logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

הקדמה למלחמת גוג ומגוג- יסוד אמירת פתח אליהו ולימוד הזוהר הקדוש כאמצעי הצלה במלחמת גוג ומגוג

 


גוג ומגוג- סרוגים

דרשה לגוג ומגוג – האדמור מהאלמין 

לכבוד כל המאזינים הצדיקים של קו הגאולה ולכבוד הרב הצדיק רבי יקותיאל פיש שליט”א

הקדמה למלחמת גוג ומגוג

מורי ורבותי

האם שמעתם מהרופאים הגדולים שמרפאים מכל הצרות ומחלות וסכנות?

הרופאים הגדולים האלו קוראים להם משה רבנו אליהו הנביא ורבי שמעון בר יוחאי ומי שישמע בקולם ינצל מהכל – כמו שהיה בשואה.

נָּהֲגוּ עַם יִשְׂרָאֵל קְדוֹשִׁים לוֹמַר קֹדֶם הַתְּפִלָּה. וְהוּא שַׁעַר לִפְתִיחַת הַלֵּב וּסְגוּלָה גְּדוֹלָה לְקַבָּלַת הַתְּפִלָּה כְּמוֹ שֶׁכָּתַב הַחִידָ”א (בְּסִפְרוֹ מּוֹרֶה בְּאֶצְבַּע) וְהָרֵי”חַ הַטּוֹב וְעוֹד צַדִּיקִים קַדְמוֹנִים.

נָּהוּג בְּכָל בֵּית יִשְׂרָאֵל לוֹמַר לִפְנֵי כָּל תְּפִלָּה. פָּתַח אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא זָכוּר לַטּוֹב – וּבִזְכוּת זֶה יִתְקַבְּלוּ הַתְּפִלּוֹת, כְּמוֹ שֶׁכָּתַב הַצַּדִּיק הַקָּדוֹשׁ הַמְלוּבָּ”ן רַבִּי יַעֲקֹב אַבּוּחֲצִירָא (בִּגְדֵי הַשְּׂרָד עַל הַגָּדָה שֶׁל פֶּסַח), וְהֶאֱרִיךְ בְּשִׁבְחוֹ הַחִידָ”א וְהַבֶּן אִישׁ חַי זְכוּתָם יָגֵן עָלֵינוּ אָמֵן, וּבְלִי לִמּוּד הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ לִפְנֵי הַתְּפִלָּה אִי אֶפְשָׁר שֶׁתִּתְקַבֵּל תְּפִלָּתוֹ. – וּבַשּׁוֹאָה הָאֲיֻּמָה רַחְמָנָא לִיצְלָן שָׂרְדוּ לְחַיִּים אֵלּוּ שֶׁהָיוּ רְגִילִים לְאָמְרוֹ כָּל יוֹם בְּעַל פֶּה קֹדֶם הַתְּפִלָּה, וְרָאוּ בַּעֲלִיל שֶׁכֹּחוֹ גָּדוֹל מְאֹד, (עֵדוּת בְּיַעֲקֹב). – וּבְכַמָּה דַּקּוֹת שֶׁאוֹמֵר תְּפִלּוֹת אֵלּוּ יָכוֹל לַהֲפֹךְ הַכֹּל לְטוֹבָה וְלִהְיוֹת מִבְּנֵי עֲלִיָּה, לִזְכּוֹת לְ”עַיִן לֹא רָאָתָה אֱלֹקִים זוּלָתְךָ יַעֲשֶׂה לִמְחַכֵּה לוֹ”, וִיטַהֵר נִשְׁמָתוֹ וְיִזְכֶּה לְמַעֲלוֹת עֶלְיוֹנוֹת כַּיָּדוּעַ מִדִּבְרֵי הָאַרִיזַ”ל.

וּבִזְכוּת לִמּוּד זוֹהַ”ק יִתְקַבְּלוּ הַתְּפִלּוֹת וְיִּרְאוּ יְשׁוּעוֹת נִפְלָאוֹת, כְּדִבְרֵי הצה”ק הַמְּקֻבָּל רַבִּי מֹשֶׁה זְכוּתָא זְיָ”ע, דִּבְכֹחַ לִמּוּד הַזֹּהַר לַהֲפֹךְ הַטֶּבַע, וּלְגַלּוֹת נִסִּים, וזה לשון קדשו: וכל מי דאשתדל לקרוא את הזוהר הקדוש אפילו בקריאה לבד ובגמגום, הרי הוא כהוגה ומפרש את השם, שיש כוח בו לעשות ניסים אפילו בלא ידיעהויגן עליו בעולם הזה ובעולם הבא [הגהות הרמ”ז (הצה”ק רבי משה זכותא זיע”א) דף קע”ח ע”ב].

וְכָל אֶחָד יְעוֹרֵר אֶת חֲבֵרוֹ שֶׁיֹּאמַר תְּפִלּוֹת אֵלּוּ, וְזֶה רַק כַּמָּה דַּקּוֹת בְּיוֹם, וְעַל יְדֵי זֶה יִזְכֶּה לְתַעֲנוּגֵי גַּן עֵדֶן וְעוֹלָמוֹת הַנֶּצַח, וְיָבִין אֶת כָּל דַּרְכֵי ה’ יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ, וְיִזְכֶּה לִשְׂכַר הַגָּדוֹל עַל כָּל דַּקָּה וְדַקָּה שֶׁאוֹמֵר וְלוֹמֵד תְּפִלּוֹת אֵלּוּ, שֶׁהַלּוֹמֵד זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ שָׁעָה אַחַת בְּחוֹל כְּמוֹ מֵאָה אֶלֶף שָׁנָה תּוֹרָה, וּבְשַׁבָּת, כְּמוֹ מֵאָה מִלְיוֹן שָׁנָה תּוֹרָה, (כִּסֵּא מֶלֶךְ, הָרֵי”חַ הַטּוֹב, אוֹרְחוֹת צַדִּיקִים, אָבוֹת דְר’ נָתָן), כי אמירתו לגבוה, וּבְלִמּוּד כְּעֶשֶׂר דַּקּוֹת יַעֲלֶה לוֹ: בַּחוֹל כְּמוֹ כְּשֶׁבַע עֶשְׂרֵה אֶלֶף שָׁנָה תּוֹרָה, וּבְשַׁבָּת: יִּזְכֶּה ל-כְּשֶׁבַע עֶשְׂרֵה מִלְיוֹן שָׁנָה תּוֹרָה.

