logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

דרשת האדמו"ר מהאלמין בקו קול הגאולה- ליקוטי זוהר- ענין פירוש החלומות

חלומות שווא ידברו

 להורדה:  דרשת האדמור מהאלמין בקו הגאולה- יג תשרי תשעח

להורדה

החלום עם הרמחל (1)

עלון חלום.pdf ב תצוה

ב"ה יג תשרי תשע"ח

אנו נותנים שיעור בספר זוהר הקדוש עם לשון הקודש על התורה ליקוטים לפי נושאים עם תמונות ותפילות דף 422 פירוש חלומות

לכבוד כל המאזינים הצדיקים הגדולים המצפים ומחכים לגאולה השלימה שיבוא בקרוב ממש אמן.

אני מברך אותכם בשנה טובה ומבורכת חיים טובים וארוכים, פרנסה בשפע וגמר חתימה טובה, ופתקא טבא לכל אחד ואחד מישראל. שנזכה לקבל פני משיח צדקינו בקרוב ברחמים אמן.

בראשית ג לז – ח

וַיִּזְכֹּר יוֹסֵף אֵת הַחֲלֹמוֹת אֲשֶׁר חָלַם – זָכַר אוֹתָם, מִשּׁוּם שֶׁאֵין שִׁכְחָה לִפְנֵי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא. שֶׁהֲרֵי חֲלוֹם שֶׁהוּא טוֹב, צָרִיךְ אָדָם לְהַזְכִּירוֹ, שֶׁלֹּא יִשָּׁכַח, וְאָז מִתְקַיֵּם, שֶׁהֲרֵי כְּמוֹ שֶׁנִּשְׁכָּח לִפְנֵי הָאָדָם, כָּךְ נִשְׁכָּח עָלָיו.

בֹּא רְאֵה, חֲלוֹם שֶׁלֹּא נִפְתַּר, כְּאִגֶּרֶת שֶׁלֹּא נִקְרְאָה. וּבֹא רְאֵה, מִשּׁוּם שֶׁלֹּא נִזְכָּר, כְּמִי שֶׁלֹּא הִכִּיר אוֹתוֹ. וְעַל זֶה, מִי שֶׁנִּשְׁכַּח מִמֶּנּוּ חֲלוֹם וְלֹא יָדַע אוֹתוֹ, לֹא עוֹמֵד עָלָיו לְהִתְקַיֵּם. וּמִשּׁוּם זֶה יוֹסֵף הָיָה זוֹכֵר אֶת חֲלוֹמוֹ, כְּדֵי לְהִתְקַיֵּם, מִשּׁוּם שֶׁלֹּא יִשָּׁכַח הַחֲלוֹם מִמֶּנּוּ לְעוֹלָם, וְהָיָה תָמִיד מְצַפֶּה לוֹ. וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם מְרַגְּלִים אַתֶּם. הוּא זָכַר אֶת הַחֲלוֹם, אֲבָל לֹא אָמַר לָהֶם דָּבָר, אֶלָּא מְרַגְּלִים אַתֶּם.

פָּתַח רַבִּי יוֹסֵי וְאָמַר, (קהלת ה) כִּי בָּא הַחֲלוֹם בְּרֹב עִנְיָן וְקוֹל כְּסִיל בְּרֹב דְּבָרִים. כִּי בָּא הַחֲלוֹם בְּרֹב עִנְיָן, הִנֵּה פֵּרְשׁוּהָ שֶׁכַּמָּה הֵם הָעוֹזְרִים בַּחֲלוֹם, וּמְמֻנִּים דְּרָגוֹת עַל דְּרָגוֹת, עַד שֶׁהַחֲלוֹמוֹת מֵהֶם כֻּלָּם אֱמֶת, וּמֵהֶם שֶׁיֵּשׁ בָּהֶם אֱמֶת וְכָזָב. אֲבָל לְאוֹתָם צַדִּיקֵי הָאֱמֶת, אֵין מִתְגַּלִּים לָהֶם דְּבָרִים כּוֹזְבִים כְּלוּם, אֶלָּא כֻּלָּם אֱמֶת.

אוֹתָם צַדִּיקֵי אֱמֶת, בְּשָׁעָה שֶׁנִּשְׁמוֹתֵיהֶם עוֹלוֹת, לֹא מִתְחַבְּרִים בָּהֶם אֶלָּא דְבָרִים קְדוֹשִׁים, שֶׁמּוֹדִיעִים לוֹ דִּבְרֵי אֱמֶת, דְּבָרִים קַיָּמִים, שֶׁלֹּא מְשַׁקְּרִים לְעוֹלָמִים.

