logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

איך יתכן, שהרבנים שלא אומרים ללמוד זוהר הקדוש, נחשבים לערב רב? האם זה לא לשון הרע??

 

גליון מספר 47 ניסן תשע"ב

 

שאלה: מדוע נחשבים הרבנים שאינם אומרים ללמוד זוהר, לערב רב?

 

תשובה: בזוהר בראשית (כו:), אֱמֶת מֵאֶרֶץ תִּצְמָח… וְזֶה מֹשֶׁה שֶׁנֶּאֱמַר בּוֹ תּוֹרַת אֱמֶת הָיְתָה בְּפִיהוּ, שֶׁלֹּא יִהְיֶה מִי שֶׁדּוֹרֵשׁ אֶת הַשְּׁכִינָה כְּמוֹתוֹ… וּמֹשֶׁה רַבֵּנוּ אוֹמֵר לְךָ לִלְמוֹד זוֹהַר, וְהָרַב שֶׁלְּךָ לֹא רוֹצֶה לִשְׁמוֹעַ בְּקוֹלוֹ.

החפץ חיים עודנו בחיים!!! נלך בדרכו!!! ולא נשמע לאף אחד שאינו הולך בדרכו!!! – 310 מראה מקומות על הערב רב די, לא צריך יותר להראות כי רוב הרבנים הם ערב רב!!! – אבל לאדם פשוט שאינו מעיין בספרים וחפץ לדעת ברגע אחד, אם הרב שלו הוא ערב רב? אז הבה וניקח דוגמא של אחד מאלף הצדיקים האומרים שצריך ללמוד זוהר הקדוש, וזה יהיה הגה"ק החפץ חיים [וידוע שהדיבוק אמר אמר עליו שהוא נחשב בשמים כמו תנא קדוש], והחפץ חיים זי"ע אמר לכל האברכים ובחורים לסיים כל שבוע את הזוהר של פרשת השבוע, (בנין יוסף), אז, אם הראש ישיבה שלך, או הרב לא אומר לך ללמוד זוהר הקדוש, ולא שומע לקול החפץ חיים זי"ע, זה כבר די, ואם לא די לך, ניקח את הגה"צ החזון איש שאמר שהזוהר הוא הספר מוסר הטוב ביותר, (מעשה איש), זה כבר די להבין שהרב שלך מהערב רב. – ואם הוא היה אומר לך לא להניח תפילין, האם היית שומע בקולו?

 

נא. שאלה: אולי הרבנים עמי הארץ, אבל למה ערב רב?

תשובה: מי שהולך נגד משה רבנו הוא ערב רב! וּבַזֹּהַר בְּרֵאשִׁית (כח.) אָמַר רַבִּי אֶלְעָזָר… וְלָכֵן מֹשֶׁה לֹא מֵת, וְהוּא נִקְרָא אָדָם, וּבִגְלָלוֹ נֶאֱמַר בַּגָּלוּת הָאַחֲרוֹנָה וּלְאָדָם לֹא מָצָא עֵזֶר, אֶלָּא כֻּלָּם כְּנֶגְדּוֹ. וְכֵן נֶאֱמַר בָּעַמּוּד הָאֶמְצָעִי וּלְאָדָם לֹא מָצָא עֵזֶר שֶׁיּוֹצִיא שְׁכִינָה מֵהַגָּלוּת. זֶהוּ שֶׁכָּתוּב (שמות ב) וַיִּפֶן כֹּה וָכֹה וַיַּרְא כִּי אֵין אִישׁ… [ובמק"מ פי': הקב"ה לֹא מָצָא ת"ח שֶׁיִּהְיוּ עֵזֶר לְמֹשֶׁה בְּגָלוּת הָאַחֲרוֹנָה, אֶלָּא כּוּלָם נֶחְשָׁבִים כְּאִילוּ הֵם נֶגְדּוֹ, לְפִי שֶׁאֵינָם עוֹסְקִים בְּסוֹדוֹת הַתּוֹרָה לְסַיֵּעַ לְתִקּוּן הַשְּׁכִינָה].

