logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

שיעור בליקוטי זוהר לשון הקודש דף 306 -כיסוי ראש לאשה, שיעור מספר 1 האדמור מהאלמין ב' חשון תשעח – Likutei Zohar Lashon HaKodesh Lesson -Head cover for woman Lesson # 1 Admor Holmin 2

https://www.youtube.com/watch?v=NxU7b-sDZBY&spfreload=10

Likutei Zohar Lashon HaKodesh Lesson

Head cover for woman
שיעור בליקוטי זוהר לשון הקודש דף 383 יוסף הצדיק וצניעות שיעור מספר 3 האדמור מהאלמין ב' חשון תשעח

Lesson # 1
Admor Holmin
2 Cheshvan 5770

שיעור בליקוטי זוהר לשון הקודש דף 306 כיסוי ראש לאשה שיעור מספר 1 האדמור מהאלמין ב' חשון תשעח

בזוהר פרשת נשא -דף קכ"ה ע"א

עצותיו הנפלאות של  רשב"י מספרו הקדוש

 מה הסיבה לחוסר הפרנסה שלך?! שצועקים כל הזמן פרנסה פרנסה?

למה הילדים יורדים ל"ע מהדרך הלא כולנו צדקניות? רבי מגלה כל הסודות

רַבִּי חִזְקִיָּה פָּתַח, (תהלים קכח) אֶשְׁתְּךְ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה וְגוֹ'. מַה גֶּפֶן לֹא מְקַבֶּלֶת עָלֶיהָ אֶלָּא מִשֶּׁלָּהּ – כָּךְ אֵשֶׁת יִשְׂרָאֵל עוֹמֶדֶת בִּכְגוֹן זֶה, שֶׁלֹּא מְקַבֶּלֶת עָלֶיהָ אֶלָּא אוֹתוֹ בֶּן זוּגָהּ, כְּמוֹ הַיּוֹנָה (כיונה) הַזּוֹ שֶׁלֹּא מְקַבֶּלֶת עָלֶיהָ אֶלָּא אוֹתוֹ בֶּן זוּגָהּ. וְעַל כֵּן, כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךְ. מַה זֶּה פֹּרִיָּה? כְּמוֹ שֶׁנֶּאֱמַר (דברים כט) פֹּרֶה רֹאשׁ. פֹּרִיָּה – פּוֹרַחַת, שֶׁמּוֹצִיאָה עֲנָפִים לְכָל צַד. וְאֵיפֹה? בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךְ, וְלֹא לַחוּץ בַּשּׁוּק, מִשּׁוּם שֶׁלֹּא תָבֹא לְשַׁקֵּר בִּבְרִית עֶלְיוֹנָה.

וּשְׁלֹמֹה אָמַר, (משלי ב) הַעֹזֶבֶת אַלּוּף נְעוּרֶיהָ וְאֶת בְּרִית אֱלֹהֶיהָ שָׁכֵחָה. מַה זֶּה בְּרִית אֱלֹהֶיהָ? אוֹתוֹ מָקוֹם שֶׁנִּקְרָא בְּרִית וְהִיא הִתְקַשְּׁרָה בּוֹ, בִּגְלַל כָּךְ בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךְ.

אָמַר רַבִּי חִזְקִיָּה, קְלָלָה תָּבֹא עַל אוֹתוֹ אִישׁ שֶׁמַּשְׁאִיר אֶת אִשְׁתּוֹ לְהֵרָאוֹת עִם שַׂעֲרוֹת רֹאשָׁהּ בַּחוּץ, וְזֶה אֶחָד מֵאוֹתָם צְנִיעֻיּוֹת שֶׁל הַבַּיִת. וְאִשָּׁה שֶׁמּוֹצִיאָה מִשַּׂעֲרוֹת רֹאשָׁהּ הַחוּצָה לְהִתְתַּקֵּן בּוֹ, גּוֹרֶמֶת עֹנִי לַבַּיִת, וְגוֹרֶמֶת לְבָנֶיהָ שֶׁלֹּא יֵחָשְׁבוּ בַּדּוֹר, וְגוֹרֶמֶת דָּבָר אַחֵר שֶׁשּׁוֹרֶה בַּבַּיִת. [זה צרעת – ויש אומרים מחלת סרטן] מִי גָרַם זֶה? אוֹתוֹ שֵׂעָר שֶׁנִּרְאֶה מֵרֹאשָׁהּ הַחוּצָה. וּמַה בַּבַּיִת כָּךְ – כָּל שֶׁכֵּן בַּשּׁוּק, וְכָל שֶׁכֵּן חֲצִיפוּת אַחֶרֶת. [אומר הרמ"ק זה גילוי השוק] וּמִשּׁוּם זֶה, אֶשְׁתְּךְ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךְ.