נגלה כאן קצת מהסודות שאמרתי לכם מהחלום של רבי נחמן זי"ע,

לא רציתי לגלות מפני הרבה טעמים שהיה לי בהלכה, [אני לא רוצה להיכנס בהלכה שזה מאוד באריכות ואין לי כעת כח על זה], אם מותר לגלות או לא, ואם זה חלום אמיתי, הגם שהיו דברים מאוד חזקים ואמיתיים, וגם מוטב שיהיו שוגגים ולא יהיו מזידים, ועוד הרבה טעמים שהיה לי, עד שהתיעצתי עם צדיק נסתר, ואמר לי שאני צודק בדברים על פי ההלכה, לכן לא רציתי לגלות כלום.

והצדיק נסתר אמר לי שזה אני כן צריך להגיד לציבור שידעו שאני רק שליח רבנו זיע"א, ואם יש לכם טענות זה לא אלי זה לרבנו. – כי אני מחויב לעשות רצונו.

אבל עכשיו שהתגלה לי דברים מה שרבינו אמר לי בכל פרטיה ודקדוקיה, ובפעם שנית עם מקורות, אז אני יגלה לכם רק דבר אחד.

רבנו זי"ע אמר לי שאני ילחם בכל הכח כנגד הנסיעה לאומן, [בדיוק כמו שנלחמתי לפני 53 שנה שכולם ילמדו את ספרי], כי כל אחד שהולך לשם מענישים אותי בשמים, אפילו אם יש באמת כמה צדיקים אמיתיים שחושבים לשם שמים, אבל הם מעטים, ואני בנתיים לא רוצה לגלות עוד מה שאמר לי, כי אני רוצה יותר טוב לדון לכף זכות כמו שהדפסתי עכשיו את התורה רפ"ב מחולק לימי השבוע ונחלק חינם.

וגם דיבר עוד הפעם על ענין הכישופים ומה שבונים על עצמות של קדושי עליון זי"ע שמסרו נפשם על קידוש השם, ואולי נגלה אחר כך.

חלומות2

ונגלה לכם מה שרבנו רבי נחמן זיע"א אומר על כישוף:

בספר המדות – כישוף:

בנים, הנולדים על ידי הלחשים של שמות הטומאה, או על ידי כישוף, הם יהיו נואפים.

וכל העוסק בשמות הטומאה, הוא ניזוק בכל דבר.

אין הכישוף מזיק אלא לבעלי גאווה.

ביאור: אין בעל גאווה יותר גדול אם שומעים מצדיקים שאומרים דברים ולא מאמינים

בניו של אדם מתים כשעוסק בשמות הטומאה או בכשפים או שמאמין בהם. (בנים פב)

אשה שעוסקת בכשפים בנים מתים, ונעשית אלמנה (בנים פז)

אל תיכנס לבית שיש בו צלמים. (בית יב), ונוסף על זה לא ליכנס בבית שיש בו כישוף, כי טומאת הכישוף יעבור עליו. ונעשה עני בפרנסה ובדעת. זאת אומרת שצריכים להיזהר מלהיכנס לבית של חסיד ברסלב, שמי יודע אם אין בבית הזה כישוף

מי שעוסק בשמות הטומאה ובכשפים נעשה עני. (ממון ע).

מי שנותן ממון למכשפים על ידי זה תולים פרנסתו בבית נוכרים, (ממון פז). זאת אומרת מי שנותן ממון לאנשי ברסלב ובפרט למנהיגי ברסלב נופל בבעיה הזאת.

בני נואפים יהיו נצרכים לכישוף. (ניאוף מה), וזה מה שסוחב את כולם שנוסעים לאומן

מי שמסרב על דברי צדיק, כאילו שאל בקוסמים, (צדיק קפב), ביאור: הצדיק לא רצה שיסעו אליו מארץ ישראל לאומן ובוודאי שלא יבנו על הבית החיים בנינים. ותתארו לכם איזה עונשים גדולים מחכים על אלו הצדיקים הקדושים שמסרו נפשם על קידוש השם, תתארו לכם אם הציונים היו עושים את זה כמה הפגנות היו יוצאים נגדיהם, וכאן לא רואים הפגנות רק איזה מודעות מהצדיקים שיצאו נגדיהם, ואיפו כל היהודים שלא יוצעים בשק ואפר שיוצע לרבים ולבקש מחילה, שבכלל איך אפשר לבקש מחילה, כי הלא זרקו את גופם לאשפה רח"ל, אבל לכל הפחות שיצאו בהפגנות גדולות, מה אין לנו כבר יהודים שבוער בקירבם החילול השם הגדול והנורא הזה.

בעוון כישוף וניאוף נסתלק הצדיק, (צדיק קסב), ובעון זה מענישים את רבנו למעלה כידוע הסיפור מבעל נועם אלימלך זי"ע.

