logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

מכתב על השחיטה- ותגובה לרב שדיבר ברדיו שהאדמו"ר לא היה אף פעם בשחיטה

שחיטה- סכין

אסרו חג שבועות תשע"ה

לכבוד כ"ק האדמו"ר נשיא מפעל הזוהר העולמי שליט"א

אחדשה"ט באהבה רבה כנאה וכיאה לכבוד התורה!

א. בלב מלא תודה בראותי את העלונים של מדריך לכשרות, והיה לי התרגשות גדול במה שקראתי את גודל המסירות נפש שהיה לכם ויש לכם עד היום הזה על המצב הנורא ואיום, [ואני עומד ומשתומם איפה כל היהודים שרואים כאן מרב גדול שהיה שוחט וכתב כל הסיפורים על השחיטה חלק גדול ממה שראה וכתב מאות ספרים על השחיטה, וכלום? אף רב לא פותח הפה שלו, אולי יש רב שכן פותח, אבל לא שמעתי, מה אנחנו עוורים ממש?] ובטוח אני שבזכות זה נתבטלו הרבה גזירות על כלל ישראל, השם יתברך יעזור שתכלו להמשיך בעבודת הקודש מתוך הרחבת הדעת ושלוות הנפש, וממנו יראו וכן יעשו עד ביאת גואל צדק בב"א.

ב. אני יושב ומשתומם כשעה חדא למה כ"ק לא פתח לבד שחיטה כשירה?

כמובן שזה עולה הרבה כסף, היה צריך ללכת לעשירים שיתרמו לפתוח שחיטה כשירה, וכך יהיה לנו לכל היראים ושלימים בשר כשר? [מה אני מבין?]

ג. רציתי להודות מאוד להאדמו"ר על הפירסום הגדול ללימוד הזוהר הקדוש כמו שלמדנו ביבמות צז ע"א, וראה עוד בבכורות לא ע"ב: דאמר רבי יוחנן משום רבי שמעון בר יוחאי כל ת"ח שאומרים דבר שמועה מפיו בעולם הזה שפתותיו דובבות בקבר, ורש"י שם ביבמות וז"ל שיהא שפתי נעות בקבר כאלו אני חי ורש"י שם בבכורות וז"ל: ונאה הוא לו שדומה כחי, רבינו גרשום שם דובבות בעוה"ז ושפתותיו דובבות בעוה"ב, ואנו שומעים את הדרשות שלכם ברדיו 2000 שיעורים כסדרן על גודל מעלת לימוד הזוהר הקדוש וכולנו שומעים את תורת הזוהר הקדוש מפיכם הקדוש האם יש “שפתותיו דובבות" יותר מזה, ובמה נתרצה לפני הרשב"י שיתפלל ויעתיר בעדינו שהשי"ת ימלא בקשתינו, וזה רק על ידי שאנו לומדים תורתו כבקשתו “למדו תורתי" [גיטין ס"ז] ועושים לו נחת רוח ועי"ז הוא יעשה לנו גם כן נחת רוח ויתפלל בעדינו, וכמו שאמר על עצמו יכולני לפטור את כל העולם מן הדין. ובפרט שהייתי לפני חודש בערב ר"ח במירון ובעוד מקומות הקדושים, ובכל מקום מצאתי את הספרים שלכם ואת התיקונים שאתם מחלקים, זה ממש בוקע רקיעים, ומצאתי חבר שלי בטבריה אצל התנא רבי עקיבה זי"ע שהוא חסיד ברסלב גדול, ואמר לי שהוא לא מבין איך יש למפעל הזוהר העולמי כוח גדול כזה [יותר הכל מחלקי ברסלב שהם מאות אנשים], ועניתי לו שהרשב"י עוזר להם, כי אנחנו כבר ממש בגאולה ורק על ידי הזוהר נזכה לגאולה השלימה בב"א.

ד. אנחנו רואים שאתם מגיעים ממש לכל פינה עם כל הספרים ועלונים שלכם, ב"ה.

על כן באו ונחזיק טובה לכבוד קדושתו שליט"א שזוכה ומזכה רבים בהשתדליתו יומם ולילה להפיץ את תורת הרשב"י הקדוש להלהיב את לבות בני ישראל קדושים לעסוק וללמוד תמידין כסדרן את תורת הרשב"י בזוה"ק ומלבד את גודל התעוררות שנשמת בנ"י מקבלים על ידי לימוד זוה"ק להתקרב להקב"ה באמונה שלימה ולתשובה שלימה באמת להטהר ולהתקדש בקדושה של מעלה, זוכים גם לעורר התנא הקדוש הרשב"י ובנו רבי אלעזר שימליצו טובה בעדינו לפטור אותנו מן הדין ויגולו עלינו מדת הרחמים שנזכה לגאולה שלימה במהרה אכי"ר.

בברכת התורה

כה דברי מוקירו כערכו הרמה, מברכו בהצלחה גדולה בעבודתו הקדושה,

יחיאל לוי

תשובה:

יכולתי לקבל עוד לפני 40 שנה מיליון$ לשנה לתת השגחה שיהיה באמת כשר, [וכך סיפר האדמו"ר מסרוואש הרב מייזליש כשהיה בן שמונים שנה (ויש לנו הקלטה מזה)] ולא רציתי, כי על פי ההלכה ברגע שרואים כסף נהיים עוורים, כי השוחד יעוור עיני פקחים ויסלף דברי צדיקים, אז כל הכוח שלי שאני עוד יכול למחות זה רק שלא עשיתי מערכת כשרות להרוויח כסף, ומה כן עשיתי וועד הכשרות העולמי להודיע לציבור בחינם [עם 120 מתנדבים], מה כשר ומה לא, אפילו שאין על זה הכשר ולא יגנבו מהציבור כסף בחינם על דבר שלא כשר, וכך הוצאנו 40 מדריכי לכשרות בשנת תשל"ד לפני 40 שנה, ומה שגילינו אז שכמעט הכל טרף ומה שעברנו אז אי אפשר לתאר, והכל כתוב לערך 1800 קבצים על הכשרות ושחיטה וניקור – מלחמה כזאת לא הייתה מיום בריאת העולם, וב"ה הצלחנו במלחמה על אף שהיה מלחמה גדולה נגדינו כי היו לנו גם גדולי ישראל צדיקים שעזרו לנו במלחמה הזאת, ומי שרוצה יכול לראות הכל אשר לכל בדיסקים וב40 אתרים שהעתיקו את כל הספרים והקול קורא'ת וחוברות שיצאו לאור אז.

ובפרט מה שגילינו שכמעט כל הבשר טרף, ולא רק שטרף רק מלא חלב ודם, ובכל ארצות הברית מצאנו רק 4 אנשים שידעו מה זה ניקור ומה חלב!!!

וכל זה כל אחד יכול לראות בחיבורים ובעלונים וכו'.

