logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

שיר חדש: ואפילו בהסתרה – זוהר הקדוש- מפעל זוהר העולמי

רשבי עם אור בקצה המנהרה

 להורדה : ואפילו בהסתרה- שיר חדש הכותל המערבי

 

שיר חדש: ואפילו בהסתרה – זוהר הקדוש

הקדמה:y1ksCQ

 

משה רבינו אומר:

בספרא דא יפקון מגלותא

בספרא דא יפקון מגלותא

ורבי שמעון אומר:

א.  "לִמְדוּ תּוֹרָתִי"  "לִמְדוּ תּוֹרָתִי" בספרא דא יפקון מגלותא

כולנו כולנו קוראים ביחד ומסיימים! זוהר הקדוש של עם ישראל

ב ' פעמים

ב.   אוי אוי אוי כולנו כולנו קוראים ביחד ומסיימים!

זוהר הקדוש הקדוש הקדוש

כולנו כולנו קוראים ביחד ומסיימים!

זוהר הקדוש של עם ישראל

ב' פעמים

א.  ואפילו בהסתרה שבתוך ההסתרה כולנו קוראים ומסיימים! זוהר הקדוש של עם ישראל

ב' פעמים

ב. אוי אוי  אוי גם מאחורי הדברים הקשים העומדים עליך אני קורא אני קורא אני קורא

גם מאחורי הדברים הקשים העומדים עליך אני קורא זוהר הקדוש של עם ישראל

ב' פעמים.

* * *

אמר רבי עקיבא:

א.  כולנו כולנו קוראים ביחד ומסיימים,

זוהר הקדוש של עם22222

תראל

ב' פעמים

ב.   כולנו כולנו קוראים ביחד ומסיימים,

זוהר הקדוש של עם ישראל

ב' פעמים

ג.    כולנו כולנו קוראים ביחד ומסיימים,

זוהר הקדוש של עם ישראל.

ב' פעמים

 

אשריכם אשריכם אשריכם ישראל

אשריכם אשריכם אשריכם ישראל

ב' פעמים

► הפעל הכל

 

ב"ה

השיר והשבח לחי עולמים

השיר ו"אפילו בהסתרהשכבש את העולם – ניגונו   מפיח  תקוה  בלבבות  אנשים, מפיג ומפורר  את בדידות כאבם,  ובכוח אמונת לבבם   תפילתם בוקעת שחקים,  מאירה שמי השמים והארץ, ממלאת  שמחה גדולה את  העליונים התחתונים ובכך עושים דירה לו ית' בתחתונים,  המזרזת  את ביאת משיח צדקנו!!!

האדמו"ר מהאלמין יושב עם נכדיו בשבת קודש פרשת וְהָיָה עֵקֶב תִּשְׁמְעוּן אֵת הַמִּשְׁפָּטִים הָאֵלֶּה וּשְׁמַרְתֶּם וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם וְשָׁמַר ה' אֱלֹקֶיךָ לְךָ אֶת הַבְּרִית וְאֶת הַחֶסֶד אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַאֲבֹתֶיךָ:

אין והיה אלא לשון שמחה – עקב: הביאור בעקבתא דמשיחא (כתבי האריז"ל), תשמעון את השיר הגדול הזה שחיבר בן אחי הגה"צ רבי חיים אליעזר שליט"א, בנו החשוב ר' ישעיה גרוס ושותפו ר' יואלי קליין ור' חזקי גליק שליט"א – וכבש את העולם החרדי – כעת הולכים לכבוש את כל העולם

 –האדמו"ר אומר לנכדיו : עכשיו בע"ה נעשה ניגון חדש שעל ידי הניגון הזה כל ישראל יזכו להגאולה ולהיכנס בתיבת נח של הרשב"י ולהינצל ממלחמת גוג ומגוג!

הנכד שואל: איך סבא חושב שבניגון הזה באמת נזכה לזה?

התשובה:

מהי התכלית?, כל אומן ומוזיקאי מחבר ומלחין, יוזמן לקבל  את השירים  החדשים של הזוהר הקדוש ולהוציא לכל העולם שירים ומנגינות שיעוררו  את  לב כל כלל ישראל .

