logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

דרשת האדמור מהאלמין התעוררות והכנות ללימוד הזוהר הקדוש ובפרט במירון להילולת הרשב”י- ספר בחצרות בית ה’- ט’ אייר חָצוֹר עיה”ק

האדמור מהאלמין דרשה

 

דרשה לט’ אייר חָצוֹר עיה”ק

להורדה: דרשה ט אייר בעיר חצור (1)

ברוכים הבאים בשם השם – לרבי שמעון בר יוחאי זיע”א שיושב כאן אתנו מעוטר כמלך בעטרותיו ויושב בגוון.

זוהר  הקדוש-הכנה להילולת הרשבי ב”ה שזכינו להתקבץ ציבור גדול להצלת עם ישראל הנמצא במצוקה גדולה ,ובכל יום נשפך דם ישראל כמים, וכל יום שומעים מאלמנות ויתומים חדשים למאות ולאלפים, ולא יודעים הפתרון איך לעצור את שפיכות הדמים, וישנם ב”ה קיבוץ גדול של יראים ושלימים המאמינים בציווי של משה רבינו ע”ה שרק בספר הזוהר יפקון מגלותא ברחמי, כמו שכתוב בזוֹהַר הקדוש (פרשת פִּנְחָס ריט., רלב.). הָרַעֲיָא מְהֵימְנָא משה רבינו ע”ה, מזרז ומצוה את הרשב”י ואת תלמידיו לִלְמוֹד זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ דַוְוקָא, שהם העושים שמחה בפמליא של מעלה, ומביאים את הגאולה, שֶׁתּוֹרַת הָרַשְׁבִּ”י מֵאִיר עַד סוֹף הַדּוֹרוֹת, וְצָרִיךְ לִלְמוֹד וְלֹא לָתֶת מְנוּחָה לַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא עַד שֶׁיִּגְאָלֵנוּ

וזכינו שהתאספנו בעיר חָצוֹר יחידי סגולה וקול הזוהר נשמע בארצינו וזכינו שציבור גדול בעיר חצור מבקשים לומר דרשה ולחזק את לימוד הזוהר הקדוש, כולנו נצעק בקול גדול אנו עושים את שלנו ונבקש ונצעק להקדוש ברוך שבזכות לימוד הזוהר הקדוש יבוא משיח תיכף ומיד ממש

נצעק כולנו ביחד: בזכות לימוד הזוהר הקדוש יבוא משיח תיכף ומיד ממש

כמו שאמר הרעיא מהימנא, וממנו יראו וכן יעשו כל ראשי הישיבות והאדמורי”ם הדואגים להדור, שיהיו ראויים לקבל פני משיח צדקינו אמן.

אחד השאלות בשמים הוא ציפית לישועה?

מה עשית שמשיח יבא?

אבל אם לומדים זוהר הקדוש לא רק שמחכים לביאת המשיח, אלא מקרבים ביאת המשיח.

נשיר כולנו ביחד – אחכה לו בכל יום שיבוא!

וכן נחנך את ילדינו הקטנים תינוקות של בית רבן שיחדרו את לימוד הזוהר הקדוש, המסוגל לגדל בנים המאירים את העולם בתורה ויראת שמים, כמו שמסופר על האדמו”ר הקדוש הבעלזא זי”ע בהיותו ילד רך בשנים שכר עבורו אביו, מלמד פרטי שלמד איתו זוהר.

וכן נהג גם אביו של האדמו”ר  מוויזניץ, הצה”ק רבי חיים מאיר זי”ע, שדאג לו לְלִמּוּד הזוהר של כל פרשת השבוע עם מלמד פרטי.

וזהו מה שכתוב בפרשת אמור (ויקרא פרק כא א’): “וַיֹּאמֶר יְדֹוָד אֶל משֶׁה אֱמֹר אֶל הַכֹּהֲנִים בְּנֵי אַהֲרֹן וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם”. פירש”י אמור, ואמרת. להזהיר  גדולים על הקטנים, פירוש, שהגדולים שבדור יזהירו ויאירו את הקטנים, יחברו אותם עימהם בעבודתם, ובפרט כאשר הם רואים שהקטנים רודפים אחריהם וחפצים להתעלות, יחברו אותם יותר.