וּבְרֶגַע אֶחָת אַתָּה יָכוֹל לִזְכּוֹת לָעוֹלָמוֹת נֶצַח! “עַיִן לֹא רָאֲתָה” עַל יְדֵי שֶׁתְּזַכֶּה  לַחֲבֵרֶךָ, כָּל הַשָּׂכָר הוֹלֵךְ גַּם אֵלֶיךָ. וְכַאֲשֶׁר כָּל יִשְׂרָאֵל יֹאמְרוּ “פָּתַח אֵלִיָּהוּ” נִזְכֶּה שֶׁיָּבֹא אֵלִיָּהוּ וִיבַשֵּׂר אֶת בִּיאַת הַגּוֹאֵל. וְאִם בִּזְכוּתְךָ יִתְאַרְגְּנוּ עֶשֶׂר יְהוּדִים לוֹמַר אֶת הַתְּפִלּוֹת, אֵין לְשַׁעֵר אֶת גּוֹדֶל זְכֻיּוֹתֶיךָ וּבִפְרָט שֶׁבְּזֹהַר הַקָּדוֹשׁ (פ’ וַיֵּצֵא קס”א.) כָּתוּב: כָּל מַה שֶׁנּוֹתְנִים מִשָּׁמַיִם הוּא בְּאֶלֶף, וְעוֹד כַּיָּדוּעַ כָּל עֲשָׂרָה בֵּיהּ שְׁכִינָה שָׁרְיָא, וּבְכָךְ מְחַשְּׁבִים לְךָ כָּל מִנְיָן יְהוּדִים כְּמוֹ אֶלֶף. וּמִי יוּכַל לְחַשֵּׁב אֶת גּוֹדֶל הַשָּׂכָר הַנִּצְחִי שֶׁיֵּשׁ לָךְ מִכָּךְ בְּוַדָּאוּת! וּבְוַדַּאי תִּזְכֶּה לַאֲרִיכוּת יָמִים.

וּבַחֲלוּקַת הַסֵּפֶר הַזֶּה אַתָּה מְזַכֶּה אֶת כָּל יִשְׂרָאֵל, וְכָתַב הַגְרָ”א בְּמִשְׁלֵי (י”ב, י”ד), גּוֹדֶל הַזְּכוּת שֶׁיֵּשׁ לִמְזַכֶּה הָרַבִּים וּמוֹכִיחַ אֶת חֲבֵרוֹ, שֶׁאִם שָׁמַע, מְקַבֵּל שְׂכַר עַל כָּל מַה שֶׁיַּעֲשֶׂה לְדוֹרוֹת, וְגַם אִם לֹא שָׁמַע, אָז מְקַבֵּל כָּל חֶלְקוֹ הַטּוֹב, וְזֶה שֶׁלֹּא שָׁמַע לוֹקֵחַ מִמֶּנּוּ אֶת חֵלֶק הַגֵּיהִנּוֹם שֶׁלּוֹ. וּבְזֹהַר (פ’ תְּרוּמָה קכ”ט ע”א), אָמְרוּ: שֶׁצָּרִיךְ הָאָדָם לְמִרְדָּף בָּתַר חַיָיבַיָא וּלְמִזְכֶּה לְהוּ כְּמַאן דְרָדִיף בָּתַר חַיָּיו עַד כָּאן לְשׁוֹנוֹ. וּבְלִי שׁוּם סָפֵק אִם כָּל הַיְהוּדִים מִנַּעַר וְעַד זָקֵן וּבִפְרָט תִּינוֹקוֹת שֶׁל בֵּית רַבָּן בְּהֶבֶל פִּיהֶם הַטָּהוֹר יֹאמְרוּ תְּפִלּוֹת אֵלּוּ כָּל יוֹם, נִזְכֶּה לִפְתֹּחַ אֶת הַשַּׁעַר לְאֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא זָכוּר לַטּוֹב שֶׁיָּבוֹא וִיבַשְּׂרֵנוּ, וְתֵכֶף יָבוֹא מָשִׁיחַ צִדְקֵנוּ וְיִגְאָלֵנוּ, בְּרַחֲמִים בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ אָמֵן כֵּן יְהִי רָצוֹן.

 

תסריט לגוג ומגוג ואיך להנצל

לשלב קטעים מהמיקס מעלת לימוד הזוהר

 

עכשיו נתחיל סריה של מלחמת גוג ומגוג

 

מלחמת גוג ומגוג, היא מלחמה שתתרחש באחרית הימים, בה גוג, מלכה של מגוג ילחם יחד עם אומות העולם בבני ישראל על ארץ הקודש והעיר ירושלים, במלחמה זו יהרגו רבים מבני ישראל, אך לבסוף ה’ יכניע את צבאו של גוג, ובכך יתגלה שמו בעולם.

 

משה רבינו אומר:

כי ידעתי, אחרי מותי כי-השחת תשחיתון, וסרתם מן-הדרך, אשר ציויתי אתכם; וקראת אתכם הרעה, באחרית הימים – כי-תעשו את-הרע בעיני ה’, להכעיסו במעשה ידיכם. (סוף פרשת וילך דברים לא כט) ה’רעה ב’אחרית ה’ימים – ראשי תיבות עולה בגימטריא גוג. (בעל הטורים)

האם ידעו הרבנים שתהיה שואה, והאם הזהירו את העם שתהיה שואה?

בשנת תרע”ז  – ע”ט (1917 – 1919) צפה הגאון הקדוש רבי יהודה לייב אשלג זיע”א בעל הסולם,

את השואה הנוראה, והזהיר ליהודים ללמוד זוהר הקדוש לבטל הגזירה, אך לא נענו לתחנוניו.

בשנת תרע”ט אמר שכבר שנגזרה גזירה, ונשאר לנו רק לעלות לארץ ישראל.

בשנת תר”פ –א (1920- 21) יצאו גדולי ישראל בקריאה לעשות אלף סיומים של הזוהר הקדוש, במטרה לזרז את הגאולה, ולהביאה ברחמים.

בשנת תש”ג כאשר קרב הצבא הנאצי לארץ ישראל, במטרה לכבוש אותה, כאמור החלק השני של מלחמת גוג ומגוג, אמר: שכשיצא הכרך הראשון של ספר הזוהר עם פירוש הסולם, ינחל הצורר מפלה, ואכן כך היה.

מסופר בשם מרן הרב שך זצ”ל שאמר: למה לא ניצלו עדות המזרח מהשואה, בגלל שהיו לומדים בכל יום זוהר הקדוש בבית הכנסת.