ומה שמצאנו שכאן בארצינו הקדושה הכל פי מאה יותר חמור, כי בחוץ לארץ יש רק את השליח של הסמ"ך מ"ם אבל כאן בארץ הוא לבד הבעל הבית, ולכן הענין חמור מאוד ואי אפשר לסמוך כמעט על אף אחד.

קול השחיטה
"במו עיני ראיתי….. את הנעשה שם…. תחת מערכות הכשרות "הטובים ביותר"  כך כותב המחבר האדמו"ר מהאלמין בשעה שהוא מביא לנו עדות מפורט מהמצב הכשרות בכל רחבי ארה"ב

 

הודאת בעל דין – כמאה עדים דמי
כן! אתה אוכל! ותאכל עוד! {אכלתי ואוכל עוד} עד מאה ועשרים שנה חלב דם וסירכות :ככה החליטו 70 רע-בנים בפה מלא 23 פעמים
[קלטת מהאסיפה הזאת אפשר לשמוע כאן – באידיש – תשעים ותשע דקות]

 

 

רבי משה סופר, ה"חתם סופר" זי"ע1839 – 1762
הצדיק הקדוש רבי נתן אדלער זי"ע
במלחמתו הגדולה להביא משיח
בספר דרך הנשר מובא מהצדיק הקדוש רבי נתן אדלער, שעיקר עיכוב ביאת המשיח שאינו בא הוא בגלל השחיטה שמאכילים את עם ישראל בנבילות וטריפות ואם יתקנו זאת יבא תיכף ומיד ממש, ואעתיק מה שכתוב ממקצת מספר "האבי"ב" (ראשי תיבות א'חינו ב'ני י'שראל ב'גולה) כתב, מהנוגע לדעת בדורנו וז"ל: ר' נתן אדלר ותלמידו ר' משה סופר מפ"ב (פראנקפוט דמיין) מקובלים בנסתר, ר' נתן אדלער רצה לפסול השוחטים דפפד"מ, ולהכניע חותם הסטרא אחרא ששורה על שוחטים פסולים בסוד על חרבך תחי' וגו' ואלמלא השיג כל רצונו בא משיח, אך הסמ"ם מ"ם העמיד עליו רודפים קצבים והוצרך לברוח מפ"ב. [וזה היה סוד ירידת הבעל שם טוב הקדוש לעלמא הדין ורמז על זה ב"זע"ם" תצעד ארץ, ראשי תיבות ז'ביחה ע'ירובין מ'קוואות]
רבי חיים הלבערשטאם מצאנז זי"ע בעל "דברי חיים" שנת ה'תקנ"ג – ה'תרל"ב ידוע שעל ידי שוחטים הקלים שהאכילו בשר פיגול, יצאו מן הדת לערך ג' וחצי מיליאן יהודים רח"ל, כמבואר בשאלות ותשובות דברי חיים (יו"ד חלק א' סי' ז') שאין עבירה כמאכלות אסורות שמטמטם הלב הישראלי, ובעוונותינו הרבים ראינו דעל ידי זה יצאו מן הדת כמה קהילות בארץ לוע"ז שאכלו ונתפטמו בנבילות וטריפות על ידי השובי"ם הקלים, וגברו עליהם דעות זרות עד שנאבדו מן הקהל. (עיי"ש דבריו החוצבים להבות אש)אין לחדש דבר שהוא נגד כל הפוסקיםאודות שאלתו לאשר בזמן הזה רשות נתונה לכל אחד לעבור בכל עיר ועיר בלי מוחה, אם מהני עירוב ע"י צוה"פ כי הוי רה"ר שס' רבוא  בוקעים בה.איננו אוכל להאריך בפלפול כי תש כחי ואור עיני גם המה אין אתי כבראשונה, ורק הנני לשאול, מה הרעש הזה ממה שמצא בספר חידושי הר"ן, הלוא גם באו"ח במקומו (סי' שמ"ה) בטו"ז מביאו, אע"פ כן, כל הפוסקים ראשונים ואחרונים וגם הרמ"א והברכי יוסף ובאלי' רבה והפרי מגדים והשע"ת, כולם מביאים להתיר, ואין רצוני לחדש דבר שהוא נגד כל הפוסקים ראשונים ואחרונים כו'…ואין בכחי להאריך בפלפול וקצרתי, וד"ל. (שו"ת דברי חיים ליקוטים והשמטות מח"ב סימן ג').
רבי יעקב דוד רידב"ז זי"עה'תר"ה – ה'תרע"ד  על הכשרות בשיקגו, כי זה היסוד הראשון שמוטל על הרב לתקן, עד שהשוחטים והבוטשערס העמלקים רדפו אותו והוצרח לברוח משם, ועלה לארץ ישראל, ונתיישב בעיה"ק צפת, ושם מנו"כ
העולם אמרו שחשב עצמו (רבינו משה חיים לוצאטו – הרמח"ל) למשיח. ושמעתי מפי מו"ר הרידב"ז זצ"ל, שפעם אחת אמר לתלמידיו שיחפשו עליו שאם עבר פעם אחת על דברי חז"ל, אזי אינו יכול להיות משיח, והזכירו לו כי פעם אחת עבר על מחז"ל לעולם יצא אדם בכי טוב (פסחים ב'), ואז הסיח דעתו מלהית משיח (ספר "עדן ציון" עמוד קמ"ה(.חלק מספריו: מגדל דוד – חידושים ופלפולים לתלמוד בבלי וירושלמי (ווילנא תרל"ד). ב. חנה דוד – חידושים על מסכת חלה מתלמוד ירושלמי (שם תרל"ו). ג. תשובות רידב"ז (שם תרמ"א). ד. פירוש רידב"ז ותוספות רי"ד – על התלמוד ירושלמי (פיטריקוב תרנ"ט – תר"ס). הראשון הוא פירוש הענין (דוגמת פירוש רש"י בתחמוד בבלי), והשני, הרחב ביאור (דוגמת התוספות בתלמוד בבלי), בפירושיו אלה קנה לו את פרסומו הגדול כ"תנא ירושלמי". ה. נימוקי רידב"ז דרושים ופירושים על בראשית שמות (שיקאגו תרס"ד). ו. שו"ת בית רידב"ז (ירושלים תרס"ח.). ז. קונטרס השמיטה – הלכות שביעית (ירושלים תרס"ט). ח. קונטרס הלכה למעשה – בדין פירות שביעית (ירושלים תרע"ב). ט. שו"ע לשבת – בית רידב"ז – הלכות שביעית שהוציא לאור במצורף לספר "פאת השלחן" ירושלים תרע"ב. ועוד 
רבי אהרן רוקח מבעלזא זי"ע
ה'תר"מ – ה'תשי"ז
כל כוחו של הרשע הגרמני ימ"שבא על ידי שאכלו מאכלות אסורות שהיו שוחטים קלים ומזה נולד עמלק הגרמני, והיה במדה כנגד מדה מפני שלא השחיזו הסכינים כדבעי השחיז את החרב של הבעל דבר שהוא שר של עמלק ועל ידי זה היה בכוחו לשחוט מיליוני יהודים רח"ל (ספר דרשות הגר"ש שווייצער שליט"א(
רבי שרגא פייוועל מענדלאוויטץ זצ"למייסד ישיבה תורה ודעת לפני שבעים שנה (ראה מלחמת הדת שחיטה) אני יודע שכתיבתי הפעם לא תביא לי כבוד, אדרבה, אולי עוד יתנפלו עלי בזלזולים מכל הצדדים, אבל מה אני יכול לעשות, כאשר בוערת בעצמותי אש שאינה נותנת לעצמה להיחנק". "בנושא הכשרות כבר דשו בה בעיתונות היהודית בזמן האחרון, ובעיקר בכל הקשור לאותן הקצבים המוכרים בשר טריפה בשר בלי הכשר או בהכשרים מסולפים, אך התעלמו מן הצד השני של המטבע מענין הטריפות הנמכרות תחת השגחתם של הרבנים או ארגונים רבניים. – העיתונות שתקה בענין בשל כבוד הרבנים או בגלל טעמים אחרים, ובכל הקשור לכבוד התורה המושפל עד עפר, וכבוד האמת שעליו דורכים ברגלים, הרי שלנו הדברים יקרים יותר, ובמקום שיש חילול השם אין חולקים כבוד לרב, ולכן אני יוצא בקול מחאה גדולה"."אני מאשים הרבה רבנים-מכשירים, שבידיעתם או בשל אי ידיעתם אך בשל התרשלותם מוכרים תחת "השגחתם" בשר נבילה וטריפה, בסיטונאות ובקמעונאות, והמוכר הינו נבל ברשות התורה.אני מאשים אותם הרבנים המכשירים, שהרבה יהודים העירו להם והוכיחו להם בענין הטריפות, ואותם הרבנים התעלמו כליל מן הענין, אוותם החוטאים ממשיכים למכור כמה שהם רוצים.אני מאשים הרבה רבנים, שבמקרים רבים הם אינם נוטלים חלק בעבודת ההכשרה, ובכל זאת הם יודעים מה שקורה, ובכל זאת שותקים בענין הנבילה, וכל זאת בשל ה"שמור לי ואשמור לך", או בגלל הרצון למנוע חילול ה', והם שוכחים שבמקום שיש חילול השם אין חולקין כבוד לרב.אני מאשים את כל הרבנים הגדולים מנהלי ורועי ישראל שבגלל פירוד הלבבות ביניהם, המחלוקת אינה לשם שמים – כי שכאחד אומר אסור השני מתיר, וכשאחד אומר טמא, השני אומר טהור – ובמקום להנהיג השגחה חזקה, ובמיוחד בשוק העופות, יושבים ואין עושים דבר.