חודש אייר היא סמוך ונראה להלולא דרשב”י ובלימוד ספר הזוהר תלוי כל הגאולה וכולם מתחברים אל הרשב”י ורבי אלעזר בנו זיע”א, ללמוד תורתם ולינוק שפע קדושה, לזכות ליראת שמים. ואמרו צדיקי הדור מדורות הקודמים, שבלי הזוהר הקדוש אי אפשר לזכות לזה, כמבואר בזוה”ק. ומי שזכה להתקרב להרשב”י ותורתו הקדושה, לשאוף ולהתחבר אליו בכל עת ובכל רגע ובכל שעה, ככל האפשר יזכה שהקב”ה יפתח לנו שער מיוחד לחזור בתשובה שלימה להתקרב אל הרשב”י ולראות “פני” השכינה. בהוד שבהוד, וכל מי שלומד זוה”ק מתחברים לרבי שמעון, וכולם זוכים ולומדים ורוקדים ושמחים לכבוד לימוד בציבור גדול כזה את דברי הרשב”י זיע”א, כמו שכתוב בזוה”ק פרשת בא (ח”ב דף ל”ח.), (שמות פרק כג יז) “יֵרָאֶה כָּל זְכוּרְךָ אֶל פְּנֵי הָאָדֹן יְדֹוָד” דא רשב”י, וכתוב בסוף האדרא שרשב”י הוא פני השכינה הקדושה, מאן פני ה’ דא רבי שמעון, כמו ששאל הקדוש רבי אברהם גאלנטי זי”ע כיצד יאמר כן הרשב”י זיע”א, ותירץ שרשב”י לא אמר את פני האדון ה’ אלא “פני” האדון ה’, שהצדיק פניו הם כפני השכינה הקדושה, ואם כן זה שאמר הזוהר הקדוש (דף קנה), שבשבוע זה מי שרוצה לראות פני השכינה, יכול. רמז לזה, שכולם עולים בל”ג בעומר אצל ציון הרשב”י זיע”א, וכנודע שמי שזוכה לבא לציון הרשב”י וללמוד זוה”ק בחשק ובהתלהבות ואוכל ושותה ושמח, יזכה להשיג סודות התורה, כמו שכתב הַמַגִּיד מֵישָׁרִים (פָּרָשַׁת אֱמֹר), וז”ל: וּדְעוּ כִּי הֵם שְׂמֵחִים מְאֹד בִּקְרוֹתְכֶם הַזֹּהַר עַל מְעָרָתָם אוֹ הַסָּמוּךְ לְזֶה, וּכְשֶׁתַּתְמִידוּ כֵּן יִגָּלוּ לָכֶם רָזִין עִלָּאִין וְכוּ’, עַיֵּן שָׁם. (רְאֵה זֹהַר הַקָּדוֹשׁ חֵלֶק ב’ דַּף פ”ו), וכמו שכתב  (רַבִּי שְׁמוּאֵל הֶעלִיר גַּאֲבָ”ד צְפָת בְּסוֹף כְּבוֹד מְלָכִים):

  • הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא וְכָל הַפַּמַּלְיָא שֶׁל מַעְלָה וְכָל נִשְׁמוֹת הַצַּדִּיקִים נִמְצָאִים בְּמֵרוֹן בְּלַ”ג בָּעֹמֶר בְּעֵת הַהִילוּלָא קַדִּישָׁא שֶׁל רַשְׁבִּ”י

הָרַב הַקָּדוֹשׁ רַבִּי חַיִּים בֶּן עָטָר, הָאוֹר הַחַיִּים, זְכוּתוֹ יָגֵן עָלֵינוּ, הָיָה פַּעַם אֶחָד בַּהִילוּלָא פֹּה עִיר הַקֹּדֶשׁ צְפָת תִּבָּנֶה וְתִכּוֹנֵן, וּכְשֶׁעָלָה לְמֵרוֹן וְהִגִּיעַ לְתַחְתִּית הָהָר שֶׁעוֹלִים לְצִיּוּן הָרַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחַאי, יָרַד מֵהַחֲמוֹר וְהָיָה עוֹלֶה עַל יָדָיו וְעַל רַגְלָיו, וְכָל הַדֶּרֶךְ הָיָה נוֹעֶה כִּבְהֵמָה וְצוֹעֵק, הֵיכָן אֲנִי הַשָּׁפֵל נִכְנָס, לִמְקוֹם אֵשׁ שַׁלְהֶבֶת קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא, וְכָל פַּמַלְיָא שֶׁל מַעְלָה הָכָא, וְכָל נִשְׁמוֹת הַצַּדִּיקִים שָׁמָּה, וּבְעֵת הַהִילוּלָא הָיָה שָׂמֵחַ שִׂמְחָה גְּדוֹלָה, עַיֵּן שָׁם.

וכמו שכתב: בְּסֵפֶר לִקּוּטֵי הֲלָכוֹת (הִלְכוֹת גְּבִיַּת חוֹב מֵהַיְתוֹמִים הֲלָכָה ג):

  • לַ”ג בָּעֹמֶר בְּחִינַת גַּ”ל עֵינַי וְאַבִּיטָה נִפְלָאוֹת מִתּוֹרָתֶךָ

לַ”ג בָּעֹמֶר בְּחִינַת גַּ”ל עֵינַי וְאַבִּיטָה נִפְלָאוֹת מִתּוֹרָתֶךָ, בְּחִינַת סִתְרֵי תּוֹרָה, בְּחִינַת אַיֵּה, שֶׁעַל יְדֵי זֶה זוֹכִין לִתְשׁוּבָה שְׁלֵמָה אָמֵן וְאָמֵן, עכ”ל.

