logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

קריאה לצניעות בת ישראל- איסור פאה נכרית. פאה- אותיות אף ה'

צניעות בת ישראל

למה כל הצרות?

יש פיגועים, תאונות, צרות ואסונות. וכו' מה הסיבה לכל הבעיות האלה ? איך אפשר לתקן ? כל יהודי יודע שאם יש צרות, סימן שאבינו שבשמים כועס עלינו בגלל שאנחנו לא בסדר.

ואיפה אנחנו לא בסדר? מידי פעם קוראים בעיתון או שומעים כי כל הבעיות שלנו נגרמות בגלל הטכנולוגיה, האינטרנט או האיפון, וזה מאד עצוב. כי אלה לא הבעיות שלנו, הם נוצרו בגלל הבעיות שלנו.

חורבן בית המקדש והשואה האיומה – פגעו בעם ישראל גם ללא האינטרנט והפלאפונים.

אחים יקרים! הבעיה היא שאנחנו לא "קדושים תהיו" כמו שהקב"ה מצווה, הבעיה שלנו היא חוסר קדושה, והיא נגרמת בגלל חוסר הצניעות אשר התפשטה כמעט בכל מקום בקהילה שלנו) החיצוניות משפיעה על הפנימיות, ראה מסילת ישרים, סוף פרק ז) ואומרים את זה גדולי עולם, . אנו מבקשים מכם, עם כל הלב, אנא, אל נא נחזור על הטעויות של אבותינו לפני חורבן בתי המקדש, לפני השואה, טעויות אשר שילמנו עליהם מחיר כבד עד מאד. אנו מבקשים מכל אחד, לקרוא היטב, להתבונן בדברים, לעשות תשובה ולקיים את אשר הקב"ה מצווה אותנו – "קדושים תהיו".

הפאה גורמת למידת הדין לשלוט בעולם

עד מתי לזילזול בכבוד השי"ת נותן התורה? עד מתי נסבול בגללה?

 (פאה בגימטריא אלקים כלומר שנותנת כח למידת הדין לשלוט בעולם)

 פאה אותיות –  אף ה'!

נשים שחובשות פאה שמושכת תשומת לב גורמות לחרון אפו של ה!'

קריאה לצניעות

PEAH_DAATAUERBACH19 PEAH_MACHARID37

PEAH_OMEDBAPERETZ38

PEAH_PIRTZA_GAABAD5

PEAH_SHUVAISRAEL22

PEAH-KEDOSHIM-TIHYU23

PEAHKRIAKEDUSHA21 קריאה לצניעות

ימטפחת או פאה נוכרית מה עדיףאין להתיר פאה   הרבי - עבודה זרה בפאה- הרב יצחק דובאוויק מביתר עילית

 

קריאה לצניעות

יסודות הבית והנהגות הצניעות של־האשה, הם הם יסודות הקדושה. ולא עוד אלא שעיקר יצירתה מבראשית, היתה בַּכַּוונה הזאת, כמו שאמרו חז"ל על פסוק (בראשית ב', כ"ב) "וַיִּבֶן" י"י אלהים את הצֵּלָע אשר לקח מן האדם לאשה, תפס הכתוב סגנון "ויבן" אף שפישוטו הוא מלשון בניין, אבל בא בכך לרמוז שהקדוש ברוך הוא ברא אותה בבִינָה והתבוננות, בזה שלקח דוקא את אחת מצלעותיו של־אדם הראשון ולא ממקום אחר בגופו, כיון שהצלע הוא מקום צנוע, שהוא מכוסה אפילו כשהאדם אינו לָבוש. ועל כל אֵבֶר ואבר שהיה בורא בה, היה אומר, תְּהִי אשה צנועה, אשה צנועה.( כמובא בבראשית רבה פרשה י"ח אות ב', ומדרש הגדול שם דף צ', ובתנחומא וישב אות ו', ומנורת המאור פרק ק"ע: )

 

וכל אשה המרבה ליזהר בדרכי הצניעות, הרי זו משובחת. וכמעט כל עונש האשה בעולם הזה וזכייתה לעולם הבא, תלוי בזה כמו שכתוב בספר חסד לאלפים (מאת בעל פלא יועץ) סימן ו' סוף סעיף ד'. וזה לשון ספר קב הישר פרק פ"א, זה כלל גדול, כל אשה שהיא צנועה במעשיה ובמחשבותיה, זכתה שיצאו ממנה נביאים וחסידים ואנשי־מעשה, והראיה מתמר. וכל אשה אשר איננה צנועה במעשיה או שיש לה מחשבות רעות וזרות, אזי יוצאי חלציה הולכים אחריה וכו'. הכל תלוי באשה, כי לפעמים יש אדם רשע ויש לו אשה צנועה, יהיו לה בנים טובים צדיקים וישרים. ולפעמים יש אדם צדיק ויש לו אשה רעה ויש לו בנים רשעים. על כן צריכה כל אשה לראות להדריך את בניה בדרך טובים וכו' ע"כ. וכתוב בספר מעבר יבוק מאמר א' פרק ט"ו, תחילת קלקול הבנים חס ושלום, יצמח מהפקר האשה. כי עיקר הצניעות בנקיבה, ועל ידי כן יהיו הבנים צנועים, וגם הבעל יהיה על ידה צנוע ע"כ. ואם בדורות שחלפו כך, מה נאמר ומה נדבר בזמנינו שבעוונותינו הרבים הפרוץ מרובה על העומד:

 

מערכות המלחמה הראשיות בעולם שלנו כהיום, המתייצבות על ה' ועל משיחו, הן הכפירה בכלל, והפריצות בפרט. במלים אחרות, היגענו למצב של דור המבול ודור הפלגה ממש רחמנא ליצלן. גם העונש הגדול כמעט עומד על פתחינו, דור "מבולבל" ודור "מפולג" בעוונותינו הרבים.

 

על כן צריך להזדרז ולהיכנס מה שיותר מהר לתיבה. אל תיבת נח. לתוך בתי כנסיות ובתי מדרשות. לתוך הבית היהודי. כל כבודה בת מלך פנימה. כאן תפקידן המכריע של־בנות ישראל, הכשרות והצנועות, להציל את כלל ישראל לבלתי יטבעו בסחף מי המבול:

 

לפני כשישים וחמש שנים, היתה בארץ ישראל סכנה אמיתית לכל היישוב, כשאחד המצביאים של הצורר הנאצי הגיע לשערי א"י במסגרת תכנית ההשמדה רחמנא ליצלן  וכמו שהוא חיסל כל כך  הרבה במקומות שונים באירופה ובעולם כך היה מדובר על היישוב בא"י וכידוע, בסוף היתה שם הצלה מעל לגדר הטבע, הצלה מיוחדת.

ואמרו אז גדולי ירושלים, שאחת הסיבות שגרמו להצלת היישוב בא"י  היתה העובדה שבא"י היתה מחאה והיתה תגובה לקלקולים הנוגעים לצניעות, בעוד שבאירופה לא היתה מחאה באותה רמה.

אנשי א"י בכלל ואנשי ירושלים בפרט, היו מאד חזקים לעמוד כנגד כל פירצה, וכמעשה הידוע על הרב זוננפלד זצ"ל שכששמע פעם על פריט לבוש שהיתה לו בעיה מבחינת צניעות, רכש את כל הפריטים האלה בירושלים ושרף אותם כדי למנוע כשלונות.

לאנשי ירושלים היתה מודעות למחות על קלקולים בעניני צניעות.

 

ואמרו גדולי ירושלים שזו הסיבה שכאן היתה הצלה מציפרוני הנאצים. כשעושים מחאה על כבוד שמו יתברך, יש בזה משום הצלת היישוב, וכמו שנאמר בחז"ל, אם יש מישהו למטה שמוחה על כבוד שמו, שדופק על השולחן ואומר "רבותי, צריך לעשות פה סדר, העסק התדרדר וחייבים להחזיר את הדבר למקומו !" כאן יש דין למטה, וזה מונע דין למעלה, שהוא דין מאד קשה רח"ל.

 

בנות ישראל הקדושות!

עליכן לדעת אשר כל הצרות והרעות שעברו על עם הקודש הוא בעון הפריצות. ועליכן לדעת כי בהשתפרות מעשיכן במלבושי הצניעות, אז ישתפר המצב לטובת כלל ישראל.

 

לכן עתה באנו בקריאה ובבקשה, מאחיותינו בנות ישראל. האם אין די בכל בכל הצרות שסבלו עם הקודש עם ישראל?  האם לא מספיק כל דם ישראל שנשפך כמים?

 

תיקר נא נפש שארית ישראל בעיניכן, ותנו על לבכן להתרחק ממלבושי הפריצות האסורות לנו עם ישראל,

יעלו עליכן מלבושי הצניעות. שובנה אל הטהרה והצניעות!

 

ובזכות זה תתברכו בתוך כלל ישראל בשנה טובה ומבורכת בכל הטוב שנת גאולה וישועה שנת קבוץ גליות, ונזכה כולנו יחד לראות בבנין ציון!

 

 דברי מרן עובדיה יוסף זיע"א בענין פאה נוכרית

והנה מדבריו זיע"א:" אנו מזכירים כמה דברים שאנשים חושבים שהם חסידות, או אינם מצד הדין, ועוברים עליהם. וכמו שמורנו הרב יוסף מטראני כותב, יש דברים רבים שהנשים לא שומעות לנו.

למשל, אני מזהיר השכם והערב שנשים לא יצאו לרשות הרבים עם פאה נכרית.

זו חומרא?!

ה´ערוך´ שחי לפני תשע מאות שנה, כותב, מה שאמרו בירושלמי "היוצאת בקפליטין תצא בלא כתובה", ´קפליטין´ היינו פאה נכרית. אם כן זו לא חומרא שבדו אותה האחרונים מלבם, אלא יש לה יסוד בירושלמי, והתלמוד שלנו לא חולק על כך, וקיימא לן בכל דבר שמפורש בירושלמי וסתום בבבלי, ילמד סתום מן המפורש, ולא מצאנו אף אחד מראשונים שחולק עליו. מי יעיז לחלוק על הערוך שרש"י מזכיר את דבריו בדחילו ורחימו, בחבה וברוב כבוד? אמנם הפני משה פירש שקפליטין היינו מטפחת דקיקה ששערותיה נראות דרכה ולכן נחשבת כראש פרוע, ורוב ככל האחרונים הסכימו לאסור.

החרם!

בספר ´מחנה לויה´ שחיבר בנו של הגאון העצום ר´ פנחס לוי איש הורביץ, אב"ד בפרנקפורט, מחבר ספר ´הפלאה´, שהיה לפני מאתיים שנה, כותב, כשראה אביו ובית דינו שמתחילות הנשים ללכת בפאה נכרית, לקח את שני הדיינים שעמו, הוציאו ספר תורה, והחרימו בחרם גמור כל אשה שתצא עם פאה נכרית לרשות הרבים. חרם של גאון עצום כזה, איך לא יראים לפני הקב"ה? ´מדוע לא יראתם לדבר בעבדי במשה´?

כשהגאון ´נודע ביהודה´ שהיה גאון עולם, ראה את הספר ´הפלאה´ אמר "אני מקנא ממנו שלא זכיתי לחבר חיבור כזה"! והוא יחד עם בית דינו עמדו והחרימו בספר תורה אשה שתעיז ללכת עם פאה נכרית ברשות הרבים, איך לא יראים? איך לא פוחדים?

ויש חושבים, אם זה מהודו אסור, ואם זה מג´הנם מותר, מה החילוקים ובילוקים האלה? זה אסור משום צניעות ולא בשביל עבודה זרה דווקא.

הנאה מן המת

רוב הפאות הנכריות האלה הן משער נשים שמתו, משפחתן עניים, רוצים להרויח כסף, חבל להם לקבור אותן עם השערות שלהן, גוזזים את השערות שלה ומוכרים אותם בכסף לפאה נכרית! ולדעת מרן, שערות שהיו על המת אסורים בהנאה, והיא לובשת אותם על ראשה ומתייפה בהם! גם בלא עבודה זרה, שערות של מתים זהו דבר שאסור בהנאה. למה לא יחושו לדברי הגאונים האלה שאסרו?

השלטי גבורים

אמנם ר´ יהושע בועז בשלטי גבורים הוכיח מהמשנה בשבת דף סד: יוצאה אשה בכבול ובפאה נכרית לחצר, מכאן ראיה שמותר לצאת לרשות הרבים בפאה נכרית. כבר האחרונים דחו שזהו רק בחצר ולא ברשות הרבים, ואפשר שמדובר בגרושה או ברווקה שמותרת ללכת בגילוי ראש. ובעיקר הרבה דברים בזה בספר באר שבע מאת ר´ יששכר אילנבורג שהיה בדורו של מרן, תלמיד רבי מרדכי יפה בעל הלבושים, ורבו של בעל בינה לעתים וגידולי תרומה, והיה מגדולי דורו ומהר"ל מפראג כתב לו הסכמה, והוא כותב בספרו באר שבע שזה איסור דאורייתא.

כל האחרונים אסרו!

חפשנו בדברי הגאונים, וראינו כי הגאון מוילנא אסר, החתם סופר אסר, הגאון יעב"ץ אסר, ובשו"ת שאילת יעב"ץ בב´ מקומות התבטא שזהו מנהג של פרוצות. רבני הספרדים כולם אוסרים פה אחד, רבי אברהם פלאג´י כתב בספרו לאסור בהחלט, אמר "תצא בלי כתובה", הגאון מהרש"א אלפנדרי פסק תצא בלי כתובה, וכן כותב רבי יצחק אבולעפיא. כמה מגאוני עולם הספרדים כתבו בפירוש שאשה כזו שמה "פרוצה", וצריך לגרשה בלי כתובה! למה לא יחושו לדברי הגאונים האלה?

המגמה שלנו להקל!

איני אומר שום דבר מדעתי, הכל מדברי הספרים, למה לא יחושו לדברי הספרים האלה? וכי סתם אנו רוצים להכביד על בנות ישראל? כולם יודעים שהמגמה שלנו להקל לישראל בדבר שהוא על פי ההלכה, אבל כאן זהו דין מפורש בגמרא לפי דברי הערוך וכל הפוסקים שנהרו אחריו, אפילו לומר שהמנהג להקל – זהו מנהג משובש, אותיות ´גהנם´!

