logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

דרשת האדמו"ר מהאלמין שליט"א בקו קול הגאולה- הנסיעות לאומן ולקברי צדיקים על פי רבי יהודה החסיד זי"ע

 

אומן- טיסה

 

 להורדה: דרשה שידור חי ה כי תצא רבי יהודה החסיד.doc ט אלול

ב"ה יום ה' פרשת כי תצא ט' אלול תשע"ז לפ"ק

דרשת האדמו"ר מהאלמין שליט"א
בקו קול הגאולה

הנסיעות לאומן ולקברי צדיקים על פי רבי יהודה החסיד זי"ע

ב"ה אשריך הצדיק הרב רוני שפירא שליט"א שמגלה את האמת מה הולך באומן, ונלחם על זה בכל הכוח, כן ילמדו ממכם כל אחד ואחד, זה נוגע לכל יהודי, וזה הניסיון האחרון לפני הגאולה לראות מי לה' אלי!

נתחיל את השיעור בדברי אהבה אחוה ורעות לכל הצדיקים המבקשים את השם, ולדעת את האמת.

שלום וברכה לכל המאזינים הצדיקים היקרים

בהיות שיש כאלו שאומרים שלא יקרה כלום במלחמת גוג ומגוג ומלחמת העולם השלישית, כי אם "אחד מעיר ושנים ממשפחה" הכוונה אחד בעיר מציל כל העיר ושנים ממשפחה מצילים כל המשפחה, ומביאים את המקור מזוהר הקדוש תיקון כא, אז רציתי לומר לכם מה הזוהר אומר שם: תיקוני זוהר הקדוש (תיקון כא נד,ב) בזמנא דייתי משיחא כל אינון דנטרו אות ברית ישזיב יתהון ממותנא – בזמן שיבוא המשיח כל אלו ששמרו אות ברית יציל אותם ממיתה, אז רואים מכאן שרק אלו ששומרים את הברית, הם ינצלו בביאת המשיח.

נתחיל עם שאלה אחד שאל אותי, למה כבוד הרב מדבר כל כך הרבה נגד אומן? וממש מדבר כל יום, הרי מי שמבין ורואה את האמת כבר ישתכנע מהשיעורים הראשונים, ומי שלא – זה כמו עבודה זרה, "דאביק בה טובא" כמו שמספרת הגמרא על רבי אליעזר בן דורדיא שכולם מכירים את הסיפור הזה, וזה נוגע לחודש אלול ותשובה שמה שהיה עם רבי אליעזר בן דורדיא, זה בדיוק ממש מה שהולך באומן ח"ו (עבודה זרה יז), ובעז"ה רואים שאפשר לצאת מזה "כי תצא" אבל רק בתשובה גדולה כמו רבי אליעזר בן דורדיא שאמר אין הדבר תלוי אלא בי, לכן אמרתי אין הדבר תלוי אלא בי. וכמו שאומר רש"י סרחון הדור תלוי בראשיהם! וצריך להוכיח 101 פעמים כמו שכתוב בהלכות תוכחה.

בסוף המעשה שואלת הגמרא ו"הא הכא בעבירה הוה ומית!" הרי הוא היה בעבירה! [פירוש: סיפור זה מובא כקושיא על האמירה כי מינות, כלומר עבודה זרה, היא דבר שקשה מאד לפרוש ממנו, ואם מצליחים לפרוש לא מצליחים להחזיק מעמד ולהשאר בחיים, והנה כאן רואים שאין זה במינות דוקא. ומשיבה הגמרא: "התם נמי, כיון דאביק בה טובא כמינות דמיא" (כלומר, דבקות-יתר בעריות, אכן מביאה תוצאה דומה].

ושמא יאמר האדם, והרי ענין זה יפה בו השתיקה והצניעות, כתב על זאת ה"חתם סופר" באחת מדרשותיו שלפני פטירתו סבל לא עליכם ביציאת נקביו, שלא היה יוצא כראוי, והרופאים הכניסו לו קטטר להקל עליו, וכתב ה"חתם סופר" בספרו שהוא הרהר על זה, למה הענישו אותו מהשמים בענין זה, כי הוא לא פגם באבר זה אף פעם, ואחרי שאלת חלום מצא, שמענישים אותו בדבר זה, לפי שהוא לא דרש בענין החטא הזה (פגם הברית)  כל השנה, ורק פעם אחת בשנה לפני כל נדרי ביום כיפור היה דורש, ומכיון שלא דרש על זה ביותר נענש!

ואם בדורו כך, על אחת כמה וכמה בדורנו אנו שצריכים להיזהר ולהזהיר בזאת לבל יכשלו, ולמזהיר ולנזהר שלומים יתן כמי נהר.

ובס"ד נפרש הפרשה על דרך הדרש:

כי תצא למלחמה על אויבך – אוביך ראשי תיבות אומן בו יהיה כישוף, ואז "וראית בשביה" – פגם העינים כי הכל מתחיל מהעינים וכמו אשת פוטיפר שהיתה מכשפה גדולה כידוע, "אשת יפת תואר" – זה הגויות שמתחתנים איתם.