שיר: לכבוד התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי

ב”ה שזכינו ליותר ממיליון סיומי זוה”ק, תתארו לכם איזה שמחה יש להרשב”י הקדוש והשכינה הקדושה בשנה זו, שכל אחד ואחד מאלו יעשו סיום השנה בל”ג בעומר, וכמה מאות אלפי יהודים יסיימו השנה האידרא ותיקוני זוהר, כמו שסיפרו לי כמה אנשים. איש יהודי בבני ברק עשה כבר יותר משישים סיומים בזוה”ק, ואיש אחד מבית שמש והרבה אנשים בירושלים מסיימים כל שבת את האידרא הקדושה וכבר סיימו מאות פעמים את האידרא, ואחד מבית שמש סיפר לי שסיים יותר משבעים פעמים את התיקוני זוהר, ויזכו השנה לשמוח עם כל אחינו בני ישראל שאמרו היום את הדף זוהר היומי וחצי מיליון אנשים יאמרו את התיקון מ”ח וקיבלו על עצמם ללמוד כמה דקות ביום את תורת הרשב”י, אשרינו מה טוב חלקינו בהילולא דבר יוחאי.

וב”ה שזוכים בדור של עקבתא דמשיחא, שהולכים בדרכם של הצדיקים הקדושים האלו, ובוודאי לא היה עוד שמחה כזאת בל”ג כמו השנה הזאת. ומשמחים את הרשב”י הקדוש, זה באמת השמחה הכי הגדולה שאפשר להיות.

שיר: תורתו מגן לנו היא מאירת עינינו הוא ימליץ טוב בעדינו אדונינו בר יוחאי

למדתי זוהר ונושעתי!

אנו צריכים לסנגור גדול ומליץ יושר אמיתי, ואין לנו עצה אלא להידבק ברשב”י שהבטיח, יכול אני לפטור את כל העולם כולו מן הדין, ומי שזוכה להשתתף בלימוד של הזוהר הקדוש יחד שבטי ישראל כל אחד במקומו, ידע שהרשב”י זי”ע יוֹשֵׁב אִתָּנוּ בְּלוֹמְדֵינוּ תּוֹרָתוֹ כמו שְּכָּתַב הַמְּקֻבָּל הַקָּדוֹשׁ רַבִּי אַבְרָהָם אֲזוּלַאי זיע”א זקנו שֶׁל החיד”א, בְּשֵׁם הַמְקוּבָל הָרַב אַבְרָהָם גְלאַנְטִי זיע”א, בְּסִפְרוֹ “אוֹר הַחַמָּה” עַל ה”אִדְּרָא דְמַשְׁכְנָא” (דַּף קכ”ג ע”ב), וְזֶה לְשׁוֹן קָדְשׁוֹ: אֲפִילוּ עוֹד הַיּוֹם, אַחַר שֶׁנִּפְטַר רשב”י מִבֵּינֵינוּ, כָּל זְמַן שֶׁאָנוּ עוֹסְקִים בְּדִבְרֵי הָאִדְּרָא, “אִתְעַטַר” – בָּא רַבִּי שִׁמְעוֹן מְעֻטָּר כְּמֶלֶךְ בַּעַטְרוֹתָיו בְּרֹאשׁ, וְיֹשֵׁב בְּגַוָון, עכל”ק. וּבְוַדַּאי כַּאֲשֶׁר יְבַקֵּשׁ וְיִתְפַּלֵּל בִּזְכוּת הרשב”י תִּתְקַבֵּל תְּפִלָּתוֹ וְתֵעָשֶׂה בַּקָּשָׁתוֹ. ונתפלל כולנו יחד:

יהי רצון שנזכה בחודש הזה להגאולה שלימה בב”א.

עַל כֵּן עוּרוּ וְהִתְעוֹרְרוּ לְהָעִיר אֶת הָעוֹלָם בְּאוֹר הָעֶלְיוֹן, כִּי בְּאוֹרְךָ נִרְאֶה אוֹר לִמְשֹׁךְ חֶסֶד עַל הַכְּלָל וְעַל הַפְּרָט, “אוֹר חָדָשׁ עַל צִיּוֹן תָּאִיר וְנִזְכֶּה בִּמְהֵרָה לְאוֹרוֹ” אָמֵן.

שיר: אוֹר חָדָשׁ עַל צִיּוֹן תָּאִיר וְנִזְכֶּה בִּמְהֵרָה לְאוֹרוֹ

עננו בִּזְכוּתֵיהּ דְּבַר יוֹחַאי עֲנֵנוּ!