החתם סופר לא זז מדברי הגאון יעב"ץ ימין ושמאל, היה מקלס אותו מאוד, וכתב שדברי הבאר שבע אמתיים ונכונים. שו"ת דברי חיים גם בחלק א´ וגם בחלק ב´, וכן מהר"ר צבי הירש חיות כותב, שבכל פולין לא מצאנו אשה שתצא בפאה נכרית. וכן ר´ יאודה אסאד בשו"ת יהודה יעלה, וכן ר´ יצחק דוב הלוי במבמרגר מויצבורג, וכן מהרי"ל דיסקין.

נצא נגדך בחנית וחיצים

ומעשה היה ברב אחד שבא לירושלים ואשתו לבשה פאה נכרית, ושלח לו הגאון ר´ שמאול סלנט: דע לך שכאן איננו הולכים בפאה נכרית, ואם אשתך לא תסיר אותה אנחנו נצא נגדך בחנית וחצים, או עד שתחזור לעירך! קיבל עליו, ותכף ומיד שינתה את דעתה ולבשה כובע, וכמובא בספר ´מרא דארעא דישראל´ על הגאון רבי יוסף חיים זוננפלד.

ויש עוד חבילות חבילות של פוסקים למעלה מששים-שבעים פוסקים, בין חסידים בין פרושים, שאוסרים. ויפה צפורנם מכרסו של מי שמתיר, לא צריכים לשמוע לו, ´לא תאבה לו ולא תשמע אליו´.

אין להביא ראיה מנשי הרבנים והאדמורי"ם

בספר ´חסד לאברהם´ תאומים כותב: ברור לי שאילו גדולי הדור היו מוחים כראוי בנשותיהם ובנותיהם לא היה מתפשט דבר זה והיו שומעים להם, וגם ה´שדי חמד´ אוסר. וב´כנסת הגדולה´ (אבן העזר סימן כא) אוסר בהחלט משם הרב ´משא מלך´. אלא שהמשא מלך אסר גם אם קושרת בד שחור שנראה כשערותיה משום מראית העין, והכנסת הגדולה חלק עליו, ומ"מ שניהם פשיטא להו שהפאה אסורה.

ואלה שלובשות פאה נכרית חושבות שזה מותר, אינם רוצים להאמין שהפאה אסורה. אומרים להם שזה אסור, ושעשו חרם, וכולם כתבו שזה אסור. והם אומרים, "לא! למה אדמו"ר פלוני רואה את בתו הולכת גם כן כך ושותק? למה רב פלוני אשתו הולכת גם כן כך ושותק"? משלים את עצמם, לכן אין להם יסורי מצפון, ועושים כן לכתחילה. ומי שלא עושה כך, אדרבה, בזים לו.

כמה אדמורי"ם הביעו בפני את צערם שבנותיהם הולכות בפאה נכרית, אבל אינם יכולים להתגבר עליהן. לא יתכן שהנשים יכתיבו לנו את הפוסקים, לא נזוז מדבריהם ימין ושמאל.

אנו יודעים כמה רבנים שנשותיהם מכתיבות להם, ואחר כך הולכים אחריהם ברצון, ´תחילתו באונס וסופו ברצון´, ´וילכו אחרי ההבל ויהבלו´. מה יעשו יתגרשו מהם? וכי מי אמר שהאשה השניה תהיה יותר טובה? וכי אנחנו צריכים ללמוד מיחידים? וכי אין לנו ספרים, מה אכפת לנו מהאיש הזה שאשתו הולכת כך? יש לנו ב"ה פוסקים, תפתח ותראה שאין אחד שמתיר.

איזוהי אשה כשרה?

יש רבנים כשאני אומר לו למה אשתך הולכת בפאה, הוא עונה: יש לי ממנה כמה ילדים, אם אגרשנה להיכן אלך עם הילדים? וכשלא מעמידים את הדת על תילה אי אפשר ללמוד מאיזה נשים שהולכות כך.

וכי בשביל שיש רשעה אחת שהולכת כך, מזה מביאים ראיה? מה יעשה בעלה מסכן? כתוב ´איזוהי אשה כשרה? שעושה רצון בעלה´, והיא לא עושה רצון חכמים ולא רצון הקב"ה.

לא יתכן לפסוק אחרת!

וגם אם יש חכם שכותב נגד הפוסקים צריך להעמיד אותו במקומו, מי אתה שתחלוק על הפוסקים האלה? אם ראשונים כמלאכים אנו כבני אדם, אם ראשונים כבני אדם אנו כחמורים ולא כחמורו של רבי פנחס בן יאיר. זו חוצפה לחלוק על בעל הערוך שמפרש כך את הירושלמי. וכי אנחנו עניים-יתומים-אלמנות, אין לנו פוסקים שנוכל להורות על פיהם?!

אם כן, עוונם כפול כפל כפליים. איפה יראת שמים? אדם צריך לחוש לדברי גאוני עולם שכתבו כן בספריהם. כולם, אחד אחרי השני כתבו שזה אסור. למה לעבור על דבריהם? בשביל מעט יופי? וכי חסרים כובעים יפים? חסרות מטפחות ראש יפות, משי, רקמה? כך זה גם צניעות, זו הדרך של התורה, צריך אדם להתרחק מדברים של פריצות, לעשות סייג לתורה, שח"ו אנשים לא יסתכלו בשערותיה.

מה נענה ביום הדין?

אנחנו מתקרבים עכשיו לכיפור, הקב"ה יאמר להם: אתם שמעתם שזה אסור! קודם לא ידעתם, אבל עתה שמעתם שזה אסור, שכך אמרו כמה גאוני עולם, מדוע לא עשיתם כדבריהם? מדוע לא יראתם לעבור על דבריהם? מה יאמרו? מה יענו? ´אין לנו פה להשיב ולא מצח להרים ראש´… לכל הפחות בעשרת ימי תשובה יתחילו כבר לחזור בתשובה, יתקנו את המעוות.

למי נאמין???

צריך לחזור בתשובה, לא רק על הדברים הרעים, גילוי עריות שפיכות דמים, וכל הדברים שהקב"ה מצווה אותנו, אלא גם העבירות שאדם דש בעקביו, תופסים וחונקים אותו ביום הדין. אלה עבירות שהאדם משלה את עצמו שהם מותרים, "הנה רב פלוני שבתו הולכת כך, הנה אדמו"ר פלוני שאשתו כך", כך לומדים הלכות? אין לנו פוסקים שאנו לומדים מהם? כל אלו הפוסקים גאוני עולם שאנו חיים מפיהם, לא נאמין להם? למי נאמין אם כן?

לכן בכל הדברים האלה חייב אדם להתנהג אפילו לפנים משורת הדין, אפילו לא היה הדין כך, כל שכן אלו שהם באמת יסודתם בהררי קדש, וגדולי עולם כתבו כך.

כל אחד ואחד חייב להגיד לאשתו, לבניו לבנותיו שירחיקו מהם את העבירה הזאת, זו עבירה חמורה.

רבני האשכנזים לא שותקים!

יש טוענים "האשכנזים שותקים", אבל לא כולם שותקים, יש מהם שכותבים בספריהם שזה אסור, אבל האנשים לא יודעים מה שכתוב בספרים, וכי כל אחד הולך לעיין בספרים?! ב´שבט הלוי´ (ח"ה (סי´ קצט אות ד), לאחד מגדולי הדור הגאון הרב וואזנר, כותב שזה אסור. אבל מי קורא בספרו? רק תלמידי חכמים, אלה שיש להם נשים שהולכות בפאה נכרית ילמדו בספרו? זה ספר מיוחד לתלמידי חכמים! למה לא יחושו לדבריו? למה לא יחושו לדברי הפוסקים? למה יעברו על דברים אלה?

ראש של עז…

גם האשכנזיות שלבשו פאה נכרית, אני ראיתי לפני ארבעים-חמישים שנה היו נשי רבנים אשכנזים שלבשו פאה נכרית, אבל תכף אתה מרגיש שזה פאה נכרית, נראית כמו שער של עזים, אתה רואה את ראשה כמו ראש של עז… ללא יופי ולא הדר, שערות מוזרות ומשונות שהיום אף אשה שמכבדת את עצמה לא תלך עם זה בכלל… מה לי אם לובשת מטפחת מה לי אם לובשת שער עזים, מהיכא תיתי שיהיה אסור? איני אומר שזה מותר, גם זה אסור, כי בספר דברי חיים מצאנז כותב בשצף קצף, כל אלה שלובשות פאה נכרית זה מעשה השחקניות, ועוברות משום ´בחוקותיהם לא תלכו´, וכן כותב רבי צבי הירש חיות והגאון יעב"ץ.

[ציטוט מיביע אומר ח"ה (אה"ע ס"ה בהוספות ומילואים): בדורות הראשונים הפאות הנכריות היו ניכרות מאד לעין, ולא היה בהן חשש למראית העין שידמו לשערות טבעיות, ואילו הפאות הנכריות שנתחדשו בזה"ז, לא רק שהן דומות לשערות הטבעיות, אלא גם עולות עליהן ביופיין ובטיבן ובמראיתן, עד שאף הפרוצות משתמשות בהן לנוי וליופי. ומכיון שאין שום היכר בין פאות אלו לשערות הטבעיות, הא ודאי שיש לחשוש בהן משום מראית העין, שיחשבו אותן לפרוצות ההולכות בגילוי שערות ראשן ברה"ר. ועכ"פ כשיש טעם להחמיר בזה"ז יותר מן הדורות הקודמים בטל לעז הראשונים[.

גם הצמח צדק מלובביץ´ אוסר!

כך כותב גם בצמח צדק מלובביץ´ שהיה לפני מאה ועשרים שנה, רבם של חסידי חב"ד, מה שנוח להם אומרים ´כך אמר רבינו´, ומה שלא נוח להם זורקים אותו… אם כן זה שקר שאומרים שהולכים אחריו, "אותם חסידים אין רוח חכמים נוחה מהם", כמו שאמרו בשבת קכא (ע"ב)

[הערת המו"ל: מכיון שרבים מהרוצים להתיר נתלים בדעתו של האדמו"ר האחרון מחב"ד זצ"ל, כאן המקום להביא ציטוט מדברי האדמו"ר זצ"ל בעצמו בספר תורת מנחם (חלק יב, תשי"ד – ח"ג עמ´ 189): "החילוק בין פאה נכרית למטפחת הוא בכך שבנוגע לפאה נכרית אין ברירה על אתר, ובנוגע למטפחת יש ברירה להסירה. למשל, כשיושבים במסיבת אנשים, הרי כשהאשה חבושה פאה נכרית, אפילו אם ייכנס "פרעזידנענט אייזנהאווער" [נשיא ארה"ב בזמנו] לא תסיר את הפאה, משא"כ בנוגע למטפחת קל להסירה". (עמ´ 190 ההדגשות במקור): יכולה היא לטעון, שהיא תלך לבושה במטפחת "כראוי", בודאי שטוב הדבר "אם" יהיה כך, אבל "מהמציאות" יודעים "שאין הדבר כן". עכ"ל. עי"ש. ומבואר בפירוש שכל העדיפות של פאה היא רק באשה כזו שיש לגביה חשש שבמקום בושה וכדו´ תסיר ביודעין את כיסוי ראשה ותשאר פרועת ראש, ובודאי שטעם זה לא שייך ברוב ככל הנשים בארץ שכביכול נתלות בדעתו של האדמו"ר זצ"ל[

סגולה לבנים צדיקים ותלמידי חכמים!

כל אשה שרוצה שבניה יהיו צדיקים תתנהג בצניעות, כך כותב הזוהר הקדוש. קמחית, היתה אשה שזכתה לראות את שבעת בניה כהנים גדולים, אמרו לה במה זכית? "מימי לא ראו קורות ביתי שערות ראשי", אפילו את שערות ראשה לא ראו קורות ביתה, כשהיתה מסתרקת היתה שמה סדין על ראשה ומסתרקת אף שהקורות אינם בעלי רוח חיים, רק בשביל שאף אחד לא יראה את שערות ראשה. כך התנהגה בצניעות, ולכן זכתה לשבעה בנים שכולם כהנים גדולים!

דא עקא שיש לנו בית ספר היחיד "בית יעקב", זהו בית ספר מצויין שמחנכים לתורה ויראת שמים, אך המורות שלהם באו מאלה שלובשות פאה נכרית, ומה תעשה התלמידה? הבת אומרת וכי אני יותר טובה מהמורה שלי, ´דיו לעבד להיות כרבו´, והיא הולכת אחרי המורה שלה, ´ומורה לא יעלה על ראשו´…

ויש מורות שהחזיקו מעמד ולבשו כובע והיו ללעג וקלס בעיני חברותיהן על שלובשות כובע, לא די שהן חוטאות ולובשות פאה נכרית אלא גם לועגות ללובשות כובע. כמה פעמים פנינו למנהליהן וביקשנו שהמורות הנשואות לכל הפחות ילבשו כובע. וגם עד שהקימו לנו בית ספר ספרדי … הביאו את כל המורות מבית יעקב הולכות עם פאה נכרית, וכדי בזיון וקצף שיאמרו התירו פרושים את הדבר.

צריך לדעת, מעשים לחוד ותורה לחוד. התורה שלנו לא תתבטל מפני איזה מורה, ישאלו את המורות האלה הם יודעות את כל הפוסקים האלה שצריך לגרש אותן בלי כתובה, כולן יודעות אחת מחברתה, ´חברך חברא אית ליה´.

[ציטוט מיביע אומר ח"ה (שם): ומצוה רבה לפרסם האיסור ברבים, ובפרט לספרדיות שנהגו לאסור מימות עולם ומשנים קדמוניות, ורק כעת התחילו ללמוד מאלו המורות היתר לעצמן שלא ברצון חכמים, דילפי הני נשי מקלקלתא ולא מתקנתא. ומצוה להודיען שזוהי פירצה חמורה בגדר הצניעות של בנות ישראל הכשרות, וכמ"ש הגאון מהר"א תאומים בעל חסד לאברהם, שצריך למחות ולמנוע בנות ישראל לצאת בפאה נכרית. (ומה מאד יש להזהיר את עורכי העתונות הדתיים שנעשה להם כהיתר לפרסם המקומות שמוכרים פאה נכרית, ומכשילים בזה את הרבים [(

היום יש כמה בחורים רוצים להתחתן, ובאים לדבר על התנאים שביניהם, היא אומרת "איני הולכת רק עם פאה נכרית", חסר רק שיכתבו את התנאי הזה בכתובה… בושה וחרפה, וכדי בזיון וקצף. מי יתן והיינו יכולים לעשות בית יעקב שלנו שילמדו לפי ההלכות ולפי המנהגים שלנו של הספרדים [מציאות שהתגשמה… [.

