logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

ספר זוהר הסתרה שבתוך הסתרה

 רחמנות-ברסלב-www.breslevmeir.com הסתרה_

 להורדה:

זוהר ההסתרה שבתוך ההסתרה

1 2 3 4 6 7 8 9

ספר

זוהר ההסתרה

שבתוך ההסתרה

הקב"ה זירז את גאולת ישראל ממצרים כי היו כבר במ"ט שערי טומאה וכמעט שנכנסו לשער הנו"ן ולא היו יכולים להיגאל, מפני שעדיין לא קיבלו תורה, אבל בזמן הגאולה האחרונה כתב האור החיים הקודש ועוד צדיקים שאז כן יכנסו לשער הנו"ן של הטומאה, וכדי להינצל ולהיגאל צריכים להיכנס לשער הנו"ן של הקדושה והוא לימוד תורת הסוד שרק על ידי לימוד הזוהר הקדוש יגאלו וינצלו משער הנון של הטומאה

וכן כתב מפורש:  

בספר ליקוטי מוהר"ן תורה נ"ו אות ד'

"ודע, שהתורה המלובש תוך ההסתרה שבתוך הסתרה היא תורה גבוהה דייקא, היינו סתרי תורה, כי מחמת שהיא צריכה להתלבש במקומות נמוכים כאלו, היינו אצל אלו שעברו הרבה, עד שנסתר מהם בהסתרה שבתוך הסתרה, על כן חשב השם יתברך מחשבות לבלי להלביש שם פשטי תורה, לבל יוכלו הקליפות לינק משם הרבה, ויהיה הפגם גדול מאוד, על כן הוא מסתיר ומלביש שם תורה גבוהה דייקא, סתרי תורה, שהיא תורת ה' בעצמה, כדי שלא יוכלו הקליפות לינק משם הרבה, בבחינת (שמות י"ב): ועברתי בארץ מצרים, אני ולא מלאך, אני ולא השליח, אני ה' ולא וכו', כי בארץ מצרים, ששם מקום הקליפות מאוד, על כן שם דייקא מלובש ומוסתר השם יתברך בעצמו, היינו תורת ה' ממש, סתרי תורה. על כן דייקא מההסתרה שבתוך הסתרה, כשחוזר ומהפכה לדעת, נעשה ממנה דייקא תורת ה' ממש, כי שם נסתר תורת ה', סתרי תורה כנ"ל", עכ"ל.

וביאור דבריו: שמפשטי תורה יש כוח להקליפות לינוק וממילא הנשמות שנפלו לתוך הטומאה לא יכולים להיגאל, אבל מסודות התורה אין כח להקליפה לינוק וכל האוחז ולומד תורת הסוד מפוצצם ומבערם מן העולם.

 

יקומו היהודים ויעשו התיקון השלם בלימוד הזוהר הקדוש לעילוי שכינת עוזנו ולתקנה בתיקוניה הראויים, הנה באנו עכשיו בהקדמה זו לבאר "בשל מי הרעה הזאת", מי גורם לכל מה שהולך לקרות, ואיך יכולים להינצל מהערב רב, שמפריעים אותנו מימות עולם והתורה מצוה אותנו זכור ימות עולם בינו שנות דור ודור, כמו שבלוחות ראשונות הם עשו את העגל וגרמו לשבירת הלוחות כי לא רצו לקבל את תורת הסוד (מהרח"ו, בהקמה לע"ח), כן גם היום בסוף הדורות שאנחנו עומדים בפתח הגאולה לא רוצים לקבל את תורת החיים וללמוד זוהר הקדוש, וגורמים לשבירת הלוחות ולחורבן (תיקון מ"ג), על כן עלינו להתאחד ולקיים את דברי הגְּמָרָא, "דִּילִידָה אִימֵּיהּ כְּרַבִּי שִׁמְעוֹן תֵּילִיד וְאִי לֹא לֹא תֵּילִיד" (מכות י"ז:), כי הרשב"י הוא מגלה לעולם את תורת הסוד ועל ידו יכולים אנו לעסוק בתורה ועבודה לשמה לתקן התיקונים כראוי, ועל ידי זה להתדבק בה' ושכינתו ביחודא שלים בשם כל ישראל.

