logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

מבצע של האדמו"ר מהאלמין להחדרת לימוד זוהר הקדוש בכולל במירון -הצליח! 30 אברכים התחייבו ללמוד בכל חצות לילה- שעתיים זוהר הקדוש

 לאחר ריבוי תפילות ובקשות להצלחה בהחדרת לימוד הזוהר הקדוש בכוללים במירון, האדמו"ר מהאלמין  בביקורו האחרון במירון,  ביום י"א טבת תשע"ב   העביר דרשה של חשיבות  העצומה של לימוד  הזוהר הקדוש  וסיפק לאברכים בכולל מקורות חזקים ללימוד זוהר הקדוש, וספר ערכה של שעה (של לימוד זוהר),  ובעקבות זאת  חתמו 30 אברכים שמסכימים ללמוד זוהר 14 שעות בשבוע- בכל חצות לילה, משעה 24:00 עד 2:00 בבוקר.

אם נעשה חשבון נקבל:  14  שעות   לימוד בשבוע  כפול 26  אברכים בפועל= 364 שעות  שבועיות,  שנלמד נתוך ספר הזוהר המחולק לעשר כרכים שמחולק ל-365 ימי השנה.  יוצא,  שהאברכים בכל שבוע יסיימו ללמוד את כל הזוהר הקדוש.

לקריאת  מכתב התחייבות האברכים ללימוד זוהר הקדוש כל לילה לאחר חצות: 30 חתימות אברכי הכולל במירון

לקריאת קונטרס שמחת הזוהר: לחץ כאן: עלון הזוהר 36 

לקריאת קונטרס  התאחדות מסיימי הזוהר: לחץ כאן: עלון הזוהר 35

 

 לקריאת דרשתו של אדמ"ור מהאלמין במירון, לחץ כאן ד:+רשה תורתו מגן לנו מירון כולל חצות נשמת הרשבי

מכתב עם חתימות הרב שטרן והרב ארוש שליטא

טבלת אברכים

 

                           מכתב של האדמו"ר מהאלמין לראשי כוללים במירון : מכתב להקבצו ושמעו מירון

 

ב"ה, עש"ק לסדר "הִקָּבְצוּ וְשִׁמְעוּ בְּנֵי יַעֲקֹב וְשִׁמְעוּ אֶל יִשְׂרָאֵל אֲבִיכֶם" (בראשית פרק מט ב) חודש טבת שנת תשע"ב לפ"ק.

החיים והשלום וכל טוב סלה, אל כבוד אדמורי"ם, ראשי הישיבות, מרביצי התורה, ורבנים, מגידי השיעורים בדף היומי ובשולחן ערוך יומי, ודי בכל אתר ואתר, וכל העוסקים במלאכת הקודש שליט"א.

שלומכם מרובים כטל כרביבים!

באנו להציע לפניכם הצעה נפלאה לזכות את הרבים בלימוד תורת הרשב"י זי"ע ולקרב הגאולה, כמובא בספרים הקדושים החובה הקדושה המוטלת על כל אחד ואחד ללמוד הזוהר הקדוש.

הנכם יודעים מה שקורה כעת בארץ ישראל שהולכים להפקיע את ההקדשות ממירון והמחאות שהיו בעקבות זה, והנה כל טענת המוחים זה שחברות קבליסטיות ישתלטו על מירון וכו', ואיני רוצה להיכנס אם צריך למחות או לא, אבל זה בטוח שעל ידי הרמת קרן הקדושה, צד הטומאה יפול מאליו. ואמרתי אני שאולי יורד משמים הארה ללימוד קבלה, והנה אם בני ישראל ינצלו את זה ללמוד זוהר ותיקונים וכו' זה ישאר אצל בני ישראל הקדושים, אבל אם בני ישראל לא מנצלים את זה, זה ח"ו ילך למיסיון וכתות מסוכנות וכו', ה' ירחם.

לכן, מה טוב ומה נעים הוא שהנכם עוסקים בתורת הזוהר להפיצו בעולם הגדול, וכן תעשו ביתר שאת וביתר עז, ותדעו כי כמה שהנכם תפיצו את הזוהר וכמה שבני ישראל ילמדו את הזוהר הקדוש, זה וודאי יוציא את הזוהר מהגלות, ובני עממיא לא יוכלון לשלוט בה ובעמקי סודותיה.

והנה יודעים אנחנו כי רק בזכות למוד תורת הזוהר יצאו מן הגלות וכדמפורסם מה שאיתא ברעיא מהימנא  בספרא דא יפקון מן גלותא ברחמי. ואין צריך להאריך בזה כי וודאי למוד הזוהר הוא תיקון השכינה, להוציא אותה מהגלות, ופשוט כי כל סיום זוהר הקדוש הוא מקרב את הגאולה.

ולכן צריך לראות שיתרבו סיומי זוהר לאלפים ורבבות עד אין מספר ואין ספק כי על ידי זה שמחלקים בחינם ממש, כל כך הרבה ספרי הזהר ודואגים שזה יגיע לכל ישוב נידח, ולכל יהודי באשר הוא שם, על ידי זה יתווספו סיומים הרבה לזוהר וזה יקרב את הגאולה.

ולמותר להאריך בדבר הסכנה הרובץ על ארצנו הקדושה, שמכל צד יש ערבים שרוצים לראות את כל עם ישראל בבית הקברות, עפ"ל. והמן מאירן מצהיר בגלוי כי רצונו להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים מנער ועד זקן ברגע אחד על ידי פצצת אטום, ח"ו, אם כן אין לנו אלא לאחוז אומנות אבותינו בידינו, וכמאמר הנביא ישעיה (פרק מא יד-טז) "אַל תִּירְאִי תּוֹלַעַת יַעֲקֹב מְתֵי יִשְׂרָאֵל אֲנִי עֲזַרְתִּיךְ נְאֻם יְהֹוָה וְגֹאֲלֵךְ קְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל. הִנֵּה שַׂמְתִּיךְ לְמוֹרַג חָרוּץ חָדָשׁ בַּעַל פִּיפִיּוֹת תָּדוּשׁ הָרִים וְתָדֹק וּגְבָעוֹת כַּמֹּץ תָּשִׂים. תִּזְרֵם וְרוּחַ תִּשָּׂאֵם וּסְעָרָה תָּפִיץ אוֹתָם וְאַתָּה תָּגִיל בַּיהֹוָה בִּקְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל תִּתְהַלָּל". ומה יציל אותנו לעת כזאת, אם לא עוד סיומים ועוד סיומים של הזוהר הקדוש שכוחו עצום להתם ולכלה כל השונאים ובאויבים, ולהרבות כוח הקדושה, וגבר ישראל.

ובהיות שהציבור מתאסף בזכותכם לקבוע עיתים לתורה בתורת הנגלה, יש בידכם לזכותם בתורת הנסתר והיו לאחדים, דהיינו להתחיל את השיעור או לסיים את השיעור בלימוד ספר הזוהר הקדוש על פרשת השבוע משך חמש דקות כמבואר בַּסֵּפֶר סוּר מֵרַע וַעֲשֵׂה טוֹב (דַּף ט"ז:) וְזֶה לְשׁוֹנוֹ: תִּדְבַּק נַפְשְׁךָ בְּסִפְרֵי יְרֵאִים שֶׁתִּרְאֶה בְּכָל עֵת חִיּוּבְךָ לְבוֹרֵא כָּל עוֹלָמִים, וּבִפְרָט בְּסֵפֶר הַזֹּהַר שֶׁהוּא עִקַּר כָּל סִפְרֵי מוּסָר, וְהוּא יַלְהֵב לִבְּךָ בְּשַׁלְהֶבֶת אֵשׁ לָעֲבוֹדָה הַתְּמִימָה, סֵפֶר הַזֹּהַר הוּא הַמַּפְתֵּחַ וְהוּא הַסּוֹגֵר. עַד כָּאן לְשׁוֹנוֹ. ובספר זכירה לחיים להגאון רבי חיים פאלאג'י זצ"ל (ח"א דף לג ע"ג), "מוסר ה' שיש בזוהר הקדוש מוסר השכל יתר על כל בעלי ספרי מוסר, וכל תיבה ותיבה נוקב ויורד בתווני דלבא", עד כאן. וכתב החיד"א זצ"ל, שאין עוד לימוד בעולם המזכך הנשמה כמו לימוד הזוהר הקדוש,

לכן יצא קול קורא לכל הישיבות הקדושות והכוללים בארץ ובגולה, שינהיגו וילמדו לפחות שעה ביום זוהר (כמו שלומדים דף היומי), וכך יוכל כל אחד לגמור בשנה את כל הזוהר.

חזקו ואמצו כי בידינו הדבר, ומי לא ירצה לסייע ביד משה רבנו לגאול השכינה הקדושה שרק לימוד זה הוא המועיל בגלות האחרונה (עיין זוה"ק בראשית דף כ"ח ע"א וע"ב, ובספר דעת ותבונה להרי"ח הטוב בפתיחה בשם החיד"א זי"ע),

ועוד לימדנו מורינו הרמח"ל אגרת ט"ו: … שיברחו ישראל בסוד הזוהר הזה, כי פעולתו אינו אלא בסוף יומיא בדרא דמלכא משיחא – בסוף הימים, בדורו של מלך המשיח. (אגרות רמח"ל אגרת ט"ו, רמח"ל לרב"ך)

ואמרו חז"ל במשנה מסכת סנהדרין (פרק י משנה א') כָּל יִשְׂרָאֵל יֵשׁ לָהֶם חֵלֶק לָעוֹלָם הַבָּא, שֶׁנֶּאֱמַר (ישעיה ס) וְעַמֵּךְ כֻּלָּם צַדִּיקִים לְעוֹלָם יִירְשׁוּ אָרֶץ נֵצֶר מַטָּעַי מַעֲשֵׂה יָדַי לְהִתְפָּאֵר. "חל"ק" ראשי תיבות "חיזוק לימוד קבלה", ללמדינו שלכל ישראל יש חלק בזוהר הקדוש, ועוד, שעל ידי לימוד הקבלה – ספר הזוהר הקדוש יזכו לעולם הבא, [ראה לעיל] ועוד "חלק" גימטריה "צמח"  דעל ידי זה נזכה ל"את צמח דוד עבדך מהרה תצמיח", וקרנו תרום "בישועתך", ולפי זה מובן מה שכתב מורינו רבי חיים וויטאל זי"ע, דכל חלקו בעולם הבא תלוי בלימוד זה, ועוד כתב  הרמ"ז (רבי משה זכות) דאם אינו לומד בזוהר הקדוש יכסיפו לו בעולם הבא, יעיין שם,

נשאר לנו איפה לברככם, הוסיפו לעשות חיל להרבות חילים לקודשא בריך היא ואוריתא, ויהי הברכה במעשי ידיכם עד אשר תשלם כל המלאכה, להביא את העולם לשלמותו האמתית, ויהי שם ה' שלם והכסא שלם ותכון מלכותו לעד בביאת מלכנו ומשיחנו במהרה בימינו אמן. וכדאי הוא רשב"י, התנא האלקי זכותו יגן עלינו אמן, לפטר את כל העולם כלו מן הדין ולקרב את הגאלה, ועינינו תחזינה בהגלות נגלות אור השם ומלאה הארץ דעה את השם בביאת גואל צדק במהרה בימינו אמן.

אלו דברי ידידכם בלב ונפש וממתין לישועת ה'.

שלום יהודה גראס

אבדק"ק בית הרשב"י האלמין בית שמש

 

 

 דרשה של האדמו"ר מהאלמין במירון+ קונטרס שמחת הזוהר:

עֶזְרִי מֵעִם הַשֵּׁם עוֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ

סֵפֶר

תּוֹרָתוֹ מָגֵן לָנוּ

דְרָשָׁה לִפְתִיחַת כּוֹלֵל חֲצוֹת בְּמִירוֹן

–     יא טבת תשע"ב –

וְנוֹסַף עָלָיו סֵפֶר שִׂמְחַת הַזוֹהַר

חִזּוּק וְהִתְעוֹרְרוּת לְלִמּוּד סֵפֶר הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ – וּבִפְרָט בְּהִתְקַבְּצוּת בַּחֲצוֹת עַל צִיּוֹן הַתַּנָּא הָאֱלֹקַי הָרַשְׁבִּ"י זי"ע

מִכָ"ק אַדְמוֹ"ר מֵהָאלְמִין שְׁלִיטָ"א

 

יוֹצֵא לָאוֹר עַל יְדֵי "מִפְעַל הַזֹּהַר הָעוֹלָמִי"

בעיה"ק בֵּית שֶׁמֶשׁ תובב"א

יא טבת תשע"ב לפ"ק

 

הַהַבְטָחוֹת הַגְּדוֹלוֹת שֶׁל הָרַשְׁבִּ"י –  (בְּזֹהַר תְּרוּמָה קכ"ח:)

אָמַר רַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחַאי זיע"א:

מֵעִיד אֲנִי עָלַי שָׁמַיִם וָאָרֶץ, שֶׁכָּל הַמְּזַכֶּה אֶת הָרַבִּים

[בַּהֲפָצַת הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ]  מִתְעַלֶּה בְּשָׁלֹשׁ מַעֲלוֹת, מַה שֶּׁאֵין כָּל אָדָם זוֹכֶה לָזֶה

א.     כּוֹפֶה אֶת מַלְכוּת הָרִשְׁעָה.

ב.     עוֹשֶׂה נַחַת רוּחַ וְעִלּוּי לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ.

ג.     מַעֲמִיד אֶת כָּל הָעוֹלָם שֶׁלֹּא יֵחָרֵב, וּמַרְבֶּה שָׁלוֹם.

וְעַל זֶה מַבְטִיחַ לוֹ הָרַשְׁבִּ"י:

א.   זוֹכֶה לִרְאוֹת בָּנִים לְבָנָיו.

ב.   זוֹכֶה לַעֲשִׁירוּת בָּעוֹלָם הַזֶּה.

ג.   זוֹכֶה לְעוֹלָם הַבָּא.

ד.   אֵין שׁוּם אֶחָד שֶׁיָּכוֹל לְהַזִּיק וּלְהָרַע לוֹ.

ה.   נִכְנַס לִשְׁנֵים עָשָׂר שַׁעֲרֵי גַּן עֵדֶן – וְאֵין מוֹחֶה בְּיָדוֹ.

ו.   מַשְׁפִּיעִים עָלָיו שֶׁפַע בְּרָכָה וְהַצְלָחָה בְּכָל עִנְיָנִים לוֹ וּלְזַרְעוֹ עַד סוֹף כָּל הַדּוֹרוֹת.

ז.   הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא וְהָרַשְׁבִּ"י מְבָרְכִים אוֹתָם בְּכָל הַבְּרָכוֹת שֶׁנִּתְבָּרֵךְ בָּהֶם אַבְרָהָם אָבִינוּ, שֶׁגַּם הוּא קִרֵב אֶת כֻּלָם לְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא.

ח.  הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא קוֹרֵא לְאַרְבַּע מַחֲנוֹת מַלְאָכִים עֶלְיוֹנִים וּמְלַוִּים אוֹתוֹ, וְנִכְנַס לְשִׁבְעִים עוֹלָמוֹת גְּנוּזִים (גִּימַטְרִיָּא "סוֹד"), שֶׁלֹּא זוֹכֶה בָּהֶם שׁוּם אָדָם אַחֵר – וּמְיֻחָדִים רַק לוֹ.

 

ספר

תּוֹרָתוֹ מָגֵן לָנוּ

דְרָשָׁה בְּמִירוֹן בַּחֲצוֹת הַלַּיְלָה– י"א טֵבֵת תשע"ב

חִזּוּק וְהִתְעוֹרְרוּת לְלִמּוּד סֵפֶר הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ – וּבִפְרָט עַל צִיּוֹן הַתַּנָּא הָאֱלֹקַי הָרַשְׁבִּ"י זי"ע

מִכָ"ק אַדְמוֹ"ר מֵהָאלְמִין שְׁלִיטָ"א

לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּהּ. בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ. לְיַחֵד שֵׁם י"ה בו"ה בְּיִחוּדָא שְׁלִים בְּשֵׁם כָּל יִשְׂרָאֵל.

וִיהִי נוֹעַם אֲדֹנָי אֱלֹהֵינוּ עָלֵינוּ. וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנָה עָלֵינוּ. וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנֵהוּ. בְּשֵׁם ה' נַעֲשֶׂה וְנַצְלִיחַ

בְּרוּכִים הַבָּאִים בְּשֵׁם ה'

בִּרְשׁוּת הָרַבָּנִים הַגְּאוֹנִים, רָאשֵׁי יְשִׁיבוֹת שְׁלִיטָ"א, תלמידי חכמים ועסקנים וּמְזַכֵּי הָרַבִּים שֶׁאִרְגְּנוּ אֶת הַקִּבּוּץ הַגָּדוֹל הַזֶּה, וְכָל הַקָּהָל הַקָּדוֹשׁ הַזֶּה בְּנֵי הַכּוֹלֵל שֶׁלּוֹמְדִים בְּכוֹלֵל חֲצוֹת וְזוֹכִים לְהִשְׁתַּטֵּחַ בְּכָל יוֹם עַל צִּיּוֹן[א] קוֹדֶשׁ הַקֳּדָשִׁים בְּמִירוֹן שְׁלִיטָ"א.

אֲנַחְנוּ מְקַוִּים שֶׁקִּדּוּשׁ הַשֵּׁם הַגָּדוֹל הַיּוֹצֵא מִן הַקִּבּוּץ הַזֶּה במקום הקדוש הזה, יָבִיא בְּעֶזְרַת הַשֵּׁם בִּמְהֵרָה אֶת הַקִּבּוּץ גָּלֻיּוֹת כְּמוֹ שֶׁהִבְטִיחַ הָרַשְׁבִּ"י בְּסִפְרָא דָּא יִפְקוּן מִגָּלוּתָא בְּרַחֲמֵי בְּבִיאַת מָשִׁיחַ צִדְקֵינוּ בב"א.

כתוב בתיקוני זוהר (תיקון ו'), שהקב"ה משרה שכינתו על ציוני הצדיקים, ועלינו לידע שיש כאן השראת השכינה, וחברי הכולל זוכים ללמוד מידי יום ביומו בציונו הקדוש של הרשב"י ורבי אלעזר ברבי שמעון זי"ע, ולעשות נחת רוח לנשמתם הקדושה.

אמרו חז"ל ביבמות (צו ע"ב – צז ע"א): …אזל ר' אלעזר אמר לשמעתא בי מדרשא, ולא אמרה משמיה דר' יוחנן. שמע רבי יוחנן איקפד. … ורבי יוחנן מאי טעמא קפיד כולי האי? דאמר רב יהודה אמר רב: מאי דכתיב "אגורה באהלך עולמים"? וכי אפשר לו לאדם לגור בשני עולמים? אלא אמר דוד לפני הקדוש ברוך הוא: רבונו של עולם, יהי רצון שיאמרו דבר שמועה מפי בעוה"ז. דאמר רבי יוחנן משום רבי שמעון בן יוחאי: כל תלמיד חכם שאומרים דבר שמועה מפיו בעולם הזה – שפתותיו דובבות בקבר. אמר ר' יצחק בן זעירא ואיתימא שמעון נזירא: מאי קראה? "וחכך כיין הטוב הולך לדודי למישרים דובב שפתי ישנים". ככומר של ענבים. מה כומר של ענבים כיון שמניח אדם אצבעו עליו מיד דובב, אף תלמידי חכמים כיון שאומרים דבר שמועה מפיהם בעולם הזה שפתותיהם דובבות בקבר[ב].

ועל אחת כמה וכמה שצריך ללמוד את תורת הרשב"י על ציונו הקדוש שהוא בעל המימרא, ולעשות לו נחת רוח[ג], ואי אפשר לתאר כמה גדול כח הלומד זהר הקדוש שעל ידי זה מעורר ומפעיל וממשיך את נשמת הרשב"י עליו השלום, ממש כפשוטו, לרחם עלינו, כמו שאמרו בגמרא (סוכה דף מה ע"ב): ואמר חזקיה אמר רבי ירמיה משום רבי שמעון בן יוחאי יכול אני לפטור את כל העולם כולו מן הדין מיום שנבראתי עד עתה ואילמלי אליעזר בני עמי מיום שנברא העולם ועד עכשיו ואילמלי יותם בן עוזיהו עמנו מיום שנברא העולם עד סופו ואמר חזקיה אמר רבי ירמיה משום רבי שמעון בן יוחאי ראיתי בני עלייה והן מועטין אם אלף הן אני ובני מהן אם מאה הם אני ובני מהן אם שנים הן אני ובני הן.

ואפילו בדורנו הפשוט בכל רגע ובכל מקום תוכלו להתקשר לנשמת הרשב"י[ד] – ולזכות לישועות נפלאות, ובוודאי הרשב"י זי"ע יכיר לכם טובה ותושפעו ממקור הברכות, שכידוע שהזוהר הקדוש מגן ומציל מכל הצרות ומונע פגועים ואסונות.

