרוּהָ בּוֹ פַּת בַּמֶּלַח תֹּאכֵל.

רַק הַלּוֹמְדִים תּוֹרַת הַסּוֹד הֵם יָקוּמוּ בִּתְחִיַּת הַמֵּתִים וְיִחְיוּ לְעוֹלָם הַבָּא

וַעֲלֵיהֶם נֶאֱמַר (ישעיה כו) יִחְיוּ מֵתֶיךְ. אֵלּוּ שֶׁנֶּאֱמַר בָּהֶם (במדבר יט) אָדָם כִּי יָמוּת בְּאֹהֶל. שֶׁוַּדַּאי בָּהֶם מִתְקַיֶּמֶת שְׁכִינָה, וְעָתִיד הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לְהַחֲיוֹתָם בּוֹ, כְּמוֹ שֶׁבֵּאֲרוּהָ, כָּל הַמְקַיֵּם אֶת הַתּוֹרָה מֵעֹנִי, סוֹפוֹ לְקַיְּמָהּ מֵעֹשֶׁר וְגוֹ'. [כְּלוֹמַר אֵלּוּ שֶׁטָּרְחוּ לְתִקּוּנֵי הַשְּׁכִינָה בִּזְמַן עֲנִיּוּתָהּ בְּגָלוּת, יִּזְכּוּ לִרְאוֹתָהּ וְלִשְׂמוֹחַ בִּזְמַן עַשִׁירוּתָהּ בַּגְּאֻלָּה] נְבֵלָתִי יְקוּמוּן, אֵלּוּ שֶׁנֶּאֱמַר בָּהֶם (משלי ל) אִם נָבַלְתָּ בְהִתְנַשֵּׂא. וְאָמְרוּ בַּעֲלֵי הַמִּשְׁנָה, כָּל הַמְנַבֵּל עַצְמוֹ עַל הַתּוֹרָה, לַסּוֹף מִתְנַשֵּׂא.

הָקִיצוּ וְרַנְּנוּ שֹׁכְנֵי עָפָר, אֵלּוּ שֶׁנֶּאֱמַר בָּהֶם וְעַל הָאָרֶץ תִּישַׁן. מִשּׁוּם הַהִיא שֶׁנֶּאֱמַר בָּהּ (קהלת ג) הַכֹּל הָיָה מִן הֶעָפָר, וַאֲפִלּוּ גַּלְגַּל חַמָּה, שֶׁבּוֹ בֵּרַךְ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא אֶת אַבְרָהָם וְהָיָה (וְשַׂמְתִּי אֶת) זַרְעֲךְ כַּעֲפַר הָאָרֶץ. וְזוֹ הַשְּׁכִינָה, שֶׁבִּשְׁבִילָהּ נֶאֱמַר בְּאֵלּוּ שֶׁמִּשְׁתַּדְּלִים בָּהּ לִשְׁמָהּ, (דניאל יב) וְרַבִּים מִיְּשֵׁנֵי אַדְמַת עָפָר יָקִיצוּ אֵלֶּה לְחַיֵּי עוֹלָם, [אֵלּוּ שֶׁדָּאֲגוּ לַשְּׁכִינָה הַקְּדוֹשָׁה לְהַמְתִּיקָה וּלְתַקְּנָהּ וּלְיַחְדָא עִם קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא יִזְכּוּ לְחַיֵּי עוֹלָם הַבָּא], וְאֵלּוּ שֶׁלֹּא מִשְׁתַּדְּלִים בָּהּ לִשְׁמָהּ, יִהְיוּ לַחֲרָפוֹת לְדִרְאוֹן עוֹלָם, [שֶׁהֵם יֵעָקְרוּ מֵאַדְמַת עָפָר וְיוּשְׁלְכוּ חוּץ לִמְחִיצוֹת הַקְּדוֹשִׁים, לַגֵּיהִנּוֹם בֵּין הַחִיצוֹנִים כְּפִי עוֹנוֹתָם, וְשָׁם יִהְיוּ י"ב חֹדֶש וְיִסְבְּלוּ חֶרְפָּה וּבִזָּיוֹן גָּדוֹל, וְרַק אַחַר כָּךְ יָקוּמוּ לִתְחִיַּת הַמֵּתִים, כְּפִי זְכוּתָם] כִּי טַל אֹרוֹת טַלֶּךְ (ישעיה כו), וְזֶה יו"ד ה"א וא"ו. זֶהוּ חֶשְׁבּוֹן טַ"ל תּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה, שֶׁהוּא ה"א, שִׁשָּׁה סִדְרֵי מִשְׁנָה הִיא בְּחֶשְׁבּוֹן ה"א, וּבִשְׁבִילָהּ בֵּאֲרוּ בַּעֲלֵי הַמִּשְׁנָה, כָּל הָעוֹסֵק בְּטַל תּוֹרָה, טַל תּוֹרָה מְחַיֵּהוּ. וְזֶהוּ שֶׁמִּתְפַּלְלִים בּוֹ מוֹרִיד הַטַּ"ל. וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא אָמַר (הושע יא) לֹא אָבוֹא בְּעִיר. מָשָׁל לְבַת מֶלֶךְ שֶׁהָלַךְ בַּעְלָהּ לִמְדִינַת הַיָּם, וְלִזְמַן שֶׁבָּא אֵלֶיהָ, נִשְׁבַּע לָהּ שֶׁלֹּא נִכְנָס בַּיִּשּׁוּב. וְזֶהוּ לֹא אָבוֹא בְּעִיר. וְאִם אֵינֵךְ מַאֲמִינָה לִי, הֲרֵי לָךְ סִימָן שֶׁרֹאשִׁי נִמְלָא טָ"ל, שֶׁזֶּהוּ הַטַּל לְהַחֲיוֹת בּוֹ מֵתִים…

