logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

Kol Kore's against who Oppnents the Holy Zohar- the "Thistles

 קול קורא מהיכל ה' – נגד מתנגדי הזהר הקדוש- "הדרדעים"

skyכת ההדרדעים  נגד הזהר הקדוש– נא לפרסם בכל העולם –

מובא כאן חרם הקדמונים מלפני כמאה שנה בשנת תרע"ד נגד המשכילים והערב רב קליפת עמלק, מתנגדי הזוהר הקדוש, והחרימו אותם כ-60 גדולי ישראל, ואסרו ללמוד בספריהם ולשמוע תורה מפיהם ולא מפי כתבם, ומשם יכול כל אחד ללמוד שאם ישנם היום רבנים או אנשים יוצאי תימן שלא לומדים זוהר או מתנגדים ללימוד הזוהר ולא אומרים לאנשים ללמוד זוהר, הם גילגולי וממשיכי דרכם של כת הדרדעים הנ"ל, ומי שיקרא את לשון הצדיקים הקדושים מה שהם כותבים ימלא פחד ויבין  באיזה מלחמה אנחנו כאן עם הערב רב שלא רוצים ללמוד ולפרסם את תורת הזוהר הקדוש.

  לדאבונינו ישנם עוד היום הרבה דרדרים וגילגול  מהם ,וכבר יצא נגדם הגה"צ מרן עובדיה יוסף שליט"א נגד הזוהר הקדוש.

להורדה:  קונטרסים על הדרדים -מתנגדי הזהר:  חרם על הדרדעים  

 מתנגדי הזוהר תרעד    ספר של הרב ראצאבי נגד מתנגדי הזוהר

 

קול  קורא מהיכל ה'.

אנחנו החתומים מטה חכמי ורבני עיה"ק ירושלים ת"ו בשומענו את השערוריה אשר נעשתה בארץ  תימן כי יצאו אנשים בלי בליעל לחפור בורות נשברים ועזבו מקור מים חיים וידיחו בני עירם ויכו בלב התמימים הנאמנים לד' ולתורתו הקדושה ויפערו פיהם לדבר סרה על ספר הזוהר הקדוש להתנא האלקי' הקדוש רשב"י זיע"א ועל ספרי המקובלים זיע"א שנתפרסמו ונתקבלו בכל תפוצות ישראל ועל ספרו השלחן ערוך הקדושים אוי להם מעלבונה של תורה, הסירו המצנפת והרימו העטרה, עפרא לפומייהו, שמענו ותרגז בטננו נפלו פנינו וכשלו ברכינו נשכבה בבשתינו  ותכסינו כלימתינו כי המכשלה והפרצה הזאת עלתה בימינו ועמדנו מרעידים בלב בהול ונכנע מפחד ד' והמדר גאונו לקנאת קנאת כבוד ספר הזוה"ק וכבוד מחברו הרשב"י זיע"א עמדנו על רגלינו בלב אחד בהקהל ובקיבוץ הרבנים העליון ישמור אותם עומדות היו רגלינו בשעריך ירושלים, ירושלים של מטה כנגד ירושלים שלמעלה ופתחנו ארון הקודש והחרמנו האנשים החטאים בנפשותם המדברים סרה על הזוהר הקדוש וכיוצא בזה וכן חובה על כל ישראל בהגיע מכתב זה לארצותם למקומותם יעמדו כ ולם לפני ארון ה' להחרים החטאים האלה! וזהו נוסח החרם!

