logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

זעזוע- הרב הראשי לישראל- הרב יצחק יוסף שליט"א- גינה בחריפות תקיפת הרב זמיר כהן: זו "חציית קו אדום"

ההסתה נגד הרב זמיר כהן

 ראשל"צ גינה בחריפות תקיפת הרב זמיר כהן: "חציית קו אדום"

 לאחר שאמש הותקף באכזריות הרב זמיר כהן שליט"א, בידי פורעים חמושי סכינים לאחר הרצאה שמסר בתל אביב – הבוקר יוצא הראשון לציון בגינוי חריף כנגד המעשה, וטוען: "מדובר בחלק ממסע הסתה אלים, ו'כל המבזה תלמידי חכמים אין לו רפואה למכתו'"
  • אפרת כהן
  • רביעי י"ג כסלו התשע"ו
  • |11:15 25.11.15

הראשון לציון מגיב על תקיפתו של הרב זמיר כהן: הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף שליט"א, הגיב הבוקר בחריפות על התקיפה האכזרית שאירעה אמש, במהלכה ניסו לפגוע ברב זמיר כהן שליט"א לאחר הרצאה שמסר בתל אביב. הראשל"צ התבטא בחריפות נגד המעשה והגדיר אותו כ"חציית קו אדום וחלק ממסע הסתה אלים".

בהתייחסו לכך הבוקר, אמן הראשל"צ כי "תקיפתו החמורה של הרב זמיר כהן אמש היא בגדר חציית קו אדום וחלק ממסע הסתה אלים הנמשך זמן רב של אנשים שאינם בוחלים באמצעים ומנסים לכפות את עצמם על הציבור ותוקפים תלמידי חכמים באלימות פיזית ומילולית, וכבר אמרו חז"ל, 'כל המבזה תלמידי חכמים אין לו רפואה למכתו' והדברים אמורים גם על מי ששותק על ביזוי תלמיד חכם".

אמש, כאמור, לאחר הרצאה שמסר הרב בשעות הערב, בבית הכנסת של הרב משה מאיה, "היכל דוד", בתל אביב, הוא הותקף באלימות פיזית קשה, בידי פורעים חמושי סכינים. הרב, הינו יו"ר ארגון הידברות ואחד מגדולי מזכי הרבים בדורנו.

התקיפה אירעה עם סמוך לצאתו מהדרשה, אז הותקף הרב פיזית בידי ארבעה אנשים ועוזרו של הרב אף נחתך בידו. תלמידים של הרב שנכחו במקום מיהרו להבריח אותו מאחת מהכניסות ולהזעיק את כוחות המשטרה.

זו עצרה את החשודים, שאחד מהם הצליח להימלט, ומצאה על גופם סכינים וגז מדמיע, בהם התכוונו לבצע את זממם. הרב הוברח למכוניתו ונהגו נסע מהמקום. רכבו של הרב ניזוק, לאחר שאדם עם קסדה שבר את המראה ברכב של הרב, כשהרב היה בפנים. כמו כן, העבריינים אף שברו את המשקפיים לאחד ממלווי הרב בהידברות.

"ליוויתי את הרב מהבמה, אנשים עמדו ולחצו לו ידיים", מספר אחד ממלווי הרב שנכחו בעת התקיפה. "פתאום מישהו דחף אותי. אמרתי לו 'סליחה, למה לדחוף?', הוא התעלם, ניגש לרב ושאל מה דעתו על אמנון יצחק. הרב אמר שישיב לו בחוץ. פתאום באו שני גברתנים ודחפו אותי. קלטתי שקורה כאן משהו. תוך שניות ספורות הם דפקו לי קסדה בראש, שברו לי את המשקפיים, התחילו להשתולל וצעקו לעבר הרב זמיר 'אתה פלסטינאי! אתה רשע!' – אותם כינויים שאמנון יצחק הדביק לו לאחרונה".