גם לפני השואה, היו שאמרו אסור להפחיד, לא יקרה כלום, אנחנו בסדר, אבל באה השואה הנוראה שגבתה את חיייהם של מיליוני יהודים.

עכשיו ההיסטוריה חוזרת על עצמה, בתקופה הקרובה, נהיה עדים למלחמה קשה ונוראה, שכמוה לא היתה ולא תהיה.

כולם יודעים שאנו נמצאים בתקופת אחרית הימים, ובעולם מדברים על מלחמת עולם השלישית.

חז”ל מספרים לנו על שנה שמלך המשיח נגלה בו, כל אומת העולם מתגרות זו בזו… וחוזר מלך פרס ומחריב את כל העולם.

מהי בעצם מלחמת העולם השלישת? למה צריך שתהיה מלחמה שלישית?

התשובה היא: בנבואות כתוב שתהיה בגאולה, מלחמה הנקראת, מלחמת גוג ומגוג, ובמדרש (תהילים) כתוב ש- 3 פעמים יעלו גוג ומגוג להלחם על ישראל[1] .

וכן מרן החפץ חיים זיע”א ניבא את מלחמת העולם הראשונה והשניה, ואמר שתהיה מלחמה שלישית, שהקודמות יהיו משחק ילדים לעומתה.

ומקובל בשמו שהמלחמה השלישית תערך 70 שנה אחר מלחמת העולם השניה.

חז”ל מגלים לנו שלפני מלחמת גוג ומגוג, האומות ילחמו אלו באלו, אדום ילחמו בישמעאל וכו’  וזו תהיה המלחמה השלישית שהיא הפתיח לגוג ומגוג, ומי שישרוד יבוא עם צבא 70 אומות להלחם על ה’ ועל משיחו, ולכבוש את ארץ ישראל וירושלים.

כמה חיילים יהיו בגוג ומגוג?: “קהל גדול וחיל רב”. בגמרא מתואר מערך המלחמה בסדר גודל אדיר של חיל בן שני מיליארד וחצי בני אדם, החשים להלחם על ארץ ישראל (סנהדרין צ”ה).

חיל בגודל דומה מנה צבא אשור של סנחריב שעלה להלחם על ארץ ישראל. ראשי הגייסות לבדם מנו 185 אלף מפקדים. הסיפור המופלא שאירע באותו לילה מופיע בתנ”ך שלוש פעמים בהרחבה (במלכים ב’ פרקים י”ח, י”ט, בישעיה פרקים ל”ו, ל”ז ובדברי הימים ב’ פרק ל”ב). לדברי הגמרא, הוא עשוי לחזור במלחמת גוג.

תראו לעצמכם  שני מיליארד וחצי חיילים באים ומקיפים את ארץ ישראל, ונכנסים ממש עד ירושלים (כמובאר בנבואות, ראה זכריה יד), כל צבא 70 אומות יעלו למלחמה ירושלים “ואספתי את כל הגויים לירושלים למלחמה” (שם), הם יבואו גם עם טילים, מטוסים, ספינות מלחמה, טנקים, ופצצות אטום…

כן! פצצות אטום…

יש נבואה שחייבת להתקיים, והיא ששני שליש עולם יחרב בגאולה, במלחמת עולם השלישית, כאשר נאמר בספר זכריה (יג,ח-ט): “וְהָיָה בְכָל הָאָרֶץ נְאֻם ה’, פִּי שְׁנַיִם בָּהּ יִכָּרְתוּ יִגְוָעוּ [שני חלקים מהאנושות ימותו], וְהַשְּׁלִשִׁית יִוָּתֶר בָּהּ [והחלק השלישי ישאר]. וְהֵבֵאתִי אֶת הַשְּׁלִשִׁית בָּאֵשׁ, וּצְרַפְתִּים כִּצְרֹף אֶת הַכֶּסֶף וּבְחַנְתִּים כִּבְחֹן אֶת הַזָּהָב,

 

הביאור – אביא עליהם צרות לכלות מהם הפושעים והמורדים – ואשאיר רק הצדיקים הגמורים [רד”ק, מלבים]

מבאר הרד”ק

(ט) והבאתי וגו’ – אף את השלישית אביא באש ואצרפה להסיר מהם הסיג כמו שמצרפין את הכסף ר”ל אביא עליהם צרות לכלות מהם הפושעים והמורדים.

מבאר המלבי”ם

 והבאתי – וגם את השלישית שיותרו אביא באש – היסורים לצרפו מן הסיגים, וצרפתים – להסר הסיגים, ומוסיף ובחנתים – שאחר הצירוף יבחון אותם שנית אם נצרפו כראוי, כמו שבוחנים את הזהב – שהוא יותך ויוצרף יותר מן הכסף עד שישאר זהב נקי, ר”ל שלא אשאיר רק הצדיקים הגמורים.

 

 

הוּא יִקְרָא בִשְׁמִי וַאֲנִי אֶעֱנֶה אֹתוֹ. [גם החלק השלישי שיישאר – יבדוק ה’ את חוזק אמונתם, ורק אלו שיעמדו בניסיונות יישארו] אמרתי עמי הוא, והוא יאמר ה’ אלהי“.

 לכאורה הסוף ורוד ומלבב.

נכון, אבל בל נשכח את המבואר בפסוקי הנביאים באופן מפורש, שרק הצדיקים השומרים תורה ומצוות יזכו לשרוד במלחמת גוג ומגוג:

נאמר בספר דניאל (יב,א): “וְהָיְתָה עֵת צָרָה אֲשֶׁר לֹא נִהְיְתָה מִהְיוֹת גּוֹי עַד הָעֵת הַהִיא, וּבָעֵת הַהִיא יִמָּלֵט עַמְּךָ כָּל הַנִּמְצָא כָּתוּב בַּסֵּפֶר [הצדיקים ויראי ה’, מצודת דוד]”.

ואף הנביא יואל התנבא (יואל ג, ה): “וְהָיָה כֹּל אֲשֶׁר יִקְרָא בְּשֵׁם ה’ יִמָּלֵט [ינצל], כִּי בְּהַר צִיּוֹן וּבִירוּשָׁלִַם תִּהְיֶה פְלֵיטָה כַּאֲשֶׁר אָמַר ה’, וּבַשְּׂרִידִים [בצדיקים] אֲשֶׁר ה’ קֹרֵא, 

מכאן מובן שיהיו רק שרידים שישארו.