אני מאשים את האורטודוקסיה שהיא יושנת שינת חוני המעגל ואינה רואה דבר ממה שנעשה מסביב, היכן שהחומות החזקים ביותר שלנו נופלים ומתמוטטים על ידי שונאינו, דבר קדשינו נרמס ברגלינו, הירושה שירשנו זה שלשת אלפים שנה כמעט ואין לה עוד זכר, והאורטודוקסיה יושנת, אבל עד מתי?

האם אינכם יודעים שמכל חומת היהדות, ששמרה אותנו עד כה כמעט ולא נשאר זכר פרט לכשרות, שבת וימים טובים כמעט ואינם נשמרים, אפילו בבתים האורטודוקסים, ועתה נהרס גם חומת הכשרות ואתם יושנים, אבל עד מתי?"

"ואף אם התחלתם לבנות בשנים האחרונות ישיבות ותלמודי תורה בכדי לחנך את ילדיכם וכן להחדיר בהם מדות טובות, אז האם אינכם יודעים שגופות שהינן מפוטמות בנבילות וטריפות, אינן יכולות להיות יהודים עם מידות טובות? האם אינכם יודעים שנבילות וטריפות מטמטמים את הלב ומסממים את הדם היהודי, ואתם יושנים, אבל עד מתי?

האם אינכם יודעים שבכל יום שהינכם הולכים בבוקר למקוה לטהר את עצמכם, לא יעזרו לכם אפילו כל מימות שבעולם, כי הינכם טובלים ולא רק ששרץ בידכם, אלא שרץ בתוככם!, וכשהינכם מתפללים ערב ובוקר, או כשהנכם לומדים שיעור, האם אינכם יודעים שהבל היוצא מפיכם הוא הבל של חטא, כי הוא מפוטם בנבילות וטריפות, ואתם יושנים – אבל עד מתי?

רבותי! תעשו לעצמכם קצת חשבון הנפש וראו עד להיכן חרגתם, זכרו, שההורים שלנו הקריבו עצמם על קידוש השם, הם הרשו שישרפו ויצלו אותם, והעיקר לשמור על תורתנו הקדושה, מאחר ומכם אין תובעים קרבנות, רק בקומץ אתם יכולים להציל את הסיטיאוציה, והינכם יושנים, אבל עד מתי? – יהודים! האם אינכם פוחדים יותר מיום הדין הגדול והנורא, היכן שלא תוכלו יותר לתרץ תירוצים והתחמקויות ומשיכות בכתף? – ואני שואל אתכם, עד מתי? ואני אומר, עורו ישנים משנתכם"!

 

 

רבי אליעזר זילבר, זצ"לאב בית דין סינסינעטי וראש בית דין אגודת הרבנים על הכשרות בשיקגו, כי זה היסוד הראשון שמוטל על הרב לתקן, עד שהשוחטים והבוטשערס העמלקים רדפו אותו והוצרח לברוח משם, ועלה לארץ ישראל, ונתיישב בעיה"ק צפת, ושם מנו"כ
העולם אמרו שחשב עצמו (רבינו משה חיים לוצאטו – הרמח"ל) למשיח. ושמעתי מפי מו"ר הרידב"ז זצ"ל, שפעם אחת אמר לתלמידיו שיחפשו עליו שאם עבר פעם אחת על דברי חז"ל, אזי אינו יכול להיות משיח, והזכירו לו כי פעם אחת עבר על מחז"ל לעולם יצא אדם בכי טוב (פסחים ב'), ואז הסיח דעתו מלהיות משיח (ספר "עדן ציון" עמוד קמ"ה).חלק מספריו: מגדל דוד – חידושים ופלפולים לתלמוד בבלי וירושלמי (ווילנא תרל"ד). ב. חנה דוד – חידושים על מסכת חלה מתלמוד ירושלמי (שם תרל"ו). ג. תשובות רידב"ז (שם תרמ"א). ד. פירוש רידב"ז ותוספות רי"ד – על התלמוד ירושלמי (פיטריקוב תרנ"ט – תר"ס). הראשון הוא פירוש הענין (דוגמת פירוש רש"י בתחמוד בבלי), והשני, הרחב ביאור (דוגמת התוספות בתלמוד בבלי), בפירושיו אלה קנה לו את פרסומו הגדול כ"תנא ירושלמי". ה. נימוקי רידב"ז דרושים ופירושים על בראשית שמות (שיקאגו תרס"ד). ו. שו"ת בית רידב"ז (ירושלים תרס"ח.). ז. קונטרס השמיטה – הלכות שביעית (ירושלים תרס"ט). ח. קונטרס הלכה למעשה – בדין פירות שביעית (ירושלים תרע"ב). ט. שו"ע לשבת – בית רידב"ז – הלכות שביעית שהוציא לאור במצורף לספר "פאת השלחן" ירושלים תרע"ב. ועוד

שאלה מעניינת!!