אָמַר רַבִּי יְהוּדָה, שְׂעַר רֹאשׁ הָאִשָּׁה שֶׁמִּתְגַּלֶּה, גּוֹרֵם לְשֵׂעָר אַחֵר לְהִתְגַּלּוֹת וְלִפְגֹּם אוֹתָהּ. מִשּׁוּם כָּךְ צְרִיכָה אִשָּׁה שֶׁאֲפִלּוּ קוֹרוֹת בֵּיתָהּ לֹא יִירְאוּ שַׂעֲרָה אַחַת מֵרֹאשָׁהּ, וְכָל שֶׁכֵּן בַּחוּץ.

בֹּא רְאֵה, כְּמוֹ שֶׁבַּזָּכָר הַשֵּׂעָר הוּא חֻמְרַת הַכֹּל – כָּךְ גַּם לַנְּקֵבָה. צֵא וּרְאֵה כַּמָּה פְגָם גּוֹרֵם אוֹתוֹ שְׂעַר הָאִשָּׁה: גּוֹרֵם לְמַעְלָה וְגוֹרֵם לְמַטָּה, גּוֹרֵם לְבַעְלָהּ לְהִתְקַלֵּל, גּוֹרֵם עֹנִי, וְגוֹרֵם דָּבָר אַחֵר בַּבַּיִת, גּוֹרֵם שֶׁתִּסְתַּלֵּק חֲשִׁיבוּת מִבָּנֶיהָ. הָרַחֲמָן יַצִּילֵנוּ מֵחֲצִיפוּתָן.

וְעַל כָּךְ צְרִיכָה אִשָּׁה לְהִתְכַּסּוֹת בְּזָוִיּוֹת בֵּיתָהּ. וְאִם עוֹשָׂה כָּךְ, מַה כָּתוּב? (תהלים קכח) בָּנֶיךְ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים. מַה זֶּה כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים? מַה זַּיִת זֶה, בֵּין בַּסְּתָו בֵּין בַּקַּיִץ לֹא אוֹבְדִים עָלָיו, וְתָמִיד נִמְצֵאת בּוֹ חֲשִׁיבוּת יְתֵרָה עַל שְׁאָר הָאִילָנוֹת – כָּךְ בָּנֶיהָ יַעֲלוּ בַחֲשִׁיבוּת עַל שְׁאָר בְּנֵי הָעוֹלָם. וְלֹא עוֹד, אֶלָּא שֶׁבַּעְלָהּ מִתְבָּרֵךְ בַּכֹּל: בַּבְּרָכוֹת שֶׁלְּמַעְלָה, בַּבְּרָכוֹת שֶׁלְּמַטָּה, בְּעֹשֶׁר, בְּבָנִים וּבִבְנֵי בָנִים. זֶהוּ שֶׁכָּתוּב (שם) הִנֵּה כִּי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא ה'. וְכָתוּב, יְבָרֶכְךְ ה' מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךְ וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךְ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל. (ישראל הזקן הקדוש)