בכל הדברים שלנו אנחנו סומכים על הפוסקים האלה, באיסורי דאורייתא בדיני איסור והיתר, ופה לא נסמוך עליהם?

שום דבר לא יעזור להן!

ואלה לא חושבים שעושים עבירה בכלל, יש אדם שעושה עבירה ואחר כך מצפונו מכה אותו על העבירה, אבל אלה לא חושבים שעושים עבירה. יבואו לשמים יתנו להם פולסי דנורא ויענישו אותם, שום דבר לא יעזור להן, לא אביהן ולא הבעל!

אוי לאותם בחורי ישיבות!

ויש בחורי ישיבות, תצלנה אזן משמוע, "בחורי ישיבות", מתנים תנאי עם האשה, שתלך דוקא בפאה נכרית. עינים להם ולא יראו, טחו עיניהם מראות, עיורים! לא רואים פוסקים! לומדים בבא-קמא בבא-מציעא בבא-בתרא, ואת הדברים האלה אינם יודעים, ולא רוצים לדעת, ואפילו יגידו להם לא יאמינו.

אפילו הבחורה טובה רוצה ללבוש מטפחת או כובע, אומר "לא, תלבשי פאה נכרית". אוי לו לבחור הזה! אין לו יראת שמים, הוא רשע! חוטא ומחטיא!

כמה פעמים באו אצלי לשאול אותי מה לעשות עם בחור כזה, אמרתי: אסור לקחת אותו, זה רשע! אין לו יראת שמים, תורתו לא שווה כלום! זהו כמו דואג האדומי שכל מעשיו היו מושחתים, איפה היראת שמים?

צריך כל אחד ואחד להזהר, לא יתן את בתו לאיש כזה מושחת שדורש שתלבש דוקא פאה. זה לא אברך ישיבה, זה אברך רשע! צריך לגרש אותו! יחפש לו אברך טוב שידע את האמת, יסכים על מטפחת ראש, על כובע.

צניעות- דעת גדולי הדור - איסור פאה . דעת תורה- פאה נוכרית אסורה בהחלט

 

צניעות- הצעה לשידוך איסור פאה- הרב עובדיה יוסף

קריאת קודש מפי מרן הרב עובדיה זצוק"ל

 לשמיעה לחצו 


קריאת קודש מפי מרן הרב אלישיב זצוק"ל
      
    לשמיעה ביידיש / בעברית  לחצו כאן            

קריאת קודש מפי מרן הרב וואזנר שליט"א
 לשמיעה לחצו כאן 
 

       

איסורים עליהם עוברים בחבישת פאה

:ובחוקותיהם לא תלכו

הגאון רבי יהודה אסאד זצ"ל,

(שו"ת יהודה יעלה חיו"ד סימן שס"ו), שו"ת דברי חיים מצאנז (ח"א יו"ד סימן ל)

 

חרם: הגאון רבי פנחס הלוי הורוביץ זצ"ל (בעל ההפלאה) יחד עם בית דינו גזר חרם על המקילים בפאה נכרית

(כפי שהובא בספר של בנו הגאון ר' צבי הירש אב"ד פפד"מ, לחמי תודה דף ד).

 

:פריצות

הגאון רבי צבי הירש אורנשטיין זצ"ל בעל "ברכת רצה" כתב שמלבד איסור של פריעת ראש, יש בזה גם איסור משום פריצות (הובא בספר ישועות יעקב אהע"ז סי' כא 'פאה נכרית כיון שאינו ניכר אם הולכת פרועת ראש, פריצותא מיהו הוי'). וכ"כ הגאון רבי אליעזר זוסמן סופר זצ"ל (בדבריו שנדפס בתחילת ספר מהר"ם סופר על התורה). וכ"כ בשו"ת אשר חנן ח"ד סימן סח', דפאה נכרית לא גרעה מבגדים אדומים שאע"פ שמכסות את הגוף מ"מ אסור ללובשם משום שמושך את העינים.

 

:מראית העין

כיון שהפאה נראית כשיער רגיל, יכולים הצופים לחשוב שהולכת בגילוי ראש

(פרדס הבינה, חלק מטעי משה, דף עג)



..
ועוד


ריכוז מעט מדברי הפוסקים האוסרים


1)
הנה הגאון הרב יששכר בער איילנבורג זצ"ל (חי לפני כ- 400 שנים) הוא מראשוני ומגדולי הפוסקים המזדרזים לעמוד בפרץ, ומפיו לפידים יהלוכו כנגד הפאה הנכרית, וכנגד המתירים הוא צועק בזה הלשון: "רחמנא לצלן מהאי דעתא". (שו"ת באר שבע, סימן י"ח, עמ" צ"ג).

2)
דעת הגאון רבי בנימין מוספיא בעל מוסף הערוך זצ"ל: "ירושלמי כתובות פרק ז" הלכה ו": "א"ר יוחנן בקפלטין שלה אין בה משום יוצאה וראשה פרוע, הדא דתימר לחצר, אבל למבוי סתום יש בה משום, יוצאה וראשה פרוע": פירש מוסף הערוך: "קפלטין – (ירושלמי כתובות פרק ז") היוצאה בקפלטין שלה אין בה משום ראשה פרוע, פירוש בלשון רומי שער ותלתלים ופאה נכרית". ולפי פירושו נמצא שאסור לצאת בפאה נכרית לרשות הרבים. (ספר הערוך, ערן קפלטין). [הערת עניינית: פעמים מספר תמצא לפוסקים (כגון שו"ת יבי"א, ספר מנוחת אהבה ועוד) שמנו את ר" נתן בעל הערוך כאוסר, וכוונתם לדעת רבינו בנימין מוספיא בעל מוסף הערוך הנ"ל, והסיבה לכך היא משום שבספרי הערוך הישנים קשה מאוד לדעת מי הוא הכותב, בעל הערוך רבי נתן או רבי בנימין מוספיא בעל מוסף הערוך ולכן רבים התבלבלו בזה, ובספרים החדשים ב"ה מסודר כראוי עם ההבדל בין הכתב של הערוך למוסף הערוך. וכן ראיתי להגר"מ הלוי זצ"ל בעמ"ח מנוחת אהבה שבספרו ברכת ה" ח"א תיקן ונקט "מוסף הערוך". (ולכן במקומות שכתבו הפוסקים את ר" נתן בעל הערוך למעשה צ"ל בדבריהם שכוונתם לבעל מוסף הערוך].

3)
הגאון הרב יוסף בן עזרא זצ"ל (מחכמי סלוניקי) בעל "משא מלך" כותב: "ויש בזה מקצת נשים שלוקחות משי שחור ומשימים בפדחתם להתייפות ואפילו בזה רע עלי המעשה וכו"". (משא מלך ח"ז, חקירה ט"?). [ומכל שכן שאם אוסר בזה שאוסר גם בפאה נכרית שעשויה כשערות של ממש, וכפי שלמד שו"ת הרי בשמים].

4)
והנה כתב הגאון רבי חיים בנבנישיתי זצ"ל בכנסת הגדולה (אחה"ז סימן כא", אות ה"), וז"ל : "[אחרי דברי "שלטי הגיבורים"] – "אבל בבאר שבע דף צ"ג הביא בשם מהרר"ש יאודה קאצינלבויגן ז"ל שמחה על קדקד סברא זו והאריך הדבר והעלה לאסור". ע"כ.

וראיתי לרבים מהפוסקים שהביאו את בעל הכנסת גדולה כאוסר, ובניהם הגאון החיד"א (ברכי יוסף או"ח סימן ש"ג סעיף קטן ב"). והפני יצחק אבולעפיא (ח"ו אהע"ז סימן ו"). והגאון בעל השדי חמד (אסיפת דינים מערכה ד" אות ג"). וכן כתב הגאון בעל דברי חיים מצאנז (ח"ב יו"ד סימן נ"ט). ושו"ת הרי בשמים (סימן ל"ו). והמהרש"א אלפנדרי בשו"ת הסבא קדישא (חלק א" סימן א"), וכן כתב הגאון בעל וישב יוסף (יו"ד סימן ב" דף ט"ו עוד ב"). ומרן הגר"ע יוסף שליט"א בשו"ת יבי"א חלק ה" (אהע"ז סימן ה"). ועוד.

וראיתי להגאון בעל השדי חמד שהסביר באר היטב את דעת הכנסת הגדולה, ולפי זה תתורץ טענת אלו המנסים להכניס בפיו להכנסת הגדולה כאילו הוא התיר חלילה. מסביר השדי חמד שאמנם לא מביא הגאון בעל הכנסת הגדולה את דברי הב"ש שם, אך בסימן כ"א אות ה" (ששם עיקר דין פריעת ראש) הוא מביא את הש"ג וכותב שרב אחד בשו"ת באר שבע מחה על קדקד סברא זו והעלה לאסור, ולכן משמע שהכנסת גדולה סבר שאף להתיר פאה נכרית אין לסמוך על דברי הש"ג דנקטינן כהרב באר שבע שחלק עליו, אך מכל מקום אפשר לסמוך על דברי הש"ג לעניין שלא להפסידה כתובתה.

ועוד שלא נמצא פוסק אחד שהביא את הגאון בעל הכנסת הגדולה כמתיר פאה נכרית ברשות הרבים ח"ו.

לסיכום: רבי חיים בנבנישיתי זצ"ל בעל כנסת הגדולה אוסר את לבישת הפאה הנכרית.

5)
הגאון רבי יעקב עמדין זצ"ל (מחכמי אשכנז, חי לפני כ – 300 שנים) כותב כך: "ראיתי אחרי רואי שחשב להסתייע גם כן ממה שכתוב בשבת שיוצאה אשה בפאה נכרית לחצר גם מסוגיות אחרות, והנה הכל הבל ורעות רוח. וכל מה שהרבה בחבילות ראיות אין בהם ממש והם עזר כנגדו, ולא אאריך בכך כי הדברים מבוארים למעיין. מה גם שמצאתי (אחר שזכיתי עוד לסגל ספרים) שקדמני בזה גדול הדור, הו"ד בספר באר שבע, אכן דבריי אלה שכתבתי בילדותי, מספיקים ומאירים למסתכל בהם בעין יפה וברורים כשמש נגדי בלי שום גמגום ופקפוק בעולם". ע"כ. [שו"ת שאילת יעב"ץ ח"ב סימן ז". ועוד עיין שם בסימן ח". ובספרו מור וקציעה או"ח סימן ע"ה. ובפירושו למשניות "לחם השמים" פ"ו מ"ה דשבת].
6)
דעת הגאון רבי אליהו מוילנא (הגר"א) זצ"ל) – והנה בפירושו למשניות (שנות אליהו שבת פ"ו מ"ה): "יוצאה אשה בחוטי שער כו". ובפאה נכרית: פירוש, שאין לה שיער נוטלת שער ומכנסת תחת הצעיף כדי שתראה בעל שער". וביאר הגאון המקובל רבי נפתלי הירץ הלוי זצ"ל: "לאפוקי ממה שכתב בספר ש"ג על הרי"ף ללמוד מכאן היתר לנשים נשואות וכו" לזה כתב רבנו (הגר"א שכאן מיירי שהן מכוסות בצעיף וכו"".

מזה שכתב הגר"א זצ"ל שהפאה מכוסה תחת צעיף מוכח שהוא סובר שאין שום אפשרות שהפאה תהיה מגולה ברשות הרבים, ולכן מכריח שמדובר בפאה מכוסה תחת הצעיף. ומה עוד שהמבאר הרה"ג המקובל ר" נפתלי הירץ הלוי צז"ל פירש כך את דברי הגאון מוילנא שכל מה שכתב הגאון בא לאפוקי הש"ג.

ויש שרצו לטעון שהגר"א כתב את הדברים האלו רק כפירוש למשניות, אבל להלכה הובאה דעתו "בביאור הגר"א" לשו"ע, ששם מביא הגר"א את דברי המג"א ולא העיר על דבריו ומזה מוכח שהגר"א מסכים עם הרמ"א והמג"א.

וצריך לבאר שמה שכתב בביאוריו לאו"ח (סימן ע"ה), אינו אלא כמראה מקום ולא סבירא ליה הכי לדינא, וכמו שכתב "בעליות אליהו" (דט"ז ע"ב), שמצינו כמה דברים שכתב הגר"א בביאוריו, ודעתו והנהגתו כל בתר איפכא, ומשום שלא נתכוון בביאורו אלא לציין מקום הדברים ותא לא. (ועיין ילקו"י אוצר דינים לאשה, סימן ל"ז, ס"ק יא", עמ" שסג"). וכן הביאו מרן הגר"ע יוסף זצ"ל כאוסר לצאת בפאה נכרית (יבי"א ח"ה, אהע"ז ס" ה"). ע"ש.

לסיכום: דעתו של דעת הגאון רבי אליהו מוילנא היא לאסור, ולא חזר בו והתיר בביאוריו אלא הראה את המקום בלבד כדרכו בקודש.

7)
הגאון רבי שלמה קלוגר זצ"ל (מחכמי פולין, חי לפני כ- 200 שנים), כתב כך: "ואדרבא מן המשנה הנ"ל מוכח דפאה נכרית אסור דאם לא כן מה ראיה דראשה פרוע דילמא הוי שיער נכרית דהרי אי אפשר להכיר בלי הבחנה אם הוי שער שלה או של אחרת וכו" ובעל כרחך דגם פאה נכרית אסור"". ע"כ. (בספרו קנאת סופרים דף כד" ע"ב תשובה ע"ב. ועוד עיין בשו"ת שנות חיים סימן שט"ז).

8)
הגאון רבי יצחק לאמפורנטי זצ"ל בעל "הפחד יצחק" (רבו של הרמח"ל) כותב כך: "פאה נכרית לנשים נשואות שקורין קרינא"ל או "פירוקינו" והשגות מהרר"י קצינעלינבויגן נגד המתיר והוכיח בראיות ברורות שאין להתיר הפאה נכרית לנשים נשואות אלא מכובה תחת השכבה וכו". (פחד יצחק, אות פ").