קָמוּ בַּעֲלֵי הַמִּשְׁנָה וְאָמְרוּ, רוֹעֶה הַנֶּאֱמָן, טְלוּ הָאֶבֶן שֶׁלְּךְ אֵלֶיךְ, שֶׁאַתָּה הוּא שֶׁנֶּאֱמַר עָלֶיךְ (שמות ה) וַתֵּרֶא אֹתוֹ כִּי טוֹב הוּא… (מיכה ו) שִׁמְעוּ הָרִים אֶת רִיב ה'. מִי הֶהָרִים? אֶלָּא הִנֵּה שָׁלֹשׁ אֲבָנִים עֶלְיוֹנוֹת אֶצְלְכֶם, שֶׁהֵן סֶגּוֹלְתָּא. וּלְמִי מִכֶּם? לְרַבִּ'י וְרַ'ב וְרַבָּ'א שֶׁל הַיְשִׁיבָה הָעֶלְיוֹנָה, שֶׁכְּנֶגְדְּכֶם הָיוּ כָּל רַב מִבָּבֶל, וְרַבִּי מֵאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל, וְרַבָּא מִשְּׁאָר הָאֲרָצוֹת. שָׁמְעוּ שֶׁלָּאוֹתִיּוֹת רִיב וּקְטָטָה וּמַחֲלֹקֶת בַּהֲלָכָה לְמַעְלָה, וְרַבִּ'י וְרַ'ב וְרַבָּ'א מַחֲלֹקֶת וְרִיב וּקְטָטָה בַּהֲלָכָה שֶׁלָּהֶם לְמַטָּה. וְאֵין בָּכֶם שֶׁיִּהְיֶה רִיב וּקְטָטָה וּמַחֲלֹקֶת בִּשְׁבִיל הַשְּׁכִינָה לַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לִדְחֹק אוֹתוֹ בְּכַמָּה קֻשְׁיוֹת עַד שֶׁיּוֹצִיא אוֹתוֹ מִן הַגָּלוּתוְהַשְּׁכִינָה הִיא כֶּתֶר עַל כֻּלָּם. הַתָּג שֶׁל זַרְקָא, עָלָיו נֶאֱמַר (משלי לא) רַבּוֹת בָּנוֹת עָשׂוּ חָיִל וְאַתְּ עָלִית עַל כֻּלָּנָה. וְהִיא רִיב וּקְטָטָה וּמַחֲלֹקֶת וְקֻשְׁיָה לְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא בִּשְׁבִיל יִשְׂרָאֵל אֲחֵיכֶם. וּמוֹרֵי הַמִּשְׁנָה שֶׁמִּשְׁתַּדְּלִים בַּתּוֹרָה בְּכָל יוֹם וָלַיְלָה בַּגָּלוּת, הִיא רִיב בִּשְׁבִילָם שֶׁיּוֹצִיא אוֹתָם, וְאֵין מִי שֶׁיִּהְיֶה רִיב וּקְטָטָה וּמַחֲלֹקֶת לַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא בִּשְׁבִילוֹ בַּגָּלוּת. עַד כָּאן לְשׁוֹן הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ. (הבאורים מהרמ"ק, מפרשים, מתוק מדבש).

כָּתַב הָרְמַ"ק זי"ע, רַבִּים חָשְׁבוּ שֶּׁאֵין רָאוּי לַעֲסֹק בְּסִתְרֵי תּוֹרָה יוֹתֵר מִדַּי כִּי עַל יְדֵי זֶה תִּשְׁתַּכַּח תּוֹרַת הַנִּגְלֶה, דְּהַיְנוּ לָדַעַת אֶת קִיּוּם מַעֲשֵׂי הַמִּצְוֹת, אָמְנָם דַּע, שֶּׁאֵין עֵסֶק הַתּוֹרָה בַּכֹּחַ דַּעַת הָאָדָם, אֶלָּא הַכֹּל הוּא כְּפִי רָצוֹן הַקָּבָּ"ה, וּמִי שֶׁעוֹסֵק בַּתּוֹרָה בְּחֵלֶק הַסּוֹד אָז תּוֹרַת הַנִּגְלֶה שֶׁלָּמַד מִשְׁתַּמֶּרֶת בְּלִבּוֹ וְלֹא יִשְׁכְּחֶנָּהּ, וּבֶאֱמֶת עַל זֶה נֶאֱמַר אֱחֹז בָּזֶה וְגַם מִזֶּה אַל תַּנַּח יָדֶיךָ… אֲבָל אֵלּוּ הַמּוֹאֲסִים בְּחֵלֶק הַסּוֹד אֵינָם בִּכְלָל עוֹבְדֵי ה', וּכְנֶגֶד אֵלּוּ שֶּׁהֶחְזִיקוּ רַק בִּפְשָׁטֵי הַתּוֹרָה וּמָאֲסוּ בְּסוֹד, אָמַר עֲלֵיהֶם הַזֹּהַר שֶׁהֵם אֲטוּמֵי עֵינַיִם, כִּי רָאוּ בְּעֵינֵי בָּשָׂר אֶת מַעֲלַת רַבִּי שִׁמְעוֹן וַחֲבֵרָיו בְּשָׁעָה שֶׁהָיוּ עוֹסְקִים בְּתוֹרַת הַסּוֹד, וְאָטוּם עֵינַי שִׂכְלָם לְהָבִין מַעֲלָתָם, וְעוֹד הֵם סְתוּמֵי הַלֵּב, כִּי אִם הָיוּ מִתְבּוֹנְנִים הָיוּ מְבִינִים כַּמָּה וְכַמָּה טוֹבָה כְּפוּלָה וְנַחַת רוּחַ גּוֹרְמִים לִפְנֵי הַבּוֹרֵא בָּרוּךְ הוּא בְּעֵסֶק הַסּוֹד יוֹתֵר מֵעֵסֶק פְּשָׁטֵי הַתּוֹרָה, וִהְיוּ נוֹתְנִים חֵלֶק לְכָל הָעִנְיָנִים, כִּי חֵלֶק הַסּוֹד הוּא מַמָּשׁ חֵלֶק מֵחוֹבַת הַלְּבָבוֹת שֶּׁאֵין לוֹ שִׁעוּר כְּלָל… אַחַר חֻרְבָּן בֵּית הַמִּקְדָּשׁ שֶׁגָּלְּתָה הַשְּׁכִינָה מִמְּקוֹמָהּ, אֵין יִחוּד בִּבְחִינַת הָעוֹבֵד עַל מְנָת לְקַבֵּל פְּרָס, אֶלָּא כְּשֶׁעוֹסֵק בְּסוֹדוֹת הַתּוֹרָה וּמְכַוֵּן לְיַחֵד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ בְּעֵת עֵסֶק הַתּוֹרָה וְקִיּוּם הַמִּצְווֹת, עכת"ד.