בסוף הפרשה כתוב על מעשה עמלק, ויש לקשר ההתחלה של הפרשה עם הסוף. מה שכתבנו בתחילת הפרשה שנכשל בעריות של אשת יפת תואר בא סוף הפרשה לגלות מי הוא הבעל הבית הזה שדוחף אוך לכל – זה עמלק – וצריך למחות זכר עמלק כדי שתהיה הגאולה ויבוא משיח.

מורי ורבותי, אנחנו בחודש אלול מי לא מפחד מיום הדין הגדול והנורא, היום נפל עלי פחד נורא ואיום,

מי יודע כמו אני הקטן שאני עד נאמן שחסידי ברסלב הם צדיקים גדולים קדושים וטהורים, שאני בעצמי חילקתי לאלפים מהם, ספרי הזוהר עם תרגום לשון הקודש, וכולם קיבלו עליהם לגמור בכל שנה כל ספר הזוהר הקדוש, וגם חילקתי להם תיקוני זוהר, כי עכשיו בחודש אלול כל העולם כולו אומרים תיקוני זוהר הקדוש.

ומקיימים ציווי רבנו הקדוש רבי נחמן זי"ע שאמר שכל התלמידים יגמרו בכל שנה כל הזוהר הקדוש.

ופלא והפלא איך שלא ידעו מצוואת רבי יהודה החסיד זי"ע, וגם אני נכשלתי בזה!

נספר לכם סיפור:

אשה מטלפנת ובוכה ומספרת, שבעלה נסע עם הילד שהיה עוד לפני 7 שנים לאומן לראש השנה, ואחרי סוכות היא פתאום לא הרגישה טוב וכו', עד שמצאו שיש לה מחלת הסרטן רח"ל, וכעת היא עם המחלה הזאת, ושאלתי את בעלי בבכיות נוראות איפה רבינו? למה לא פעל ישועה?

הבעל אמר זה מניעות, ואולי יסע עוד הפעם לאומן לדבר עם רבנו, ולבכות ולבקש מרבנו, ולהביא לה ישועה, [אסור לבקש מצדיק רק שהקב"ה יעזור בזכות הצדיק וזה עבודה זרה]. 

האשה הסכימה והוא נסע, והמצב נהיה יותר גרוע רח"ל. ואולי עבר כמה עבירות גדולות, ונדון אותו לכף זכות, לא מפני שרצה לעבור, רק כידוע שהרבה מהם משתמשים עם כישוף, ממילא עם כישוף יכולים לתפוס אפילו צדיק גדול, שלא רוצה לעשות שום עבירה, ותופסים אותם עם כישוף, כידוע לכל. ששם עובדים חזק עם כישוף.

האשה ממשיכה: עכשיו שמעתי השיעור שלכם מה שסיפרתם על רבי יהודה החסיד שזה קללה או קפידה, האם זה נכון?

רבי יהודה החסיד הוא גם חסיד רבינו? הוא גם כן נסע לאומן?

אולי האדמו"ר יכול להסביר לי מי זה רבי יהודה החסיד? כי אנחנו רק חסידי ברסלב, ואני בכלל לא מבינה, מה יש לנו שייכות עם רבי יהודה החסיד? ואולי הוא ממתנגדי רבנו!!!

כן, זה שאלה של אשה פשוטה, ואולי הרבה חסידי ברסלב חושבים אותו הדבר, ובפרט יהודים תמימים בעלי תשובה, ובפרט אלו שיודעים רק אנגלית או צרפתית, שבאמת לא יודעים כלום, רק הולכים כצאן לטבח!!! וכל העונשים שלא יבוא, בא אליהם ל"ע, ומאמינים כל מה שהמנהיגים אומרים להם!!!

תשובה:

בגלל שאתם חסידי ברסלב זה לא אומר שמותר לעבור על השלחן ערוך, כי מי שעובר על השלחן ערוך הוא בכלל עדיין לא מתחיל להתנהג כמו יהודי, ובוודאי לא חסיד רבנו, שאמר שכל אחד יגמור כל ד' חלקי שולחן ערוך כל שנה, ועשיתי חיבור על זה, והבאתי כל הדברים מה שרבינו כותב על זה, ואולי ניתן שיעור על זה בע"ה!

ולא כמו שמוכרים לכם חסידי ברסלב לוקשען, פיטריות, שזה כת מיסיון, ושם מותר הכל אשר לכל – לא לא ולא!!!

מי שלא מקיים השולחן ערוך ודורך עליו ברגל גסה ובפרט בפרהסיה הוא לא יהודי – הוא משומד!!! הוא מכת שבתי צבי!!! – ויש בכל דור שבתאיים כאלו שמפתים לציבור לעבור על שולחן ערוך!!!

יש דיבור מרבינו ז"ל שמפורסם אצל חסידי ברסלב שאמר, תקמטו
את הספר שלי כמה שאתם רוצים, אבל תזהרו שלא תעברו על סעיף אחד קטן בשולחן ערוך!!!

ועכשיו נסביר לכם מי היה רבי יהודה החסיד,

רבי יהודה החסיד היה אחד מגדולי הראשונים, בנו של רבי שמואל החסיד, נולד בסביבות שנת תת"ק ונפטר בתתקע"ז. לפני בערך 900 מאות שנה.

