logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

העירוב- כל עינייני העירוב ביותר מאלף ספרים וקונטרסים

בשעת שרוב אחינו בני ישראל עסוקים ללכת לנופש בשתי שבועות אלו נחוץ מאוד שלא לסמוך סתם על עירוב עד שיבדקו מי הרב המכשיר לעירוב, ויכולים לבד לבדוק גם כן – לכן כל אחד יכול ללמוד קצת הלכות

שאם חס ושלום נכשלים בחילול שבת – לא היה כדאי כל הנופש. ותדעו שהרבה מקומות שהעירוב לא כשר – כי הס"מ אינו רוצה שישמרו שבת קודש.
וכן הוא בענין המקוואות תדעו שכמעט רוב המקוואות בארץ לא כשירות – כך מספרים הרבנים שעוסקים בעיניני מקוואות. ואפילו המקוואות הכשירות גם צריך בדיקה גדולה.
ומי מדבר מהכשרות שרוב החניות מוכרים בשר מהערביים, ואפילו אם מוכרים עם הכשר רובם בא מערבים, שהערביים יש להם כל הפלומבס [והחותמות], כמו שאמר הגה"צ הרב לנדא בדרשה שלו, שאפילו הפלומבס יש להם גם כן.
ואשרי מי שנהר בזה.
להורדת קונטרס  העיורב: לחץ כאןדף העירוב

 

העירוב THE ERUV

PAGE 1

1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16 

כאן תמצא קרוב לאלף ספרים
 וקונטרסים וקול קורא'ס, ועוד הרבה ענינים על עירוב

כדי לדעת העירוב בכל מקום בעולם
כשאתה מבקר שם תעשה קליק כאן

ERUV LINKS

 

מדברי הרא"ש ז"ל בחומר תיקון עירובין

וזה לשון שאלות ותשובות רבינו אשר כלל עשרים ואחד:

תשובה על שלא רצה לשוב מאולתו מענין העירוב. אתה רבי יעקב ברבי משה דבאלינסיא כבר כתבתי לך על ענין העירוב שנהגו בכל גליות ישראל להתיר מבואותיהם המפולשין בין הכותים בצורת פתח, ואתה אסרת אותו לקהל פריריש וכתבת לי ראיותיך, ואני הודעתיך שאין בהם ממש.והזהרתיך שתחזור בך ותאמר לקהל שיתקנו מבואותיהם כאשר הורגלו על פי גדוליהםוהנה הוגד לי שאתה עומד במרדך ואתה מכשיל את הרבים בחילול שבתלכן אני גוזר עליך אחר שיתן לך כתב זה בעדים שתתקן המבואות המפולשין לרשות הרבים של כותים בצורת פתח תוך שבועים אחר שתראה כתב זהואם לא תתקן המבואות כאשר כתבתי אני מנדה אותךואם היית בימי הסנהדרין היו ממיתין אותך כי אתה בא לעקור תלמוד שסידר רב אשי ולחלוק על כל הגדולים שהיו עד היום הזהאותם שמתו ז"ל ואת אשר המה חיים עד הנהלכן חזור בך ואל תטוש תורת משה רבינו ע"ה.

נאם אשר בן ה"ר יחיאל ז"ל

 

סוד ירידת הבעל שם טוב הקדוש לעלמא הדין ורמז על זה:
ב"זע"ם" תצעד אר"ץ, ראשי תיבות: זביחה עירובין מקוואות.

הבעל שם טוב הקדוש זי"ע ראה ברוח קדשו מה שיהיה הנסיון האחרון בעקבתא דמשיחא:

הבעל שם טוב הק' זי"ע שומע במתיבתא דרקיע ש"מקוה" ש'חיטה וע'ירוב הם יסודי הדת שהעולם עומד עליהם שמעתי שתלמידי הרבי ישראל בעל שם טוב זכרונו לברכה היו יושבים ביחד ומתווכחים איזהו הדבר העקרי שראש ומנהיג הדור צריך להשגיח עליו. יש מהם אמרו שהעיקר הוא להשגיח על הזביחה שיהיה השו"ב ירא שמיםוכן בכל שאר ענינים השייכים לזה כי חס ושלום מאכלות אסורים מטמטמים את הלב.