קוּנְטְרֵס

זֹהַר בֵּית דִּין

הָעֲנִיִּים וְהַהֲרוּגִים בִּזְמַן הַגָּלוּת תּוֹבְעִים בְּבֵית דִּין שֶׁל מַעְלָה אֶת הַתַּלְמִידֵי חֲכָמִים שֶׁלֹּא לָמְדוּ קַבָּלָה

כָּל הַבַּחוּרִים וְהָאֲנָשִׁים נִלְקְחוּ לַצָּבָא וְנֶהֶרְגוּ אַחֲרֵי שֶׁנִּפְטְרוּ הצה"ק רַבֵּנוּ יוֹסֵף חַיִּים בַּעַל בֶּן אִישׁ חַי וְרַבִּי שִׁמְעוֹן אַגַסִי זצוקללה"ה, מִפְּנֵי שֶׁלֹּא הָיָה מִי שֶׁיָּגֵן עֲלֵיהֶם בְּלִמּוּד הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ, (בהקדמת בית לחם יהודה הצה"ק רבי יהודה פתיא זצוקללה"ה)

אֵפוֹ אַתָּה??? – הַאִם אַתָּה שׁוֹמֵעַ בְּקוֹל הקב"ה?

קֹדֶם שֶׁיּוֹרֶדֶת הַנְּשָׁמָה מֵעוֹלָם הָעֶלְיוֹן לְהַאי עָלְמָא הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַשְׁבִּיעַ אוֹתָהּ לַעֲסֹק בְּרָזֵי דְּאוֹרַיְתָא כִּדְאִיתָא בַּזֹּהַר פָּרָשַׁת תְּרוּמָה (דף קסא): הֲרֵי לְךָ בְּפֵרוּשׁ מִדִּבְרֵי הַזֹּהַר שֶׁתַּכְלִית בְּרִיאַת הָאָדָם כְּדֵי שֶׁיִּלְמַד הַחָכְמָה הַזֹּאת וְקֹדֶם בִּיאַת הַנְּשָׁמָה לָעוֹלָם הַזֶּה הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַשְׁבִּיעַ הַנְּשָׁמָה לַעֲסֹק בְּהַאי עָלְמָא בְּרָזֵי דְּהֵימָנוּתָא בְּרָזֵי דְּאוֹרָיְתָא – גַּם בִּיצִיאַת הַנְּשָׁמָה לָעוֹלָם הַבָּא אֵינָהּ יְכוֹלָה לְהַשִּׂיג לְאוֹר עֶלְיוֹן לְמַעְלָה אֶל מְקוֹם הֲרָמָתָהּ אֲשֶׁר שָׁם אָהֳלוֹ מִתְּחִלָּה לַחֲזוֹת בְּנֹעַם הֲוָיָה פְּנֵי מֶלֶךְ חַיִּים אִם לֹא בְּהִתְעַסְּקוּת הַחָכְמָה הַזֹּאת. (ויקהל משה דף ה: אור הזהר דף 161). –

הַאִם אַתָּה שׁוֹמֵעַ בְּקוֹל מֹשֶׁה רַבֵּנוּ? – מֹשֶׁה רַבֵּנוּ מְצַוֶּה אוֹתָנוּ לִלְמוֹד זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ דַוְוקָא, שֶׁתּוֹרַת הרשב"י מֵאִיר עַד סוֹף הַדּוֹרוֹת, וְצָרִיךְ לִלְמוֹד וְלֹא לָתֶת מְנוּחָה לַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא עַד שֶׁיִּגְאָלֵנוּ (זוהר פנחס ריט.).

פָסַק הגה"ק הַכַּף הַחַיִּים (קנ"ה סקי"ב), דְּלִמּוּד הַזוֹהַר יֵחָשֵׁב לְלִמּוּד הַקַּבָּלָה, [וְחוֹבָה לַעֲסֹק בּוֹ].