מה אומר רבי יהודה החסיד:

ה. (גליון) אדם הדר בעיר שיש שם בית הקברות, אם הולך לעיר אחרת שיש שם בית הקברות, אל ילך שם להתפלל אל המתים, פן יקפידו המתים שבעירו ויזיקוהו.

א.    כל ספרי הפוסקים מלאים על אסונות שקראו לאלה שעברו על צוואת רבי יהודה החסיד:

ב.     בספר צרור הכסף, והוסיף שלאחר ההיתר של הבית דוד, תוך 7 שלשים יום נפטר בעל הבית ההוא

ג.      (לפי עיקרי הד"ט" הבן הוא שנפטר, אך משתמע מר א " 8 אלקלעי 9 שהרב בית דוד בעצמו, הוא שנפטר!).

ד.     החיד"א השתכנע, ולכן יש להחמיר גם בנ"ד" בכת"י מינכן, המאוחרת, שהוא גם כעין אוסף מכמעט כל כתבי היד האחרים, מופיעים 77 סעיפים.

ה.    ראה עוד בספר טעמי המנהגים ",בת' ע,

ו.      ר' אלעזר בעל ספר הרוקח ' סע, . שטז,

ז.      כך מכריעים גם השו"ע והרמ"א למשל יו"ד שסב , שם; ד, יא, שם; ו, .יא, רסה.

ח.     החיד"א יוסף אומץ לז,

ט.    בחיים שאל ח" , א כג,

י.      וכן ברשימות הזבחי צדק "יו , ד קטז ,פא,

יא.  ובכף החיים , שם,

יב.   ביעלזו חסידים לר"א פאפו,

יג.    רבי חיים מצאנז, שו"ת דברי חיים.

יד.   בכתבי האר"י

טו.  בספר משנת חסידים.

טז.  בספר קוראי שמו ' עמ, 248-247

יז.    הגר"א נבנצאל

יח.  הגר"א שפירא.

יט.  סדר שהביא ר"ר מרגליות בראש מהדורתו של ספר חסידים ' הוצאת, מוסד הרב קוק,

כ.     זכור לאברהם ח"יו, ג" ד אות ס, ", קפט דהרב בי"ד התיר הלכה למעשה וכעבור ל' נפטר לבית עולמו במיתה חטופה".

כא. וכן כתב במפורש במהרש"ם עיין בהערה .11 9

כב.  שו"ת יוסף אומץ סי"נ לע. לז' ד שחששו הגדול, יחסי, של החיד"א לדברי ריה"ח כפי שעולה מפירושו ברית עולם (הוא הראשון לחבר פירוש רצוף על ספר חסידים!)

כג.  נשים לב שההתייחסות בהרחבה לאסון שבא בעקבות ההיתר של בעל הבית דוד, בספרים צרור  12 הכסף,

כד.  יוסף אומץ,

כה. זכר דוד, 13

כו.   עיקרי הד"ט

כז.   זכור לאברהם,

כח. כתר תורה,

כט. מהרש"ם ורבים אחריהםמעידה שהאסון השפיע על כל הרבנים הללו ועל מסכנותיהם למעשה .

ל.     כבר מצאנו חלק מצוואות ריה"ח בספרי רבני איזמי"ר, ח בנבנשטי, בעל הכנסת הגדולה,

לא. ההקפדה היא גדולה . על אותה אזהרה, כותב רב העיר באותה תקופה, הרב חיים פלאג'"י גם אני בעוניי ראיתי הרבה מאד בעירנו זאת (איזמיר ש.א,) אנשים שהיה שמם כשם חמיהם ולא הצליחו הן במיתה בר מינן, הן בעוני, הן בלא בנים". הוא אף מפרט שם בצורה ממשית ביותר, שלרוב, נלקה החתן, ובמעט האסונות שראה הביאו את רח"פ להרחיב ולאסור מקרים שאינם מקרים הגיע הנזק לחמיו.

לב.        עוד מצאנו אצל רח"פ עדות לאסון מחריד "וכבר ראיתי בעיני…

לג. וכתב בנו הרב יצחק בשמו שאפילו בדיעבד אם עברו על צוואת רבי יהודה החסיד, צריכים להתגרש.

לד.        ובמקום אחר כתב ר"ח פלאג'י "אנן בדידן ראינו להחמיר בכל צוואות רבי יהודה החסיד, כי העובר עליהם לא ינקה ממיתה, ועוני ח"ו".

לה.       ועוד מצינו שהוא מחמיר אפילו בספק ספיקא משום שמדובר בסכנה, וחמירא סכנתא מאיסורא.

לו.   חינא וחסדא ח"ב רכ"ה.

לז.  שדי חמד.

לח.        תוכחת חיים אב"ד איזמיר

לט.       צוואה מחיים על עדות בנו רבי אברהם.

מ.   רבי יעקב חיים סופר אור משה על קידושין.

מא.      רבי דוד פרדו בספר מזמור לדוד כתב עובדות שמענו שנענשו.

מב.       פרי חדש ביו"ד פ"ו עצה טובה קמ"ל.

מג.        החזון איש

מד.       הציץ אליעזר

מה.      והסטייפלר שכתבו גם אם זה לא אסור הרי זה מסוכן, וחמירא סכנתא מאיסורא.

מו. החתם סופר אהע"ז סימן קט"ז.

מז.         שו"ת שם אריה, יו"ד כ"ז.