כָּתוּב בַּמִּשְׁנָה בְּאָבוֹת (פֶּרֶק ג א): "עֲקַבְיָא בֶן מַהֲלַלְאֵל אוֹמֵר, הִסְתַּכֵּל בִּשְׁלשָׁה דְבָרִים וְאֵין אַתָּה בָא לִידֵי עֲבֵרָה. דַּע, מֵאַיִן בָּאתָ, וּלְאָן אַתָּה הוֹלֵךְ, וְלִפְנֵי מִי אַתָּה עָתִיד לִתֵּן דִּין וְחֶשְׁבּוֹן, לִפְנֵי מֶלֶךְ מַלְכֵי הַמְּלָכִים הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא".

שׁוֹאֲלִים הַמְּפָרְשִׁים מַה זֶה דִּין ומַה זֶה חֶשְׁבּוֹן? וּמְבָאֲרִים דִּין זֶה עַל הָעֲבֵרָה וְחֶשְׁבּוֹן זֶה עַל זְמַן הָעֲבֵרָה שֶׁהָיָה יָכוֹל לַעֲשׂוֹת מִּצְוָה וְלִלְמֹד תּוֹרָה.

יְדוּעִים דִּבְרֵי חֲזַ"ל הַקְּדוֹשִׁים: (יוֹמָא דַּף פ"ו ע"ב) תְּשׁוּבָה מִיִּרְאָה מְהַפֶּכֶת זְדוֹנוֹת לִשְׁגָגוֹת, וּתְשׁוּבָה מֵאַהֲבָה זְדוֹנוֹתָיו נֶהְפָּכִים לִזְכֻיּוֹת. וְהָעֵצָה הַיְּחִידָה לְהִנָּצֵל מֵהַחֶשְׁבּוֹן הִיא תְּשׁוּבָה מֵאַהֲבָה, וְאֶחָד מִיְּסוֹדֵי הַתְּשׁוּבָה זֶה קַבָּלָה לֶעָתִיד.

מוֹרִי וְרַבּוֹתַי!!! אֵיךְ אֶפְשָׁר לְתַקֵּן, וְאֵיךְ אֶפְשָׁר לַהֲפֹךְ שָׁעָה אַחַת לְמֵאוֹת מִלְיוֹנֵי שָׁעוֹת שֶׁל תּוֹרָה?, וּבַמֶּה יִתְרַצֶּה תְּשׁוּבָתֵנוּ לִתְשׁוּבָה מֵאַהֲבָה?, וּמַה נְקַבֵּל עַל עַצְמֵנוּ כְּדֵי לִזְכּוֹת בַּדִּין וְחֶשְׁבּוֹן?

"עַל כֵּן יֹאמְרוּ הַמּשְׁלִים בֹּאוּ חֶשְׁבּוֹן תִּבָּנֶה וְתִכּוֹנֵן עִיר סִיחוֹן: כִּי אֵשׁ יָצְאָה מֵחֶשְׁבּוֹן לֶהָבָה מִקִּרְיַת סִיחֹן אָכְלָה עָר מוֹאָב בַּעֲלֵי בָּמוֹת אַרְנֹן: (במדבר כ"א – כ"ז-כ"ח), וּבַגְּמָרָא בָּבָא בַּתְרָא (דף ע"ח ע"ב): א"ר שְׁמוּאֵל בַּר נַחְמָן א"ר יוֹחָנָן מַאי דִּכְתִיב עַל כֵּן יֹאמְרוּ הַמּוֹשְׁלִים וְגוֹ' הַמּוֹשְׁלִים אֵלּוּ הַמּוֹשְׁלִים בְּיִצְרָם בּוֹאוּ חֶשְׁבּוֹן בּוֹאוּ וּנְחַשֵּׁב חֶשְׁבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם הֶפְסֵד מִצְוָה כְּנֶגֶד שְׂכָרָהּ[ה] וּשְׂכַר עֲבֵרָה כְּנֶגֶד הֶפְסֵדָהּ תִּבָּנֶה וְתִכּוֹנֵן אִם אַתָּה עוֹשֶׂה כֵּן תִּבְנֶה בָּעוֹלָם הַזֶּה וְתִכּוֹנֵן לְעוֹלָם הַבָּא, עכ"ל. וְכָל מִי שֶׁעֵינָיו בְּרֹאשׁוֹ וַעֲדַיִן בַּר דֵּעָה, יָרוּץ וְיַחְטֹף וְיֹאחַז בְּאִילָן הַחַיִּים הָאֲמִתִּיִּים.

בזוה"ק כתוב שכל יהודי חייב לחדש חידושים בשבת קודש, והקב"ה שואל לנשמה מה חידשה, ואם לא חידש נמצאת בבושה גדולה, ועתה על ידי הלימוד הנפלא בזוהר הקדוש ששעה שווה שנה כדברי הכסא מלך ובשבת עולה לערך אלף שנה כדברי הבן איש חי זי"ע, ובשמחה למיליון שנה כדברי האורחות צדיקים, וביסורים כפול מאה כִּדְאִיתָא בְּאָבוֹת דְּרַבִּי נָתָן (פֶּרֶק ג' מִשְׁנָה ו'), רבי ישמעאל ברבי יוסי אומר… לפי שטוב לו לאדם דבר אחד בצער ממאה בריווח[ו], וגם צער כבישת היצר נחשב ליסורים, ובפרט אלו חברי הכולל שלומדים כל הלילה, ואיתא בילקוט שמעוני (קהלת פרק ב – רמז תתקסח): אמר רבי חנינא בר פפא תורה שלמדתי באף נתקיימה לי.

בואו וראו היוצא מחשבון זה: שעה אחת בשבת קודש שווה מאה מיליון שנה תורה, ועוד נחשב כמו שמחדשים חידושים בתורה, וזהו בוודאי חידושים אמיתיים ותורה לשמה, ובכך כל אחד ימצא תיקון ונחת לנשמתו.

אמרו חז"ל (אבות פרק ה' י"ח) כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו, חטא מלשון חטא ועבירה, וגם מלשון חיסרון כמו: "וְהָיִיתִי אֲנִי וּבְנִי שְׁלֹמֹה חַטָּאִים" (מלכים א' פרק א' פסוק כא). פירוש: חסרים.

ובמה נתקן את העבירה? במה נשלים את החיסרון? כתוב בפסוק (ירמיה פרק י"ג י"ז) "בְּמִסְתָּרִים תִּבְכֶּה נַפְשִׁי מִפְּנֵי גֵוָה וְדָמֹעַ תִּדְמַע וְתֵרַד עֵינִי דִּמְעָה כִּי נִשְׁבָּה עֵדֶר ה'. ודרשו חז"ל (חגיגה דף ה' ע"ב): אמר רב שמואל בר איניא משמיה דרב מקום יש לו להקדוש ברוך הוא ומסתרים שמו מאי מפני גוה אמר רב שמואל בר יצחק מפני גאוותן של ישראל שניטלה מהם ונתנה לעובדי כוכבים רב שמואל בר נחמני אמר מפני גאוותה של מלכות שמים, עכ"ל. וכתוב בזוה"ק (חלק ב דף מ"ו ע"א, ובאדרא) כל הלומד אחר חצות לילה הקב"ה משקיט[ז] את המלאכים וכולם מקשיבים לקולו, וזה לשון הזוהר הקדוש: אבל בפלגות ליליא קודשא בריך הוא עאל בגנתא דעדן לאשתעשעא עם צדיקיא, וכדין בעי ליה לבר נש למיקם ולמלעי באורייתא, והא אתמר דקודשא בריך הוא וכל צדיקיא דבגנתא דעדן כלהו צייתין לקליה, הדא הוא דכתיב (שיר השירים פרק ח' י"ג)[ח] הַיּוֹשֶׁבֶת בַּגַּנִּים חֲבֵרִים מַקְשִׁיבִים לְקוֹלֵךְ הַשְׁמִיעִינִי. והא אוקמוה היושבת בגנים דא כנסת ישראל, דאיהי משבחת ליה לקודשא בריך הוא בשבחא דאורייתא בליליא, זכאה חולקיה מאן דאשתתף בהדה, לשבחא ליה לקודשא בריך הוא בשבחא דאורייתא.

ובכתבי האר"י מובא (שער הפסוקים – ספר שיר השירים): "הַיּוֹשֶׁבֶת בַּגַּנִּים חֲבֵרִים מַקְשִׁיבִים לְקוֹלֵךְ הַשְׁמִיעִינִי": ר"ת ח'בירים מ'קשיבים ל'קולך ה'שמיעני, הוא חמלה, כמו שדרשו בזוהר בפרשת שמות, על פסוק והנה נער בוכה ותחמול עליו וגו', והבן זה.

אַחַי וְרֵעִי בּוֹאוּ נִתְאַחֵד בִּדְבַר גָּדוֹל וְקָדוֹשׁ זֶה!

מְדַבְּרִים כָּאן עַל דָּבָר שֶׁמְּקָרֵב אֶת הַגְּאוּלָה וּמֵבִיא אֶת הַמָּשִׁיחַ, וּזְכוּת הַזוֹהַר הַקָּדוֹשׁ מְעַכֵּב מִלְּבוֹא עַל עַם יִשְׂרָאֵל ח"ו פְּצָצַת אָטוֹם. – אֵין זְמַן יוֹתֵר!!!

יָדוּעַ שֶׁבַּעַל הַסֻּלָּם זצ"ל עֶשְׂרִים שָׁנָה לִפְנֵי מִלְחֶמֶת הָעוֹלָם, הָלַךְ לְכָל הָרַבָּנִים וְרָאשֵׁי יְשִׁיבוֹת, וְאָמַר לָהֶם שֶׁיֵּשׁ גְּזֵירָה גְּדוֹלָה שֶׁנֶּחְתְּמָה עַל כְּלַל יִשְׂרָאֵל, שֶׁחֵלֶק גָּדוֹל מִכְלַל יִשְׂרָאֵל יִמָּחֲקוּ מִן הָעוֹלָם רח"ל, וְאָמַר דִּבְרֵי הָרַמְחַ"ל הַיְּדוּעִים שֶׁרַק לִמּוּד הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ יָכוֹל לְהַצִּיל אוֹתָנוּ מִן הַגְּזֵרוֹת הָרָעוֹת[ט] רח"ל.

עַל כֵּן הָעֵצָה הִיא, שֶׁכָּל רַב וְרֹאשׁ יְשִׁיבָה יֹאמַר, שֶׁכָּל יְהוּדִי צָרִיךְ לִלְמֹד זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ.

 וְלֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹלוֹ! – אַחַר כָּךְ פָּרְצָה מִלְחָמָה גְּדוֹלָה וְהָרְגוּ 6-7 מִלְיוֹן יְהוּדִים, כָּעֵת אֲנִי שׁוֹאֵל אֶת אוֹתָהּ הַשְּׁאֵלָה שֶׁמַּקְשָׁה הַגְּמָרָא בְּמַסֶּכֶת שַׁבָּת (נה) מִי הָרַג אוֹתָם[י]?

יָדוּעַ מַאֲמָר חז"ל (שַׁבָּת דַּף נ"ה עַמּוּד א') אָמְרָה מִדַּת הַדִּין לִפְנֵי הקב"ה, רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם מַה נִשְׁתַּנּוּ אֵלּוּ מֵאֵלּוּ. אָמַר לוֹ הַלָּלוּ צַדִּיקִים גְּמוּרִים וְהַלָּלוּ רְשָׁעִים גְּמוּרִים. אָמְרָה לְפָנָיו רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם הָיָה בְּיָדָם לִמְחוֹת וְלֹא מִחוּ[יא], ואכמ"ל.

גַּם כָּאן הָיָה בְּיָדָם לוֹמַר לַּצִּבּוּר לִלְמֹד זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ וְנִתְעַצְּלוּ וְלֹא אָמְרוּ, וְכָתַבְתִּי עַל הָעִנְיָן הַזֶּה סֵפֶר שָׁלֵם "מִצְוַת הַתּוֹכָחָה".

וְיָדוּעַ הַסִּפּוּר, אֵיךְ  אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל נִצְלָה מֵהִיטְלֶער ימ"ש, וְאֵיךְ יְכוֹלִים לְהִנָּצֵל בִּזְמַנֵּינוּ מִפְּצָצַת אָטוֹם!!!

רַב אֶחָד סִפֵּר לִי שֶׁשָּׁמַע מהגה"צ הַמְּקֻבָּל רַבִּי יְהוּדָה לֵיבּ אַשְׁלַג זצוקללה"ה בַּעַל מְחַבֵּר סֵפֶר הַסֻּלָּם עַל הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ.

הגה"צ רַבִּי יְהוּדָה לֵיבּ אַשְׁלַג זַצַ"ל רָאָה שֶׁמִּלְחֶמֶת הִיטְלֶער ימ"ש פָּרְצָה עַל הָעוֹלָם, וּפָחֲדוּ מְאֹד שֶׁתַּגִּיעַ לְאַרְצֵנוּ הַקְּדוֹשָׁה לְהַשְׁמִיד לַהֲרוֹג וּלְאַבֵּד אֶת כָּל הַיְּהוּדִים מִנַּעַר וְעַד זָקֵן טַף וְנָשִׁים ח"ו.                                       

עַל כֵּן אָמַר: הֱיוֹת וְרַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחָאי כּוֹתֵב בַּזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ, בְּסִפְרָא דָּא יִפְקוּן מִגָּלוּתָא[יב], הִתְחִיל לְתַרְגֵּם הַזּוֹהַר בִּלְשׁוֹן הַקּוֹדֶשׁ כְּדֵי שֶׁכָּל יְהוּדִי יוּכַל לְהָבִין וְלִלְמֹד אֶת הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ, וְאָמַר שֶׁבְּיוֹם שֶׁיָּצָא לָאוֹר הַסֵּפֶר הָרִאשׁוֹן עַל הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ יִהְיֶה לָרָשָׁע מַפָּלָה גְּדוֹלָה, וְכָךְ הָיָה בְּיוֹם שֶׁיָּצָא לָאוֹר הַכְּרָךְ הָרִאשׁוֹן מִסֵּפֶר הַזּוֹהַר, אָז הָיָה לוֹ לְהָרָשָׁע מַפָּלָה וְנִגְמְרָה הַמִּלְחָמָה שֶׁל הִיטְלֶער ימ"ש. וְלֹא הִצְלִיחַ זְמָמוֹ לְהַגִּיעַ לְאַרְצֵנוּ הַקְּדוֹשָׁה.

וּכְמוֹ שֶׁאָנוּ זְקוּקִים לְרַחֲמֵי שְׁמַיָּא, וְיֵשׁ כִּמְעַט אֶחָד וַחֲצִי בִּלְיוֹן עֲרָבִים שֶׁכֻּלָּם רוֹצִים לְחַסֵּל אֶת 15  מִלְיוֹן יְהוּדִים ח"ו, לָכֵן אָנוּ בְּטוּחִים, שֶׁאִם יִלְמְדוּ אֶת הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ בְּכָל יוֹם וָיוֹם עֶשֶׂר עַד 15 דַּקּוֹת, וְכָךְ כָּל אֶחָד יִגְמֹר כָּל הַזּוֹהַר בְּשָׁנָה אַחַת, בְּוַדַּאי נִנָּצֵל מֵחֶבְלֵי מָשִׁיחַ, כְּמוֹ שֶׁכָּתְבוּ גְּדוֹלֵי הָרַבָּנִים שֶׁל חַבְרֵי הַבַּדַּ"ץ עֵדָה הַחֲרֵדִית בִּירוּשָׁלַיִם עיה"ק בִּשְׁנַת תרפ"א כְּהַבְטָחַת רַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחָאי ע"ה שֶׁבְּסִפְרָא דָּא יִפְקוּן מִן גָלוּתָא בְּרַחֲמֵי.

 וְאָכֵן, בְּיוֹם שֶׁאַנְשֵׁי "מִפְעָל הַזּוֹהַר הָעוֹלָמִי" סִיְּמוּ אֶת סֵפֶר הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ לְפִי סֵדֶר הַדַּף הַיּוֹמִי, הַנִּדְפַּס בי"ב כְּרָכִים לי"ב חָדְשֵׁי הַשָּׁנָה, בְּאוֹתוֹ הַיּוֹם מַמָּשׁ נִפְסְקָה הַמִּלְחָמָה שֶׁל עוֹפֶרֶת יְצוּקָה בְּעַזָּה, בְּחֹדֶשׁ טֵבֵת לִפְנֵי ג' שָׁנִים [מִל' כִּסְלֵו עַד ח"י טֵבֵת – לְמִסְפָּרָם בֵּין 27  בְּדֵצֶמְבֶּר 2008 (ל' בכסלו תשס"ט – כ"ב טבת  (ל-18  בינואר 2009.]. וְחָזְרוּ מִלְיוֹן אֲנָשִׁים לְבֵיתָם, אַחֲרֵי שֶׁהָיוּ בְּגָלוּת קָשָׁה כְּבָר כַּמָּה שָׁבוּעוֹת.

אַחַר שָׁבוּעַ הָיָה כָּתוּב, בָּעִתּוֹן חָדָשׁ, בְּבֵית שֶׁמֶשׁ, שֶׁרֹב הַטִּילִים שֶׁזָּרְקוּ הָעֲרָבִים הָיוּ צְרִיכִים לְהַגִּיעַ לְבֵית שֶׁמֶשׁ, וְכָל הַשָּׁלֹשׁ שָׁבוּעוֹת הָאֵלּוּ עָבְדוּ אֶצְלֵנוּ כַּמָּה אֲנָשִׁים לְעֵרֶךְ 26-30 מֵעֵת לְעֵת בְּלִי הֶפְסֵק, לְסַדֵּר אֶת הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ לַלִּמּוּד הַיּוֹמִי, וְאַחַר כָּךְ נוֹדַע לָנוּ הַנֵּס הַגָּדוֹל שֶּׁהִצִּיל אֶת כָּל בֵּית שֶׁמֶשׁ מֵהַטִילִים, וְגַם כֵּן שֶׁבִּגְמַר הַסֵּפֶר הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ בְּאוֹתוֹ הַיּוֹם מַמָּשׁ נִגְמְרָה הַמִּלְחָמָה. [וְהִגִּיעַ רַק טִיל אֶחָד קָרוֹב לְמָקוֹם שֶׁל מַחֲנֶה צְבָאִי שֶׁיֵּשׁ שָׁם פְּצָצַת אָטוֹם, וְגַם הָיָה נֶס גָּדוֹל שֶׁלֹּא קָרָה כְּלוּם]. – וְגַם בְּמִלְחֶמֶת "עוֹפֶרֶת יְצוּקָה" הָיוּ נִסִּים  גְּדוֹלִים מְאֹד כַּיָּדוּעַ. וְרָאִינוּ בְּעֵינֵינוּ אֶת הַנִּסִּים הַנִּגְלִים, שֶׁקָּרוּ עַל יְדֵי הַדְפָּסַת סִפְרֵי הַזּוֹהַר, עוֹד לִפְנֵי שֶׁחִלְּקוּ אוֹתָם לָרַבִּים, שֶׁרַק כְּשֶׁעוֹסְקִים בַּהֲפָצַת הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ יֵשׁ כְּבָר נִסִּים גְּלוּיִים.  

וּבִזְכוּת זֶה, יִתְקַיְּמוּ דִּבְרֵי הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ "בְּסִפְרָא דָּא יִפְקוּן מִגָּלוּתָא", דְּהַיְנוּ, שֶׁרַק בִּגְמַר כָּל הַסֵּפֶר כֻּלּוֹ יֵצְאוּ מִן הַגָּלוּת הַקְּטַנָּה שֶׁעָבְרָה עָלֵינוּ, וּכְעֵת נוּכַל לְהָבִין מִזֶּה, שֶׁאִם נְסַּיֵם כֻּלָּנוּ אֶת הַ"זּוֹהַר הַמְחֻלָּק" דְּבַר יוֹם בְּיוֹמוֹ ("דַּף הַיּוֹמִי" בַּזֹּהַר), וּבִפְרָט הַיּוֹם שֶׁנִּדְפַּס הַזוֹהַר הַקָּדוֹשׁ עִם תַּרְגּוּם 10 כְּרָכִים עִם אוֹתִיּוֹת גְּדוֹלוֹת שֶׁכָּל אֶחָד יָכוֹל בְּקַל לִלְמוֹד וּלְסַיֵּם אֶת כָּל הַזוֹהַר הַקָּדוֹשׁ בְּשָׁנָה אַחַת, אָז בְּקָרוֹב מַמָּשׁ נִזְכֶּה לְהַבְטָחַת הָרַשְׁבִּ"י הָאֲמוּרָה לְעֵיל "וּבְגִין דְעַתִידִין יִשְׂרָאֵל לְמִטְעָם מֵאִילָנָא דְּחַיֵּי דְּאִיהוּ הָאי סֵפֶר הַזֹּהַר יִפְקוּן בֵּיהּ מִן גָלוּתָא בְּרַחֲמֵי".