אָמְרוּ חֲזַ"ל (סנהדרין צז.): דּוֹר שֶׁבֶּן דָּוִד בָּא, הָאֱמֶת תְּהֵא נֶעְדֶּרֶת, וּבֵאֵר שָׁם בְּסֵפֶר בְּנָיָהוּ בֶּן יְהוֹיָדָע [למרן הרי"ח הטוב זי"ע] וזל"ק: וְהָאֱמֶת נֶעְדֶּרֶת, כְּלוֹמַר חָכְמַת הָאֱמֶת הוּא חֵלֶק הַסּוֹד, תַּרְבֶּה, וְהָעוֹסְקִים יִהְיוּ עֲדָרִים עֲדָרִים בְּלִמּוּד הַקַּבָּלָה. אִי נַמֵי, עַתָּה (בִּזְמַנּוֹ לִפְנֵי לְמַעְלָה מִמֵּאָה שָׁנָה), יֵשׁ אֲנָשִׁים פְּרָטִיִּים לוֹמְדִים קַבָּלָה, כָּל אֶחָד בְּקֶרֶן זָוִית בְּסֵתֶר, אֲבָל לֶעָתִיד, הַכֹּל יִלְמְדוּ בָּהּ כְּמוֹ שֶׁלּוֹמְדִים תְּהִלִּים, וְתִמְצָאֵם עֲדָרִים עֲדָרִים בְּבֵית הַמִּדְרָשׁ. עכל"ק. וב"ה זָכִינוּ שֶּׁרוֹאִים שֶׁנִּתְקַיְּמָה נְבוּאָתוֹ בְּדוֹרֵנוּ מַמָּשׁ.

"כִּסֵא מֶלֶךְ" (תקון מ"ג): כִּי לִמּוּד הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ בְּגִירְסָא בְּעָלְמָא בּוֹנֶה עוֹלָמוֹת, וְכָל שֶׁכֵּן אִם יִזְכֶּה לִלְמֹד וּלְהָבִין אֲפִלּוּ פֵּרוּשׁ מַאֲמָר אֶחָד, [עַכְשָׁו יֶשׁ כְּבָר זֹהַר בִּלְשׁוֹן הַקֹדֶשׁ] יַעֲשֶׂה בּוֹ תִּקּוּן לְמַעְלָה בְּשָׁעָה אַחַת מַה שֶּׁלֹּא יַעֲשֶׂה בְּלִמּוּד הַפְּשָׁט שָׁנָה תְּמִימָה, וּמֻבְטָח לוֹ שֶׁהוּא בֶּן עוֹלָם הַבָּא מִבְּנֵי הֵיכָלָא דְּמַלְכָּא, וְיִהְיֶה מֵרוֹאֵי פְּנֵי הַמֶּלֶךְ הַיּוֹשְׁבִים רִאשׁוֹנָה בְּמַלְכוּתָא דִּרְקִיעָא.

כָּתוּב בַּזֹּהַר (פרשת פקודי רמז:): אֲפִלּוּ יֵשׁ בְּיָדוֹ כָּל מַעֲשִׂים הַטּוֹבִים שֶׁבָּעוֹלָם הַשְּׂרָפִים בַּעֲלֵי שֵׁשׁ כְּנָפַיִם שׂוֹרְפִים אֶת נִשְׁמָתוֹ בְּכָל יוֹם וְיוֹם, (ועין ספר הברית חלק ב' מאמר יב פרק ה').

וּבַּזֹּהַר שִׁיר הַשִּׁירִים: אַשְׁרֵיהֶם כָּל אֵלּוּ שֶׁמִּשְׁתַּדְּלִים בַּתּוֹרָה, לָדַעַת אֶת חָכְמַת רִבּוֹנָם, וְהֵם יוֹדְעִים וּמִסְתַּכְּלִים בַּסּוֹדוֹת הָעֶלְיוֹנִים. מִשּׁוּם שֶׁכְּשֶׁאָדָם יוֹצֵא מִן הָעוֹלָם הַזֶּה, בָּזֶה מִסְתַּלְּקִים מִמֶּנּוּ כָּל דִּינֵי הָעוֹלָם. וְלֹא עוֹד, אֶלָּא שֶׁפּוֹתְחִים לוֹ שְׁלֹשָׁה עָשָׂר שְׁעָרִים שֶׁל סוֹדוֹת אֲפַרְסְמוֹן זַךְ, שֶׁהַחָכְמָה הָעֶלְיוֹנָה תְּלוּיָה בָהֶם, עכ"ל.

 

רַבִּי יַעֲקֹב צֶמַח זצ"ל: (בהקדמה לספרו 'קול ברמה', על אדרא רבא) "רָחֵל מְבַכָּה עַל בָּנֶיהָ" שֶׁאֵינָם עוֹסְקִים בַּחָכְמָה הַזֹּאת הַמְמַהֶרֶת אֶת הַקֵּץ, וְלָזֶה אֵין מָשִׁיחַ בָּא, כִּי אֵין מִדְרָשׁ קָבוּעַ בְּכָל עִיר וָעִיר כְּמוֹ שֶׁיֵּשׁ בְּעֵסֶק הַתַּלְמוּד, וְלָכֵן "אֵינֶנּוּ", אֵין בָּנֶיהָ מוֹשְׁכִים וּמְמַהֲרִים אֶת הַמָּשִׁיחַ.

בַּעַל הגוב"י עַל 'עֵץ חַיִּים' (בהסכמתו לספר 'איפה שלמה' על אוצרות חיים). הָעֲנִיִּים וְהַהֲרוּגִים בִּזְמַן הַגָּלוּת תּוֹבְעִים בְּבֵית דִּין שֶׁל מַעְלָה אֶת הַתַּלְמִידֵי חֲכָמִים שֶׁלֹּא לָמְדוּ קַבָּלָה, וּמַעֲנִישִׁים אוֹתָם עַל כָּךְ.