מח.      שו"ת חוות יאיר רל"ד.

מט.      זוכר הברית.

נ.     נטעי גבריאל פרק פט דף תרע"ה

ועכשיו למעשה כל רבני ברסלב שידעו שהם בסכנה גדולה מאוד עם נסיעתם למקומות הקדושים מחוץ לארץ ישראל, ואני מבקש היות שאני גם כן שכחתי מהצואה של זקיני רבי יהודה החסיד זי"ע, ונענשתי מאוד, כי תיכף כשבאתי הביתה מאומן, הרבנית ע"ה להבחל"ח קיבלה מחלת הסרטן שמזה נפטרה לעולמו אחרי כמה שנים.

בסך הכל יש כ50 מראה מקומות על חומר האיסור לעבור על צוואת רבי יהודה החסיד, ובעזרת השם נגיד עוד שיעורים על זה, בנתיים שכל אחד אחד ידבר עם המנהיג המשפיע שלו ויספר לו שישמע מה הולך עם נוסעים לאומן, או למקומות הקדושים מחוץ לארץ ישראל, ואם יצחק על זה, זאת אומרת שהוא לא מאמין בדברי חז"ל ושולחן ערוך, ותברחו ממנו. ובפרט שפה בארץ ישראל טמונים קדושי עליון אבות הקדושים אמהות הקדושת נביאים תנאים ועשרה הרוגי מלכות רבי עקיבא ותלמידיו רבי שמעון בר יוחאי ורבי אלעזר בנו אמוראים מש"ס בבלי וירושלמי ראשונים ואחרונים הרמב"ם הבית יוסף והארי הקדוש הרמח"ל, האור החיים הקדוש, ולמעלה מ- 600 מקובלים, כולם קדושי עליון, דומים למלאכי השרת, זי"ע.

ואחד שאל אותי אז למה אחד מגדולי ברסלב שאומר לכולם לנסוע לאומן למה לא רואים שקרא לו משהו?

התשובה על המקום, שכל אחד יודע שבנו של המנהיג, היה לו תאונת דרכים, והנכד שלו שקראו לו שמעון על שם רבי שמעון יוחאי נפטר רח"ל, והשם של רבי שמעון לא עזר לו כלום, והבן שלו היה זמן רב בבית חולים, ומי יודע כמה אסונות עוד שקראו לו, ובהכת המסיון הזה קוראים לזה מניעות, אז אם תשמעו המילה מניעות, הפירוש שיבואו שם הרבה צרות רח"ל או שכבר באו, ויקראו לזה מניעות. ראה 50 פוסקים.

ודיברנו כבר מרבינו ז"ל שמפורסם אצל חסידי ברסלב שאמר תקמטו
את הספר שלי כמה שאתם רוצים, אבל תזהרו שלא תעברו על סעיף אחד קטן בשולחן ערוך

עכשיו נשאל אתכם, האם אתם לא רואים לבד לאיזה שטיפת מוח נכנסתם?

כל רבני ברסלב בשנת תש"ב ואחר כך, אמרו שרבנו אמר רק אנ"ש בגולה שיבואו אליו, אז מה עשיתם אתם רציתם לעשות אליל מרבנו, ואתם מאמינים שרבינו אמר לנסוע מארץ ישראל לארץ העמים?,

זאת אומרת שאתם עושים את רבנו שכאילו אמר לעבור על הלכה מפורשת בפוסקים שכותבים שאסור לעבור צוואת רבי יהודה החסיד, ויכולים ח"ו למות, זאת אומרת לפי דעתכם המשובשת, רבנו אמר לעבור על הדבר הכי החמור והסכנה הכי הגדולה בשולחן ערוך!!

זאת אומרת אנחנו תלמידי רבינו נהיינו ככופרים בתורה, האם השתגעתם כל כך – אני דן אתכם לכף זכות שהכל בגלל הרבנים שמטעים את כולנו, לגנוב מאתנו את הכסף והחיים והנשמה שלנו שאנחנו אנשי אמת המחפשים את האמת לאמיתה.

סך הכל מי שנוסע לאומן, ואומר שרבינו אמר לנסוע מארץ ישראל לחוץ לארץ, מוציא שם רע על רבנו, ומבזה בביזיון הכי הגדול שעושה את רבנו לאליל רח"ל האם נהיינו לכופרים בתורה, ח"ו.

הייתכן שרבנו אמר לעבור על צוואת רבי יהודה החסיד זי"ע!!!

לכן, מי שנשאר בבית בארץ ישראל מאמין ברבי שהוא היה צדיק קדוש וטהור, ובוודאי לא אמר לעבור על שולחן ערוך.

ומי שנוסע לאומן אינו מאמין ברבינו ובשולחן ערוך!!!

ועכשיו נלמד זכות על כל נוסעי אומן שלא יכולים לשמוע את האמת, זה בגלל שיש לכם מנהיגים שהם מכשפים, ותופסים את המוח שלכם בכישוף, עד שמהפכים חושך לאור ועוברים על כל העבירות שבתורה, ואומרים שזה מצות, וזה רק על ידי כישוף, כידוע שאחד המנהיגים הגדולים של ברסלב אמר את זה לפני הרבה שנים.