 

נב. שאלה: – אני רוצה להרויח מפעל הפיס!!! להיות עשיר בקנין רוחני!!! וראיתי בקשה לתורם שישלם ישר לדפוס אלף סטים של הזוהר הקדוש ב 70 כרכים, וב"ה אני עשיר גדול והבנתי שהתורם לזה יזכה לזכויות שלא חזו עיננו מעולם, דהיינו: יקבל שכר 70 מליון סיומי זוהר בכל חודש כפול 70 אלף – לשכר זה אין אחד בעולם שהיגיע, והחלטתי תיכף ומיד שאני זוכה בזה, זה מפעל הפיס הגדול בעולם שבוודאי זוכים. אך רגע, משהו קרה איתי ואינני מבין, איני יכול בשום אופן בעולם לתת את הכסף, נתתי כבר מיליוני דולרים לצדקה, וכאן לא הולך בשום אופן, יש בקרבי מלחמה כזאת גדולה, אני יודע את האמת, [שאתם כולכם לשם שמים, אתם לא צריכים את הכסף בשבילכם, ולא נוגעים בכסף] אבל אי אפשר בשום אופן לתת! למה? למה? למה? אולי כבודו יכול להסביר לי מה קרה איתי? באמת אין לי מנוחה מזה!!! מאז הנפש שלי במלחמות כאלו גדולות, זה מה שאני מרגיש!!!

תשובה: לזכות זכויות כאלו לא הולך ככה בפשטות!!! לא מחלקים עולם הבא בלי עמל, וצריך זכויות לפני זה, כדי להגיע לדבר נשגב כזה, [יש כמה סיפורים, ועל הטלפון אסביר לכם יותר]. למשל יש לנו 1300 ספרים נחוצים על הזוהר הקדוש ולא נדפסו עוד, שאין מי שיזכה לזה, ואפילו מזכי הרבים הגדולים ביותר, רצו, ולא יכלו בשום אופן, כבר שנתיים שנלחמים בפנים הגוף שלהם, וזה הסוד הגדול הטמון בזוהר הקדוש, כי רק בזכות הזוהר נצא מן הגלות, אז למי יש הזכות לעזור לזה? רק יחידי סגולה, וכנאמר "אל תבטחו בנדיבים, בבן אדם שאין לו-תשועה"! שרואים שרק אנשים פשוטים שאין להם גאווה, זוכים לתרום.  אתה צריך הרבה להתחנן לקב"ה שיזכה אותך, תלך לציון הרשב"י ותבכה ותבקש שתזכה לכך, וכמו במשכן שלא כל אחד זכה שתגיע תרומתו לקודש הקדשים, גם כאן הרשב"י זי"ע הוא קודש הקדשים, וצריך הרבה תפלה ודמעות לזכות לזה, (ראה בס' ליקוטי זוהר בהקדמה). מי לה' אלי? כיצד הופכים כסף לזה"ב – ז'והר ב'זכותך – ומי יזכה לזה? כל החיים שלך נתת כסף לערב רב ובנית את הערב רב, וזה לא נותן לך לתת לקדושה גדולה כזאת, לכן עשינו דבר חדש שכל אחד יקנה רק 10 סטים, ויהיה לו הזכות של 700 סיומי זוהר כפול 70 מליון כל חודש, וגם לזה רק יחידים זוכים לזה, כי כאן קונים עולם הבא כזה גדול, שעוד לא היה דבר כזה בעולם. לכן עכשיו תעמוד בניסיון, "חֲגוֹר חַרְבְּךָ עַל יָרֵךְ גִּבּוֹר", ובזה תזכה לְ-"הוֹדְךָ וַהֲדָרֶךָ", לידבק ברשב"י "בַּר יוֹחָאִי מוֹשַׁב טוֹב יָשַׁבְתָּ. יוֹם נַסְתָּ יוֹם אֲשֶׁר בָּרַחְתָּ. בִּמְעָרַת צוּרִים שֶׁעָמַדְתָּ. שָׁם קָנִיתָ הוֹדְךָ וַהֲדָרֶךָ". כל סט אחד עולה סך 160 ₪, ויכולים לחלק את זה לבד, או שאנחנו נחלק בשבילו, ואפשר לראות בדיוק כל שם שזיכה ללמוד בשבילו. לפרטים טל: 0527-651911 / להצטרפות 0548-33385

 

נג. שאלה: הרבי שלי אומר שלא צריך ללמוד זוהר הקדוש עד שאדע ש"ס, האם זוהי האמת, או שמא הוא מהערב רב ומטעה את העולם?