אִם אֵין מָקוֹם לְהוֹצִיא אֶת זֶה

כּוּלָנוּ יוֹדְעִים אֶת הַמַּצָּב שֶׁבּוֹ אָנוּ נִמְצָאִים! וּמִי יוֹדֵעַ מַה יֵלֵד יוֹם!!! – מֹשֶׁה רַבֵּינוּ, אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא, וְרַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחַאי עֲלֵיהֶם הַשָּׁלוֹם, מְגַּלִּים לָנוּ, שֶׁרַק בְּסֵפֶר הַזוֹהַר יִפְקוּן מִן גָלוּתָא בְּרַחֲמֵי, כִּי הַזוֹהַר הַקָּדוֹשׁ הוּא כְּמוֹ תֵּיבַת נֹחַ וְרַק אֵלּוּ שֶׁיִּלְמְדוּ זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ יִנָּצְלוּ בְּתֵבַת נֹחַ שֶׁהוּא הַזוֹהַר הַקָּדוֹשׁ, ויִנָּצְלוּ מֵחֶבְלֵי מָשִׁיחַ, וּבָּזֶה תָּלוּי סוֹד הַצָּלַת עַם יִשְׂרָאֵל בַּדּוֹר הָאַחֲרוֹן וּגְאוּלָתוֹ, בְּכֹחַ וּסְגֻלַּת לִמּוּד הַזוֹהַר הַקָּדוֹשׁ.

עַד כָּאן להוציא אם נחוץ

מַסְקָנַת הַדְּבָרִים: כָּל רֹאשׁ יְשִׁיבָה וְרֹאשׁ כּוֹלֵל, מַגִּיד שִׁעוּר, וְכָל אָדָם שֶׁיֵּשׁ לוֹ הַשְׁפָּעָה עַל רַבִּים, יְתַקֵּן אֶצְלוֹ, בְּמִסְגֶּרֶת שֶׁלּוֹ כָּל יוֹם חוֹבַת לִמּוּד בְּסֵפֶר הַזֹּהַר לְמֶשֶׁךְ דַּקָּה לְהַצָּלַת עַם יִשְׂרָאֵל. וְכָל אֶחָד יַצִּיל אֶת נַפְשׁוֹ בְּלִמּוּד זֹהַר הַקָּדוֹשׁ כְּפִי יְכָלְתּוֹ, וְלַמַּזְהִיר וְלַנִּזְהָר שְׁלוֹמִים תֵּן כְּמֵי נָהָר.

בְּזוֹהַר פָּרָשַׁת בְּרֵאשִׁית (דף כז:):

סוֹף סוֹף בִּזְמַן שֶׁעֵרֶב רַב מְעֹרָבִים בְּיִשְׂרָאֵל, אֵין קִרְבָה וְיִחוּד בְּאוֹתִיּוֹת שֵׁם יהו"ה. וּמִיָּד שֶׁיִּמָּחוּ מֵהָעוֹלָם, נֶאֱמַר בָּאוֹתִיּוֹת שֶׁל הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא (זכריה יד) בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה יהו"ה אֶחָד וּשְׁמוֹ אֶחָד. וְלָכֵן אָדָם, שֶׁהֵם יִשְׂרָאֵל, יֵשׁ לָהֶם יִחוּד בַּתּוֹרָה, שֶׁנֶּאֱמַר בָּהּ (משלי ג) עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ, וְהִיא הַגְּבִירָה מַלְכוּ"ת, שֶׁמִּצִּדָּהּ נִקְרְאוּ יִשְׂרָאֵל בְּנֵי מְלָכִים.

בְּזוֹהַר פָּרָשַׁת בְּהַעֲלוֹתְךָ (דף קנ"ג.):

אֲבָל אוֹתָם שֶׁמִּשְׁתַּדְּלִים בַּתּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב וּבַתּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה, שֶׁהֵם אֵשׁ וּמַיִם, וְאוֹתָם שֶׁמִּשְׁתַּדְּלִים בְּסוֹדוֹת הַתּוֹרָה, שֶׁהִיא אוֹר, שֶׁכָּתוּב בָּהּ (משלי ו) וְתוֹרָה אוֹר, הֵם נִטְהָרִים בָּהּ, [אֵלּוּ הָעוֹסְקִים בְּסוֹדוֹת הַתּוֹרָה הֵם נִטְהָרִים וְלֹא צְרִיכִים גְהִינוֹם, וְלֹא שִּׁבְרוֹן לֵבָב].

 

בְּזוֹהַר פָּרָשַׁת פִּנְחָס (דף רכ"ו:):

אֵלּוּ שֶׁמִּשְׁתַּדְּלִים בָּהּ לִשְׁמָהּ, [וְלוֹמְדִים לְשֵׁם יִחוּד קּוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ בְּלִמּוּד תּוֹרַת הַסּוֹד] יוֹצֵא לָהֶם מַיִם שֶׁל הַתּוֹרָה מְתוּקִים, וְנֶאֱמַר בָּהֶם (שם) וַתֵּשְׁתְּ הָעֵדָה וּבְעִירָם. וְאֵלּוּ שֶׁלֹּא מִשְׁתַּדְּלִים בָּהּ לִשְׁמָהּ, יוֹצֵא לָהֶם מַיִם מָרִים, שֶׁנֶּאֱמַר בָּהֶם (שמות א) וַיְמָרֲרוּ אֶת חַיֵּיהֶם בַּעֲבדָה קָשָׁה – זֶה קֻשְׁיָה. בְּחֹמֶר – זֶה קַל וָחֹמֶר. וּבִלְבֵנִים – בְּלִבּוּן הֲלָכָה, [וְכָל קֹשִׁי הַהֲבָנָה זֶה לְמִי שֶׁלֹּא מוּכָן לִלְמֹד זֹהַר הַקָּדוֹשׁ, כִּי אֵין לוֹ תּוֹרָה לִשְׁמָהּ]