לחזור למעלה

 

האם יש נאמנות להעיד, שהבשר וכו' כשר?
רבנים ומשגיחים הנותנים הכשרים ומקבלים מאות ומליוני דולרים לשנה, וחלק מהם שותפים במסחר האם הם נאמנים על פי התורה?

תשובה!
[1
*כל הנוטל שכר להעיד, עדותו בטל, כמו הנוטל שכר לדון, ואינן צריכים הכרזה [שעדותו בטלה], אלא הדין והעדות בטל מעצמו. (רמ"א חושן משפט סימן ל"ד סעיף י"ח).
[2
*כל שעבר עבירה שחייבים עליה מלקות… לא שנה אם עבר לתיאבון … פסול לעדות. (שולחן ערוך חושן משפט סימן ל"ד סעיף ה').
[3
*היתה העבירה שעבר מדרבנן, פסול מדרבנן, הג"ה, ויש אומרים בדבר מדבריהם, בענין שעבר משום חימוד ממון. (שולחן ערוך ורמ"א שם סעיף ז').
[4
*כמו שעבר עבירה משום ממון, יעבור נמי להעיד שקר בשביל ממון, או הנאה שיהיה לו. (סמ"ע חושן משפט סימן ל"ד סעיף ו').
[5
*החשוד לדבר אחד, אינו חשוד לדברים אחרים, אבל כל מה שצריך לאותו דבר, חשוד גם עליו, כגון, מי שהיה חשוד למכור חלב במקום שומן, והיה מרגיל הנערים לבוא לקנות ממנו באגוזים שהיה נותן להם, קונסים אותו שלא ימכור אפילו אגוזים. (שולחן ערוך יורה דעה  הלכות מאכלי עכו"ם סימן קי"ט סעיף ד').
[6
*החשוד על הדבר, אינו נאמן עליו אפילו בשבועה. (שולחן ערוך יורה דעה הלכות מאכלי עכו"ם סימן קי"ט סעיף ד').
[7
*המוכר דברים האסורים, מעבירים אותו ומשמתים (מנדים) אותו. (שולחן ערוך יורה דעה סימן קי"ט סעיף ט"ו).

סיכום הדברים

לפי הנ"ל כמעט כל הרבנים היום מקבלים הון תועפות בעד ההכשר שנותנים ובפרט על הבשר,
ואין לך אפילו עד אחד כשר שיהיה נאמן ושתוכל לסמוך עליו,

ואיך הלומדים צועקים עד אחד נאמן באיסורין, ואין צריך לדרוש ולחקור אחריו, דע לך שאפילו הלכה זו מוטעת היא בידך, ואם למדת לא פרשו לך, דהלכה פסוקה (ברמ"א יורה דעה סימן קכ"ז סעיף ג'), דכל היכא דאתחזק איסורא כגון טבל, או חתיכת בשר שאינה מנוקרת, אין העד נאמן עליו להתירו, אלא אם כן בידו לתקנו,

ובשחיטות הגדולות לא רק שאין בידו של בעל המכשיר לתקנו, כי לא יניחוהו, אלא הוא שותף של בעל המסחר שחז"ל[1] אמרו עליו הכשר שבטבחים שותפו של עמלק, ובין כך ובין כך ויצא העגל הזה. ובני ישראל הכשרים אוכלים ומתפטמים באיסורי נבילות וטריפות חלב ודם רח"ל על סמך של הרע-בנים שהם לא רק שותפם של עמלק אלא הם העמלקים לבד,

ראה המראה מקומות בהערות].
  והשם יתברך יזכנו להיות חלקי ממזכי הרבים, ואולי אבנה גם אנכי ממנה, ואליכם אישים אקרא להגות בהלכות אלו ולפרסמם בכל העולם כי הם יסודי הדת, ולא הוספתי משלי כלום, והם רק דברי השולחן ערוך הראשונים כמלאכים ותורה יבקשו מפיהם, ודברים היוצאים מלבות קדושים, יכנסו בלבות בני ישראל גזע תרשישים, אמן.  

במסכת קידושין דף פב/א: טוב שברופאים לגיהנם והכשר שבטבחים שותפו של עמלק.

במסכת סופרים פרק חמשה עשר: טוב שברופאים לגיהנם והכשר שבטבחים שותפו של עמלק.

בתלמוד ירושלמי מסכת קדושין דף מז/ב: טוב שברופאים לגיהנם כשר שבטבחים שותפו של עמלק.

תוספות יום טוב על מסכת קידושין פרק ד משנה יד: טוב שבטבחים. ספיקי טרפות באות לידו וחס על ממונו ומאכילן. עד כאן לשון רש"י.
ושותפו של עמלק לא ניחא. דמה ענין עמלק למאכיל טרפות. ולכן נראה לפרש טוב שבטבחים הוא אכזרי ומזגו רע. והוא שותפו של עמלק האכזרי שזינב כל הנחשלים. ולא היה אומה ולשון שנזדווגו בישראל אחר שיצאו ממצרים והנסים שנעשו להם. כי אם עמלק ראשונה. וזה מורה על אכזריות לבבו שלא שם אל לבו הנסים והנפלאות שנעשו לישראל והמכות של מצרים במצרים ועל הים אלא אכזריותו וזדונו הכריעו לכך כמו שכתוב (דברים כ"ה) ולא ירא אלקים.

המאירי על מסכת קידושין דף פ/ב: טוב שברופאים לגיהינם מפני שכמה פעמים שופך דמים מפני היאוש ושאינו משתדל כראוי במלאכת רפואתו או שאינו יודע לפעמים סבת החולי ודרך רפואתו ועושה עצמו בקי. כשר שבטבחים שותפו של עמלק פירשו גדולי הרבנים שמאכילים ספק טריפות מצד חסותם על ממונם ואיני יודע מה דמיון מזו לעמלק?

אלא שמפרשים בדבריהם מאליפז שנטל כלממונו ליעקב ונמצא שכלם חומדי ממון, ועיקר הדברים לדעתי שהוא חשוד על הסירוס והוא מעשה המיוחד לעמלק כמו שאמרו בהגדה שהיה מסרס ומשליך ערלותיהם כלפי מעלה לבזות מצות מילה. וזהו ענין ויזנב בך, וזהו לדעתי אמרו הנחשלים אחריך מלשון ביעי חשילאתא, עכ"ל.