עוד הוסיף, כי "הם הקיפו את הרב במן שרשרת, כמו חגורה. בשלב הזה בא אחד הנוכחים, דחף אותם במהירות, הוציא את הרב והבריח אותו מדלת אחרת. התחילה מהומה. אותם פורעים קלטו שהרב יצא מדלת החוצה, רצו לכיוון האוטו של הרב, ואחד מהם ניסה לנפץ את השמשה הצמודה לנהג עם הקסדה. האוטו הזדעזע, שמענו ממש בומים. הנהג של הרב נתן גז והם נסעו מיד. כאן החלה מהומה, עד שהגיעו השוטרים ועצרו את הפורעים".

הרקע לתקיפה, הוא ככל הנראה דברי הסתה שהפיץ אמנון יצחק לאחרונה כנגד ארגון הידברות, וכנגד הרב בעצמו, אותו כינה "פלסטיני" ו"נוכל". אולם בסביבתו ממהרים להכחיש כל קשר למקרה וטוענים כי "אנו בוחלים בכל אלימות ואין שום קשר אלינו בעניין זה, מן הסתם יתברר שהמתלוננים תקפו את המותקפים".

גם בארגון "הידברות" כאמור הגיבו לתקיפה, וטענו כי "התקיפה האלימה והברברית הגיעה לאחר מספר ימים שבהם תקף אמנון יצחק את הרב זמיר כהן באופן ברוטלי ומשולל כל רסן, בהמשך למתקפותיו בשנים האחרונות כלפי גדולי ישראל. הסתה זו עודדה מן הסתם גורמים עבריינים שהאמינו לדברים השקריים שהופצו, ואת תוצאותיה המצערות ראינו אמש".

ממשטרת מחוז תל אביב נמסר בתגובה למקרה כי "מהומה בבית הכנסת ברחוב מרגולין בתל אביב הביאה למעצרם של ארבעה חשודים בגין תקיפה וקטטה במקום ציבורי. מדובר בדרשה שניתנה ע"י אחד הרבנים אשר ככל הנראה לא מצאה חן בעיני חסידיו של רב אחר ואלו בסיום הדרשה גידפו את נותן הדרשה ואף תקפו אותו".

עוד נמסר כי "שוטרי תחנת שכונות שהוזעקו למקום עצרו ארבעה חשודים בשנות העשרים לחייהם תושבי צפת, בני ברק ושניים מהם מירושלים. החשודים יובאו הבוקר לביהמ"ש השלום בתל אביב לדיון בהארכת מעצרם".

רב זמיר כהן: "נמשיך להרביץ תורה – עם שמירה"

ביום שאחרי התקיפה המזעזעת, הרב זמיר כהן מתאר את האירוע האלים והמסוכן, תוצאתו של הסתה מחרידה כנגדו מצד אמנון יצחק
  • מעיין כפיר
  • |
  • רביעי י"ג כסלו התשע"ו
  • |
  • 11:49 25.11.15

אחרי התקיפה המזעזעת אתמול על הרב זמיר כהן, נשיא ארגון הידברות, התייחס הרב בריאיון לאחד האתרים לתוצאות ההסתה הבלתי פוסקת של אמנון יצחק: "עצוב שמגיעים למקום כזה. בעקבות הסתה שהוא מכריז ברבים שמדובר ב"פלסטיני", אז אני לא אתפלא שאנשים שמאמינים לכל מילה שיוצאת מפיו מבינים שאני פלסטיני ובאים עם סכין ומנסים לדקור את הפלסטיני הזה".

"כבר אמרו בעבר שמילים מסוגלות להרוג" הוסיף הרב זמיר כהן, "ובפרט אדם שיש אנשים שמושפעים מהקו התקיף והאלים שלו לאורך כל הדרך, אז לא פלא שבאו עם סכין ומי יודע מה תכננו הלאה".

"נמשיך להרביץ תורה – עם שמירה", הרב זמיר כהן (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)"נמשיך להרביץ תורה – עם שמירה", הרב זמיר כהן (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)

הרב כהן שחזר את הרגעים בהם אחד המתפרעים הטיח את קסדתו ברכב בו ישב: "כשהיינו ברכב, הגיע אדם עם קסדה של אופנוע, הוא הטיח את הקסדה לפחות פעמיים על השמשה של הרכב, אם הוא היה מצליח אני לא יודע אם הנהג היה נשאר בחיים, כשראיתי אותו בפעם הראשונה ובפעם השנייה, היינו בסכנת חיים, נס שהנהג הצליח להתניע ולברוחכשראיתי את האלימות, הבנתי עד כמה המצב באמת היה מסוכן".