 

בתיקוני הזוהר – תקונא שתין ותשעה (דף קיט:):

… שֶׁהָרֵאשִׁית שֶׁל ח' הִיא בִינָה, לַמְנַצֵּחַ עַל הַשְּׁמִינִית, וְעָלֶיהָ נֶאֱמַר אָז הוּחַל. וְעוֹד, אָז הוּחַל לְשׁוֹן תְּפִלָּה, כְּמוֹ שֶׁנֶּאֱמַר אָז תִּקְרָא וַיהו"ה יַעֲנֶה, זוֹהִי שְׁמִירָה טוֹבָה, שֶׁאַף עַל גַּב שֶׁהֶבֶל הֲרָגוֹ קַיִן, שֶׁמִּמֶּנּוּ הָיָה יוֹצֵא מִי שֶׁיִּנְקוֹם בִּשְׁבִילוֹ, זֶהוּ שֶׁכָּתוּב אָז יָשִׁיר מֹשֶׁה, רוֹעֶה יִנְקוֹם לְרוֹעֶה, וְאַחַר כָּךְ אָז אֶהְפֹּךְ אֶל עַמִּים שָׂפָה בְרוּרָה לִקְרֹא כֻלָּם בְּשֵׁם יהו"ה, אֲבָל כְּשֶׁעֲמָלֵק, שֶׁהֵם בְּכוֹרֵי מִצְרַיִם, עֵרֶב רַב הַמְעֹרָבִים עִם יִשְׂרָאֵל, עֲלֵיהֶם נֶאֱמַר תִּמְחֶה אֶת זֵכֶר עֲמָלֵק, שֶׁלֹּא יִשָּׁאֵר מֵהֶם שָׂרִיד, שֶׁאֵלּוּ הֵם עִרְבּוּבְיָה מִכָּל הָאֻמּוֹת וַאֲפִלּוּ מִקַּיִן, וּמִיָּד כְּשֶׁיִּמָּחוּ מִן הָעוֹלָם, אָז הוּחַל לִקְרֹא בְּשֵׁם ה'.

וּבְתִקּוּנֵי הָרַמְחַ"ל (תיקון י"ח) וְזַ"ל: ה' זוֹ גְּמָרָא, וְיֵשׁ גְּמָרָא יְרוּשַׁלְמִית מִבְּחִינַת לֵאָה מִצַּד שֶׁל ה' עֶלְיוֹנָה וּגְמָרָא בַּבְלִית מִבְּחִינַת רָחֵל ה' תַּחְתּוֹנָה, וְסוֹד הַדָּבָר ה"ה, וּגְמָרָא הִיא גְּמַר סוֹף פָּסוּק, וְיֻפְסְקוּ עֲמָלֵקִים מֵהָעוֹלָם (תקוני זוהר חדש), שֶׁעַכְשָׁו כָּתוּב וַיַּעֲבִידוּ מִצְרַיִם אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּפָרֶךְ (שמות א, יג), אֵלּוּ עֵרֶב רַב שֶׁיָּצְאוּ מִמִּצְרַיִם, וְגָרְמוּ לְיִשְׂרָאֵל לְהִשְׁתַּעְבֵּד לַעֲבוֹדָה קָשָׁה, בְּחֹמֶר (שם שם, יד), בְּקַל וָחֹמֶר וּבְכָל הַפִּלְפּוּל שֶׁבַּגְּמָרָא וַדַּאי, אֲבָל כַּאֲשֶׁר אֵלּוּ [הָעֵרֶב רַב שֶׁהֵם עֲמָלֵק], יִפָּסְקוּ מִן הָעוֹלָם, הַכֹּל בִּמְנוּחָה יִהְיֶה, עכל"ק.

 

זוֹהֵר חָדָשׁ (ספרא תנינא דף קיד.):

עַל יְדֵי לִימוּד הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ יֵשׁ מְנוּחָה לְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא וְיִשְׂרָאֵל יוֹצְאִים לְחֵרוּת

בְּלָשׁוֹן הַקּוֹדֶשׁ: וְעַל הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא וּשְׁכִינָתוֹ אָמַר הַכָּתוּב (משלי כז) כְּצִפּוֹר נוֹדֶדֶת מִקִּנָּהּ כֵּן אִישׁ נוֹדֵד מִמְּקוֹמוֹ, שֶׁנֶּאֱמַר בּוֹ (שמות טו) ה' אִישׁ מִלְחָמָה. וּבַזְּמַן שֶׁהִיא מְעֻרְטֶלֶת, תַּלְמִידֵי חֲכָמִים וְצַדִּיקִים וְאַנְשֵׁי מִדּוֹת שֶׁלָּהּ, כֻּלָּם הוֹלְכִים וְנוֹדְדִים מִמָּקוֹם לְמָקוֹם, מֵאֲתַר לַאֲתַר, כְּמוֹ שֶׁבֵּאֲרוּהָ בַּעֲלֵי הַמִּשְׁנָה, דּוֹר שֶׁבֶּן דָּוִד בָּא, אַנְשֵׁי חַיִל יְסוֹבְבוּ מֵעִיר לְעִיר, וְלֹא יְרֻחֲמוּ. וּמִשּׁוּם זֶה הִסְכִּים הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא וּשְׁכִינָתוֹ לַעֲשׂוֹת אֶת הַחִבּוּר הַזֶּה עַל יַד אוֹתוֹ שֶׁהִתְגַּלָּה, וְכִנֵּס בּוֹ עֶלְיוֹנִים וְתַחְתּוֹנִים לִמְצֹא בוֹ מְנוּחָה לַשְּׁכִינָה בַּגָּלוּת, וְחֵרוּת לָהּ וּלְבָנֶיהָ. זֶהוּ שֶׁכָּתוּב (תהלים פד) גַּם צִפּוֹר מָצְאָה בַיִת וּדְרוֹר קֵן לָהּ. הַהִיא שֶׁנֶּאֱמַר בָּהּ (ויקרא כה) וּקְרָאתֶם דְּרוֹר בָּאָרֶץ לְכָל יֹשְׁבֶיהָ…