 

ומבאר הרד”ק:


והיה כל אשר יקרא:

כי אז במלחמת גוג ומגוג תהיה צרה גדולה לישראל זמן מועט, כמו שאמר על אותו הזמן: חבי כמעט רגע עד יעבור זעם, ואז יפלו רבים מישראל הקדושים ויראי האל באמת ימלטו. כמו שאמר בנבואת ישעיה: והיה הנשאר בציון והנותר בירושלם קדוש יאמר לו כל הכתוב לחיים בירושלם..


וכן אמר. כל אשר יקרא בשם ה’, והוא שיקראוהו באמת, כמו שאמר: קרוב ה’ לכל קוראיו לכל אשר יקראוהו באמת והם שרידים אשר ה’ קורא, כי הם יקראוהו באמת והוא יקרא אותם עבדי ואוהבי, עכ”ל.

ובזוהר (שמות דף ז) כתוב באותו הזמן (של ביאת המשיח) יחשך העולם ל15 – יום, ורבים מישראל (שלא ראויים לגאולה) ימותו בימי חושך אלו, ח”ו.

מה שנאמר: “הוא יקרא בשמי” וכן “כל אשר יקרא בשם ה’ ימלט”, הכוונה בפשטות היא הצעקה והתפילה לה’, אמנם הפירוש הפנימי הוא הלימוד בספר הזוהר הקדוש, שהוא שם ה’, כידוע שהתורה כולה שמותיו של הקב”ה, ובמיוחד ספר הזוהר.

וכן נאמר לרבי שמעון: בשביל שעתידים ישראל לטעום מעץ החיים, שהוא החיבור שלך, ספר הזוהר, יצאו בו מהגלות ברחמים.

וכן נאמר: ““הַנּוֹתָר בְּצִיּוֹן, וְהַנִּשְׁאָר בִּירוּשָׁלַיִם קָדוֹשׁ יֵאָמֵר לוֹ כָּל הַכָּתוּב לַחַיִּים בִּירוּשָׁלַיִם” כי בְדֶרֶךְ הַטֶּבַע אֵין מָנוֹס לְחַיִּים, וְלֹא יִשָּׁאֲרוּ שָׁם רַק קְדוֹשִׁים כְּמַלְאָכִים.

 

קבלה מן הנביאים: “מלחמה הנוראה שבעולם, שלא היתה כמותה, תהיה ממש לפני שערי ירושלים – לא ישארו רק קדושים!”

וְאֵין זֶה פֵּרוּשׁ מִסְּבָרָא, רַק קַבָּלָה מְקֻבֶּלֶת אֶצְלָם מִן הַנְּבִיאִים, שֶׁהַמִּלְחָמָה הַנּוֹרָאָה בְּיוֹתֵר שֶׁהָיְתָה בָּעוֹלָם תִּהְיֶה מַמָּשׁ לִפְנֵי שַׁעֲרֵי יְרוּשָׁלַיִם, בָּהּ יִתְקַבְּצוּ כָּל הָאֻמּוֹת שֶׁבָּעוֹלָם אֶחָד מֵהֶן לֹא נֶעֱדַר, בְּצַד אֶחָד כָּל הָאֻמּוֹת הַמַּחְזִיקוֹת דָּת נוֹצְרִית, וּבְצַד אֶחָד כָּל הָאֻמּוֹת שֶׁאֵינָן מַאֲמִינוֹת בְּדָת זוֹ, וּמְקֻבָּל שְׁמוֹת שָׂרֵי הַצָּבָא מִכָּל צַד וְאֵיזוֹ אֻמָּה הַנּוֹצַחַת.

וְעַל מִלְחָמָה זוֹ נִבֵּא בִּלְעָם בְּאוֹמְרוֹ “אוֹי מִי יִחְיֶה מִשּׂוּמוֹ אֵל”, שֶׁיָּבוֹאוּ הָאֻמּוֹת שֶׁבִּשְׁמָם שֵׁם אֵל, וּבְדֶרֶךְ הַטֶּבַע אֵין מָנוֹס לְחַיִּים, וְלֹא יִשָּׁאֲרוּ שָׁם רַק קְדוֹשִׁים כְּמַלְאָכִים, וְעַל זֶה נֶאֱמַר (ישעיה ד’, ג’) “הַנּוֹתָר בְּצִיּוֹן וְהַנִּשְׁאָר בִּירוּשָׁלַיִם קָדוֹשׁ יֵאָמֵר לוֹ כָּל הַכָּתוּב לַחַיִּים בִּירוּשָׁלַיִם”, וּמִי יֶעֱרַב לְנַפְשׁוֹ לִהְיוֹת מִקְּדוֹשִׁים אֵלּוּ שֶׁיִּשָּׁאֲרוּ בַּחַיִּים. (“אבות על בנים” בהקדמה).

בסוף דניאל מובא: וּבָעֵת הַהִיא – יַעֲמֹד מִיכָאֵל הַשַּׂר הַגָּדוֹל הָעֹמֵד עַל-בְּנֵי עַמֶּךָ וְהָיְתָה עֵת צָרָה אֲשֶׁר לֹא-נִהְיְתָה מִהְיוֹת גּוֹי עַד הָעֵת הַהִיא, וּבָעֵת הַהִיא יִמָּלֵט עַמְּךָ כָּל-הַנִּמְצָא כָּתוּב בַּסֵּפֶר… וְהַמַּשְׂכִּילִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ וּמַצְדִּיקֵי הָרַבִּים כַּכּוֹכָבִים לְעוֹלָם וָעֶד, (דניאל יב).

וכתב במצודת דוד

יעמוד מיכאל, לבקש רחמים על ישראל, העומד, הרגיל לעמוד תמיד ללמד סניגוריא על ישראל, והיתה, אז תהיה עת צרה על ישראל אשר לא נהיתה עליהם מעת היתה לגוי עד העת ההיא, כי הקרן הזעירה שהיא ממלכות ישמעאל יצר להם מאד כמו שכתוב (דניאל פרק ז’ כה), וּלְקַדִּישֵׁי עֶלְיוֹנִין יְבַלֵּא וכו’ (לעיל ו’ (: ובעת ההיא, כאשר יצר להם מאד, ימלט עמך, ורק כל הנמצא כתוב בספר ימלט, רצה לומר הם הצדיקים ויראי ה’ שנאמר בהם, “ויכתב ספר זכרון לפניו ליראי ה'” וגו’ (מלאכי ג( .