היום הייתי בחיפה על הברית של ניני אצל מחותני כ"ק מרן אדמו"ר מנדבורנא חיפה שליט"א בבית המדרש נדבורנא, ושאל אותי אם התפללתי לפני העמוד בראש השנה, עניתי לו כן, הייתי בעל מוסף ובעל תוקע, ושאל אותי איפה הייתי בראש השנה, עניתי לו במירון, שאל אותי במירון?

הלא הבעל שם טוב הקדוש זיע"א אמר שיהודי צריך צריך להיות בבית בראש השנה, ואם היו יודעים מזה שצריכים להיות בבית לא היה אז לרבי'ס מנין!

רואים מזה שני דברים א. החשיבות הגדולה להיות בבית בראש השנה, אפילו שיכול לנסוע לצדיק בעל רוח הקודש מתלמידי בעל שם טוב, אף על פי כן לא לנסוע לצדיק הגדול הזה, רק להיות בבית בראש השנה.

ב. לומדים מזה שכל אלו שהולכים בדרך הבעל שם טוב זיע"א נשארים בבית בראש השנה.

עוד שמעתי מחתני הרה"צ רבי זאב לייפער שליט"א, ששמע מכ"ק מרן האדמור מצאנז שליט"א, באשפיזא דיוסף לפני שני שנים, שדיבר נגד אלו שמחפשים דרכים חדשים ובמקום ללכת לרבי חי הולכים לקברים לרביס מתים טויטע רעבעת, ולמה הולכים כי המת לא שואל כלום ויכולים לעבור כל העבירות הכי החמורות ואין מי שיאמר מוסר על זה, אבל אם הולך לרבי חי, אז הרבי אומר לו מוסר, ומקבל הדרכה ממנו, אבל רבי מת לא יאמר מה לעשות, וממילא יכול לעבור על כל עבירות שבתורה.

וכבר הדפסתי ספר שלם על פסק דין של כ"ק מרן אדמו"ר מקלויזנבורג זיע"א שאמר כל זמן שיהודים היו גרים בחוץ לארץ נשארו הצדיקים בחוץ לארץ להגן עליהם, ואחר שלא נשארו שם יהודים כולם באו לארץ ישראל.

ועכשיו כל הצדיקים כבר בארץ ישראל. אז ממילא אם נוסעים לאישה מקום בחוץ לארץ צריך בדיקה אחריו אם מותר להשדך איתו כי הוא לא נוסע לקברים רק בתור תירוץ שרוצה לעשות עבירות חמורות, ואומר לאשתו שהוא נוסע לקברי צדיקים, על כן אשה שבעלה רוצה לנסוע לקברי צדיקים ילך לבית דין לבקש גט לפני הנסיעה כי הוא יכול להביא משם אחד מחמשה מחלות שיכול להרוג ח"ו את כל המשפחה כידוע.

פתקא טבא לכל ישראל.

חלומות- אדם על חוף ים יפהפה

החלום של כ"ק מרן אדמו"ר מהאלמין רבי שלום יהודה גראס שליט"א

החלום שחלמתי בשבת פרשת ויגש

ראיתי את המלאך הקדוש הרמח"ל זיע"א,

ובידו הקדושה ספר זוהר וכתוב שם פתח אליהו והסתכלתי בזה ואמר לי שאם ילמדו הספר הזה יבוא משיח,

ועניתי לו נעבוד ביחד תיכף ומיד ממש, אסור לחכות, ונעלם.

והנה סיפרתי לאחד ממזכי הרבים הגדולים של מפעל הזוהר העולמי שלומד בבית רמח"ל בירושלים ואומר שיש ספר שנקרא "תיקונים חדשים לרמח"ל" מתוך ספר זוהר "תניינא" של הרמח"ל שעדיין לא התגלה.

(באחד הפרשיות המעטות שנמצאו מתוך "זוהר תניינא" פרשת "ויצא" מתוך הספר החדש של הרב מרדכי שריקי – מכון רמח"ל "זוהר תניינא" חלק א' לרמח"ל – עמוד 5/16)

"והא אליהו נביאה מהימנא אתי, פתח ואמר, רבי רבי, זכאה חולקך דכלהו רזין עלאין מתגלין לך… (המשך בארמית)

תרגום בלשון הקודש: והנה אליהו הנביא מהימנא בא, פתח ואמר, רבי רבי, אשרי חלקך שכל הסודות העליונים מתגלים לך, ואין נגנז ממך, שכל השערים הסתומים נפתחים לפניך, ודאי.

