logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

האדמו"ר מהאלמין בשיעור בספר קול השחיטה שער והקדמה

האדמו"ר מהאלמין בשיעור בספר קול השחיטה שער והקדמה

https://www.youtube.com/watch?v=fZvVxfx5vKY

אלו שלומדים זוה"ק יוכלו לענות על השאלה של ציפית לישועה מפני שהם טרחו ועמלו להביא את המשיח, ועוד שכשישאלו אותם עסקת בתורה? הם יענו! אני למדתי כל יום זוה"ק ובפרט בשבת, ולמדתי כמו מאה אלף אברכים ביום אחד 10 שעות. ועוד זיכיתי לאחרים שילמדו בזוה"ק, כדי שהמשיח לא יהיה בצער.

ומי שלא לומד זוה"ק מה יאמר כשמשיח יבוא, מה עשיתי לקירוב הגאולה, ובאיזה פנים יקבל את המשיח, אם יזכה.

והרי ידוע כשהמשיח יבוא, יראה באצבע על כל אלו שלמדו זוה"ק אתה עזרת לי לבוא. ואיזה בושה יהיה למי שלא עזר לו לבוא, ואיזה מין ציפית לישועה הוא אם לא עושה שום פעולה למענו.

ונספר סיפור נפלא מבעל בית הלוי זצ"ל, רבה של סלוצק שהיה מגדולי הדור, ואחר שנים עבר לוורשה, סיפרו שבעיר בריסק אחר שהרב עזב, נשארו אלפי יהודים והיו צריכים רב, אז הכינו משלחת של אנשים נכבדים ואמרו להם ללכת לעיר וורשה לבקש מבעל בית הלוי להיות רב העיר. אמרו לו כך וכך שיש גדולי עולם שישבו בה לפנים, וכעת אין מי שישב על כסא הרב, הרב סרב בתוקף. "עמי היתה ושלחתיה". לא חסר לי כלום כאן, די לי מרבנות. התחילו לפייסו וכו' ולא עזר כלום. בסוף קם אחד ואמר: "מחילה מכבוד הרב, אבל הרב צריך לדעת שבעירנו בריסק, מחכים שלושים אלף יהודים שהרב יבוא, וכי הרב יכול לסרב?! ברגע ששמע זאת הרב, אמר ששום תירוץ לא יעזור, ואם יהודים מחכים אי אפשר להתעכב. אמר ה"חפץ חיים, מכאן רואים כאשר מחכים כל כך הרבה יהודיםאין יכולים להתעכב, כך כלפי השמים, אם יראו בשמים שאנחנו מחכים באמת לביאת המשיח, לא יוכלו יותר לעכב את ביאתו!

אם כך אין הדבר תלוי אלא בנו, וכמה שיותר יהודים יצטרפו למפעל הקדוש בלימוד והפצת הזוהר הקדוש שבזה מקיימים באופן הכי הטוב את ציפית לישועה, בוודאי תיכף מן השמים ישלחו לנו את משיח צדקנו במהרה בימנו ברחמים אמן!

מוֹרַי וְרַבּוֹתַי! הרעיא מהימנא – משה רבינו, אליהו הנביא, ורבי שמעון בן יוחאי אומרים לנו, שכשנלמד זוה"ק נצא מן הגלות ברחמים, הבה נתבונן, בשמים כבר הסכימו לכך מזמן, רק מחכים עלינו שנקיים וכידוע שחייבים קודם איתערותא דלתתא כמבואר בזוה"ק (פרשת לך לך דף ע"ז:), הלא בוודאי כאשר יראו בשמים שאנו לומדים זוה"ק, זאת אומרת שאנו מחכים באמת לביאת המשיח, תיכף נגאל ברחמים.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*