ההבטחה שלי

בברכה,

רבי שמעון בר יוחאי

מתי ה' שומר עלינו ומתי לא

שאל החפץ חיים: אנו משבחים את הקב"ה בשבח: "שומר ישראל" – איזה דין שומר יש לו, שומר חינם, או שומר שכר? הווה אומר –שומר חינם. וכי משלמים אנו לו משהו תמורת שמירתו? ומי ששומר בחינם, אם אינו רוצה – אינו שומר. אימתי אין הקב"ה רוצה לשמרינו ח"ו? –כשאין אנו מקפידים על צניעות. כי אז: "ושב מאחריך"! (על איילת השחר)

תלמיד חכם אחד שעוסק בדברים העומדים ברומו של עולם ובעניני קדושה וטהרה, היה מנהגו להכנס לאיזה שוק מסויים לקנות שם מצרכים לביתו, אבל לדאבון לב השוק ההוא היה מלא בפריצות נוראה.

אברך אחר שידע שהוא נכנס לשוק זה, אמר לו כמה פעמים: איך אדם שעוסק בדברים העומדים ברומו של עולם נכנס למקום כזה? אותו תלמיד חכם השיב לו שהוא צריך לקנות מוצרים שונים לביתו. אמר לו אותו אברך: את אותם דברים מסויימים שאתה צריך, אתה יכול להזמין דרך הטלפון או לקנות במקומות אחרים, ולמה תטמא את עיניך? כך הוכיחו כמה פעמים.

באחד הימים המוכיח היה בקירבת מקום ליד השוק, והנה הוא שומע שני פיצוצים עזים מאד, לאחר דקות אחדות הוא הבין שהתפוצצו באותו שוק שני מתאבדים, ההרגשות היו קשות, ובפרט שהוא ידע שחבירו שהוא תמיד מוכיחו נמצא בדרך כלל באותם דקות באותו מקום שאירעו הפיגועים.

הוא חשש לגורלו. לא עבר זמן מה, והתברר לו שאודות לתוכחתו החליט אותו תלמיד חכם להקיף ולא לעבור דרך השוק. אילו היה מגיע לשם ח"ו היתה אפשרות מאד סבירה שהתוצאות היו הרות אסון. הוא ראה בעליל איך התקיים בו מאמר חז"ל "מאן דמקיף חיי". מאן דמקיףחיי (תלמיד חכם שעובר מסביב כדי שלא יקומו לפניו – יאריך ימים). ואני אומר שהכל לפי מה שהם בני אדם והשומר על עיניו שומר על כל גופו . (קדושת עינים)

רואים מכאן

אימתי אין הקב"ה רוצה לשמרינו ח"ו? –כשאין אנו מקפידים על צניעות. כי אז: "ושב מאחריך"!

מורי ורבותי אני צועק את הצעקה של החפץ חיים זי"ע, אם לא מקפידים על צניעות השם לא שומר אותנו

כשהולכים להפגין בבתי מדרשים ורוצים לגרש את ההולכות עם פאה נכרית, שאשה תלך קודם לדבר עם כל אחת ולשאול אותה אתם יודעים שפאה זה עבודה זרה ואסור להתפלל כאן אם יש פאה?

כי יכול להיות שהן בכלל לא יודעות אז למה לבייש בחינם?

ואם נדבר יפה, או שתלך החוצה, כי אומרים לה שהולך להיות כאן הפגנה גדולה נגד כל אלו שבאות עם פאה נכרית שזה עבודה זרה לבית המדרש.

כל הנשים יתחילו לצעוק: לדוגמה:

  1. קומוניסטים
  2. עבודה זרה
  3. ושתי
  4. מחבלות
  5. אשת פוטיפר
  6. כזבי בת צור
  7. פיגוע
  8. הצילו
  1. משטרה
  2. נאצים
  3. גויה
  4. חילונית
  5. קליפה
  6. חוטא ומחטיאה את הרבים
  7. תתביישי לך
  8. בושה וחרפה
  9. רשעית
  10. מקולקלת
  11. שיקסע
  12. סטרא אחרא

וכן ללכת לכל המוסדות בנות ולצעוק זעקה גדולה ומרה זעקת החפץ חיים על הפריצות.