ויש שאמרו עירובין הוא העיקר כי הלכות שבת כהררים התלויים בשערה (חגיגה דף י' עמוד א') והאיסור חמור מאודויש אמרו מקוה היא העיקר להשגיח שהמקוה תהיה כשרה בלי שום חששכי אם יסוד בנין האדם הוא חס ושלום בלי כשרות קשה לו מאוד להתגבר על הרע רחמנא ליצלן. ואחר זה אמר להם מרן הרב ישראל בעל שם טוב זכרונו לברכה בזה הלשוןתיתי לי כי בעת הזאת פלפלו גם כן במתיבתא דרקיע איזה מהם עיקר ואמרו כמר וכמרוהסימן הוא במקרא (חבקוק ג') בזע"ם תצעד ארץ ראשי תיבות "זביחה, "עירובין,"מקוה, כל אלה הם יסוד הארץעכ"ל.

על כן אנו מפרסמים תורת הבעל שם טוב זי"ע אשר למד אותנו מה ששמע במתיבתא דרקיע, אחד מג' דברים שצריכים להיזהר הוא עירובין, כי על ג' דברים הנ"ל זה נלחם הסמ"ך מ"ם. וראה בחק לישראל ערב שבת קודש פרשת בהעלותך שמביא דברי הזוהר הקדוש פרשת ויקהל כי כל מלחמת הערב רב הוא על השבת, וכמו שאנו רואים מי הם ראשי העירוב רב שנלחמים נגד גדולי ישראל זקני הדור שעשו עירובין, והצדוקים האלו [ראה בתשובות הרא"ש] יודעים שהגיע זמן הגאולה והם הם היחידים שמעכבים הגאולה שלימה. ואלו כופרים בתורת משה רבינו עליו השלום ושלמה המלך והבעל שם טוב זי"ע, וכופרים בכל ספרי השלחן ערוך ומזייפים כל התורה כולה לעיני כל ישראל בלי שום בושה , [ראה חק לישראל יום פרשת בהעלותך ותבין. 

 

בו יבואר קצת מגדולת הבעל שם טוב והאריז"ל זי"ע

בספר זוהר חי שמות (דף טז ע"א) כתב וזה לשונומרן הריב"ש [רבי ישראל בעל שם טובזכה לנפש דאצילותומרן האר"י  לרוח וכו', עיי"ש. ובזוהר חי בראשית (דף מ"א ע"א) וזה לשונו: מרן האריז"ל זכה למדריגות גילוי אליהו פנים בפנים וגילוי נשמות קדושות שנתגלו אליו בכל עת, וכן מרן הריב"ש [רבי ישראל בעל שם טוב], היו לו כל מדריגות האר"י עכ"ל.    ובספר מדרש פינחס (אות פ"ד) איתא וזה לשונו: אנשי הבעל שם טוב אמרו אם אין בהאר"י ז"ל רק מה שכתבו בשבחים, אנו ראינו ברבינו הבעל שם טוב יותר, עכ"ל.

בספר מעשה יחיאל (בראשית אות ד'): שמעתי כאשר בא הבעל שם טוב זי"ע לבית הרב הקדוש רבי מאיר מפערמישלאן ז"ל ובנו הרב הקדוש רבי אהרן ארי' ז"ל היה קטן מוטל באריסה, ושאל אותו הבעל שם טוב מי אני? והשיב הילד, מר ניהו האר"י לוריא, ואמר לו הבעל שם טוב כן תחיה, ונתקיים בו לא ימושו מפיך ומפי זרעך וכו'.

בספר דברי שלום (בהקדמה דף ו' ע"א) וז"ל: עוד תוספות מעלה היה לרבינו בעל שם טוב זי"ע אשר ממנו התחיל התנוצצות משיח, כמו שמקובל בידינו מצדיקים יסודי עולם, וכמו ששאל הוא עצמו ז"ל למשיח אימתי אתי מר והשיב לו לכשיתפרסם תלמודך בעולם, על כן מאת ה' נסבה שנתקרבו אליו גדולי חכמי ישראל וכו'.

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*