בזוהר הקדוש פרשת פנחס (דף רל”ב.): אָמַר לֵיהּ, בּוֹצִינָא קַדִּישָׁא, אַשְׁלִים מִלּוּלֵי דְּרָזִין דְּחִבּוּרָא קַדְמָאָה, לְפָרְשָׁא לוֹן, דְּהָא כָּל מָארֵי מְתִיבְתָּאן דִּלְעֵילָּא, וּמָארֵי מְתִיבְתָּאן דִּלְתַּתָּא, כֻּלְּהוּ מְזוּמָנִין לְמִשְׁמַע מִלִּין אִלֵּין מִפּוּמָךְ, וּפִירוּשִׁין דִּילָךְ. דְּהָא חֶדְוָה וּפוּרְקָנָא, יִתְּעַר בְּהוֹן לְעֵילָּא וְתַתָּא. אַל תִּתְּנוּ דֳּמִי, לֹא אַנְתְּ, וְכָל סִיעָתָא דִּילָךְ. (ע”כ רעיא מהימנא). –

וּמְבָאֵר הַסֻּלָּם זיע”א: אָמַר לוֹ, [מֹשֶׁה רַבֵּנוּ רעיא מְהֵימְנָא לְרַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחַאי] מָאוֹר הַקָּדוֹשׁ, הַשְׁלֵם דִּבְרֵי הַסּוֹדוֹת שֶׁל חִבּוּר הָרִאשׁוֹן לְפָרֵשׁ אוֹתָם, כִּי כָּל רָאשֵׁי יְשִׁיבוֹת שֶׁלְמַעְלָה, וְרָאשֵׁי הַיְּשִׁיבוֹת שֶׁלְמַטָּה, כֻּלָּם מוּכָנִים לִשְׁמֹעַ דְּבָרִים אֵלּוּ מִפִּיךְ וְאֶת הַבֵּאוּרִים שֶׁלְּךְ, כִּי שִׂמְחָה וּגְאֻלָּה תִּתְּעוֹרַרְנָה עַל יְדֵיהֶם בָּהֶם לְמַעְלָה וּלְמַטָּה. אַל תִּתְּנוּ דֳמִי לֹא אַתָּה וְלֹא כָּל הַחֲבֵרִים שֶׁלְּךְ. (ע”כ רעיא מהימנא).

ובזוהר הקדוש פרשת פנחס (דף רי”ט): אָמַר לוֹן, רַבָּנָן דְּכָל דָּרָא הֲוִיתוּ בִּזְמַנֵּיהוֹן, כָּל שֶׁכֵּן בּוּצִּינָא קַדִּישָׁא, דְּנָהִיר חָכְמָתֵיהּ בְּכָל דָּרִין דַּהֲווֹ אֲבַּתְרֵיהּ, אַל תִּתְּנוּ דֳּמִי לְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא בְּאוֹרַיְיתָא, עַד יֵעָרֶה עָלֵינוּ רוּחַ קֻדְשָׁא (לגבי שכינתיה) דְּהָא לָא אִית רְשׁוּ לְאִשְׁתַּמְּשָׁא בִּמְטַטְרוֹ”ן שַׂר הַפָּנִים אֶלָּא לָךְ, דְּאַתְוָון דִּילֵיהּ רְמִיזִין בִּשְׁמָךְ.

– וּמְבָאֵר הַסֻּלָּם זִיעַ”א: אָמַר לָהֶם, רַבָּנִן שֶׁבְּכָל הַדּוֹרוֹת שֶהֱיִיתֶם וְתִּהְיוּ בִּזְמַנָּם, כָּל שֶׁכֵּן הַמָּאוֹר הַקָּדוֹשׁ, שֶׁהוּא רַבִּי שִׁמְעוֹן, שֶׁחָכְמָתוֹ תָּאִיר בְּכָל הַדּוֹרוֹת שֶׁיִּהְיוּ אַחֲרָיו, אַל תִּתְּנוּ דֳמִי לַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא בַּתּוֹרָה עַד יַעֲרֶה עלינו רוּחַ הַקֹּדֶשׁ (אֶל שְׁכִינָתוֹ), ע”כ. – מכאן רואים את גודל כוח לימוד הזוהר הקדוש עד שמשה רבנו ע”ה מצוה אותנו ללמוד זוהר הקדוש בלי הפסק, עד שתבוא הגאולה הגדולה, ולכל אחד יהיה גאולה פרטית, כמו שהיו מקובלים קדמונים היודעים קבלה מעשית ועשו ניסים. וידוע שבדורינו האר”י הקדוש אסר זאת בתכלית האיסור להשתמש בקבלה מעשית וגם שמזיק, אבל השם יתברך גילה לנו ע”י משה רבינו שלא צריך ללכת לבעלי מופתים, אלא יקיים דברי משה רבנו והרשב”י ע”ה וילמד זוהר הקדוש למען הגאולה ויזכה לראות ניסים כהבטחת הרמ”ז  [דף קע”ח:], וזל”ק: וְכָל מִי שְיִשְׁתַּדֵל לִקְרֹא זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ אֲפִילוּ בִּקְרִיאָה לְבַד… הֲרֵי הוּא כְּהוֹגֶה וּמְפָרֵשׁ אֶת הַשֵּׁם, שֶׁיֵּשׁ כּוֹחַ בּוֹ לַעֲשׂוֹת נִסִּים אֲפִילוּ בְּלֹא יְדִיעָה, וְיָגֵן עָלָיו בָּעוֹלָם הַזֶּה וּבָעוֹלָם הַבָּא, עכ”ל.