מוצע רעיון לערוך  תחרות יוצרים ומוזיקאים, שיכתבו וילחינו שירים ומנגינות  שונות על הזוהר הקדוש, ואנחנו נשמיעם, ונפרסם אותם ברבים.

כל מי שבשעה טובה עורך חתונה, או שמחה יבקש מהזמר שישיר את הניגון הזה עם כל להקתו – או כעין זה, וכן בכל השמחות – זה הניגון שמשיח ישיר בקרוב ממש בגאולת עם ישראל, אז אנחנו כולנו נשיר עם משיח ביחד – וכל הזמרים שיעוררו את הציבור עם הניגונים האלו יזכו גם לשיר עם משיח ביחד –

בניגון הזה נקשר את רבנו נחמן לרבי שמעון בן יוחאי ע"ה ובניגון הזה נביא את המשיח – שישיר שיר זה.

הזוהר המתורגם – הקדמת ספר הזוהר-(דף ד: ):

… בֵּין כָּךְ שָׁמַע קוֹל שֶׁאוֹמֵר: פַּנּוּ מָקוֹם, פַּנּוּ מָקוֹם, שֶׁהִנֵּה הַמֶּלֶךְ הַמָּשִׁיחַ בָּא לִישִׁיבַת רַבִּי שִׁמְעוֹן, הֱיוֹת שֶׁכָּל הַצַּדִּיקִים שֶׁשָּׁם וְרָאשֵׁי הַיְשִׁיבָה, וְאוֹתָן יְשִׁיבוֹת שֶׁשָּׁם הֵן רְשׁוּמוֹת, וְכָל אוֹתָם חֲבֵרִים שֶׁבְּכָל יְשִׁיבָה עוֹלִים מֵהַיְשִׁיבָה שֶׁל כָּאן לִישִׁיבַת הָרָקִיעַ, וְהַמָּשִׁיחַ בָּא בְּכָל אוֹתָן הַיְשִׁיבוֹת וְחוֹתֵם תּוֹרָה מִפִּי הַחֲכָמִים. וּבְאוֹתָהּ הַשָּׁעָה בָּא הַמָּשִׁיחַ מִתְעַטֵּר [נ"א: מראש] מֵרֵיחוֹת הַיְשִׁיבוֹת בַּעֲטָרוֹת עֶלְיוֹנוֹת.

בְּאוֹתָהּ שָׁעָה קָמוּ כָּל אוֹתָם הַחֲבֵרִים, וְקָם רַבִּי שִׁמְעוֹן, וְהָיָה עוֹלֶה אוֹרוֹ עַד רוּם [הרקיע]. אָמַר לוֹ, רַבִּי, אַשְׁרֶיךְ שֶׁתּוֹרָתְךְ עוֹלָה בִּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת וְשִׁבְעִים אוֹרוֹת, וְכָל אוֹר וְאוֹר נִפְרָד לְשֵׁשׁ מֵאוֹת וּשְׁלֹשָׁה עָשָׂר טְעָמִים שֶׁעוֹלִים וְרוֹחֲצִים בְּנַהֲרוֹת אֲפַרְסְמוֹן טָהוֹר. וְהַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא מְאַשֵּׁר תּוֹרָה מִישִׁיבָתְךְ, וּמִישִׁיבָתוֹ שֶׁל חִזְקִיָּהוּ מֶלֶךְ יְהוּדָה, וּמִתּוֹךְ יְשִׁיבָתוֹ שֶׁל אֲחִיָּה הַשִּׁילֹנִי. וַאֲנִי לֹא בָאתִי לְאַשֵּׁר מִישִׁיבָתְךְ, אֶלָּא בַּעַל הַכְּנָפַיִם בָּא לְכָאן, שֶׁהֲרֵי יָדַעְתִּי שֶׁלֹּא יִכָּנֵס לְתוֹךְ הַיְשִׁיבוֹת הָאֲחֵרוֹת אֶלָּא לִישִׁיבָתְךְ.