יש מקומות בהם הובא כי אף כל ישראל יהרגו במלחמה זו, ויחיו מיד לאחר מכן. ראה.תרגום יונתן במדבר יא, כו “מתנבאין במחנה- שניהם מתנבאים יחד ואומרים הנה מלך עולה מהארץ מגוג באחרית הימים ומכנס כל המלכים וכל העמים ישמעו לו ועורכים מלחמה בארץ ישראל על בני הגלות . . וכולם נהרגים בשריפת נשמה האש היוצאת מתחת כסא הכבוד . . ואחר כך יחיו מתי ישראל

ועכשיו מה עלינו לעשות בכדי להנצל ולשרוד?

לעשות תשובה שלמה וללמוד זוהר הקדוש!

מרן החפץ חיים זצ”ל היה אומר לבחורים ללמוד זוהר הקדוש, ולסיים הזוהר על הפרשה (ספר הצדיק רבי שלמה) ואמר: “ספר הזוהר ישמור אתכם בחיים” (מפי תלמידו).

והתלמיד הזקן הזה בארצות הברית תלמיד החפץ חיים במושב זקנים וביקש תשובה על שעשה חתונה ונתן בשר, ואחר כך נודע הסיפור במאנסי איך שאחד שקראו לו צדיק, והאכיל נבילות וטריפות וידוע הסיפור, והתלמיד של החפץ חיים לא נגע בבשר כל ימיו בארצות הברית בגלל שהחפץ חיים הזהיר מאוד וכתוב בספרו נדחי ישראל שאין כמעט בשר כשר בעולם בגלל השחיטה והניקור, הסיפור הוא באריכות.

אבל עכשיו היה חתונה של נין ושילם החתונה, ונודע הדבר וכולם הכשירו את הכלים, ואני נכשלתי לתת בשר טריפה לכל האורחים בהחתונה, ואני מבקש תשובה על זה?

ובגלל החפץ חיים הזה בספרו נדחי ישראל ודבר בעיתו [שעדיין אני באמצע הסידור לדפוס], נלחמתי כל ימי חיי על הכשרות אחר שראיתי מה הולך בעולם, והדפסתי לפני כחמישים שנה לערך 10 ספרים מהחפץ חיים עשרות אלפים על טהרת המשפחה ואהבת ישראל ונדחי ישראל, ועל גילוח הזקן ועוד.

הזוהר הקדוש נקרא תיבת נח (זוהר בהעלותך) שאליו נכנס לתפוס מחסה בימים הקשים שלפנינו, עליו נאמר: “כל הבן הילוד – היאורה תשליכהו” היאורה מלשון אור, אור בגימטריא רז, רזי התורה (תיקוני זוהר, תיקון כא).

מורי ורבותי אנחנו אומרים בתפילת כתר הן גאלתי אתכם אחרית כראשית, המדרש אומר שכל מה שקרה במצרים יקרא באחרית הימים, ובמצרים היו שלשת ימי אפילה ומתו כל היהודים שלא האמינו בה’

וכך אומר הזוהר הקדוש שיהיה 15 ימי אפילה, ולהינצל מזה זה רק על ידי לימוד הזוהר הקדוש בכל יום.

ילקוט שמעוני שמות – פרק ז – רמז קפב

וכל מכות שהביא הקב”ה על המצריים הוא עתיד להביא אותם שנאמר כאשר שמע למצרים יחילו כשמע צור,

במצרים הביא עליהם מכת דם אף לעתיד,

כן שנאמר ונתתי מופתים בשמים ובארץ דם ואש, במצרים הביא עליהם צפרדעים שהיה קולן קשה אף לעתיד כן שנאמר קול שאון מעיר,

במצרים הביא עליהן כנים אף לעתיד כן, ונהפכו נחליה לזפת ועפרה לגפרית ואין עפר אלא כנים כמה דאת אמר והך את עפר הארץ.

במצרים הביא עליהם ערוב אף לעתיד כן, (ישעיה פרק לד יא) וִירֵשׁוּהָ קָאַת וְקִפּוֹד,

במצרים הביא עליהם דבר אף לעתיד כן שנאמר ונשפטתי אתו בדבר וגו’,

במצרים הביא עליהם שחין אף לעתיד כן שנאמר וזאת תהיה המגפה וגו’ המק בשרו,

והתרגום יונתן בפרשת בהעלותך מביא והמק בשרו וזה פצצת אטום,  כידוע.

במצרים הביא עליהם ברד אף לעתיד כן שנאמר וגשם שוטף ואבני אלגביש,

במצרים הביא עליהם ארבה אף לעתיד כן שנאמר

(יחזקאל פרק לט יז) וְאַתָּה בֶן אָדָם כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יֱהוִֹה אֱמֹר לְצִפּוֹר כָּל כָּנָף וּלְכֹל חַיַּת הַשָּׂדֶה הִקָּבְצוּ וָבֹאוּ הֵאָסְפוּ מִסָּבִיב עַל זִבְחִי אֲשֶׁר אֲנִי זֹבֵחַ לָכֶם זֶבַח גָּדוֹל עַל הָרֵי יִשְׂרָאֵל וַאֲכַלְתֶּם בָּשָׂר וּשְׁתִיתֶם דָּם.

במצרים הביא עליהם חושך אף לעתיד כן שנאמר

(ישעיה פרק לד יא) וְנָטָה עָלֶיהָ קַו תֹהוּ וְאַבְנֵי בֹהוּ.

במצרים נגף בכורים אף לעתיד כן שנאמר שמה נסיכי צפון, ר’ מאיר אומר וירדו ראמים עמם וירדו רמים עמם, מה במצרים משפרע מאלהיהם אחר כך מהם אף לעתיד משפרע משר שלהם אחר כך הוא פורע מהן, שנאמר והיה ביום ההוא יפקוד ה’ על צבא המרום במרום ואחר כך על מלכי האדמה באדמה, עכ”ל המדרש.

כן כן הכל מה שכתוב בספרים אין מצב שלא יתקיים – אבל אחר כל מה שכתוב בתורת משה רבנו מה שצריך להיות לפני ביאת המשיח, נתנו לנו אליהו הנביא משה רבנו ורבי שמעון בר יוחאי והרמח”ל והגר”א ע”ה עצה מה לעשות להינצל מכל אלו הצרות הגדולות שצריך להתקיים ולהינצל ממלחמת גוג ומגוג רק דבר קטן תלמד דקה שתיים ושלש זוהר הקדוש בכל יום, וכך תנצל בוודאי [כן הם הבטיחו – ומי שמאמין להם ועושים מה שאמרו הם ינצלו בוודאי] מכל אלו הצרות העתידים לבוא, כמו שמשה רבנו מבטיח בספר הזוהר ניגאל ברחמים.