צְרִיכִים לָדַעַת שֶׁכָּל דָּבָר טוֹב, וּבִפְרָט דָּבָר כָּזֶה שֶׁכָּל הָעוֹלָם וְכָל הַגְּאוּלָה תְּלוּיָה בָּזֶה, יֶשְׁנָן הַרְבֵּה מְנִיעוֹת, אֲבָל עִם רָצוֹן חָזָק יְכוֹלִים לַעֲבֹר עַל הַכֹּל, וְיְכוֹלִים לְהַגִּיעַ לְכָל מַה שֶּׁרוֹצִים בֶּאֱמֶת עִם סִיַּיעְתָּא דִּשְׁמַיָּא, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב בְּזוֹהַר הַקָּדוֹשׁ "כַּד בָּעַי בַּר נַשׁ לְאִתְדַכְיָיא כַּמָּה אִנּוּן דְמִזַמְנִין לֵיהּ", וְהַפֵּרוּשׁ, כַּאֲשֶׁר בֶּן אָדָם רוֹצֶה לְהִטָּהֵר כַּמָּה מַלְאָכִים עוֹזְרִים לוֹ, שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ שׁוֹלֵחַ לוֹ מַלְאָכִים קְדוֹשִׁים לְלַוּוֹת אוֹתוֹ וּלְסַיֵּעַ בַּעֲדוֹ.

וְלוֹמְדֵי הַזוֹהַר נִקְרָאִים מְזַכֵּי הָרַבִּים הֲכִי גְּדוֹלִים בָּעוֹלָם שֶׁהֵם מְטַהֲרִים נִשְׁמָתָם וְנִשְׁמַת כְּלָל יִשְׂרָאֵל, וּמַצִּילִים אֶת עַם יִשְׂרָאֵל מִכָּל גְּזֵרוֹת קָשׁוֹת וְרָעוֹת בְּרוּחָנִיּוּת וּבְגַשְׁמִיּוּת, בְּוַודְאַי כֹּחָם רַב וְעָצוּם וּבִרְכָּתָם עוֹשֶׂה פֵּרוֹת וּתְּפִלָּתָם נִשְׁמַעַת. 

מורי ורבותי קהל קדוש! עד מתי תהא שכינתא בגלותא? היאך לא נחוס על אבינו שבשמים?

מלך המשיח מתגולל ביסורים ומתחנן אלינו, הוא רוצה לבוא, השם יתברך רוצה לגאלנו, וכל זה תלוי רק בנו!!!

ומה העצה? משה רבינו אליהו הנביא והרשב"י זיע"א נתנו לנו עצה טובה קלה ומועילה מה לעשות לקירוב הגאולה, וכיצד נזכה שיבוא תיכף ומיד.

העצה הפשוטה היא: שהכולל הזה יביא את המשיח, שנעשה סיום כל ספר הזוהר בכל יום ויום, וזה קל מאוד, אם יש לנו 26 אברכים יכולים לסיים בכל שבוע על ידי שכל אברך ילמוד שני שעות ביום שבע ימים ויש לנו כל שבוע סיום הזוהר הקדוש, והשני שעות אלו ילמדו מחצות שני שעות 12-2 שהם השעות הכי היקרות והחשובות בשמים, וכן כל אחד בכל העולם כולו יוכלו להצטרף ללומדי חצות אלו בכל העולם כולו, וכל אחד שמצטרף יעזור בצדקה הגונה להצדיקים האברכים האלו הלומדים ומתקשרים להרשב"י פנים אל פנים, בציונו הקדוש.     

אחים יקרים! כולנו ביחד יכולים להביא אותו, תיכף ומיד בעזרת השם. א. באחדות ואהבת ישראל. ב. עלינו להרבות מיליוני שעות תורה. ג. ולזכות לכל זה, יכולים רק בלימוד זוהר הקדוש.

בשני שעות אלו נביא את המשיח!!!

רבותי יש לנו כאן ב"ה קידוש השם גדול ונורא!, כולם מתאספים למען הרבות כבוד שמים!!! כאשר כל אחד בכל העולם כולו יתרמו להאברכים וכשיהיה לנו די כסף ניקח 50 אברכים ונעשה סיום מידי יום ביומו, בעזהי"ת עד שכל אחינו בני ישראל יהיה שותפים למעל הסיום הזוהר העולמי בציון הרשב"י הקדוש במירון עתה מובן איך בזיכוי הרבים לא יבואו לידי חיסרון כי מכפיל את זכויותינו למיליארדי שעות תורה עד אין קץ, וכמו שכתוב בזוהר הקדוש שהגאולה האחרונה תבוא רק בזכות ובכוח התורה הקדושה, וכתבו המקובלים שהעצה היחידה להינצל ממלחמת גוג ומגוג[יג] היא, ללמוד תורת הסוד ולימוד הזוהר הקדוש בראשונה, ותיכף ומיד מגיע המשיח.

שכר האלף

ואם יתאחדו עד אלף אנשים ביחד ללמוד זוהר הקדוש שני שעות ביום, ביחד כולל הרשב"י במירון נזכה לסיים בכל יום אלף סיומי זוהר

אלף סיומי זוהר

בגימטריא (455) כמנין <

טוב וחסד ירדפוני

[שכל הזוכה לארגן ולסיים אלף סיומים של הזוהר הקדוש, ובאחדות ישראל אפשר בקל לזכות לכך, מובטח לו ש"אך טוב וחסד ירדפוני כל ימי חיי"].

אלף סיומי זוהר במירון בגימטריא (763) כמנין <

ובגימטריה – בריאות והצלחה שנזכה לבריאת הגוף והנפש.

הגביע החמישי בפסח לאליהו הנביא  שנזכה לביאת אליהו הנביא ומשיח

החיים הטובים ביותר שנזכה לחיים טובים

הצלחה ובריאות שנזכה להלחה ובריאות

לא היתה שואה שאם היו מסיימים אלף סיומים לא הייתה שואה כמו שאמרו הביד"ץ בשנת תרפ"א וכן הצה"ק בעל הסולם זצ"ל

שמור נא עלינו שהשם יתברך ישמור עלינו

שנת אהבה שהשם יתברך יאהב אותנו וישלח לנו את הגאולה

ביאת המשיח בזכות הזוהר

בגימטריא (1434) כמנין < לקראת בואו של משיח

[שזוהי ההכנה הטובה ביותר לבואו של המשיח – לימוד הזוהר].

רַבּוֹתֵינוּ הִפְלִיגוּ בְּשִׁבְחָהּ וְעֶרְכָּהּ שֶׁל תּוֹרָה הַנִּלְמֶדֶת בְּשַׁבָּתוֹת עַל פְּנֵי זוֹ הַנִּלְמֶדֶת בִּימוֹת הַחֹל, כִּלְשׁוֹן הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ סוֹף פָּרָשַׁת "שְׁלַח-לְךָ" – זַכָּאָה חוּלַקֵיהוֹן דְּכָל אִינוּן דְּמִשְׁתַּדְּלִין בְּאוֹרַיְתָא, יוֹמָא דְּשַׁבְּתָּא מִשְּׁאָר יוֹמִין".

מָרָנָא הָרֵי"חַ הַטּוֹב, בְּסִפְרוֹ "בֶּן אִישׁ חַי" פָּרָשַׁת שְׁמוֹת שָׁנָה שְׁנִיָּה, כָּתַב וְזֶה לְשׁוֹנוֹ: כָּתְבוּ הַמְּקֻבָּלִים זַ"ל: דְּגָדוֹל פֹּעַל הֲנַעֲשֶׂה מֵעֵסֶק הַתּוֹרָה בְּיוֹם שַׁבָּת, אֶלֶף פְּעָמִים יוֹתֵר מִן הֲנַעֲשֶׂה מֵעֵסֶק הַתּוֹרָה שֶׁל יְמֵי הַחוֹל. עכל"ק. וּבֵאוּרוֹ: עַל פִּי מַאֲמַר חֲזַ"ל, דְיוֹמוֹ שֶׁל הַקָּבָּ"ה אֶלֶף שָׁנִים, שֶׁנֶּאֱמַר כִּי אֶלֶף שָׁנִים בְּעֵינֶיךָ כְּיוֹם אֶתְמוֹל וְגוֹ' – וְשַׁבָּת קוֹדֶשׁ הִיא מֵעֵין עוֹלָם הַבָּא – זֹאת אוֹמֶרֶת, כְּיוֹמוֹ שֶׁל הַקָּבָּ"ה. אִם כֵּן בְּשַׁבָּת קוֹדֶשׁ הַכֹּל בְּעֵרֶךְ שֶׁל יוֹמוֹ שֶׁל הַשֶיִ"ת וְיִתְעַלֶּה, אֲשֶׁר עַל כֵּן, כָּל פְּעֻלָּה קְדוֹשָׁה בְּשַׁבָּת קוֹדֶשׁ, עוֹלֶה אֶלֶף יָדוֹת, לְעֵרֶךְ יְמֵי הַחוֹל. (מצא חן במדבר).

רַבֵּנוּ מָרְדְּכַי שַׁרְעַבִּי זי"ע הִתְבַּטֵּא פַּעַם בְּאָזְנֵי מְקֹרָבָיו וְאָמַר: "שָׁעָה שֶׁל לִמּוּד תּוֹרָה עַל דֶּרֶךְ הַפְּשָׁט בְּיוֹם הַשַּׁבָּת, שָׁוָה לְלִמּוּד שָׁנָה שְׁלֵמָה בְּיוֹם חֹל. וְשָׁעָה אַחַת שֶׁל לִמּוּד זֹהַר וְקַבָּלָה בְּיוֹם חֹל, הִיא כְּמוֹ שָׁנָה שֶׁל לִמּוּד פְּשָׁט בְּיוֹם חֹל. וּפָסַק הגה"ק הַכַּף הַחַיִּים (קנ"ה סקי"ב), דְּלִמּוּד הַזוֹהַר יֵחָשֵׁב לְלִמּוּד הַקַּבָּלָה.

וּכְבָר דִּבֵּר בְּקָדְשׁוֹ מַהֵר"ש בוּזַגְלוֹ זי"ע מֵאוֹר עֵינֵינוּ בָּעַל "הַכִּסֵּא מֶלֶךְ" דְּלִמּוּד הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ עוֹלֶה שָׁעָה אֶחָת לְעֵרֶךְ שָׁנָה שֶׁל לִמּוּד הַפְּשָׁט, וְהוּבָא פְּסָקוֹ בְּכַף הַחַיִּים (סִימָן קנ"ה סַקַּי"ב), וז"ל: הַ"כִסֵא מֶלֶךְ" (תִּקּוּן מ"ג): כִּי לִמּוּד הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ בְּגִירְסָא בְּעָלְמָא בּוֹנֶה עוֹלָמוֹת, וְכָל שֶׁכֵּן אִם יִזְכֶּה לִלְמֹד וּלְהָבִין אֲפִלּוּ פֵּרוּשׁ מַאֲמָר אֶחָד, יַעֲשֶׂה בּוֹ תִּקּוּן לְמַעְלָה בְּשָׁעָה אַחַת מַה שֶּׁלֹּא יַעֲשֶׂה בְּלִמּוּד הַפְּשָׁט שָׁנָה תְּמִימָה, וּמֻבְטָח לוֹ שֶׁהוּא בֶּן עוֹלָם הַבָּא מִבְּנֵי הֵיכָלָא דְּמַלְכָּא, וְיִהְיֶה מֵרוֹאֵי פְּנֵי הַמֶּלֶךְ הַיּוֹשְׁבִים רִאשׁוֹנָה בְּמַלְכוּתָא דִּרְקִיעָא.

גַּם בְּתִקּוּן ל' כָּתַב (הַכִּסֵּא מֶלֶךְ), וְזֶה לְשׁוֹנוֹ: כַּמָּה גָּדוֹל חִיּוּב עַל תַּלְמִיד חָכָם לִלְמֹד קַבָּלָה. וְעָנְשָׁם כַּמָּה גָּדוֹל אִם אֵינָם לוֹמְדִים קַבָּלָה וְגוֹרֵם אֹרֶךְ גָּלוּתָא כִּי הֵם מְעַכְּבִים הַגְּאֻלָּה רַחֲמָנָא לִיצְלַן, כִּי יַעֲשֶׂה בְּשָׁעָה אַחַת בְּלִמּוּד הַקַּבָּלָה מַה שֶּׁלֹּא נַעֲשֶׂה בְּלִמּוּד חֹדֶשׁ יָמִים בִּפְשָׁטֵי הַתּוֹרָה, כִּי גָּדוֹל כֹּחָהּ לְקָרֵב הַגְּאֻלָּה.

הָעוֹלֶה מִדִּבְרֵי רַבּוֹתֵינוּ הַכִּסֵּא מֶלֶךְ והרי"ח הַטּוֹב זי”ע: דְהַלוֹמֵד שָׁעָה זֹּהַר הַקָּדוֹשׁ בְּשַׁבָּת קוֹדֶשׁ, כְּלוֹמֵד אֶלֶף שָׁנָה פְּשָׁט בְּיוֹם חוֹל. וּלְפִי זֶה, אִם יִּזְכֶּה לִלְמֹד שֵׁשׁ שָׁעוֹת זֹּהַר הַקָּדוֹשׁ בְּשַׁבָּת קוֹדֶשׁ, הֲרֵי שֶׁזָּכָה לְתַקֵּן כָּל הַשִׁית אַלְפִין יְמֵי הַבְּרִיאָה. וּבְנוֹסָף עַל כָּךְ חִדּוּשׁוֹ שֶׁל בַּעַל אוֹרְחוֹת צַדִּיקִים (שַׁעַר הַשִּׂמְחָה) הַמְּבָאֵר: דְּלִמּוּד (וְכָל מִצְוָה) הֲנַעֲשֶׂה בְּשִׂמְחָה עֶרְכּוֹ כָּפוּל אֶלֶף, יוֹצֵא שֶׁכַּאֲשֶׁר יְהוּדִי לוֹמֵד בְּשַׁבָּת קוֹדֶשׁ וּבְשִׂמְחָה תּוֹרַת הָרַשְׁבִּ"י – "הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ" עוֹלֶה בְּשָׁעָה אַחַת לְעֵרֶךְ שֶׁל מִלְיוֹן שָׁנָה, (לִמּוּד פְּשָׁט בִּימֵי הַחוֹל). וּבְיִסּוּרִים כָּפוּל מֵאָה, סַךְ הַכֹּל לִּימּוּד זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ שָׁעָה בְּשַׁבָּת שָׁווֶה מֵאָה מִלְיוֹן שָׁנָה תּוֹרָה!!!!! וּשְׁנִיָּה אַחַת כ' 28.000 שָׁנָה תּוֹרָה. צֵא וַחֲשֹׁב בְלִימוּד הַזוֹהַר הַקָּדוֹשׁ בְּשַׁבָּת, בְּכָל שְׁנִיָּה אַתָּה מְשַׂמֵּחַ אֶת הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא וּמְקַיֵּם אֶת הַפָּסוּק "וְעַתָּה יִגְדַּל נָא כ"ח ה'".

צֵא וּלְמַד: שָׁעָה אַחַת שֶׁל לִמּוּד זֹהַר הַקָּדוֹשׁ בְּשַׁבָּת קֹדֶשׁ, יוֹתֵר מֵאֶלֶף שָׁנִים פְּשָׁט בְּיוֹם חֹל. "עַל כֵּן יֹאמְרוּ הַמּוֹשְׁלִים בּוֹאוּ חֶשְׁבּוֹן".

הָבָה וְנִתְבּוֹנֵן: כַּאֲשֶׁר לוֹמְדִים זֹהַר הַקָּדוֹשׁ שֵׁשׁ שָׁעוֹת בְּשַׁבָּת קֹדֶשׁ, מְתַקֵּן אֶת כָּל שֵׁשֶׁת אֲלָפִים הַשָּׁנִים שֶׁל הָעוֹלָם. אִם כּוּלָנוּ נִתְאַחֵד בְּאַהֲבָה וְנִלְמַד זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ יָבוֹא הָעוֹלָם לְתִקּוּנוֹ הַשָּׁלֵם.

עַל יְדֵי לִמּוּד שָׁעָה אַחַת זֹהַר בְּשַׁבָּת קֹדֶשׁ אֶפְשָׁר לְהָבִיא הַגְּאֻלָּה שְׁלֵמָה: בְּסֵפֶר יְשַׁעְיָה (פֶּרֶק ס' פָּסוּק כ"ב) נֶאֱמַר: "הַקָּטָן יִהְיֶה לְאֶלֶף וְהַצָּעִיר לְגוֹי עָצוּם אֲנִי ה' בְּעִתָּהּ אֲחִישֶׁנָּה".

וְצָרִיךְ בֵּאוּר, מַה כַּוָּנַת הַפָּסוּק שֶׁהַקָּטָן יִהְיֶה לְאֶלֶף, אֵיךְ יָכוֹל לִהְיוֹת שֶׁבֶּן אָדָם קָטָן יִזְכֶּה לִהְיוֹת לְאֶלֶף וְהַצָּעִיר לְגוֹי עָצוּם? – וְנְפָרֵשׁ בַּהֶקְדֵּם אֶת פָּסוּק כ"א, שֶׁאָמַר: "וְעַמֵּךְ כֻּלָּם צַדִּיקִים לְעוֹלָם יִירְשׁוּ אָרֶץ נֵצֶר מַטָּעַי מַעֲשֵׂה יָדַי לְהִתְפָּאֵר", דְּהִנֵּה אֵיךְ יָכוֹל לִהְיוֹת וְעַמֵּךְ כֻּלָּם צַדִּיקִים וְכוּ', הֲלֹא הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא נָתַן לָנוּ יֵצֶר הָרַע דֵּי גָּדוֹל, וְצָרִיךְ לְנַהֵל אִתּוֹ מִלְחָמָה כְּבֵדָה, וְקָשֶׁה מְאֹד לְנַצֵּחַ אוֹתוֹ, וּמִי יֵימַר דַּהֲוֵי צַדִּיק? – וּלְבַאֵר זֹאת נַקְדִּים דִּבְרֵי הַמְפָרְשִׁים: בְּתַרְגּוּם יוֹנָתָן עַל יְשַׁעְיָה (פֶּרֶק ס פָּסוּק כְּב): "דִּזְעֵיר בְּהוֹן יְהִי לְאַלְפָא וּדְחַלָּשׁ לְעַם תַּקִּיף אֲנָא ה’ בְּזִמְנָהּ אַיְתִינָה". וּבְמַלְבִּי"ם שָׁם: "הַקָּטָן יִהְיֶה לְאֶלֶף"- בְּרִבּוּי הַכַּמּוּת, "וְהַצָּעִיר" – בְּכֹחַ "יִהְיֶה לְגוֹי עָצוּם" – בְּרִבּוּי הָאֵיכוּת בְּכֹחַ וְעָצְמָה, וְהַגַּם שֶׁאֲנִי מִתְמַהְמֵהַּ עַתָּה וְהָעָם חַלָּשִׁים וּמְעַטִּים, הִנֵּה אֲנִי ה' בְּעִתָּהּ אֲחִישֶׁנָּה – בְּבֹא הָעֵת הַמְיֹעָד אֶעֱשֶׂה הַדָּבָר בִּזְרִיזוּת (כִּי זֶה גֶּדֶר פֹּעַל חִישׁ) וַאֲמַלֵּא אֶת הַבְטָחָתִי, עַכַּ"ל.

וְהַבֵּאוּר הוּא, עַל פִּי דִּבְרֵי הַבֶּן אִישׁ חַי וְהַכִּסֵּא מֶלֶךְ זי"ע בְּעִנְיַן לִמּוּד בְּשַׁבָּת קוֹדֶשׁ, שֶׁעַל יְדֵי שֶׁיִּלְמֹד בְּשַׁבָּת קוֹדֶשׁ שָׁעָה אַחַת זֹהַר, זֶה כְּמוֹ שֶׁלָּמַד אֶלֶף שָׁנִים, וְאִם לוֹמֵד שֵׁשׁ שָׁעוֹת בְּשַׁבָּת, נֶחְשָׁב כְּמוֹ שֶׁלָּמַד שֵׁשֶׁת אֲלָפִים שָׁנָה כְּנֶגֶד יְמֵי בְּרִיאַת הָעוֹלָם. וְעַל יְדֵי כָּךְ נִזְכֶּה לְאֲנִי ה' בְּעִתָּהּ אֲחִישֶׁנָּה" – בְּבֹא הָעֵת הַמְיֹעָד אֶעֱשֶׂה הַדָּבָר בִּזְרִיזוּת כְּמוֹ שֶׁכָּתַב הַמַּלְבִּי"ם. וּבָזֶה יְבֹאֲרוּ הַפְּסוּקִים "וְעַמֵּךְ כֻּלָּם צַדִּיקִים", שֶׁאִם כֻּלָּנוּ נִתְאַחֵד וְנִלְמַד וְגַם ְלִגְרֹס בַּזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ, נִזְכֶּה לִהְיוֹת צַדִּיקִים, "לְעוֹלָם יִירְשׁוּ אָרֶץ" וְנִזְכֶּה לִירֻשַּׁת הָאָרֶץ, "נֵצֶר מַטָּעַי מַעֲשֵׂה יָדַי לְהִתְפָּאֵר", שֶׁהַקָבָּ"ה יוּכַל לְהִתְפָּאֵר אִתָּנוּ בַּמֶּה שֶׁזָּכִינוּ בְּלִמּוּד שֶׁל שֵׁשׁ שָׁעוֹת לְקַיֵּם אֶת כָּל הַבְּרִיאָה שֵׁשֶׁת אֲלָפִים שָׁנָה, וְעַל יְדֵי כֵּן נִזְכֶּה לְמַה שֶּׁאָמַר בַּפָּסוּק הַבָּא "הַקָּטָן יִהְיֶה לְאֶלֶף וְהַצָּעִיר לְגוֹי עָצוּם אֲנִי ה' בְּעִתָּהּ אֲחִישֶׁנָּה", וְשָׁאַלְנוּ אֵיךְ יָכוֹל לִהְיוֹת שֶׁהַקָּטָן, אֲפִלּוּ יֶלֶד קָטָן, פְּשׁוּטוֹ כְּמַשְׁמָעוֹ, יִהְיֶה לְאֶלֶף, וְהַצָּעִיר לְגוֹי עָצוּם? וְעַתָּה מִתְבָּאֵר: שֶׁעַל יְדֵי שֶׁיִּלְמֹד שָׁעָה אַחַת בַּזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ בְּשַׁבָּת קֹדֶשׁ, שֶׁנֶּחְשָׁב כָּפוּל אֶלֶף – וְכָךְ כָּל אֶחָד יֵחָשֵׁב לְאֶלֶף.