בְּאוֹתָהּ שָׁעָה סִפֵּר לוֹ רַבִּי שִׁמְעוֹן אוֹתָהּ הַשְּׁבוּעָה שֶׁנִּשְׁבַּע בַּעַל הַכְּנָפַיִם. אָז הִזְדַּעֲזַע הַמָּשִׁיחַ וְהֵרִים קוֹלוֹ, וְהִזְדַּעְזְעוּ הָרְקִיעִים, וְהִזְדַּעֲזַע הַיָּם הַגָּדוֹל, וְהִזְדַּעֲזַע הַלִּוְיָתָן, וְחָשַׁב הָעוֹלָם לְהִתְהַפֵּךְ. בֵּין כָּךְ רָאָה אֶת רַבִּי חִיָּיא לְרַגְלֵי רַבִּי שִׁמְעוֹן. אָמַר, מִי נָתַן כָּאן אָדָם שֶׁלָּבוּשׁ מַדֵּי אוֹתוֹ הָעוֹלָם אָמַר לוֹ רַבִּי שִׁמְעוֹן, זֶה הוּא רַבִּי חִיָּיא, הָאוֹר שֶׁל מְאוֹר הַתּוֹרָה. אָמַר לוֹ, יִתְכַּנֵּס הוּא וּבָנָיו וְיִהְיוּ מֵהַיְשִׁיבָה שֶׁלְּךְ. אָמַר רַבִּי שִׁמְעוֹן, זְמַן יִנָּתֵן לוֹ. נָתְנוּ לוֹ זְמַן, וְיָצָא מִשָּׁם מְזֻעְזָע וְעֵינָיו זוֹלְגוֹת דְּמָעוֹת. הִזְדַּעֲזַע רַבִּי חִיָּיא וּבָכָה, וְאָמַר, אַשְׁרֵי חֶלְקָם שֶׁל הַצַּדִּיקִים בְּאוֹתוֹ הָעוֹלָם, וְאַשְׁרֵי חֶלְקוֹ שֶׁל בַּר יוֹחַאי שֶׁזָּכָה לְכָךְ. עָלָיו כָּתוּב (משלי ח) לְהַנְחִיל אֹהֲבַי יֵשׁ וְאֹצְרֹתֵיהֶם אֲמַלֵּא.

וידוע שכל הספר ליקוטי מוהר"ן מתחילים עם הזוהר הקדוש, ומפרשים את הזוהר הקדוש – ועכשיו עם הניגון הזה בעזרת השם נביא את המשיח.

ועל ידי הניגון הזה יתקיים דברי המדרש רבה (פרשה ד', פסקה יא): וערבה לה' מנחת יהודה וירושלים כימי עולם וכשנים קדמוניות הנה אנכי שולח לכם את אליה הנביא לפני בוא יום ה' הגדול והנורא והשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם פן אבוא והכיתי את הארץ חרם (שם) הנני שולח מלאכי ופנה דרך לפני ופתאום יבא אל היכלו האדון אשר אתם מבקשים ומלאך הברית אשר אתם חפצים הנה בא אמר ה' צבאות (זכריה א) לכן כה אמר ה' שבתי לירושלים ברחמים ביתי יבנה בה נאם ה' צבאות וקו ינטה על ירושלים עוד קרא לאמר כה אמר ה' צבאות עוד תפוצנה ערי מטוב ונחם ה' עוד את ציון ובחר עוד בירושלים (שם ט) גילי מאד בת ציון הריעי בת ירושלים הנה מלכך יבוא לך צדיק ונושע הוא עני ורוכב על חמור ועל עיר בן אתונות, עכ"ל המדרש הנ"ל.

מה השיר הזה אומר?