בגזירת עירין ובמימר קדישין אנו מחרימין ומנדין ומשמתין ומקללין ומאררין על דעת המקום ועל דעת הקהל הקדוש בספר התורה הזה בשש מאות ושלש עשרה מצות הכתובות בו בחרם שהחרים יהושע את יריחו ובקללה שקלל אלישע את הנערים ואת גיחזי נערו ובשמתא דאנשי כנסת הגדולה ובשמתא דשמתיה ברק למירוז ובשמתא דשמתיה רב יהודה לההוא עפרא ובכל האלות והקללות והחרמות והנדוין והשמתות שנעשו מימות משה רבינו ע"ה עוד עכשיו בשם אכתריאל י"ה ה' צבאות בשם מיכאל השר הגדול בשם מטטרון ששמו כשם רבו בשם סנדלפון הקושר קשרים לרבו בשם בן ארבעים ושתים אותיות בשם שבקע משה את הים אהיה אשר אהיה בסוד שם המפורש בשם ד' אלקי ישראל יושב הכרובים בשם הגלגלים והאופנים וחיות הקודש ומלאכי השרת לכל איש, או כנסיה וחבורת רשעים אשר ידברו סרה ויטילו פגם בקדושת ספר הזוהר הקדוש ומחברו הרשב"י זיע"א ובכל ספרי המקובלים זיע"א ועל ספר השולחן ערוך ארורים הם מפני השם הנכבד והנורא היוצא מפי כהן גדול ביום הכפורים ארורים הם בשמים, ובארץ, ארורים הם מפני הגבורה, ארורים הם מפי אכתריאל י"ה ה' צבאות ארורים הם מפי שר התורה, ארורים מפי האל הגדול הגבור והנורא, בעגלא תהא מפלתייהו, אל אלקי הרוחות השמידם והאבידם והכניעם והשחיתם והכריתם, מלאכי חבלה יפגעו בהם ארורים הם בכל אשר יפנו באסכרה תהיה מיתתם יכם ה' בשחפת ובקדחת ובדלקת ובחרחור ובחרב ובשדפון ובירקון ורדפום עד אבדם ילבשו קללה כמדם, לא יאבה ה' סלוח להם ורבצה בם כל האלות הכתובות בספר התורה הזה ומחה ד' את שמם מתחת השמים והבדילם ה' לרעה מכל שבטי ישראל הם וכל הנלוים אליהם בכל אלות הברית הכתובה בספר התורה הזה אמן כן יהי רצון וגם נודיע כי הם כעכו"ם לכל דבריהם שחיטתם נבילה יינם יין נסך גיטם אינו גט וכו' וכו', עד אשר ישובו מדרכם הרעה ויאמינו בכל חלקי התורה הנגלה, והנסתר יחדו יהיו תמים ושל י"ב ושמ"ר ואתם הדבקים בה' אלקיכם חיים כולכם היום!

כ"ד החותמים בשעריך ירושלים בש"א לח' שבט שנת תרע"ד לפ"ק.