בַּחִבּוּר הַזֶּה מִתְכַּנְּסִים כָּל נִשְׁמוֹת הַצַּדִּיקִים וְאַנְשֵׁי מִדּוֹת

אֵלּוּ שֶׁנֶּאֱמַר בָּהֶם בָּנִים אַתֶּם לַה' אֱלֹהֵיכֶם, אֵלּוּ רַבִּי שִׁמְעוֹן וַחֲבֵרָיו וּמוֹרֵי הַיְשִׁיבָה שֶׁעוֹשִׂים אֶת הַחִבּוּר הַזֶּה. וְהַחִבּוּר הַזֶּה הָיָה כְּמוֹ תֵּבַת נֹחַ שֶׁהִתְכַּנְּסוּ בָהּ כָּל מִין וָמִין. כָּךְ מִתְכַּנְּסִים בַּחִבּוּר הַזֶּה כָּל נִשְׁמוֹת הַצַּדִּיקִים וְאַנְשֵׁי מִדּוֹת, שֶׁנֶּאֱמַר בָּהֶם (תהלים קיח) זֶה הַשַּׁעַר לַה' צַדִּיקִים יָבאוּ בוֹ.

 

 

 

הורידו למחשב ולימדו ב"אוצר הזוהר הקדוש"

בלחיצת כפתור

אוצר הזוהר הגדול – 3426

ספרים ומאמרים על כל מקצועות התורה להורדה בחינם  לחצו כאן

אוצר הזוהר1 |   ספר הזוהר הקדוש  |  פתח אליהו  |   תיקון מ"ח בראשית תמן   |    תיקון מ"ג

אוצר חכמת הזוהר 2  -104 ספרים |  ספרא  דצניעותא  |    תיקוני הזוהר |    אדרא רבא |    אדרא זוטא 

אוצר חכמת הזוהר 3 105-144   |  הערב רב וכל המסתעף |    עלוני "אור הזוהר"

 ספר "זוהר תהילים" – הורידו ולימדו | זוהר "חוק לישראל" | ספר " שכר ועונש"

עושים סיום זוהר הגדול בעולם באתר הידברות

www.hidabroot.org/he/article/44977

לחצו והיכנסו, אמרו תפילה קצרה ולמדו!

והיו שותפים לסיום הזוהר הגדול בעולם !

הַלּוֹמֵד דף אחד בזוהר הקדוש –  מֵבִיא גְּאוּלָה לָעוֹלָם

שְׂכַר הַגָּדוֹל שֶׁמְּקַבֵּל כָּל אֶחָד בְּהִשְׁתַּתְּפוּתוֹ עִם מִלְיוֹן הַיְהוּדִים לוֹמְדֵי הַתִּקּוּן הַזֶּה, הוּא כָּךְ:

א. כָּל יִשְׂרָאֵל נִכְנָסִים לְתוֹךְ סֻכַּת הָרַשְׁבִּ”י הַמֵּגֵן הָרָאשִׁי וְהָאֲמִתִּי לְכָל הַדּוֹר כֻּלּוֹ,  כַּנֶּאֱמַר (תְּהִלִּים ק”מ ח’) “סַכֹּתָה לְרֹאשִׁי בְּיוֹם נָשֶׁק”. וְאָמְרוּ חז”ל (יְרוּשַׁלְמִי יְבָמוֹת דַּף ח’), בְּיוֹם נָשֶׁק זֶהוּ יוֹם בֹּא גּוֹג. – ב. יְהוּדִים זִכְרוּ!!! כְּמוֹ נֹחַ בִּשְׁעָתוֹ עַכְשָׁו הַתֵּבָה פְּתוּחָה וְכֻלָּם יְכוֹלִים לְהִכָּנֵס, נָא לְהִזְדָּרֵז לִפְנֵי הַמַּבּוּל. שֶׁהַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ הוּא תֵּבַת נֹחַ הַמַּצִילָה שֶׁל הַדּוֹר. – ג. כָּל הַמִּשְׁתַּתֵּף בַּלִּמּוּד הַקָּדוֹשׁ הַזֶּה יקַבֵּל שָׂכָר עָצוּם כְּנֶגֶד כֻּלָּם כַּמְּבֹאָר לְהַלָּן. – ד. כָּל אֶחָד יִרְאֶה לְקַיֵּם מַאֲמָר חֲזַ”ל, גָּדוֹל הַמְּעָשֶׂה יוֹתֵר מִן הָעוֹשֶׂה, שֶׁעֲלֵיהֶם הָעוֹלָם עוֹמֵד, וִיקַבֵּל כַּמָּה חוֹבְרוֹת שֶׁרוֹצֶה לְחַלֵּק בְּחִנָּם, כְּדֵי שֶׁיְּזַכֶּה וִיחַלֵּק סִפְרֵי זוֹהַר בְּחִינָם לַחֲבֵרָיו וּבְנֵי מִשְׁפַּחְתּוֹ הַקְּרוֹבִים וְהָרְחוֹקִים, וִיקַבֵּל שָׂכָר כְּנֶגֶד כֻּלָּם, וּכְאִלּוּ בְּרָאָם כַּמְּבֹאָר בְּזוֹהַר (תְּרוּמָה קכ”ח:) וּבְסֵפֶר חֲסִידִים ובגר”א, וְעוֹד.

