logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

המטריף המומחה – מומחה להאכיל נבילות וטריפות בארץ – ומראה טלפיו כחזיר

המטריף המומחה/ נא לראות את העלון 820 והספר שחיטתפרה שויצרית ויקפדיה

ואכילת בשר כהלכתה ואכילת בשר הלכה למעשה מדריך לכשרות י"ד – יח/

נא לפרסם בכל העולם

אור הזוהר 820-829 גילוי הערב רב 

 

 

המטריף המומחה

מומחה להאכיל נבילות וטריפות בארץ – ומראה טלפיו כחזיר

עולם גולם!

לאנשים שלא יודעים בין ימינם לשמאלם יכולים לספר סיפורים ולהסביר להם – זה בדיוק כמו שהדעא"ש מסביר לאנשים שלהם לערוף ראשים – וזה בא מצדיקים כאלו כמו המומחה הזה!

שילמד בספרים שלנו ויראה שהכל אצלו נבילות וטריפות

חדשות / בארץ / מומחה הכשרות: "כל מה שרציתם לדעת על שחיטה וכשרות"

מומחה הכשרות: "כל מה שרציתם לדעת על שחיטה וכשרות"

במהלך ההרצאות הרחיב הגר"ד לנדאו על המורכבות הרבה הכרוכה במתן כשרות למאכלים * פרק מיוחד הוקדש לנושאי שחיטת עופות כאשר ההידורים הרבים שהנהיג הגר"ד לנדאו בשחיטה שתחת פיקוחו במפעל 'עוף ירושלים' ידועים ומפורסמים

Posted by: ישראל שקולניק כתב קוקר in בארץ 2 באוגוסט 2015 0 196 Views

מאות תלמידי ישיבות שיצאו לקעמפים הישיבתיים זכו לשמוע את הרצאתו המרתקת של הגאון הרב דוב לנדאו על נושאי הכשרות והמורכבות הרבה שכרוכה במתן כשרות למוצרי המאכל.

הגאון הרב דב לנדאו נחשב לאחד ממומחי הכשרות שבדורנו כאשר במיוחד בולטת ההיענות לעופות הנשחטים במפעל 'עוף ירושלים' תחת כשרותו המהודרת של הרב לנדאו.

במהלך ההרצאות שנשאו הגאון הרב דוב לנדאו בקעמפים בישיבות השונות הרחיב הרב על תהליכי הייצור ביינות, חלב, שוקולד, בישולי נוכרים ועוד.

פרק מיוחד בהרצאתו נשא הגר"ד לנדאו על נושאי השחיטה וההקפדה הנדרשת. "יש מי שחושב שבשחיטה אין הרבה מה לבדוק, אבל כל הסוגיה סבוכה ונדרשת עבודה ויגיעה רבה כדי לזכות לסייעתא דשמיא ולהוציא עוף כשר מתחת היד". אמר.

הגר"ד לנדאו הסביר לתלמידי הישיבות על השחיטה המהודרת שתחת פיקוחו כשהכשרות מתחילה למעשה כבר מהלולים, כאשר מפקחי הכשרות מוודאים כי ההליך משלב בקיעת האפרוח מתנהל כשורה.

לאורך כל מהלך השחיטה מקפיד הגר"ד לנדאו לשהות בעצמו ולעקוב מקרוב אחר תהליך השחיטה והידורה.

השחיטה מתבצעת בקצב של 9-11 לדקה. כאשר בכל 2 דקות בממוצע חייב השוחט לבדוק את הסכין. בנוסף הוסדר בשחיטה זו הידור מיוחד, לפיו בכל רבע שעה מתקיימת הפוגה קלה, שבה בודק אחד מ'בודקי הסכינים' את חלפי השוחטים כולם עוד על הליין.

נקבע כי השוחטים ימרטו את הנוצות במקום השחיטה. לאחר מכן נבדקות הריאות אחת אחת (ולא מדגמית). גם בדיקת 'צומת הגידין' מתבצעת בכל עוף ועוף, כאשר הבודקים הונחו לבדוק באם העצם יצאה ממקומה.

בנוסף לכך תקיפת האגודל נעשית כפי שכתב הרמ"א. בדיקה מיוחדת נעשית במי המריטה כדי לוודא שהם לא יהיו חמים. גם תהליך קדיחת העוף לפני הוצאת הקרביים נעשה ללא מים או קיטור חם. הנחיה מיוחדת קובעת כי כל עוף שריאותיו לא יצאו שלמות לגמרי עובר ל'כשר' ונפסל לשיווק. גם מי ההשרייה נבדקים כל העת שלא יהיו קרים ולא יאדימו מהדם.

משגיח מיוחד ממונה לבדוק האם ישנו דם בעין או צרירות דם לפני המליחה. בשעת המליחה עצמה מופקד משגיח מיוחד שתפקידו לוודא שהמליחה נעשית כהלכה על כל פרטיה ודקדוקיה ושהעופות יונחו כפי שכתב הרמ"א.

ההשגחה מתבצעת עד לגמר האריזה, כשכל עוף נארז באריזה של 'חותם בתוך חותם'. דגש מיוחד מושם בעת האריזה כאשר מקפידים שאכן תהיה חותם בתוך חותם, כאשר גם בתחתית המגש מודבקת מדבקה.

בנוסף לכך מקפיד הגר"ד לנדאו כי כל השוחטים יהיו יראי שמיים בתכלית ואף לא יחזיקו כל מכשיר טכנולוגי שאינו כשר כהחלטת גדולי ישראל.

820-1 820-2 820-3 820-4

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*