logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

חוצב להבות אש- דרשת האדמו”ר מהאלמין ערב שבת קודש -פרשת חיי שרה – למה יש שריפות?- בגלל מפורסמים ועשירים של שקר!

חוצב להבות אש- דרשת האדמו”ר מהאלמין ערב שבת קודש -פרשת חיי שרה – דרשת האדמו”ר מהאלמין בגלל מפורסמים של שקר!

 

new.zohar-1.com/mefursamei-hasheker..mp4

בעזהשי”ת

שלום וכל טוב לכל מאזיני סוד החשמל ה’ עליהם יחיו

כאן מדבר האדמו”ר מהאלמין מהעיר בית שמש

אשריכם שאתם זוכים לשמוע את הקו הזה בו מדברים דבורי קודש של פנימיות התורה וצפייה לגאולה

יש כאן גם עולם הזה להתענג על ה’ וגם שותפות של רבים שעושים את הדבר החשוב ביותר להביא את הגאולה באחישנה ברחמים

יש לי שאלה שאני רוצה להפנות לאלו שזכו לתמוך בתורה ולהחזיק כוללים ולומדי תורה

הגמרא בבא בתרא דף י עמוד ב’ מספרת על יוסף בנו של רבי יהושע בן לוי שהיה בגן עדן וחזר ושאל אותו אביו רבי יהושע בן לוי מה ראית שם והוא אמר  עוֹלָם הָפוּךְ רָאִיתִי עֶלְיוֹנִים לְמַטָּה וְתַחְתוֹנִים לְמַעְלָה.

אָמַר לו אביו, עוֹלָם בָּרוּר רָאִיתָ.

והמשיך ושאל וְאַנָן הֵיכִי  חַזִתִינָן? איך אנחנו שם

וענה הבן כִּי הֵיכֵי דְּחַשְׁבִינָן הָכָא חַשְׁבִינָן הָתָם. שאנחנו חשובים בשני המקומות

והוסיף ואמר וְשָׁמַעְתִּי שֶׁהָיוּ אוֹמְרִים, אַשְׁרֵי מִי שֶׁבָּא לְכָאן וְתַלְמוּדוֹ בְיָדוֹ.

ואני שואל בשלמא בענין הרבנים קשה באמת לדעת מי צדיק אמיתי ומי לא, וכשבאים למעלה בגן עדן רואים שאמנם יש צדיקים שחשובים בשני המקומות, אבל על הרבה רבנים נאמר עוֹלָם הָפוּךְ רָאִיתִי עֶלְיוֹנִים לְמַטָּה וְתַחְתוֹנִים לְמַעְלָה.

אבל מהגמרא משמע שהוא מדבר גם על העשירים והנכבדים שגם עליהם עוֹלָם הָפוּךְ רָאִיתִי עֶלְיוֹנִים לְמַטָּה וְתַחְתוֹנִים לְמַעְלָה.

והעשירים כאן הם העניים שם, והעניים כאן הם העשירים שם.

וכאן באה הקושיא הגדולה, הרי רוב העשירים שחשובים כאן הם אלו שתומכים בתורה ביד רחבה, ומדוע הם נענשים להיות למעלה עניים.

והתשובה לעניות דעתי פשוטה:

אפתח בסיפור שסיפר אחד מראשי הכוללים הגדולים שיש לו גם כולל ללומדי קבלה, הוא אמר שכשהוא נוסע לחו”ל להביא כסף הוא לא מזכיר את הכולל קבלה, כי רוב העשירים לא אוהבים לתמוך בזה, ועל כן הוא מזכיר רק את הכוללים של לימוד הנגלה.

וכפי שרואים בחוש שבקושי בקושי יש כוללים ללימוד פנימיות התורה ורוב הכוללים לומדים נגלה.

ואף שדורינו התברך בכוללים של לימוד נגלה בכל המקצועות, אורח חיים יורה דעה חושן משפט אבן העזר וטהרות וקדשים וכו’ וכו’ אבל קבלה בקושי בקושי.

והסיבה המרכזית תלויה בבעלי המאה שהם בעלי הדעה כידוע וכיון שהם לא אוהבים את לימוד הקבלה בלשון המעטה הלימוד הזה לא נכנס כמעט לכוללים אף שיש יחידי סגולה שזכו לתמוך בכוללים שלומדים קבלה.

ושאלתי את עצמי מדוע הלימוד הזה שהוא יותר חשוב לאין ערוך משאר חלקי התורה כפי שנבאר, ובפרט שהיום העסק בספר הזוהר ושאר ספרי הקבלה הוא בגדר פיקוח נפש של עם ישראל, מדוע העשירים כל כך לא אוהבים את זה?

והתשובה פשוטה כיון שהם יודעים שהלימוד הזה יביא את המשיח, ובזמן ביאת המשיח יתקימו דברי הגמרא שעולם הפוך ראיתי, הם חוששים לאבד את מעמדם הנכבד והממון שלהם, ועל כן הם לא מעונינים בכל זה.