תוספות הרא"ש על מסכת קידושין דף פב/א: שותפו של עמלק – במדרש דריש, עמלק עם לק שהיה להוט אחר ישראל ככלב אחר הנבילה להכי מדמי ליה לטבח שחס על בהמותיו להכשיר נבלות.

תוספות יום טוב על מסכת קידושין פרק ד משנה יד: טוב שברופאים לגיהנם. אינו ירא מן החולי ומאכלו מאכל בריאים ואינו משבר לבו למקום ופעמים שהורג נפשות, ויש בידו לרפאות העני ואינו מרפא. טוב שבטבחים. ספיקי טרפות באות לידו וחס על ממונו ומאכילן. עד כאן לשון רש"י. ושותפו של עמלק לא ניחא. דמה ענין עמלק למאכיל טרפות. ולכן נראה לפרש טוב שבטבחים הוא אכזרי ומזגו רע. והוא שותפו של עמלק האכזרי שזינב כל הנחשלים. ולא היה אומה ולשון שנזדווגו בישראל אחר שיצאו ממצרים והנסים שנעשו להם. כי אם עמלק ראשונה. וזה מורה על אכזריות לבבו שלא שם אל לבו הנסים והנפלאות שנעשו לישראל והמכות של מצרים במצרים ועל הים אלא אכזריותו וזדונו הכריעו לכך כמ"ש (דברים כ"ה) ולא ירא אלקים.
*    *    *    *    *

לחזור למעלה

< מה יותר גרוע מונסי או 9/11. >

 

 

ומה שרוצים לסמוך על רבני הבדצי"ם הם בכלל לא נאמנים על פי ההלכה, כי הם מקבלים שכר גדול על הכשרות, ויגידו לכם כל מיני שקרים וכזבים.

ותראו דוגמה איך שרב גדול בישראל לא מתבייש לומר שקרים כאלו שכל ילד וכל רב ויודע ספר בכל הארץ מדור הקודם יודע ששלחתי לפני 30 שנה לכל הרבנים ולכל השוחטים ולכל הישיבות מאות ספרים על השחיטה ושאר יסודי הדת שהוצאתי לאור, וקיבלתי אלפים מכתבים ביניהם 4 מכתבים מבית של כ"ק מרן עובדיה יוסף שכתב לי מכתבים על הספרים, וב"ה מצאתי אותם [ראו בלינקים את המכתבים].

ובא רב אחד ולא מתבייש לומר לציבור שלא הייתי אף פעם בשחיטה, ובוודאי שלא הייתי שוחט.

ואם נדונו לכף זכות שלא ראה בכלל כל הספרים ולא ידע כלום, זאת אומרת שלא ראה הספרים שיש אצל אבא שלו זיע"א, והגיעו אליו כל כמה חדשים ספרים חדשים שהוצאתי לאור ב"ה על כל מקצועות התורה, ואיך יכול להיות שאחד שלומד ויודע ספרי הלכה לא ראה בכלל הספרים האלה!!!

חז"ל אומרים (כתובות דף י"ח.) אין אדם מעיז פניו בפני בעל בעל חובו, מזה משמע שאם בא אדם אחד ואומר שקר גדול שכל אחד יודע שזה שקר ולא מתבייש לומר שקר כזה אינו אפילו בגדר אדם!!!

ונעתיק לכם רק קצת מספר אחד קול השחיטה מה שראיתי בשחיטות כשהיתי שוחט:

 

קונטרס

קול השחיטה

עובדות ומספרים ממצב השחיטה במשחטות החרדיות בניו יורק וברחבי ארצות הברית וקנדה

משנת תשכ"ז עד שנת תשל"ז – ובו ז"ן סיפורים נוראים ממה שראיתי בבתי שחיטה

מאתי הצעיר באלפי ישראל

שלום יהודא גראס

רב דקהל מגן שאול ור"מ בכולל בית ישעי’

"מכון להוראות בשחיטות ובדיקות"

פה ברוקלין יע"א

שנת תשמ"ב לפ"ק

נדפס מחדש ע"י חברי הכולל פה ברוקלין נוא יארק

שנת תשמ"ז לפ"ק

תורגם מאידיש ללשון הקודש ע"י פרץ רחלזון

 

מבוא

בקונטרס זה אני מביא חלק מזכרונותי מסביב לנעשה בתחום מצב השחיטה בניו יורק ומקומות אחרים, שבמו עיני ראיתי וחשתי את הנעשה שם, כשהייתי במשך למעלה מ-10 שנים שוחט ובודק בהרבה מהמשחטות החרדיות לעופות ובהמות שהתנהלו תחת מערכות הכשרות "הטובים ביותר". קונטרס זה כתבתי בעינים דומעות כשנסעתי להשתטח על קברות הצדיקים ברומניה והונגריה. את אשר תקרא בספר כתבתי על פי הזכרון, ולצערי לא היה לי זמן להרחיב עוד יותר.

קונטרס זה כתבתי בעיקר לעצמי בכדי לזכור את כל אשר קרה באותם השנים שעסקתי בתחום זה. אבל, כשהראיתי את הקונטרס לרבנים ידועים ומכובד (וכן למספר תלמידי חכמים ידועים) העירו לי שאני חייב להדפיס את הקונטרס ולהפיצו לדראון עולם, על מנת שגם אחרים יידעו לאיזו מצב הגענו בתחום זה, ואיך שמכשילים מדי יום ביומו עשרות אלפי יהודים חרדים מסלתה ומשנה של היהדות החרדית רבנים ואדמורי"ם תלמידי חכמים וכו' באכילת נבילות וטריפות רח"ל, ולהתבונן לאיזה מצב התדרדרנו. לכן אני מדפיס את הקונטרס הזה בשביל כל אלו המחפשים ורוצים לדעת את האמת.

והנני תפילה שהשי"ת יתן לי בריאות וכח להמשיך את החיבור שלפניכם ולהדפיסו שוב בהרחבה ובשלימות אמן.

בקונטרס זה השמטנו את שמות השוחטים ובתי המטבחיים (בערך 30 שובי"ם נזכרים בקונטרס זה בהעלם שמם, כשחלקם מוזכרים כמה וכמה פעמים), כי כוונתי אינו חלילה להבאיש את ריחם או לרודפם ולבזותם, הכוונה היא רק לגלות ולחשוף את השערוריה וההפקרות השוררת בכל השחיטות, (אותה הפקרות שנתגלתה בשנים האחרונות דרך רבנים מובהקים בפרשת הניקור חלב ודם) שזהו הגורם הישיר לאסונות הרבים בכלל ישראל, ולטמטום המוח והקרירות בכל הקשור ליהדות, כשבכל פעם נופלות נפשות ללא כל אשמה.

הקדמה

א. במשך עשר שנים (תשכ"ז – תשל"ז) הסתובבתי בכל השחיטות המהודרות, ולצערי ראיתי את כל מה שתקראו לקמן בספרי.