עוֹד מָצָאנוּ עִנְיַן לִמּוּד הַזוֹהַר הַקָּדוֹשׁ בְּמֶשֶׁךְ שֵׁשׁ שָׁעוֹת וּסְגֻלָּתוֹ, (בַּסֵּפֶר אִגֶּרֶת מַסַּע אוֹר הַחַיִּים הַקָּדוֹשׁ, כְּתַב יָד אֶחָד מִתַּלְמִידָיו), וְז"ל, וְלָמַדְנוּ עַד שִׁשָּׁה שָׁעוֹת, וּבְסוֹף ו' שָׁעוֹת נִתְמַלֵּא הַבַּיִת רֵיחַ טוֹב אֲשֶׁר כָּמוֹהוּ לֹא נִהְיָה.

וְעוֹד מָצָאנוּ עִנְיַן לִמּוּד שֵׁשׁ שָׁעוֹת זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ (בְּאִגֶּרֶת הרמח"ל):… וְהַגָּאוֹן ר"י בַּאסַאן רַבּוֹ שֶׁל רַבֵּינוּ שָׁאַל אֶת רַבֵּינוּ לְבָאֵר לוֹ סוֹד הָעִנְיָן שֶׁיִּהְיֶה כֹּחַ כָּזֶה לְהַסִּטְרָא אָחֳרָא נֶגֶד הַתּוֹרָה, וְרַבֵּינוּ הֵשִׁיב לוֹ בְּבֵאוּר מַסְפִּיק סוֹד כָּל הָעִנְיָן, וְכֵן כּוֹתֵב לוֹ רַבֵּינוּ, כִּי הוּא רָאָה זֹאת מִקֹּדֶם וְהִקְדִּים רְפוּאָה לַמַּכָּה, וְתִקֵּן בְּיְשִׁיבָה שֶׁלּוֹ שֶׁיִּלְמְדוּ זֹהַר וְתִקּוּנִים וְזֹהַר חָדָשׁ בְּלִי הֶפְסֵק מֵעֲלוֹת הַשַּׁחַר עַד צֵאת הַכּוֹכָבִים. וְעוֹד הוֹסִיפוּ בַּלִּמּוּד הַתְּמִידִי שֶׁל הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ לִלְמֹד כָּל הַיּוֹם כֻּלּוֹ וְעוֹד שֵׁשׁ שָׁעוֹת בַּלַּיְלָה, חוּץ מִן הַלֵּילוֹת מִמּוֹצָאֵי יוֹם כִּפּוּר וְכוּ', וְכֵן הוֹסִיפוּ שֶׁלֹּא לִפְסֹק מִן הַלִּמּוּד שֶׁל הַזֹּהַר אֲפִלּוּ בִּזְמַן הַלִּמּוּד הַכְּלָלִי שֶׁל כְּבוֹד מוֹרֵנוּ הָרַב רַבִּי מֹשֶׁה חַיִּים (זללה"ה). (יָרִים משֶׁה מִשְׁפָּט הָבָה"ת אוֹת יד)

פִּלְאֵי פְּלָאוֹת: מִכָּאן יְכוֹלִים לְהָבִין אֶת גֹּדֶל הַכֹּחַ שֶׁל יְהוּדִי פָּשׁוּט הַלּוֹקֵחַ עַל עַצְמוֹ לִלְמֹד זֹהַר הַקָּדוֹשׁ בְּשַׁבָּת קֹדֶשׁ שֵׁשׁ שָׁעוֹת, שֶׁבְּכָךְ הוּא מַחֲזִיק אֶת כָּל הַבְּרִיאָה כֻּלָּהּ, מִיּוֹם בְּרִיאַת הָעוֹלָם עַד בִּיאַת הַמָּשִׁיחַ שֶׁיִּתְגַּלֶּה בב"א. מִכָּאן יְכוֹלִים לְהָבִין אֵיזֶה כֹּחַ גָּדוֹל יֵשׁ בַּזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ שֶׁמְּתַקֵּן אֶת כָּל הָעוֹלָם כֻּלּוֹ. הַאִם נוּכַל לְשַׁעֵר גֹּדֶל הָעָצְמָה שֶׁל לִמּוּד כָּזֶה?! הַאִם נוּכַל לֶאֱמֹד אֶת כֹּחוֹ הָרַב?! הַאִם נוּכַל לְדַמְיֵן מַה קּוֹרֶה בָּרָקִיעַ בְּעֵת לִמּוּד הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ?! הֲרֵי זֶה אֵשׁ לַהֶבֶת שַׁלְהֶבֶת שֶׁמְּנַקֶּה וּמְזַכֵּךְ אֶת הָאָדָם עִם כָּל הָעוֹלָם כֻּלּוֹ, וּמֵבִיא אוֹתוֹ לְדַרְגּוֹת עֶלְיוֹנוֹת וְסִיַּעְתָּא דִּשְׁמַיָּא בַּכֹּל.

וּבִגְלַל זֶה כָּתַב הַחָפֶץ חַיִּים שֶּׁעַל לִמּוּד הַזֹּהַר אֵין שׁוּם הַגְבָּלוֹת… (הֶחָפֵץ חַיִּים)

ב"ה שיש היום זוהר הקדוש במהדורה מיוחדת עם תרגום ללשון הקודש[יד], במחיר מסובסד, וכך כל אחד יכול תיכף להתחיל ללמוד ולהבין זוהר הקדוש, שעל זה אמר בעל הכסא מלך: אם יבין מאמר אחד עולה לו ללימוד שנה תמימה, ובזה יזכה להיות מבני עליה, היושבים ראשונה במלכות.

לימוד הזוהר הקדוש בשבת

בגימטריא (1432) כמנין <

רק בריאות ואושר

הלומד זוהר הקדוש בשבת יזכה לרק בריאות ואושר, "אַךְ טוֹב וָחֶסֶד יִרְדְּפוּנִי כָּל יְמֵי חַיָּי וְשַׁבְתִּי בְּבֵית ה' לְאֹרֶךְ יָמִים" (תהילים כ"ג ו'), שבזכות שנשב בבית ה' לאורך ימים שהוא שבת קודש מעין עולם הבא, נזכה ל – "אַךְ טוֹב וָחֶסֶד יִרְדְּפוּנִי כָּל יְמֵי חַיָּי".

כמו אלף שנה תורה

בגימטריא (1143) כמנין < אריכות ימים ושנים

כל הלומד זוהר הקדוש בשבת קודש זוכה לאריכות ימים ושנים בעולם הזה ובעולם הבא.

רבי שמעון בר יוחאי רבי אלעזר

בגימטריא (1435) כמנין < ישראל יגאלו בזכות אבות

[כמו שכתוב בגמרא סוכה (דף מ"ה ע"ב): ואמר חזקיה אמר רבי ירמיה משום רבי שמעון בן יוחאי יכול אני לפטור את כל העולם כולו מן הדין מיום שנבראתי עד עתה ואילמלי אליעזר בני עמי מיום שנברא העולם ועד עכשיו ואילמלי יותם בן עוזיהו עמנו מיום שנברא העולם עד סופו ואמר חזקיה אמר רבי ירמיה משום רבי שמעון בן יוחאי ראיתי בני עלייה והן מועטין אם אלף הן אני ובני מהן אם מאה הם אני ובני מהן אם שנים הן אני ובני הן, עכ"ל. ובזכות הנדבקים בתורת הרשב"י זי"ע נגאל במהרה ברחמים].

דַּע שֶׁמִי שֶׁנִּשְׁמָת וֹ טְהוֹרָה וְזַכָּה, מִשְׁתּוֹקֵק לַלִּמּוּד הַקָּדוֹשׁ הַזֶּה!!!

אֵלּוּ שֶׁלּוֹמְדִים זֹהַר… מְבַטְּלִים אֶת הַקְּלִפּוֹת וּמְבִיאִים אֶת הַמָּשִׁיחַ (דֶּגֶל מַחֲנֵה אֶפְרַיִם שְׁמִינִי)

אֵלּוּ שֶׁלּוֹמְדִים זֹהַר… מְקָרְבִים אֶת הַגְּאֻלָּה וְעוֹשִׂים נַחַת רוּחַ גָּדוֹל לְיוֹצְרָם (מִקְדַּשׁ מֶלֶךְ לְתִקּוּנֵי זֹהַר)

אֵלּוּ שֶׁלּוֹמְדִים זֹהַר… זוֹכִים וּמְזַכִּים אֶת הָרַבִּים (זוֹהַר)

אֵלּוּ שֶׁלּוֹמְדִים זֹהַר… מַצִּילִים אֶת עַם יִשְׂרָאֵל מֵאֲסוֹנוֹת. (זוֹהַר)

אֵלּוּ שֶׁלּוֹמְדִים זֹהַר… בְּשַׁבָּת: מְקַבְּלִים שָׂכָר עַל שָׁעָה אַחַת: אֶלֶף שָׁנָה תּוֹרָה. בְּשִׂמְחָה: מִלְיוֹן שָׁנָה. בְּצַעַר: מֵאָה מִלְיוֹן שָׁנָה תּוֹרָה. (הרי"ח הַטּוֹב, אוֹרְחוֹת צַדִּיקִים, אבדר"נ).

אֵלּוּ שֶׁלּוֹמְדִים זֹהַר… בְּחוֹל: שָׁעָה אַחַת כְּמוֹ שָׁנָה שְׁלֵימָה. בְּשִׂמְחָה: אֶלֶף שָׁנָה, בְּצַעַר: מֵאָה אֶלֶף שָׁנָה. (הֲרֵי"ח הַטּוֹב, אוֹרְחוֹת צַדִּיקִים, אבדר"נ).

אֵלּוּ שֶׁלּוֹמְדִים זֹהַר… יַשְׁמִיעַ מֶלֶךְ הַמָּשִׁיחַ אֶת קוֹלוֹ וְיֹאמַר, בְּהַפְנוֹתוֹ אֶצְבַּע עַל יְהוּדִי הַזֶּה: "בִּזְכוּתְךָ הִגַּעְתִּי!, לְךָ יֶשׁ חֵלֶק בִּגְאֻלַּת הָעָם!". כָּךְ יַרְאֶה עַל כָּל יְהוּדִי וִיהוּדִי שֶׁפָּעַל לְמַעַן בִּיאָתוֹ.

אֵלּוּ שֶׁלּוֹמְדִים זֹהַר… יִנָּצְלוּ מֵהַמַּבּוּל וּמְמִלְחֶמֶת גּוֹג וּמָגוֹג כְּמוֹ בְּתֵבַת נֹחַ (תִּקּוּנֵי זֹהַר חָדָשׁ דַּף ע"ב עַמּוּד ד').

אֵלּוּ שֶׁלּוֹמְדִים זֹהַר… מַה טּוֹב וּמַה נָּעִים אִם יִשְׁתַּדְּלוּ לִקְבֹּעַ חֲבוּרוֹת לְלִמּוּד הַזֹּהַר בִּפְרָט לְעֵת כָּזֹאת אֲשֶׁר נִיצוֹצֵי הַגְּאֻלָּה הֵחֵלּוּ לִפְרֹחַ עָלֵינוּ לְהִשְׁתַּדֵּל בַּלִּמּוּד הַקָּדוֹשׁ הַזֶּה הַמְסֻגָּל לְבִיאַת מְשִׁיחַ צִדְקֵנוּ כַּאֲשֶׁר דִּבֵּר בְּקָדְשׁוֹ אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא זָכוּר לְטוֹב לְרַעְיָא מְהֵימְנָא דִּבְהַאי סֵפֶר הַזֹּהַר יִתְפָּרְקוּן מִן גָּלוּתָא וּבֵיהּ יִפְּקוּן מִן גָּלוּתָא. וְהַשֵּׁם יָחִישׁ גְּאֻלָּתֵנוּ בְּבִיאַת מְשִׁיחַ צִדְקֵנוּ בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ אָמֵן. (הַקְדָּמַת הָרַבָּנִים לְזֹהַר דְּפוּס גֶּ'רְבָּה)

אֵלּוּ שֶׁלּוֹמְדִים זֹהַר… נִצּוֹלִים מִכָּל פְּגָעִים רָעִים. (תִּקּוּנֵי הַזֹּהַר, כְּגַן הַיָּרָק הַקְדָּמַת הַמְחַבֵּר) וּמְבַטֵּלים כָּל מִינֵי פֻּרְעָנֻיּוֹת וּגְזֵרוֹת קָשׁוֹת וְרָעוֹת (רַבָּנֵי יְרוּשָׁלַיִם, שְׁנַת תרפ"א) וּמַמְשִׁיכִין שֶׁפַע וְאוֹר עַל כָּל הָעוֹלָמוֹת, כֵּן הַשְׁפָּעוֹת פַּשְׁטִיּוֹת, בָּנֵי חַיֵּי מְזוֹנֵי. (רַבֵּינוּ הַקָּדוֹשׁ יִצְחָק אַיְזִיק יְחִיאֵל סַפְרִין מִקּוֹמַרְנָה, נוֹצֵר חֶסֶד, פֶּרֶק ד' מִשְׁנָה כ')

אֵלּוּ שֶׁלּוֹמְדִים זֹהַר… עַל יְדֵי זֶה יִהְיֶה בִּיכֹלֶת הָאָדָם לְתַקֵּן כָּל מַה שֶּׁעָבַר עָלָיו עַל יְדֵי תְּשׁוּבָה, וְעַל יְדֵי זֶה יְבָרֵךְ אוֹתוֹ הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ שֶׁיִּהְיֶה חֲטָאֵיכֶם כַּשָּׁנִים הַלָּלוּ, שֶׁסְּדוּרוֹת וּבָאוֹת מִשֵּׁשֶׁת יְמֵי בְּרֵאשִׁית, וְאָז כַּשֶּׁלֶג יַלְבִּינוּ. (פְּרִי צַדִּיק לְרַבֵּינוּ צָדוֹק הַכֹּהֵן מִלּוּבְּלִין זְכוּתוֹ יָגֵן עָלֵינוּ, סִימָן ח' דַּף נ"א עַמּוּד א)

אֵלּוּ שֶׁלּוֹמְדִים זֹהַר… הַגְּאֻלָּה וּבִיאַת הַמָּשִׁיחַ תְּלוּיִים רַק בְּלִמּוּד הַקַּבָּלָה. (הַגָּאוֹן מִוִּילְנָא. סֵפֶר אֶבֶן שְׁלֵמָה 11,3)

אֵלּוּ שֶׁלּוֹמְדִים זֹהַר… עַל יְדֵיהם יֵצְאוּ מִן הַגָּלוּת (רַבִּי שִׁמְעוֹן בַּר יוֹחַאי, הַזֹּהַר, נָשׂא)

כְּשֶׁמָּשִׁיחַ יָבוֹא, אַבְרְכֵי כּוֹלֵל חֲצוֹת הָרַשְׁבִּ"י וְכָל הַתּוֹמְכִים בָּהֶם יִהְיוּ הָרִאשׁוֹנִים לְקַבֵּל פְּנֵי מָשִׁיחַ צִדְקֵנוּ

ב"ה שענין לימוד הזוהר הקדוש נכנס חזק מאוד גם אצל האשכנזים, שפשוט לא ידעו ממושג כזה שכל יהודי צריך ללמוד זוהר הקדוש, וחשבו שזה ענין רק למקובלים ונסתרים, ועכשיו כמעט יום יום מטלפנים אלי יהודים מירושלים בני ברק, ובתוכם גם אברכים מופלגים, שאין להם בבית זוהר הקדוש, ורוצים לזכות להכניס הבושם הזה אל ביתם וללמוד ולסיים, ושוב ללמוד בזוהר הקדוש.

ורק אלו שלומדים זוהר הקדוש נקראו בשם חכם, ואילו במקומות אחרים נקראו רק בשם רבי? כל זה בא מדבקותם בלימוד הזוהר הקדוש!!! וכתוב בספרים הקדושים שרק מי שלומד תורת הסוד נקרא בשם חכם[טו], וב"ה שראים היום שפשוטי העם סיימו כבר כמה פעמים את הזוהר הקדוש ולא הולכים לישון כל לילה לפני שלומדים זוהר הקדוש, וכל זה מכוח אמונתם התמימה והטהורה. וכל הברכות[טז] והישועות ניסים ונפלאות בזכות הלימוד הקדוש הזה, כי הרשב"י זי"ע כוחו רב ועצום עד כדי שאמרו עליו בזוהר הקדוש, אילו לא ניתנה תורה בסיני אלא נתן לנו השם את רבי שמעון בר יוחאי דיינו, שממנו תתגלה ותאיר לעולם התורה. (זוהר פרשת פנחס דף רמ"א).

ואפילו בדורנו הפשוט בכל רגע תוכלו להתקשר לנשמת הרשב"י – ולזכות לישועות נפלאות, ובוודאי הרשב"י זי"ע יכיר לכם טובה ותושפעו ממקור הברכות[יז], שכידוע שהזוהר הקדוש מגן ומציל מכל הצרות ומונע פגועים ואסונות.

"בזכותך הגעתי! לך יש חלק בגאולת העם!"

התבטא פעם צדיק ואמר: בבוא מלך המשיח, עם ישראל נקבצו ובאו לך, ופליטת העם ששים ושמחים, בעת הזאת יתבונן מלך המשיח בעיניו הטהורות יבחן כל אחד ואחד לפי מעשיו, לפתע ירים ידו ויראה באצבעו, כולם ירימו עיניהם בפליאה ויביטו במחזה, אז ישמיע מלך המשיח את קולו ויאמר, בהפנותו אצבע על יהודי מסויים: "בזכותך הגעתי!, לך יש חלק בגאולת העם!". כך יראה על כל יהודי ויהודי שפעל למען ביאתו.

ובוודאי כשמשיח יבוא, אלו שלמדו זוהר הקדוש, הם יהיו הראשונים, לקבל פניו, ומשיח יאמר להם יישר כוחכם שזרזתם הגאולה, ובזכותכם העולם קיים, ובא על תיקונו השלם.

הלואי שנזכה להיות מן הזוכים המאושרים, שהמשיח בכבודו ובעצמו יעיד עלינו – "בזכותך הגעתי".

על כן, יהודים יקרים, תנו לימוד לשם שמים, הקריבו מדקותיכם למען השכינה הקדושה, לעשות נחת רוח ליוצרינו, לגרום לפדות נפשנו, ונלך כולנו כאחד יחד לקבל את אור פני מלך המשיח במהרה בימינו אמן.

 

קוּנְטְרֶס

שִׂמְחַת הַזוֹהַר

וְהוּא חִדּוּשִׁים נִפְלָאִים וְהוֹסָפוֹת לְעֶרְכָּהּ שֶׁל שָׁעָה

בּוֹ יְבֹאַר חֲשִׁיבוּת כָּל שְׁנִיָּה וּשְׁנִיָּה בַּחַיִּים שֶׁל הַיְּהוּדִי, וְכַמָּה שִׂמְחָה וְאֻשַּׁר וְעֹשֶׁר יֵשׁ לְגוֹרְסֵי וְלוֹמְדֵי הַזוֹהַר הַקָּדוֹשׁ, וְאִתָּם הַמָּשִׁיחַ יִשְׂמַח וְיִרְקֹד

בְּדַקָּה אַחַת נֶאֱמָרוֹת כְּמָאתַיִם מִלִּים

אָמַר הֶחָפֵץ חַיִּים. "בְּדַקָּה אַחַת נֶאֱמָרוֹת כְּמָאתַיִם מִלִּים! בְּשָׁעָה, כִּתְרֵיסַר אֶלֶף. וְלִמּוּד תּוֹרָה כְּנֶגֶד כּוּלָם יוֹצֵא שֶׁכָּל דִּבּוּר תּוֹרָה נִכְפַּל ב 613, עַתָּה כָּל שָׁעָה שָׁוָה עֶרֶךְ לְיוֹתֵר מִשֶּׁבַע מִלְיוֹן מִצְווֹת, [7,356,000] בְּשִׁעוּר תּוֹרָה אֶחָד שֶׁבּוֹ 'שׁוֹמֵעַ כְּעוֹנֶה'…". וְאִם בִּשְׁעָתַיִם, הֲרֵי הַחֶשְׁבּוֹן עוֹלֶה לִכְדֵי אַרְבַּע עֶשְׂרֵה מִלְיוֹן. אַרְבַּע שָׁעוֹת, עֶשְׂרִים וּשְׁמוֹנָה מִלְיוֹן.