9)
הגאון רבי רפאל מילדולה זצ"ל בעל מים רבים, וז"ל: "אבל בבאר שבע דף צ"ג הביא בשם מהר"ר יהודא קאצינלבויגן שמחה על קדקד סברא זו והאריך הרבה והעלה לאיסור. וראיתי שהרב המאסף שם באות ז" כתב שרע עליו המעשה שראה מקצת נשים שלוקחים משי שחור ומשימים בפדחתם כדי להתייפות וכו". (מים רבים חאהע"ז ס" ל").

10)
הגאון רבי ישראל יעקב אלגאזי זצ"ל (אביו של ר" יו"ט אלגאזי) כתב כתב: "שער באשה ערווה אפילו שער חברתה בכלל זה – באר שבע". (קהלת יעקב, מענה לשון ח"ג, אות רמ").

11)
הגאון רבי חיים יוסף דוד אזולאי (החיד"א) זצ"ל, וז"ל: "ומה שהקשה שם הרב הנזכר על הש"ג כבר הושג ביתר שאת בבאר שבע דף צ"ג ובכנסת הגדולה בסימן זה. ומה שהביא לעיל בסמוך (האליה רבה) משם הש"ג דמתיר לנשואה לגלות פאה נכרית שלה וכו", נעלם ממנו דהרב מהר"י קאצינלבויגן הביאו הבאר שבע שם הפליא לתמוה על זה". ע"כ. (ברכי יוסף או"ח ס" שג" סק"ב).

ובמחזיק ברכה או"ח סימן עה" כתב: "עיין מה שכתב הרב מג"א (ס"ק ה") ועיין מה שכתב בשו"ת שאלה יעב"ץ ח"ב סימן ז" וסימן ח") ואני בעניי כתבתי בספרי הקטן ברכי יוסף דנעלם מהרב שאילת יעב"ץ סימן ט" דברי הש"ג והרב באר שבע עיין שם בסימן שג". ובתשובה הנזכר דאחר כך התנצל (הגאון יעב"ץ) דלא היו בידו הספרים הנזכרים בעת שכתב תשובתו בסימן ט" ועיין מה שכתב בספרו מר וקציעה". ע"כ.

ואומנם היו שרצו דווקא למצוא היתר בדרי החיד"א זצ"ל להתיר… ומה לנו להאריך בדברים הלא החיד"א כותב במפורש לאסור לצאת בפאה נכרית ברשות הרבים בברכי יוסף דלעיל: "ומה שהקשה שם הרב הנזכר על הש"ג כבר הושג ביתר שאת בבאר שבע דף צ"ג ובכנסת הגדולה בסימן זה". ואח"כ כתב: "ומה שהביא לעיל בסמוך (האליה רבה) משם הש"ג דמתיר לנשואה לגלות פאה נכרית שלה וכו", נעלם ממנו דהרב מהר"י קאצינלבויגן הביאו הבאר שבע שם הפליא לתמוה על זה".

וכן ראיתי להגאון שדי חמד (אסיפת דינים, מערכה ד" אות ג") שמנה את רב חיד"א בין האוסרים, וכן הגאון מהרש"א אלפנדרי בשו"ת הסבא קדישא (חלק א", סימן ו"). והגאון בעל הפני יצחק אבולעפיא
(
ח"ו אה"ע ו").

לסיכום: אם כן מוכח שדעתו של הגאון החיד"א זצ"ל היא לאסור את לבישת הפאה הנכרית ברשות הרבים.

12)
הגאון רבי פנחס הלוי הורוביץ" זצ"ל בעל ההפלאה ובית דינו: "וגם ראוי להוכיח ולהודיע גדול המכשלה אשר זה כמה שנים שיצא הכרוז בבהכ"נ מפני כבוד אאמ"ו הגאון זצלה"ה בצירוף שני בתי דינים יצ"ו בחרם על לבישת נשים בפאה נכרית וכו". (הובא בספר בנו הגאון ר" צבי הירש אב"ד פפד"מ, לחמי תודה דף ד").

13)
הגאון רבי יעקב משולם אורנשטיין זצ"ל בעל ישועות יעקב, כותב במפורש שלעניין פריצותא אין שום חילוק בין "דיוצאה וראשה פרוע", לבין האשה שהולכת עם פאה נכרית, בין משערות גופה או משער נכרית. ולמסקנה הוא מגיע שיש איסור דאורייתא בפיאה נכרית. ע"ש. (ישועות יעקב או"ח, סימן עה").

14)
הגאון רבי משה סופר בעל החתם סופר זצ"ל, כך כתב: "המעיין בספר באר שבע בפנים יראה כי סוף דבריו נכונים והמה בשם הגאון מוה"י קצינלבויגן והוא הוסיף ראיה מנדרים (ל" ע"ב) גבי שחורי ראש, וכן העלה מהר"י יעבץ לאסור וכו", אבל פאה נכרית לא עדיף מקלתה דאסור כדאיתה בפרק המדיר". (הגהותיו לשו"ע או"ח סי" ע"ה על מג"א סק"ה).

וכן כתב בצוואתו: "השמרו לכן וכו" ומכל שכן שתזהרו מדעת נשים רעות שמוציאות אפילו שערה אחת חוץ וגם אפילו בפאה נכרית אני אוסר עליכם באיסור גמור. (נדפס בספר לב העברי. ובסוף הספר "איש האלוקים" על החת"ס).

14)
הגאון רבי נח חיים צבי זצ"ל בעל עצי אלמוגים, מעין החכמה ועצי ארזים, כתב כך: "[אחרי שהביא דברי הש"ג וסתר ראיותיו] – "וטעה בזה טעות גדול דלדבריו תקשי וכו", לכן נראה לי פשוט דאסור לאשה נשואה להתקשט בפאה נכרית, והמורים היתר חדשים מקרוב עתידים ליתן את הדין". (עצי ארזים על אהע"ז סי" כא" סק"ב).

15)
הגאון רבי אלעזר פלעקלס בעל תשובה מאהבה – כותב במפורש שלפי דעת כל הפוסקים "בחדא מחתא ולא פליגי" (כלשונו) דאסור, ולשיטתו אפילו בעל השלטי גיבורים לא מצא סמך היתר לדבר. (תשובה מאהבה ח"א סימן מח").

16)
רבי יהודה אסאד זצ"ל – כותב שלדעתו יש בזה גם איסור משום "ובחוקותיהם לא תלכו". ע"ש. (שו"ת יהודה יעלה חיו"ד סימן שס"ו).

17)
הגאון רבי צבי הירש אורנשטיין זצ"ל בעל "ברכת רצה" (נכד הישועות יעקב) – כותב מפורש שמלבד איסור של לצאת לרשות הרבים בפאה נכרית, יש בזה גם עניין של פריצות. ע"ש. (הובא בספר ישועות יעקב, אהע"ז סי" כא").

18)
הגאון רבי משה בעל הפרדס בינה, וז"ל: "לעשות פארוקען הוא איסור גמור מכמה טעמים שנראות כפרועי ראש וכו" כולם אוסרים ואם כן מאן ספין וחשיב לחלוק עליהם". (פרדס הבינה, חלק מטעי משה, דף עג").

19)
הגאון רבי משלם זלמן הכהן (מהרז"ך) זצ"ל אב"ד פיורדא (תלמיד התומים), והגאון ר" וולאף המבורג בעל שו"ת שמלת בנימין זצ"ל: "…אין היתר לדברי הכל דאסור לצאת בפאה נכרית". [שער הזקנים (לתלמידו, הגאון ר" וואלף המבורג) ח"א דף מג").

20)
הגאון רבי אברהם פאלג"י זצ"ל, וז"ל: "… ויתמרמר האדם ויבכה האיש אשר נגע יראת אלוקים בקרבו מראות ברע אשר על הארץ, דפשתה המספחת בערי אדום להיות יוצאות הנשים בפאה נכרית, כי הוא עוון פלילי!". (ברך את אברהם, סדר בחוקותי דרוש ב").

21)
הגאון ר" אברהם תאומים זצ"ל (נכדו ותלמידו של הגאון מליסא) – פוסק להלכה ולמעשה שפאה נכרית זה איסור מדאורייתא. (שו"ת חסד לאברהם, מהד"ת אהע"ז סימן פז").

22)
הגאון האדמו"ר רבי חיים הלברשטאם מצנאז זצ"ל, כתב כך: "בוודאי אסור לצאת בפאה נכרית והוא דת יהודית". (דברי חיים ח"ב, יו"ד סימן נט").

ובחלק א" יו"ד סימן ל" כתב: "בעוונותינו הרבים מקרוב נשתרבב מהנהג הזה מן האפיקורסים וכו" והאיסור במקומו עומד והעובר לוקה מהתורה. ולכן מדין תורתנו הקדושה אסור לילך אפילו בדבר אחד פריצות כדרך העמים".

23)
הגאון רבי אריה ליביש הורוויץ" זצ"ל – פוסק להלכה מופרשות בשם "כל חכמי דורינו" (כלשונו) שאסור לנשים לשאת על ראשן פאה נכרית. (שו"ת הרי בשמים סימן לו").

24)
הגאון רבי יצחק דב הלוי במברגר זצ"ל בעל שו"ת יד הלוי, כותב: "מכיוון שגדולי הפוסקים אוסרים וכמו שכתב הבאר שבע וכו", פשיטא ופשיטא שאחר הוראת גדולים אלו אין לנו להקל". (שו"ת יד הלוי סימן קכד").

24)
הגאון רבי שלום מרדכי הכהן בעל שו"ת מהרש"ם זצ"ל – לאחר שכותב שרוב הפוסקים מסכימים לאסור פאה נכרית, מוסיף שלדעתו אסור אפילו לומר קריאת שמע וברכת המזון כנגד אשה המלובשת פאה נכרית". (בספרו דעת תורה, ע"ה, סעיף ב").

25)
הגאון רבי מנחם מנדל מליובויטש בעל הצמח צדק זצ"ל: "וקצת ראיה דבפאה נכרית לא שרי רק בחצר מדאמרינן בשבת (ס"ד עמ" ב") הכל ככבול. ואמאי עזיב פיאה נכרית אלא דבפיאה נכרית גם בחול אינו מותר רק בחצר. (חידושים על הש"ס. משניות ברכות פ"ג. וע"ע בשו"ת צמח צדק חאה"ז סי" קלט").

ובאשר לאלו שתמהו על כך שהצמח צדק יחלוק על סבו האדמו"ר הזקן. אין ראיה מכך, כי תורתנו תורת אמת היא ולא נושאים בה פנים לאף אדם וכמאמרם ז"ל: לא תגרו מפי איש, לא תאגור דבריך מפני איש. (סנהדרין ז"). והדברים פשוטים וידועים ואכמ"ל.

26)
הגאון רבי חזקיה מדיני זצ"ל בעל השדי חמד – אוסר את הפאה מטעם פריצותא, ואעפ"כ לא מפסידה כתובתה (כך משמע). ע"ש. (אסיפת דינים מערכת ד", אות ג").

27)
הגאון רבי שלמה יהודא מסיגיט זצ"ל בעל שו"ת תשורת ש"י – אוסר את הפאה, ואפילו מביא ציטוט מדברי העצי ארזים שהמתירים עתידים ליתן את הדין. (שו"ת תשורת ש"י סימן תקע").

28)
הגאון רבי אברון קריספין זצ"ל, כותב כך: "ואם כן מי יערב לבו להתיר בקום ועשה נגד ארייוותא אילין". (בית אהרן אהע"ז, מערכת הפ" אות" א").

29)
הגאון ר" ראובן בן דוד בעל שו"ת משיב דבר – אוסר, ומצטט את בעל ההפלאה שההולכת עם פאה דינה בחרם. ע"ש. (שו"ת משיב דבר, ח"ב, מערכת פ").

30)
הגאון האדמו"ר ר" יחזקאל הלברשטאם זצ"ל, אב"ד שינאווא, כתוב: "איסור גדול לבנות ישראל לילך בבגדי פריצות ובפאה נכרית וכל איש ישראל מחוייב למחות וכו"". (דברי יחזקאל על התורה, דרוש לשבועות. וע"ע בדברי יחזקאל החדש ליקוטים עמ" קכ", מקור החיים רסב").

31)
הגאון רבי אליעזר זוסמן סופר זצ"ל בעל מלאה קטרת: "שלא תלך האשה בפאה נכרית וכו" כי הכל פריצות ויצר הרע". (נדפס בתחילת ספר מהר"ם סופר על התורה).

32)
הגאון רבי יששכר דב רוקח מבעלזא זצ"ל: פוסק שזה איסור חמור, ואפילו מגייס את החתם סופר למערכת הפוסקים שאוסרים. (דרשה שנדפסה ב"קונטרס דיבורים קדושים" לגאון ר" יונה זאב הלוי זצ"ל).

33)
הגאון רבי צבי הירש שפירא, בעל הדרכי תשובה זצ"ל – כותב ש"אם [מצינו מישהו] מיקל הזה בוודאי יצא מכלל ירא שמים מרבים וחלילה לקבלו לשו"ב". ע"כ. [בשו"ת שבסוף ספר תפארת בנים סימן ב"].

34)
הגאון רבי יעקב וויל זצ"ל נכד הקרבן נתנאל – ממש בוכה על "המתפרצות בעם לשאת פאה נכרית וכו" ואיסור גמור הוא מדינא". ע"ש. [תורת שבת, או"ח סימן ש"ג].

35)
הגאון רבי חיים אלעזר שפירא אב"ד מונקאטש זצ"ל בעל מנחת אלעזר – פוסק כדברי הבאר שבע, וכותב שיש לגדור גדר שלא לילך בהשערות נכרית כי שומר נפשו ירחק מהם. ע"ש. (נמוקי או"ח סימן ע"ה).

36)
הגאון רבי ישראל ליפשיץ אב"ד דאנציג זצ"ל: כותב שכל מה שהתירו לצאת בפאה נכרית לחצר זה דווקא איפה שאין רבים בוקעים, אבל מקום שרבים בוקעים שם וודאי אסור (וכהבאר ששבע). [פירוש למשניות תפארת ישראל, שבת פרק ו", משנה ה").