כָּתוּב בְּפָרָשַׁת נָשׂא בְּרַעְיָא מְהֵימְנָא (קכד:) וְזֶ”לְ: וּבְגִין דַּעֲתִידִין יִשְׂרָאֵל לְמִטְעַם מֵאִילָנָא דְּחַיֵּי דְּאִיהוּ הַאי סֵפֶר הַזֹּהַר יִפְּקוּן בֵּיהּ מִן גָּלוּתָא… עוֹד אָמְרוּ בְּסֵפֶר הַזֹּהַר (תִּקּוּן ו’) וְזֶ”לְ: וְכַמָּה בְּנֵי נָשָׁא יִתְפַּרְנְסוּן לְתַתָּא מֵהַאי חִבּוּרָא דִּילָךְ בְּדָרָא בַּתְרָאָה בְּסוֹף יוֹמַיָּא וּבְגִינֵיהּ וּקְרָאתֶם דְּרוֹר בָּאָרֶץ. (מהרח”ו). אָמַר לוֹן רַבִּי שִׁמְעוֹן… וְכַד יְהֵא קָרִיב לְיוֹמֵי מְשִׁיחָא, אֲפִילּוּ רַבְיֵי דְעַלְמָא זְמִינִין לְאַשְׁכָּחָא טְמִירִין דְּחָכְמְתָא, וּלְמִנְדַע בֵּיהּ קִצִּין וְחוּשְׁבְּנִין, וּבְהַהוּא זִמְנָא אִתְגַּלְּיָא לְכֹלָּא…

בזוהר הקדוש פרשת וירא (דף קיח.): אָמַר לָהֶם רַבִּי שִׁמְעוֹן… וּכְשֶׁיִּהְיֶה קָרוֹב לִימוֹת הַמָּשִׁיחַ, אֲפִלּוּ תִינוֹקוֹת שֶׁל הָעוֹלָם עֲתִידִים לִמְצֹא נִסְתָּרוֹת שֶׁל חָכְמָה וְלָדַעַת בּוֹ קִצִּים וְחֶשְׁבּוֹנוֹת, וּבְאוֹתוֹ זְמַן יִתְגַּלֶּה לַכֹּל.

– מִזְּמַן אֲשֶׁר הֵצִיץ וְזָרַח אוֹר יְקָרוֹת שֶׁל שְׁנֵי מְאוֹרוֹת הַגְּדוֹלִים סֵפֶר הַתִּקּוּנִים וְסֵפֶר הַזֹּהַר קִיְּמוּ וְקִבְּלוּ הַיְּהוּדִים קְהַל עֲדַת יִשְׂרָאֵל לְהַחֲזִיק בַּלִּמּוּד הַקָּדוֹשׁ שֶׁל הַתִּקּוּנִים וְהַזֹּהַר יָחִיד וְרַבִּים מִנַּעַר וְעַד זָקֵן,  וְהַגַּם דְּאֵין לְאֵל יָדָם לְהַשִּׂיג וּלְהָבִין סוֹד אֲמָרוֹת טְהוֹרוֹת שֶׁבַּסְּפָרִים הַקְּדוֹשִׁים הָאֵלֶּה אַף עַל פִּי כֵן שׁוֹתִים בַּצָּמָא אֶת דִּבְרֵיהֶם וּמִתְלַהֲבִין בִּקְרִיאָתָן מְאֹד מְאֹד. (הרי”ח הטוב, הַבֶּן אִישׁ חַי, בְּנָיָהוּ, וראה בניהו סנהדרין צז.): אי נמי, עתה יש אנשים פרטיים לומדים קבלה, כל אחד בקרן זוית בסתר, אבל לעתיד, הכל ילמדו בה כמו שלומדים תהלים, ותמצאם עדרים עדרים בבית המדרש. עכל”ק. וב”ה זכינו שרואים שנתקיימה נבואתו בדורנו ממש.

דַּע שֶׁמִי שֶׁנִּשְׁמָתוֹ טְהוֹרָה וְזַכָּה, מִשְׁתּוֹקֵק לַלִּמּוּד הַקָּדוֹשׁ הַזֶּה (רַבִּי יְהוּדָה פְּתַיָיא).