הצעיר משה הררי ס"ט

יום טוב ידיד הלוי ס"ט

אברהם סלאים ס"ט

שמואל פאדרו ס"ט

חיים סעדיא ס"ט

חיים שאול דווייך הכהן

בן ציון מרדכי חזן ס"ט

אברהם ענתבי סקא ס"ט

אליאו עבוד ס"ט

אברהם פילוסוף ס"ט

יצחק בכמוהר"ש עבאדי ס"ט

נתנאל חבובא ס"ט

יצחק סויסיה ס"ט

שלום הדאיה ס"ט

שאול קצין ס"ט

יעקב חר'ן לופיס ס"ט

אהרן עילי הכהן ס"ט

אברהם ביג'אנג'ו ס"ט

הצב"י יעקב חייםס"ט

נסים אברהם ואדון ס"ט

יהושוע שהרבאני ס"ט

אברהם ענתבי ס"ט

אהרן חיים פירירה ס"ט

יחזקאל עזרא הלוי ס"ט

אליאו דוויך הכהן ס"ט

נאם יצחק דוד גרסמאן

נאם רפאל מרדכי יצחק בהר"י שפיר אז"ל

נאם שניאור זלמן בהר"ר יצחק דוד נ"י

נאם שמעון הורוויץ נ"י

חיים ליב אוערבאך

נאם אברהם פרענקל

נאם משה מרדכי חמדאן

נאם מרדכי זאב בראנד

נאם מרדכי דוד

נאם שלמה מנחם וויינטרויב

נאם דוד מרדכי מפראגע

נאם משה פרידמאן

משה יצחק בהר"ד אלי צמר ז"ל מלכ"ש לובעצקי

נאם צבי הירש ווייספיש

נאם וועלביל בן הערשיל

נאם אלטער יצחק

נאם מנחם שמואל במהר"י

נאם י עקב ליב גאלדשטיין

נאם חיים יצחק הכהן

מאיר בנימין לפיקא

יוסף מאטע אויערבוך

נאם נח כץ

הק' אשר בן מו"ה מאיר ניימאן ז"ל

יהושע בנימין ווייסענשטערן

ליב ספעקטאר

משה חיים הכהן

נחמן יוסף בן ה"ר נחמן יוסף זצ"ל

שמחה בונם ווערנער

יצחק שמעון שפיטצער סג"ל

דוד בריז"ל

שמואל ווייסענשטערן

זלמן בר'ד נ"י

דובער פארמעט

בן ציון ספרדי

ישעי' אשר זעליק ברי"ץ מרגליות

יודא יעקב קופערשטאק

אברהם שמואל העשיל

יוסףראטמאן

אברהם בנימין ב"ר גרשון

ישראל בן רייזיל

חיים וואללעס

יעקב בהרב ר' עקיבא ז"ל

אברהם אלי' בהרב הגאון מוהר"ר יחיאל מיכל זצ"ל

צבי קויפמן

ישראל ראבינאוויץ קאהאנאווער

אהרן צבי ב"ר ליפמאן ז"ל

מאיר לעוויי

אברהם דוב בערקסמן

נחום בערינהאלץ

מאיר אלי' זילבערמאן

ירחמיאל יוסף בהרה"צ רא"מ זצ"ל

אברהם שלמה בהרה"צ ישעי' אהרן זצ"ל

יוסף אדלער

אלטער גרשון אשר בענדאעראוו

מנחם מענדיל בוכוואלד

משה מנחם זונענשיין

מאיר פונק

מרדכי בערשקאוויץ

נטע צבי ווייס מגיד יליד ירושלם

שמואל בר' דוד נחמן מלובלין

חיים יהודא ליב אויערבאך

שמעון צבי פוקוויץ

יצחק מאיר הלוי הורוויץ

משה ארי' ליב שפירא

אלי' נחום פרוש

מאיר שלום ב"ר נתן הלוי

נחום רוטמאן

אברהם דוד יעקובזאהן

אברהם אהרן מלאעזא

יוסף קדיש

בצלאל ברוך פרידמן

אברהם יוחנן יאדלער

משה יצחק חעשין

שניאור זלמן לוקש

שלום ליב פדידיט

יעקב ליב קלעצקי

טובי' ליב ווילנער

צבי שפירא

אהרן טייבער

חיים דוד הורוויץ

דוד בריולעווי

חיים מיכל בהראזלל"ה לעווי

יעקב אליעזר ב"ר אברהם חיים ז"ל

אהרן אלי' קיעניגסבערג

חיים שלמה ראזינטאהאל

ניסן ליב הכהן

שלמה גרשון סאם

יעקב ארי' טרעסטעטער

שלמה נתן בר"י ענגער

יצחק ב"ר סעדינא הלוי

שמה בן יעקב

צבי הרש בלוו"א

פסח מוזעט

אהרן אברהם בן הרה"צ משה זלה"ה

הסכמת הרבנים גדולים ב"ד הצדק דק"ק ספרדים אשכנזים פרושים חסידים ומערבים הי"ו

היות שראינו מכתבים שבאו מערי תימן על השערוריה שעושים על ספרי הזהר הקדוש וספרי הקבלה לדבר סרה עליהם ועל מחברם וגם על ספר השו"ע פלצות אחזתנו, ורעד לבנו ונקרע לקרעים, משמוע דברים כאלה מאנשים אשר בשם ישראל מכנים עצמם, כי כן בכח תוה"ק שתתעלה הננו מחרימים ומשמתים אותם, ומפרישים אותם ומבדילים אותם מעדת ישראל ורבצה בהם כל אלות התורה, ולא יאבה ה' סלוח להם, עד אשר יחזרו בהם וישובו אל ה' ויאמינו בתורה בכל חלקיה בנגלה ובנסתר, ושומע לנו ישכון בטח, ושאנן מפחד רעה היום י"ט שבט התרע"ט כ"ד בית דין רבא דעדת הספרדים פה עיר הקדש ירושלם ת"ו.

חיים דוד סורנאגה ס"ט

נחמן ב"ר וידאל אנגיל ס"ט

שמעון אשריקי ס"ט

* מקום חותם בד"צ דק"ק ספרדים חי"ו יכב"ץ בעיה"ק ירושלם תובב"א

גם הבית דין צדק דפה קרתא קדישא ירושלם תבנה ותכונן החתומים מטה, מאשרים בזה דברי הרבנים הי"ו החתומים לעיל, ולמפורסמות אין צריך ראי' שכל ספרי המקובלים המפורסמים בכל תפוצות ישראל, ומכש"כ ספר הזוהר המקובל להתנא הקדוש הר' שמעון בן יוחאי זכותו יגן עלינו אמן הוא מחלקי תורתנו הקדושה וכל המסתפק ואינו מודה בהם ח"ו, אין לו חלק בתוה"ק, והוא מופרש ומובדל מעדת ישראל, וכל המאמין בהם יזכה לחיי עולם, לרב הצפון כעתירת הבד"צ הבע"ח למען כבוד תורתנו הקדושה.

היום יום ה' ט' שבט תרע"ד פעה"ק ירושלם תוב"א.

נאם משה נחום וואללענשטיין

נאם ארי' ליב בהרא"ד

ונאם צבי פסח פראנק

מקום חותם ב"ד צדק דקהל אשכנזים הי"ו בעיה"ק ירושלים ת"ו.