ב. במשך אותו זמן סיפרתי הרבה פעמים את אשר ראיתי ב"עולם השחיטה" ולכן הדברים חרותים בזכרוני כאילו אני רואה אותם היום לפני.

ג. על אף שמשנת תשל"ז עזבתי כליל את השחיטה, המשכתי בפיקוח על מערכת השחיטה, ולכן שמרתי קשר מתמיד עם השוחטים, בודקים, משגיחים, ובעלי האיטליזים מארה"ב וקנדה, אירופה, ארץ ישראל, היתה לי הזדמנות להיווכח שה"בעל דבר" שתמיד נשתתף לשחיטה לא שכח גם את הדור שלנו ועוד ידו נטוי’ ד’ ירחם.

נוכחתי לדעת שלמרות מספר התיקונים שנעשו, המצב הוא איום ונורא, כפי שתווכחו במה שכתבתי בסוף הקונטרס.

ד. את הקונטרס הזה כתבתי במיוחד ליהודים יראים ושלמים הרוצים לדעת את האמת למען כבוד שמים ומוכנים לוותר על חתיכת הבשר כשיווכחו מה האמת המרה, ולא כמו אלו האומרים "מה איכפת לי מה נעשה שם, האם הבשר טריפה, אנו אוכלים על חשבונם של הרבנים המכשירים", הללו הינם בכלל "כל באיה לא ישובון"…

ה. קרא נא את הסיכום של הספר שהוא נחוץ וחשוב לכל אחד לדעת.

סיכום

א. הבעל עקידה כותב: "אין חכם כבעל הנסיון" אין חכם כמו זה שחי את הנושא, אימרה זו היא אמת ויציב ומקיפה את כל מכלול החיים. כל אדם שחי נושא מסויים, ואין נפ"מ במה שהוא עוסק, אם הוא סופר, או מלמד, תפרן, טבח, או אופה, אם מישהו יתן לו עצה ויאמר לו שכך טוב יותר לעשות, הוא ישיב לו אתה אולי צודק בתאוריה, אך המציאות שונה, אני חי את הנושא ומכירו.

ב. הנמשל הוא, שחיטה, בדיקה, ניקור, ומליחה, מי שהיה לו את ההזדמנות והתנסה בהם, ויודע מה הולך שם, כשהוא קורא את התאוריות של כל אלו הכותבים ומנסים להסביר איך צריך לפעול ולעשות שם יבין, כי אלו דברים בעלמא, אלו רצונות של ה"בעל דבר" הרוצה להכשיל את האנשים, כי רק מי שהיה שם והתנסה בעובדות, רק הוא יכול לדעת ולציין כי "גופא דעובדא הכי הוי", ואכן קורה שם כפי שציינתי בקונטרס.

ג. מזמן לזמן ברוב רחמי שמים, נודעים ומתפרסמים עובדות על שוחטים, שאינם יראים את ה’ ונתפסים במקומות מקולקלים ועוברים על איסורים שהם בבחינת "יהרג ואל יעבור", וגם נודע על מכשולות רבים המזעזעים את הצבור כמו איסור חלב וכיוצא, בכדי להוכיח לאלו הרוצים לראות שמצב הבשר ירוד כ"כ, וכי היצר הרע כל כך חזק שם, שכל מה שמספרים חייבים להאמין.

ד. למרות שכל בן תורה הפותח ספר יודע על מה שקרה בתחום זה בעבר, ואלו מכשולות היו בעת השחיטה ולאחריה, נביא כאן כמה ציטטות של גאונים וצדיקים שחיו בארה"ב והעידו על המצב, והורו איך לנהוג בתקופתנו.

ה. האדמו"ר מסאטמאר זצוק"ל כותב ב"מדריך לכשרות" דברי יואל דף י’ או’ ה’:

(השמטה 1)

בכדי להבין איך קורה ששוחטים עומדים מאחורי לחץ וטרור ממש של הקצבים, ראה להלן מה כותב ה"דברי יואל" (סי’ ל"ד או’ ד’ "מדריך לכשרות" דף ח’ או’ ב’:

(השמטה 2)

ו. המסקנה מכל מה שהבאתי הוא שה"בעל דבר" תוחב את ראשו בכל פעולה של השחיטה לחוד:

  1. השוחט בגלל המשכורת הגבוהה שהוא מקבל, נמצא תמיד בלחץ ופחד מתמיד מהבעל הבית שלו הקצב, ולכן הוא שוחט במהירות רבה, הוא נאלץ לעבוד בעייפות נוראה מיד כשמגיעים לאחר נסיעה ארוכה בת שעות רבות, ומפחדים פחד מות שלא להטריף עופות.
  2. המשגיח אינו עושה דבר, ה"בעל דבר" מצליח להסוות את עיניו, ובכדי להסוות את עין הצבור לוקח הבעל הבית עובד פשוט ונותנים לו את התואר "משגיח" (בשחיטת הבהמות המשגיח הוא זה ששם את התויות (בלומבעס) על הבהמות, ובעופות זה מישהו שיש לו תפקיד פעיל), ובזמן האחרון השגחה ידועה מינתה משגיח שכל תפקידו הוא רק לבדוק סכינים.
  3. הקצב בשל רצונו לעשות מליונים רבים הוא משתדל ככל האפשר לצמצם בהוצאות, ולכן נאלצים השוחטים והבודקים לעבוד מעל לכוחותם, והם נאלצים לעשןת עבודה כפולה.

הבעל הבית ממנה מנהל שכל תפקידו לשמור ולפקח על מי שעובד לאט מדי, ומי שעושה יותר מדי טריפות, ובמיוחד על אלו שמנסים לעורר את השוחטים לשחוט במתינות וישוב הדעת ולבדוק יותר את הסכינים.

יהודים יקרים יראים ושלמים, המבקשים להקים בית כשר בישראל, תדעו שנסיונות השחיטה הן גדולות מאוד, ואלו יעמדו עד לביאתו של משיח צדקנו (כפי שאותו צדיק גילה להגאון הצדיק ר’ הלל קאלאמייער זצוק"ל), המפתח להשתמש בבשר כשר מונח בידכם.

דעו כי רק בזכותכם וכחכם שאתם תמיד נשמעים למעוררים נגד בשר הבהמה ונזהרים מלאכול אותן, וכן נזהרים משחיטת העופות, שאת זאת חשים בעלי האיטליזים והקצבים בכיסם, כך הם נזכירים שהעולם אינו הפקר ואי אפשר לעשות ככל העולה על רוחם, ויחייב אותם להכניס תיקונים לפחות במקומות ששוחטים שם למען השחיטה המהודרת.

מעולם התיקון עדיין אנחנו רחוקים, חבל מאוד, שהצבור אינו תובע יותר, כי רק כך יש סיכוי שאי פעם נצליח לעשות סדר בתחום זה. חבל שהבעל דבר מצליח לגייס את היושבים שעות במקוה, והמשוחחים בעת התפילה, והוא מכשיל כל סיכוי לפעולה של ממש.