אֵלּוּ שֶׁלּוֹמְדִים זֹהַר… יִנָּצְלוּ מֵהַמַּבּוּל וּמְמִלְחֶמֶת גּוֹג וּמָגוֹג כְּמוֹ בְּתֵבַת נֹחַ (תיקז”ח ע”ב ע”ד, זֹּהַר נָשׂא). נִצּוֹלִים מִכָּל פְּגָעִים רָעִים. (תקי”ז, כְּגַן הַיָּרָק). זוֹכִים לְהַשְׁבָּתַת הַקִּטְרוּגִים, מְבַטְּלִים אֶת הַקְּלִפּוֹת וּמְבִיאִים אֶת הַמָּשִׁיחַ (הגר”א-אֶבֶן שְׁלֵמָה, חֶסֶד לְאַבְרָהָם, דגמ”א שְׁמִינִי) מְטַהֵר וּמְקַדֵּשׁ הַנֶּפֶשׁ. (פֶּלֶא יוֹעֵץ). מְקָרְבִים אֶת הַגְּאֻלָּה וְעוֹשִׂים נַחַת רוּחַ גָּדוֹל לְיוֹצְרָם (מק”מ לתיקו”ז). בְּחוֹל: שָׁעָה אַחַת כְּמוֹ שָׁנָה שְׁלֵימָה. בְּשִׂמְחָה: אֶלֶף שָׁנָה, בְּצַעַר: מֵאָה אֶלֶף שָׁנָה. בְּשַׁבָּת: מְקַבְּלִים שָׂכָר עַל שָׁעָה אַחַת: אֶלֶף שָׁנָה תּוֹרָה. בְּשִׂמְחָה: מִלְיוֹן שָׁנָה. בְּצַעַר: מֵאָה מִלְיוֹן שָׁנָה תּוֹרָה. (הֲרֵי”ח הַטּוֹב, אורח”צ, אבדר”נ). הֵם בִּלְבַד זוֹכִים שֶׁתְּפִלּוֹתֵיהֶם נִשְׁמָעוֹת וּמִתְקַבְּלוֹת (ר”י אַבּוּחֲצִירָא, “בִּגְדֵי הַשְּׂרָד”). רַק הֵם נִקְרָאִים עוֹבְדֵי ה’ לְשֵׁם שָׁמַיִם, שֶׁלֹּא עַל מְנָת לְקַבֵּל פְּרָס. וְזוֹכִים לְקַבֵּל פְּנֵי שְׁכִינָה, וּמֵרוֹאֵי פְּנֵי הַמֶּלֶךְ (ר”א אֲזוּלַאי, פר”א). הַמָּשִׁיחַ כְּשֶׁיָּבוֹא יֹאמַר עֲלֵיהֶם: “בִּזְכוּתְךָ הִגַּעְתִּי!, לְךָ יֶשׁ חֵלֶק בִּגְאֻלַּת הָעָם!”. מִי יִתֵּן וְהָיָה שֶׁיַּתְחִילוּ לִלְמֹד עִם הַצֹּאן קְדוֹשִׁים אֶת הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ… וּבְּוַדַּאי זוֹכִים לַגְּאֻלָּה בְּקָרוֹב בְּלִי חֶבְלֵי מָשִׁיחַ. (סְגֻלַּת יִשְׂרָאֵל מע’ ז’).

  • תֵּבַת “שִׁמְעוֹן” הִיא חַיּוּת הַתַּנָּא

א. כְּשֶׁלּוֹמֵד בַּגְּמָרָא אָמַר רַבִּי שִׁמְעוֹן, תֵּבַת שִׁמְעוֹן הוּא חַיּוּת הַתַּנָּא, וְכֵן שֵׁם כָּל אָדָם הוּא הַחַיּוּת שֶׁלּוֹ, וְשֵׁם הוי”ה הוּא מְחַיֶּה וּמְקַשֵּׁר הַחַיּוּת עִם הַמֹּחִין, וְהַדִּין שֶׁאוֹמֵר, הוּא הַשֵּׂכֶל שֶׁלּוֹ, דְּהַיְנוּ הַמֹּחִין, וְנִמְצָא שֶׁכְּשֶׁלּוֹמֵד בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, הוּא מְקַשֵּׁר עַצְמוֹ לְרַבִּי שִׁמְעוֹן.

(הַמַּגִּיד מִמֶּעְזְרִיטְשׁ בְּסִפְרוֹ לִקּוּטֵי אֲמָרִים)

  • לִמּוּד אָדָם כָּשֵׁר תּוֹרַת רַשְׁבִּ”י גּוֹרֵם נְשִׁיקִין הַדָדִין

א. כְּשֶׁאָדָם כָּשֵׁר לוֹמֵד תּוֹרַת הַתַּנָּא, אָז הַתַּנָּא נוֹשֵׁק אוֹתוֹ וְהוּא נוֹשֵׁק אֶת הַתַּנָּא וְגוֹרֵם תַּעֲנוּג גָּדוֹל לְהַתַּנָּא כְּמוֹ שֶׁנֶּאֱמַר שִׂפְתּוֹתֵיהֶם דּוֹבְבוֹת בַּקֶּבֶר, וְזֶהוּ עַל יְדֵי בְּחִינַת נְשִׁיקָה, וְעַל יְדֵי זֶה נִתְדַּבֵּק רוּחָם בְּרוּחֵנוּ כוּ’.