שמוע שמענו ותרגז בטנינו, רעדה ופלצות אחזתנו על השמועות הרעות אשר כל השומע יוריד כנחל דמעות, איך באו פריצים לחלל את מקדש ה' ובמדינת תימן שמה נהייתה הרעה כי יצאו אנשים בני בליעל רעים וחטאים אשר זדון לבם השיאם להרים יד בקדושת תורתנו לדבר סרה על ספר הזוהר הקדוש מאור עינינו המקובל להתנא האלקי הקדוש רבי שמעון בן יוחאי זכותו יגן עלינו ושאר ספרי קבלה הקדושים שנתקבלו ונתפרסמו בכל תפוצות ישראל אשר כל דבריהם דברי אלקים חיים המה, אחד מחלקי התורה שמסיני נמסרות, וקדושים ככל כתבי הקודש אמרות ה' אמרות טהורות וכל המפקפק בהם הוציא את עצמו מכלל ישראל, ואין לו חלק בתורתינו, אוי לדור שכך עלתה בימיו, חוב קדוש מוטל על כל גדולי הדור, ואחריהם ינהרו כל בית ישראל בכל מקומות מושבותיהם לעטות כמעיל קנאה, קנאת ה' צבאות תעשה זאת לתבוע עלבון תורתינו, לגדע קרני רשעים שחללוה, ולגלות קלונם ברבים כי המה מוחרמים מנודים מופרשים ומובדלים מעדת ישראל, יען כי דבר ה' ביזו, ואת תורתו מאסו, ארורים הם וארורים יהיו, המה כרעו ונפלו ואנחנו קמנו ונתעודד בשם ה' נגילה ונשמחה בו ובתורתו הקדושה והטהורה תורה שבכתב ושבע"פ הנגלה והנסתר יחדיו יהיו תמים לנו ולזרעינו וזרע זרעינו עד עולם בקשר אמיץ ויחודא שלים כן יהי רצון ויהי נועם ה' עלינו ויזכינו בכלל ישראל לראות בישועתו אשר יעשה עמנו, עת רוח הטומאה יעביר מן הארץ, ומלאה הארץ דיעה את ה' בב"א.

כ"ד הבית דין צדק דפה עיר הקדש ירושלם תבנה ותכונן במהרה בימינו אמן הכו"ח לכבוד ה' ולתורתו הקדושה.

נאם  ליפמאן דוד במהר"י ז"ל

נאם מאיר איזראעל ד"צ פה עיה"ק

נאם בצלאל ישעי' בערינשטיין

מקום חותם בית דין צדק דקהל אשכנזים חסידים בעיה"ק ירושלם ת"ו.

תמהנו מראות המכתבים שבאו מערי תימן איך יצאו כת פריצים פוקרים המטילים פגם בקודשי שמים הוא ספר הזוהר הקדוש להתנא האלקי רבי שמעון בן יוחאי זכותו יגן עלינו אמן ושאר ספרים המקובלים זכותם יגנו עלינו אמן וכו' עפרא לפומייהו תסמר שערת בשרינו משמוע דברים כאלה כי כן אנחנו מחרימים ומשמתים אותם ומפרישים אותם מעדת ישראל הם וכל הנלוים אליהם ארורים הם וארורים יהיו חטאם ישאו ערירים ימותו לא יאבה ה' סלוח להם עד אשר ישובו אל ד' להאמין בכל חלקי התורה הנסתרות והנגלות ככל ישראל הקדושים ושלי"ב ושמ"ר כה דברי בית דין הצדק דק"ק המערבים בירושלם ת"ו בש"א שבט תרע"ד לפ"ק.

הצעיר נחמן בטיטו ס"ט רב לעדת המערבים יצ"ו

הצב"י אליהו י' לעג'ימי ס"ט

הצעיר אברהם מרסייאנו ס"ט

מקום חותם בית דין צדק דקהל עדת המערבים בעיה"ק ירושלם ת"ו

ספרי תורה והלילי שאי על שפיים קינה, הורידי כנחל דמעה, על הפרץ הגדול כי קמו פריצים במני עמנו במדינות תימן אשר פרקו עול שמים ועול תורה, השליכו שקוצים ויחללו שמך ודיברו סרה כפרה סוררה על חלק גדול וקדוש מתורה הקדושה, על ספר הזוהר הקדוש המקובל אצל כל ישראל להתנא רבי שמעון בן יוחאי זכותו יגן עלינו אמן וגם על יתר ספרי הקבלה הקדושים ורבנו האר"י זצוק"ל וחבריו ויחפאו עליהם דברים אשר כל שמעם תצלנה שתי אזניו והפכו דבר אלהים חיים למינות ואפיקורסות, אוי להם על שברם, נוח להם שנהפכה שליתם על פניהם, והאנשים החטאים האלה עודם במרדם ובמעלם וע"כ החובה מוטלת על כל איש מישראל אשר יראת ה' נגע בלבו להבדילם מקהל הגולה, כי האנשים האלה יצאו מכלל ישראל ואין להם חלק ונחלה באלקי ישראל יאכלו בדי עורם ושמם יהיה לאלה ולקללה בקרב הארץ, וכבר כל רבני עיה"ק ירושלם, ובראשם מע"כ הרה"ג בדה"צ ספרדים ואשכנזים לבשו קנאת ד' צבאות ותוה"ק והחרימו, ונדו, והפרישו, והבדילו את הרשעים הללו מכלל עדת ישראל.

