logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

ממקדשי תיראו – קדושת בתי כנסיות – הקשר בין כבוד בתי כנסיות לבית המקדש- מעלת עשרה ראשונים בבית כנסת- בימי בין המצרים

 

ליקוט נפלא על הקשר בין כבוד בתי כנסיות לבנין בית המקדש – מתוך הספר והראנו בבניינה

עשרה ראשונים – בין המצרים

הרמ"ק

ישועה מעולם אחר – סיפור אישי

נקדישך – גליון נ"ה (באידיש)

גליון קדושת בית המדרש 43- אידיש

הנפטר התגלה בחלום וגילה:"על העוון הזה לא מוחלים בשמיים"
 נפטר שהשתייך לאחת הקהילות החסידיות באשדוד, התגלה בחלום וגילה לחברו כי יש דבר אחד שעליו הייסורים לא מכפרים. על איזה עוון מדובר? קראו בפנים.  במשך שנים ספורות התמודד ר' דוד משה ישראל ז"ל עם מחלה קשה עד שלא יכל לה עוד, ומסר את נשמתו לבורא עולם בחודש חשוון אשתקד.כעת מטלטל סיפורו את הקרייה החסידית באשדוד, הקהילה אליה השתייך הנפטר: על פי דיווח שפורסם לאחרונה ב'בחדרי חרדים' – לפני שבועות ספורים, הנפטר התגלה בחלום לחברו ר' צבי כהנא – כשפניו בעלות מראה 'רע מאוד', כפי שתיאר זאת כהנא.
כשראה אותו כך נבהל החבר בחלום ושאל אותו מיד: "מה זה לך? מדוע פניך רעים, האם לא טוב לך בעולם העליון? האם הייסורים הקשים שעברת בעולם הזה לא עמדו לך שם לזכות? בתגובה השיב ר' ישראל כי למרות שידוע הדבר שייסורים מכפרים על עוונות, בכל זאת – על עוון אחד אין הם מכפרים.
לתמיהתו של חברו הסביר ר' ישראל כי מדובר בעוון הדיבור באמצע התפילה – ש"עליו מקבלים עונשים קשים ומרים, ולא מועיל לזה שום דבר", כך אמר הנפטר, ולפני שנעלם ביקש מר' צבי שיפרסם את דבר החלום בשמו ויזהיר מפני העוון הנוראי, כדי שיהא זה לעילוי נשמתו.
מי שאישר את דבר החלום ואת פרטיו הוא הרב יעקב שמשון נחום יעקובוביץ', חסיד סאטמר מבני ברק שהיה בקשר עם הנפטר לפני מותו ותמך בו רבות בזמן המחלה. מיד לאחר מכן נתלו מודעות רבות עם פרטי החלום בבתי הכנסת בעיר, וקראו לציבור להתחזק בעניין זה ולקבל על עצמם שלא לדבר כלל בעת התפילה. ואכן, מאז התחזקו בדבר זה רבים מבני הקהילה ואף מחוצה לה.

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*