logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

ספר הערב רב וכל המסתעף חלק מ"ד- ע"פ ספרי רבנו הקדוש- רבי נחמן מברסלב זיע"א

ספר הערב רב וכל המסתעף חלק מ"ד- ע"פ ספרי רבנו הקדוש- רבי נחמן מברסלב זיע"א

ערב רב

 

להורדה:  ספר הערב רב וכל המסתעף חלק מד

זכור את אשר עשה לך עמלק

מי אלו הם העמלק של דורנו?

ספר "הערב רב" וכל המסתעף – חלק מד

על פי ספרי רבנו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א

מכתב:

בס"ד יום א' לסדר "לך רד כי שחת עמך עשו להם עגל מסכה" פרשת כי תשא תשע"ה

למעלת כבוד קדושת האדמו"ר מהאלמין שליט"א

אחרי דרישת שלום כבוד תורתו,

יש לי שאלה שמציקה לי הרבה: למה כבוד הרב מדבר כל הזמן נגד הרבנים הגדולים וראשי הישיבות ואדמו"ר וכו', ואומר שהם רשעים ובעלי גאווה שדין רוחין ולילין כמו שראיתי בעלון אור הזוהר בספר כח הזוהר שהופץ הרבה מאד. זה לא פגיעה בכבוד התורה? הרי הם יהודים טובים, וצדיקים גדולים עובדים את הקב"ה ולומדים תורה יומם ולילה ומלמדים, זה לא עזות פנים נגד גדולי התורה?

ורבנו ז"ל דיבר הרבה מאד מעניין הצדיקים והאמונה בהם. זה מפריע לי מאד!

למה אתם חולקים על הצדיקים?

הרי רבינו הקדוש אמר לדון את הכל לכף זכות?

אשמח אם תשיב לי: ,

פורים כשר ושמח![1]

מיכאל י. ש.הראל מבית שמש

תשובה: "דבר בעתו מה טוב". וכל הקורא פסוק בזמנו מביא גאולה לעולם (סנהדרין קא.)

אנחנו בדיוק קראנו פרשת זכור. והשבוע חל פורים הקדוש.

קודם כל הם לא יהודים בכלל ובודאי לא צדיקים. אלא הם ערב רב רשעים מסטרא דנחש הקדמוני (זוהר בראשית דף כח ב) זרע עמלק (שם ובכמה מקומות בזוהר) והם הם שעשו את העגל, שהיו עובדי ע"ז, והם עשו אותו וגרמו לעם ישראל לחטוא (כמפורש במדרשים) והם לא עובדים כלל את הקב"ה אלא עובדים את עגל הזהב. מתפללים לעגל הזהב, ועובדים את עגל הזהב. – רק עם כיפה וציצית. עם 'פראק' ו'המבור'ג ועם 'שטריימל גדול' ו'ווייסע זאקן' (עיין להלן) והם בעלי גאווה, ורודפים אחר הכבוד והממון ולא אכפת להם כלל מהקב"ה ומהשכינה הקדושה וכמו שכתוב בתיקוני זוהר הקדוש תקונא שתיתאה (דף כב.):

ויפן כה וכה אי אית מאן דאתער בתיובתא לתברא בית אסורים דילה כמה דאת אמר לאמר לאסורים צאו וכו', "ויפן כה וכה וירא כי אין איש" אלא איש לדרכו פנו בעסקין דילהון ובאורחין דילהון איש לבצעו מקצהו בבצעא דהאי עלמא לירתא האי עלמא וירא כי אין איש אלא כולהון צווחין בצלותין ביומא דראש השנה ויום הכפורים ככלבין הב הב לנא מזוני סליחה וכפרה כתבנו לחיים ואינון עזי נפש ככלבי דאינון אומין דהאי עלמא עובדי ע"ז דצווחין לגביה ולית לון בושת אנפין דלא אית דקרא ליה בתיובתא דיחזיר קודשא בריך הוא שכינתא לגביה ואידמיין ככלבים דאתמר בהון ויתערבו בגוים וילמדו מעשיהם ואינון ערב רב דכל חסד דעבדין לגרמייהו עבדין, עכ"ל.

בלשון הקודש: וַיִּפֶן כֹּה וָכֹה, אִם יֵשׁ מִי שֶׁיִּתְעוֹרֵר בִּתְשׁוּבָה לִשְׁבֹּר אֶת בֵּית הָאֲסוּרִים שֶׁלָּהֶם, זֶהוּ שֶׁכָּתוּב לֵאמֹר לַאֲסוּרִים צֵאוּ וְלַאֲשֶׁר בַּחֹשֶׁךְ הִגָּלוּ, וַיִּפֶן כֹּה וָכֹה וַיַּרְא כִּי אֵין אִישׁ, אֶלָּא אִישׁ לְדַרְכּוֹ פָּנוּ, לַעֲסָקִים שֶׁלָּהֶם, לַדְּרָכִים שֶׁלָּהֶם, אִישׁ לְבִצְעוֹ מִקָּצֵהוּ, בַּבֶּצַע שֶׁל הָעוֹלָם הַזֶּה, לִירַשׁ אֶת הָעוֹלָם הַזֶּה, וְאֵינָם מִצַּד אֵלּוּ שֶׁנֶּאֱמַר בָּהֶם אַנְשֵׁי חַיְל, יִרְאֵי אֱלֹהִי"ם, אַנְשֵׁי אֱמֶת, שנְאֵי בָצַע, אֶלָּא כֻּלָּם צוֹעֲקִים בַּתְּפִלָּה בְּיוֹם הַכִּפּוּרִים כְּמוֹ כְּלָבִים, הַב לָנוּ מָזוֹן וּסְלִיחָה וְכַפָּרָה וְחַיִּים, כָּתְבֵנוּ לְחַיִּים, וְהֵם עַזֵּי נֶפֶשׁ כִּכְלָבִים. שֶׁהֵם אֻמּוֹת הָעוֹלָם שֶׁצּוֹעֲקִים כְּנֶגְדּוֹ וְאֵין לָהֶם בֹּשֶׁת פָּנִים, שֶׁאֵין מִי שֶׁקּוֹרֵא לוֹ בִּתְשׁוּבָה שֶׁיַּחֲזִיר אֶת שְׁכִינָתוֹ אֶל הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, שֶׁהִיא מְרֻחֶקֶת מִמֶּנּוּ, לַחֲזֹּר אֵלָיו, וְנִדְמִים לִכְלָבִים, שֶׁנֶּאֱמַר בָּהֶם וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם, וְאוֹתָם עֵרֶב רַב, שֶׁכָּל חֶסֶד שֶׁעוֹשִׂים, הֵם עוֹשִׂים אוֹתוֹ לְעַצְמָם.

ולימוד התורה שלהם לא מעיד כלום. וכמו שאמר רבינו הקדוש בעצמו :בַדּוֹרוֹת הָרִאשׁוֹנִים, כְּשֶׁהָיוּ יוֹדְעִים יוֹם מִיתָתָם, הָיוּ עוֹסְקִים בַּתּוֹרָה כָּל הַיּוֹם, וְלא הָיָה שְׁלִיטָה לְהַבַּעַל דָּבָר עֲלֵיהֶם וְעַכְשָׁו מָצִינוּ בְּנֵי אָדָם שֶׁמֵּתוּ בְּאֶמְצַע לִמּוּדָם. דַּע שֶׁאִם הַלִּמּוּד כַּהגֶן, בְּוַדַּאי אֵין לוֹ שׁוּם כּחַ, אֲבָל אִם אֵין הַלִּמּוּד כָּרָאוּי, בִּפְרָט לִמּוּד גְּמָרָא, אִם אֵין הַלִּמּוּד כָּרָאוּי, אֲזַי הוּא מְקַבֵּל יוֹתֵר כּחַ מֵהַלִמּוּד, כִּי 'תַּלְמוּד' בְּגִימַטְרִיָּא אוֹתִיּוֹת שֶׁל שְׁמָהּ 'לִילִית', עַל-כֵּן יֵשׁ כּחַ בְּלִמּוּד הַתַּלְמוּד אוֹ לְהַכְנִיעַ אוֹתָהּ, אוֹ לְהֶפֶךְ, חַס וְשָׁלוֹם (ליקוטי מוהר"ן קמא ריד). בהמשך לליקוטי מוהר"ן (הכתוב לעיל) אפשר להוסיף שהתיבה תור"ה בגימטריה [בדיוק] סמא"ל לילי"ת שאם לא לומד תורה כראוי אז הולך לסטר"א אחר"א (בגימטריה [בדיוק] לילית).