37)
הגאון רבי ישעיה ברלין (פיק) זצ"ל בעל יש סדר למשנה – כותב שלרשות הרבים לא התירו לצאת עם פאה. (יש סדר למשנה, שבת פרק ו", משנה ה", ד"ה פאה נכרית).

38)
דעת הגאון רבי יהושע משה לייב דיסקין זצ" ל בעל שו"ת מהרי"ל דיסקין – כותב שאין היתר מהש"ס דילן לצאת לרשות הרבים בפאה, וגם יש בעיה של מראית העין וחשש הרהור. (שו"ת מהרי"ל דיסקין, קונטרס אחרון, סי" ריג").

39)
הגאון ר" יוסף ניסים בורלא אב"ד ירושלים – פסק לאסור כהבאר שבע, והמים רבים, והכנסת הגדולה. (שו"ת וישב יוסף חיו"ד סימן ב", דף טז", עמוד ב").

40)
הגאון רבי אייזיק מספינקא זצ"ל: כותב שפאה לכולי עלמא הוא אסור מדת יהודית, ואולי הוא אסור מדאורייתא. ע"ש. (חקל יצחק סימן פא").

41)
הגאון רבי שלמה אליעזר אלפנדרי זצ"ל בעל שו"ת הסבא קדישא – כותב שאין מקום להתיר את הפאה, וכן ידוע לו ממאריה דאתרא (הוא חי בדמשק) שהרעיש עולמות כנגד הפאה. (שו"ת הסבא קדישא ח"א, סימן א").

42)
הגאון רבי צבי הירש חיות (מהר"ץ חיות) זצ"ל כותב: "ולא שמעתי שינהגו קולא בזה בכל תפוצות ישראל במדינת פולין, רק חדשים מקרוב באו אשר הרבה פרצו הגדות, וראוי להוכיחם ולהחזירם למנהגם הקודם". (שו"ת מהר"ץ חיות, סימן נג". וע"ע בחידושי מהר"ץ למסכת שבת ס"ד ע"ב).

43)
הגאון רבי עקיבא יוסף שלוזינגר זצ"ל – פוסק לאסור כדברי הבאר שבע, והיעב"ץ. (לב העברי ח"א, דף פא").

44)
הגאון האדמו"ר יקותיאל יהודה טייטלבוים זצ"ל בעל הייטב לב: "ויותר מהנה עושים חדשות שהולכין בגילוי הראש בדבר הדומה לשער ובפאה נכרית וכו" וגם עתה אני מבקש ומזהיר לבל יוסיפו ללכת במלבושים כאלו…" (ייטב פנים, מאמר דורש טוב, אות ד". וע"ע בייטב לב תוכחת מוסר לי"ג מידות ויום העשור (אות כח") שכותב מפורש שאסור ללכת עם פאה).

45)
הגאון רבי הלל לכטנשטיין זצ"ל אב"ד קלמייא בעל אבקת רוכל – כותב שהפאה הוא מנהג בורות. (אבקת רוכל ח"ב, כלל ב", פרט א". וע"ע בספרו שירי משכיל כלל ה" פרק ט". וכן בספר מקרי דרדקי, בראשית אות לה).

46)
הגאון ר" אברהם חיים איינהורן זצ"ל בעל שערי טוהר כותב – שבזה הזמן הפאה הנכרית אסורה מהתורה. (סוף ספר שערי טוהר על הלכות נדה).

47)
הגאון רבי אלעזר בעל שמן רוקח זצ"ל – כותב בצוואתו לאסור את הפאה לכל זרעו [בצוואתו נדפס בספרו יבין שמועה על התורה (קרקא תרס"ד)].

48)
הגאון האדמו"ר ר" יואל טייטלבוים מסאטמר זצ"ל זיע"א – בוכה על הפאות הנכריות, ומגייס את אביו בעל הקדושת יו"ט, ובגאון בעל מחנה הלוי שאסרו. (דבריו יואל, פרשת בראשית, עמ" לב" – לה").

והטוב לסוף: רבי משה פרובינציאלו – בן דורו של מרן, בעל שו"ת מהר"ם פרובינציאלו, כותב כך: "הקרינאלי (crinale – פירוש פאה נכרית) כולם הנעשים משיער אשה אין דעתי נוחה מהם מפני שאם אינם ערווה ממש כאמרם שער באשה ערווה, הרי הן דומין לה ויש להתרחק מן נכיעור ומן הדומה לו". (ח"א, סימן צ").

חכמי עדת התוניסאים:

49)
הגאון רבי מצליח מאזוז זצ"ל בעל השו"ת "איש מצליח" – פוסק להלכה ולמעשה לאסור כהבאר שבע, וכהחיד"א. (שו"ת איש מצליח ח"א. או"ח סימן כד".

50)
הגאון הרב מאיר מאזוז שליט"א ראש ישיבת כסא רחמים – כותב מפורש שאסור, והנהיג קו בישיבה לבחורים שכתנאי ראשון בשידוכין שהכלה לא תלך בפאה נכרית, ואם לאו לבטל הקשר. (ירחון "קול תורה" ניסן תשמ"ו סימן עב". וע"ע בירחון "אור תורה" שמה ט"ז סימן יב". ובהקדמת הגר"מ מאזוז שליט"א לס" "שיעורי הראש"ל).

51)
הגאון רבי משה לוי זצ"ל בעל שו"ת תפילה למשה, מנוחת אהבה ועוד – פוסק להלכה שאסור עם פאה נכרית בין לספרדים בין לאשכנזים. (ירחון "אור תורה" גיליון טבת תשמ"ח סימן נה". וכן מנוחת אהבה ח"ב, פרק יא" סעיף ה", הערה 16)."
הרב יעקב דידובסקי זצ"ל (ספר מחניך קדוש) "ופאה נכרית הדקה שנראה כמו שערות ראשה אסור לכל"


עוד מפוסקי זמנינו:

52) הגאון רבי יהודה צדקה זצ"ל ראש ישיבת פורת יוסף כותב: "לעניין כיסוי הראש בפאה… ידוע הוא שבני עדות המזרח לא היו רגילים בזה כלל ועיקר, אלא היו מכסות ראשן במטפחת או בכובע, וזה מחדש באו מערי אירופה באופנה חדשה לצאת בפאה נכרית. והעושה כן אין רוח חכמים נוחה הימנו". (אור תורה תשרי התשנ"ב עמוד כא", הובא דבריו בסוף ספר בנות ישראל לרה"ג ישראל לוגאסי שליט"א).

53) הגאון רבי אברהם דוד הורוויץ בעל שו"ת קניין תורה בהלכה – פוסק שללכת עם פאה נכרית זה איסור גדול, ויש להרעיש ולצעוק כנגד הפירצה הזאת. (שו"ת קניין תורה ח"ד. סימן קכט". וע"ע שם ח"א סימן יא").

54)הגאון רבי משה יהושוע לנדא זצ"ל – פוסק שפאה נכרית זה אסור, ומה שהתירו המתירים זה למען לא יתקלקלו עוד ויכשלו בפריעת ראש לגמרי. ע"ש. (הקדמה לספר "דת יהודית כהלכתה").

55) הגאון רבינו עובדיה יוסף זצ"ל, וכל ממשיכי דרכו: הראשל"צ הגר"ש עמאר שליט"א, הרב ראובן אלבז שליט"א, הרב יורם אברג"יל שליט"א, בניו הפוסקים וכו". (מדובר במאות ואולי אלפים של רבנים דיינים ופוסקים בארץ ובעולם).

56) הגאון הרב יצחק ברדא בעל שו"ת יצחק ירנן   פסק – שמכל צד שתפנה לברר דין זה (דין חבישת פאה נכרית), הדבר ברור לאסור. (שו"ת יצחק ירנן, ח"ג, אהע"ז סימן ב").

57) הגאון הרב משה מלכה שליט"א בעל שו"ת והשיב משה – פוסק שבצדק מתנגד הגר"ע יוסף שליט"א לפאות, ולפעמים הפאות של דורינו גרועות יותר משער טבעי. (שו"ת והשיב משה, סימן לה").

59) הרב יעקב ישראל לוגאסי שליט"א פוסק לבני עדות המזרח וודאי יש לאסור. (מראות הצובאות, עמ" 148).

60) ההר"ג ישראל אבוחצירא – הבבא סאלי זצ"ל: בצוואה לבנות משפחתו "אם אתן חושבות לרמות את הקב"ה בלובשכן פאה נכרית, וכאילו בזה אתן יוצאות חובת כיסוי הראש, אם כן דעו לכן: כל אשה הלובשת פאה נכרית ואפילו רק חצי פאה, מכינה לעצמה חומר הסקה שבו ישרפו אותה בגיהנם". (סדנא בבא סאלי עמ" ע").


61)
הגאון רבי חיים דוד הלוי זצ"ל, שכיהן כ – 25 בתור רבה של ת"א – יפו, ונחשב לאחד מבכירי רבני הציבור הד"ל – פוסק להלכה ולמעשה "שהסברא הישרה מסכמת לאסור". (מקור חיים לחתן ולכלה ולמשפחה, פר" א", סעיף ו(





לקבלת עוד חומר  בצניעות ובקדושה 
"
הכנסו לאתר  "בחגוי הסלע
b-h.org.il


                  "
וכן לארגון "נפשנו
02-5810763
052-7652509    

חלק מהירידה בקדושה הוא הפאה  איסור הפאה נכרית  הוא מדאורייתא

 

הרי ידוע שהפאה נכרית הנוראה אסורה מכל וכל . מגדולי פוסקי הדורות שעברו  וגדולי פוסקי זמנינו (בין השאר מרן הגרש"ז אויערבך זצ"ל ומרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל ומרן הגר"ע יוסף זצ"ל  ויבלח"א מרן הגר"ש וואזנר שליט"א וכולם אמרו שהיא הגורם לכל הצרות והאסונות). וכבר דיו רב נשפך על זה. (עיין בספרים שבהוצאת מכון דעת תורה ודומיהן, שעברו על הסוגיא הזו  וליבנו את הדברים עם גדולי הדור למעלה מ-1000 פעמים ולא מצאו שום מקום להתיר.

 

ומקורה נובע מגזירות המשכילים ימ"ש שגרמו ללמשלת רוסיה לגזור גזירות על בנות ישראל שילכו פרועות ראש ובשעת הדחק התירו הרבנים את הרע במיעוטו. 

 

והיום אין שום סיבה להיתר . וכמו שכתב כל זה הגאון ר' בנימין רבינוביץ זצ"ל  מחברי הבד"ץ בהסכמתו לספר "סוגיא דפאה נכרית" וכתוב שם גודל החיוב לפרסם את איסור הפאה .)

 

ואין להאריך בפלפולים, וכל המתיר את הפאה  הרי הוא מתיר את השרץ בק"ן טעמים! (ועי' במסילת ישרים שהיצה"ר בקי גדול בתורה ומביא ראיות מש"ס ופוסקים, ואל תשמע לו כי הוא שקר !) 

 

ולצערנו הגדול חדר הנגע הזה לבתי ישראל ויראי ה' ואף נהפך למנהג ישראל. 

וידוע מרבינו תם שמנהג אותיות גהנם שכל אלו שכל אלו שהולכות עם פאה נכרית נשרפות עם הפאה בגהנם  ביסורים גדולים .(כמו שאמר הבבא סאלי זיע"א שפאה היא חומר הסקה לגיהנם  היא כל יום אוספת עצים ליום שבו ישרפו אותה בגהנום נו מי רוצה מבין הנשים להתווכח עם זה?! נקווה שאף אחת לא תגיע למצב הזה.  )

 

ומה עם כולם הולכות ככה?

בגהנם יש מקום ל"כולם"!

 

ואין כאן שום "הפחדות" למיניהן. המציאות קובעת שהפאות של היום מושכות את העין ונראות כטבעי  ממש ומימלא אסורות  וכל ההיתר של אז היה עם פאות מקש וכד'  

ותמיהני עליכם מדוע אתם מקפידים על הכשר "מהדרין מן המהדרין" בכל דבר ולא על הכשר והידור במצוות צניעות?

 

ולגבי השאלה הגדולה והחשש מה עם כיסוי הראש (כפי דברי הזוה"ק לקמן) שאי אפשר כל כך לכסות כראוי. אז הן תדאגנה שיכוסה. 

 

ואין בזה כל לשון הרע לדבר על זה וכל הרבנים "המתירים"   שראוי שיברכו "ברוך אתה ה' מתיר אסורים". כנראה שלא הולכים ברחוב ורואים את הפרצה האיומה שנגרמת עקב ההיתר שלהם.

 

 ולטענה ש"לא צריך דווקא להסתכל" – ידוע שהיצה"ר גדול ותקיף מאד ומתחדש על האדם בכל יום ואסור להביא את עצמו לידי נסיון. 

 

ולטענה שהדיבור בנושא זה גורם ל"הרהורים" התשובה פשוטה, הפאה עצמה היא הגורמת לכל ההרהורים! ", והאומר כן לפאה מבלי לחשוב ולשקול בדעתו מהו באמת רצון השי"ת בענין הזה חוששני שהוא נכלל ב"כל האומר הקב"ה וותרן…

"

ולא זו בלבד אלא גם שיצרני הפאות מודים שעושים זאת כדי שיראה כמו שיער טבעי ואפילו יותר וכו' וגם ההכשר הכל עניין של כסף … הגיע הזמן להפסיק עם כל השטויות והשקר. כי האמת תנצח לבסוף!

 

איסורים עליהם עוברים בחבישת פאה:

ובחוקותיהם לא תלכו: הגאון רבי יהודה אסאד זצ"ל, (שו"ת יהודה יעלה חיו"ד סימן שס"ו), שו"ת דברי חיים מצאנז (ח"א יו"ד סימן ל)

 

חרם: הגאון רבי פנחס הלוי הורוביץ זצ"ל (בעל ההפלאה) יחד עם בית דינו גזר חרם על המקילים בפאה נכרית (כפי שהובא בספר של בנו הגאון ר' צבי הירש אב"ד פפד"מ, לחמי תודה דף ד).