שֶׁבְּשְׁנִיָּה אַחַת בִּלְבַד זוֹכִים לְכְּ – 28.000 שָׁנָה תּוֹרָה

וְהַ"בֵּן אִישׁ חַי" כָּתַב בְּשֵׁם הַמְּקֻבָּלִים, שֶׁשְּׂכַר לִמּוּד הַתּוֹרָה בְּשַׁבָּת פִּי אֶלֶף מִיּוֹם חוֹל. הֱוֵי אֹמֵר, שֶׁדַּקָּה אַחַת שֶׁל לִמּוּד בְּשַׁבָּת, אִמְרָה עַל פָּרָשַׁת הַשָּׁבוּעַ בְּשֻׁלְחָן הַשַּׁבָּת, שְׂכָרָהּ כְּלִמּוּד רָצוּף שֶׁל שֵׁשׁ עֶשְׂרֵה וַחֲצִי שָׁעוֹת בְּיוֹם חוֹל, וְשָׁווֹת עֵרֶךְ לְמֵאָה עֶשְׂרִים וּשְׁתַּיִם וַחֲצִי מִלְיוֹן מִצְווֹת! – וְצָרִיךְ לְהוֹסִיף בְּלִמּוּד הַתּוֹרָה הַקְּדוֹשָׁה וּבִפְרָט תּוֹרַת הָרַשְׁבִּ"י בְּלִימוּד זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ, שֶׁבְּשְׁנִיָּה אַחַת בִּלְבַד זוֹכִים לְכְּ – 28.000 שָׁנָה תּוֹרָה [הַבִּיאוּר: מֵאָה מִלְיוֹן שָׁנָה תּוֹרָה לְחַלֵּק לְשִׁשִּׁים,שָׁווֶה 1,666,666 כְּלוֹמַר מִלְיוֹן וּשְׁנֵי שְׁלִישׁ, לְחַלֵּק לְשִׁשִּׁים שְׁנִיּוֹת, שָׁווֶה בִּשְׁנִיָּה אַחַת  27,777.777 כְּלוֹמַר כְּעֶשְׂרִים וּשְׁמוֹנֶה אֶלֶף שָׁנָה תּוֹרָה, בְּנוֹסָף כָּל מִילָה תּוֹרָה נִכְפַּל בְּשֵׁשׁ מֵאוֹת שְׁלֹשׁ עֶשְׂרֵה, וּבִשְׁנִיָה אַחַת אֶפְשָׁר לוֹמַר שָׁלֹשׁ מִלִּים תּוֹרָה, לְפִיכָךְ יוֹצֵא כַּחֲמִשִּׁים מִלְיוֹן מִצְווֹת בִּשְׁנִיָּה אֶחָת].

מֵאָה וְחָמֵשׁ מִלְיוֹן מֵאָה עֶשְׂרִים אֶלֶף מִלִּים תּוֹרָה

צֵא וַחֲשֹׁב מַה שֶׁאָמַר הַאוֹרְחוֹת צַדִּיקִים, שֶּׁעַל מִצְוָה בְּשִׂמְחָה מְקַבְּלִים פִּי אֶלֶף, וְתִשְׂמַח רַק מִכָּךְ, וְעוֹד דִּבְרֵי הַכִּסֵּא מֶלֶךְ שֶׁשָּׁעָה לִּימּוּד זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ הוּא כְּשָׁנָה, בְּוַודְאַי כָּל הַשַּׁבָּת תִּלְמַד זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ כְּדֵי לְהַכְרִיעַ אֶת הַכַּף לְטוֹבָה, שֶׁכָּל שָׁעָה יַעֲלֶה לְמִלְיוֹן שָׁנָה תּוֹרָה, וּבְּוַודְאַי הַיֵּצֶר לֹא יִתֵּן לְךָ מְנוּחָה, וְאָז תִּתְגַּבֵּר עָלָיו, וְתוֹסִיף בָּזֶה עוֹד כָּפוּל מֵאָה, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב בְּאָבוֹת דְּרַבִּי נָתָן, וְיִהְיֶה לְךָ מִלְיוֹן שָׁנָה תּוֹרָה, רַק רֶגַע, הֲרֵי בְּכָל דַּקָּה אוֹמְרִים מָאתַיִם מִלִּים תּוֹרָה, כָּפוּל 60 דַּקּוֹת, זֶה 12,000 מִלִּים תּוֹרָה בְּשָׁעָה, שֶׁמוּכְפָּלוֹת בְּאֶלֶף, וְעוֹד פַּעַם בְּאֶלֶף, וְעוֹד פַּעַם בְּמֵאָה, וְהַכֹּל בְּעֵרֶךְ שֶׁל שָׁנָה, רֶגַע, בּוֹאוּ חֶשְׁבּוֹן: כַּמָּה שָׁעוֹת יֵשׁ בְּשָׁנָה? נַכְפִּיל 24 שָׁעוֹת בְּיוֹם כָּפוּל 365 יוֹם בְּשָׁנָה, שָׁווֶה 8,760 שָׁעוֹת כָּפוּל 12,000 מִלִּים תּוֹרָה שֶׁיֵּשׁ בְּכָל שָׁעָה, שָׁווֶה מֵאָה וְחָמֵשׁ מִלְיוֹן מֵאָה עֶשְׂרִים אֶלֶף מִלִּים תּוֹרָה (105,120,000), וְכָל מִילָה תּוֹרָה מֻכְפֶּלֶת בְּ – 613 כִּי תַּלְמוּד תּוֹרָה כְּנֶגֶד כּוּלָם, וְהַחֶשְׁבּוֹן הוּא: 105,120,000 כָּפוּל 613 שָׁווֶה 64,438,560,000 [כְּשִׁישִׁים וְאַרְבַּע וַחֲצִי מִלְיָארְד מִצְווֹת], וְזֶה רַק בְּשָׁעָה לִּימּוּד זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ בְּיוֹם חוֹל.

תְּקַבֵּל אֶת הַשָּׂכָר כְּנֶגֶד כָּל אֶחָד

וְזֶה עוֹד לִפְנֵי הַמֵּאָה מִלְיוֹן שֶׁהִכְפַּלְנוּ, כְּלוֹמַר, כָּפוּל אֶלֶף בְּשַׁבָּת, וְעוֹד כָּפוּל אֶלֶף בְּשִׂמְחָה, וּבְהִתְגַּבְּרוּת עַל הַצַּעַר עוֹד כָּפוּל מֵאָה, עוֹד לֹא גָּמַרְנוּ!!! חֲשֹׁב עוֹד רֶגַע! אִם בְּבֵית הַכְּנֶסֶת שֶׁלְּךָ תִּלְמַד בְּמִנְיָין, שׁוּב יֻכְפַּל בְּאֶלֶף, כִּי כָּל מַה שֶׁנּוֹתְנִים מִשָּׁמַיִם נוֹתְנִים בְּאֶלֶף (זוֹהַר פָּרָשַׁת וַיֵּצֵא), וַהֲרֵי הַשְּׁכִינָה שׁוֹרָה בְּמִנְיָין, וְאִם אַתָּה תְּאַרְגֵּן אֶת הַשִּׁיעוּר, הֲרֵי כְּנֶגֶד כָּל אֶחָד תְּקַבֵּל אֶת הַשָּׂכָר!!!

נִהְיֵיתָ הֶעָשִׁיר הֲכִי הַגָּדוֹל בָּעוֹלָם בְּמִצְווֹת, מוֹלְטִי זִילְיוֹנֶר

אַתָּה יוֹדֵעַ מַה? גַּם אִם לֹא שָׁמְעוּ לְךָ, אֲבָל אַתָּה הִשְׁתַּדַּלְתָּ לְקַבֵּץ אֶת הַמִּנְיָן, גַּם תְּקַבֵּל אֶת אוֹתוֹ שָׂכָר, וְלֹא עוֹד, אֶלָּא שֶׁכָּל הָעֲווֹנוֹת שֶׁלְּךָ יִמָּחֲקוּ [כְּדִבְרֵי הַמַהַרְחָ"ו שַׁעַר הַגִּלְגּוּלִים, הַגְּרָ"א מִשְׁלֵי, וְאוֹהֵב יִשְׂרָאֵל פָּרָשַׁת קֹרַח], נוּ! יֵשׁ עוֹד מַה לַחְשוֹב? הַאִם תֵשֵׁב בְּחִבּוּק יָדַיִם? הֲרֵי נִהְיֵיתָ הֶעָשִׁיר הֲכִי הַגָּדוֹל בָּעוֹלָם בְּמִצְווֹת, מוֹלְטִי זִילְיוֹנֶר!!! הֲרֵי אַתָּה צָרִיךְ לָשִׁיר וְלִרְקֹד כָּל הַיּוֹם וְכָל הַלַּיְלָה כְּמוֹ בְּשִׂמְחַת בֵּית הַשּׁוֹאֵבָה שֶׁלֹּא יָשְׁנוּ כָּל הַשָּׁבוּעַ מֵרֹב שִׂמְחָה (סֻכָּה דַּף נא ע"ב): תָּנוּ רַבָּנָן מִי שֶׁלֹּא רָאָה שִׂמְחַת בֵּית הַשּׁוֹאֵבָה לֹא רָאָה שִׂמְחָה מִיָּמָיו.

עִקַּר נְתִינַת הַתּוֹרָה נִתְּנָה לְאֵלּוּ שֶׁלּוֹמְדִים אֶת סוֹדוֹתֶיהָ

אָמְרוּ חֲזַ"ל לֹא נִתְּנָה תּוֹרָה אֶלָּא לְאוֹכְלֵי הַמָּן!!! (רַשִׁ"י דִּבְרֵי הַיָּמִים ב' ל"א ד') – וּבַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ (פָּרָשַׁת בְּשַׁלַּח דַּף סב(, כָּתוּב מַה מְיֻחָד בְּאוֹכְלֵי הַמָּן? שֶׁכַּאֲשֶׁר אָכְלוּ אֶת הַמָּן הָיָה מִתְבָּרֵךְ בַּמֵּעַיִם וְקִבְּלוּ אוֹר רוּחָנִי וּרָאוּ מַה שֶׁלְּמַעְלָה וְזָכוּ לַחָכְמָה עֶלְיוֹנָה. וְעַל זֶה נִקְרְאוּ דּוֹר דֵּעָה, וְהֵם הָיוּ בְּנֵי הָאֱמוּנָה וְלָהֶם נִתְּנָה הַתּוֹרָה לְהִסְתַּכֵּל בָּהּ בִּפְנִימִיּוּתָהּ וְלָדַעַת דְּרָכֶיהָ. רוֹאִים מְהַזוֹהַר הַקָּדוֹשׁ שֶׁעִקַּר נְתִינַת הַתּוֹרָה נִתְּנָה לְאֵלּוּ שֶׁלּוֹמְדִים אֶת סוֹדוֹתֶיהָ.

צָּרִיךְ שֶׁיִּתְעַסְּקוּ יִשְׂרָאֵל בְּיֵינָה שֶׁל תּוֹרָה

וּבֵאוֹר הַחַיִּים הַקָּדוֹשׁ פָּרָשַׁת וַיְחִי (מט יא), כָּתַב: שֶׁכֹּחוֹ שֶׁל הַגּוֹאֵל הֶעָצוּם מֶלֶךְ הַמָּשִׁיחַ הוּא שֶׁצָּרִיךְ שֶׁיִּתְעַסְּקוּ יִשְׂרָאֵל בְּיֵינָה שֶׁל תּוֹרָה, וּבֵאוּר הַדְּבָרִים שֶׁיִּלְמְדוּ אֶת פְּנִימִיּוֹת הַתּוֹרָה שֶׁזֶּה יֵינָהּ שֶׁל תּוֹרָה. (גַּם יַיִן גִּימַטְרִיָּה "סוֹד").

בְּיָדֵינוּ הַדָּבָר לְהָחִישׁ אֶת הַגְּאוּלָה וְלִזְכּוֹת לְקַבֵּל פְּנֵי מָשִׁיחַ צִדְקֵנוּ בְּקָרוֹב בְּרַחֲמִים.

כּוּלָנוּ חֲפֵצֵי חַיִּים!!! כּוּלָנוּ לוֹמְדִים זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ!!!

הֲרֵי בְּוַודְאַי תִּתְעוֹרֵר וְתִקַּח אֶת עַצְמְךָ בְּיָדַיִם, כִּי אֵין לְךָ עֵצָה טוֹבָה מִזּוֹ, לִזְכּוֹת לְחַיִּים טוֹבִים וּמְאֻשָּׁרִים, רַק אַל תִשְׁכַּח שֶׁצָּרִיךְ לְכַוֵון עַל הַכֹּל, וּלְבַקֵּשׁ לְמַעַנְךָ אֶלוֹקִים חַיִּים, כְּלוֹמַר, שֶׁכָּל הַטּוֹבוֹת שָׁאַתָּה צָרִיךְ זֶה לִכְבוֹד הַשְּׁכִינָה הַקְּדוֹשָׁה, כְּדֵי שֶׁתּוּכַל לַעֲבוֹד אֶת ה' בְּשִׂמְחָה, וְתִתְפַּלֵּל לְמַעַן כְּבוֹד שָׁמַיִם, לִפְדּוֹת אֶת הַשְּׁכִינָה הַקְּדוֹשָׁה, וְלַגְּאֻלָּה הַשְּׁלֵמָה, וְאָז תְּקֻבָּל תְּפִלָּתְךָ בְּרָצוֹן וּבְאַהֲבָה. – כּוּלָנוּ לְשִׁעוּרֵי תּוֹרָה !!!  כּוּלָנוּ חֲפֵצֵי חַיִּים!!! כּוּלָנוּ לוֹמְדִים זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ!!!

עַכְשָׁו בְּוַודְאַי תִּשְׁלַח כָּל אִשָּׁה אֶת בַּעְלָהּ וּתְדַרְבֵּן אֶת בָּנֶיהָ. וְהִיא עַצְמָהּ, תְּנָּצֵל יָמִים וְשַׁבָּתוֹת אֵלּוּ, לִלְמוֹד הִלְכוֹת רֹאשׁ הַשָּׁנָה וַאֲמִירַת פָּתַח אֵלִיָּהוּ, וַאֲמִירַת תִּיקוּנֵי זוֹהַר וְאִדְּרָא רָבָא וְזוּטָא, שֶׁהֲרֵי פָּסַק הָרַמְבָּ"ם, שֶׁאִשָּׁה שְׁלָמְדָה תּוֹרָה יֵשׁ לָהּ שְׂכַר, וּכְמוֹ שֶׁכָּתַב הַבֶּן אִישׁ חָי שֶׁאִשָּׁה גַּם תַּגִּיד "פָּתַח אֵלִיָּהוּ". וְהֵעִיד עַל זִקְנָתוֹ שֶּׁהָיְתָה לוֹמֶדֶת[יח] זוֹהַר וְחַ"י פִּרְקֵי מִשְׁנָיוֹת בְּכָל יוֹם . [עַכְשָׁו מְבִינִים אֵיךְ זָכִינוּ לְהַבֵּן אִישׁ חָי הַקָּדוֹשׁ].

(בַּמִּדְבָּר פֶּרֶק לב יז- יח) "וַאֲנַחְנוּ נֵחָלֵץ חֻשִׁים לִפְנֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל עַד אֲשֶׁר אִם הֲבִיאֹנֻם אֶל מְקוֹמָם… לֹא נָשׁוּב אֶל בָּתֵּינוּ עַד הִתְנַחֵל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אִישׁ נַחֲלָתוֹ". כְּמוֹ שְׁהָרַעֲיָא מְהֵימְנָא [מֹשֶׁה רַבֵּנוּ] מְצַוֶּה אוֹתָנוּ לִלְמוֹד זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ דַוְוקָא, שֶׁתּוֹרַת הָרַשְׁבִּ"י מֵאִיר עַד סוֹף הַדּוֹרוֹת, וְצָרִיךְ לִלְמוֹד וְלֹא לָתֶת מְנוּחָה לַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא עַד שֶׁיִּגְאָלֵנוּ (זוֹהַר פִּנְחָס ריט.) כּוּלָנוּ לְשִׁעוּרֵי תּוֹרָה !!!  כּוּלָנוּ חֲפֵצֵי חַיִּים!!! כּוּלָנוּ לוֹמְדִים זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ!!!

הַגר"א בְּמִשְׁלֵי (י"ב, י"ד), מְבָאֵר גּוֹדֶל הַזְּכוּת שֶׁיֵּשׁ לִמְזַכֵּי הָרַבִּים וְלַמּוֹכִיחַ אֶת חֲבֵרוֹ. שֶׁאִם חֲבֵרוֹ שָׁמַע, מְקַבֵּל שָׂכָר עַל כָּל מַה שֶׁיַּעֲשֶׂה לְדוֹרוֹת, וְגַם אִם לֹא שָׁמַע, מְקַבֵּל כָּל חֶלְקוֹ הַטּוֹב, וְזֶה שֶׁלֹּא שָׁמַע מְקַבֵּל מִמֶּנּוּ אֶת חֵלֶק הַגֵּיהִנּוֹם שֶׁלּוֹ.

וְאִם בִּרְצוֹנְךָ לִזְכּוֹת לָעוֹלָמוֹת נֶצַח! "עַיִן לֹא רָאֲתָה.." וּלְקָרֵב הַגְּאֻלָּה – הִנְּךָ יָכוֹל לְחַלֵּק סֵפֶר "עֶרְכָּהּ שֶׁל שָׁעָה", הַמְעוֹדֵד וּמְעוֹרֵר לִלְמוֹד זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ בְּכָל יוֹם, וּבִפְרָט בְּשַׁבָּת קוֹדֶשׁ וּבְיוֹם טוֹב.

וְאִם בִּזְכוּתְךָ יִלְמַד אֲפִילוּ יְהוּדִי אֶחָד תּוֹרַת הַזּוֹהַר הֲרֵי תִּזְכֶּה לְמִילְיוֹנֵי שְׁנוֹת תּוֹרָה, כִּי כָּל הַלּוֹמֵד שָׁעָה זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ בְּשַׁבָּת עוֹלָה לוֹ לְמֵאָה מִלְיוֹן שָׁנָה תּוֹרָה, וְאִם תַּכְפִּיל בְּכָל שַׁבְּתוֹת הַשָּׁנָה וְיוֹם טוֹב, לְכָל יְמֵי חַיָּיו, [יְמֵי שְׁנוֹתֵינוּ בָּהֶם שִׁבְעִים] תַּגִּיעַ ל- 640 מִלְיָארְד שָׁנָה תּוֹרָה. וְאִם בִּזְכוּתְךָ יִתְאַרְגֵן שִׁיעוּר לְמִנְיָן יְהוּדִים שֶׁיִּלְמְדוּ בַּזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ תַּגִּיעַ לִסְכוּם אַגָּדִי שֶׁל מִלְיָארְדֵי שָׁנִים תּוֹרָה.

וּבְזוֹהַר הַקָּדוֹשׁ (פָּרָשַׁת וַיֵּצֵא קס"א.) כָּתוּב: שֶׁכָּל מַה שֶׁנּוֹתְנִים מִשָּׁמַיִם הוּא בְּאֶלֶף, וְעוֹד כַּיָּדוּעַ "כָּל עֲשָׂרָה בֵּיהּ שְׁכִינָה שַׁרְיָה", אַתָּה מַכְפִּיל כָּל מִנְיָן יְהוּדִים בְּאֶלֶף. תַּגִּיעַ לְמִסְפַּר שֶׁקָּשֶׁה מְאֹד לְחַשֵּׁב 6 זִילְיוֹן ו – 400 טְרִילְיוֹן שָׁנָה תּוֹרָה. – וּמִי יוּכַל לְחַשֵּׁב אֶת גּוֹדֶל הַשָּׂכָר הַנִּצְחִי שֶׁיִּזָּקְפוּ לִזְכוּתְךָ בְּוַדָּאוּת!!!

צָרִיךְ לִלְמוֹד וְלֹא לָתֶת מְנוּחָה לַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא עַד שֶׁיִּגְאָלֵנוּ

יְהִי רָצוֹן שֶׁיְּעָרֶה הַשֵּׁם עָלֵינוּ רוּחַ טָהֳרָה, וְנִזְכֶּה לְטַהֵר לְבָבֵנוּ לַעֲבֹד לְיוֹצְרֵנוּ בְּכָל כֹּחֵנוּ וּבְכָל נַפְשֵׁנוּ וּבְכָל מְאֹדֵנוּ, כְּמוֹ שְׁהָרַעֲיָא מְהֵימְנָא מְצַוֶּה אוֹתָנוּ לִלְמוֹד זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ דַוְוקָא, שֶׁתּוֹרַת הָרַשְׁבִּ"י מֵאִיר עַד סוֹף הַדּוֹרוֹת, וְצָרִיךְ לִלְמוֹד וְלֹא לָתֶת מְנוּחָה לַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא עַד שֶׁיִּגְאָלֵנוּ (זוֹהַר פִּנְחָס ריט.) עַד שֶׁיִּשְׁלַח לָנוּ מְשִׁיחֵנוּ וִיקַבֵּץ נִדָּחֵנוּ וְיִּבְנֶה בֵּית תִּפְאַרְתֵּנוּ בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ אָמֵן.