קול קורא

שופר הגאולה

ועכשיו נקרא לכם את שופר הגאולה מה שדרש האדמו”ר מהאלמין

לְכֶנֶס בכותל המערבי ביום חמישי ערב ר”ח מנחם אב

בשעה 18:00 אחר הצהרים.

בעזרת השם יהיה שידור חי ברדיו 2000 וכל יהודי בכל העולם יצטרף ביחד ויגידו את ה4 תיקוני הזוהר – פתח אליהו הנביא זכור לטוב – תיקון ל’ – תיקון מ”ג – תיקון מ”ח, וזכות וכח הציבור הגדול יעמוד לכלל ישראל לישועה ורחמים ולגאולה בקרוב אמן.

ברשות הרבנים הגאונים הצדיקים וברשות כל קהל הקדוש הזה

נודה להקדוש ברוך בלשון הפסוק:

זֶה הַיּוֹם עָשָׂה יְהֹוָה נָגִילָה וְנִשְׂמְחָה בוֹ:

בָּרוּכים הַבָּאים בְּשֵׁם ה’ בֵּרַכְנוּכֶם מִבֵּית ה’:

הוֹדוּ לַיהֹוָה כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ, שזכינו להתאסף כאן במקום שלא זזה השכינה מעולם כמו שכתוב בזוהר הקדוש (שמות ה.),

תָּשׁוּרִי מֵרֹאשׁ אֲמָנָה – מִמְּקוֹם בֵּית הַמִּקְדָּשׁ שֶׁלְּמַעְלָה וּמִמְּקוֹם בֵּית הַמִּקְדָּשׁ שֶׁלְּמַטָּה. שֶׁאָמַר רַבִּי יְהוּדָה, מֵעוֹלָם לֹא זָזָה שְׁכִינָה מִכֹּתֶל הַמַּעֲרָבִי שֶׁל בֵּית הַמִּקְדָּשׁ, שֶׁכָּתוּב (שיר ב) הִנֵּה זֶה עוֹמֵד אַחַת כָּתְלֵנוּ, וְהוּא רֹאשׁ אֲמָנָה לְכָל הָעוֹלָם.

התכנית שנאמר כולנו ביחד את ארבעת התיקונים שנדפס בספר זוהר המגן

ובזוהר הקדוש פרשת תרומה (זוהר דף קכ”ט ע”א וע”ב) מובא, ש”לשון הקודש – השכינה מתחברת בה”, ואילו לשון ארמית היא לשון הסטרא אחרא, [וזה דברי הזוהר בלָשׁוֹן הַקֹודֶש]: כִּי הַשְּׁכִינָה מִתְחַבֶּרֶת עִם לְשׁוֹן הַקֹּדֶשׁ [וּמִתְחַבֶּרֶת עִם הַיְּהוּדִי הָאוֹמֵר בְּלָשׁוֹן הַקֹודֶש (רמ”ק ורבי אברהם גלאנטי)], וּלְכָל קְדֻשָּׁה שֶׁהַשְּׁכִינָה בָּאָה, אֵין זֶה אֶלָּא בַּעֲשָׂרָה, שֶׁכָּתוּב (ויקרא כב) וְנִקְדַּשְׁתִּי בְּתוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְגוֹ’. בְּנֵי יִשְׂרָאֵל הֵם לְשׁוֹן הַקֹּדֶשׁ וַדַּאי, וְלֹא שְׁאָר עַמִּים שֶׁיֵּשׁ לָהֶם לָשׁוֹן אַחֶרֶת.

והכסא מלך בהתיקוני זוהר כותב שאם יזכה להבין מאמר אחד בזוהר הקדוש יזכה לשבת ראשונה במלכותא דרקיע. ובגלל זה העתקנו את התיקונים בלשון הקודש שכולם מבינים, כדי שנזכה כולנו להתחבר להשכינה הקדושה ולהבין את מאמרי הזוהר, ובכך נזכה לשבת ראשונה במלכותא דרקיע. והשדי חמד הקדוש זיע”א כותב שרבי שמעון בר יוחאי כתב את הזוהר בלשון הקודש שהוא לשון הקב”ה כמבואר בזוהר הקדוש פרשת נח.

ורבי שמעון בן יוחאי פוסק בתיקון מ”ג, שמי שלא לומד זוהר לא שומעים לא התפילה ולא השמע ישראל, ועכשיו שנקרא ביחד את התיקונים בלשון הקודש, יתגלו לכם איך שהתפילות והשמע ישראל מתקבלות, רק על ידי שמקדימים דקה לימוד זוהר הקדוש לפני התפילה כמו שהזהירו אותנו כל תלמידי בעל שם טוב הקדושים זיע”א לומר פתח אליהו הנביא זכור לטוב לפני התפילה.

ידוע שבעל הסולם זיע”א רצה להציל את ה 6 מיליון יהודים על ידי לימוד הזוהר הקדוש, הלך לרבנים ואמר להם שיש גזירה בשמים ויכולים לבטל את זה אם כל אחד ילמד כמה דקות זוהר הקדוש בכל יום, וכמו כן לפני 90 שנה יצאן כל גדולי ישראל הבד”ץ עדה החרדית מרבי יוסף חיים זוננפעלד וכל הצדיקים דאז ובקשו שיעשו אלף סיומי זוהר לבטל את הגזירה הנוראה המאיימת על עם ישראל, ולא שמעו בקולם, וזה עלה לנו 6 מיליון קרבנות.

וכשהיטלער ימ”ש הגיע קרוב לארץ ישראל, אמר בעל הסולם זצ”ל שאי אפשר לנצח את השונא הזה רק אם נדפיס את הזוהר בלשון הקודש, כדי שיבינו כולם, וכך היה כשיצא לאור הספר הראשון תיכף היה לו מפלה. וכך ב4 מלחמות האחרונות כאן בעשר שנים האחרונים ניצחנו והפסיקו המלחמות על ידי שהדפסנו את הזוהר הקדוש וחילקנו לכל ארץ ישראל, וכל הניסים שהיו בארבעת המלחמות נספר באריכות אחרי הלימוד בע”ה בל”נ.

 שמחת הקדוש ברוך הוא עם לומדי הזוהר הקדוש בכותל מערבי הַסּוֹעֲדִים אֶת הַשְּׁכִינָה וְנִקְרָאִים שָׂרֵי נַפְתָּלִי (מד”ר שיה”ש פרשה ח’ פסקה טז, זוהר ח”ב דף קכ.).