השיר, אם לא ניחשתם, הוא הלהיט העכשווי 'ואפילו בהסתרה', המתנגן בכל מקום, בכל חתונה ובכל 'זיץ' חסידי, עם גרסאות כיסוי שונות ומשונות. שיר שמילותיו לקוחות היישר מצקלונו של הצדיק מאומן: "דער אייבישטער זאגט אונז: (- הקדוש ברוך אומר לנו:) קינדערלך (- ילדים): 'ואנכי הסתר אסתיר פני ביום ההוא'. אבער דער רבי זאגט (-אבל הרבי אומר): ואפילו בהסתרה שבתוך ההסתרה, בוודאי גם שם נמצא השם יתברך. גם מאחורי הדברים הקשים העוברים עליך אני עומד". המילים הטעונות הללו לבדן, יכולות לסחוף כל אדם; כשמצטרף אליהן הלחן המתאים, אי אפשר לעמוד בפניהן.

מה שמרתק בסיפור הזה, הוא שהמילים הינן באופן מובהק של רבי נחמן, וניתן לראות בהן את אחד היסודות לשיטתו וגישתו בעבודת השם, אך הן יוצאות לא מפי בעל ירמולקה לבנה גדולה שהגיע הרגע מאומן אלא מפי שלישייה של חסידי סאטמר: יואל קליין הזמר, שעיה גרוס המלחין וחזקי גליק שהביא את המילים.

… יואלי (-קליין) אמר שצריך להלחין שיר מיוחד לכבוד הבחורים והאירוע. גליק היה איתנו, הוא פתח ליקוטי מוהר"ן ובאקראי נפתח הספר בקטע הזה. והוא הציע להלחין את השיר על המילים האלו של רבי נחמן. הדברים האלה נאמרו על הפסוק 'ואנוכי הסתר אסתיר פני ביום ההוא' האמור בפרשת האזינו, שבו הקדוש ברוך הוא מזהיר שבאחרית הימים תהיה הסתרה גדולה מאוד. רבי נחמן בליקוטי מוהר"ן שואל מדוע יש כפילות במילים 'הסתר אסתיר'? ומכאן דרש שאפילו בהסתרה שבתוך ההסתרה נמצא השם יתברך".

מה הפירוש 'הסתרה בתוך הסתרה'?

גליק: "פירושו של דבר שההסתר כל כך חזק, עד שהאדם עצמו אפילו לא יודע לאבחן כי הוא מצוי בהסתרה. מדובר בהסתר כפול ומכופל. כי יש שני מיני הסתרות, וכשהשם יתברך נסתר בהסתרה אחת, קשה מאוד למוצאו, אבל עם מאמץ אפשר לגלותו עד שיימצא מאחר שהאדם יודע שה' נסתר ממנו. אבל במצב של 'הסתרה בתוך הסתרה', שהאדם אפילו לא מבין שה' נסתר ממנו. אז ממש קשה למוצאו. זו הבחינה של 'ואנכי הסתר אסתיר', שהקדוש ברוך הוא יסתיר אפילו את עצם ההסתרה, שלא יידעו כלל שהשם יתברך נסתר. וזה מה שמנחם אותנו רבינו, שהאמת היא שאפילו בהסתרה שבתוך הסתרה נמצא ה' יתברך, כי אין דבר שקיים בלעדיו".

ישעיה גרוס: "רבי נתן, תלמידו של רבי נחמן, אומר שהרבה פעמים אדם חי את חיי היום, חי חיי שיגרה ואפילו לא שם לב שקורה לו משהו, שיש פה עניין של התגלות הקדוש ברוך הוא. יש כאלה שחיים את חייהם. הם חושבים: אני חרדי, מקיים מצוות, הכול בסדר. זה הקדוש ברוך הוא שאני מתפלל אליו דרך שגרה וזהו. אנחנו לומדים תורה ויש לנו מצוות ומועדים, פסח, שבת, ראש חודש ופורים ועוד. הבן אדם עלול לטעות ולחשוב שהוא כבר עשה את כל המוטל עליו. והוא לא יודע שהקדוש ברוך הרבה יותר מזה. הוא בכלל לא טורח לבדוק ולא יודע שיש מעבר לכל זה שהקדוש ברוך הוא נמצא בכל דבר ואף אינו מרגיש זאת".

והמשכו של השיר, מהו?