 

 

 



[[א]] הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא וְכָל הַפָּמַלְיָא שֶׁל מַעְלָה וְכָל נִשְׁמוֹת הַצַּדִּיקִים נִמְצָאִים בְּמֵרוֹן בְּלַ"ג בָּעֹמֶר בְּעֵת הַהִילוּלָא קַדִּישָׁא שֶׁל רַשְׁבִּ"י: הָרַב הַקָּדוֹשׁ רַבִּי חַיִּים בֶּן עָטָר, הָאוֹר הַחַיִּים, זְכוּתוֹ יָגֵן עָלֵינוּ, הָיָה פַּעַם אֶחָד בַּהִילוּלָא פֹּה עִיר הַקֹּדֶשׁ צְפָת תִּבָּנֶה וְתִכּוֹנֵן, וּכְשֶׁעָלָה לְמֵרוֹן וְהִגִּיעַ לְתַחְתִּית הָהָר שֶׁעוֹלִים לְצִיּוּן הָרַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחַאי, יָרַד מֵהַחֲמוֹר וְהָיָה עוֹלֶה עַל יָדָיו וְעַל רַגְלָיו, וְכָל הַדֶּרֶךְ הָיָה נוֹעֶה כִּבְהֵמָה וְצוֹעֵק, הֵיכָן אֲנִי הַשָּׁפֵל נִכְנָס, לִמְקוֹם אֵשׁ שַׁלְהֶבֶת קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא, וְכָל פָּמַלְיָא שֶׁל מַעְלָה הָכָא, וְכָל נִשְׁמוֹת הַצַּדִּיקִים שָׁמָּה, וּבְעֵת הַהִילוּלָא הָיָה שָׂמֵחַ שִׂמְחָה גְּדוֹלָה, עַיֵּן שָׁם. (רַבִּי שְׁמוּאֵל הֶעלִיר גַּאֲבָ"ד צְפָת בְּסוֹף כְּבוֹד מְלָכִים).

[[ב]] ופירש על זה בספר יערות דבש, (חלק שני – דרוש ז): … היינו להבין, מכל מקום איך דר בב' עולמות, אבל כשאומרים דבר שמועה מפיו, אז נשמת צדיק מתלבשת שם בלומדים, ועומדת שם, וכך שפיר אמרינן דר בב' עולמות, בעולם הנצחי ובזה העולם, גם נתלבשת בגוף בקבר בהבלא דגרמי, כך אמרו שפתותיו דובבות בקבר, שנתלבש בגוף בקבר עכ"ל, (ועיין עוד ביערות דבש, חלק ראשון – דרוש טז).

[[ג]] מתוך מכתבו של המרא דאתרא של מירון הגאון הצדיק רבי מאיר שטרן שליט"א: בִּיבָמוֹת (צז.) בְּכוֹרוֹת (לא:) דְּאָמַר רַבִּי יוֹחָנָן מִשּׁוּם רַבִּי שִׁמְעוֹן בַּר יוֹחַאי, כָּל תַּלְמִיד חָכָם שֶׁאוֹמְרִים דְּבַר שְׁמוּעָה מִפִּיו בָּעוֹלָם הַזֶּה שִׂפְתוֹתָיו דּוֹבְבוֹת בַּקֶּבֶר. וְרַשִׁ"י שָׁם בִּיבָמוֹת וְזֶה לְשׁוֹנוֹ, שֶׁיְּהֵא שְׂפָתַי נָעוֹת בַּקֶּבֶר כְּאִלּוּ אֲנִי חַי. וְרַשִׁ"י שָׁם בִּבְכוֹרוֹת וְזֶה לְשׁוֹנוֹ: וַהֲנָאָה הוּא לוֹ שֶׁדּוֹמֶה כְּחַי. רַבֵּינוּ גֵּרְשׁוֹם שָׁם דּוֹבְבוֹת בָּעוֹלָם הַזֶּה וְשִׂפְתוֹתָיו דּוֹבְבוֹת בָּעוֹלָם הַבָּא. וְאָמַרְתִּי לְפָרֵשׁ תֹּכֶן שֶׁל "שִׂפְתוֹתָיו דּוֹבְבוֹת", מַהוּ הַמַּשְׁמָעוּת וּמַה הֲנָאָה יוֹצֵא לוֹ וְלָנוּ עַל יְדֵי זֶה, כִּי אָנוּ בָּאִים לְהָרַשְׁבִּ"י וּמְבַקְּשִׁים כָּל אֶחָד בְּבַקָּשָׁתוֹ הָרוּחָנִית וְהַגַּשְׁמִית, שֶׁשְּׁנֵיהֶם אֶחָד, כִּי אִי אֶפְשָׁר זֶה בְּלִי זֶה, וּבַמֶּה נִתְרַצֶּה לִפְנֵי הָרַשְׁבִּ"י שֶׁיִּתְפַּלֵּל וְיַעֲתִיר בַּעֲדֵנוּ שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ יְמַלֵּא בַּקָּשָׁתֵנוּ, וְזֶה עַל יְדֵי שֶׁאָנוּ לוֹמְדִים תּוֹרָתוֹ כְּבַקָּשָׁתוֹ "לִמְדוּ תּוֹרָתִי" [גִּטִּין ס"ז] וְעוֹשִׂים לוֹ נַחַת רוּחַ, וְעַל יְדֵי זֶה הוּא מַחֲזִיר לָנוּ נַחַת רוּחַ וּמִתְפַּלֵּל בַּעֲדֵנוּ, וְכֹחוֹ גָּדוֹל, כְּמוֹ שֶׁאָמַר עַל עַצְמוֹ: יְכוֹלַנִי לִפְטֹר אֶת כָּל הָעוֹלָם מִן הַדִּין. וְכַמְבֹאָר בַּזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ (חֵלֶק ג' דַּף קכ"ח) וְזֶה לְשׁוֹנוֹ: אֲנַן קִיּוּמֵי עָלְמִין, דְּעָלְמָא מִתְבָּרֵךְ בְּגִינָן.

[[ד]] כתב בספר פלא יועץ (ערך דובב) וזה לשונו: פירשו רבותינו ז"ל שכל תלמיד חכם שאומרים דבר תורה משמו בעולם הזה שפתותיו דובבות בקבר ויש לו הנאה ונחת רוח כשותה יין קונדיטון, כמו שכתוב בירושלמי מסכת שקלים,… כתוב בספרים שפעם אחת היה שמד ונגלה מוהר"מ אלשיך ז"ל בהקיץ, והציל לאחד מתוך ההפיכה, מפני סיבה שהיה לומד ספרו בתמידות, עכ"ל.

[ראה בליקוטים מכתבי הרמח"ל זצ"ל [רבי משה חיים לוצאטו] בענין כותל המערבי, סוד לוז: באדם נשאר עצם אחד בקבר הנקרא לוז, ועליו יבנה הגוף לתחית המתים. ויש שם גם חלק מן הנפש והיא נק' הבלא דגרמי. כן הוא בבית המקדש, נשאר הכותל המערבי, וה"ס זה לוז שעליו יבנה הבנין לע"ל, ואותה הקדושה השורה עליו נק' הבלא דגרמי].

ובספר תורה וחיים להרי"ח הטוב זי"ע (מערכת חת), כתב: אם אומרים חידושים של תלמיד חכם שכבר בעולם העליון, הרי הוא בא מעולם העליון לאותו מקום כמבואר בזוהר הקדוש (חלק ג' פרשת פנחס דף ר"כ ע"א), וז"ל: שמעו חד קלא דהוה אמר, פנון אתר פנון אתר לרבי פנחס בן יאיר, דאיהו גבייכו, דתנינן דכל אתר דצדיקא אתחדש ביה מלי דאורייתא, כד איהו בההוא עלמא, פקיד לההוא אתר ואתי ליה לגביה, וכל שכן כד שראן בגוויה צדיקייא אחרנין, לחדתא בההוא אתר דאמרין מלי דאורייתא, כגוונא דא דהוה אתי רבי פנחס בן יאיר למפקד לאתריה, ואשכח אלין צדיקייא מחדתין מלין דאורייתא, ואתחדש כמלקדמין ההוא מלה דרבי פנחס בן יאיר קמיה.

תרגום הזוהר: שמעו קול אחד שהיה אומר פנו מקום פנו מקום לרבי פנחס בן יאיר, שהוא בא אצלינו, שלמדנו, דבכל מקום שהצדיק חידש בו דברי תורה, כאשר הוא בעולם ההוא [העליון] פוקד לאותו מקום [בעולם הזה] ובא אליו, וכל שכן ששורין בו צדיקים אחרים לקדש אותו מקום, ולומדים שם תורה, כעין זה הנה בא רבי פנחס בן יאיר לפקוד מקומו, ומצא אלו הצדיקים מחדשין דברי תורה ונתחדש אותו דבר תורה שאמר מלפנים, רבי פנחס בן יאיר, עתה מתחדש לפניו כאן.

על ידי הפצת ספריו זוכה לישב במחיצתו בעולם הבא: המדפיס ספרים מממונו להוציא לאור תורה זוכה ויושב במחיצת התלמידי חכמים מחברי הספרים, שהרי על ידו יצא החיבור לעולם, ותרבה הדעת בכל עת, ואילו היה גנוז למקצועות המשכן בירכתיים, לא היו לומדים בו. – ב. והנה אמרו חז"ל במסכת יבמות (דף צ"ו ע"ב) שפתותיו דובבות וכו' כדאיתא שם, ולפי זה הגורם שיהיה החכם חי אחרי מותו, גם הוא זוכה ויושב במחיצתו, שהרי הוא גרם להחיותו, ואין ספק כשהוא בא לעולם הבא, החכם בעצמו עם סיעת מרחמוהי יוצאין לקראתו לקבל פניו. (הגאון מהרח"א איסטרולסה בספרו בן אברהם פרשת וישלח דף כ"ג ע"ב). (וכן שמעתי דכבר אמרה רבי יהודה חסיד זי"ע).

הספר של הצדיק הוא נשמת הצדיק: בחלום וכו' עיין שם, ונא לעיין בהסכמת הגה"צ מהרי"ח זוננפלד זכותו יגן עלינו אמן, לספר "צדקה ומשפט", אודות הוצאה לאור. (ראה עוד מהר"ח פלאגי זצ"ל בספרו "תורה וחיים", מ"ע ס' אות ריז). גם האדמו"ר מסאדיגורא זכותו יגן עלינו אמן, מביא שהציון להצדיק הוא בשביל הגוף והנפש, והספר של הצדיק הוא לנשמת הצדיק.

[[ה]] סיפור מסוחר יהודי מוכר בירושלים עיה"ק: כשנודע לו דברי הבן איש חי והכסא מלך, ניצל את זמנו ולמד שש שעות בשבת אחת. וסיפר לי על כך. אמרתי לו שכשלומדים בשמחה, זה שווה מליון שנה, ענה לי, לו ידעתי הייתי לומד 13 שעות זוהר בשבת.

בואו וראו מוחו של סוחר שעושה חשבונות על כסף וזהב, כששומע חשבונות כאלו שיכול להגיע לעשירות גדולה כזה, ומקיים בעצמו את הפסוק "טוב לי תורת פיך מאלפי זהב וכסף". ועל זה אפשר להמליץ דברי חז"ל הקדושים במסכת אבות (פרק ד' משנה א'): בֶּן זוֹמָא אוֹמֵר… אֵיזֶהוּ עָשִׁיר הַשָּׂמֵחַ בְּחֶלְקוֹ, שֶׁנֶּאֱמַר (תהלים קכח), יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ. אַשְׁרֶיךָ, בָּעוֹלָם הַזֶּה. וטוֹב לָךְ, לָעוֹלָם הַבָּא.

ואנו מתפללים בכל יום: "וְתֵן חֶלְקֵנוּ בְּתוֹרָתֶךָ", ומיהו העשיר האמיתי זה ששמח בחלק ולימוד התורה ובזה מכפיל את תורתו באלף, וידוע דברי האר"י החי שעיקר עבודת ה' צריך להיות בשמחה, ועל ידה זוכים לכל המעלות וההשגות בסייעתא דשמיא.

[[ו]] כתב החפץ חיים בספר צפית לישועה – (פרק א): וידוע דאיתא באבות דרבי נתן דפעם אחת בצער שקול ממאה פעמים שלא בצער, ועבודת השם יתברך כעת היא טהורה ונקיה שאין בה מטרה לכבוד או שאר פניות, כי אדרבא נתקיים בנו בעוה"ר וסר מרע משתולל על הבריות, (פרש"י בסנהדרין צז ע"א ע"ב כל העולם אומרין עליו שוטה הוא, היינו משתולל לשון שטות), ויראי ה' ימאסו אצל כמה סוגי אנשים. ויש אנשים אשר בשביל לעשות את בניהם יהודים כשרים כדת התורה, מקבלים עליהם לחיות חיי עוני ודוחק כל ימיהם, ומשארית עמלם יפרישו שכר למלמדים ומורים שיחזקו בניהם בתורת ה'. ואינם מהגרים ממקומם למרות עוניים ודוחקם למקומות הרחוקים שהפרנסה מצויה יותר, בשביל חינוך בניהם לתורה ויראה, בודאי נוכל לומר דנחשב זה תשובה לה' בכל לב ונפש.

[[ז]] וכתב השל"ה הקדוש – (מסכת חולין – פרק דרך חיים תוכחת מוסר כ"ב): וכשקול רנה של תורה עולה מלמטה, מחריש הקב"ה כל צבא מעלה ומקשיב הקול ההוא, וכנסת ישראל וכל צבא המלאכים מקשיבים הקול ההוא, כענין שכתוב (שה"ש ח, יג), היושבת בגנים חברים מקשיבים לקולך השמיעיני. וכשהקב"ה מושך חוט של חסד על כנסת ישראל, נוטלים חלקם כל המתחברים עמה בלילה. ולפי שהיה דוד יודע דבר זה, אמר חצות לילה אקום להודות לך וגו' (תהלים קיט, סב), וכתיב (תהלים נז, ט), עורה כבודי וגו', ודרשו רז"ל אני מעיר את השחר ואין השחר מעיר אותי, לפי שלא היה ישן אלא כשינת הסוס, והוא סוד נעלם. וכשעלה עמוד השחר באה הכלה מעוטרת מכמה שירות ותושבחות וכמה מיני תודה, כלולה ממעלה וממטה, ויושבת בחיק דודה. וכשרואה אותה באותה התיקון הטוב, מצוה לכתוב בספר כל בני ביתו העומדים בבית ה' בלילות ומושך עליהם חוט של חסד. ומאותו החוט נכתר אותו צדיק בכתר המלך, ויראים ממנו עליונים ותחתונים, ואין בעלי הדין שולטים עליו, לפי שהוא רשום בסימן המלך וניכר שהוא מבני ביתו, ולפיכך אין דנין אותו. והנזהר בזה מעיד על עצמו שהנשמה הקדושה מאירה בו, ומאהבתו ביוצרו מתעורר לעבודתו. ובשביל שהיא שעה רצויה היה מזהיר הנביא ואומר (איכה ב, יט), קומי רוני בלילה לראש אשמורות, וכתיב (ישעיה כו, ט), נפשי אויתיך בלילה. וצריך ליזהר שלא יפסיק משיתחיל עד שיתפלל עם הנץ החמה, עכ"ל.

[[ח]] וברש"י (שם) היושבת בגנים – הקב"ה אומר לכנסת ישראל את הנפוצה בגולה רועה בגנים של אחרים ויושבת בבתי כנסיות ובבתי מדרשות. חברים מקשיבים לקולך – מלאכי השרת חבריך בני אלקים דוגמתך מקשיבים ובאים לשמוע קולך בבתי כנסיות. השמיעני – ואחר כך יקדישו הם שנאמר (איוב ל"ח) ברן יחד כוכבי בקר אלו ישראל, ואחר כך ויריעו כל בני אלקים.

[ט]) עַל יְדֵי לִמּוּד הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ מִתְמַתְּקִים הַיִּסּוּרִים

בזהר נשא (דף קנ"ג.): [ופנה רבי שמעון להרעיא מהימנא ופירש לו מה שכתוב "שם שם לו חק ומשפט" באופן אחר, ואמר] וְרַעְיָא מְהֵימָנָא, [שנשמתך מתנוצצת בתלמידי חכמים שבכל דור,] תַּמָּן אִתְקַיָּים בָּךְ, [שם בגלות נתקיים בך, מה שכתוב] שָׁם שָׂם לוֹ חֹק וּמִשְׁפָּט [היינו התלבשות התורה העליונה בששה סדרי משנה שבמט"ט, שיש בהם קושיא ומחלוקת ומרירות, והוא מתמרמר בתוכם עד שמתלבן ההלכה,] וְשָׁם נִסָּהוּ. [ומפרש] וּבְהַאי עֵץ הַדַּעַת טוֹב וָרָע, דְּאִיהוּ אִיסוּר וְהֵיתֶּר. [ובעץ הדעת טוב ורע שמשם הוא ענין איסור והיתר, דהיינו על ידי התורה שבעל פה שהיא ששה סדרי משנה שמצד מלאך מט"ט, יתעלו התלמידי חכמים מחמת שייגעו עצמם בעסק התורה שבעל פה] וּבְאִינּוּן רָזִין דְּאִתְגַּלְּיָין עַל יְדָךְ, [ובאלו הסודות שנתגלו על ידך,] וַיִּמְתְּקוּ הַמַּיִם. [דהיינו] כַּמֶּלַח דְּמַמְתְּקָת בִּשְׂרָא, הָכִי יִתְמַתְּקוּן בְּרַזְיָיא דְּאִתְגַּלְּיָין עַל יְדָךְ, כָּל אִינּוּן קוּשְׁיָין וּמַחְלוֹקוֹת, [כמלח הממתקת את הבשר, כך יתמתקו ויתיישבו בכח הסודות שנתגלו על ידך כל אלו הקושיות והמחלוקת, כי יש כמה מאמרי חז"ל שאינן מתיישבים אלא על דרך הסוד,] דְּמַיִין מְרִירָן דְּאוֹרַיְיתָא דִּבְעַל פֶּה, [כי מים המרים של התורה שבעל פה, דהיינו מה שטעמו טעם מר בתורה מחמת הקושיות,] אִתְהֲדָרוּ מְתִיקָן מֵי אוֹרַיְיתָא, [על ידי הסודות חוזרים להיות מי התורה מתוקים.].

וְיִסוּרִין דִּילָךְ, [והיסורים והצער שלך, דהיינו הצער שמגיע להעוסקים בתורה,] בְּרָזִין אִלֵּין דְּאִתְגַּלְּיָין עַל יְדָךְ, יֵהוֹן לָךְ מְתִיקִן, [בסודות האלו שמתגלים על ידך יהיו לך מתוקים, כי על ידי הסוד ישיגו את מעלות היסורים, וכשאדם משיג את מעלות היסורים ישמח בהם,] וִיהַדְרוּן לָךְ כָּל דַּחֲקִין דִּילָךְ, כְּחֶלְמִין דְּעַבְרִין. [ויחזרו לך כל הצרות שעברו עליך כמו חלומות שעוברים ואינם], וַחֲלֹ"ם, בְּהִיפוּךְ אַתְוָון מֶלַ"ח. דְּמַמְתְּקַת יַת בִּשְׂרָא. [ומלת חל"ם בהיפוך האותיות היא מל"ח הממתקת את הבשר,] אוּף יִסּוּרִין מְמַתְקִים. [כך היסורים שממתקים כמלח יהיו כמו חלום,] כְּמָה דְּאוּקְמוּהָ. [כמו שביארו החכמים (עין מסכת ברכות דף ה' ע"א)].

א)        בֵּרוּר הַסִּיגִים – הָרְשָׁעִים מִיִּשְׂרָאֵל

וְלָרְשָׁעִים מִתְהַדְרָן יִסוּרִין מֶלַח סְדוֹמִית, [ולרשעים יחזרו היסורים כמו מלח סדומית,] דְּאִיהִי מְסַמֵּא אֶת הָעֵינַיִם, [שהוא מעוור את העינים, כי לא ישיגו את מעלות היסורים בחבלי משיח ויבעטו בהם ויצאו מכלל ישראל,] לְקַיְּימָא בְּהוּ [לקיים בהם מה שכתוב] (איוב יא כ') וְעֵינֵי רְשָׁעִים תִּכְלֶינָה. [ולא יזכו לראות בטוב ה', וענין זה יעשה הקב"ה לנסות בהם את ישראל לראות היעמדו באמונתו, ועל ידי זה יתבררו ויתלבנו].