אני מתפלא עליך הרי רבינו הקדוש דיבר הרבה מעניין הערב רב והצה"ק רבי יואל מסטמאר זיע"א אמר שרבי נחמן מברסלב ראה יותר מכל הצדיקים על הדור האחרון. יהיה כמה מפורסמים ומנהיגים של שקר… וענה ואמר: כתוב זאת זיכרון בספר למען ידעו בימים הבאים שכבר היה מי שידע זאת מקודם וידעו להתחזק באמונה בו יתברך ובצדיקיו האמיתיים…" (רבי נחמן מברסלב, שיחות הר"ן קכ"ו).

מפורסמים? של שקר!

רביה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א, דיבר הרבה על מנהיגים ומפורסמים של שקר ושדין יהודאין שיהיו ובפרט בדור האחרון.

זהירות! מבול של שקרים – בדור עקבו של משיח, הדור שלנו, רבי נחמן מגלה שיהיה מבול אבל לא של מים, אלא של אפיקורסות. יהיו מפורסמים של שקר שהאפיקורסות תיזל להם מהשרוולים… המפור-סמים של שקר הם סוג של סמים שהרבה אנשים מכורים אליהם היום.

לבן הוא, תלמיד חכם, ש"ד יהודי (עיין זוהר פנחס רנג:) שתורתו להתיהר ולקנטר, ותלמיד חכם כזה, נבלה טובה הימנו (ויקרא רבה א, עין מתנות כהונה, ליקוטי מוהר"ן – חלק א-ח).

המבזים והמחרפים יראי השם – זה מחמת שמקבלים תורה מתלמידי חכמים שדין יהודאין (עיין זוהר פנחס רנ"ג:). כי תלמידי חכמים שדין יהודאין הם מקבלים תורתם מהשדין, שיש להם תורה נפולה מאלפין נפולים. ובאלפין אלו כתיב בשלמה (מלכים א' ה'): "וידבר שלשת אלפים משל ויהי שירו חמשה ואלף". כי שלמה זכה להם בקדשה, אבל תלמידי חכמים שדין יהודאין מקבלין מהם דרך הקלפות כי תלמידי חכמים שדין יהודאין הם פורחין באויר, ואין להם על מה שיסמכו, כמו השדין שפורחים באויר (ליקוטי מוהר"ן – חלק א-כג). אבל באמת צריכין לחפש ולבקש מאד מאד אחר מנהיג אמתי כזה, וצריך לבקש מאד מהשם יתברך, שיזכה להתקרב למנהיג אמתי, כדי שיזכה לאמונה אמתית בשלמות. כי כשמתקרבין, חס ושלום, למנהיג של שקר, על ידי זה באין, חס ושלום, לאמונות כזביות. כי מנהיג של שקר הוא בחינת נביא השקר, בחינת (מלכים א כ"ב): "רוח שקר"; ועל ידי זה אדרבא, נתקלקל המדמה, ובאים לאמונות כזביות. (ליקוטי מוהר"ן ח"ב, ח).

יש מנהיגים שנקראים בשם רבי שלמודם מאלו המותרות ולא די שאינם יכולים אפילו להנהיג את עצמן כנ"ל ומכל שכן שאינם יכולים להנהיג את אחרים והם נוטלים גדלה לעצמן, להנהיג העולם צריך לראות שלא להסמיך אותם שלא לתן להם תקף ועז, שלא יהיו מכנים בשם רבי כי הם עצמן אינם חיבים כל כך כי יש להם יצר הרע גדול להנהיג העולם אך צריך לשמר מאד, שלא לתן להם תקף ועז כי אלו הנותנים להם תקף ועז ונסמכים על ידם שיהיו נקראים בשם רבי הם עתידין לתן דין וחשבון ועל ידי שמסמיכין רבי שאינו הגון על ידי זה נחלש כתב ידנו, ואין לו שום תקף ונותנין כח בכתב ידם ועל ידי זה הם גוזרין שלא יהיה תקף לכתבים שלנו כי אם לכתבים שלהם וישראל יהיו מכרחים ללמד כתב שלהם ועל ידי זה גוזרין גם כן לגרש בני ישראל ממקום הישוב שנתישבו שם ישראל כבר, אל מקומות שלא היו שם ישראל מעולם כי הסמיכה שסומכין את הרב, והכתב, הם מבחינה אחת כי הסמיכה בידים כמו שכתוב: "ויהושע בן נון מלא רוח חכמה כי סמך משה את ידיו עליו" (ליקוטי מוהר"ן ח"א – תורה סא – על ידי אמונת חכמים). עַל-יְדֵי הִתְקָרְבוּת לְצַדִּיק הָאֱמֶת נִפְסָק זֻהֲמַת הַנָּחָשׁ. וּלְהִפּוּךְ עַל-יְדֵי מַנְהִיג שֶׁל שֶׁקֶר מִתְגַּבֵּר הַזֻּהֲמָא חַס וְשָׁלוֹם, (קיצור ליקוטי מוהר"ן השלם תנינא-ח).

סכנה גדולה

סכנה גדולה להיות מפרסם ולהנהיג העולם, לא מבעיא כשאינו ראוי כלל ולובש טלית שאינו שלו, רק אפילו עובדי ה' באמת גדולי הדור יש עליהם סכנות נוראות בהנהגת העולם. כי בהנהגת העולם ובחדושין דאוריתא שמחדשים יכולים לעבר ממש גנוב ונאוף ורצוח בכל פעם ובכל רגע רחמנא לצלן. (קיצור ליקוטי מוהר"ן – ח"ב – יח אות א). אבל יש, חס ושלום, ההפך ממש. כשנתפרסם, חס ושלום, מי שאין בו שם ה' כלל, וכשנתפרסם ונתגדל שמו של זה, כביכול, נתמעט ונתעלם שם ה', ואזי נתגדלין בעולם בעלי שמות וקדריים, שקורין טאטירין, ובאין לעולם, חס ושלום, דברים שאין מועיל להם כי אם שמות הטמאה, חס ושלום, שכל זה הפך שם ה', כי נתעלם שם ה', חס ושלום. ואזי נסתלקין ונכנעין מאורי אור, חס ושלום, שהם בחינת מאור העינים, בחינת תלת גונין דעינא ובת עין, שנמשכין משם ה' כנ"ל. וכשנכנעין מאורי אור, אזי מתגברין מאורי אש, ומזה באין שרפות בעולם, חס ושלום, על ידי שמתגברין ונתגדלין בשם אלו המפרסמים של שקר, שעל ידי זה נתעלם שם ה', חס ושלום, ונכנעים מאורי אור, ומתגברין מאורי אש, בחינת: "ממרום שלח אש", שזה בחינת שרפת בית המקדש, שנעשין גם כן על ידי הסתלקות מאורי אור, שעל ידי זה נתגברו מאורי אש כנ"ל, (ליקוטי מוהר"ן ח"ב, סז). על כן הערים הבעל דבר והכניס מחלקת בין הצדיקים, והקים בעולם מפרסמים הרבה של שקר, (ליקוטי מוהר"ן – חלק ב-עח)

זה הכלל, הסימן המובהק, כמה שרוצה יותר פרסום, יותר שקרן!" (אחד מגדלי ברסלב זיע"א).

יש רשעים רוצחים שהם הולכים עם גרביים לבנות ועם שטריימל גדול! הם מסתירים את האמת מן העולם.

ד" (אחד מגדולי ברסלב זיע"א). "הרבנים וכל הרבנים…יש בהם שקר הרבה, מחפשים כסף וכבוד ופירסום…הם לא רוצים להכניע עצמם, הם לא מחפשים אמת הם מחפשים כסף וכבוד כן! וגאוה, זהו!" 
(אחד מגדלי ברסלב זיע"א).