 

פריצות: הגאון רבי צבי הירש אורנשטיין זצ"ל בעל "ברכת רצה" כתב שמלבד איסור של פריעת ראש, יש בזה גם איסור משום פריצות (הובא בספר ישועות יעקב אהע"ז סי' כא 'פאה נכרית כיון שאינו ניכר אם הולכת פרועת ראש, פריצותא מיהו הוי'). וכ"כ הגאון רבי אליעזר זוסמן סופר זצ"ל (בדבריו שנדפס בתחילת ספר מהר"ם סופר על התורה). וכ"כ בשו"ת אשר חנן ח"ד סימן סח', דפאה נכרית לא גרעה מבגדים אדומים שאע"פ שמכסות את הגוף מ"מ אסור ללובשם משום שמושך את העינים.

 

מראית העין: כיון שהפאה נראית כשיער רגיל, יכולים הצופים לחשוב שהולכת בגילוי ראש (פרדס הבינה, חלק מטעי משה, דף עג,) 

 

הפאה גורמת עיכוב הגאולה

זכרו הגאולה תלויה ועומדת בעבור  שערה אחת! (בשם רבי פנחס מקוריץ)

 

הפאה נכרית טעונה שריפה והסרתה יעורר רחמי שמים

 

דבר גדול וחשוב יעשו אם בשריפת חמץ יסירו את כל הפאות מעליהם ויאספו כולם למדורה גדולה – אין ספק שיעורר רעש גדול בשמים,  וזה בוואדי יקרב הגאולה ברחמים עצומים! 

 

"ובערת הרע מקרבך!, וכל ישראל ישמעו וייראו"!

 

הזוהר הקדוש כותב "אסור לאשה שיראו משערותיה חוצה!"  ופאה זה לא רק שערה אחת אלא אלפי שערות! ויותר גרוע בפעולתו משער טבעי כידוע (פאה ר"ת פריצות אומות העולם והבן היטב)

 

הפאה גורמת למידת הדין לשלוט בעולם

עד מתי לזילזול בכבוד השי"ת נותן התורה? עד מתי נסבול בגללה?

 (פאה בגימטריה אלקים כלומר שנותנת כח למידת הדין לשלוט בעולם)

פאה אותיות –  אף ה'!

נשים שחובשות פאה שמושכת תשומת לב גורמות לחרון אפו של ה!'

 

הנה כל כלי מלחמה נגד הנשענים כביכול על   נשיא הדור רבינו  הצה"ק הגה"צ  הרב החסיד הצדיק כ"ק  מרן אדמו"ר מליובאווטיש ע"ה  נ"ע נבג"מ זצוקללה"ה  זיעוכי"א על הפאה הנכרית

 

מטפחת או פאה נכרית לנשים – מה עדיף?

אם תשאל הרי הרבי מליובאוויטש זצ"ל התיר ללבוש פאה?

 הרבי מליובאוויטש ראה דור שהרוב – או הורידו לגמרי את הכיסוי ראש או חלק רציני   של השיער שלהם היה גלוי, אז הוא אמר שפיאה מכסה את הכל.

  אבל אם הוא היה רואה את הפאות של היום הוא היה צועק גיוואלד ועושה לזה סוף

 

 

וחוץ מזה סבו הגאון בעל צמח צדק אוסר וכותב בפירושו על המשניות מסברכות ירושלמישהאשה ההולכת עם פיאה נכרית תצא בלא כתובה.

בס' "עבד לעבדי ה'" להגאון ר' מאיר מאזוז שליט"א [ראש ישיבת "כסא רחמים"] כתב בהקדמה:

"הדבר השני שהעולם טועים בו הוא ענין פאה נכרית. שחושבים כי לא יהיה חסיד כהלכה, אלא אם אשתו תלבש פאה נכרית. ויש לדעת, כי כל הפוסקים מודים שמטפחת עדיפא מפאה נכרית…

"אלא שלפני כ500- שנה באיטליא (בתקופת הרינסנס) פשתה המספחת לעזוב את המטפחת וללבוש פאה נכרית, ואז השתדל הרה"ג יהושע בועז (מחבר ספר "שלטי הגבורים" על הרי"ף ו"עין משפט" ו"מסורת הש"ס" ו"תורה אור" שסביב התלמוד), ללמד עליהם זכות מן הגמרא. וקמו כנגדו כמה גאוני עולם וסתרו דבריו. ובין האוסרים: הגאון בעל "באר שבע", הגר"א ב"שנות אליהו", הגאון יעב"ץ, "חתם סופר" … ויש שהתירו וחזרו בהם ואסרו, כמו הגאון בעל "פרי מגדים". ויש אומרים שגם המתירים לא התירו אלא בחצר ולא ברשות הרבים. ולכל הדעות כל המתירים לא התירו בפאות נכריות שבזמננו העשויות משיער טבעיוארוכות ומסולסלות, ויש בהן גירוי יצר הרע שבעתיים מהשיער הטבעי של ההולכות בגילוי … – ללבוש פאה (שהיא עצמה שיער טבעי של נכרית) ולהראות כגלוית ראש וכשחקנית ח"ו, הייטב בעיני ה'? (וראיתי באגרות האדמו"ר מליובאוויטש שכתב להעדיף הפאה, כי כשתפגוש לפעמים החרדית בחברה חילונית, עלולה להתבייש ולהוריד המטפחת לגמרי מראשה, משא"כ בפאה, וטעם זה אולי שייך באמריקה, אבל בארץ ישראל ב"ה אין מתביישות במטפחת). וב"ה שרוב החרדיות ההולכות היום במטפחת או בכובע, מדקדקות גם בחומרת הזוהר שלא יראה מן השיער כלום, ואשריהן בעולם הזה ובעולם הבא". עכ"ל. עיי"ש באורך.

והנה ראיתי שהרב ש.ד.ב. וולפא שליט"א השיג ע"ז וז"ל: "מה שכתב ש"כאילו" אי אפשר להיות חסיד חב"ד אם האשה לא תלבש פאה נכרית. אכן בודאי שכן הוא הדבר בלי שום ספק, כי בדבר שנצטער עליו כל כך אותו צדיק כ"ק אדמו"ר, ותבע וביקש שכל אשה תלך עם פאה דוקא ולא כיסוי אחר, הרי לא יתכן שחסידת חב"ד תנהג אחרת מציווי הרבי שלה (ומכ"ש וק"ו ממה שתלמיד ישיבת "כסא רחמים" לא יוכל להחשב תלמיד בישיבה אם לא ישמע להוראות ראש הישיבה בעניני יראת שמים). וכל זה הוא אפילו לדעתו של הרב מאזוז שפאה נכרית היא "ירידה" בקיום המצוה, וכמפורש בגמרא (סוכה לב, ב) שרב אחא הידר לקחת הדס של "תרי וחד" (שלדעת שאר החכמים היה פסול) משום שכך "נפיק מפומיה דרב כהנא" שהיה רבו (ועד"ז הוא בפסחים קיד, ב. בענין אחר). וכ"ש וק"ו בענין הפאה נכרית, שכפי שיתבאר הרי זה מהודר יותר וצנוע יותר על פי ההלכה, וא"כ בודאי שאי אפשר להיות חסיד חב"ד, מבלי קיום תקנה נפלאה זו של הרבי". עכ"ל.

והנה מ"ש ש"אכן בודאי שכן הוא הדבר בלי שום ספק, כי בדבר שנצטער עליו כ"כ אותו צדיק כ"ק אדמו"ר, ותבע וביקש שכל אשה תלך עם פאה דוקא ולא כיסוי אחר, הרי לא יתכן שחסידת חב"ד תנהג אחרת מציווי הרבי שלה" אין זה נכון כלל, ולא שייך נדו"ד כלל להך גמ' דסוכה, דהואיל ונפק מפומי' דרב כהנא וכו',

 דבס' 'משבחי רבי' להרב מרדכי מנשה לאופר שליט"א (תש"ס) כתב בפ"ד (ע' 62-61) כתב בענין כיסוי ראש וז"ל: "רעייתו של הרה"ח ר' אוריאל צימר ז"ל סבלה מהקנטות של נשים שלעגו לה על שהיא חובשת מטפחת. הדברים הגיעו לידי כך שבבית-הכנסת מסויים בו התפללה ביום הכיפורים חשה אי נעימות מצד כמה נשים למרות יום הקדוש. כיון שגרו בויליאמסבורג לא התפללה בליובאוויטש. במוצאי יום הכיפורים בכתה לפני בעלה שרצונה לעבור לכיסוי של פאה נכרית, הסיבה לכך: היות שהן בביהכ"נ בו הם התפללו בויליאמסבורג והן בליובאוויטש נוהגות כן הנשים, ואינה יכולה לעמוד בהקנטותיהן של הנשים. "לא יכול היה ר' אוריאל לעמוד בכך, וסוכם אצלם לשאול את חוות-דעת קדשו של הרבי וכאשר יורה כן יעשו. "מיד במוצאי יום-הכיפורים נסעו ל770- והכניסו פתק דרך המזכירות על שאלתם, למחרת קיבלו טלפון מהמזכיר הראשי הרב חודקוב כי הרבי רוצה למסור את מענה קדשו בעל פה ולא בכתב, בימי חודש תשרי העמוסים לא נהג הרבי לקבל ל"יחידות" [את אנ"ש תושבי האיזור שלא יקשה עליהם להיכנס ל"יחידות" גם בשאר תקופות השנה – משא"כ האורחים] מחמת הטירדות העצומות, אך הפעם קבע להם באופן יוצא מן הכלל וחריג זמן ל"יחידות" בעיצומו של אחד מימי חול-המועד סוכות. "בהיכנסם אל הרבי אמר להם הרבי (נמסר בזה רק תוכן הדברים) שהעדיף להסביר באופן ישיר ולא בכתב, כדי להסיר כל עגמת נפש, היות והוא מתכוון להציע לגב' צימר שלא לשנות כי אם להמשיך לחבוש מטפחת, כיון שהם זקוקים בביתם להשפעות בבני חיי ומזוני, וידוע מזוה"ק פרשת נשא (חלק ג קכו עמוד א) עד כמה תלויות ההשפעות בתוספת הידור בענין שערות האשה, לכן רצוי להחזיק בחומרא של כיסוי המטפחת כדי שהקב"ה ישפיע שפע רב לבית. שמיעת הדברים מפי קדשו של הרבי באופן ישיר ומשכנע הקלה על הגב' לעמוד בקשיים". עכ"ל.   ומסיים שם: "עוד על אותה "יחידות" סיפר הרה"ח ר' משה (ז"ל) וובר: אחר שקמו לצאת קרא הרבי לר' אוריאל ואמר לו: כיון שאני רואה שהדבר קשה לה, על-כך אבקשך לחזקה ולעודדה תמיד שתוכל לעמוד בנסיון". הרי בהדיא דעתו של כ"ק אדמו"ר זי"ע, דאלו שמקפידים היטב שלא להשאיר חלק מהשער בלתי מכוסה, דעדיף מטפחת מפאה נכרית, והרי זה "תוספת הידור וחומרא כדי שהקב"ה ישפיע שפע רב בבני חיי ומזוני" ואין כל ענין כלל לשכנע אשה שמכסה היטב במטפחת להחליפה לפאה נכרית – וזוהי ממש איוולת לעשות כך. וכמו שאמר הגה"ח כו' מו"ה מענדל ווכטר שליט"א [ראש הכולל דנחלת הר חב"ד], שלהחליף ממטפחת לפאה (לאלו שמכסות היטב), הרי זה ירידה מקדושה חמורה לקדושה קלה, וז"פ מאד. ברם, היינו שמפני ירידת הדורות על הרוב לא מקפידים לכסות היטב במטפחת, וע"כ העדיף כ"ק אדמו"ר הפאה עליה כמובן אבל לא מפני שבעצם היא עדיפה ממטפחת, ואדרבה, היא דוקא פחותה ממטפחת, והיטב אשר דיבר בזה הגר"מ מזוז שליט"א שטעות לחשוב כך, ושמטפחת שמכסים בה היטב עדיפא מפאה נכרית. וז"פ מאד.

הרבי זצוקללה"ה אמר בצורה ברורה ומפורשת כי לגבי הפאות יש בעיות וחששות גדולות של עבודה זרה (עיין בקובץ המצורף)

וידוע כשהיתה הידיעה על העבודה זרה בפאות מהודו כל גדולי הדור פאה אחד אסרו זאת.

 

מענה לשאלת רבים אודות הפיאות הנכריות נתברר שגם אותם מאירופא רובם מהודו  עם חשש תקרובת עבודה זרה וצריך להיזהר בזה (הרב משה שטרנבוך שליט"א וכתב על זה תשובה ארוכה)

 

הפאות היום עשיות במומחיות כזו, כל מי שלא משקר לעצמו, יודע שפאות כללו אף פוסק לא התיר, שהרי יותר יפות משיער טיבעי, ולא ניכר כלל שמכסה ראשה, ועוד שמושכות גם הופעת לבוש שתתאים להם, ומגרות את יצר הרע, אוי לנו.

 

ולא עוד אלא שגם בבית יש בעיה ללכת בפאה מכיוון שבפאות זמננו, גם אלה הנקראות “קאסטם אירופאי”, וגם אלה עם “ההכשר”, בכולן יש תערובת שער מהודו  שמקורו בתקרובת עבודה זרה. .

 

ובפרט אחר שמצאו שכל הפאה נכרית הייתה של עבודה זרה – זאת אומרת שכל הקידוש וברכת המזון והסדר הלך הכל לעבודה זרה – והיום עם ההכשר ביחד בא הכל משם. וכמו דלת המסתובבת שעושים בשמיטה כאן ישנו אניה המסתובבת שבאה מהודו לטורקיה ומשם מורידים בכל ושמים על אניה אחרת.

 

אז יש להיזהר לא לעבוד עבודה זרה!

 

איך יכול להיות שיהיה הכשר על כזה דבר? זה ממש רשעות, זה לקלקל את עם ישראל בדם קר. [ראה בשולחן ערוך יורה דעה סימן קנז ס"א ברמ"א ונ"כ ששייך בזה גם יהרג ואל יעבור, וזה דומה לעצת בלעם להשמיד את עם ישראל[.

 

היום פאה זה טרֵף, לגמרי טרֵף. אם זה לא עבודה זרה ממש, אז זה עבודה זרה איך שלא יהיה. בגלל שהפאות היום כל כך מפוארות וכמו שער אמיתי שזה שייך ל"עגל הזהב", שזה עבודה זרה ממש. ברור שאסור לאשת איש להראות כמו בחורה לא נשואה. מי שלובשת כזו פאה היא נראית לא נשואה, וזה גורם להרבה בעיות. זה הביא להרבה גירושין, והרבה משפחות שבורות.