לשאלה האם הוא חושש מתקיפות נוספות, השיב הרב כי: "אני לא חושב שצריך לחשוש, צריך להמשיך להרביץ תורה אבל נצטרך לצאת עם שמירה בימים האלה".

"אנחנו המומים וכואבים" – תגובות מזועזעות לתקיפת הרב זמיר

ביום שאחרי התקיפה המחפירה, גולשים רבים ביקשו להביע כאב וזעזוע על הפגיעה ברב זמיר כהן
  • שירה כהן
  • |
  • רביעי י"ג כסלו התשע"ו
  • |
  • 11:59 25.11.15

ביום שאחרי התקיפה המחפירה של הרב זמיר כהן, הרשת סוערת מתגובות מזועזעות. הנה מקבץ מהן.

מזל הררי: מזעזע. אחד הרבנים הצנועים ביותר, שעושה רבות למען הציבור הרחב. מדבר בנועם, דברי חוכמה. לא מתלהם בהרצאותיו (כמו רבים).

אורלי ששון: הרב זמיר הוא צדיק, גאון וכנראה בגלל זה אנשים מקנאים! רק השבוע ניסיתי לברר אם יש לו הרצאות בירושלים. שה׳ ישמור אותו ואת כל המלווים שלו, וכן שישלח רפואת הנפש לכל העבריינים האלה ולמי ששלח אותם שיצליחו לעשות חשבון נפש עם עצמם.

רווית סמדג'ה: עכשיו אני בטוחה שאנחנו בימות המשיח. איזה בושה. לאיפה הגענו? בגלל זה בכה שמעון הצדיק. איזה בושות רחמנא ליצלן!

מיכל ממון: לתקוף יהודי ועוד רב גדול, ולבזות אותו לאחר שדיבר דברי תורה?  שיתביישו הם לא חלק מהעם.

שירן אבוטבול: קיבלתי צמרמורת… המחשבה שרב כל כך גדול צריך להימלט מתוקפים יהודים(!) מזעזעת אותי… ועוד שליחים של אמנון יצחק? מה קורה פה?

ריקי כהן: בושה לעם ישראל לתקוף צדיק כמו הרב זמיר כל מה שקורא לעם שלנו זה בגלל שניאת חינם הרב זמיר הינו גדול הדור.

רוית כהן רם:מזעזע! אם הותקף מי שמטיף לאהבת הבריות, לסובלנות, לעשיית צדק ושכל מהותו אהבת חינם, הלכנו לאבדון!

אנג'לה לאדאייב:בושה ועצוב מאוד שיהודים נגד יהודים ועוד שומרי תורה ומצוות !!לא חסר לנו שונאים, אל תקבלו לשון הרע על אף אחד, אנחנו לא שופטים ולא דיינים של בית משפט עליון ולא מתפקידנו לקבל לשון הרע על איזשהו רב ולשפוט אותו או להאמין ללשון הרע!!!אנחנו עובדי השם ותפקידנו לקיים מצוות ולאהוב את בוראנו ולא להכנע ליצר הרע זה הכל.

לירז שירה: איך אפשר בכלל לנסות לפגוע ברב הצדיק והקדוש הזה? שה׳ ישמור על כל צדיקי האמת בדור הזה אמן.

לבנה שמשון: בושה… אבוי לנו. הרב הזה צדיק יסוד עולם.

אליאור מור: פשוט לקרוא את הידיעה ולא להאמין… איך אפשר לפגוע באדם כל כך קדוש? רב גדול משכמו ומעלה…עד כמה נמוך אפשר לרדת, עצוב ומצער.

שמעון ואודליה זרי: הרב זמיר כהן צדיק גדול! תלמיד ומורה חכם.. מי שהולך בדרך תורה,אין לו עניין ברכילות לשון הרע וקינאה. יש עניין רק לעשות מצוות הבורא! שנתן לנו תורה אחת!"טוב לי תורת פיך מאלפי זהב וכסף".