(לִקּוּטֵי מוֹהֲרַ”ן חֵלֶק א’ סִימָן י”ב)

ב. שְׁתוּלִים בְּבֵית ה’ בְּחַצְרוֹת אֱלֹקֵינוּ יַפְרִיחוּ (תְּהִלִּים צב). רָאשֵׁי תֵּבוֹת שְׁ’תוּלִים בְּ’בֵית ה’ רָאשֵׁי תֵּבוֹת שב”י, שֶׁהוּא רָאשֵׁי תֵּבוֹת שִׁ’מְעוֹן בַּ’ר י’וֹחַאי, דִּמְבַקְּשִׁים אֲנַחְנוּ מֵהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ דְּאִגְּרוֹת הַקְּדֻשָּׁה שֶׁל רַשְׁבִּ”י וַחֲבֵרָיו הַשְּׁתוּלִים בְּבֵית ה’ בָּעוֹלָם הָעֶלְיוֹן, בְּחַצְרוֹת אֱלֹקֵינוּ, לְאוֹתָן הָעוֹמְדִים מֵרָחוֹק מִבֵּית ה’ שֶׁהֵם בְּחַצְרוֹת אֱלֹקֵינוּ, כְּמוֹ הֶחָצֵר לִפְנֵי הַבַּיִת, כֵּן עוֹמְדִים מִנֶּגֶד, יַפְרִיחוּ, יַזְרִיחוּ וְיוֹפִיעוּ בְּתוֹכֵנוּ.

(דִּבְרֵי יְחֶזְקֵאל)

התבטא פעם צדיק ואמר: בבוא מלך המשיח, עם ישראל נקבצו ובאו לך, ופליטת העם ששים ושמחים, בעת הזאת יתבונן מלך המשיח בעיניו הטהורות יבחן כל אחד ואחד לפי מעשיו, לפתע ירים ידו ויראה באצבעו, כולם ירימו עיניהם בפליאה ויביטו במחזה, אז ישמיע מלך המשיח את קולו ויאמר, בהפנותו אצבע על יהודי מסויים: “בזכותך הגעתי!, לך יש חלק בגאולת העם!”, כך יראה על כל יהודי ויהודי שפעל למען ביאתו.

הלואי שנזכה להיות מן הזוכים המאושרים, שהמשיח בכבודו ובעצמו יעיד עלינו – “בזכותך הגעתי”. על כן, יהודים יקרים, תנו לימוד לשם שמים, הקריבו מדקותיכם למען השכינה הקדושה, לעשות נחת רוח ליוצרינו, לגרום לפדות נפשנו, וכולנו כאחד נזכה שיקויים בנו נבואת הרשב”י “זכאה דרא דהאי אתגליא ביה ובסגולתו “וקראתם דרור” ותחזנה עינינו, בן דוד משיחנו מלך ביופיו יבוא ויגאלינו, ב”עוז” והדר אלוקינו, ובשכר זאת א-ל חי חלקינו, ונחה עליו רוח ה’ צורינו מגינינו, יגלה כבוד מלכותך עלינו, ואז ישמח ליבינו, ותגל נפשינו, בישועת מלכינו. ונלך כולנו כאחד יחד לקבל את אור פני מלך המשיח בב”א.

רשבי עם אור בקצה המנהרה

הזוהר הקדוש הוא נגד פצצת אטום

כל ישראל עוטפים עצמם בלבושים של הגנה אלוקית שנקראת הזוהר הקדוש

פצצת אטום חומר גשמי מתגמד מול כח אלוקי של הזוהר

כשעם ישראל  באחדות וערבות הדדית

ניסים מעל הטבע קורים

כדוגמת אברהם אבינו שנכנס לכבשן האש ולא נשרף

אנו במלחמה של כפתורי אש

אש הזוהר  מול אש גשמית

כנגד לחיצת כפתור להפעלת פצצת אטום

חבר לוחץ בכפתור ושולח לכל אלפי חבריו דף היומי של הזוהר הקדוש

וכך אנו מקיפים את כל העולם  ומגיעים לכל יהודי

אף שְׂעָרָה של יהודי לא נופלת

כי לא ידח ממנו נידח

כל ישראל חברים

כל ישראל נשמה אחת

כל ישראל גוף אחד

עושים נחת גדולה בעליונים

כל העולמות בשמחה

חיים גאולה

ומשיח תכף יורד ומבשר הגאולה

ידוע על בעל הסולם זי”ע שאמר, שרק אחרי שיצא לאור ספר הזוהר הראשון עם פירוש ה”סולם” יהיה להיטלר ימ”ש מפלה, וכך היה, וגם את העובדה שלא הצליח להיכנס לארצינו הקדושה, ואם יהיה זמן נספר את זה באריכות בע”ה.