הכנה האמיתית לביאת המשיח

איך נינצל מחבלו של משיח ובמה בונים את סוכת דוד, שביום צרה ימלטהו השם, וכיצד נרבה זכיות ונזכה לחומה ומגדל "אלף המגן" על כלל ישראל

וחובת הזהירות מפני היצר וכת דליה המונעים את ישראל הקדושים ללמוד זוהר הקדוש

ביאור גדול לדעת מי הם הערב רב, וכיצד להינצל מהם

הנה הוא עומד אחר כתלינו…

שופר של משיח נשמע פעמיו מצלצלים ברמה – כל אחד מתכונן בחיל, לקבל פני משיח בגיל, בבואו יבדוק כל יחיד, האם מילא הוא את התפקיד, ומה הכנתך לאותו הזמן? האם התיק ארוז ומזומן? ספר הזוהר הקדוש בפנים? אם לאו אוי לה לאותה קבלת פנים, כי הזוהר הקדוש הוא כרטיס הכניסה לקבלת המשיח, בהגלות כבוד רם ונשא, חושו ומהרו להתבונן בחכמה, לרכוש הספרים וללמוד בדת תורה תמימה.

להתחברות למפעל הזוהר העולמי: 0527-651911

 

"מִי יִתֵּן מִצִּיּוֹן יְשׁוּעַת יִשְׂרָאֵל בְּשׁוּב יְהֹוָה שְׁבוּת עַמּוֹ יָגֵל יַעֲקֹב יִשְׂמַח  יַעֲקֹב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל" (תהלים ז' י"א)

כשהיינו ילדים שמענו איומים שהערבים רוצים לזרוק אותנו לים, ומשחר ילדותינו אנו נושאים זאת בליבנו. כילדים לא הבנו למה הערבים כל כך שונאים אותנו, מה עשינו להם? כשגדלנו, ולמדנו תורה, למדנו שזו הלכה: עשו שונא ליעקב, וזה חוק חיים!

שאלנו עצמינו, במה חטאנו? למה כולם קמים עלינו? כיצד יתכן שפיסת אדמה קטנטנה, הנקראת ארץ ישראל, יוצרת ומעוררת מחלוקות אינסופיות ומלחמות אלפי שנים?

היום אנו יודעים, שארץ ישראל היא מקום הגשמי, הקדוש ביותר בעולם. וכידוע ליודעי ח"ן, כל דבר גשמי בעולם הזה הוא ענף רוחני של שורשו בעולם העליון, ולכן ירושלים, ומקום בית המקדש, הם ממש כנגד עולמות עליונים, כך שמקום בית המקדש הוא ממש כנגד עולם אצילות – גן עדן. ולכן לא מפתיע מדוע היו מלחמות קשות כל כך על הר הבית, התת מודע האנושי מוביל את האדם להלחם על קדושה.

היהודי מפחד מה"אחד", ולכן הוא לא מפחד מאף אחד[1], זאת הסיבה היחידה שהוא שורד כבר אלפי שנים, אולם, לצערנו, כשעם ישראל הוא במחלוקת, ומלחמות פנימיות ולא באחדות, והקפיטליזם ותרבות המערב הובילה את עמינו לתפיסה מעוותת שכל אחד צריך לדאוג רק לעצמו, ומקיים "לתאוה יבקש נפרד", תפיסה שהיא ניגוד מוחלט לתורתנו הקדושה, שזו תפיסה שמובילה לפירוד וכאוס, אז אם אנו נוהגים כך, אז אין פלא שהגענו למה שהגענו, שאנו בצרות צרורות, ומאוימים חדשות לבקרים בפצצת אטום, וחיינו תלויים בהחלטות של מטורף מאירן, לא מפתיע, שאנו מאבדים את ההגנות שלנו, ואז אנו מרגישים את עצמינו מאויימים ככבשה בין 70 זאבים. איומים של רעידות אדמה, פגעי טבע, קריסות כלכליות, אלימות, עוני צרות ומחלות…. ונראה שאין מושיע, זה כבר קרה בהיסטוריה, הנורא מכל קרה, ובית המקדש חרב, היתה גלות איומה לעם ישראל, היתה שואה, והכל בגלל שנאת חינם.