בר דרור: מזעזע ביותר ככה לתקוף את הרב ועוד רב כזה גדול שבא במיוחד למסור שיעור תורה ולעשות מצווה ה' ירחם איזה חילול השם ביזיון והסתה.

גיורא אוסקר: הרב זמיר מאד חכם ואמת … לא פנאטי ואוהב את הבריאה לא למטרה עצמית … הלואי והרבה ממנהיגי הדת יתנהגו ויאמינו ויאהבו את האנושות לפחות עשירית ממנו.

אהרון קולטקר: נעים הליכות כמו זמיר כהן … דמו בראשו מי שמשפיל צדיק כמו זמיר כהן

שרית בוזגלו: אוי לזה שיבזה ויסית נגד גדול הדור הרב זמיר כהן שליט"ה ..נעים זמירות ה' המזכה את עם ישראל בתורה במסירות נפש גדולה.

ראובן לוי: אוי לעיניים שרואות את זה. הצדיק הרב זמיר כהן שליט״א. ככה כתוב בגמרא: ״לא חרבה ירושלים אלא בשביל שביזו בה תלמידי חכמים שנאמר {דברי הימים ב לו-טז} ויהיו מלעיבים במלאכי האלהים ובוזים דבריו ומתעתעים בנביאיו עד עלות חמת ה' בעמו עד אין מרפא. מאי עד לאין מרפא?אמר רב יהודה אמר רב: כל המבזה תלמיד חכם אין לו רפואה למכתו״.

רן רוזן: זה מה שקורה שיש מחלוקת… אסור לבזות תלמיד חכם!!!! ובפרט תלמיד חכם, כמו הרב זמיר, אינו צריך לעורר מחלוקת. אינינו יודעים מי צדיק אמיתי..את זה נדע אחרי 120 אבל בוודאי לא לבזות שום תלמיד חכם…. מה יצא מזה??? חילול ה' לא יותר… נא לעשות חשבון נפש.

הילה ואבישי דבוש: מעבר לזה שהוא רב גדול….הוא אדם גדול….נעים הליכות, עניו, בעל דרך ארץ…אדם מיוחד שה' ישמור אותו.

מחמוד נטור: תתבישו לכם מי תוקף כזה רב גדול. אני לא יהודי אבל אוהב לשמוע את הרב זמיר באינטרנט ומכבד אותו מאוד.

ולסיום, מצ"ב מכתב אחד מני רבים שהגיע רק הבוקר למערכת הידברות:

לכבוד מורנו ורבנו גאון הדור רבי זמיר כהן הי'ו

המון זמן גמלה בליבי המחשבה והרצון לכתוב לך מכתב תודה.  רבי היקר, אני שמוליק טטרו המתגורר בישוב אזור .מחובר לרב כבר המון שנים עוד בחיתוליו של הערוץ הקדוש ערוץ ההדברות . הרב אני לא יודע מאיפה להתחיל מזה שיש לי תמונה גדולה שלך בסלון, מזה שרוב הדיסקים באוטו מתנגנים בשעורים של הרב מזה שיש לי את כל הספרים של הרב . הרב אני פשוט מעריך ,ומעריץ אותך אתה פשוט מחיה מתים .אני מנסה להדבק בצורת ההנהגה הישרה, החכמה ,הקדושה ,והנבונה של הרב … ברוך ה' אני נשואי ויש לי 2 בנות שילת והלל שגם הם יודעות מיהו הרב זמיר כהן הרב אני מרגיש שהנשמה שלי קשורה לנשמתך. היום לצערי קראתי את המקרה המזעזע שקרה עם "פעילי הרב אמנון יצחק" הרב אני בטוח שהבזיונות האלו שקיבלת כפרה על כל עם ישראל .אני רוצה לחזק את ידך ואת כל הסובבים אותך תמשיכו לחזק את עם ישראל תמשיכו להציל נשמות של יהודים ויהודיות אתה מלאך ה' ישמרך מכל נזק בהערכה ואהבה עמוקה עבדך הנאמן, שמוליק טטרו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*