אשרי חלקך שהאיילה – (השכינה) לא נכנסה לפני המלך מיום שנחרב בית המקדש כמו שהיא נכנסה עכשיו בזכותך, חוץ מזמן אחר בימי רשב"י – בוצינא קדישא. "והמשכילים יזהירו כזוהר הרקיע"- אלו רשב"י וחבריו. אבל 'והמשכילים' שניים, אחד רשב"י המאור הקדוש, ואחד – אתה החסיד הקדוש, לרבות שאר החברים, יזהירו כזוהר הרקיע – בשני ה"זוהרים" האלו.

כל אחד ואחד בזוהר שלו, והכול עניין אחד, אחד-(רשב"י, סוד) ההתחלה ואחד – (הרמח"ל, סוד) הסוף. רשב"י פתח השערים בזמן שהיו סתומים, שעד אז, החכמה הייתה סתומה בעולם ולא נתגלתה אלא לאחד או לשניים בכיסוי (היינו בדרך משל), ורשב"י פתח שערים, באלו שערים מדובר? של הרקיע בודאי, משם יצא הזוהר שלך שהוא נקרא "זוהר הרקיע", ושם נמצאים סודות עליונים מכח אותו האור העליון, ובו נעשה הזוהר שלו – הזוהר הראשון, וזוהר זה לא נשלם, אלא יצא מה שיצא, ובו הואר העולם עד עכשיו שנשלם גילוי הזוהר, ועל ידו נעשה זוהר זה.

– השני, שבו יושלם (התיקון) לחבר כל ישראל, ומהשעה שהזוהר הראשון נשלם, עלתה השכינה להתחבר עם בעלה, מכאן והלאה, סדרים עליונים מסתדרים בתיקון שלם, הכול בגילוי של זה הזוהר שנגלה, וכאשר יושלמו הסדרים להתקן בתיקון הראוי, יגאלו ישראל גאולה שלמה.

וזוהר זה (השני) לא יפסק מהעולם, שהוא בכל יום יתווסף ויתרבה בו, וממנו יתפרנסו כל ישראל, ואפילו מלאכים עליונים יתפרנסו ממנו למעלה ולמטה, ובשעה שתתרבה החכמה בעולם, כמו שכתוב: "כי מלאה הארץ דעה"וגו', יהיו כל ישראל טועמים ממנו כל אחד לפי כוחו וכו'.

זאת ועוד, זוהר זה יהיה כלול משישים ריבוא נשמות ישראל ודאי. וכל אחד ואחד ימצא חלקו, ואתה (הרמח"ל) תהיה הכולל (לצורך) כולם. וכך (הזוהר הזה השני) יתחדש בכל יום וכו' וכו', אשרי חלקם של ישראל בזכותך בעולם הזה.

והנה אברהם סבא חסידא בא, פתח ואמר, רבי רבי, אשרי חלקך, שעליך כתוב: "מקימי מעפר דל" וכו' וכו'. ואתה הוא המקים לה (לשכינה) מהעפר בשעה שנמצאת בחיבור שלך, חיבור זה הוא (מכוח) הזוהר הקדוש השני וכו' וכו'. והכל נעשה על ידך בכוח הזוהר הזה שלך, ומשיח בן יוסף שהוא בצדק וכו' וכו', והמשכילים יזהירו וכו'. רשב"י בתחילה ואתה בסוף, שניכם צריכים לחזק וכו' וכו' (את השכינה) אשרי חלקיכם בעולם הזה.

והנה רעיא מהימנא בא, פתח ואמר: רבי רבי וכו'. במלך המשיח כתוב: "ונחה עליו" וכו' וכו', רשב"י בתחילה ואתה בסוף, תתחזקו בזוהר זה לפי הכח שיתווסף למעלה, שהרי בהתחלה, הזוהר (של רשב"י) נעשה לפי הגלות, ובזמן הזה (הזוהר שלך) לפי הגאולה. וכפי שיתחזק הזוהר למעלה, כך יתחזק הזוהר שלכם למטה, לכך: יזהיר וכו' וכו'.

(הערת הרב שריקי למאמר זה – "במאמר זה ישנם ארבעה נושאים עיקריים: רשב"י הוא בשירותא הרמח"ל הוא הסיומא; חכמת הקבלה היא סתומה לרוב; זוהר הרשב"י הוא לא נשלם, והשלמתו על יד זוהר הרמח"ל; זוהר הרמח"ל נעשה ע"פ הגאולה (לפום פורקנא), והוא בחינת רוחו של משיח.)

וכבר הזמנתי את הטקסט של ספר, תיקונים חדשים לרמח"ל" לעשות חלוקה לשנה, שכל עם ישראל ילמדו את הזוהר הזה.

 חלומות

 

 

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*