איך אפשר לחבר את כל חלקי עם ישראל על כל גווניו? איך אפשר למנוע את כל המחלוקות, בפלגי העם? איך נתגבר על כל הכאוס, הצרות והייסורים שפוקדים את עם ישראל? מה ישנה את התמונה הכוללת? מה יאחד את עמינו? מה יגשר על כל המחלוקות? מה יגרום לאהבת חינם? מה יזרז לנו את ביאת משיח?

ידעתי גם ידעתי שכנגד כוחו העצום של לימוד הזוהר הקדוש שעל ידי זה זוכים עם ישראל להיכנס בשער הנון של הקדושה והולכים לקראת הגאולה השלימה, הסמ"ך מ"ם יעמוד על רגליו האחוריות רח"ל וישלח את דתן ואבירם ותלמידיהם וממשיכי דרכם כמו שאמרו למשה רבינו (שמות ב, יד), "וַיֹּאמֶר מִי שָׂמְךָ לְאִישׁ שַׂר וְשֹׁפֵט עָלֵינוּ הַלְהָרְגֵנִי אַתָּה אֹמֵר כַּאֲשֶׁר הָרַגְתָּ אֶת הַמִּצְרִי וַיִּירָא משֶׁה וַיֹּאמַר אָכֵן נוֹדַע הַדָּבָר", ותלמידי קרח ועדתו שאמר עליהם הכתוב (במדבר טז, יב-יג): "וַיִּשְׁלַח משֶׁה לִקְרֹא לְדָתָן וְלַאֲבִירָם בְּנֵי אֱלִיאָב וַיֹּאמְרוּ לֹא נַעֲלֶה: הַמְעַט כִּי הֶעֱלִיתָנוּ מֵאֶרֶץ זָבַת חָלָב וּדְבַשׁ לַהֲמִיתֵנוּ בַּמִּדְבָּר כִּי תִשְׂתָּרֵר עָלֵינוּ גַּם הִשְׂתָּרֵר". ולא ינוחו ולא ישקטו (ישעיה נז, כ-כא): "וְהָרְשָׁעִים כַּיָּם נִגְרָשׁ כִּי הַשְׁקֵט לֹא יוּכָל וַיִּגְרְשׁוּ מֵימָיו רֶפֶשׁ וָטִיט, ויבואו בכל מיני טצדקי באיצטלא דרבנן כך קיבלנו מרבותינו וכך חשבנו וכך נראה לי כמו שכתב האברבנאל (הושע ד'), וז"ל: והרד"ק פי' בשם אביו, עמי בעצו ישאל ומקלו יגיד לו שהם היו כמו העוור שיורהו מקלו הדרך אשר ילך בה ושהיה זה משל לנביאי השקר שהיו מתנהגים על פיהם עם היות שרוח אין בקרבם ולא דעת ולא תבונה כ"א כעץ יבש, ויותר נכון לפרש ע"פ דרכו עצו מגזרת עצה כמ"ש הרב המורה איש היה בארץ עוץ (איוב א, א) כאילו אמר עמי ביועצו ישאל יגיד בגנותם שלא היו שומרי התורה ושואלים מפי הסנהדרין כי אם מהיועץ בליעל אשר להם, וגם לא היו שואלים מהמחמיר מהם כי אם מהמקל והוא אומרו ומקלו יגיד לו כלומר והמקל אשר לו יגיד לו, וכן אמרו בפ' מקום שנהגו (פסחים נב, ב) קרי עליה רב יוסף עמי בעצו ישאל ומקלו יגיד לו כל המקל לו יגיד לו, אבל כל זה דרך צחות הוא, כי ענין מקלו יגיד לו הוא דרך קסם ולשון ספרי קוסם קסמים איזהו קוסם זהו האוחז במקלו, ואומר אם אלך אם לא אלך, וכ"כ הרב המיימוני בספר מנין המצות אשר לו בלאו מ"ה בביאור מיני הקסם וז"ל: יש מהם מי שמכה במקל על הארץ הכאות תכופות וצועק צעקות זרות ויפנה מחשבתו ויביט ארצה זמן ארוך עד שיקרו לו דמיון עניני ההכפאה ואז יגיד מה שיהיה וכבר ראיתי זה פעם אחת במערב ע"כ: וכ"כ בספר המדע (בפ"א מהל' ע"ז וחקי הגוים), וז"ל: ויש מי שיאחז מקלו בידו ונשען עליו ומכה בו עד שתפנה מחשבתו ומדבר הוא שהנביא אומר עמי בעצו ישאל ומקלו יגיד לו ע"כ. עכ"ל האברבנאל זי"ע.