"אנחנו ישנים מדוע נישן? צריכים להודיע לפרסם את האמת זה מתקבל, כן. וכל הרבנים, הם לא שייכים, הם רבנים, אבל לא צדיקים, יש בהם שקר הרבה, מחפשים כסף וכבוד ופירסום, אין לנו שום שום שייכות שום קשר איתם, עם האמת." (אחד מגדלי ברסלב זיע"א).

הפך צדיק זה רשע!!! הפך האמת זה שקר!!!"(אחד מגדלי ברסלב זיע"א).

"מי הוא יהודי? לא אלו שהם רוצים כבוד וכסף ולהיות רב מפורסם בעולם! (אחד מגדלי ברסלב זיע"א).

"הבעלי כבוד וגאוה הצבועים והשקרנים ועזי פנים … הם מחריבים ומאבדים את העולם ומעכבים את הגאולה…ועל ידם התגברות הכפירות ואפיקורסות וכל הגזרות והצרות והשואה של היטלר עמלק ימח שמו."(אחד מגדלי ברסלב זיע"א).

"רבינו הקדוש אמר, לפני ביאת המשיח, בדורות האחרונים, יהיה שני קליפות, כך אמר רבינו, קליפה אחת הכפירה, לא להאמין בתורה ובמצוות בה' יתברך, כפירה! זה קליפה אחת. והקליפה השניה הוא אמונות כוזביות… יש שני קליפות, כפירה ואמונה אמונות כוזביות. כן. אבל שניהם הם קליפות, זה בחינת עמלק, זה לא… אין לו קיום… לא יוצא מזה כלום! אדרבה זה מזיק!

התכלית האחרון האמת שהעיקר הוא לעבוד ה'! בלי… רק בלי רדיפת כבוד ופירסום, כי עם כבוד ופירסום אז אין כלום, זה אמונות כוזביות, זה לא אמת. "(אחד מגדלי ברסלב זיע"א).

בענין של הפצת האמת: כל אחד צריך לעשות מה שהוא יודע מה שהוא יכול! הוא מחוייב! אם לא, אז נחשב כמו שהוא עשה כל הצרות העיכוב הגאולה וכל הצרות שאנחנו סובלים כל אחד מישראל, כל עם ישראל הוא חייב בזה! כן! אם הוא יודע לעשות ולא עושה אז זה דומה, כאילו הוא הרג והוא הביא את היטלר וכל הצרות שבעולם. ואם הוא עושה – אין דבר… אין גבול לשכרו! הוא צריך לעשות, כן. (אחד מגדלי ברסלב זיע"א).

כל הטעותים והשקרים נמשכים מבחינת קליפת עמלק, שהוא עיקר בחינת השקר והרע והטומאה והשטן והיצר הרע (והדימיונות הכוזבים), והוא שורש כל (ההטאיות) ההטעיות, שבעולם. ועל כן נצטוינו לזכור מעשה עמלק ולמחות שמו וזכרו מן העולם, כי זה עיקר הגאולה השלמה -.(אחד מגדלי ברסלב זיע"א)

אך צריך ליזהר מאד מתאוות ההתמנות להיות ראש ולמשול על עם ישראל (היפוך הממשלה דקדושה שצריכין לזכות להיות לו ממשלה על המלאכים) כי ההתמנות מפסיד השפעת הנבואה, (קיצור ליקוטי מוהר"ן תנינא, תורה א אות י)

ותשמרינו ותצילנו מהתמנות שלא יהיה לנו שום תאווה וחמדה לשום התמנות כלל. לא התמנות גדול ולא התמנות קטן. ולא תטיל עלינו צרכי ציבור כלל. רק נזכה לעבדך באמת ביראה ואהבה בתמימות גדול ובפשיטות למענך ולשמך לבד בלי שום פניות ומחשבות זרות כלל. ונברח מן הכבוד וההתמנות בתכלית. ונתרחק מהתמנות עד קצה האחרון באמת לאמיתו, (ליקוטי תפילות תנינא, תפילה א).

ראש בני ישראל (שמות ל) ראשי תבות רבי. ולהפך רשעים בחשך ידמו (שמואל א ב) ראשי תבות רבי, (ליקוטי מוהר"ן – חלק א-קיא).

עַל-פִּי הַיָּדוּעַ מֵהַבַּעַל-שֵׁם-טוֹב שֶׁעַל-יְדֵי גֵּאוּת יְכוֹלִין לִפּוֹל מֵאִיגָּרָא רָמָא לְבִירָא עֲמִיקְתָּא וְיָכוֹל לִהְיוֹת מֵרֹאשׁ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל הַהֵפֶּךְ.

אמר רבינו ז"ל, על מלאך המות להמית כל העולם בגשמיות וברוחניות יכבד עליו הדבר, ובכן העמיד לו עוזרים בכל מקום הרופאים להמית בגשמיות, והמפורסמים של שקר להמית ברוחניות. (חיי מוהר"ן, הוספות מספרי "כוכבי אור" ו"אבניה ברזל", רע"א).

רבינו ז"ל אמר שלמשיח יהי' יותר עבודה עם החסידים המפורסמים של שקר, מהעבודה שיהי' לו עם החפשיים והאפיקורסים כי הם רוצים להבין רק על פי חכמה ומשיח יהיה חכם גדול ויראה להם על פי חכמה שהצדק איתו אז יודו לו. אבל החסידים השקרנים הנ"ל שהם מאמינים באמונות כוזביות. וכשהמשיח יראה לו בעין שהוא כך, יענה ויאמר לו אני מאמין ("איך גלייב"). אף על פי שיראה בעיניו שהאמת כך, אבל הוא מאמין בהשקר אעפ"י שהוא נגד השכל ובזה הלשון אמר: (…) השי"ת ישמרנו מזה ומזה אכי"ר, (חיי מוהר"ן, קונטרס ההוספות, כג).

וזה בחינת מחלוקת קורח, שהתלבש עצמו הסטרא אחרא, בחינת קליפת המן עמלק, בראשי בני ישראל שהם קרח ועדתו שהיו מאתים וחמישים ראשי סנהדראות. ורצה להגדיל שמם ‎(לקוטי הלכות שבת ה‫' סע‫' ט‫' ‫- י‫"ג).

אם לא תדעי לך היפה בנשים צאי לך בעקבי הצאן ורעי את גדיותיך על משכנות הרועים עיין בפרש"י שם. היינו שכל זמן שאין יודעין האמת הברור למי להתקרב צריכין לע"ע להתקרב לאלו המנהיגים (מפורסמים של שקר) כי ברובם יש טוב הרבה, וגם בהתורה שלהם יש טוב הרבה, רק שיש בהם אחיזת המדמה, על כן כל זמן שאין יודעין מהצדיק האמת ששבר המדמה לגמרי, צריכין להתקרב להם בבחינת אם לא תדעי וכו', צאי לך וכו', ורעי את גדיותיך על משכנות הרועים, וזהו השקו הצאן ולכו רעו. היינו שאמר להם הגאולה אי אפשר לקרב על ידי תורה כזאת, אך אף על פי כן השקו הצאון ולכו רעו, מאחר שאין יודעין עדיין מנקודת האמת,
(ליקוטי הלכות – חשן משפט הלכות מתנה ומתנת שכיב מרע הלכה ד-). כל עצי הגן עדן יונקים ומקבלים מבחינות עץ החיים אשר בתוך הגן שהוא כלול מכל הנשמות החצובות מכסא הכבוד כי עץ החיים עומד תחת כסא הכבוד שדרך שם יורדין ועולין כל הנשמות כשצריכין לבוא לזה העולם משם. וכן להיפך כשצריכין לחזור ולעלות מזה העולם למקומם ושרשם שכולם צריכין לירד ולעלות דרך עץ החיים כידוע אך יש עץ הדעת בתוך הגן שהוא בחינת שורש הנשמות של המפורסמים של שקר שהם בחינת העזי פנים שבדור שהם בחינת עץ הדעת טוב ורע כי הם מעורבבים מטוב ורע כי בודאי כל מפורסם של שקר בהכרח שיהיה בו איזה טוב כי בלא זה לא היה לו כח להמשיך נפשות ישראל אחריו. כי מטבע נפשות של ישראל להמשיך את עצמן רק אל הטוב. ועל כן בודאי אי אפשר שיהיה מפורסם של שקר כי אם כשיש בו מעט טוב בבחינת כל שקר שאין בו אמת בתחילתו אינו מתקיים וכו'. רק שהרע והשקר שבו מרובה מן הטוב שזהו בחינת עץ הדעת טוב ורע ועל זה נצטוה אדם הראשון ומעץ הדעת טוב ורע לא תאכל ממנו כדי שלא יתאחז ויתקשר בשרשי הנשמות של המפורסמים של שקר שהם בחינת העזי פנים אשר קומטו בלא עת. אבל הס"מ התגרה בו והסיתו לעבור על מצוה זאת בעצמה לאכול מעץ הדעת ועל ידי זה לא היה לו כח לעמוד בממשלתו על המלאכים ודחפו והפילו אותו בחינת כי ביום אכלך ממנו מות תמות (ליקוטי הלכות – הלכות ערלה הלכה ד' אות ב')