תשובה: תדע שאדמורי"ם הם הראשונים שכתבו עליהם הזוה"ק וספרי בעש"ט שיהיו מן הערב רב שדין רוחין ולילין כמו שכתב הרשב"א ועוד, (ראה באריכות בס' שכר ועונש ה"ח, אור הזוהר, זוהר השבת, זוהר חק לישראל, וזה יהיה ניסיון הערב רב לפני  הגאולה – מנהיגים מהערב רב ישלטו חמישה במינם [סימנם נג"ע ר"עויבנו בתי כנסיותרק כדי להתגבר בכך על העם, כמו"ש הגר"א (אדרת אליהו פ' דברים, ראה עוד בס' זוהר התשובה שאלה יב) האם ידעת? שהס"מ מטעה את העולם הרבה שידבקו עצמם למקום השקר והטעות, ורוכב במרכבתו ליסע ולדבק עצמו למקום השקר והטעות מטעי עלמא, לכך צריך הבחנה גדולה ותפילות ובקשות, שינצל מלהדבק למטעי עלמא בשקר ובכזב בדרכים שונות, ואין לנו אלא להשען על אבינו שבשמים, להתפלל לפניו בדמעה ובבכיה, שלא יטעהו הס"מ לדבק עצמו במטעי עלמא ראשים שלו, שהוא עשאם וסמכם. (זוהר חי תרומה דף ז' ע"ג, ראה עוד בס' זוהר התשובה שאלה ה-יט).

האם ידעת? מה שכ' בס' דברי חיים בהשמטות לפרשת ויקהל כתב וז"ל, דלפני ביאת המשיח יהיו רוב הרבנים מהערב רב כו', וזה לשון הדברי חיים שם: כי ישראל בעצמן קדושים אך הערב רב כל חסד דעבדי לגרמייהו עבדי, כנראה בעליל שהרבנים והחסידים והבעלי בתים [עשירים] שבדור המה בעונותינו הרבים רובן מערב רב ורוצים לשרור על הציבור וכל מעשיהם רק לעצמם לקבל כבוד וממון ולכן אין להתחבר רק לצדיקים העובדים באמת שמוסרים נפשם לקב"ה, לא לקבל שום תועלת לעצמם, ע"כ עיי"ש עוד. (ועיין ברעיא מהימנא פ' נשא "כתם פז" מהגאון המקובל האלוקי מורנו הרבי רבי שמעון לביא זצוק"ל בעל מחבר זמר "בר יוחאי" בדף פ"ה).

האם ידעת? שהערב רב התחילו בדבר חדש? [בדיוק כמו שניבא לנו בספר עץ חיים הקדמת מוה"ר חיים וויטאל זי"ע על שער ההקדמות הקדמה א', ראה להלן] שהכניסו כבר את ספר התורה הקדושה לערב רב, ולא די להם שהם בונים בניינים גדולים להתגאות ולהשתרר וכל אחד צריך להיות יותר גבוה ויותר גדול מחבירו, ועתה התחילו בדבר חדש, וכל רב עולה על חבירו, התחילו להכניס 6 עד 10 ספרי תורה בפעם אחת לבית המדרש אחד, [וכמובן שהקלף הוא פסול שבא מסין או יפן, והסימן שבא משם שאין לקלף הזה שום הכשר, והסופרים "לשם ממון" מכשילים את ישראל [וכמו שכתבו הגה"צ בספריהם הגר"ש וואזנר, והגר"מ שטרנבוך שליט"א, וכל הבד"ץ של העדה החרדית, ועוד 39 רבנים, שאם אין לקלף הכשר אסור לומר ברכה עליו] אבל לדור ההפלגה של "נַעֲשֶׂה לָנוּ שֵׁם", הקלף הזה כשר וישר, וכשיש להם כבר ספרי תורה על קלף מסין ומיפן מוכרים פתיחת ההיכל בעד 50.000$ למה לא?] ובמקום לקחת הכסף הזה ולהדפיס ספרים על קדושת שבת וטהרת המשפחה, ויסודי הדת להציל את ישראל-אך אנשי ערב רב תלמידי בלעם משמינים בגאוותם, לבנות בנינים שעולים עשרות מיליוני דולרים, וכל אחד צריך להיות גדול מחבירו רח"ל, בו בזמן שישנם בארצינו הקדושה עשרות אלפים אברכים שיושבים ולומדים תורה מתוך הדחק, ואין בביתם כסף לקנות קצת לחם חלב וירקות, ויין לשבת, אבל הרע-בנים האלו מה איכפת להם העיקר שהכבוד שלו יגדל בעולם ושאני יהיה הרב הכי הגדול בעולם, בדיוק כמו שמבואר הסיפור מבעל התפילה בסיפורי מעשיות לרבי נחמן זי"ע. (ובתיק"ז תי' כ"א דף ג"ן, וראה כ"ז בעץ חיים הקדמת מוה"ר חיים וויטאל זי"ע על שער ההקדמות).

