logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

קול קורא במדבר – ויזעק זעקה גדולה ומרה

קול קורא במדבר – ויזעק זעקה גדולה ומרה

ר"ח אדר תשע"ח

החפץ חיים זי"ע אומר שכל המזכי הרבים צריכים לשבת ביחד לשמוע מה צריך לעשות – והיום כל אחד סובר שהוא חכם לבד, ושוכחים מה שכתוב במשלי יא: "בְּאֵין תַּחְבֻּלוֹת יִפָּל עָם, וּתְשׁוּעָה בְּרֹב יוֹעֵץ", כשאין עושים תחבולות – אסטרטגיות הלוקחות בחשבון את כל המקרים האפשריים – העםעלול ליפול במקרה שלא חשבו עליו; ולעומת זאת – כשיש הרבה יועצים, כל אחד חושב על היבט אחר של המצב, ועל מקרים אחרים שעלולים לקרות, וכך העם מצליח להשיג תשועה.

ואחת הבעיות כשעושים חשבון נפש היא, שכל אחד מוצא פגמים באנשים אחרים במקום לתקן את עצמו. לפי ספר משלי, אפשר להפוך את החיסרון ליתרון: תחבולה = אסטרטגיה – תוכנית פעולה שלוקחת בחשבון את כל המקרים האפשריים, והיא מורכבת מהרבה תוכניות שונות, כמו חבל המורכב מכמה סיבים (פירוט);  

באין תחבולות יפול עם – אם מסתפקים בתוכניות חלקיות ושטחיות, ולא עושים תחבולות הלוקחות בחשבון את כל המקרים האפשריים, יש סיכוי רב ליפול במקרה שלא חשבנו עליו.

ותשועה ברוב יועץ – כדי לפתח תחבולות יש צורך ביועצים רבים – כל יועץ רואה רק חלק מהמציאות וחושב רק על חלק מהמקרים, ולכן רק ברוב יועץאפשר לוודא שתהיה לנו תשועה מכל הצרות האפשריות (מצודות, רבי יונה גירונדי).

פשוטו של מקרא מתייחס לתחבולות חומריות, בתחום הכלכלה, יחסי החוץ והבטחון השוטף. אולם, חז"ל דרשו שהפסוק מדבר גם על תחבולות רוחניות: "כשהצרה באה על ישראל, ואינן נותנין לב להבין להתענות ולעשות תשובה, ייפול עם" (רש"י). גם העוונות, כמו התחבולות, נמשלו לחבל, ישעיהו ה': "הוֹי מֹשְׁכֵי העון בְּחַבְלֵי הַשָּׁוְא, וְכַעֲבוֹת הָעֲגָלָה חַטָּאָה" – כי בדרך-כלל, מצב רוחני ירוד נובע משילוב של הרבה חטאים שונים; לכן, גם כדי לעשות תשובה דרושים יועצים רבים – כל אחד רואה את החטאים של אנשים מהזרמים האחרים…

וכן רואים בחז"ל (יבמות קכא.) שדרשו את הפסוק גם על תחבולות שכליות: רב שילא, אחד האמוראים, הוציא פסק הלכה תמוה. רב רצה להחרים אותו, אבל שמואל חברו אמר לו שכדאי קודם לשאול אותו מדוע פסק כך. כשהתברר שהיתה לו סיבה טובה, "קרי רב עליה דשמואל: ותשועה ברוב יועץ" – ההתייעצות תמיד מועילה להציל אדם ממכשול.

אנחנו כעת באחרית הימים שהעמלקי ההמן האירני [סנהדרין מהרש"א, מעמיד עליהם מלך כהמן], כבר בגבול שלנו, ואנחנו לא עושים מה שצריכים לעשות, ניתן לכם דוגמה קטנה, קרוב ל500 דרשות נאמרו על הפאה של עבודה זרה, וקרוב למאות אלפים עלונים נדפסו על צניעות – רק אני לבד הדפסתי קרוב כ70 אלף עלונים ועוד על צניעות רק בשנה הזאת, ונשארתי בעל חוב גדול, ה"י.

ולמה היגענו? כמה נשים שרפו הפאות? ב"ה על זה!