יש מחלוקת מפורסמת וכו' … וצריך לדעת שיש אוסרים ויש מתירים.

אבל מר כבודו ישאל את עצמו, המתירים, באיזה אופן התירו ???

האם מה שהולך היום ברחובות , זה מה שהתירו ? יש דרשה מפורסמת מהרב שבדרון זצ"ל שראה בחורה ברחוב וחשב שהיא בחורה ולא נשואה בגלל הפאה . . . היום הפיאות מרבות פריצות שנשים שמות פאות ארוכות (!) בצבע אחר (!!) ויותר יפות מהשיער האמיתי שלהם (!!!) . האם זה מה שהתירו המתירים ?

 

יש תמונה של הרבנית חיה מושקא עליה השלום אשתו של כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל זיע"א וניתן לראות איזו פאה קצרה וצנועה הייתה שמה, וכלל לא דומה למה שמוכרים היום שזה ביזיון שאין כדוגמתו שאשתו של אברך נראית כדוגמנית ממילאנו או פריז ! ודבר פשוט כל המביאים לראיה את דברי הרבי מליובאוויטש שאם הפאה תלך אחורה מבושה לא תחזיר, זה רק למי שלא שמה רדיד תחת המטפחת. ועל זה ורק על זה  אפשר לומר שלשיטת הרבי מליובוואיטש אם תשים רדיד אז זה יהיה בסדר..

ותבין היטב ותפנים, מה שהתירו, יש אופן שהתירו , ומי ששם פאה לא שם בצורה שהתירו וזה דבר שרואים בעיניים מי שיוצא לרחוב (אני בטוח שכבודו יושב כל היום בכולל ולא מסתובב ברחוב ורואה..) שהפיאות של היום פריצות !

 

בקיצור אני מאוד מרחם על נשמת מי שלוקח את דברי הצדיקים הללו ומשתמש בזה להתיר את הפאות של היום דווקא (!!!) ש 99.8% מהם פריצות !

 יש  בחב"ד שאומרים ש"פאה עדיפה" אבל אף פעם לא ראיתי דברים מפורשים מהרבי ש"פאה עדיפה מכיסוי ראש".כל מה שכתוב בשמו על "ברכה לילדים ולנכדים ולפרנסה ולבריאות" נאמר על עצם כיסוי ראש ולא על פאה דוקא.

לדעתי לא יכול להיות שהרבי יכתוב נגד כל האמהות בעם ישראל שכיסו ראשן במטפחת לפני היות הפאה. לא יכול להיות שהרבי יכתוב נגד כל הנשים הספרדיות ובעלות התשובה שמכסות ראשן במטפחות בלי פאות. ח"ו לומר שהן נהגו שלא כדין…. זכור שהרבי מחב"ד היה אוהב ישראל גדול ואומר "כל דבריו בחכמה גדולה". ועוד.

אם הרבי היה אומר שאסור ללכת עם מטפחת -הכיצד ילכו נשות חב"ד עם מטפחות בשכונה שלהן?

ואני מקווה שכעת הסיבה ברורה לך. אני מעריך (אין לי ידיעה ברורה) שהרבי עודד את נשות חסידיו בארצות הברית ללכת עם פאה כיון שראה בחכמתו הרבה כי בדרך זו יצליחו הנשים של חסידיו להתגבר על הקשיים החברתיים שבהליכה עם כיסוי ראש בחברה האמריקאית הפתוחה. אולי הוא חשב שאם יאמר לנשים ללכת עם כיסוי ראש תיקני – מטפחת או כובע – הן יתקשו מאוד בכך. יתקשו להשתלב בחברה, יתקשו לעמוד בנסיון.

ואע"פ שהגרעין הקשה של הנשים בודאי יעמוד בנסיון, השוליים הרחבים יתקשו בכך. לכן הוא הנהיג את מה שהנהיג.

לא נראה לי כלל להפוך את ההנהגה הזו להלכה "נגד" מי שרוצה לנהוג על פי אמהותינו שנהגו ללכת עם מטפחות אלפי שנים.!

מי שכותב  "רבים מגדולי הדורות האחרונים מכל החוגים, אדמו"רים, ראשי ישיבות, אשכנזים וספרדים כאחד" חושבים שפאה עדיפה – זו טעות גדולה.

גם טעות מספרית גם טעות הסטורית וגם טעות הלכתית.

רבים מגדולי הדורות האחרונים מכל החוגים, אדמו"רים, ראשי ישיבות, אשכנזים וספרדים כאחד חושבים שפאה אסורה.

מעולם לא שמענו על איזה פוסק הלכה ספרדי שהתיר לנשים ללבוש פאה לכתחילה.

גם בין האשכנזים רבים רבים אוסרים ללבוש פאה. רבים מאלו שלא אוסרים פאה – אין דעתם נוחה מכך רק שחושבים שמצוה שלא לומר דבר שאינו נשמע.

גם המתירים הגבילו את ההיתר לפאות מסוג מאוד מסוים. צא נא וראה שהגבלות והחלוקים הדקים בין הפאות המותרות והאסורות – לא נשמרות.

על כן אני יכול להבטיחך שהרבי מברך בלי שום פיקופוק את הנשים הלובשות מטפחת וכובע לא פחות מאלה הלובשות פאות ב"ברכה לילדים ולנכדים ולפרנסה ולבריאות".

אבל יקירי, הכל בטל ומבוטל לפי פסק מרן פאר ישראל זצ"ל רבי חכם עובדיה יוסף , שאמר וחזר ואמר וכתב ופסק והרעיש את כל העולם,  שזה אסור בתכלית האיסור !!!

 

אמנם הגבר צריך לשמור על עיניו, אך האחריות על האישה גם כן שלא תגרום לגברים להתבונן בה. ובדיוק ההפך הפאה עושה שגורמת לגבר להסתכל אמנם ירא שמיים לא יסתכל, אבל למה לאישה כן לגרום לכך ?

ולצערנו הרב ידוע  שיש  הרבה אנשים שכן מסתכלים בכוונה על נשים עם פאות ואין המקום להאריך.  אז למה להכשיל את הרבים ?

בקיצר זה דבר שנתון למחלוקת הפוסקים, כל הספרדים ויוצאי עדות המזרח נשמעים למרן פאר ישראל זצ"ל  שהזכיר וכתב והזכיר שזה איסור מוחלט … ואני יכול גם להביא רשימות של עשרות פוסקים ספרדיים שאסרו את זה מהאחרונים … אני מנסה להבין את הראש, ברגע שיש מחלוקת קיימא לן שירא שמיים יחמיר למה להיכנס לפינה המסוכנת הזאת  ?

העיקר להגיד אנו הולכים בדרכו של מרן זצ”ל ולהצביע בבחירות הטמאות –  למדו מהאשכנזים ללכת עם הפריצות הזו….ממתי שער שיפה פי אלף משער רגיל ומושך את העין יותר משאר דברים שאסרו חז”ל לשים לאישה …

תפתחו גמרא שבת עם פירוש הראשונים ריטבא רשב”א רש”י רע”ב גר”א תוספות רי”ד ועוד ראשונים שמפרשים שרק אישה בעלת מום כגון קרחת או שערה דליל וכדומה לבשה חתיכת פאה נוכרית ע”י שקלעה אותו בתוך שערה, וכמובן שמדובר שהוא מכוסה אחרת יראה שערה…

ומוכח מהגמרא שהתירו לה רק בבית ובחצר כדי שלא תתגנה על בעלה ללכת ללא כיסוי [אח”כ נתפשט חומרת הזוהר] אבל בחוץ חייבת לכסותו

ועם כל הכבוד לכמה רבנים וראשי ישבות דבריהם לא שווים כלום לעומת הראשונים!! וכל שכן בפאת קאסטם שרק אדם ללא יראת שמים יכול להגיד שזה צניעות ולא פריצות!!

והיום הנשים עושות ההפך בחוץ מתגנדרות לכל העולם עם פאות שחץ ובבית הולכות כמו מסכנות מול בעליהם שומו שמים

אין יותר פריצות מפאת קאסטם…הרי חכמים אסרו ללבוש בגד אדום כ”ש וק”ו פאה משוכללת וארוכה, ומי שחושב להתיר דבר כזה אמר עליו הרב עובדיה זצ”ל שהוא שוטה רשע וגס רוח, ומחטיא את הרבים!

רק אדם חסר שכל יכול להגיד שזה כיסוי ראש!

חבד יוצאת למלחמה בפאות-ארוכות

רבו של כפר חב"ד: "פאות ארוכות אינן כיסוי ראש " (מצורף מכתבו של הרב זצ"ל)

רב  מחסידות חב"ד מצטרף למלחמה בפאות הארוכות: במכתב ששלח בסוף השבוע הגאון רבי מרדכי שמואל אשכנזי, רבו של כפר חב"ד, הוא מבהיר כי פאות ארוכות אינן נכללות בהיתר של כיסוי ראש על ידי פאה. "פאות ארוכות והפזורות ועל אחת כמה וכמה כשהן עשויות משיער טבעי שמטרתן להידמות לשיער אישה, אין בהן ההיתר של כיסוי ראש על ידי פיאה", כתב.  את המכתב שלח הגרמ"ש אשכנזי להנהלת 'בית רבקה', המכללה הארצית של בנות חב"ד, ובו דרש כי התלמידות הנשואות יורשו לחבוש רק פאות המגיעות עד הכתפיים ושיהיו אסופות ולא פזורות.

תקנון של חב"ד  "הפאה תהיה בתסרוקת צנועה ועדינה , לא ארוכה מן הכתפיים ופזורה , לא רחבה או קצרה במיוחד , לא פרועה, לא מקורזלת ונפוחה, לא בעלת מראה רטוב , לא מכסה את הפנים בחלקה ולא כל תסרוקת חריגה אחרת. קישוטי שיער בולטים במיוחד או בגודלם או בצבעם , אסורים" . (ב"ד רבני חב"ד)  אורך הפאה  האם אישה שלובשת פאה ארוכה מהכתפיים (כשהפאה פזורה ולא אסופה) או "ארוכה מהעצם הבולטת בעורף"- כפי שמצויין בתקנוני הצניעות השונים. האם עוברת על עבירה ממש או שזו "ממש חומרה ולא חובה"-(כפי שאמרה לי ידידה שלי)  תשובת הרב דרוקמן מרבני חב"ד רב העיר ק. מוצקין :  פאה בעלת צביון שחצני – זוהי כבר איננה שאלה הלכתית יבשה של צניעות, אלא זהו נושא שהוא בבחינת 'מוקצה מחמת מיאוס', וד"ל.  (מתוך הלכות כיסוי ראש שפרסם הרב אשכנזי בכפר חב"ד)

הבהרה שפורסמה בשם בנו של הרב

"כאשר אישה קונה פיאה בשביל שתיראה כשער ראשה, והדבר מתבטא בפועל באורך הפיאה וצורת התסרוקת שלה (פזורה) – יש לחשוש לדין "פריצות" כמו שיער הראש."

 

אז אי אפשר לתלות את הדברים בשם כ"ק אדמו"ר נ"ע נבג"מ ולסמוך על זה למעשה!

 

שרה אמנו הלכה עם פאה?

רבקה? רחל? ולאה?

טוב.. נגיד שפעם כיסו ממש את הראש והיום לא יעשו כן וכו' וכו'

אבל!! כמה מכשלות יצאו תחת הפאה ה'כשרה'? כמה מוכנות לחבוש/הולכות היום עם פאה כשרה? כמה בגידות וגירושים נגרמו מהפיאות????? יותר או פחות מהמטפחות?! מה יותר מושך את העין פאה ארוכה ומעוצבת או מטפחת??.

ואפילו המתירים התירו פאות של פעם שבודאי שונות מהפאות של היום! הגאולה תלויה בשערה אחת! (הגרמ"מ  ממירנוב זצ"ל) שלוחי הס"מ מעכבים אותה!

הגיע הזמן לגדע את הנגע רע הזה של חוסר הצניעות בכל בנות ישראל !

לכן, מי שעיקם את התורה, כדי להתיר את מה שאסרה. זה חמור מאד.

הויכוח במחנה החרדי,זה לא השאלה אם מותר או אסור

זה השאלה אם זה צנוע וכן מנהג קדושים?

אבל ציבור שפוקדות אותו אסונות רבים ותולה את זה בהבלים ורעיונות מטופשים, פשוט העונש שלו, כנראה עצום, כי עצם זה, שהוא לא מוכן להבין, למה ניתחים עליו צרות , ובטוח בצדקת דרכו, שהיא היא המפילה אותו לבור תחתיות, כנראה זה העונש הכי גדול.