האם ידעת? שעבודה זרה, שהיא הגאוה להשתרר להיות רב ורבי, שלא לשם שמים, ורצונו להמית לכל הצדיקים מרוב גאותו, שיהיו כולם נכנעים תחתיו, והוא בור ריק של נחשים ועקרבים, והמשתחוה והנכנע לו הוא משתחוה לעבודת קל נכר. (זוהר חי שמות ד פ"ו). ע"כ כל אחד יחוס על נפשו וידבק בצדיקי האמת לומדי זוהר הקדוש ומזכי הרבים המורים לתלמידיהם להיות דבוקים בתנא האלוקי הרשב"י זיע"א.

י"ז ספרים על הערב רב

http://www.israel613.com/EREVRAV4.htm

 

 

גליון 47 חול המועד פסח תשע"ב

נד. שאלה: אני לומד זוה"ק ומחובר לרשב"י, ודיברתי עם אחד המפיצים שלכם מה אפשר לי לעשות דבר טוב עם הכסף שלי, אני רוצה רפואה שלמה לאבא שלי שצריך לעבור ניתוח, אמר לי תקנה ספרי זוהר ותחלק לבתי מדרשים בעירך, אמר לי אני יתן לך כסף ואתם תחלקו, אמרתי לו אני אתן 50 ₪, רציתי באמת לתת אלף, אבל כך החלטתי, הוא ענה לי בשביל 50 ₪ הוא לא יבוא אלי, ויתן לבד 100 ₪ במקומי, ולא צריך הכסף שלך, נפגעתי קצת ואמרתי לו אני אתן לך 200 ₪ [לא שאני לא יכול, יש ב"ה די כסף], אבל זה גם היה קשה לי. והוא אומר לי בשביל רפו"ש לאבא שלך אתה לא יכול לתת יותר? עניתי לו זהו זה. ואני לבד לקחתי הספרים וחילקתי לבד. אחרי כמה זמן בא מישהו אלי ורוצה כסף בשביל לכתוב ספר תורה, נתתי לו על המקום עשר אלף דולר, בלי לחשוב. ועכשיו אחרי שבוע אני עושה חשבון אחרי שראיתי בעיתון השבוע מה שכתבתם, אוי איזה שוטה הייתי, אם הייתי מחלק לבתי מדרשים שאין להם זוהר וכמה אנשים היו לומדים זוהר איזה זכות גדול יכלתי לקנות בשבילי?- מה אפשר לעשות עכשיו?

תשובה! אתה יכול לעשות תשובה, [קודם תברר אם הספר תורה בכלל כשירה, שאם לא, זכית להיות מכשיל את הרבים לכל ימי חייך בברכות לבטלה], ולקנות ספרי זוהר בזול מאוד ולחלק באותו המחיר ששילמת לספר תורה, (ראה בתשובה נג, ותבין).

נה. שאלה: אני מבין שנפלתי ברשת הערב רב, אבל איך אני יכול עכשיו לחזור בתשובה?

 תשובה!!! תלמד את הספרים "שכר ועונש", ושם מובא כל המאמרים מהזוהר הקדוש מתורגם, ותלמד בספר "זוהר התשובה", ואחר כך תלמד כל יום שעה זוהר הקדוש עם תרגום הזוהר, ותבין הכל מה שכתוב שם, ותלמד כרך אחד לכל הפחות כל חודש 4 דקות ביום, ותתקשר ל70,000 לומדי זוה"ק, ותראה תיכף ישועות גדולות.

האם ידעת? מה שכתב הגאון הקדוש מוילנא זי"ע: שישנם חמישה מיני ערב רב והם:

א.  בעלי מחלוקת ובעלי לשון הרע.

ב.  הרודפים אחר התאוה כמו זנות וכדומה.

ג.    הרמאים שמראים עצמם כצדיקים ואין ליבם שלם.

ד.  הרודפים אחר הכבוד ובונים חרבות לעשות להם שם.

ה.  הרודפים אחר הממון, והמחלוקת תחילה, כי המחלוקת כנגד כולם. והם נקראים "עמלקים" ואין בן דוד בא, עד שיעברו מן העולם, ועליהם נאמר (דברים כ"ה י"ט) "תמחה את זכר עמלק" כמבואר בזוהר. (אדרת אליהו, פרשת דברים)?