וְאִינּוּן (דף קנ"ג ע"ב) עֵרֶב רַב רַשִּׁיעַיָּיא, [ואותם הערב רב הרשעים,] דְּיִתְקַיָּים בְּהוּ בְּהַהוּא זִמְנָא, [שיתקיים קודם ביאת המשיח מה שכתוב] (דניאל יב י') יִתְבָּרְרוּ וְיִתְלַבְּנוּ וְיִצָּרְפוּ רַבִּים וְהִרְשִׁיעוּ רְשָׁעִים. [כי אז יהיה בירור הגמור של כל הבחינות שיש בישראל, ומפרש] יִתְלַבְּנוּ: אִינּוּן מָארֵי מִשְׁנָה. [אלו הם בעלי משנה שיתבררו על ידי לימוד התורה,] וְיִצָּרְפוּ: אִינּוּן זַרְעָא קַדִישָׁא דִּשְׁאַר עַמָּא. [אלו הם זרע קודש של שאר העם שיתבררו על ידי מצות ומעשים טובים וצדקה,] הֲדָא הוּא דִכְתִיב, [זהו שכתוב] (זכריה יג ט') וּצְּרַפְתִּים כִּצְּרוֹף אֶת הַכֶּסֶף. [דהיינו על ידי הכסף שנותנים לצדקה,] וְהִרְשִׁיעוּ רְשָׁעִים, אִינּוּן עֵרֶב רַב. [אלו הם הערב רב שיצאו מכלל ישראל].

ב)         הָעוֹסְקִים בְּזוֹהַר הַקָּדוֹשׁ יִזְכּוּ לְהִיכָּנֵס בְּתֵבַת נֹחַ ­- וּלְהִנָּצֵל מִמִּלְחֶמֶת גּוֹג וּמָגוֹג

[ומה שכתוב] (דניאל יב) וְהַמַשְׂכִּילִים יָבִינוּ, אִינּוּן מָארֵי קַבָּלָה, [אלו הם בעלי הקבלה העוסקים בסודות התורה,] דְּאִתְּמַר בְּהוֹן [שנאמר בהם] (דניאל יב ג') וְהַמַשְׂכִּילִים יַזְהִירוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ. [והיינו] אִלֵּין אִינּוּן דְּקָא מִשְׁתַּדְּלִין בְּזֹהַר דָּא, דְּאִקְרֵי סֵפֶר הַזֹּהַר, [אלו הם שעוסקים באור הזה הנקרא ספר הזוהר, כלומר שמייגים עצמם להבין את עומק דבריו,] דְּאִיהוּ כְּתֵיבַת נֹחַ, [שהוא כתיבת נח, כמו שתיבת נח לא זכו להכנס בה אלא מעט, כך לא יוזכו להכנס בהבנת ספר הזוהר אלא מעט, וזה שאמר] דְּמִתְכַּנְּשִׁין בָּהּ שְׁנַיִם מֵעִיר, וְשֶׁבַע מִמַּלְכוּתָא. [שנאספים בו שנים בעיר ושבעה מן המלכות, דהיינו מכל המדינה,] וּלְזִמְנִין [ולפעמים כשאין זכות בדור, אז רק] אֶחָד מֵעִיר, וּשְׁנַיִם מִמִּשְׁפָּחָה. [כלומר מעטים יהיו הזוכים להבין את ספר הזוהר,] דִּבְהוֹן [כי באלו שיזכו להבין את ספר הזוהר] יִתְקַיֵּם [מה שכתוב] (שמות א כב) כָּל הַבֵּן הַיִּלּוֹד [היינו כל הנשמות הנולדות מאימא קדישא,] הַיְּאוֹרָה תַּשְׁלִיכוּהוּ. [דורש האור"ה נוטריקון אור ה', (ועוד יש לומר היאור"ה כמו ליאו"ר דהא אחרונה כל' בתחילתה, (רש"י עה"פ הבאים מצרימה), ולהיאו"ר נוטריקון ליהי או"ר וזה או"ר הגנוז בתורה, ומתגלה בספר זוהר הקדוש)] וְדָא אוֹרָה דְּסִפְרָא דָּא, [וזהו האור של ספר הזה שיזכו לראות באורו,] וְכֹלָּא עַל סִיבָּה דִּילָךְ. [והכל הוא על סיבה שלך ובכחך, לפי שאתה מתלבש בנשמות של תלמידי חכמים].

ג)          יְרָבְעָם הִשְׁתַּדֵּל וְעָסַק עִם הַשְּׁקָצִים שֶׁהֵם עַמִּי הָאָרֶץ בִּשְׁבִיל הַמָּמוֹן שֶׁלָּהֶם וְלֹא הִשְׁתַּדֵּל לְהַחְזִיר אֶת יִשְׂרָאֵל בִּתְשׁוּבָה – וְזוֹהִי סִבַּת אֲרִיכַת הַגָּלוּת

[וזה שאמר] וּמַאן גָּרִים דָּא. [ומי גרם את אריכות הגלות,] עוֹרֵב [דהיינו ירבעם שחטא והחטיא את ישראל והשחיר פניהם כעורב, (ועוד דהוא כעורב שלא נאמן בשליחותו)] דְּאַנְתְּ תְּהֵא בְּהַהוּא זִמְנָא, כַּיּוֹנָה. [כי אתה רעיא מהימנא תהיה בעת ההיא כיונה של נח שעשתה שליחותה בנאמנות] דְּשָׁלִיחַ אַחֲרָא דְּאִקְרֵי בִּשְׁמָךְ, [כי שליח אחר דהיינו ירבעם הנקרא בשמך (כי כל חכמי ישראל היו בפניו כקליפת השום (ועוד שהיה מלך ישראל וכמשה רבינו שנאמר בו ויהי בישורון מלך)] כָּעוֹרֵב דְּאִשְׁתְּלַח בְּקַדְמִיתָא, וְלָא אִתְהַדָר בִּשְׁלִיחוּתָא, [הוא נדמה לעורב ששלחו נח בתחילה מן התיבה ולא חזר בשליחותו, כי לא רצה לילך בשליחותו, וכן ירבעם לא עשה שליחותו להחזיר ישראל בתשובה, אלא] דְּאִשְׁתְּדַּל בַּשְּׁקָצִּים, דְּאִתְּמַר בְּהוֹן, (במסכת פסחים דף מט ע"ב) עַמֵּי הָאָרֶץ שֶׁקֶץ. [שהשתדל ועסק עם השקצים שהם עמי הארץ שנמשלים לשקץ,] בְּגִין מָמוֹנָא דִּלְהוֹן, [בשביל הממון שלהם שנתנו לו,] וְלָא אִשְׁתָּדַּל בִּשְׁלִיחוּתֵיהּ לְאָהַדְרָא לְצַּדִיקַיָּיא בְּתִיוּבְתָא. [ןלא השתדל בשליחותו להחזיר את ישראל שהם צדיקים בתשובה,] כְּאִילּוּ לָא עָבִיד שְׁלִיחוּתָא דְּמָארֵיהּ. [ולכן נחשב לו כאילו לא עשה שליחות קונו בשביל מה שנשלח לעולם הזה, לכן נגרם הגלות על ידו]. (ויש להקשות מדוע אמר כאילו לא עביד, הרי ממש לא עשה שליחותו, ולמה אמר כאילו?

ויש לומר שרומז לרבנים שבאמת הם בונים בנינים גדולים, ולכאורה עושים מעשים טובים עם הרבה פרסום, אך באמת כוונתם הוא רק לחמדת הממון, ואילו העיקר שזה להחזיר את עם ישראל בתשובה ולדאוג לגאולה, זה לא עושים, ולכן אמר "כאילו" דכלפי חוץ חושבים שעושים המון, ורק יודע תעלומות רואה שלא עושים כלום, ולא איכפת להם מכלל ישראל ומצער השכינה הקדושה[ט] (עיין אור הזוהר בשם המרח"ו והרמח"ל)).

וּבָךְ יִתְקַיֵּים רָזָא דְּיוֹנָה, [ובך משה רעיא מהימנא יתקיים הסוד של יונה הנביא,] דְּעָאל בְּעִמְקִין דִּתְהוֹמֵי יַמָּא, [שנכנס בעמקי תהום הים,] הָכִי תֵּיעוּל אַנְתְּ בַּעֲמִיקוּ דִּתְהוֹמֵי אוֹרַיְיתָא, [כך תיכנס אתה בעומקי תהומות התורה,] הֲדָא הוּא דִכְתִיב, [זה שאמר יונה הנביא] (יונה ב) וַתַּשְׁלִיכֵנִי מְצּוּלָה בִּלְבַב יַמִּים. [הרומז על ים התורה]. (מָתוֹק מִדְּבַשׁ)

[י]) הנה אחז"ל (שבת דף נ"ה ע"א) אמרה מידת הדין לפני הקב"ה רבש"ע מה נשתנו אלו מאלו. אמר לו הללו צדיקים גמורים והללו רשעים גמורים. אמרה לפניו רבש"ע היה בידם למחות ולא מיחו. אמר לו גלוי וידוע לפני שאם מיחו בהם לא יקבלו מהם. אמרה לפניו רבש"ע אם לפניך גלוי להם מי גלוי, וכתיב ויחלו באנשים הזקנים, תנו ר' יוסף אלו בני אדם שמקיימין את התורה כולה מא' ועד תי"ו.

(עיין ילקוט שופטים רמז ס"ח) וז"ל: ו"כל מי שסיפק בידו למחות ואינו מוחה להחזיר ישראל למוטב, כל דמים שנשפכים בישראל נשפכים על ידיו", א"ת אותם ע"ב אלף שנהרגו בגבעת בנימין מפני מה נהרגו היו להם לסנהדרי גדולה שהניח משה ויהושיע ופנחס בן אליעזר עמהם שיקשרו חבלים של ברזל במתניהם ויגביהו בגדיהם למעלה מארכובותיהם ויחזרו בכל עירותיהם של ישראל:

יום אחד ללכיש, יום אחד לעגלון, יום אחד לחברון, יום אחד לבית אל, יום אחד לירושלים, וילמדו אותם דרך הארץ. הם לא עשו כן אלא כיון שנכנסו ישראל לארצם כל אחד רץ לכרמו ולזיתו, וכשעשו בגבעת בנימין דברים מכוערים ודברים שאינם ראוים יצא הקב"ה להחריב את כל עולם כולה, ונפלו מהם ע"ב אלף.

ומי הרג אותם סנהדרי גדולה ופנחס עמהם.

וז"ל מדרש רבה (איכה דף נ"ב ע"א) וממקדשי תחלו באותו שעה קפצה קטיגוריה לפני כסא כבוד אמרה לפניו רבון העולמים,

איזה מהן נהרג על שמך, איזה מהן נפצע מוחו על שמך, איזה מהן נתן נפשו על שמך.

והנה הב"ח (חלק ח"מ סי' ט') הקשה מדוע מימות שמואל הנביא עד עתה לא מצינו אחד מגדולי ישראל שקינא לעשות כמעשיו ולילך בדרכיו לסבב בכל שנה, גלגל, ומצפה, וכל ערי ישראל להדריכם. ובאמת יש לומר תירוצים על קושי' זו אבל קשה מאד לסמוך לעשות הלכה למעשה על תירץ זה.

והיוצא לנו עכ"פ מזה הוא שאם יש דרך לסבב גלגל, ומצפה, וכל ערי ישראל, להדריכם ולנהלם ועל דרך זה לא יהיה שייך תירוץ הנ"ל [שהרי לא מנהיג ולא נביא אתה, ומי שמך לאיש ומי שלח עבורך,ומי קראך לבוא לכאן, אטו ראשי שבטי ישראל אתה, הלא גם לנו יש רב ומנהיג, ואין אנו צריכים לך] בודאי בלי שום ספק שרמי' עליו לסבב ולילך כדרך שעשה שמואל, כמו שאמר יחזקאל "צופה "נתתיך, [וראה להלן מה שהבאנו מהחפץ חיים זצ"ל, דכל רב בישראל נקרא צופה, (המעתיק)] וכל ישראל ערבים זה בזה, מכש"כ בדור היתום הזה לעת עתה בעוה"ר אשר נתקיים בכמה מקומות אזלת יד, ואמרו חכמינו ז"ל נתמעטו התלמידים ופירש"י (חלק דף צ"ז תלמידים כאלו נתמעטו המחזיקין ידי ישראל להחזירן למוטב) ואם לא יעשה כן בודאי הוא עתיד ליתן את הדין עבור שהוא בכלל עצומים כל הרוגיה הגיע להוראה ואינו מורה, כי עיני ראו ולא זר, לא פעם אחת ושתים ושלש אלא פעמים אין מספר, שדברתי עם בני אדם כאלו עד שכמעט לא היה ניכר בהם שום צורות צלם ישראלי ולבסוף כשנכנסתי עמהם בדברים דברי רכים וכבושים ורכים [כמו שצותה תורה (בפ' וארא) "ויצום "אל "בני "ישראל פירש"י להנהיגם בנחת]. זלגו עיניהם דמעות ואמרו אוי לנו שמימינו לא עוררו אותנו על דברים כאלו. ומעתה נעשה ונשמע ומקבלים עלינו לעשות כל מה שתאמר אלינו, ואנו נותנים לך אלף תודות על שטרחת את עצמך להאיר עינינו ולהורות אותנו הדרך אשר נלך בה. עכ"ל.

[יא]) הדבר של עריכת ספרים והפצתם בעולם כבר הקדימנו בזה אבי אומתינו אברהם ע"ה בקרבו את הבריות תחת כנפי השכינה וכלשון הרמב"ם (פ"א מה' עכו"ם הלכה ג') וז"ל: … והתחיל לעמוד ולקרוא בקול גדול לכל העולם ולהודיעם שיש שם אלוה אחד לכל העולם ולו ראוי לעבוד והי' מהלך וקורא ומקבץ העם מעיר לעיר וממלכה לממלכה עד שהגיע לארץ כנען והוא קורא שנאמר ויקרא שם בשם ד' אל עולם וכיון שהי' העם מתקבצין אליו ושואלין לו על דבריו הי' מודיע לכל א' וא' כפי דעתו עד שיחזירהו לדרך האמת עד שנתקבצו אליו אלפי' ורבבות והם אנשי בית אברהם ושתל בלבם העיקר הגדול הזה וחבר בו ספרים והודיעו ליצחק בנו, וישב יצחק בגרר מלמד ומזהיר, ויצחק הודיע ליעקב, ומינהו ללמד וישב מלמד ומחזיק כל הנלוים אליו, ויעקב אבינו למד בניו כולם והבדיל לוי ומינהו ראש והושיבו בישיבה ללמד דרך השם ולשמור מצות אברהם עכ"ל. הרי שאברהם אבינו ע"ה כבר חיבר ספרים בעניני היהדות ושלחם כדי להפיץ ולהודיע על ידי כך שה' אל עולם.

בא וראה כמה גדול שכר המחזיר בתשובה

איתא בזוהר חדש פרשת לך וז"ל: ואמר ר' אבהו בא וראה כמה שכרו של אדם העושה לאחר לחזור בתשובה מנ"ל ממה דכתיב "ומלכי צדק מלך שלם". תני ר' חייא רבה בשעה שנשמת הצדיק המחזיר בתשובה לאחרים, יוצא מן הגוף מיכאל השר הגדול המקריב נפשות הצדיקים לפני בוראו (אינו ר"ל קרבן ממש אלא שהוא מקרב אותם ומביאם בהיכל ה' ומספר שם גודל זכותם) הוא יוצא ומקדים שלום לנשמתו של אותו צדיק, שנאמר "ומלכי צדק" זה מיכאל ראש שומרי שערי צדק "מלך שלם" זה ירושלים של מעלה הוציא לחם ויין שהקדים ויצא לקראתו ואמר לו שלום בואך עכ"ל. וגם בעוה"ז יזכה שימשך עליו חוט של חסד עבור זה וממילא ימצא חן בעיני הכל כדאמרינן בתמיד דף כ"ח:

החובה להזהיר את אחרים

פוק חזי מה שכתב בספר יסוד ושורש העבודה (שער ז' פ"ד) וז"ל: ואין די להפקיע את עצמו בלבד בזהירות ההשגחה על עצמו, אלא על הכלל כולו יצא להזהיר אחרים גם כן, ואשרי חלקו למי שמשתדל לזכות הרבים בזה. עד כאן לשונו.

ובספר חובת הלבבות שער אהבת השם פרק ו' וזהו לשון קדשו: וכן מי שאינו מתקן אלא נפשו בלבד תהי' זכותו מעוטה ומי שמתקן נפשו ונפשות רבות תכפל זכותו כפי זכיות מי שמתקן לאלקים, עד כאן לשונו. ואמרינן בסנהדרין (דף צ"ט:) [ועי"ע ב"מ פה: סנהדרין יט:] כל המלמד בן חבירו תורה מעלה עליו הכתוב כאלו עשאו שנאמר "ואת הנפש אשר עשו בחרן"

איתא בזוהר חדש דף ס"ב כרוזא כריז בכל יומא זכאין אינון דמשתדלין באורייתא ואינון דמזכין להון לאחרנין ואינון דמעבירין על מדותיהן. ובזה יקיים ג"כ הפסוק דואהבת את ה' אלקיך שפירושו ג"כ שתאהב אותו על בריותיו כמדת אברהם אבינו שקירב את הבריות תחת כנפי השכינה ולמדם דרך ה' כדאיתא בספרי וברמב"ם.

ממה נובע החיוב על כל איש מישראל להציל את אחיו מלסור מדרך ה' – היכן נצטווינו על זה, ראה מה שכתב החפץ חיים הק' זי"ע: החובה להצלת נפשות ישראל

בזריזות – מואהבת את ה' אלקיך

כתוב בתורה ואהבת את ד' אלקיך וכתוב הרמב"ם שמצוה זו כוללת שנהי' קוראים לבני אדם כולם ולעבודתו יתעלה ולהאמין בו כמו שאם תאהב איש אחד תספר בשבחיו ותרבה בהם ותקרא בני אדם לאהוב אותו, כן כשתאהב אותו יתעלה באמת אתה קורא בלי ספק הסכלים והפתאים לידיעת האמת אשר ידעתו.

בספרי וז"ל: ואהבת את ד' אלקיך אהבהו על הבריות כאברהם אביך שנאמר את הנפש אשר עשו בחרן.

הנך רואה בעליל שהזריזות איש את חבירו לקיום דת ד' הוא עצם המצוה של אהבת ד' שאנו קורין בכל יום בבוקר ובערב.

והנה כהיום שנתרבה בעוונותינו הרבים מצד היצר הרע פירצות גדולות בכל עבר והוא ממש כאש בוער ורוצה לכלות כל חלקה טובה מצוה רבה שימצא בכל עיר כנגדה חבורה של יראי ה' להחזיק הדת בכל נפשם. (חוה"ד להח"ח זצ"ל).

כמה עמל ויגיעה רבה חייבים להתייגע להשיב נפש ישראלי התועה מן הדרך

כתוב בתורה "כי תפגע שור אויבך או חמורו תועה השב תשיבנו לו" וכתיב בפרשת תצא "לא תראה את שור אחיך או את שיו נדחים וההתעלמת מהם השב תשיבם לאחיך". וכתב הרמב"ן שנדחים מורה שהרחיקו לברוח ומזה נוכל להתבונן, אם חסה התורה כל כך על ממונו של ישראל אפילו על חמורו או שיו שתעה והרחיק מן הדרך והוצרך עמל רב להטותו הדרך וכ"ש כמה צריך לרחם על נפש הישראלי שתועה מן הדרך אפילו אם יצטרך עמל רב ולראות להשיבו אל דרך האמת.

"השב תשיבם" דרשו רז"ל אפילו מאה פעמים, וכמו כן בעניננו אפילו צריך מאה יגיעות עלינו לעסוק בהם להטות צאן אובדות לידיעה הבורא ועבודתו. (שם).

מאלה שה' נתן בלבם חכמה ותבונה והיה בכוחם להציל ההמון על ידי הדרשה ברבים יתבקשו הנפשות האובדות

והנה נמצאים מבעלי תורה ויראי השם שד' נתן בלבם חכמה ותבונה והי' בכחם לרפאות שבר עמנו והחיוב עליהם לקרא בגרון וכשופר להרים קולם לדרוש ברבים להציל ההמון ממים הזדונים מאנשי רשע ממתעים וממדיחים שלוחי דסט"א ולהשריש בלבם אמונת השם יתברך ולחזק לבם בצוק העתים לחזקם ללימוד תורה הקדושה ולקיום המצוות ואם לא יעשו ככה יתבקשו מהם נפשות האובדות ועל זה רמז הנביא [יחזקאל ל"ד] בן אדם הנבא וכו' את הנחלות לא חזקתם וכו'. (שם).

והודעת להם את הדרך – רוב החוטאים בזמננו (בזמן הח"ח) רק תועים כשה אובד – מצוה רבה לרחם עליהם להשיבם לבעליהם

ובאמת אפילו החוטאים בזמננו מצוי ברובן שאינם להכעיס ח"ו רק תועים על ידי פושעים שמתעים אותם והרי הם כשה אובד שאינו יודע הדרך לשוב לבית בעליו ומצוה רבה לרחם על נפשות התועות להורותם הדרך הנכונה וכמו שכתוב והודעת להם את הדרך אשר ילכו בה. (שם).