ולא זכרו ולא שמו על ליבם שכבר קדמם הנחש הקדמוני לפתות את אדם וחוה שלא יאחזו בעץ החיים, ואפילו הס"מ יתפוס כאלו שמתכוונים לשם שמים כמו שיהושע אמר למשה רבינו אלדד ומידד מתנבאים במחנה (במדבר יא, כז-כט): "וַיָּרָץ הַנַּעַר וַיַּגֵּד לְמשֶׁה וַיֹּאמַר אֶלְדָּד וּמֵידָד מִתְנַבְּאִים בַּמַּחֲנֶה: וַיַּעַן יְהוֹשֻׁעַ בִּן נוּן מְשָׁרֵת משֶׁה מִבְּחֻרָיו וַיֹּאמַר אֲדֹנִי משֶׁה כְּלָאֵם: וַיֹּאמֶר לוֹ משֶׁה הַמְקַנֵּא אַתָּה לִי וּמִי יִתֵּן כָּל עַם ה' נְבִיאִים כִּי יִתֵּן ה' אֶת רוּחוֹ עֲלֵיהֶם". שלפעמים הס"מ תופס את בעלי התורה שיכנס להם רצון שרק הם יהיו נביאים, [ח"ו לא על יהושע בן נון אלא רק כמשל ודוגמא], ואלו משה רבנו חפץ שכל עם ה' יהיו נביאים, ועל ידי לימוד הזוהר הקדוש כל יהודי ויהודי ישוב בתשובה שלימה, וילמד תורה לשמה, ויהיה תלמיד חכם אמיתי בכל פרד"ס התורה, ובעל רוח הקודש והשגות גבוהות מסטרא דקדושה, ולכל המשטינים והמקטרגים אמר כבר הנביא "אֵין שָׁלוֹם אָמַר אֱלֹהַי לָרְשָׁעִים". [ראה זוהר חדש דף פד:].