שמחת משה רבנו ורבי שמעון בר יוחאי עִם לוֹמְדֵי הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ שבאים לכותל המערבי שלא זזה שכינה ממנו מעולם (זוהר שמות) לשמוע איך שמקיימים ולומדים תורתם

שִׂמְחַת הָרַשְׁבִּ”י עִם לוֹמְדֵי הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ:

יְהוּדִים יְקָרִים: בּוֹאוּ לְעֶזְרַת ה’ בַּגִּבּוֹרִים, לְמַעַן הַקִים הַשְּׁכִינָה הַקְּדוֹשָׁה מֵעַפְרָא, וְלִזְכּוֹת שמשה רבנו וֶהָרַשְׁבִּ”י הַקָּדוֹשׁ לומדים יחד אתנו. כל האומרים התיקונים בזוהר המגן יזכו להיכנס לתיבת נח (זוהר חדש יתרו מ”ג:), להינצל ממלחמת גוג ומגוג, ויזכו לִזְכֻיּוֹת עֲצוּמוֹת.

זְכוֹר! הָרַשְׁבִּ”י נִקְרָא שַׁבָּת, (אִדְּרָא) ובשעת לימוד תורתו נִמְצֵאת נִשְׁמָתוֹ עִם כָּל אֶחָד וְאֶחָד, ומלמד זכות משפיע רחמים וזוכים לסוכת מגן של הרשב”י. בּוֹאוּ כֻּלָּנוּ וְנַעֲשֶׂה רְצוֹנוֹ, וְנִלְמַד תּוֹרָתוֹ, (גִּיטִין סז). וְהָרַשְׁבִּ”י ע”ה יַמְלִיץ עָלֵינוּ זְכוּת, וְכָּךְ תַּעֲלֶה תְּפִלָּתֵינוּ לְרָצוֹן לִפְנֵי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא.

כמה שווה הלימוד הזה שאנחנו לומדים עכשיו כעשר דקות

כמה שווה דקה אחת לימוד הזוהר הקדוש

זְכוֹר! דַּקָּה אַחַת לִמּוּד זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ (בְּחוֹל) הוּא כְּמוֹ שִׁשָּׁה יָמִים של לימוד הפשט, [על פי כסא מלך על התיקוני זוהר תיקון מ”ג אות ד’ שהובא בכף החיים סימן קנ”ה ס”ק י”ב, וז”ל: דלימוד הקבלה תועיל שעה אחת יותר משנה בלימוד הפשט, עכ”ל, שנה 355 יום לחלק ל60 דקות שבשעה, יוצא כששה ימים לדקה], וּבְמִנְיַן כָּפוּל אֶלֶף (זוֹהַ”ק וַיֵּצֵא) = 6000 יָמִים לִמּוּד תּוֹרַת הַפְּשַׁט, וּבְצַעַר כָּפוּל מֵאָה = 600,000 יָמִים, וּבְשִׂמְחָה כָּפוּל 1000 = 600 מִלְיוֹן יָמִים שֶׁל תּוֹרַת הַפְּשַׁט. וּבְשַׁבָּת עוֹד כָּפוּל אֶלֶף, = 600 מִילְיַארְד יָמִים תּוֹרַת הַפְּשַׁט. (כִּסֵּא מֶלֶךְ, הָרֵי”חַ הַטּוֹב, אוֹרְחוֹת צַדִּיקִים, אָבוֹת דְר’ נָתָן). וְאִם זֶה בִּירוּשָׁלַיִם עוֹד כָּפוּל 10 (בָּבָּא סָאלִי) יוֹצֵא 6,000,000,000,000 = שֵׁשׁ טְרִילְיַארְד יָמִים תּוֹרַת הַפְּשַׁט. וְאִם זֶה בַּכֹּתֶל הַמַּעֲרָבִי עוֹד כָּפוּל 1000 (זוֹהַר וַיֵּצֵא, תיקו”ז), שש קוואדריליון 6,000,000,000,000,000,.

זְכוֹר! הַמְאַרְגֵּן שֶׁיִּלְמְדוּ דַּקָּה אַחַת מְקַבֵּל שָׂכָר כְּנֶגֶד כֻּלָּם וּכְנֶגֶד כָּל הַיְהוּדִים. כָּל מִי שֶׁיֵּשׁ לוֹ מֹחַ בְּקָדְקָדוֹ יִתְפֹּס לִהְיוֹת הָרִאשׁוֹן לְאַרְגֵּן הַמִּנְיָן וִיקַבֵּל שָׂכָר כְּנֶגֶד כֻּלָּם. תֶּן דַּעְתְּךָ, כִּי בְּדַקָּה אַחַת שֶׁל לִמּוּד הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ אַחֲרֵי הַתְּפִלָּה, אַתָּה זוֹכֶה לְעוֹלָמוֹת נֶצַח, “עַיִן לֹא רָאָתָה אֱלֹקִים זוּלָתְךָ יַעֲשֶׂה לִמְחַכֵּה לוֹ”. – ואם זה עשר דקות הכל ב10 – ששים קוואדריליון 60,000,000,000,000,000. – הרשב”י נקרא שבת (אדרא), ובשבת הכל כפול אלף, לכן היות ורבי שמעון בר יוחאי יושב בגוון (אור החמה), הכל כפול אלף, ששים [QUINTILLION] קווין טיליון 60,000,000,000,000,000,000. – כָּל אֶחָד וְאֶחָד מֵהַלּוֹמְדִים מְקַבֵּל אֶת הַשָּׂכָר וְהַזְּכֻיּוֹת שֶׁל כ13.5 מיליון יהודים שיש בכל העולם (ספר חסידים, וְעוֹד), יוצא:

8.1e+26 exponent עקספוננט. – כָּל אֶחָד וְאֶחָד מֵהַלּוֹמְדִים מְקַבֵּל אֶת הַשָּׂכָר וְהַזְּכֻיּוֹת שֶׁל כָּל מיליוני היהודים לוֹמְדֵי ארבעה תיקוני זוהר בספר זוהר המגן (ספר חסידים, וְעוֹד). זְמַן לִמּוּד הַתִּקּוּנים הוּא כעשר דקות.

יהודים יקרים אנו בדור אחרון של גאולה, דור שמקדם את ימות המשיח, ואין תרופה גדולה לדורינו ולכל תחלואינו וקבלת תפילתינו מאשר לימוד הזהר הקדוש, כי הזהר הקדוש הוא כתיבת נח.