 

מה שכתבת שזה עזות פנים נגד הגדולים כבר אמר רבינו ז"ל

(ליקוטי מוהר"ן ח"ב – תורה א – תִּקְעוּ בַחֹדֶשׁ שׁוֹפָר בַּכֶּסֶא לְיוֹם חַגֵּנוּ)

וּלקַשֵּׁר עַצְמוֹ לְשָׁרְשֵׁי הַנְּשָׁמוֹת שֶׁל יִשְׂרָאֵל
צָרִיך לֵידַע מְקוֹר כָּל הַנְּשָׁמוֹת וּמְקוֹר חִיּוּתָם
מֵהֵיכָן כָּל נְשָׁמָה וּנְשָׁמָה מְקַבֶּלֶת חִיּוּת
וְהָעִקָּר לֵידַע כָּל מְפֻרְסְמֵי הַדּוֹר
וּלְקַשֵּׁר עַצְמוֹ בִּפְרָטִיּוּת עִם כָּל נְשָׁמָה וּנְשָׁמָה
צָרִיך לְקַשֵּׁר עַצְמוֹ עִם כָּל מְפֻרְסְמֵי וּמַנְהִיגֵי הַדּוֹר
כִּי הַנְּשָׁמוֹת נֶחֱלָקִים תַּחְתָּם
כִּי כָל מְפֻרְסָם וּמַנְהִיג הַדּוֹר יֵשׁ לוֹ כַּמָּה נְשָׁמוֹת פְּרָטִיּוּת, הַשַּׁיָּכִים לְחֶלְקוֹ
וּכְשֶׁמְּקַשֵּׁר עַצְמוֹ עִם הַמְפֻרְסָמִים
הוּא מְקֻשָּׁר עִם כָּל פְּרָטֵי נִשְׁמוֹת יִשְׂרָאֵל
אַך צָרִיך לֵידַע וּלְהַכִּיר אֶת הַמְפֻרְסָמִים
כִּי יֵשׁ כַּמָּה מְפֻרְסָמִים שֶׁהֵם בְּשֶׁקֶר
וְהֵם רַק עַל יְדֵי עַזּוּת
כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה 'עַזּוּת מַלְכוּתָא בְּלָא תָּגָא'
וּלְהַכִּיר אֶת הַמְפֻרְסָמִים, אֵיזֶהוּ עַל יְדֵי עַזּוּת
הוּא עַל יְדֵי בִּנְיַן יְרוּשָׁלַיִם, שֶׁהוּא בְּחִינַת הַלֵּב
כִּי יְרוּשָׁלַיִם בְּחִינַת יִרְאָה שָׁלֵם
הַיְנוּ שְׁלֵמוּת הַיִּרְאָה הַתְּלוּיָה בַּלֵּב

וַאֲזַי יָכוֹל לְהַכִּיר הַמְפֻרְסָמִים שֶׁהֵם עַל יְדֵי עַזּוּת, כִּי עַזּוּתָם נוֹפֵל לְפָנָיו

'כִּי כְּשֶׁזּוֹכֶה לִתְפִילָּה שֶׁהִיא בְּחִינַת דְבַר ה'

שֶׁהוּא הַשּׁרֶשׁ הָעֶלְיוֹן, שֶׁכָּל הַשָּׂרִים הָעֶלְיוֹנִים וְכָל צְבָא הַשָּׁמַיִם כֻּלָּם מְקַבְּלִים כּחָם מִמֶּנּוּ

כִּי הוּא בִּבְחִינַת הַשּׁרֶשׁ הָעֶלְיוֹן, שֶׁהוּא דְבַר ה' כַּנַּ"ל
וְעַל כֵּן יָכוֹל לְהַכִּיר בְּהַמְפֻרְסָמִים שֶׁהֵם רַק עַל יְדֵי עַזּוּת
כִּי אֵין אָדָם מֵעֵז פָּנִים בִּפְנֵי בַּעַל חוֹבוֹ
וְעַל כֵּן עַזּוּתָם נוֹפֵל לִפְנֵי הַבַּעַל תְּפִילָּה, שֶׁהוּא הַמַּלְוֶה הַגָּדוֹל כַּנַּ"ל
כִּי כֻּלָּם הֵם בְּחִינַת לוֹוִין מִמֶּנּוּ כַּנַּ"ל

 

ומה ששאלת "למה אני עושה מחלוקת על הצדיקים". זה לא נכון בכלל. אדרבה ההיפך הוא הנכון. הם הרבנים – מפורסמים של שקר – שדין יהודאין הם הם שעושים את המחלוקת על הצדיק האמת. שהוא הרשב"י הקדוש צדיק יסוד עולם. וחולקים עליו ואומרים לו ללמוד את תורתו ואוסרים ללמוד את הזוהר הקדוש וכו'. ורבינו הקדוש דיבר הרבה מעניין הצדיק האמת והמחלוקת שיש עליו.(עיין לעיל ובמקורות עיין שם בפנים)

והחולקים על הצדיק הם קליפת המן עמלק (כמובא בכתבי רבינו ומוהרנ"ת).

צריכין לבקש מאד מהשם יתברך, לזכות להתקרב להצדיק האמת, כי אשרי למי שזוכה להתקרב בעודו בחיים חיותו לצדיק האמת, אשרי לו, אשרי חלקו. [כי אחר כך (הינו לאחר מיתה) קשה אז מאד להתקרב, וצריכין מאד להרבות בתפלה ותחנונים מאד, שיזכה בחיים חיותו להתקרב לצדיקי אמת]. כי הבעל דבר שם לבו על זה מאד עכשו, לבלבל את העולם, כי ישראל הם עכשו קרובים אל הקץ מאד, ויש עכשו לישראל געגועים גדולים וכסופין גדולים להשם יתברך, אשר לא היתה כזאת בימי קדם, וכל אחד נכסף מאד להשם יתברך. על כן הערים הבעל דבר והכניס מחלקת בין הצדיקים, והקים בעולם מפרסמים הרבה של שקר, וגם בין הצדיקים האמתיים הכניס מחלקת גדול, עד שאין אחד יודע היכן האמת. על כן צריכין לבקש מאד מהשם יתברך לזכות להתקרב להצדיק האמת: (ליקוטי מוהר"ן – חלק ב-עח).

זה בחינת מחלוקת קורח, שהתלבש עצמו הסטרא אחרא, בחינת קליפת המן עמלק, בראשי בני ישראל שהם קרח ועדתו שהיו מאתים וחמישים ראשי סנהדראות. ורצה להגדיל שמם, והכניס בליבם שיחלקו כולם על משה רבינו עליו השלום, וכמו שכתוב שם (במדבר טז, ב): "קראי מועד אנשי שם", 'אנשי שם' דיקא, שרצה הבעל דבר להגדיל שמם דיקא, מחמת שהם חולקים על הראש בית שהוא משה, כדי להסתיר ולהעלים שם משה רבינו שהוא בחינת הראש בית, שהוא כלל ושורש ויסוד של כל התורה הקדושה. ‎(לקוטי הלכות שבת ה‫' סע‫' ט‫' ‫- י‫"ג).

