logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

דרשה לסיום זוהר לילדים ט אייר כותל המערבי יב חודש להרבנית ע"ה

כותל- לימוד זוהר

סיום זוהר לילדים

דְרָשָׁה לְחִזּוּק לִמּוּד הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ

מכ"ק אַדְמוֹ"ר מֵהָאלְמִין שְׁלִיטָ"א

ביום ט' אייר פרשת בהר תשע"ד לפ"ק

בכותל המערבי ירושלים עיה"ק

בְּרָאשׁוּת הצדיק הרה"ג אי"ש ב"ר ציון בוגנים שליט"א

ברוכים הבאים בשם השם

ממנו יראו וכן יעשו

ב"ה שזכינו וקול הזוהר נשמע בארצינו ובפרט עתה שעושים סיום תינוקות של בית רבם הבל פה שאין בו חטא, על זוהר חק לישראל ויקרא, בכותל המערבי שלא זזה ממנו השכינה הקדושה מעולם [זוהר שמות], שכידוע המקובל האלוקי מרן הבבא סאלי זי"ע היה נוסע ללמוד זוהר במיוחד בירושלים עיה"ק כי אמר שדף אחד בירושלים עיה"ק כמו עשר דפים בשאר ארץ ישראל, ועל אחת כמה וכמה בכותל המערבי שהשכינה הקדושה שורה כאן, ואמרו בזוהר ויצא כל כל מה שנותנים משמים נותנים באלף, אם כן עתה זה עולה כפול אלף כלומר כפול עשרת אלפים משאר חלקי הארץ,  וזכינו שגם בקרב תינוקות של בית רבן יחדרו את לימוד הזוהר הקדוש, וכל יום שישי אחרי הצהרים לומדים כל הילדים שעה וחצי זוהר הקדוש. כי הזוהר הקדוש מסוגל לגדל בנים המאירים את העולם בתורה ויראת שמים, כמו שמסופר על האדמו"ר הקדוש צי"ע מבעלזא רבי אהרן זיע"א בהיותו ילד רך בשנים שכר עבורו אביו, מלמד פרטי שלמד איתו זוהר.

וכן נהג גם אביו של האדמו"ר מוויזניץ, הצה"ק רבי חיים מאיר זי"ע, שדאג לו לְלִמּוּד הזוהר של כל פרשת השבוע עם מלמד פרטי.

  1. קָרוֹב לִימוֹת הַמָּשִׁיחַ, אֲפִלּוּ נְעָרִים יֵדְעוּ נִסְתָּרוֹת

בזֹהַר הַקָּדוֹשׁ פָּרָשַׁת וַיֵּרָא (דַּף קיח.): [התַּרְגּוּם לִלְשׁוֹן הַקֹּדֶשׁ]: אָמַר לָהֶם רַבִּי שִׁמְעוֹן אֵין רְצוֹנוֹ שֶׁל הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא בָּזֶה שֶׁיִּתְגַּלֶּה לָעוֹלָם כָּל כָּךְ, וּכְשֶׁיִּהְיֶה קָרוֹב לִימוֹת הַמָּשִׁיחַ אֲפִלּוּ נְעָרִים שֶׁבָּעוֹלָם עֲתִידִים לִמְצֹא נִסְתָּרוֹת שֶׁל הַחָכְמָה וְלָדַעַת עַל יָדוֹ קִצִּים וְחֶשְׁבּוֹנוֹת, וּבְאוֹתוֹ הַזְּמַן יִתְגַּלֶּה לַכֹּל.

וב"ה שזכינו שילדי צאן קדשים גמרו ביחד את הזוהר הקדוש חק לישראל ויקרא וממשיכים הלאה בלימוד הזוהר הקדוש כל שבוע בספרי חק לישראל, ובספרי זוהר השבת, שקיבלו עכשיו מתנות על זה, וכן כשיעשו סיום על זה יקבלו בעזרת ה' עוד מתנות, ומהם יראו וכן יעשו עוד ועוד ילדים, ונתקיים ב"ה דברי רַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחַאי שֶֻּׁאָמַר, שֶׁנְּעָרִים קְטַנִּים יִלְמְדוּ מִסּוֹד הַשֵּׁם.

וּבֶאֱמֶת כְּבָר הָרַעֲיָא מְהֵימְנָא [הוּא מֹשֶׁה רַבֵּנוּ ע"ה] מְצַוֶּה אוֹתָנוּ לִלְמוֹד זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ דַּוְקָא, כִּי תּוֹרַת הָרַשְׁבִּ"י מֵאִיר עַד סוֹף הַדּוֹרוֹת, וְצָרִיךְ לִלְמוֹד ללא הֶפְסֵק וְלֹא לָתֶת מְנוּחָה לַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא עַד שֶׁיִּגְאָלֵנוּ (זוֹהַר פִּנְחָס ריט.)

ולכן אשרי חלקכם הילדים הצדיקים שלומדים זוהר הקדוש, ובוודאי שכל העולם עומד על ילדים אלו, האם יש זכות יותר גדול מזה?

ממנו יראו וכן יעשו כל הרבנים ראשי ישיבות ומלמדים ואנשים פשוטים לקבץ הילדים, וללמוד איתם זוהר הקדוש ונחלק להם גם אי"ה מתנות.

  1. בזכותך היגעתי!

התבטא פעם צדיק ואמר: בבוא מלך המשיח, עם ישראל נקבצו ובאו לך, ופליטת העם ששים ושמחים. בעת הזו יתבונן מלך המשיח בעיניו הטהורות, יבחן כל אחד ואחד לפי מעשיו, ולפתע ירים ידו ויראה באצבעו, כולם ירימו עיניהם בפליאה, ויביטו במחזה, אז ישמיע מלך המשיח את קולו ויאמר, בפנותו אצבעו על יהודי מסוים: "בזכותך היגעתי, לך יש חלק בגאולת העם". כך יראה על כל יהודי ויהודי שפעל למען ביאתו.

הלואי שנזכה להיות מן הזוכים המאושרים, שהמשיח בכבודו ובעצמו יעיד עלינו – "בזכותך הגעתי".

על כן, ילדים יקרים, תנו לימוד לשם שמים, הקריבו מדקותיכם עוד ועוד למען השכינה הקדושה, לעשות נחת רוח ליוצרינו, לגרום לפדות נפשנו, ונלך כולנו כאחד יחד לקבל את אור פני מלך המשיח בב"א.

One comment

  1. שירה דיין

    ב"ה
    שלום רב לחברי מפעל הזוהר העולמי – אתם עושים דברים כאלו גדולים שבוקעים שמים וארץ
    זה קידוש השם הכי הגדול מה שאפשר להיות לראות ולשמוע איך שלומדים זוהר הקדוש עם ילדים קדושים במקום הכי הקדוש, בכותל המערבי, בכותל המערבי ירושלים עיה”ק
    בְּרָאשׁוּת הצדיק הרה”ג אי”ש ב”ר ציון בוגנים שליט”א, עם כ"ק אדמו"ר מהאלמין שליט"א
    ממכם יראו וכן יעשו כל הרבנים ואדמורים לקחת את ילדי תשב"ר וללמוד איתם בכותל המערבי,
    וזה בוודאי יביא את המשיח
    זה ממש הגאולה,
    אשריכם שזכיתם
    בכבוד רב שבת שלום ומבורך
    שירה דיין

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*