בנות יקרות

נאמר בזוהר הקדוש: "אם ישראל הקדושים שומרים על קדושתם וצניעותם, אין כל אומה ולשון יכולים לשלוט בהם. ואם יש מי שמוחה כראוי על הצניעות, יכול לבטל כל הגזירות מעם ישראל בזכות האבות, כמו שמצינו בפנחס, שקנא לה' ועצר את המגפה. ובזכות התוכחה, טובה וברכה, באין לעולם, ומסתלקת רעה מן העולם (תמיד כ"ח) וכן נהגו גדולי ישראל בכל הדורות שהוכיחו את הרבים, ועל ידי זה הסירו חרון אף מעם ישראל. כי כשיש דין למטה אין דין למעלה!

העיד הגה"צ רבי בנימין רבינוביץ זצוק"ל (חבר הבד"ץ העה"ח) ששמע מגדולי המקובלים בדור הקודם "כי על פי ההלכה לא היה לנאצי הגרמני היטלר יש"ו זכות לדרוך בכף רגלו בארץ הקודש, כי כאן בארץ מחו על כל הפרצות, ומחו על כבוד שמים". וכן גדולי ישראל בכל הדורות מחו על הפרצות ברבים, ובמיוחד על פרצות בקדושה ובצניעות, בלבוש ובהנהגה. כדוגמת ר' יהונתן אייבישיץ זצוק"ל בספרו "יערות דבש". (בעשרות מקומות).

ר' יעקב עמדין (בסידור "בית יעקב" דיני תשעה באב) בספר טהרת יו"ט (ח, ט) כותב ה'חתן סופר' ששמע מפה קודשו של מרן רשכבה"ג ה'חתם סופר' זצוק"ל בזו הלשון:

"זה שהגלות האחרון גרוע יותר משאר גלויות, ואין לך יום שאין קללתו מרובה מחברו, מפני שבשאר גלויות לא היתה פריצות אצל הנשים, לא כן עתה, בעוונותינו הרבים, ששכיח פריצות אצל הנשים, אשר הוא גרוע מכל העבירות שבתורה"

 אז אתם שומעים מה אומר החתם סופר!!!

לא כן עתה, בעוונותינו הרבים, ששכיח פריצות אצל הנשים, אשר הוא גרוע מכל העבירות שבתורה

לכן כולנו ביחד נצא בחוצת העיר ונלך ונתריע בשופרות כמו שכתוב ישעיה (פרק נח א) קְרָא בְגָרוֹן אַל תַּחְשׂךְ כַּשּׁוֹפָר הָרֵם קוֹלֶךָ וְהַגֵּד לְעַמִּי פִּשְׁעָם וּלְבֵית יַעֲקֹב חַטֹּאתָם, אָז תִּקְרָא וַיהֹוָה יַעֲנֶה.

אז אנחנו רואים את הנבואה של ישעיה הנביא וּלְבֵית יַעֲקֹב חַטֹּאתָם.

בואו ונזכור את המילים החריפים של מרן הרב ש"ך זצ"ל שצעק בכנס הידוע "הדבר בוער בקרבי"

כל התורה בסכנה, אם נשות אברכים הולכות בבגדים קצרים וצרים, צריך לסגור את כל הכוללים, אין שום קדושה, אין שום סייעתא דשמיא לתורה הזאת, אם האשה הולכת בפריצות, מה שוה התורה של הבעל, כל התורה שלו הולכת לסטרא אחרא, עכל"ק.

בואו כל תלמידי הרב ש"ך זצ"ל ותלמידי הצדיק הקדוש מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל שמסר נפשו על הצניעות, וזל"ק:

בחור שרוצה דוקא פאה הוא רשע, חוטא ומחטיא והתורה שלו לא שוה כלום.

בוא ביחד ונציל את עם ישראל לפני שהטילים יתחילו לעשות את העבודה.

ובזכות התוכחה נזכה לביאת המשיח תיכף ומיד בפועל ממש.

אזור קבצים מצורפים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*