קליין: "במתכונת הסופית השיר מורכב משלושה חלקים. אך בתחילה היה בידנו רק את הפסוק ואת האמירה של רבי נחמן. הלחנו את זה, כשאני על האורגן, והם מסייעים בידי. אבל הרגשנו שעדיין חסר משהו להמשך השיר. עד שלפתע, מבלי שום הסבר, צצו לנו מילים שראינו בקטע חיזוק באחד העלונים: 'גם מאחורי הדברים הקשים העוברים עליך אני עומד' והחלטנו לצרפו כחלק אחרון ומשלים".

ומי חיבר את המילים הללו?

גליק: "האמת שאנחנו לא ממש יודעים. זהו משפט מאוד עכשווי, שמזכיר ומסביר שכביכול הקדוש ברוך הוא אומר לנו שגם מאחורי הדברים הקשים העוברים על האדם, גם שם יש הכוונה של הקדוש ברוך הוא שניצב לשמור ולסייע בידנו".

אז לכאורה, המשפט הסוגר הזה לא ממש קשור לדברי רבי נחמן, שמדבר על מצב של שגרה והסתר, הקטע האחרון מדבר על מצוקה של דברים קשים.

גרוס: "אבל גם שם אדם צריך חיזוק, שיידע, שגם בדברים הקשים והבלתי מובנים, גם שם נמצא הקדוש ברוך הוא. למעשה, כפי שראינו מאוחר יותר, הרבה אנשים התחברו לשיר הזה דווקא בשל מילותיו. מסתבר שכל אדם חש שיש משהו קשה ונסתר בחייו. אתה רואה עשירים ועניים, מבוגרים וצעירים, דתיים ולא דתיים, כל אחד מתחבר. כי לכל אחד יש איזו נקודה שקשה לו. והשיר הזה מעניק עידוד ותקווה שגם במקומות הקשים ובמצבים הכי מורכבים מסתתר ה' יתברך".

ב"ה פצצת אטם – שירים חדשים למדו תורתי – ואפילו בהסתרה 1-6

 

נצפה

 

o        הפעל את הבא

o        הפעל עכשיו

ואפילו בהסתרה – זוהר הקדוש – בעברית

מאת מפעל הזוהר העולמי חדש

4:00

עוד

o        העבר לראש הרשימה

o        העבר לתחתית הרשימה

o        הוסף/ערוך הערות

o        קבע כתמונה ממוזערת של הפלייליסט

נצפה

 

o        הפעל את הבא

o        הפעל עכשיו

ואפילו בהסתרה – זוהר הקדוש – באידיש 2

מאת מפעל הזוהר העולמי חדש

4:16

עוד

o        העבר לראש הרשימה

o        העבר לתחתית הרשימה

o        הוסף/ערוך הערות

o        קבע כתמונה ממוזערת של הפלייליסט

נצפה

 

o        הפעל את הבא

o        הפעל עכשיו

אמר רבי עקיבא – כולנו קוראים ביחד זוהר הקדוש – באידיש

מאת מפעל הזוהר העולמי חדש

0:53

עוד

o        העבר לראש הרשימה

o        העבר לתחתית הרשימה

o        הוסף/ערוך הערות

o        קבע כתמונה ממוזערת של הפלייליסט

נצפה

 

o        הפעל את הבא

o        הפעל עכשיו

אמר רבי עקיבא – כולנו קוראים ביחד זוהר הקדוש – באידיש

מאת מפעל הזוהר העולמי חדש

0:53

עוד

o        העבר לראש הרשימה

o        העבר לתחתית הרשימה

o        הוסף/ערוך הערות

o        קבע כתמונה ממוזערת של הפלייליסט

נצפה

 

o        הפעל את הבא

o        הפעל עכשיו

ואפילו בהסתרה – זוהר הקדוש באידיש 3

מאת מפעל הזוהר העולמי חדש

4:19

עוד

o        העבר לראש הרשימה

o        העבר לתחתית הרשימה

o        הוסף/ערוך הערות

o        קבע כתמונה ממוזערת של הפלייליסט

נצפה

 

o        הפעל את הבא

o        הפעל עכשיו

אמר רבי עקיבא -כולנו קוראים ביחד זוהר הקדוש – בעברית

מאת מפעל הזוהר העולמי חדש

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*