וכל עיקר קנאתו והתגרותו של קליפת עמלק הוא להעלים ולהסתיר אור הצדיקי אמת שהם בחינת שם ה'. ועל כן נשבע השם יתברך שאין שמו שלם עד שימחה זכר עמלק כמו שאמרו רז"ל . כי השם יתברך בעצמו כביכול צרך ללחום עמו בכל דור ודור כמו שכתוב מלחמה לה' בעמלק מדור דור. כי על זה עיקר התגברותו שרוצה להעלים אור הצדיק הוא בחינת שם ה' שלא להודיעו ח"ו מדור לדור ורוצה להתגבר בכל זה על ידי פגם הברית שממשיך בזוהמתו שמשם המשכת הדורות על כן סובר שיוכל להעלים השם הקדוש על ידי זה. ‎(ליקוטי הלכות – אורח חיים הלכות תפילין הלכה ז).

כמו ששמעתי מפי רבינו ז"ל שיש כמה צדיקים שברו התאוות אבל עדיין נשאר אצלם שמץ מנהו. ואלו הצדיקים אין להם כוח להחזיר בני ישראל למוטב. כי אם בכח הצדיק האמת הראש בית האמתי שזכה לבטל הרע בתכלית וכו' כנ"ל. כי מחמת שאין בו שום רע כלל. על כן יש לו כוח לתקן כל הנפשות המקורבים אליו להחזירם להשם יתברך ועל כן על זה מתקנא עצמו ביותר הבעל דבר שהוא קליפת המן עמלק ומניח עצמו לאורכו ולרחבו להעלים ולהסתיר שם והידור ופאר של הצדיק. האמת הזה ומקים עליו מחלוקת גדול. ומתגבר בתחבולותיו להקים ראשים בעולם ולהגדיל שמם מאד. אשר שמם נמשך משם הטומאה משמות החיצונים כמבואר בהתורה הזאת במקומו עיין שם. ולפעמים כשרואה שאי אפשר לו להפוך האמת לגמרי להעמיד רשע גמור לעשות אותו ראש ומפורסם. כי בוודאי לא יטעו בו בני ישראל הכשרים על כן הוא משתדל בתחבולותיו להתלבש עצמו באיזה כשר או צדיק שאינו גמור ונותן בלבו שיחלוק על זה הצדיק הנ"ל. שהוא הראש בית האמתי. והבעל דבר מגדיל שמו של זה החולק והמתנגד על הראש בית האמתי הוא מגדיל שמו מאד ומפרסם אותו מאד. כי עמלק מרוצה שכל העולם יתקרבו לאלו הראשם אף על פי שהם צדיקים קצת כדי להרחיקם מהצדיק הגדול הראש בית האמתי. כי כל תחבולותיו לרחק ישראל מהצדיק הראש בית האמתי הנ"ל שכל תיקון נפשות ישראל וכל העולמות על ידיו כנ"ל. (ליקוטי הלכות – אורח חיים הלכות שבת הלכה ה – ט).

צריך הרבה עזות דקדושה כנגד נביאי השקר, המפורסמים של שקר, וזו שטות גמורה במקרה כזה לתרץ את עצמו בלהגיד "אני לא רוצה לדבר או לשמוע לשון הרע וכו'" כי בוודאי כל אחד מישראל צריך לבחור עם מי הוא ובאיזה מחנה הוא, כי אי אפשר להיות גם עם קורח וגם עם משה רבינו. ובודאי שהיה ראוי למחות נגד קורח והעזות פנים שלו ולא לברוח מהאחריות כי אסור לשתוק על כבוד הצדיק ובפרט שעיקר הלשון הרע הוא מה שמדברים רעות על הצדיק האמת

ומה שאמרת הרי רבינו אמר לדון כל אדם לכף זכות. כבר כתב רבי נתן ז"ל:

"אל תהי בז לכל אדם", ולדון את הכל לכף זכות, אבל מי שהוא חולק על הצדיק האמת ומבזה ומחרף אותו וכל הנלווים אליו בחרפות ובזיונות גדולות, ורוצה לשפוך דמם ממש, חס ושלום זה מסטרא דהמן עמלק, שנאמר בו: "ויבז בעיניו" וגו' ואסור לזכותו ולרחם עליו, ואדרבה, בזה שמשתדלין להפיל אותו ולהכניעו, בזה מקימין מצות אל תהי בז וכו', כי על ידי זה מתגבר כח הצדיק, שמקיים זאת בשלמות (ליקוטי הלכות, הלכות אפותיקי, הלכה ה' אות יב)

ומה שאמרת על "כבוד התורה" כבר כתב רבינו ז"ל:

מותר לבייש את הרבנים ששוכרין את הרבנות לשם גאוה, וראוי לבזותן ולהקל בכבודן, ואין עומדים בפניהם, ואין קורין אותן רבי, והטלית שעליו כמרדעת של חמור, (ספר המידות בושה ב).

והשאלה למה אני טורח כל כך לפרסם את זה כתב רבינו הקדוש – מצוה לפרסם את הרשעים, (ספר המידות בושה כח).

הם מוציאי שם רע על הזוהר.

הרמב"ם אומר "המחטיא את הרבים", זה הדבר הראשון מעשרים וארבעה דברים שמעכבים את התשובה והדבר השני: "המעכב את הרבים מלעשות מצווה" אני חושב שבדור שלנו יש הרבה אנשים וטובים שנכשלים בדבר הזה. 'שלח לו רבן גמליאל, אם מעכב אתה את הרבים, נמצאת מכשילם לעתיד לבוא.' (מסכת ראש השנה א, ו) כל המעכב רבים מלעשות מצוה צריך נידוי, (ירושלמי תענית פ"ג סו ע"ד הלכה י).

והקב"ה מאד מקפיד על כבוד הצדיק יותר מכל העבירות. ומשלם במזומן לאלה שפוגעים בכבודו עיין מה שקרה לחמיו של הסבא קדישא שפגע ברבי ישראל קרדונר ולאחר שלושה ימים השיב את נשמתו ליוצרה וחוץ מזה רבנו אמר שמי שילך בדרכו ועל פי עצותיו הוא יעשה אותו כמוהו ממש

כבוד הצדיק הוא כבודו יתברך וגם הוא מקפיד על כבוד הצדיק יותר מכבודו כמו שאמרו ז"ל בענין עדו הנביא. (ליקוטי הלכות – יורה דעה הלכות ראשית הגז הלכה ה – כ)

במדרש רבה דרשו חז"ל : חס הקב"ה על כבודו של אותו רשע שלא יאמרו זו האתון סילקה את בלעם.

ואם חס הקב"ה על כבוד הרשע אין צריך לומר על כבוד הצדיק!

מי שֶׁמְּבַטֵּל כְּבוֹדוֹ נֶגֶד כְּבוֹד הַצַּדִּיק הָאֱמֶת שֶׁהוּא כְּבוֹד הַמָּקוֹם בְּוַדַּאי לא יִפּל לְעוֹלָם אַף אִם יַעֲבר עָלָיו מָה, כִּי הַצַּדִּיק יָכוֹל לְהָאִיר בּוֹ בְּכָל מָקוֹם שֶׁהוּא כִּי מְלא כָל הָאָרֶץ כְּבוֹדוֹ וְכוּ' כַּנַּ"ל. אֲבָל אִם חָפֵץ בִּכְבוֹד עַצְמוֹ אֲזַי. אֵינוֹ יָכוֹל לְהִתְקָרֵב לְהַצַּדִּיק בִּפְרָט עַתָּה בַּדּוֹרוֹת הָאֵלּוּ שֶׁנְּקֻדַּת הָאֱמֶת מְבֻזָּה מְאד וְנִשְׁלָךְ אֱמֶת אַרְצָה וְכוּ'. וְכָל מִי שֶׁחָפֵץ לְהִתְקָרֵב אֶל הָאֱמֶת מְבַזִּין אוֹתוֹ מְאד. עַל כֵּן אִי אֶפְשָׁר לְהִתְקָרֵב כִּי אִם עַל יְדֵי שֶׁיְּבַטֵּל כְּבוֹדוֹ וְכַנַּ"ל. אֲבָל זֶה שֶׁחָפֵץ בְּכָבוֹד אִי אֶפְשָׁר לוֹ לְהִתְקָרֵב אַף גַּם נַעֲשֶׂה חוֹלֵק שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת מַחֲלקֶת קרַח וְכוּ'. (ליקוטי הלכות הלכות נטילת ידיים הלכה ו -עד').