וחוץ מזה שיש בעיות קשות וחמורות בעניני קדושה וצניעות, ונכשלים בזה אנשים תמימים וצדיקים בעל כרחם, מפני שגוים והגויות משתמשים בכישוף, ואי אפשר להינצל רק אם יודעים את הסודות הגדולות מהבעל שם טוב זי"ע איך להינצל מכישוף!

וכמו שסיפר הגה"צ הרב פאנט מחבר שלו צדיק וגאון שנסע מבני ברק למירון, ולמד כל הזמן עד שנכסנה ערביה, ופתאום הוא לא יכל  להגיד את המילים שלומד, והתחיל להגיד 101 פעמים מכשפה לא תחיה, ועוד סגולות והערביה ברחה תיכף שהאוטו נעצר.

כל אחד יכול לשמוע את הקול קורא שכל רבני ברסלב כותבים שרבנו לא רצה שיסעו מארץ ישראל אליו, תשמעו את הרב הצדיק יובל עובדיה קורא את הקול קורא, ובעזרת השם אני אקרא לכם גם כן.

זה מבחן האחרון של רבנו מי חסיד שלי או שעשיתם אותי לאליל

בשביל בצע עבירות למיניהם.

בברכת כתיבה וחתימה טובה, שנה טובה ומתוקה לכל חסידי ברסלב, ולכל עם ישראל הקדושים

 

ב"ה

בית דין של מעלה על נסיעה לאומן חלק ב

וזה לשון רבי יהודה החסיד זיע"א בצוואתו אות ה. אדם הדר בעיר שיש שם בית הקברות אם הולך לעיר אחרת שיש שם בית הקברות אל ילך שם להתפלל אל המתים פן יקפידו המתים שבעירו ויזיקוהו.

הצדיק הגדול ר' אנשיל בן אשר אנשין זצ"ל, החסיד ברסלב הגדול שלמד זוהר וליקוטי מוהר"ן והיה עושה בכל יום שעה התבודדות, וכמובן איך שלא נזכיר שהיה נוסע לאומן כל שנה, לא החסיר שנה, מגיע זמנו לבוא לעולם האמת, שם אין חכמות, אין חכמה ואין תבונה ואין עצה נגד ה'! הוא רואה את מלאך המוות בא עם החרב וכו', אומר "שמע ישראל", ונשמתו עולה למעלה…

הוא נכנס לתוך אולם גדול, ובמרכז היתה בימת הדיינים, שבראשם היה רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א בעצמו.

בית דין: האם שמעת את הדרשות של האדמו"ר מהאלמין על שאסור לנסוע לאומן, בגלל צוואת רבי יהודה החסיד?

ר' אנשיל זיע"א: כן, אבל לא יחסתי לזה משמעות, כי לא רציתי להפסיד את הכיף של הנסיעה לאומן, ולהיות עם אנ"ש – אנשי שלומינו על הציון הקדוש.

בית דין: אם לא היית שומע ויודע מזה, אז היית תינוק שנשבה ופטור, אבל מה תגיד על האשה שלך?

ר' אנשיל זיע"א: מה הכוונה?

בית דין: האשה שלך סבלה נורא בגוף ונפש, והיה לה מחלת הש(ר)טן ל"ע, וכל הזמן בכתה אליך, ואתה אמרת שזה מניעות ובזיונות וכפרה של הצדיק וכו'.

בית דין: למה עברת על ג' עבירות החמורות בפרהסיא שזה עבודה זרה וגילוי
עריות ושפיכות דמים, לאשתך וילדך, וכמו שכתב רבינו ז"ל בכתב יד קודשו:

ממש רוח הקודש!

כתב בליקוטי מוהר"ן חלק א תורה לו וזה לשונו: צפנת פענח דמגליין…שבעים
פנים…תורה…סוד אחר, כמו שכתוב (משלי כ"ה): וסוד אחר אל תגל, כמובא
בזוהר (בתיקונים תי' ל"ד נ"ו מ"ט), כשמפסיק הנקודה מהדל"ת של אחד,
והנקודה היא אות ברית, אזי נעשה אחר. היינו כשמכניס בריתו בזונה, הנקראת מלכות הרשעה, הנקרא אל אחר.

אבל מי שמקדש את עצמו מזאת התאוה, אזי הוא נתקשר במלכות שמים (א'),
הנקרא אני, כמו שכתוב (ויקרא י"א): קדושים תהיו כי קדוש אני, ובכל מקום
שאתה מוצא גדר ערוה, תמצא קדושה (זוהר מקץ ר"ד ע"ב). אבל מאן דגלי עריין, הכי איהו אתגלי בין אינון עריין, דאינון אלקים אחרים – תקונים (תי' נ"ו)
דף צ"ג. ובשביל [זה] מובא בזוהר (קדושים פ"ד): כד חזי ר' שמעון נשי
שפירין, אמר: אל תפנו אל אלילים, כי ניאוף היא עריות, אלהים אחרים, מלכות
הרשעה. ובשביל זה, סגולה לבטל הרהורי ניאוף, לקרוא שמע ישראל וברוך שם
כבוד וכו', כמובא על פסוק: ויקרב אל אחיו המדינית וכו' דף – א'.
נמצא, שעיקר הנסיון והצירוף שמנסין לאדם, אין מנסין אותו אלא בניאוף,
שהיא כלולה משבעים אומות, שהיא כלולה מסוד אחר, אל אחר.