קונטרס

קול השחיטה

– א –

השחיטה בבוסטון – 400 תרנגולי הודו (טוירקיס) נשחטות בשיטת הסרט נע

בשנת תשכ"ט, נסעתי לשחוט לבוסטון, משם נסענו במכונית עד ללבנון, ומשם המשכנו במטוס עם השוחט ר' … נ"י שם היתה משחטה גדולה של תרנגולי הודו (טוירקי), כשהתרנגולים נעו על שולחן נע ונאלצו להספיק לשחוט לפחות 400 לשעה רח"ל, אני לא ידעתי איך זה אפשרי להספיק בשעה כל כך הרבה, אבל ראש השוחטים ר' … הרגיע אותי ואמר לי אתה תתרגל ואז תבין איך שזה אפשרי.

השחיטה החלה, השולחן הנע הלך במהירות רבה, וחלקן של העופות לא הספקתי לשחוט מאחר והמהירות היתה גבוהה מדי, ולכן הוכרחו להוריד את התנגולות שעדיין לא נשחטו מהשולחן הנע, ואז החלו צעקות היתכן שכל השוחטים יכולים להספיק ואילו הקבוצה הזו שהגעתי עמה אינה יכולה להספיק את הכמות הזו, בעלי המקום נאלצו להאט את קצב מהירות השחיטה.

הדבר גרם לבעיה, מאחר וכמות התרנגולות שהגיעו עם המשאיות חייבות היו להישחט, לכן נאלצנו לעבוד 12 שעות ולהספיק כמות שאחרים היו רגילים לגמור בתוך 4 שעות. אנחנו התחלקנו בעבודה, אחד שחט והשני נח בינתיים, כל אחד מאתנו בדק לשני את החלפים, וזו היתה הפעם הראשונה והאחרונה שנסעתי לאותו מקום לשחוט. בשבוע שלאחר מכן הזמינו אותי לשחוט, ואז הודעתי להם שבשום כסף שבעולם איני מוכן לשחוט שם.

בקיצור, השבוע עבר ואני לא נסעתי לשם, ומספר ימים לאחר מכן אני פוגש את השוחט האברך ר' … והוא מספר לי שהיתה לו שחיטה מאוד קשה השבוע, הוא מראה לי את ידיו הנפוחות מתפיסת תרנגולי הודו (אינדיקעס) שבהם חתך את ידיו, לשאלתי כמה הספקת לשעה השיב, 400 טוירקיס לשעה. לשאלתי למה לא בקשת שיורידו קצת את קצב מהירות השולחן הנע השיב, אני אמנם ביקשתי, אך הם התנגדו בטענה שאם השוחטים האחרים יכולים הרי שגם אתה צריך לעשות זאת והוא נאלץ לעבוד כך. יצויין ששחיטה זו היתה מיועדת עבור בתי מטבחיים המשווקים לצבור חרדי ביותר.

– ב –

הגוים הורגים תרנגולוי הודו (טוירקיס) ושמים עליהם תוית (בלומבע) כשר – בעה"ב ישראלי רוצח

עם השוחטים ר' … ור' … (2 שוחטים ותיקים) הייתי נוהג הרבה פעמים לשחוט ליד וויינלאנד, גם שם השחיטה היתה מהירה מאוד, אבל שם הייתי משמש רק כעוזר לשוחט, בכדי שהותיקים יוכלו בינתיים לנוח, אינני זוכר את כמות השחיטה המדוייקת, אך היא היתה מהירה. החלפים של אותם השוחטים הותיקים היו רח"ל עם פגימות גדולות, כי הם היו חייבים לשחוט עד למפרקת, והם היו צועקים אלי "יודעלע שחוט עמוק יותר", עניתי להם שאיני יכול לשחוט עמוק יותר כי אני מפחד מהמפרקת העלולה לפגום את הסכין, ולאחר נגיעה במפרקת חייבים לבדוק את הסכין 6 בדיקות, ענה לי שוחט ותיק אל תדאג לסכין, המפרקת אינה פוגמת תסתכל על הסכין שלי, אני אף פעם לא הבנתי איך שהם אינם מתביישים להראות חלפים עם פגימות כאלו רח"ל…

חתנו של הרב … נ"י היה שם המשגיח, הוא סיפר לי שיום אחד אמר לו הבעל הבית … היות ויש שלג גדול ותרנגולי ההודו (טוירקיס) לא הגיעו, לא שוחטים היום ואין צורך שיבוא. המשגיח ר' … היה אז בבית מלון שהיה במרחק מספר קילומטרים (מיילים) ממקום השחיטה, ואז הבין הבעל הבית שהמשגיח לא יגיע ביום כזה, מאחר ואין לו מכונית, אותו משגיח ר' … שהיה שמן מאוד, והוא היה רגיל בשלג הקשה ביותר ללבוש חולצה בלבד, אף פעם לא היה לו קר, ומאחר ואף פעם לא למד, אז הוא השתגע מלהסתובב משועמם, ולכן הוא החליט לטייל קצת לכיון בית המשחטה ("פלענט"), כשהגיע הוא נדהם למראה עיניו, כשראה איך שהורגים תרנגולים (טורקיס) ושמים עליהם תוית (בלומבע) של כשר, וכל זאת ללא שוחט רח"ל!!!

הבעל הבית איים עליו, שאם הוא יספר זאת למישהו הוא יירה בו, בעל הבית היה נוהג להסתובב עם אקדח, היה פושע ישראל, הוא היה חייל בצבא בארץ ישראל, והיה חשוד כאיש עולם התחתון. השוחט שתק ולא סיפר, אבל לי הוא החליט לספר… וזאת הרבה זמן לאחר שהדבר קרה ולאחר שאני כבר לא שחטתי שם. באותו מקום עבדתי כ-8-6 שבועות בתור עוזר לשוחט ר'…

ראו בלינק את כל הספר:

וכן חיברנו ספר אכילת בשר הלכה למעשה 11 חוברות

ושני ספרים שחיטת ואכילת בשר הלכה למעשה

ועוד לערך 1800 קבצים על מלחמת השחיטה שניהלתי בתוך 50 שנים שנלחמתי על הכשרות, ואיך בא עכשיו רב גדול ומכחיש הכל אשר לכל!!!

היש לנו הוכחה יותר גדולה מזה שכל דבריו שקר וכזב ואי אפשר להאמין לו על כלום!!!