סוֹד הַמָשִׁיחַ לדף זוהר ביום לָתֶת כְּלֵי נֶשֶׁק וְעֶרְכַּת מָגֵן לְכָל יְהוּדִי בַּאֲשֶׁר הוּא שָׁם, לְהַצְלָחַת עַם יִשְׂרָאֵל לְעִלּוּי שְׁכִינַת עוּזֵּנוּ, וּלְהִיגָלוֹת כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ עָלֵינוּ, בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ יָשׁוּב יְרַחֲמֵנוּ יִרְאוּ עֵינֵנוּ וְיִשְׂמַח לִבֵּנוּ בְּהִגָּלוֹת מְשִׁיחַ צִדְקֵנוּ בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ אָמֵן.

וְכָל הַמִּשְׁתַּתֵּף בלימוד הקדוש הַזֶה של דף היומי של זוהר תורה מְקַבֵּל כָּל אֶחָד וְאֶחָד מֵהֶם שְׂכַר כְּאִילוּ לָמַד 1.5E+26= (1,500,000,000,000,000,000,000,000,000) דפי זוהר הַקָּדוֹשׁ,

הַמְעוּנְיָן לְהִשְׁתַּתֵּף וְלִזְכּוֹת לִזְכֻיּוֹת עֲצוּמוֹת "עַיִן לֹא רָאֲתָה אֱלֹקִים זוּלָתֶךָ” – טֶל:0527-651911.

כל אחד מישראל שילמד/יקרא, ביחד שבטי ישראל כָּל אֶחָד וְאֶחָד מֵהַלּוֹמְדִים מְקַבֵּל אֶת הַשָּׂכָר וְהַזְּכֻיּוֹת שֶׁל כָּל מִלְיוֹן לוֹמְדֵי הזוהר הקדוש (שד"ח, וְעוֹד). בִּזְמַן לִמּוּד דקה אחת נוחל עלום הבא וטועם טעם גן עדן עוד כאן בעולם הזה.

לימוד דף אחד מתיקוני זוהר שווה 10 דפי זוהר (הגר"א), וְכָל אֶחָד שֶׁמִּשְׁתַּתֵּף בַּחֲבוּרַת הלימוד הקדוש הזה [שיוצא במליון עותקים בס"ד] יֵשׁ לוֹ שְׂכַר מיליון לומדי הדף הזה שהם 10 מיליון דפי זוהר (שד"ח), וּמוּכְפַל בְּסַךְ הָאֲנָשִׁים שֶׁמִּתְחַבֵּר אֲלֵיהֶם כְּדִבְרֵי הַבְּאֵר מַיִם חַיִּים (פ' תְּרוּמָה כ"י), כלומר 10 מליון כפול מליון = כפול 15 מליון יהודים שיש בעולם (ספר חסידים) =1.5E+20(1,500,000,000,000,000,000,000) דפי זוהר, וְעוֹד כָּפוּל 1000 הֵם מְזַכֵּי הָרַבִּים הַסּוֹעֲדִים אֶת הַשְּׁכִינָה וְנִקְרָאִים שָׂרֵי נַפְתָּלִי (מד"ר שיה"ש פָּרָשָׁה ח' פִּסְקָה טז, זֹהַר ח"ב דף קכ.), 1.5E+23(1,500,000,000,000,000,000,000,000) וּבְמִנְיַן עוֹד כָּפוּל אֶלֶף שבכל עשרה השכינה שורה ומה שנותנים משמים באלף נותנים (זוֹהַ"ק וַיֵּצֵא), = 1.5E+26= (1,500,000,000,000,000,000,000,000,000) דפי זוהר!!! [הַהֶסְבֵּר עַל הַחֶשְׁבּוֹן הַנַּ"ל רְאֵה בְּכֹחַ הַזוֹהַר חלקים 1-7]. וּבַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ שִׁיר הַשִּׁירִים כָּתַב שֶׁכָּל הַשָּׂכָר בַּאֲלָפִים שֶׁנּוֹתְנִים מִשָּׁמַיִם זֶה בְּאֹפֶן רָגִיל, אֲבָל הַצַּדִּיקִים לוֹמְדֵי הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ הַדְּבֵקִים בְּתוֹרַת הַסּוֹד תּוֹרַת הָרַשְׁבִּ”י, עֲלֵיהֶם אוֹמֵר הַכָּתוּב (יְשַׁעְיָה ס”ד ג’) “עַיִן לֹא רָאָתָה אֱלֹהִים זוּלָתְךָ יַעֲשֶׂה לִמְחַכֵּה לוֹ”, וְאֵין קֵץ לִשְׂכָרָם, וְאֵין כָּל בְּרִיָּה שֶׁיּוּכַל לְשַׁעֵר זֹאת… (וְעַיֵּן כּוֹחַ הַזּוֹהַר חֲלָקִים א-ז, שִׂמְחַת הָרַשְׁבִּ”י, וְעוֹד).

 

http://www.zohar-1.com/books/tora/

 

לפי פרשותhttp://www.zohar-1.com/books/tora/list.asp

 

 

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*