אם היה להאדם שכל מישב חזק ותקיף היה מבין שהכל שטות והבל בפרט התאוה שיש לכמה בני אדם להיות מפרסם ולהנהיג העולם ולנסע על המדינה הכל הבל ורעות רוח והוא שטות גדול באמת כי באמת אין זה שום תענוג ונחת רוח אפילו בעולם הזה כי הוא מלא יסורים ובזיונות גם כבר הוכיח את אחד מאנשים כאלו שהתאוה להיות מפרסם ואמר לו. הלא לא תוכל אפילו לברך ברכת המזון באמת כי תצטרך בכל מעשיך לכון שיתקבלו מעשיך בעיני בני אדם ולא תוכל לעשות שום עבודה קלה לשם שמים (חיי מוהר"ן).

וזה המלחמה בסטרא אחרא העבודה זרה וכמו שאמר רבינו ז"ל:

אחר שבועות באומן כשנכנס בבית רבי יוסף שמואל התחיל לומר תורה ולא סיים, ולא הייתי אז, ושמעתי שהזכיר אז שעל המפרסמים של שקר שיש להם שם ופרסום בעולם נאמר, ושם אלהים אחרים לא תזכירו. גם הזכיר שיש צדיקים אמתיים שנתעלם שמם דהינו שאין להם שם ופרסום כראוי להם שזה בחינת (שמות ג): "זה שמי לעלם" ולא זכיתי לשמע ענין זה כלל מפיו הקדוש: (חיי מוהר"ן, נסיעתו וישיבתו באומין,סימן ריב).

"ידוע שפעם הלך הבעל שם טוב הקדוש זי"ע בתוך יער, ותלמידיו הלכו אחריו, ופתאום נעצר על יד איזה אילן והתחיל לבכות מאד מאד בבכיות עצומות, והיכה עם הראש שלו בתוך האילן, ובכה הרבה מאד, והתלמידים עמדו משתוממים מה זה ועל מה זה וכו', וכשגמר את תפלתו ובכייתו וכו', שאלו אותו תלמידיו: "רבי, מה זה היה?", ענה ואמר להם הבעל שם טוב הקדוש זי"ע שקודם ביאת המשיח יתרבו מפורסמים של שקר רע-בנים שיוליכו שולל את המון עם, וכמו שיש פה בהאילן הזה כל כך הרבה עלים וכו', כל כך הרבה מפורסמים של שקר יהיו, ויטעו את הבריות לגמרי, ומזה הוא מאד מפחד כי הם יהיו שליחי הס"מ, שאנשים ילכו שולל אחריהם, ובאמת רואים שנתקיים דבריו לצערינו הרב, שזו הגלות הכי גדולה. דרך כלל הם מנהיגים שמוליכים שולל את העם, שעליהם כתב הזוהר שהם הערב רב.. (עיין רעיא מהימנא נשא קכ"ה:) ואתהדרו אינון ערב רב רעיין על ישראל עאנא דקודשא בריך הוא דאתמר בהו (יחזקאל ל"ד) "ואתן צאני צאן מרעיתי אדם" וכו' [הערב רב הם נעשים רועים על ישראל, שהם צאנו של הקדוש ברוך הוא], ואינון ערב רב אינון עתירין בשלוה בחדווא בלא צערא בלא יגונא כלל [אלו הערב רב המנהיגים הם עשירים ויושבים בשלווה בשמחה בלי צער ובלי יגון כלל], גזלנין מארי שוחד דאינון דיינין רישי עמא (בראשית ו'), "כי מלאה הארץ חמס מפניהם" עלייהו אתמר (איכה ה'), "היו צריה לראש" [הם גזלנים לוקחים שוחד, והם הדיינים והראשים של עם ישראל, ואלו הצרים נעשים ראשים]. ואמרו חכמינו הקדושים (שבת קל"ט.) תניא רבי יוסי בן אלישע אומר: אם ראית דור שצרות רבות באות עליו – צא ובדוק בדייני ישראל, שכל פורענות שבאה לעולם לא באה אלא בשביל דייני ישראל. עם ישראל הם קדושים, ואלמלא המנהיגים הרשעים היו כולם חוזרים בתשובה, אך מה לעשות הם הטילו אימה כל כך, עד שאסור אפילו לדבר מזה, ואוי ואבוי מי שפותח את העינים לזולת ואומר את האמת, רוצים לבלוע אותו חיים, ופותחים נגדו כל מיני תיקים וכו' וכו',

כן צריכים לדעת מה זה רב ירא שמים, כי לא כל אחד שקורא את עצמו "רב" הוא באמת "רב", לדוגמא אחד שלא איכפת לו שבמקוה לא יהיו מים באוצר מי גשמים, נמצא שהנשים טבלו באמבטיה והכשיל את כולם באיסור כרת וכן אחד שלוחם נגד כל הקדוש לעם ישראל האם זה נקרא "רב"?. רע-בנים שמכשילים את הרבים בנבילות וטריפות ולוחמים נגד היהדות בכל מיני תכסיסים, אלו הם המנהיגים של שקר, ואפילו שהם מפורסמים מאד בעולם, הם הם המפורסמים של שקר שצריכים להתרחק מהם כמו שמתרחקים מבעלי ראתן וכו', כי הם מאד מסוכנים, כי בקלות הם יכולים להפיל את אנשים שנמשכים אחריהם לנוקבא דתהומא רבה.

ואני יכול להעיד על זה שעם ישראל הם קדושים וטהורים, ואלמלא אלו המפורסמים של שקר הרע-בנים שעושים צחוק מעם ישראל וכו' וכו' היו כולם חוזרים בתשובה, ולא בחינם שאמרו חכמינו הקדושים (שבת קל"ט.) תניא רבי יוסי בן אלישע אומר אם ראית דור שצרות רבות באות עליו צא ובדוק בדייני ישראל שכל פורענות שבאה לעולם לא באה אלא בשביל דייני ישראל, עם ישראל הם קדושים ואלמלא המנהיגים הרשעים היו כולם חוזרים בתשובה, אך מה לעשות הם הטילו אימה כל כך, עד שאסור אפילו לדבר מזה, ואוי ואבוי מי שפותח את העינים להזולת ואומר את האמת, רוצים לבלוע אותו חיים, ופותחים נגדו כל מיני תיקים וכו' וכו'.

מאד מאד לשמור מאלו הרע-בנים שעובדים על בני אדם, הלוואי שהיה מתגלה פרצופם האמיתי איך שהם סתם ש'קרנים ר'מאים צ'בועים ש'ר'ץ' השורץ על הארץ, מפורסמים של שקר, שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ס"א) יש שנקראים מנהיגים שלא יכולים להנהיג את עצמם, איך הם יכולים להנהיג את אחרים, והלוואי היו מתחילים לבדוק אצל רע-בנים כאלו אם בכלל יש להם סמיכה לרבנות? היום עובדים כל כך על בני אדם תמימים, ושוברים להם את הבתים על לא דבר, רק על בצע כסף, יש עיירות ששמה יש רע-בנים שלא יודעים מימינם ושמאלם, וכל הראש שלהם זה רק איך להשיג כסף וכו', ואיך להוציא מבני אדם כספים במירמה ובעורמה, ועוד כל מיני נוכלות של נוכלים כאלו שנקראים רע-בנים שעובדים על בני אדם, והורסים בתים שלימים.