וגם ידי תכון עם כל הרבנים הי"ו  ובכן בשם ה', ובשם תורתנו הקדושה, הנני מבטא בפירוש כי בני בליעל אלה אשר עשה המזימתה, הרי הם מוחרמים ומנודים ומופרשים מקהל עדת ה', ארורים המה, וארורים יהיו כל ימיהם, מרעה אל רעה יצאו, המק בשרם, ועיניהם תמקנה בחוריהן המה יכרעו ויפולו, עד אשר ישובו אל ה' ויאמינו בתורה בכל חלקיה ויתקנו מה שקלקלו, ולכל בני ישראל לא יחרץ כלב את לשונו, ואת רוח הטומאה יעביר מן הארץ ומלאה הארץ דעה את ה', ואנחנו בשם ה' נעשה ונצליח, נגילה ונשמחה בו ובתורתו הקדושה תורה שבכתב ותורה שבעל פה, הנגלה והנסתר לנו ולזרעינו וזרע זרעינו עד עולם, ויהי נועם ה' אלהינו עלינו וגומר ויחד כולנו נזכה לאור באור ה' בבנין ציון ונוה אפריון כעתירת החותם ברתת וזיע לכבוד ה' ותורתו הקדושה פה עיר הקודש ירושלים תבנה ותכונן בש"א לח' שבט התרע"ד ליצירה בא ס"ט פתחתי שקי ותאזרני שמחה לפ"ק.

ע"ח משה פרנקו חכם באשי בירושלים ואגפיה.

מקום החותם

דברי חו"ר התימנים בארץ הקודש ירושלם ת"ו

יפו ותל אביב ומושבות יהודה והגליל יע"א!

ראה ראינו שערוריה נוראה קול ענות החוברת שנדפסה מתשובות דברי כזב ומרמה שחיברה רב החובל מעי"ת צנעה אשר בתימן רבתי, ושמו י'חיא ב'ז ש'למה קפא"ה יבש, ויבשה משנתו, לדבר בלעגי שפה על דברי הזוה"ק והמקובלים באופן נורא מאד ר"ל, ובה הוציא כל רוחו והראה זחיחות דעתו עליו נגד גאוני ואדירי עולם אשר עמוד בית ישראל נשען עליהם מדור דור ועד היום והולכים כל בית ישראל לאורם בביאורי התורה והמצוה וקבלו כל ישראל דבריהם כתורה מסיני באין פוצה פה, והם אשר גילו ברוה"ק שעליהם ליחידי סגולה את הנסתר בתוה"ק והפיצו אור הגנוז אשר מכוסה בתוה"ק שאין להם ביאור כ"א ע"ד הנסתר והגדילו את כבוד התוה"ק וברכו כל ישראל ברוך שחלק מחכמתו ליראיו, ומעת התפרסמו סודות התורה ע"י גילוי הזוה"ק הוסיפו בני ישראל קדושה על קדושתם וקבלו עליהם כמה חומרות ופרישות וטהרה ולא באו לידי זלזול ח"ו אפילו על סייג קטן של תורה ושל דבריהם, כידוע.

ואם אמנם שקודם לרב החובל הזה נמצאו אחדים חכמים גדולים בתורה ויראה שכתבו איזה דברים שנראה שהם פקפקו על דברי וזה"ק בכל זאת לא יצאו נגדו בזלזול גס כהיב"ש הזה, ולדוגמא נזכיר פה מה שכתב הגאון החריף מוהר"ר משה קוניץ ז"ל בספרו הנחמד הנק' בן יוחאי, שכתב על דברי הגאון האדיר מהרש"ל ז"ל וז"ל אפס החריף הגדול מהרש"ל ז"ל בתשובתו (סי' צ"ח) סר מדברי המקובלים את ספר הזוה"ק לא בעבור שלא האמין ח"ו שספר הזוה"ק איננו מרשב"י וסיעתו הרי בעצמו כתב שם שחברהו רשב"י ובזה אינו מסופק אמנם בחומו כתב לדעתו לפי שלא פסקינן בכל הש"ס כר"ש, ה"נ לית הלכתא כוותיה, בברכת תפלין של יד בישיבה ובמה שאוסר להניחם בחוה"מ ע"ש, אך גם הוא לא עמד על דעתו ולא קיים מאמרו, אכן הנהו בגבהו עומד שחוח בקידה ורתת בהעתיקו דברי הזוה"ק האלה בספרו יש"ש (ביצה פ"א סי' נ"א) וז"ל בודאי יש עון גדול להניח תפלין בשבת וי"ט ובזוהר כתב שחייב מיתה וגדולה מזו כ' דהמניח תפלין בחוה"מ חייב מיתה ואף שהפוסקים לא הביאו דין זה מ"מ מה לנו להכניס עצמנו בספק עונש וכו' ע"ש, בא לשונו ממש כלשון שכתב הב"י (א"ח סי' ל"א) דעליה קפליג בתשובתו הנ"ל, ע"כ לשונו של הרב הנ"ל ובאריכות קצת עי"ש בספרו בן יוחאי צד קכ"ח, גם מה שיצא הגאון הגדול הרב יעב"ץ ז"ל נגד הזוה"ק בספרו מטפחת ספרים, כבר השיבו במענות ומטפחות הגאון הנ"ל בספר בן יוחאי אשר בו הראה עוצם כחו.