ידוע שמשיח השקר ימ"ש לא רצה שכלל ישראל ילמדו זוהר ואמר… כי רצה שהוא יהיה לבד כאילו הקדוש בעל מופת שעושה מעשים על פי קבלה מעשית ושם המפורש, ומרחף בשמים כמו אותו האיש, ומנחש ומכשף בגלגולים ודמיונות, (ראה ספר משיחי השקר, ועיין אגרות הזוהר באריכות, שכל המשכילים באירופא הלכו בדרכו). וזה יכולים לראות בימינו אלו שיש בעלי מקובלים שלא אומרים לישראל ללמוד זוהר הקדוש, כי רוצים להשתרר על עם ישראל, ועליהם אמר הגר"א שמי שלא אומר לאחרים ללמוד זוהר אפילו שהוא לומד זוהר הוא קליפת עמלק, [ראה בספר סוד ה' באריכות, ומעתיק באריכות את הזוהר הקדוש שכל אלו אלו ימחקון מן העולם, וז"ל: ובתיקוני הזוהר (תקונא עשרין, וחד ועשרין דף מט ע"א), וז"ל: [בלשון הקודש] וְעוֹד אַזְלָ"א גְרִי"שׁ, הַשְּׁכִינָה אוֹמֶרֶת לַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, גָּרֵשׁ הָאָמָה הַזֹּאת וְאֶת בְּנָהּ, אֵלּוּ הָעֵרֶב רַב, שֶׁגֵּרְשׁוּנִי מֵהִסְתַּפֵּחַ בְּנַחֲלַת יהו"ה, גָּרֵשׁ אוֹתָם מִן הָעוֹלָם הַזֶּה וּמִן הָעוֹלָם הַבָּא, שֶׁלֹּא יִהְיֶה לָהֶם חֵלֶק עִם יִשְׂרָאֵל. שׁוֹפָ"ר הוֹלֵ"ךְ, רָבִי"עַ, שְׁנֵ"י גְרִישִׁי"ן, שַׁלְשֶׁלֶ"ת, בְּאוֹתוֹ זְמַן נוֹטֵל הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא רֹמַ"ח, שֶׁהוּא מָאתַיִם אַרְבָּעִים וּשְׁמוֹנֶה תֵּבוֹת שֶׁיֵּשׁ בִּקְרִיאַת שְׁמַע וְשֵׁשׁ תֵּבוֹת הַיִּחוּד, וּבָהּ, וַיִּדְקֹר אֶת שְׁנֵיהֶם, זָכָר וּנְקֵבָה, זֶה סמא"ל וְנָחָשׁ, וְרָבִי"עַ דְּמוּת דּוֹמָה שֶׁל רֹמַ"ח. כדכתב בזוהר הקדוש בראשית כ"ה, חמשה מיני ערב רב הם והובא בהקדמת המהרח"ו לעץ חיים, ובספר אילנא דחיי ג' חלקים  780 עמודים ביאר באריכות]

ובמסכת חגיגה (טו:): אשכחיה שמואל לרב יהודה דתלי בעיברא דדשא וקא בכי, אמר ליה שיננא מאי קא בכית, אמר ליה מי זוטרא מאי דכתיב בהו ברבנן איה סופר איה שוקל, איה סופר את המגדלים, איה סופר שהיו סופרים כל אותיות שבתורה, איה שוקל שהיו שוקלים קלין וחמורין שבתורה, איה סופר את המגדלים שהיו שונין שלש מאות הלכות במגדל הפורח באויר, ואמר רבי אמי תלת מאה בעיי בעו דואג ואחיתופל במגדל הפורח באויר, ותנן שלשה מלכים וארבעה הדיוטות אין להם חלק לעולם הבא אנן מה תהוי עלן אמר ליה שיננא טינא היתה בלבם, עכ"ל. ופירש רש"י טינא היתה בלבם – רשעים היו מימיהם, עכ"ל, מכאן רואים שאפילו גדולי עולם אם אין תורתם לשמה, יכולים לאבד את כל חייהם ועולם הבא שלהם, ורק על ידי שדבקים בהשכינה הקדושה ולומדים למען אוקמא שכינתא מעפרא שאלו לומדי הזוהר הקדוש הנקראים מחצדי חקלא יכולים להינצל מזה, בזכות הרשב"י הקדוש ע"ה. והרשב"י ע"ה נקרא שבת על ידי תלמידיו התנאים הקדושים ובזכותו יזכו כל עם ישראל המתחברים אליו לעולם שכולו שבת, במהרה בימינו אמן.

[1])  כמו שמסופר על הריי"ץ מליובאוויץ' זי"ע – כשהיה בכלא הרוסי ואיימו על חייו עם אקדח בראש, אמר לגוי, מי שיש לו שתי אלוהים ועולם אחד מפחד מהכדור, אבל מי שיש לו אלוה אחד ושתי עולמות לא מפחד משום דבר בעולם, בטח לא מהכדור שלך, ובאמת בסייעתא דשמיא ניצל.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*