ובספר מנחת יהודה להצה"ק רבי יהודה פתייה זי"ע כותב בשם בעל הרוקח שאם עבר על איסור עריות עם גויה צריך לצום 216 צומות 9 פעמים גלגול שלג ואם לא תיקון מעשיו יבוא אחר מותו בגלגול כלב. ובאריכות ראה בספר יסוד התשובה.
ר' אנשיל זיע"א: אבל הייתי כולי לבד, מי ראה אותי?
בית דין: יש מאות תמונות גם בעולם הזה, אבל עכשיו נראה לך הכל בצילום חי בבית דין של מעלה!

בית דין: הלא למדת בזוהר פרשת שמות שלשה עבירות גורמים לסילוק השכינה מהתחתונים, עון הנדה ומוציא ז"ל והבא על הגויה, והבריות קוראים להשם ואינם נענים.

וזה לשון הזוהר שמות דף ג.

שְׁלשָה הֵם שֶׁדּוֹחִים שְׁכִינָה מִן הָעוֹלָם וְגוֹרְמִים שֶׁדִּיּוּרוֹ שֶׁל הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לֹא יִהְיֶה בָּעוֹלָם וּבְנֵי אָדָם צוֹוְחִים וְלֹא נִשְׁמָע קוֹלָם, וְאֵלֶּה הֵם: מִי שֶׁשּׁוֹכֵב עִם נִדָּה, מִשּׁוּם שֶׁאֵין טֻמְאָה חֲזָקָה בָּעוֹלָם חוּץ מִטֻּמְאַת הַנִּדָּה, וְטֻמְאַת הַנִּדָּה קָשָׁה מִכָּל טֻמְאָה בָּעוֹלָם. הוּא נִטְמָא, וְכָל הַמִּתְקָרְבִים אֵלָיו נִטְמָאִים עִמּוֹ. בְּכָל מָקוֹם שֶׁהוֹלְכִים, נִדְחֵית שְׁכִינָה מִלִּפְנֵיהֶם. וְלֹא עוֹד, אֶלָּא שֶׁגּוֹרֵם צָרוֹת רָעוֹת עַל עַצְמוֹ וְעַל אוֹתוֹ זֶרַע שֶׁיּוֹלִיד. שֶׁכֵּיוָן שֶׁיִּקְרַב אָדָם לְנִדָּה, אוֹתָהּ טֻמְאָה קוֹפֶצֶת עָלָיו וְנִשְׁאֶרֶת בְּכָל אֵיבָרָיו, אוֹתוֹ זֶרַע שֶׁיּוֹלִיד בְּאוֹתָהּ שָׁעָה, (טמאים) מוֹשְׁכִים עָלָיו רוּחַ טֻמְאָה, וְכָל יָמָיו יִהְיֶה בְטֻמְאָה, שֶׁהֲרֵי הַבִּנְיָן וְהַיְסוֹד שֶׁלּוֹ הוּא בְּטֻמְאָה רַבָּה וְתַקִּיפָה מִכָּל טֻמְאָה שֶׁבָּעוֹלָם, שֶׁמִּיָּד שֶׁקָּרֵב אָדָם לְנִדָּה, אוֹתָהּ טֻמְאָה קוֹפֶצֶת עָלָיו, שֶׁכָּתוּב (ויקרא ט) וּתְהִי נִדָּתָהּ עָלָיו.

מִי שֶׁשּׁוֹכֵב עִם בַּת אֵל נֵכָר, שֶׁמַּכְנִיס בְּרִית קֹדֶשׁ וְאוֹת הַבְּרִית לְרָשׁוּת אַחֶרֶת, שֶׁכָּתוּב וּבָעַל בַּת אֵל נֵכָר, וְשָׁנִינוּ שֶׁאֵין קִנְאָה לִפְנֵי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא חוּץ מִקִּנְאָה שֶׁל בְּרִית קֹדֶשׁ, שֶׁהִיא בְּרִית שֶׁל הַשֵּׁם הַקָּדוֹשׁ וְסוֹד הָאֱמוּנָה. מַה כָּתוּב? (במדבר כה) וַיָּחֶל הָעָם לִזְנוֹת אֶל בְּנוֹת מוֹאָב. מִיָּד – וַיִּחַר אַף ה' בְּיִשְׂרָאֵל.

רָאשֵׁי הָעָם שֶׁיּוֹדְעִים וְלֹא מוֹחִים בִּידֵיהֶם, נֶעֱנָשִׁים בַּתְּחִלָּה, שֶׁכָּתוּב קַח אֶת כָּל רָאשֵׁי הָעָם וְהוֹקַע אוֹתָם לַה' נֶגֶד הַשָּׁמֶשׁ. רַבִּי אַבָּא אָמַר, מַה זֶּה נֶגֶד הַשָּׁמֶשׁ? נֶגֶד הַבְּרִית שֶׁנִּקְרֵאת שֶׁמֶשׁ, וְעָלֶיהָ נֶאֱמַר (תהלים פד) כִּי שֶׁמֶשׁ וּמָגֵן ה' אֱלֹהִים. שֶׁמֶשׁ וּמָגֵן – זוֹ בְּרִית קֹדֶשׁ. מַה שֶּׁמֶשׁ זוֹרֵחַ וּמֵאִיר לָעוֹלָם, אַף כָּךְ בְּרִית קֹדֶשׁ זוֹרֵחַ וּמֵאִיר אֶת גּוּף הָאָדָם. מָגֵן – מַה מָּגֵן הוּא כְּדֵי לְהָגֵן עַל הָאָדָם, אַף כָּךְ בְּרִית קֹדֶשׁ מְגִנָּה עַל הָאָדָם, וּמִי שֶׁשּׁוֹמֵר אוֹתָהּ, אֵין נֶזֶק בָּעוֹלָם שֶׁיּוּכַל לִקְרַב אֵלָיו, וְזֶהוּ נֶגֶד הַשָּׁמֶשׁ.