 

http://allzohar.com/

ISRAEL613.COM

DZSS.ORG

HA-ZOHAR.INFO

DAFZOHARYOMI.COM

 DAILYZOHAR.COM

UNITYZOHAR.COM

HA-ZOHAR.COM

HA-ZOHAR.NET

HA-ZOHAR.ORG

KLAFKOSHER.COM

ZOHAR-PALM

ALLZOHAR.COM

ERETZISRAEL613.INFO

GAN-EDEN.INFO

GEULAH.INFO

HATZOLAH-1.INFO

HOLMIN613.COM

HOLMININTERNATIONAL613.COM

HOLMININTERNATIONAL613.INFO

ISRAEL613.ORG

JERUSALEM613.COM

JERUSALEM613.INFO

KOTEL613.INFO

MEZAKEI-HARABIM.COM

MEZAKEIHARABIM.NET

MEZAKEIHARABIM.ORG

MEZAKEI-HARABIM.INFO

MEZAKEIHARABIM.BIZ

MOSHIACH613.INFO

MIKVAH613.INFO

OLAM-HABA.INFO

SEFER-TORAH-BOOKS.INFO

VAAD-HAKASHRUS.COM

VAADHARABONIM.COM

VAADHARABONIM.INFO

ZOHAR-1800.COM

ZOHAR613.COM

ZOHARKABBALAH.COM

ZOHARMASHIACH.COM

ZOHARSHABBAT.COM

ZOHAR-WIKIPEDIA.COM

ZOHAR-WIKISOURCE.COM

ARYEBERDA.CO.IL

ZOHAR-ISRAEL.COM

ARMONITV.INFO

HAZOHAR.NET

MIFAL HAZOHAR YOUTUBE

ASHLAGBAROCH.ORG

THEZOHARINENGLISH.COM

RABBI ARYE BERDA YOUTUBE

ZOHAR-AHAIM.COM

HASULAM.CO.IL

HASULAM RABBI ADAM SINAY ON YOUTUBE

THEHOLY-ZOHAR.BLOGSPOT.CO.IL

MAZAKEI HARABIM

CHEVREH MAZAKEI HARABIM HOILUMI

AMEN TAPES

LETTERS TO THE EDITORS

BOOKS & EDITORS

ALL BOOKS

ERETZ ISRAEL

TESHUVAH CHOK LEYISROEL

ZOHAR HA KADDOSH

KASHRUT

HALACHA

SHECHITA

SHULCHAN ARUCH

NIKKUR

MIKVAH

LIST ENGLISH BOOKS

ERUV

SPANISH BOOKS

REDEMPTION GEULA

FRENCH

PORTUGUES

EREV RAV

MUSSAR

TZEDDAKA

DIN TORAH

TZITZIT

SHUL

TANACH STUDY

SHABBAT

ERUV LONDON

MESIRAH

MILAH

613 MITZVOT

TEFILLIN MEZUZOT

TZNIUT

PASSOVER

BUGS

THE WAY OF TRUTH

GUARDING THE BRIT EYES

REBUKE

MONEY

SHIDDUCHIM

REFORM

ALL TAPES

MY REBBE KNOWS EVERYTHING

EAT KOSHER

PARCHMENT KOSHER

VAAD HAKASHRUTH

SHATNEZ

VIRUS SCAN

MAPS SITES

NEWS

ZOHAR ENGLISH

BOOKS IN ENGLISH

ישראל 613.קם

רדיו הזוהר 24 שעות

דף זוהר ש"ס.ארג

הזוהר.אינפו

דף זוהר יומי.קם

דעלי זוהר.קם

מפעל הזוהר ב-יוטויב

יניטי זוהר.קם

הרב אריה ברדה ב-יוטויב

קלף כשר.קם

זוהר הדקלים.קם

אלל זוהר.קם

ארץ ישראל.אינפו

גן עדן.אינפו

גאולה.אינפו

הצלה-1.אינפו

הזוהר.קם

הזוהר.נט

הזוהר.ארג

האלמין 613.קם

האלמין אינטרנשנל.קם

האלמין אינטרנשנל.אינפו

ישראל 613.ארג

ירושלים 613.קם

ירושלים 613.אינפו

כותל המערבי 613.אינפו

מזכי הרבים.קם

מזכי הרבים.נט

מזכי הרבים.ארג

מזכי הרבים.אינפו

מזכי הרבים.ביז

משיח 613.אינפו

מקוה 613.אינפו

עולם הבא.אינפו

ספר תורה בוקס.אינפו

ועד הכשרות.קם

ועד הרבנים.קם

ועד הרבנים.אינפו

זוהר 1800.קם

זוהר 613.קם

זוהר קבלה.קם

זוהר משיח.קם

זוהר שבת. קם

זוהר ויקיפדיה.קם

זוהר ויקיטקסט.קם

הרב אריה ברדה.קא.IL

זוהר לישראל.קם

הרב ארמוני טי-ווי.אינפו

הרב בניהו שמואלי.נט

אדמו"ר ברוך אשלג.ארג

זוהר אנגלית.קם

חיים על פי הזוהר.קם

הסולם.קא.IL

הסולם – הרב אדם סיני ביוטיוב

האלי זוהר בלוג.קא.IL

אתר "תהלים" העולמי

ניקור

דפי ניקור

שחיטה

דפי שחיטה

דפי ועד הכשרות העולמי

אוצר הספרים העולמי

מאגר השחיטה העולמי

ואמרו אמן קלטת טעיפס

מאגר אמן העולמי

ועד הכשרות העולמי

כל עניני כשרות לפי סדר א-ב

חברה מזכי הרבים העולמי

סגולה גדולה

דרוש בדחיפות

עירוב לונדון

ואמר כל העם אמן

אתר המפות

מאנסי-קראקא

מנהרות הבשר

קלף כשר

אכילה בכשרות

מזכי הרבים

בשר בהמה

ועד הכשרות

חדשות

ובכן צדיקים

שעטנז

מכתבים למערכת

ספרים ומחברים

כל הספרים

ארץ ישראל

ברסלב

ספרים חדשים

כל הטעיפס

בית המדרש

פסח

גאולה

צדקה

דין תורה

ציצית

דרך אמת

צניעות

הלכה

רפורם

זוהר הקדוש

שבת

שולחן ערוך

חק לישראל ותשובה

כסף

שידוכים

כשרות

שמירת הברית והעינים

מוסר

תוכחה

מילה

תולעים

מסירה

תפילין ומזוזות

מקוה

תנ"ך

תרי"ג מצות

עירוב

ערב רב

מרן הרב עובדיה יוסף

שמיטה

שחיטה

ניקור

דפי ועד הכשרות העולמי

שנת השמיטה וצויתי ברכתי

אתר המפות

זוהר הש"ס דף היומי

לימוד היומי

תרומות

מאגר הספרים

תמונות

ספר אור הזוהר המנוקד

עלונים אור הזוהר

עלונים אור הזוהר – סיפורי הזוהר

שיעורים
וידאו

ל"ג בעומר

רשב"י ומירון

מודעות

חלוקת הזוהר

חדשות היום יום

ערכה של שעה

עלון סיפורי הזוהר

זוהר 70 כרכים

פורום

 ספרים

מאמרים

הודעות

מכתבים

סיפורי צדיקים

תמונות חלוקה ההיסטורית 100.000 אלף ספרים בחנם

תמונות אב תש"ע 350 תמונות

תמונות הדפסת ספר מאורות הזוהר

תמונות לימוד הזוהר "זקנים עם נערים"

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*