 

ולא תביא תועבה אל ביתך, והיית חרם כמוהו; שקץ תשקצנו ותעב תתעבנו, כי-חרם הוא! (דברים)

"תניא רבי שמעון בן יוחי אומר חס ושלום שתשתכח תורה מישראל שנאמר (דברים לא) כי לא תשכח מפי זרעו אלא מה אני מקיים ישוטטו לבקש את דבר ה' ולא ימצאו שלא ימצאו הלכה ברורה ומשנה ברורה במקום אחד:

תניא רבי יוסי בן אלישע אומר אם ראית דור שצרות רבות באות עליו צא ובדוק בדייני ישראל  שכל פורענות שבאה לעולם לא באה אלא בשביל דייני ישראל 

שנאמר (מיכה ג) שמעו נא זאת ראשי בית יעקב וקציני בית ישראל המתעבים משפט ואת כל הישרה יעקשו בונה ציון בדמים וירושלים בעולה ראשיה בשוחד ישפוטו וכהניה במחיר יורו ונביאיה בכסף יקסומו ועל ה' ישענו וגו'..   "

 

תגובה לאותו אחד  שמצוטט פוסקים שמתירים פאה נוכרית: מה גם כל הרבנים שצוטטתה אחד אחד [רובם ככולם מהדור האחרון]  הטענה העקרית שלהם היא שהפאה מכסה הכל והכיסוי ראש לא מכסה הכל! ועוד מה הטענה וכי אתה מטיל מום בחופשי הפאה? שומו שמים ותרעד ארץ! אכן ידידי לא אני מטיל אלא גדולי עולם בנגלה ובנסתר ראשונים ואחרונים שהם לא כמה עשרות בודדות אלא מאות פוסקים שאסרו פאה ועוד בזמנם שהיה קש ותבן! וגם הרבנים שכתבתה בזמנינו [חוץ מהרב מאשש (שאישתו חבשה כיסוי ראש!!)] לא מתירים פאות מסולסלות ויפות! כל הרבנים שצוטטתה אחד אחד [עזוב שיש צטוטים מרבנים ללא מקור וסילוף דיברהם] הטענה שלהם היא שהפאה מכסה הכל והכיסוי ראש לא מכסה הכל! אולי מי שמטיל מול בקודשים זה אלה שכתבו שכיסוי ראש לא מכסה הכל וכי אתה מטיל מום באימותינו שהלכו עם כיסוי ראש? והטענה שכיסוי לא מכסה הכל היא טענת "יצר הרע נטו" זה טענה זולה מאוד שכן כל אחת יכולה להשים כיסוי ראש שיכסה הכל [וכן עשו ועושות גדולי הרבנים (החוטאים?)]! תפסיקו לעבוד על הדור אתה בכל צורה מנסה להצדיק את הפאה אתה מביא ציטוטים שלא קשורים בכלל להיתר. נו אז מה אם אתה מצטט אחרונים על שו"ע (סימן עד) ומצטט את רש"י על הגמרא, וכי זה ראייה להתיר? לפחות אל תראה את ברותך ברבים! ועוד אתה לוקח חצאי תשובות מפוסקים ומוכיח שכן פסק?

וכל הראיות מהגמרא והרמ"א והאחרונים הסובבים עליו אינם ראיות כמעיין היטב ויראה שהרמא הביא דין זה רק לגבי ק"ש ולא כתב כן בהלכות אבן העזר ששם הנושא, וכן כתב בחסד לאלפים. וכן כל הראיות מהגר"א והכה"ח ועוד פוסקים אחרונים שדנו בדברי הרמ"א אין מהם שום ראיה לרשות הרבים אלא רק בחצר ותפסיק לסלף דברים כנס לשו"ת "יביע אומר" ותראה את האמת ולא את השקר שאתה מסלף בדברי האחרונים וכבר השיב על דברך אחת לאחת בספר "פאה נוכרית". וגם תראה הרבה מלשון הפוסקים שרק ניסו להביא צד זכות להולכים בפאה כמו שכתב במשנה ברורה בעצמו. ומה גם שחכמי ספרד מעולם לא הלכו עם פאות רק בדור האחרון!  והמספחת הזאת נכנסה לחכמי ספרד רק בדור האחרון עם המודות החדשות שבאו מאירופה! וגם הרב מאשש שאתה מרבה לצטוטו בכל מקום, אישתו בעצמה הלכה עם מטפחת ולא פאה…וזה יוכיח שמנהג הקדום היה מטפחת עד הדור האחרון אשר לא ידע את יוסף, וחדשים מקרוב באו לא שערום אבותיכם! הטענה העקרית של המתירים היא שכיסוי לא מכסה הכל. רואים היום  שהיא טענת "יצר הרע נטו"  שכן כל אחת יכולה להשים כיסוי ראש שיכסה הכל. וכן עשו ועושות גדולי הרבנים מדורי דורות (החוטאים?)!  ולא סתם אמר הרב אלישיב שגדולי הרבנים נפלו בזה וגם נשים צדקניות נפלו בפח הזה  מה עדיף להיתלות בטעם סרק "של לא מכסה את הכל" או ללכת כמו אימותינו מדורי דורות ולא לטיל בהם מום? ומי כתב שצריך שיכסה הכל ושלא תראה שערה אחת חס ושלום ארצה, פריצות איומה ונוראה (שלטענתם דינה כדין הערווה. אולם הפאה המשוקצת הזה אינה ערווה??) מי אמר? כמובן הזוהר הקדוש אמר, פתאום נתפסים על דברי הזוהר הקדוש שמחמיר בדבר! אז הזוהר מחמיר, פתאום נהייתים לי מחמירים? וכי כל דבר אתם נוהגים על פי הזוהר [בטוח שלא]  איזה צביעות יש לכם – שצועקת לשמים! ולמה בבית אותם נשים שמות כיסוי ראש (שאסור לדידכו) הרי הזוהר מחמיר בדבר לא?

אתם יכולים לעבוד על עצמכם בלבד ולא על בורא עולם! ומה גם רוב האברכים רוצים שנשותיהם יראו כמו פרוצות ולא מעניין אותם ההלכה זה רק חבל להאיחז בו! ואני לא מפחד להגיד כך ברבים! למה בפאה נוכרית לא מחמירים? הרי החפץ חיים סיים  "וטוב להחמיר"…מה קרה פתאום לא מחמירים הרי זה איסור דאורייתא של פרצות והחטאת הרבים…אבל בשמיטה שזה מדרבנן צועקים והופכים עולמות!  הרי כולם מודים שמטפחת שמכסה הכל עדיפה מפאה! אלא מוכח מפה שכל תורתם כדואג האדומי משפה ולחוץ בלבד ואתם רק מנסים להאחז באיזה רבנים שהתירו כי אתם מחפשים את הפריצות הזאת! וכל בר דעת יודיע היום שזה מתחיל מהפאה ומגיע לבגדים צרים וצמודים..אולי 3% עומדים בגדר ההלכתי של הפאה (לפי המתירים כמובן) ועל זה נאמר חכם עדיף מנביא שכן חכם רואה את הנולד ואי אפשר להתכחש למציאות שברחוב בעונותינו הרבים. כל אישה יראת שמים  שרוצה יכולה לכסות את ראש כדת וכדין במטפחת שלא יראה שערה חוץ לראשה ולהרוויח אלפי פוסקים שאסרו נחרצות פאה נוכרית וגם להחמיר כמו הזוהר (פתאום נהיו מקובלים)!! הרב מאיר מאזוז  שליט"א אומר ש"כל מי שיאמר הלכה כזאת שהפאה עדיפה מכיסוי ראש, חשוד שהוא מין, שהוא אפיקורס. אסור להסתכל עליו, אסור להתפלל איתו. בן אדם כזה בחזקת גוי גמור. אם יכתוב ספר תורה מותר לשרוף ספר תורה בפניו. ספר תורה שכתבו מין יישרף.!!! עד שבחורות בבתי ספר מסויימים מחכות להתחתן לא בגלל מצוות פרו ורבו, אלא בשביל ללבוש פאה ארוכה כדי שייראו יותר נאות. כדי להכשיל את רואיהן. להכשיל את כולם!

צריך לדעת החכם הזה לא פוסק. הוא לא יודע מימנו ומשמאלו. אנחנו יודעים התורה הזאת לא תהיה מוחלפת. ולא כל אחד ואחד יעשה כרצונו. הוא חייב להכיר את עצמו. הוא אפס אפסים, הבל הבלים. שהוא לא פוסק ולא ידען, הוא בור ועם הארץ, הוא לא יפסוק לנו ולא ישנה לנו כלום. לא כל שוטה, בור גס רוח ועם הארץ יבלבל לנו את המוח. צריך לומר את האמת בריש גלי!!!. לדעתי כמו שהם לא מקבלות אישה שבאה בכיסוי ראש למוסדותיהם אנחנו אסור לנו לקבל אישה למוסדותינו אישה מורה שתבוא בפאה נכרית".

לא תחששו למאות פוסקים שאוסרים? איפה היראת שמים שלכם?

 

יש מעל 70 פוסקים שאוסרים בתכלית האסור!

 

אוי לערב רב שמסלפים דברי חכמים ומחטאים את הרבים. אוי לכל הערב רב למינהם שמתירים את השרץ בק"נ טעמים!

הגאון בעל עצי ארזים פסק שהמתירים עתידין ליתן את הדין!

ובעל ההפלאה עשה חרם וכו'

 

מי יכול לזוז מדבריהם?

 

 

אין שום פוסק שיכול להתיר  פיאות נוכריות לנשים נשואות ואין דבר כזה פאה צנועה כמו שתגיד שיש חזיר כשר זה דבר שאין עליו עוררין שהחליטו רוב הפוסקים .

 

תתעוררו! כשרוצים להכשיר שרץ, יכשירו אותו בק"נ טעמים. העיקר לא ללכת לפי ההלכה…

"ואע״פ שרבו מגולי כל היד, בטלה דעתם״. (חזו״א (

 

אשה צנועה, הגוף שלה מכוסה בכמה שיותר שכבות שאפשר, כי זה מנהג האמהות שלנו. ['צְאִי לָךְ בְּעִקְבֵי הַצֹּאן'. שיה"ש א' ח']. ואם התורה אומרת ששיער באישה זה פריצות (ברכות כ"ד.: "שֵׂעָר בָּאִשָּׁה עֶרְוָה") שאשה נשואה צריכה להיות צנועה, צריכה להיראות נשואה, היא לא יכולה לשים עליה פאה עם שערות של אשה אחרת, ולחשוב שזה צנוע. [שירי משכיל כ"ה פ"ט]. זו פריצות, ובשמים זה הרבה יותר גרוע מחילול שבת. ['גדול המחטיאו יותר מן ההורגו'. ספרי על דברים כ"ג, ד']. אשה עם פאה של היום נראית גלוית ראש. ואם היא אומרת שבעלה רוצה את זה, אז שניהם ילכו לגהינום. [מאמר 'גדר עולם' להח"ח, פרק ו']. ואם היא תגיד שהרב שלה אישר את זה, קשה לי להאמין שהרב ראה את הפאה ופסק שזה כשר. [ועי' בחפץ חיים, הל' לה"ר כלל א' ס"ה].

הפאה הנוכרית נותנת לאישה הרגשה של גילוי ראש, הרגשה של חופש להיות כמו אישה פנויה, שהיא לא נשואה, וזה השקר הגדול של הדור, ההצלחה הגדולה של הסיטרא אחרא, כי התירו את הפאות לפני מאות שנים בגלל גזירה של הגויים, אבל היום אין גזירה של הגויים המחייבת את הנשים ללכת עם פאה, ובכל זאת ממשיכות ללכת עם הפאה. ובזמן הגמרא שכתוב שהיו פה ושם נשים עם פאה, אבל הן לא יצאו לרחוב עם פאה גלויה.

 

מטפחות זה גלאט כושר כך דורי דורות נהגו מאז שרה אמנו ועד היום

התורה לא השתנתה הרשעים בכל דור ודור מתים נשכחים מן העולם ובאים חדשים וכן הלאה ורשעים כים נרגש כמו גלי הים שנשברים בחוף למרות שכל גל אומר אני אשטוף העולם ולבסוף נמחק כך אתם

 

תימה על האברכים היקרים שליט"א  שמתירים לנשותיהם  ללכת בפאה, ולא מוחים בהם . מה שווה התורה שלהם? "זה חילול ה' נורא ואיום! יש לסגור את כל הכוללים! מה שוה התורה של הבעל? אם כך הולכת אשתו, כל התורה שלו הולכת לסטרא אחרא" (כמו שאמר מרן הרב שך זיע"א)"זה רשע! אין לו יראת שמים, תורתו לא שווה כלום! זהו כמו דואג האדומי שכל מעשיו היו מושחתים, איפה היראת שמים?

צריך כל אחד ואחד להזהר, לא יתן את בתו לאיש כזה מושחת שדורש שתלבש דוקא פאה. זה לא אברך ישיבה, זה אברך רשע! צריך לגרש אותו! יחפש לו אברך טוב שידע את האמת, יסכים על מטפחת ראש." (כמו שאמר מרן רבי עובדיה יוסף זיע"א)

 

ולפני שיוצאים ללמוד יש לוודא ש"מחניך קדוש, ולא יראה בך ערוות דבר"!

 

 

 

עדיף שהבעל יזרק את הכובע והפראק זקנו ופאותיו 

מזה שיתן לאשתו להסדתובב עם פאה נכרית רחמנא לצלן  (כמו שאמר אחד מגדולי הדור הרבי מלעלוב זצ"ל זיע"א)

 

פאה זה קללה ואשה ששמה פאה עתידה לקבל את הדין בעולם האמת!  רוב גדולי ישראל החמירו ויצאו בתוקף בענין הפאה וכל שכן  בדורינו הפרוץ שהפאה נעשת במומחיות רבה היותר יפה מכל סוגי השיער האדם והבהמה ודי למבין

 

לוקחים גויה מתה מהודו ששערותיה הוקרבו לעבודה זרה!

ואת האשפה הזאת  אתם שמים על הראש אחר כך  אולי אתם ערב רב?

וכמו שידוע שמי שיש בו עזות פנים יש לחשוש שהוא ערב רב. (עיין בגמרא ובזוהר ועוד)

 

יש בזה עבודה זרה גילוי ערייות ושפיכות דמים!

 

ההיתר לצאת בפאה נכרית בא מקליפת עמלק וערב רב

 

קול קורא! 

לכל הרבנים  ולכל עם ישראל

 לחצו כאן לשמיעה

 ספר "אור הזוהר"

ליקוט מאלף גדולי ישראל

על מעלת וחיוב לימוד הזוהר הקדוש

 

אוצר הזוהר הגדול – 3426 ספרים ומאמרים על כל מקצועות התורה להורדה בחינם  לחצו כאן   רק 640 מגה

     תיקוני הזוהר |    אדרא רבא |    אדרא זוטא 

           אוצר הזוהר1 |   ספר הזוהר הקדוש  |  פתח אליהו  |   תיקון מ"ח בראשית תמן   |    תיקון מ"ג              

אוצר חכמת הזוהר 2  -104 ספרים |  ספרא  דצניעותא  |    תיקוני הזוהר |    אדרא רבא |    אדרא זוטא 

  | אוצר חכמת הזוהר 3 105-144   |  הערב רב וכל המסתעף |    עלוני "אור הזוהר" 

 ספר "זוהר תהילים" – הורידו ולימדו | זוהר "חוק לישראל" | ספר " שכר ועונש"

גילוי דעת- אין בזה משום היתר לגלוש בכל מכשיר עם אינטרנט ללא סינון

הצטרפו היום ללימוד הזוהר היומי  בלחיצה אחת

הורידו את האפליקציה הכשרה של לימוד הזוהר בחינם

                לאנדרואיד                                   APPLE  

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*