מאד מאד אני מבקש אותך שתתחזק ותשמור מאד מאד לא להתחבר אל פירחחים מפורסמים של שקר, שהם ש'ר'ץ' השורץ על הארץ, ש'קרנים ר'מאים צ'בועים, שעובדים על בני אדם, ולבסוף מאומה אין ביד המסכן שרודף אחריהם, ואני רגיל לומר תמיד מה שרביז"ל דיבר עם אנשי שלומינו (שיחות הר"ן סימן ו') היצר הרע דומה כמו מי שהולך ורץ בין בני אדם, וידו סגורה ואין אדם יודע מה בתוכה. והוא מרמה בני אדם ושואל לכל אחד, מה אני אוחז? ולכל אחד נדמה כאילו הוא אוחז מה שהוא מתאוה. ועל כן הכל רצים אחריו כי כל אחד סובר שיש בידו מה שהוא חפץ. ואחר כך הוא פותח את ידו ואין בה כלום; כמו כן ממש יש אדם שכולם רצים אחריו וחושבים שיש בידו מה לתת להם, וכו', וכו', ומבלים ימים ושנים אצל שיכור אחד וכו' או סתם מסומם וכו', או סתם מפורסם של שקר פירחח שלא יכול לעזור לעצמו ואיך יעזור לאחרים, (עיין ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן סא), ולבסוף הוא פותח את היד ורואים שאין בו כלום, סתם ביליתי ימים ושנים בהבל וריק ורצתי אחר טיפש ושוטה, וכו', וכו', ולא עוד אלא שאימלל אותי, הוא גרם לי להתגרש ולקח לי את כל ממוני וכו' וכו', כי בעוונותינו הרבים, בדור הזה נעשה משחק מזה, לכתוב כל מיני תארים של כבוד על קלים וריקים, ועל רבנים ומפורסמים של שקר שאינם יודעים בין ימינם ושמאלם, וכותבים עליהם תוארים שלא כתבו על צדיקים וגאונים שבדורות הקודמים, וזהו מחמת שמלאכת הדפוס היום התפשטה מאד, וכל אחד יש לו בביתו מחשב שעליו יכול להקליד את כל מה שהוא רוצה, ולכן קל מאד להוציא שורות שלימות של תארי כבוד על כל מי שרוצה, אף שאין בזה כלום, ובאמת, כל מה שמאריכים בתוארי כבוד על מישהו, הוא בזיון יותר גדול, כי אם צריכין לכתוב עליו כל כך הרבה שבחים כדי לפרסם אותו, סימן שאין בו כלום, רואים בחוש רבונו של עולם מי כעמך ישראל גוי אחד בארץ, יש לך עם קדוש, אבל שלחת מנהיגים סרוחים וכו', מפורסמים של שקר שמטעים את הבריות וכו', וכשאדם הוא בטל לגמרי בעיני עצמו, על-ידי-זה הוא יכול להשיג השגות בלי גבול, ולהיפך, אם נופלת על האדם גדלות, סימן שהוא מקורב אל איזה מפורסם של שקר. ואמר (חיי מוהר"ן סימן תקל"ז) לענין המפורסמים של שקר שנמצאים עכשיו בעולם וכו', כי על הבעל דבר קשה מאד לטרוח עם כל העולם להטעותם מדרך הישר, על כן העמיד מפורסם אחד במקום פלוני וכו', ומפורסם אחד במקום פלוני וכו', ואמר על מפורסם אחד שהוא עקר ראש אלף אנשים, שבודאי לא יקומו בתחיית המתים; רואים מכל זה איך שצריכים לשמור מכל מיני ש'קרנים ר'מאים צ'בועים ש'ר'ץ' השורץ על הארץ שעובדים על בני אדם, ובקלות יכולים להפיל אותך לנוקבא דתהומא רבה שלא תוכל לצאת מזה.

רביז"ל אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ח') כמו שיש רב דקדושה שממנו מקבלים רוח חיים לדעת שהכל לכל אלקות גמור הוא, והוא נופח חיים חדשים באדם, ומכניס בו תשוקה עצומה לעבוד את השם יתברך בהתלהבות גדולה מאד, וכן שיוריד את השכינה בזה העולם, כי כך אמרו חכמינו הקדושים (תנחומא נשא) בשעה שברא הקדוש ברוך הוא את העולם נתאווה שיהא לו דירה בתחתונים; והרב דקדושה מוסר את נפשו בשביל היהדות, בונה בעירו מקוה כשר, ומלמד את אנשיו להקפיד בטהרת המשפחה, וכן מוסר את נפשו שיהיה שוחט הגון ירא שמים, וכן דואג שיהיה עירוב, ומקפיד מאד על קדושת שבת בעירו, ועל כולם שמוסר את נפשו לבנות תלמוד תורה לבנים ובית ספר לבנות, וישיבה לבחורים, וכולל לאברכים וכו', ולהיפך, זה לעומת זה יש רב דקליפה שממנו יוצאים כל הרע והזוהמא – המקוה אינו כשר, העירוב קרוע, והשוחט הוא קל וריק ופוחז ומוסר את כל האנשים שאינם רוצים להכניע את עצמם נגד הטומאה שלו, וגורם להמון אנשים מעירו שגם כן יהיו קלים וריקים ופוחזים, ומסית ומדיח נגד יראי השם וחושבי שמו. וזה פשוט למי שיודע מה קורה היום בכל מיני עיירות ומושבים שהכניסו 'רבנים מטעם' שהם קלים וריקים ופוחזים, שלא קראו ולא שנו ולא שימשו תלמידי חכמים, וסתם מכשילים את הרבים, ולא צריכים ללכת רחוק ולראות את זה וכו' וכו'.

אשרי מי שמתרחק מרב דקליפה שהוא שליח הס"מ, שהוא חוטא ומחטיא את הרבים, וכבר אמרו בזוהר (רעיא מהימנא נשא קכ"ה:) ואתהדרו אינון ערב רב רעיין על ישראל עאנא דקודשא בריך הוא דאתמר בהו (יחזקאל ל"ד) "ואתן צאני צאן מרעיתי אדם" וכו' [הערב רב הם נעשים רועים על ישראל, שהם צאנו של הקדוש ברוך הוא], ואינון ערב רב, אינון עתירין בשלוה בחדווא בלא צערא בלא יגונא כלל [אלו הערב רב המנהיגים הם עשירים ויושבים בשלווה ובשמחה בלי צער ובלי יגון כלל], גזלנין מארי שוחד דאינון דיינין רישי עמא (בראשית ו') "כי מלאה הארץ חמס מפניהם" עלייהו אתמר (איכה ה') "היו צריה לראש" [הם גזלנים ולוקחים שוחד, והם הדיינים והראשים של עם ישראל, ואלו הצרים נעשים ראשים]. ואני יכול להעיד על זה שעם ישראל הם קדושים וטהורים, ואלולא אלו המפורסמים של שקר הרע בנים שעושים צחוק מעם ישראל וכו', ולא בחינם שאמרו חכמינו הקדושים (שבת קל"ט.) תניא רבי יוסי בן אלישע אומר: אם ראית דור שצרות רבות באות עליו – צא ובדוק בדייני ישראל, שכל פורענות שבאה לעולם לא באה אלא בשביל דייני ישראל. עם ישראל הם קדושים ואלולא המנהיגים הרשעים היו כולם חוזרים בתשובה, אך מה לעשות שהם הטילו אימה כל כך, עד שאסור אפילו לדבר מזה, ואוי ואבוי מי שפותח את העינים לזולת ואומר את האמת, רוצים לבלוע אותו חיים, ופותחים נגדו כל מיני תיקים וכו' וכו'.

" כי התערבו בין נשמות ישראל ערב רב וכו', שהם מסיתים ומדיחים את נשמות ישראל אחד נגד השני, כי יש מנהיגים של שקר שעובדים על בני אדם, ועוקרים אותם מאמונתם, והם הם הערב רב, כמובא בזוהר. יש ערב רב שהם הגורמים שיהיו פירודים בין נשמות ישראל, וכל עניינם זה רק איך להוציא כספים מבני אדם וכו', וגורמים שתהיה מחלוקת בין נשמות ישראל, שהם הם המנהיגי שקר, והם הם הערב רב, כמובא בזוהר.

עיין שם אות באות שמגלה הרעיא מהימנא נשמת משה שמתעבר ברבי שמעון בן יוחאי מי הם הערב רב של הדור, כי אלו המנהיגים שלוקחים שוחד וכו', כל עסקם זה רק לעשות פירודים בין נשמות ישראל, שזו הגלות,ואני יכול להעיד על זה שעם ישראל הם קדושים וטהורים, ואלמלא אלו המפורסמים של שקר הרע בנים שעושים צחוק מעם ישראל וכו', ובמקום לקרב נשמות ישראל אליו יתברך, הם עסוקים רק למלאות את כיסיהם עם כל מיני תקציבים וכו' וכו' כולם היו חוזרים בתשובה, חכמינו הקדושים הזהירונו מאד מאד מרע-בנים כאלו, ומובא באריכות בזוהר הקדוש מי אלו הם המתחזים לרבנים, והם לא יותר מאשר רע-בנים (עיין רעיא מהימנא נשא קכ"ה:).