מורי ורבותי אנחנו כעת בסכנה גדולה מאוד וצריכים הרבה רחמי שמים וניסים גדולים מאוד להינצל

זוהר שהציל את הבית

לכבוד מפעל הזוהר שלום וברכה,

ברוך ה’ שאני יכול לכתוב קצת מנפלאות הזוהר הקדוש, הנסים והנפלאות שקרו עימי, ועל זה אני מודה לפניך ה’ אלוקי ואלוקי אבותי על כל החסד אשר עשית עמדי, בזכות הזוהר הקדוש.

ומעשה שהיה כך היה, סיפור אמיתי שהיה באמת, אני גר באשקלון יצ”ו, שלדאבונינו מטפטפות שם טילים של ארגוני הטרור בעזה, ה’ יצילנו מידם במהרה, אני גר בקומה התחתונה של בנין, פעם אחת הגיע חברי אלי עם סט ספרי הזוהר, ומבקש ממנו לקנות ולהניח בתוך ביתי, אבל אני לא הבנתי את גודל חשיבותו של הזוהר, ולא חפצתי לקנותו, חברי ביקש ממנו לפחות שאסכים להניח את זה בביתי, אמרתי לו אין לי מקום, אמר לי חברי הנה אני רואה שהארון פה ריק, אין שם כלום מה איכפת לך לשים את זה שם, על זה לא היה לי מה לענות, ואמרתי לו בסדר תניח, אמר לי עכשיו לפחות תנצל את זה ותלמד כמה זוהר שאתה יכול, לא עניתי.

מה שקרה שכמה ימים לאחר מכן, נפלה טיל בדיוק בדיוק על הבנין שלי, וכל הבנין קרס, מעצמת ההדף והפגיעה, ורק ביתי נשאר לעמוד על עמדו, הרגשתי שרק הזוהר הציל את הבית.

שלום ומירב ששון מאשקלון

נַעֲשֶׂה וְנִשְׁמָע אָמְרוּ כְּאֶחָד

הִתְאַחֲדוּת גְּדוֹלֵי יִשְׂרָאֵל בְּלִימוּד זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ

“מִפְעָל הַזוֹהַר הָעוֹלָמִי” יוֹצְאִים בִּפְעֻלָּה לְהָחִישׁ וּלְקָרֵב הַגְּאוּלָה עַל יְדֵי סִיּוּם הַזוֹהַר הַקָּדוֹשׁ עם תהילים בכל יום עשרות פעמים על ידי שמאה וחמישים יהודים קוראים בכל יום, וּבְכָךְ נִזְכֶּה וְנַצְלִיחַ לִמְנוֹעַ מִלְחֲמוֹת וּפְגָעִים, כְּתַקָּנַת הַרַמְחַ”ל הַקָּדוֹשׁ זְיָ”ע וְעוֹד לְמַעְלָה מֵאֶלֶף גְּדוֹלֵי הַדּוֹרוֹת

קריאה קדושה

קשים אלו העוברים על כלל ישראל השם יצילנו ואין איש יודע מה ילד יום ורבים שואלים ומבקשים עצה ותושיה במה לעורר רחמי שמים ולבטל כל גזירות קשות השם יצילנו.

עיקר הכל כידוע מדברי חז”ל: חובה קדושה על כל אחד ואחד למהר ולפשפש במעשיו ולעשות תשובה מעומק ליבו ולהרבות בלימוד התורה, ובפרט לימוד ההלכה שידע לקיים מצוות השם בכל דקדוקיהם וכן במצוות שבין אדם לחבירו ובפרט בלימוד הלכות שבת ונזכור מה שכתוב בתיקוני זוהר תיקון מ”ז דף פג: וז”ל: ואי מקיים זכור ושמור בשבת הן בקיום מצות עשה והן בשמירת מצוות לא תעשה דהיינו לט מלאכות איהו בצלמנו כדמותנו, ואם לאו, ואם אינו שומר את השבת לאו, אינו בצלמנו כדמותנו, ואין לא חלק באלוקי ישראל, כי המחלל את השבת הרי הוא כגוי, ולכן אין לנו ברירה רק ללמוד הלכות שבת, שידע מה אסור ומה מותר, ולהרבות בתפילה ובתחינה לבורא עולם שיחיש לגואלינו ויאמר לצרותינו די.

כמו כן יש להתחזק בדברי קדשו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זיע”א, המבטיח שבזכות הקריאה בספר הזוהר הקדוש נצא מן הגלות ברחמים, (אף ללא הבנה כלל כידוע מדברי רבותינו) ובכדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק. לכן כל אחד ואחד ישתדל מדי יום לקרוא מספר דפים בספר הזוהר הקדוש להצלחת כלל ישראל ולקירוב הגאולה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*