אבל יכולנו להגיע לאלפים ורבבות אם עושים הפעולה הנכונה, ולא תבינו את זה רק תקראו בספר שיש כבר 89 שיעורים על זה קיבלתי ונושעתי, מי ששומע הדרשות האלו אף על פי שלא איכפת לו העבודה זרה ולא גילוי עריות ולא שעובר על כל עשרת הדברות, אבל אם שומע הסיפורים האלו תיכף מוריד הפאה אפילו שיהיה המושחת הכי הגדול, שרואים בעליל איך שהקב"ה משלם מדה כנגד מידה ראש בראש, על פאה וצניעות בא מחלת סרטן ממש בראש, כמו שאמר הרב כדורי זי"ע. שמסופר בסיפורים האלו.

לכן שילמתי לאנשים הרבה כסף וכוחות [וכעת אין לי כסף לשלם השכר דירה, ושאר ההוצאות ואני מלוה כסף כל הזמן כי זה ממש הצלות נפשות כי כל רגע שלא מפרסמים את הסיפורים האלו זה נחשב כאילו אני הרגתי את כולם, ואם ח"ו יבואו דאע"ש וישחטו את האנשים ונשים וטף ח"ו [כמו שגילו בחלום בלילה אחת ל37 אברכים בקרית ספר וכולם הורידו את הפאות, ושמעתי הקלטה מזה ובאמת צריכים מאוד לפרסמו] יהיה על חשבוני ח"ו, ואני מפחד מהעונש הגדול כמבואר בש"ס ופוסקים שבת נד, וכו',] שיגידו בג' לשונות באידיש, ולשון הקודש, וגם באנגלית, שזהו הרפואה הכי הגדולה לכל המחלה הזאת, ואם

וזה מה שכתוב בתורה שמות: ויאמר חותן משה, אליו:  לא-טוב, הדבר, אשר אתה, עושה.  יח נבול תיבול–גם-אתה, גם-העם הזה אשר עימך:  כי-כבד ממך הדבר, לא-תוכל עשוהו לבדך.  יט עתה שמע בקולי, איעצך, ויהי אלוהים, עימך; היה אתה לעם, מול האלוהים, והבאת אתה את-הדברים, אל-האלוהים.  כ והזהרת אתהם, את-החוקים ואת-התורות; והודעת להם, את-הדרך ילכו בה, ואת-המעשה, אשר יעשון.  כא ואתה תחזה מכל-העם אנשי-חיל יראי אלוהים, אנשי אמת–שונאי בצע; ושמת עליהם, שרי אלפים שרי מאות, שרי חמישים, ושרי עשרות.  כב ושפטו את-העם, בכל-עת, והיה כל-הדבר הגדול יביאו אליך, וכל-הדבר הקטון ישפטו-הם; והקל, מעליך, ונשאו, איתך.  כג אם את-הדבר הזה, תעשה, וציווך אלוהים, ויכולת עמוד; וגם כל-העם הזה, על-מקומו יבוא בשלום.  כד וישמע משה, לקול חותנו; ויעש, כול אשר אמר.

אנחנו רק נותנים עצה קטנה שלא עולה כסף רק לפרסם הסיפורים בכל הקווים אחרי כל 3 דרשות לשים סיפור אחד או שלש סיפורים בהמשכים וזה יתן הפרות ויהיו פרותיך מתוקים צלך נאה, ה' צלך מה שהבן אדם עושה הקב"ה עושה כנגדו (בעל שם טוב זי"ע), בואו ונעשה ולא נתחרט למה לא עשינו, היינו יכולים להציל 70 אלף איש (שבת נד). ואנחנו בסוף השבעים שנה שזה כבר זמן הגאולה והקב"ה מחכה לנו, שנעשה תשובה, ונקיים נעשה ונשמע.

זה רק דוגמא קטנה שנלמד מהחפץ חיים שאמר שצריכים לשבת כל עסקני ציבור ביחד,  על דברי שלמה המלך ע"ה: "בְּאֵין תַּחְבֻּלוֹת יִפָּל עָם, וּתְשׁוּעָה בְּרֹב יוֹעֵץ".

ושומע ישמע ותבא עליו ברכות טוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*