דברי חו"ר התימנים

ואם באנו להביא ראיות על אמיתתה של חכמת הנסתר מדברי התלמוד והמדרשים אשר ברוחב בינתם נסתפקו במקומות יודעים בש"ס באופן נסתר מאד לרגל השעה שעת חירום אשר באותו הזמן היתה האומה כספינה המטורפת בים הצרות, תקצר היריעה מהכיל והנם כבר כתובים אחת לאחת בספר בן יוחאי הנז"ל וספרים רבים שקדמו לתקופת רב החובל שלנו, אלא בידעו כי אין ספרים כאלה בתימן בזה יכל להרעיש את לבות תלמידיו הרקים לרבות התמימים בחשבם כי הוא המחדש חדשים והגיש לפניהם דברים נכונים ומה גם בענין האמונה ומי הוא זה אשר בשם ישראל יכנה לא ירתע מדבריו האיומים כביכול אוי לו אוי לנפשו כי בנפשו דבר שקר ענה בחכמים צדיקי ורק גרם לתעות בני ישראל מהתורה הקדושה והתמימה ונסתריה והוציא דבה על חכמת הנסתר ומוציא דיבה הוא כסיל, ואפריון נמטי לאנשי שם מהו"ר צנעא ברית התימן אשר קנאו קנאת ה' צבאות ועברו בין בתרי מחברתו וכתבו תשובות על כל פרקיו ופקקו כל חוליותיו  והוקיעו נגד כל קורא ישר את ערמתו וכחשו דבר דבור על אפניו ושלחוהו מהתם להכא להוציאו בדפוס (אם אמנם לא היה הצורך להאריך בו כ"כ כ"א היה ראוי להביא את הראיות על אמיתת חכמת הנסתר ולא להשיב על דבריו כי למי תשיב כנודע).

ואין עוד מן הצורך לפרט כל הסתירות כי יוכפלו הדברים וילאה הקורא בהם, ועפ"י שהם הביאו כל פרקיו בשלמות וחו"ר גאוני קרתא קדישא ירושלם האסירו לקרות ספרו ראוי היה שלא להעתיק כל דבריו כדי שלא לעבור ע"ד חכמים ואיסורם.

אך כיון שהם שמו את התשובה בצד כל פרק ופרק ומה גם כי עשינו שינוי באותיות, דבריו כתב רש"י והתשובה באותיות אשורי על כן הסכמנו לדעתם בזה, ומצאנו סעד להתיר במה שכתב בזה הרב מחבר ספר הברית ז"ל בסוף הקדמה שנייה ד"ה ואלי דבר יגונב וכו' עיי"ש.

ונסיים בשים שלום וברכה וישיב ה' נדחנו ויקיים בנו מק"ש ומלאה הארץ דעה את ה' כי כולם ידעו אותי למקטנם ועד גדולם ואם פרצנו ח"ו חוק המוסר והוא רחום יכפר כי קנאת ה' צבאות תעשה זאת ודי בזה.

כ"ד צעירי הצאן.

נאם חיים שלמה עראקי כ"צ יצ"ו

נאם אברהם חיים נדאף יצ"ו

נאם שלום בהרה"ג יחיא יצחק יצ"ו

נאם יחיא נחום יצ"ו

נאם שלום שלמה נגאר יצ"ו

נאם יאודא אברהם חבשוש יצ"ו

הסכמת*) הרה"ג המקובל

מרן שלום יוסף אלשיך שליט"א

הרב הראשי וראב"ד לעדת התימנים בעיה"ק ירושת"ו בבי"א

ב"ה ירושלם עיה"ק עשרים לחדש חשון תרצ"ח.

מי אני אשר אבוא להעיד על זוהר השמש אחרי שדבר זה ידוע ומפורסם בכל תפוצות ישראל ממזרח שמש עד מבואו, וכולם מאמינים בני מאמינים בזוהר מדור דור וקראו לו זוהר הקדוש על כי הזהיר והאיר עיני ישראל בסודות התורה, אבל לפי שבדורנו נמצאו אנשים המפרשים סודות הזוהר כפשוטם ולפי שסודות הזוהר נאמרו רק בדרך משל ומליצה, והם למעלה מבינת אנוש, ולא כל מוחא סביל דא, ועי"ז באו האנשים הנ"ל להכחיש בזוהר הקדוש.