ואני שואל את העשירים הנכבדים במחילה מכבודם, האם אתם חושבים שאתם יותר חזקים מהקב”ה? הרי הקב”ה הבטיח שהמשיח יבוא, והוא הבטיח “ומלאה הארץ דעה את ה’” שלימוד הקבלה יתפשט בעולם.

ואני רוצה להסביר לעשירים כמה דברים, קודם כל מדוע העונש על מה שדברנו הוא העניות בעולם הבא, כדברי הגמרא עולם הפוך, ומדוע העניים כאן, יהיו העשירים שם.

בעולם העסקים יש כלל בביזנס צריך לדבר ביזנס, כל איש עסקים יודע שכלל ראשון בביזנס הוא איפה אתה משקיע את הכסף, אם אתה משקיע במקום שעושה רוחים קטנים, בזמן שאתה יכול לעשות רוחים גדולים אתה לא ביזנסמן, ובסוף לא ישאר לך הרבה.

ובכן אני מקריא לכם את דברי בעל ה’עמק המלך’ מגדולי מפרשי הזוהר לפני כמה מאות שנים, כך הוא כותב בספרו ‘מִּקְדָּשׁ מֶלֶךְ’ (תקוני זהר תיקון מ”ג), אִם יִזְכֶּה לִלְמֹד וּלְהָבִין פֵּרוּשׁ מַאֲמָר אֶחָד [בספר הזוהר] יַעֲשֶׂה בוֹ תִּקּוּן לְמַעְלָה בְּשָׁעָה אַחַת מַה שֶּׁלֹּא יַעֲשֶׂה בְּלִמּוּד הַפְּשָׁט שָׁנָה תְּמִימָה. ובתיקון ל’ הוא כותב שגם הלומד קבלה בגירסא בעלמא בלי הבנה כלל, לימוד שעה אחת נחשב כמו חודש ימים בלימוד פשטי התורה.

ואני שואל אתכם הרי אתם בודאי מסכימים שביזנס של העולם הזה עושים בבורסא וכו’, אבל את הביזנס של העולם הבא עושים עם הצדקה שנותנים.

ואם אתה משקיעים בעסקים קטנים שהרווח מועט, אייך אתם מצפים להיות עשירים בעולם הבא.

כלל ראשון בביזנס הוא להשקיע במקום הנכון, שמניב את הרווחים הגבוהים ביותר, ואם אומר לך ה’עמק המלך’ ששעה של לימוד זוהר שווה כמו קרוב לתשע אלף שעות של לימוד פשט, תעשו חשבון פשוט של ביזנס כמה אתם מפסידים.

ועכשיו גם מובן מדוע העניים הם עשירים למעלה, כי מהם לא תובעים הרבה ולא עושים איתם חשבון מדוע הרווחתם כל כך קצת בזמן שיכלתם להרויח הרבה.

והרי בברכת התורה אתם אומרים לעסוק בדברי תורה, כמו עסק שמחשבים איך להוציא את המקסימום מהתורה שהיא הסחורה הנצחית והאמיתית של כולנו.

ועכשיו אני חוזר לאותם עשירים שחושבים שמפחדים מהגאולה כי אולי הם יאבדו את עשירותם וכבודם, למה הם דומים: לאותו אחד שיודע בוודאות שהחברה שלו עומדת לפשוט רגל, אם הוא מוציא כסף שיש לו ממקום אחר וקונה את המניות של עצמו כדי שהחברה שלו לא תפשוט רגל מיד רק בעוד כמה חודשים, מה נאמר עליו טיפש שבטפשים, לא רק שאתה מפסיד את החברה הזאת שפושטת רגל, אתה מפסיד עוד כספים כדי לדחות את הפורענות.

במקום לחשוב איך אתה משקיע במקום הנכון, אתה הולך לתהום הבטוח ומרויח קצת זמן.

על כן אני קורא לכל מחזיקי הכוללים ותומכי התורה בקריאה של הרגע האחרון לפני שאנו עוברים למצב של עולם הפוך, שעומד להתגלות בביאת המשיח בכל רגע, תצילו את הביזנס הנצחי שלכם, ותדאגו שבכוללים שאתם תומכים בהם ילמדו לפחות כמה דקות זוהר כל יום כדי שתשארו עשירים גם בעולם הבא.

ואם הראש כולל לא מוכן, איך צורך לריב איתו תפתחו כולל ערב, או כולל שישי שבת, וכדומה שילמדו אברכים בספר הזוהר הקדוש ותצילו את הממון שלכם בעולם הבא.

אין ספק שכשמשיח צדקינו יבוא הוא יכבד ויוקיר את העשירים שדאגו לזרז את ביאתו, ולא את אלו שיכלו לזרז ולא זירזו.

אני מדבר בלשון עדינה מחמת כבודכם, ומאחל לכם הצלחה בביזנס בעולם הזה ובעולם הבא.

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*