האם ידעת? מה שכ' בבני יששכר (מאמרי חודש אדר): כתות הערב רב אשר בקרבנו הם יושבים, מינים מוסרים אפיקורסים, הן המה משורש עמלק הדעת דסטרא אחרא ער"ב ר"ב גימטריא דע"ת, כאשר תראה בדורות הללו אשר בעונותינו הרבים נתרבה האפיקורסות, וגם אותן דקיימין כלי חמס על ישראל לפשוט את עורם מעליהם, בעצות רעות, בחוקים לא טובים, ודי למבין, עד כאן.

ובזוהר חי פ' בראשית (דף קי"ג) כתב וז"ל: ועתה רוב הדור עם הראשים שלהם הם מערב רב, ע"כ.

האם ידעת? מה שכתב הרבי הקדוש מקאמרנא זי"ע: כל תשוקת הערב רב לקפוץ בראש? (הגה"ק מקאמרנא, דמשק אליעזר משם מרן הבעש"ט זי"ע).

האם ידעת? שהגדולים יגרמו לכל הדור לחטוא? (דברי יואל מכתבים חלק א' עמוד קל"ה).

האם ידעת? מה הבעל שם טוב הקדוש זי"ע ראה ברוח קדשו מה שיהיה הנסיון האחרון בעקבתא דמשיחא, ומה שהבעל שם טוב הק' זי"ע שומע במתיבתא דרקיע ש"מקוה" ש'חיטה וע'ירוב הם יסודי הדת שהעולם עומד עליהם, (ברכת אברהם, בעל שם טוב עה"ת). – וזהו עיקר הדברים שהרב צריך להשגיח עליהם, ובגלל שהרבנים המכשירים על המקוואות והשחיטות הם מן ראשי הערב רב לכן רובם פסולים?

נו. שאלה? מדוע לדבר בחריפות, הרבה אנשים נעלבים שקוראים אותם ערב רב?

 

תשובה! ראש ישיבה חשוב טילפן, וביקש שאכתוב יותר בעדינות, ואמר שהוא לא עמלק, והוא בעצמו לומד זוהר!

עניתי לו, שהזוהר אומר אם אתה לא אומר ללמוד זוהר לתלמידים, אז אתה ערב רב, [ראה שו"ת הקודמים המראה מקומות] ואני לא יכול לדבר יותר בעדינות מהרשב"י, והודה לי על דברי.

  

ראה באריכות י"ז ספרים על הערב רב

http://www.israel613.com/EREVRAV4.htm

 

 

 

 

 

2 comments

  1. בס"ד
    אסרו חג הפתח תשע"ב
    שלום לכל חברי וועד מפעל הזוהר העולמי שיחיו עמו"ש
    אני בחור בן 32 שנה, והלכתי לכל האדמורי"ם ולכל הקבליסטים ונתתי צדקה לכל הארגונים, ולא עזר לי לקבל שיווך.

    עכשיו אני רואה מה שכתבתם על הערב רב, והבנתי טוב למה אני לא זכיתי לשידוך, מפני שהכל ערב רב, וערב רב לא יכול לעזור כלום, ולא רק שהם ערב רב אלא הם ממש עמלקים, ממש אם לא ראיתי המקורות האלו לא הייתי יכול להאמין דבר כזה, אבל כך כותבים הצדיקים.

    נא לכתוב לאנשים כמוני, מה אפשר לנו לעשות שכבר נזכה לזיווג הגון, ולא ח"ו לחכות עוד שנים, [כי אני לא לבד במצב הזה, יש לי הרבה חברים שלא הולך להם שידוך].
    אני מחכה לתשובה ממכם.
    כל הכבוד לכם בעבודה שאתם עושם לשם שמים, דיברתי עם הרבה מחברים שלי ואמרו לי, כאן מרגישים שזה מפעל לשם שמים, ומחפשים ומגלים את האמת בלי פחד מהערב רב.
    אשריכם שזכיתם בדור שפל כזה להרים הדת על תילה.
    צבי קליין

  2. מנחם מנדל

    ראיתי הפרסומים שלכם בעיר נתניה וכתבתם חריף ביותר, על הללו שלא לומדים זוהר, והרבה אברכים מקריית צאנז נתניה, התרגזו על כך, והחלו לכעוס, אבל הם לא צודקים, כי הזוהר אומר את הכל שמי שלא לומד זוהר טוב לו שלא נברא, ובתיקונים מי שלא משתדל ללמוד חכמת הקבלה, טוב לו שלא נברא, וכמו כן אלפי צדיקים.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*