לכן באו ונחזיק טובה לחו"ר התימן שחיבור ספר אמונת ה', והשיבו על טענותיהם תשובות נכוחות בטוב טעם ודעת.

והשי"ת ישיב את הצאן האובדות ואת הנדחה יקבץ והוא רחום יכפר וישיב השלום במחנה, ויקוים כי כולם ידעו אותי למקטנם ועד גדולם אמן.

צעיר הצאן שלום יוסף אלשיך

(מקום החותם)

הסכמת רבני וגאוני תימן צנעא יע"א

הן מרוב עונים, לפני שלש שבועות שנים, צמח החוח בין השושנים ורוח עועים נכנסה בלב היהרים, קראו בשמותם כי המה מורים, ורים לבם כמנשה וכיהוירם, כל קודש בישראל הללו, ותועבת לבם קלטו והללו, ובחוצפא ואפקירותא הוציאו דבה ודברו סרה, על אמונת ישראל הטהורה, ובלעגי שפה ולשון תרמית פגעו ונגעו בכבוד שלומי אמוני ישראל חוזיהם ונביאיהם, וגדולי חכמיהם וגאוניהם, למן היום אשר צוה ה' והלאה לדורותיהם.

ובמשך מעט השנים האלה נספחו אליהם נערים בוערים, ריקים ופוחזים אשר נגואלו ברדפם כל תאוה, ונואלו בעזבם את התורה ואת המצוה וכאשר נבדלו והיו לשמצה ולזעוה, ריחקום הקהל וכמוזר נחשבו בעיניהם, ולוקח מהם קללה לכל הקרב הקרב אל משכנותיהם גם המה בחרו במעלוליהם, ויבנו את תפת הבמות,  וקראוהו ספר מלחמות, דברי נרגן כמתלהמים כאלו נגד ספר הזה"ק וחכמי הקבלה הנסתרת הוא מפטפט למען תפוש הנמהרים בלבם, כי לא גזר אלא על הזכרים לבדם…

אמנם הולכי דרך נכוחה, הביטו בעין פקוחה, כי רק תואנה הוא מבקש, צנים פחים בדרך עקש, ובלבו מחשבות און חורש, לכרות הענף תחלה כדי לשרש העיקר על נקלה, ויהי ספר זה לפסל ומפלצה פגול הוא לא ירצה והאוילים המשתחוים לעצביהם, הדפיסוהו בלטיהם.

והן עתה העיר ה' את רוחו בלב אוהבי שמו את ה' הם יראים, ושלם כבודו מתקנאים, והוציאו לאור זה הספר הבהיר המאיר לכל הדרים ומזהיר, אשר בשם נקרא אמונת ה' הולך בדרך תמים, להראות העמים והשרים כי שקר טפלו זרים, ולטפח על פני מחבר ספר המלחמות בגחלים בוערות ולהכות על, לחייו באבני בלסטראות לגדע נטיעותיו ולגלות קלונו וזיופיו, באותות ובמופתים מזוקקים, כראי מוצק חזקים, דברי חכמים בנחת נשמעים להוציא הספק מלב התועים ולהלביש בושת את כל המתעים.

לזאת אמרינן לחילייהו יישר הירא את דבר ה' וחזיון נביאיו, ואוהב את ה' בכל מאוייו, יתן לכסף מוצא, ובעיני ה' חן ימצא והיה ספר זה למול עיניו לתפארת לזכר עולם למשמרת צדיקים ילכו בם בעוז וצהלה ופושעים יכלמו ולא ישובו עוד לכסלה.

הצ' סאלם בן אב' אלואדעי יצ"ו

ה' סעיד ן' יוסף אלעזירי יצ"ו

הצ' יחיא בן י' שלום ערוסי יצ"ו

הצ' שלום ן' יוסף קלזאן יצ"ו

הצ' אב' יעקב עמראני יצ"ו

הצ' אברהם במוה"ר אהרן הכהן יצ"ו

הצ' סאלם ן' מוסי יצחאק יצ"ו

הצ' יוסף בן מ'ו שלום שמן יצ"ו

הצ' חיים ן' יודא חבארה יצ"ו

הצ' יוסף בן לא"א יעקב יודא צבירי יצ"ו

הצ' חיים ן' סלים צאלח

הצ' יחיא נחוםיצ"ו

עיני לנכח יביטו אמרי שפר הסכמת גאוני הזמן בתימן החת"ל ותועלת הספר הזה הנקרא בשם אמונת ה', גדולה היא לפני ה', לתמוך הישרים בלבותם, להחזיק בקבלתם ואמונתם, ולהשיב לב פתאים לדרך הצדק והאמונה וידעו תעי רוח בינה, וכל הזוכה נוטל חלק לתרום מממונו להשתתף בעזרתו עם המשתדלים להוציא לאור הספר היקר הזה ישא ברכה מאת ה' וזכות הרבים תגן עליו ועליהם יום ו' כ"ג תמוז תרצ"ד

הצ' עמרם בן מ"ו

יחיא קרח יצ"ו

נזר החיים

לט: האם הדרדעים (אותם שאינם מאמינים באמיתות הזוה"ק) מצטרפים למנין ויכולים להוציא י"ח בקריה"ת וכדומה.