רָאשֵׁי הָעָם יִתָּפְסוּ בְּכָל דּוֹר וָדוֹר בְּחֵטְא זֶה, אִם יוֹדְעִים וְלֹא מְקַנְּאִים לוֹ, מִשּׁוּם שֶׁחוֹבָה זוֹ עֲלֵיהֶם לְקַנֵּא לַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא בַּבְּרִית הַזאת, מִי שֶׁמַּכְנִיס קְדֻשָּׁה זוֹ לְרָשׁוּת אַחֶרֶת, עָלָיו כָּתוּב (שמות כ) לֹא יִהְיֶה לְךְ אֱלֹהִים אֲחֵרִים עַל פָּנָי. לֹא תִשְׁתַּחֲוֶה לָהֶם וְלֹא תָעָבְדֵם כִּי אָנֹכִי ה' אֱלֹהֶיךְ אֵל קַנָּא. וְהַכֹּל קִנְאָה אַחַת. וְלָכֵן נִדְחֵית שְׁכִינָה מִלְּפָנָיו. מִי שֶׁמְּשַׁקֵּר בִּבְרִית קֹדֶשׁ שֶׁחֲתוּמָה בִּבְשַׂר הָאָדָם, כְּאִלּוּ מְשַׁקֵּר בְּשֵׁם הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא. מִי שֶׁמְּשַׁקֵּר בְּחוֹתַם הַמֶּלֶךְ, מְשַׁקֵּר בַּמֶּלֶךְ, וְאֵין לוֹ חֵלֶק בֵּאלֹהֵי יִשְׂרָאֵל אִם לֹא בְּכֹחַ תְּשׁוּבָה מַתְמֶדֶת (יתרה).

 

הרב הצדיק רבי ישעיה אשר פאנט מספר:

 כ"ק אדמו"ר רבי יחיאל יהושע מביאלע זיע"א כשהיה בצפת והכניסו אותו לחדר שידוע שאליהו הנביא למד עם הארי הקדוש זי"ע, ואמר שלא מרגיש שם כלום, ואמר כנראה בגלל התיירים שנכנסים עם הפריצות מגרשים את השכינה, והקדושה שהיה כאן בחדר שהארי הקדוש למד עם אליהו הנביא ז"ל ברח מכאן.

נא להתפלל לר' אליהו בן חיה מרים לרפואה שלימה

ההמשך ישיבת בית דין, ואיך שרבי נחמן צעק עליו אי"ה בשיעור הבא !!!

השי"ת יעזור שבזכות התוכחה נזכה לכתיבה וחתימה טובה ותשובה באמת וכל חסידי ברסלב יתלו הכרטיסי נסיעה בסוכה כפסק הגה"צ שר התורה פוסק הדור הרב וואזנער בעל שבט הלוי זיע"א.

ונזכה עוד השנה לגאולה שלימה בב"א.

4# דין תורה בבית דין של מעלה על הצניעות ובית יעקב

הגיעה זמנה של הרבנית הגדולה, אשתו של ראש הישיבה להפטר מהעולם, והנה היא מגיעה לבית דין של מעלה.

והנה בדרך לבית דין היא רואה המון מלאכים שחורים, ומלאך המוות היה שמח מאד לראות אותה, עם מיליוני עינים מפחידים כולו אש, וכולם צועקים עליה: "רשעית! רשעית! את בראת אותי, את בראת אותי, את תשלמי על זה ביוקר!"

בית דין: למה הלכת בחוסר צניעות? כמו פאה נכרית וחצאית קצרה וגרביים בצבע העור ושאר חוסר צניעות?

האשה: ככה חונכתי, ככה אמרו לי בבית יעקב, ואדרבה אמרו לי שמצווה ללבוש פאה וכו'.

בית דין: הרי ראית מודעות ועלונים, ושמעת שכל הפאה נכרית זה עבודה זרה ופריצות, וגדולי ישראל פסקו שאסור ללכת בחצאית קצרה, וכו'

תשובה: כן פחדתי מה יגידו החברות? מה יגידו המורות בבית יעקב וכו'

בית דין: ומהקב"ה לא פחדת?

האשה שותקת. והיתה מפחדת מאד, והתחילה להסתכל לכל הכיוונים, אולי יש מישהו שיכול לעזור לה, אבל היא היתה כולה לבד.

ואז אמרה: הבעל שלי לא אמר לי כלום, הוא דווקא אמר שאני נראת מאד יפה, ורציתי לעשות את זה לכבוד בעלי.