קְרִיאָה קְדוֹשָׁה לְאַחֵינוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל

אָנָּא חוּסוּ עַל הַשְּׁכִינָה הַקְּדוֹשָׁה הַנִּמְצֵאת בַּגָּלוּת, וְהַקְדִישׁוּ דַּקָּה אַחַת אַחֲרֵי כָּל תְּפִלָּה, וְלִמְּדוּ זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ בְּצִבּוּר, וְאַחַר כָּךְ תֹּאמְרוּ קַדִּישׁ עַל יִשְׂרָאֵל, לְזִיכּוּי כָּל נִשְׁמוֹת יִשְׂרָאֵל, שזה התיקון הנפטרים הכי גבוה [מנחת יהודה למהר”י פתייא זיע”א] כִּי הַלִּמּוּד הַמּוּעָט הַזֶּה עַתָּה, חָשׁוּב בַּשָּׁמַיִם יוֹתֵר מֵהַקְרָבַת כָּל אֵילֵי נְבָיוֹת בִּזְמַן שֶׁבֵּית הַמִּקְדָּשׁ הָיָה קַיָּם (תַּלְמִידֵי הָאֲרִיזַ”ל). עַל כֵּן כָּל אַדְמוֹ”ר, רֹאשׁ יְשִׁיבָה, רַב עִיר, רַב שְׁכוּנָה, רַב בֵּיהַמֶ”ד, מַגִּיד שִׁעוּר שֶׁל דַּף הַיּוֹמִי, מְלַמֵּד תִּינוֹקוֹת שֶׁל בֵּית רַבָּן טְהוֹרִים, יִקַּח בְּחֶשְׁבּוֹן אֵיזֶה נַחַת רוּחַ הוּא יָכוֹל לַעֲשׂוֹת לַהַקָּבָּ”ה, וּלְהַצִּיל אֶת עַם יִשְׂרָאֵל מִכָּל הַצָּרוֹת בְּלָמְּדוֹ זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ דַּקָּה אַחַת עִם הַצִּבּוּר, וְכָךְ, כָּל עַם יִשְׂרָאֵל יִכָּנְסוּ בְּתֵבַת נֹחַ, וְיִנָּצְלוּ מִמִּלְחֶמֶת גּוֹג וּמָגוֹג, כְּמוֹ שֶׁכָּתַב הַזוֹהַ”ק, רַבִּי חַיִּים וִויטָאל, וְהָרַמְחַ”ל זְיָ”ע, ועי”ע אוֹר הַזּוֹהַר.

יְהוּדִים יְקָרִים: בּוֹאוּ לְעֶזְרַת ה’ בַּגִּבּוֹרִים, לְמַעַן הַקִים הַשְּׁכִינָה הַקְּדוֹשָׁה מֵעַפְרָא, וְלִזְכּוֹת שֶׁהָרַשְׁבִּ”י הַקָּדוֹשׁ יָדוּר בֵּינֵינוּ. אָנוּ רוֹצִים בִּדְחִיפוּת לְהַדְפִּיס מִילְיוֹן עֳתָקִים שֶׁל זוהר המגן, לזכות לתיבת נח (זוהר חדש יתרו מ”ג:), להינצל ממלחמת גוג ומגוג, דחוף, והרצים יצאו דחופים בדבר המלך לטובה. הַמְעוּנְיָן לְהִשְׁתַּתֵּף וְלִזְכּוֹת לִזְכֻיּוֹת עֲצוּמוֹת “עַיִן לֹא רָאֲתָה אֱלֹקִים זוּלָתֶךָ. – בואו ונתאחד בלימוד הזוהר הקדוש ועל ידי זה יקויים בנו הבטחת משה רבנו והרשב”י ע”ה: בספר הזוהר יצאו מהגלות ברחמים, בב”א.

עד כאן לשון הקול קורא,

ועכשיו שנתעוררתי מאוד שקראתי לפניכם כאן אני מקוה להתפלל להשם יתברך שיחונן אותי לעשות משהוא דבר גדול על קירוב הגאולה בעזרת ה’.

שבוע טוב לכל שומעי קו הגאולה, אני מקוה שבזכות קו הגאולה שמפרסמים את הגאולה ומצפים לביאתו בוודאי נזכה בקרוב לביאת המשיח כמו ששמעתי כמה פעמים ממרן רבי חיים קניבסקי שליט”א שאומר לאנשים לא לצאת לחוץ לארץ כי משיח בפתח וכבר כאן רק צריך להתגלות, ולפי מה שהמדרש אומר משה הוא גואל ראשון וגואל אחרון אז הוא בוודאי כאן שכתוב בכתבי האריז”ל,

וכתב בזוהר הקדוש ” תיקוני הזוהר-תקונא שתין ותשעה -דף קיב ע”א וְהִתְפַּשְּׁטוּתוֹ הִיא בְּכָל דּוֹר וָדוֹר “.

השם יתברך יעזור שנזכה להגאולה שלימה בב”א

[1] זה המדרש (תהילים מזמור קיח: כל גוים סבבוני, ג’ פעמים עתיד גוג ומגוג לעלות לירושלים כדרך שעלה סנחריב לארץ ישראל, וכדרך שעלה נבוכדנצר לירושלים ג’ פעמים, פעם ראשונה הוא אומר כל גוים סבבוני, שהוא עתיד לכנוס את כל העולם ולהעלותם לירושלים, שנאמר (זכריה י”ד) ונאספו אליו גוים רבים והמה פרוכין, לכך נאמר בשם ה’ כי אמילם. פעם שניה הוא אומר סבוני גם סבבוני, שהוא עתיד להרגיש כל האומות ולהעלותם לירושלים, שנאמר (תהלים ב’) למה רגשו גוים והם פרוכין, לכן נאמר בשם ה’ כי אמילם. פעם שלישית אומר סבוני כדבורים, שהוא עתיד לפרוש דוגמניות על כל המדינות להוציא כרוזות, כמא דאמר קדשו מלחמה וכל הפרשה והמה פרוכין, לכך נאמר בשם ה’ כי אמילם.

דבר אחר כל גוים סבבוני, שהוא עתיד להכניס כל אומות העולם להעלות לירושלים, וישראל מתייראים ממנו, באותה שעה אומר להם הקב”ה, (ישעיה מ”א) אל תיראי תולעת יעקב, סבוני גם סבבוני, שהוא עתיד לתפוס שבט יהודה ולאסור אותן, וכסבורין למסור כל אחד ואחד לשונאים שלו, ויאמרו יבואו אחינו וישלטו בנו, ולא ישלטו בנו שונאינו, שנאמר (זכריה י”ב) ואמרו אלופי יהודה בלבם, והקב”ה עושה להם נסים ומפיל שונאיהם לפניהם…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*