הקדוש ברוך הוא יציל את עם ישראל מרע-בנים כאלו, מושחתים שמשניאים את הדת על המון העם, והם הם אשר גורמים לרחק את נשמות ישראל ממנו יתברך, אין זה אלא הערב רב שנתערבו בין נשמות ישראל, המנהיגים של שקר שהם שליחי הס"מ.

מובא בדברי רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ח') אשר נגד 'רב דקדושה' יש 'רב דקליפה', הקדוש ברוך הוא ישמור אותנו מאלו הערב רב שהם רבנים דקליפה, ואוי להם לאלו הרמאים והצבועים קלי הדעת שגם כן נקראים רע-בנים המכשילים את הרבים שאין מקוה כשר, ולוחמים נגד החינוך הכשר, שמים להם רגלים ככל שרק אפשר, מכשילים את הרבים עם דעות פגומות, ומכניסים באנשי המושבה שלהם קרירות לגבי היהדות וכו'.

מה לעשות, זו הבחירה – שקודם הגאולה יקומו כל מיני עמי הארצות שאף פעם לא קראו ולא שנו ולא שמשו תלמידי חכמים, והם הנעשים המנהיגים, והם קלים וריקים ופוחזים, חוטאים ומחטיאים את הרבים, כל מגמתם היא רק איך להוציא כסף, זה כל הראש שלהם, איך יכולים לעבוד על הזולת, להוציא עוד תקציב ועוד תקציב וכו', ומזניחים את אנשי המקום, אוי להם אוי לנפשם, והמון עם אפילו לא קולטים מה שעושים להם, כמו שקרה בארצות הברית במשך המאה וחמישים שנה האחרונות – דייקא אלו הקלים והריקים והפוחזים שנקראים רע-בנים העבירו על הדת את נשמות ישראל, וכבר אמר החכם מכל אדם (משלי כ"ט כ"ז) "תועבת צדיקים איש עול ותועבת רשע ישר דרך"; צדיקים לא יכולים לסבול איש עושה עוול, ולהיפוך רשע ארור וטמא אוהב רק את הרמאים והצבועים כמותו, ואינו יכול לסבול את אלו שהולכים בדרך ישרה כפי דרך התורה. ולכן אשרי הרב שזוכה ומזכה את הרבים ביהדות, ואוי להם הרע-בנים שמכשילים את הרבים ולא איכפת להם רק את הכסף, ולפי דברי הזוהר הם הם הערב רב (עיין זוהר רעיא מהימנא נשא קכ"ה:)

ולכן אתה לא צריך להתפעל מאלו השקרנים והצבועים וכו' וכו', דע לך, שהס"מ הוא השטן והוא מלאך המוות, והוא המקטרג על האדם, והוא מתלבש בבני אדם רשעים ארורים ששורשם מהטומאה, ואין להם שום שורש מהקדושה, ולכן אלו הרשעים הם מציקים לצדיקים בכל מיני נכלי ערמומיות, וצריכים להיזהר מאוד מאוד, כי בחיצוניות שלהם הם נראים כמו צדיקים ויראים וכו', אבל אין להם שום שורש בקדושה, כי הם שליחי הס"מ להוציא את הרשעות והאכזריות שלהם נגד נשמות טהורות, והם הם שליחיו להעביר על הדת רחמנא ליצלן, ולהכשיל את אחרים בעבירות חמורות, ובני אדם תמימים לא יודעים מזה, ולכן אשרי מי שנזהר שלא ילכד במלכודתם, ורבים חללים הפילו אלו שליחי הס"מ וגרמו להם שיאבדו את שני העולמות וכו', וצריכים לבקש רחמים רבים שלא ליפול במלכודתו של הס"מ שמלביש את עצמו במי שמלביש, ואפילו בדמות מנהיגים וכו', ואוי לו מי שנופל ברשתו, שעל ידי זה מאבד את שני העולמות גם יחד. וכבר אמר רביז"ל שהס"מ קשה לו להיות בכל מקום, ולכן הוא שולח את שליחיו שהם שליחי הס"מ, והם הם הערב רב שמסיתים ומדיחים נגדו יתברך, וצריכים לדעת אשר לולי הערב רב היו כלל נשמות ישראל חוזרים בתשובה, כמובא בפירוש בזוהר (רעיא מהימנא נשא קכ"ה:).

כי יש מנהיגים של שקר שמכניסים גאוה בעולם, ועל ידם מתגבר תאוות ניאוף בעולם רחמנא ליצלן, וכמו שכתוב (משלי ו') ואשת איש נפש יקרה תצוד. הקדוש ברוך הוא ישמור אותנו מכל מיני ש'קרנים ר'מאים צ'בועים – שר"ץ השורץ על הארץ, מפורסמים של שקר שעובדים על בני אדם". כל זה כתוב בזוהר ולצערינו הרב כל זה התקיים בדור הזה שזה בושה וחרפה, אשר דייקא ליצני הדור נעשו צרים וראשים לעם ישראל, שעל זה מקונן הנביא ירמיהו (איכה ה') "היו צריה לראש", אלו הצרים את עם ישראל נעשים לראשים, ולכן כשתתגלה האמת ויפתחו את העיניים, אז דייקא נזכה להיגאל.

הקדוש ברוך הוא שאמר לעולמו די יאמר לצרות ישראל די, ויציל אותנו מרב דקליפה. (מוהרא"ש שיק זצ"ל).

ויש עוד סוג של עמלק הם השוחטים הקלים והרבנים המכשרים והקצבים וכמו שאמר חז"ל (קידושין פב) כשר שבטבחים שותפו של עמלק. ופירש"י.

ומגלה לנו רבינו שזה סיבת חסרון הפרנסה שנתמעט בדורות הללו:

עִקַּר חֶסְרוֹן הַפַּרְנָסָה שֶׁנִּתְמַעֵט בַּדּוֹרוֹת הַלָּלוּ, אֵין זֶה אֶלָּא עַל יְדֵי הַשּׁוֹחֲטִים שֶׁאֵינָם מְהֻגָּנִים (ליקוטי מוהר"ן)

ולא עוד אלא שרבים יצאו מהדת בעקבות זה (כמ"ש הדברי חיים). וזה מן הסתם סיבת הנושרים. והצה"ק מרן האדמו"ר רבי אהרן מבעלזא אמר שזה סיבת השואה. לכן צריך בכל הכח להלחם בהם!

וכבר כתב רבי הלל משקלוב זצ"ל תלמיד הגר"א:

הערב רב הוא שונאינו הכי גדול, הוא המפריד בין שני המשיחין, קליפת הערב רב פועלת רק בדרך של אחיזת עינים ובעקיפין, לכן המלחמה בערב רב היא המלחמה הכי קשה ומרה, ועלינו להתגבר בכל שארית כוחנו במלחמה זו, וכל מי שאינו עוסק בפועל במלחמה נגד הערב רב נעשה ממילא שותף לקליפת הערב רב, ויהיה מי שיהיה, מוטב לו שלא נברא! עד כאן לשון קדשו.

עיקר מלחמתנו נגד הערב רב הוא ע"י למוד חכמת פנימיות-התורה והזוהר הק' שהוא ראש לכל התיקונים כמ"ש רבנו הרמח"ל בקונ' דרך עץ חיים שהוא הקדמת קל"ח פתחי-חכמה שכ' הבט נא וראה שכל התיקונים הגדולים המה תחת ידך ובפרט לימוד חכמת האמת שהוא ראש לכל התיקונים כמו שאמר הרשב"י בפה מלא דביה יפקון ישראל מן גלותא ברחמי!

[1] פעם היה רב שנהג לומר בפסח "פסח שמח" ואילו בפורים נהג לומר "פורים כשר".
שאלו אותו תלמידיו:
"רבי, מדוע אתה מחליף בין הברכות? הרי נהוג לומר את ההיפך?".
ענה להם הרב ואמר:
"בפסח, כולם דואגים לנקות ולהכשיר את הכל לכבוד החג והם שוכחים לפעמים שצריך לשמוח,
ואילו בפורים כולם עסוקים בשמחה ובחגיגות שלעיתים שוכחים שפורים הוא גם חג מחגי ישראל – ועל כן חייב להיות כשר…"

שיהיה לך חג פורים כשר ושמח!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*