בית דין: זה לא תירוץ, חז"ל אמרו (מדרש תנחומא וישלח ה) "לא ניתנו תכשיטים לאשה אלא שתהא מתקשטת בהם לתוך ביתה.

וכתב על זה בספר דרך חכמה: אישה צנועה, אינה מתקשטת כי אם דווקא בביתה לפני בעלה, אבל כשיוצאה לרשות הרבים, פושטת התכשיטין מעליה ויוצאת. וידוע מאמרם זכרונם לברכה בגמרא ירושלמי דאף בחול אסור לצאת ברשות הרבים בתכשיט של זהב, מפני שהעולם מסתכלין בה וחושדין אותה. ואל זה כיוון דוד המלך עליו השלום באמרו (תהילים מה' יד): "כל כבודה בת מלך פנימה, ממשבצות זהב לבושה". אבל בצאתה לרשות הרבים לא תלבש משבצות זהב, ולא ניתנו תכשיטים לאישה אלא שתהיה מתקשטת בתוך ביתה בפני בעלה, כדי שתימצא חן בעיניו ולא תתגנה עליו.

אבל הנשים הפרוצות מתנהגות בהיפך- דכשיוצאות לרשות הרבים או ללכת ממקום למקום אצל חברותיהן, לובשות בגדי החמודות וכל מיני תכשיטין שלהן, וכשבאות לעת ערב לביתן, פושטות הבגדים החמודים שהיו עליהן ופושטות התכשיטין שלהם ולובשות שחורים ומתעטפות שחורים בפני בעליהן.

ומדרכי הצניעות, שיהיו בגדיו של אדם ארוכים, וכמו שאמרו זכרונם לברכה (שבת קיח): כל שכן קל וחומר שיהיו בגדיה של האישה ארוכים. וצר לי על הדורות הללו שנהגו להיפך, ואפילו חלוק שעל גבי בשרם קצר הרבה, וזה פריצות הרבה וראוי לגעור בהם, ולמחות בידם על המנהג הרע ולבטלו, ולחזור למנהגם הראשון שיהיה ארוך עד רגליה (עד כאן מהספר דרך חכמה). וכן כתב החפץ חיים זיע"א (בספר גדר עולם) שכל התקשטות האשה היא לכבוד בעלה דווקא בבית ולא ברחוב ובשוק…

האשה: לא ידעתי. המורה שלי והבעל שלי אמרו שיש מתירים, וסמכתי על ההיתר, ורציתי שידעו שאני יפה, ואמצא חן בעיני כולם, ובפרט בעיני בעלי שעודד אותי לזה.

בית דין: זה לא יעזור לך בבית דין. את תצטרכי להיות בגהנום על כל ראיה והרהור ופגמי הברית, שהכשלת אותם.

האשה מתחילה לבכות ולצעוק ולא עוזר לה שום דבר.

ואז היא נזכרה שהיא היתה אומרת הרבה תהילים ועשתה קבוצות של שמירת הלשון, ותכף באו מלאכים לבנים יותר משלג, ואמרו הנה המעשים הטובים של האשה הצדיקה, המקום שלה הוא גן עדן.

טוב, הבית דין פסק: גן עדן!

ואז היו שם כמה בחורים ואברכים שצעקו "לא לא! היא תלך לגהנום, מרשעת! היא הכשילה אותנו, בגללה פגמנו, בגללה לא היה לנו שלום בית וכו'" ותפסו בפאה, (הפאה היתה מספיק ארוכה בשביל זה, כי הרי היתה לה פאה ארוכה), וסחבו אותה לגהנום ביחד איתם, ורגע לפני שהגיעו לגהנום שאל הבית דין שאלה.

בית דין: יש לך משהו לומר?

האשה: תביאו את המורות והמנהל שלי, וגם את הבעל והרבנים המתירים, ותשימו אותם בגהנום במקומי.

[ההודעה נחתכה]  הצג את ההודעה כולה

אזור קבצים מצורפים

מפעל הזוהר העולמי

1 בספט׳ (לפני יום)
אני

הודעה שהועברה
מאת: מפעל הזוהר העולמי <[email protected]>
תאריך: 31 באוגוסט 2017 בשעה 23:47
נושא: ב"ה דרשה שידור חי ה כי תצא רבי יהודה החסיד.doc ט אלול
אל: ‫[email protected]‬, avishai cohen ‫‎<[email protected]>‎‬, יובל עובדיה 999 ‫‎<[email protected]>‎‬, גבריאל דהן ‫‎<[email protected]>‎‬, משה ויגדרוביץ ‫‎<[email protected]>‎‬, אילן ויזנגרין ‫‎<[email protected]>‎‬, מיכאל הראל ‫‎<[email protected]>‎‬, Ethan Cohen ‫‎<[email protected]>‎‬, מפעל הזוהר העולמי ‫‎<[email protected]>‎‬

[ההודעה נחתכה]  הצג את ההודעה כולה

אזור קבצים מצורפים

לחץ כאן כדי להשיב או להעביר

15.39 GB‏ (%90) מתוך 17 GB נמצאים בשימוש

נהל

תנאים – פרטיות

פעילות אחרונה בחשבון: לפני 13 דקות

פרטים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*