תשובת מרן שליט"א: הם כאפיקורסים לכל דיניהם.

מי הם הדרדרים? הדרדרים הם הרבנים שהם נגד לימוד  הזהר הקדוש.

להורדה:  קונטרסים על הדרדים -מתנגדי הזהר: בית דין עדה מרן יוסף צבי דושינסקי חרם על הדרדעים  

 מתנגדי הזוהר תרעד 

ספר של הרב ראצאבי נגד מתנגדי הזוהר

 

גלוי חדש מהרשב"י זי"ע

הדרדעים – דרדרים זה לא דבר חדש , החטא הקדמוני של הנחש שהביא מיתה לעולם כבר כתבנו בספר זוהר ההצלה, שבגלל שאדם הראשון לא רצה לעסוק בעץ החיים הוא תורת הסוד נפל בחטא עץ הדעת ונקנסה מיתה לעולם, ונתקלל אדם הראשון ונתקללה חוה ונתקללה האדמה – בקללת אדמה נאמר: (בראשית פרק ג יח) וְקוֹץ וְדַרְדַּר תַּצְמִיחַ לָךְ וְאָכַלְתָּ אֶת עֵשֶׂב הַשָּׂדֶה.

זה מרמז כאן את כת הדרדעים,

וזה היה כל המלחמה נגדם

בחרב ובחנית נגדם שכל הגלגולים מהם משכילים והסימן עליהם שהם מתנגדים ללימוד תורת הנסתר הזוהר הקדוש,

לכן צריכים מאוד להיזהר בפרט מאלו שבאים מתימן שאם הם מתנגדים ללימוד תורת הסוד כי זה המפתח אם הם מהדרדעים כמו שכתב באריכות מרן שליט"א,

עכשיו הם עוזרים לעכב את הגאולה,

עד עכשיו ידענו שיש לנו מלחמה נגד הערב רב,

כעת התגלה לנו מלחמה חדשה נגד ערב רב עמלקים חדשים הדרדעים מיוצאי תימן,

לכן ראוי מאוד שכל אחד יקרא מה שכתבו וחתמו לערך 60 גדולי ישראל והחרימו אותם לנצח,

ואסור להתפלל אתם ולדבר אתם, כי בחרם חמור של גדולי ישראל לפני קרוב למאה שנה,

וכבר יצאו בדרשות כמה מגדולי ישראל נגדם,

ונקוה לדבר עוד מזה באריכות

http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=18963

http://www.hydepark.co.il/topic.asp?topic_id=2947898&forum_id=20067

http://www.doresh-tzion.co.il/QAShowAnswer.aspx?

qaid=50510

שאלות ותשובות מפי הרב הגאון בן ציון מוצפי שליט"א

שאלה – 50510

לכבוד הרב מוצפי שליט"א שלום לכבוד הרב ושלומו יסגא לעד, תודה על אשר מחכימנו ביראה ודעת, חכמה ומוסר ודברי הלכה.

חבר וידיד שלי אמר לי כי הכת הנקראת אצל התימנים "דרדעים", והם אינם מאמינים בקדמות ספר הזוהר, היו להם תומכים מקרב רבני ירושלים. האם הדבר נכון ? ויש בדברים משהו מן האמת ?

תשובה

אוי הדרדעים לפני קרוב למאה שנה חיבלו והשחיתו כרם השם צבאות בדיעותיהם הכוזבות והמשובשות וגרמו אש מחלוקת נוראה בתוך יהדות תימן המפוארת השלימה והשליווה. הגיעו הדברים לפני גדולי ישראל בארץ הקודש , כולם כאחד התייצבו מולם בנידוי חרם ושמתא עליהם ועל הנלווים אליהם במלים חריפות וקשות ללא יוצא מהכלל כל גווני הקשת החל מהגאון הרב קוק שהתבטא במלים חריפות ואתו הרב חרל״פ והרב הרצוג ,הרב זוננפלד מהעדה החרדית והרב אלפנדרי ועמו המקובל הרב אלישיב וגדולי רבני תימן ורבני הספרדים כשמונים גדולים, עליהם נמנו הרב יוסף ידיד ראב״ד ירושלים , ואתו הרב כף החיים ורבנו שלום הדאיה ראש רבני בית אל והרב שאול דוויק הכהן והרבנים אפרים הכהן , והרב חזקיה שבתי ז"ל רבה של יר