גודל החיוב בזה מטעם לא תעמוד

והדבר דומה למי שרואה את חבירו טובע בנהר או שאר סכנה שמצוה להצילו ואסור לעמוד על דמו "לא תעמוד על דם רעך", ואם אין בכחו להצילו בעצמו מחויב לשכור אנשים להציל ואם נתעצל בזה עובר בלאו דלא תעמוד וכו' [כמו"ש בחו"מ תכ"ו] או אם רואה לחבירו שנחלה במחלה עצומה ומרוב חלישת דעתו רוצה לאכול דברים הגורמים מיתתו בוודאי מחויב בכל כחו למנעו מזה וכמו כן כשאנו רואים אנשים שמרוב חלישת דעתם וגודל טרדותם בהבלי הזמן נשתכח מהם תורת ה' וגודל חיוב קיום מצותיו ועי"ז באים לעבור על דברים שיגמרו לכרות נפשם מארץ החיים בודאי אסור לנו להתעצל מלזרזם לקיים את דברי ד' כדי שלא יחול עליהם חרון אף ד' כי הקב"ה מאריך אפי' אבל לבסוף גבי דילי'. (שם).

מדין ערבות כמה צריך להשתדל בזה

הנה ידוע שבעת שקבלנו התורה מאת ד' לא על עצמנו בלבד קבלנו כי אם שנקיים כל מה שיהי' ביכלתנו לחזק קיום התורה אצל שאר בני ישראל וכלנו ערבים זה לזה, כמ"ש הנסתרות לד' אלקינו והנגלות לנו ולבנינו וכו' וכפירש"י, לכן הדין שכל אחד מישראל יכול להוציא את חבירו אפילו הוא בעצמו יצא כגון קידוש ותקיעת שופר.

ועתה נתבונן אם ראובן נעשה ערב לשמעון אחיו, על כמה אלפים כתרים, ורואה ששמעון רוצה ליקח איזה עסק והוא מכיר מכבר את העסק ההוא כי הוא רע ומר ויפסיד בזה כל מעותיו, כמה מההשתדלות הי' ראובן עושה למנוע את שמעון אחיו מהעסק הרע שעי"ז יחזור החוב אליו, וכן בעניננו צריך האדם לידע דאם יכול למנוע את חבירו מאיזה עון על ידי תוכחה וכדומה או את אנשי עירו והוא מתעצל בזה יתפש באותו עון.

בחפצי שמים צריך לבקש עצות ותחבולות כחפצי עצמו

ואל יחשוב האדם שיפטור עצמו במה שלא החזיק בקיום התורה מפני שלא היו דבריו עושין רושם, כי חפצי שמים צריך לחשוב עכ"פ כחפצי עצמו ובחפצי עצמו ידוע אפילו עסקו הולך בענין רע אינו מתייאש ממנו אלא הולך ליודעים ומבינים ושואל בעצתם ועושה תחבולות לתקן עסקו, והקב"ה עוזר לו, ומצוי הדבר שלבסוף ירויח מהעסק, ואף בזה אלו הי' חפצי שמים שקולים וחשובים אצלו כרצונו, הי' מחפש עצות ותחבולות איך להקים הדת שלא יתמוטט, ובודאי הי' הקב"ה ממציא לו עצה ועזר, וזה שאמר בכל דרכיך דעהו וכו', ר"ל באותן הדרכים שאתה מתנהג בעניני עצמך, תתנהג בחפצי שמים לחפש עצות ותחבולות, ואז הקב"ה יאיר עיניך ויעמוד לימינך שיתרומם קרן התורה וקרן ישראל על ידך. (ע"כ תוכן דברי החפץ חיים בספר חומת הדת)

אסור לדחות הצלת הכלל מיום ליום – הדוחים נקראים בשם מרצחים: "איכה היתה לזונה קרי' נאמנה" הכוונה אפשר לומר כי ישעי' הנביא תמה ואמר, איך ועל ידי מה הגיע עיר קדשנו ירושלים עיר הנאמנה להיות כזונה, על זה אמר "צדיק ילין בה" שבעת שהגיע לעשות דבר טוב וצדק ולתקן מכשולים, אז דחו הדבר מיום אל יום וזה שאמר "ילין בה" אבל במעשה המצוה שבאה אליהם המצוה על דבר רע זרזו עצמם לעשות אותה תיכף ומיד וזה שאמר "ועתה מרצחים" על כן הגיעו עד מדריגה התחתונה, כי מצוה הבאה ליד האדם צריך לזרז בה ולקיימה תיכף כמ"ש מצוה הבאה לידך אל תחמיצנה [רפואת הנפש בשם ר"י לאנדא].

[יב]) הִתְעוֹרְרוּ לְהִתְחַזֵּק בְּלִמּוּד הַזוֹהַר הַקָּדוֹשׁ

יִ'שְׂרָאֵל הַ'טְּהוֹרִים וְ'אַחֵינוּ הַ'נְבוֹנִים, יֵדְעוּ וְיִתְבּוֹנְנוּ לַעֲסֹק בְּלִמּוּד הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ שֶׁכַּיָּדוּעַ מְטַהֵר אֶת הַנְּשָׁמָה וּמְסֻגָּל לְכָל בְּרָכָה וְטוֹבָה כְּמוֹ שֶׁכָּתַב הַחִידָ"א זלה"ה בְּסִפְרוֹ "מוֹרֶה בְּאֶצְבַּע" (ב, מד) וְזֶה לְשׁוֹנוֹ: "לִּימּוּד סֵפֶר הַזוֹהַר מְרוֹמָם עַל כָּל לִּימּוּד, בְּשַׁגַּם לֹא יָדַע מַאי קָאָמַר וְאַף שֶׁיִּטְעֶה בִּקְרִיאָתוֹ, וְהוּא תִּיקוּן גָּדוֹל לַנְּשָׁמָה…" עַכַּ"ל זלה"ה. עַל כֵּן הִתְעוֹרְרוּ לְהִתְחַזֵּק בְּלִמּוּד הַזוֹהַר הַקָּדוֹשׁ כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב (תְּהִלִּים קיט) "עֵת לַעֲשׂוֹת לַה' הֵפֵרוּ תוֹרָתֶךָ", (וּבֵאוּרוֹ: כְּשֶהָעֶרֶב רַב מְפִירִים אֶת הַתּוֹרָה מוּטָל עָלֵינוּ לְהִתְחַזֵּק וְלַעֲשׂוֹת עֵת וּזְמַן לִכְבוֹד הַשְּׁכִינָה הַקְּדוֹשָׁה, וּלְיַחְדָא קֹב"ה וּשְׁכִינְתֵּיהּ), מִשּׁוּם שֶׁזֶּהוּ זְמַן הַגְּאוּלָה, וְכַיָּדוּעַ כָּל הַגְּאוּלָה תְּלוּיָה בְלִימוּד הַזוֹהַר הַקָּדוֹשׁ, וּכְמוֹ שֶׁאָמְרוּ בְּזוֹהַר הַקָּדוֹשׁ (זוֹהַ"ח ח"ב מ:) עַל דּוֹרוֹ: "זָכוּ דְדָרָא דָּא יְקַיֵּם עָלְמָא עַד דְּיֵיתֵי מַלְכָּא מְשִׁיחָא" וְכַיָּדוּעַ שֶׁבִּזְכוּת לּימּוּד הַזוֹהַר הַקָּדוֹשׁ וְהָאִדְרוֹת יִפְקוּן מִן גָלוּתָא בְּרַחֲמִים וְעוֹד לֹא יִצְטָרְכוּ לְנִסָּיוֹן. כמ"ש בְּזוֹהַר הַקָּדוֹשׁ וּבַתִּקּוּנִים.

וּבַתִּקּוּן ו' אִיתָא: "וְכַמָּה בְּנֵי נָשָׁא לְתַתָּא יִתְפַּרְנְסוּן מֵהַאי חִיבוּרָא דִּילָךְ כַּד יִתְגָלֵי לְתַתָּא בְּדָרָא בָּתְרָאָה בְּסוֹף יוֹמַיָּא, וּבְגִינֵיהּ וְקָרָאתָ דְּרוֹר בָּאָרֶץ וְּגו'". וּבְפָרָשַׁת נָשֹׂא אָמַר רַעֲיָא מְהֵימְנָא "בְּסִפְרָא דָּא יִפְקוּן מִן גָלוּתָא בְּרַחֲמֵי".

[[יג]] ישראל מתאחדים בזוהר הקדוש > בגימטריא (1679) כמנין < בסוכות תשבו שבעה ימים. ["וענן ה' עליהם יומם", שהשכינה הקדושה חופפת על ישראל, וזוכים ל"סכותה לראשי ביום נשק", [עיין ירושלמי יבמות ע"ח, וכמו שתמיד היה דורש בפתיחה לירחי כלה מרן בעל "אבי עזרי" את הפסוק הזה, על סכנת האטום], ובזכות התאחדות עם ישראל בלימוד הזוהר הקדוש, נינצל ממלחמת גוג ומגוג, ועוד, כמו שהתורה צוותה עלינו בסוכות תשבו שבעת ימים, כך חייבים ללמוד את הזוהר הקדוש כל השבוע בלי הפסק].

לִמּוּד הַזֹּהַר הַקָּדֹושׁ צִילָא דּמְהֵימְנוּתָא כְּסֻכָּה: כָּתוּב בְּתהִלִּים (פֶּרֶק ק"מ ח') "ה 'אֲדֹ-נָי עֹז ישׁוּעָתִי סַכָֹּתה לְרֹאשִׁי בְּיֹום נָשֶׁק". וּבִירוּשַׁלְמִי (יְבָמוֹת דּף עח) אָמְרוּ: דּבָר אַחֵר "בְּיֹום נָשֶׁק" זֶה נשְׁקֹו שֶׁל גֹּוג. וכָתְבוּ הַמְּקֻבָּלִים דהַסְכַך שֶׁל הַסֻּכָּה בִּבְחִינַת בִּינָה, הַנְִּקֵראת אֵם הַחֹופֶפֶת עַל הַבָּנִים בְצִלָא דּמְהֵימָנוּתָא, וּכְּמֹו כֵּן הַזהַֹּר הַקָּדֹושׁ שֶׁלִּמּוּדֹו בִּבְחִינַת בִּינָה, נֶחְשָׁב לִסְכָךְ וְצִילָא דּמְהֵימָנוּתָא, וּמְסַכֵּךְ וּמָגֵן בְּיֹום נָשֶׁק שֶׁמַצִּיל מִמִּלְחֶמֶת גֹּוג וּמָגֹוג. (בַּדֵּי עֲרָבוֹת).

[יד] ) בעל ה”שדי חמד” מביא כי יש דעה ש”ספר הבהיר” הינו תרגום של הזוהר הקדוש, מארמית ללשון הקודש… ומוסיף וכותב הגאון הנ"ל,  שמכל מקום אין ספק  כי היה קיים בזמן הרב הקדוש ר” חיים ויטאל ספר זהר בלשון הקודש. שכן בפירושו על זהר בראשית (דף ל”ה ע”ב) הזכיר רבי חיים דברים מן הזהר תוך ציון מקודם:   "זהר לשון הקדש". כמו כן כמה גדולים תירגמו חלקים ניכרים מן הזהר הקדוש ללשון הקודש והידוע והמיוחד הוא הגאון המקובל רבי ישכר בער בן רבי פתחיה מק”ק פראג – בעל הפירוש  "אמרי בינה"  על הזהר הקדוש, שחי בזמנו של ר” חיים  ויטאל – אשר חיבר ספר מופלא, "מקור חכמה” בו תרגם מארמית ללשון הקודש כל אשר מצאה ידו בזהר הקדוש ביאורים על התורה בדרך הפשט, תוך שהוא מצמיד לכל פסוק ופסוק מן התורה, מקום מוצא דברי ביאור הכתוב ההוא בזוהר” – כלשונו כהקדמתו.

רבי ישכר בער בהקדמתו מגלה את הסיבה שהניעתו לשנות מהלשון המקורית של הזהר הקדוש ללשון הקודש, וזל"ק: "מאחר שאין תועלת בהבאת דבריו [של הזהר] בלשונו כהוויתו וצורתו… באשר שכל דברי לשון הזהר הם סתומים וחתומים לרוב המון בני העולם… בכן אמרתי להעמיד חיבורי זה בלשון קצר וצח, להיות לעזר ולהועיל לכל יוצא צבא בצבא העבודה, דת תורתינו הקדושה… כאשר כל דברי הזהר יהיו בעזר ה” יתברך פתוחים ומבוארים לעין כל הרואים וקוראים בו"

הרי שלא מצא הגאון הנ”ל שום פסול בתרגום הזהר הקדוש מארמית, אלא אדרבא, תועלת גדולה ראה בכך לרוב המון העם . גם מצא לנכון לקצר בסגנון הזהר הקדוש – למען יקל יותר להבין את תוכן דברי הזהר הקדוש.

יש לציין כי חיבורו החשוב "מקור חכמה” שהופיע לראשונה בשנת ה” אלפים שס”ט – זכה להסכמות נלהבות ממצוקי ארץ, ביניהם בעל השל”ה הקדוש” ובעל הלבו"ש, זכותם תגן עלינו, אף מחבר הספר “שבחי האר”י”, רבי שלמה שלומל, כותב באגרת למחבר : “באתי להודיעו כי אותיותיו, אותיות קדושות פורחות, הגיעוני, וחבלים פרחו בנעימים בשמעי את שמע חכמתך, מוצא מחקר תעלומות חכמה הסתומים והחתומים בספר הזהר :  מי ידמה לך אביר בכל המון ישראל” כשהוא מרעיף עוד שבחים על המחבר, "רבי ישכר בער".

בין גדולי ישראל האחרונים שהעתיקו בספריהם קטעים מן הזהר הקדוש, תוך תרגומם ללשון הקדש, אנו מוצאים את ה”חפץ חיים” זיע”א ובפרט בספרו נדחי ישראל.

מגדולי מתרגמי הזהר הקדוש היה "רבי יהודה רוזנברג" זצ”ל מוורשה, אשר חיבר את הספר "זהר התורה” על כל חמשה חומשי תורה, ועוד על חלקי הנ"ך, בו העתיק הרבה מנגלות הזהר הקדוש על סדרי הפרשיות והעמיד זה בצד זה את לשון הזהר ואת תרגומו.

מתוך מכתב בעל ה"שדי חמד" זצוק"ל:

א. החשש שמא נכתב הזהר בלשון הקודש כדי להסתירו אינו נראה כלל, להיפך, הזהר הקדוש הוא מקור יסודות האמונה שלנו, ואיזה כוונה תוכל להיות בזה להסתיר יסודות האמונה מן העולם?! ואדרבא – הלא אין דבר שיוצרך להשריש אותו בלב, בכל מיני התחזקות, כמו האמונה! – ב. הלא כבר היה מעולם זהר מתורגם ללשון הקודש. – ג. הלא גדולי ישראל חיברו פירושים על הזוהר הקדוש, "על פי קבלה עמוקה", וזאת דווקא כדי לגלות את הזהר לעולם. – ד. לא היה שום טעם כמוס בכתיבת הזהר הקדוש מארמית דווקא, דלשון הארמית אין קדושה יותר מללשון הקודש.  ארמית שימשה דווקא כשפת חולין בימי חז”ל, וכמה דברים שבקדושה הותקנו בשפה זו, רק בשביל שיובנו לכל. כגון "כל חמירא" – שכל איש ואישה יבינו לבטל בלב את החמץ, ואמירת קדיש – בשביל שכל יתום יבין את פירוש המילים ויכון בהם, שיועיל לטובת נשמת המת. וכל זה לדידהו, אבל לדידן בודאי מוטב היה שספר הזהר יחובר בלשון הקודש המובן לנו יותר… ובפרשת תרומה מביא [הזהר] ש "לשון הקודש – השכינה מתחברת בה",  ואילו לשון ארמית היא לשון הסטרא אחרא, ולכך תיקנו לומר קדיש כלשון הסטרא אחרא, כדי שבכך ישבר כח הסטרא אחרא שמובן להם. הרי שלא רק מותר לתרגם את הזהר ללשון הקודש,  אלא דווקא מעליותא היא לתרגם את הזהר הקדוש ללשון הקודש, כי בימינו המון העם אינו מבין ארמית, ואדרבא, קדושה יתירה בלשון הקודש. שמחוברת היא אל השכינה הקדושה. 

ועל ידי שכל העם יתאחדו בלימוד הזוהר הקדוש (ותנעל דלת התירוצים בפני היצר הרע), בכך כולנו כאחד נזכה שיקויים בנו נבואת הרשב”י "זכאה דרא דהאי אתגליא ביה, ובסגולתו "וקראתם דרור" ותחזנה עינינו, בביאת בן דוד משיחנו, מלך ביופיו יבוא ויגאלינו, ב”עז” והדר לאלוקינו, ובשכר זאת א-ל חי צורנו חלקינו, יזכינו בחיינו, ל" וְנָחָה עָלָיו רוּחַ יְהֹוָה רוּחַ חָכְמָה וּבִינָה רוּחַ עֵצָה וּגְבוּרָה רוּחַ דַּעַת וְיִרְאַת יְהֹוָה: (ישעיה פרק י"א ב'). וִיקוּיַם בָּנוּ נְבוּאַת הַנָּבִיא מַלְאָכִי:  "הִנְנִי שֹׁלֵחַ מַלְאָכִי וּפִנָּה דֶרֶךְ לְפָנָי וּפִתְאֹם יָבוֹא אֶל הֵיכָלוֹ הָאָדוֹן אֲשֶׁר אַתֶּם מְבַקְשִׁים וּמַלְאַךְ הַבְּרִית אֲשֶׁר אַתֶּם חֲפֵצִים הִנֵּה בָא אָמַר ה' צְבָקוֹת" (מלאכי פרק ג' א'), יִרְאוּ עֵינֵנוּ וְיִשְׂמַח לִבֵּנוּ, עַל גְאוּלָתֵינוּ וְעַל פְּדוּת נַפְשֵׁנוּ בִּגְאֻלַּת עוֹלָמִים בב"א. 

 

 

[[טו]] הַדּוֹחֶה חֵלֶק הַנִּסְתָּר שֶׁל הַתּוֹרָה, דּוֹחֶה כֻּלָּהּ, וְנֶעֱנָשׁ: כָּל הַתּוֹרָה כֻּלָּהּ, חֵלֶק הַנִּגְלֶה וְהַנִּסְתָּר, הַכֹּל אַחְדוּת אֶחָד, וְהַדּוֹחֶה חֵלֶק הַנִּסְתָּר שֶׁאֵינוֹ חָפֵץ בָּהּ, דּוֹחֶה כֻּלָּהּ וְנֶעֱנָשׁ, כִּי הַדּוֹחֶה חֵלֶק מִן הָאַחְדוּת כְּאִלּוּ דּוֹחֶה כֻּלּוֹ. וּמִכָּל שֶׁכֵּן הַמַּלְעִיג עַל דִּבְרֵי חֲכָמִים הָעוֹסְקִים בְּחָכְמָה זוֹ לְהַשְׁפִּיעַ לְהַשְּׁכִינָה, כְּמוֹ שֶׁכָּתַב בְּסֵפֶר הַקָּנֶה לוּ חָכְמוּ יַשְׂכִּילוּ זֹאת, כִּי הַלּוֹמֵד כָּל הַתּוֹרָה כֻּלָּהּ לֹא נִקְרָא חָכָם רַק לַמְדָן, כִּי אִם הַלּוֹמֵד כְּדֵי לְהַשְׁפִּיעַ לְמִדָּה הַנִּקְרֵאת זֹא"ת וְכוּ'. וְזֶה שֶׁכָּתוּב הַנֵּעוֹר בַּלַּיְלָה, הַיְנוּ שֶׁהוּא נֵעוֹר וְעוֹסֵק רַק בִּלְבוּשֵׁי הַתּוֹרָה בַּחֵלֶק הַנִּגְלֶה הַנִּקְרָא לַיְלָה כַּיָּדוּעַ, וְאֵינוֹ חָפֵץ בְּאוֹ"ר הַתּוֹרָה, כִּי אוֹ"ר גִּימַטְרִיָּה רָ"ז, הַיְנוּ בְּרָזֵי הַתּוֹרָה וְסוֹדוֹתֶיהָ, שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת תּוֹרַת הַשֵּׁם שֶׁנִּקְרָא יוֹם, הֲרֵי זֶה דּוֹמֶה כְּאִלּוּ דּוֹחֶה אֶת הָאַחְדוּת כֻּלּוֹ וּמִתְחַיֵּב בְּנַפְשׁוֹ, מַה שֶּׁאֵין כֵּן אִם חָפֵץ גַּם בַּחֵלֶק הַנִּסְתָּר שֶׁבַּתּוֹרָה, הַגַּם שֶׁאִי אֶפְשָׁר לוֹ לְהַשִּׂיגוֹ, עַל זֶה נֶאֱמַר כִּי אִם בְּתוֹרַת הַשֵּׁם חֶפְצוֹ, וּכְמוֹ שֶׁפֵּירַשׁ הָאַלְשֵׁיךְ, וּכְאִלּוּ הִשִּׂיג גַּם חֵלֶק זֶה שֶׁבַּתּוֹרָה, כִּי הַתּוֹפֵס חֵלֶק מִן הָאַחְדוּת כְּאִלּוּ תּוֹפֵס כֻּלּוֹ כוּ'. (תּוֹלְדוֹת יַעֲקֹב יוֹסֵף פָּרָשַׁת קְדוֹשִׁים. וְכֵן כָּתוּב בְּסִפְרוֹ כְּתֹנֶת פַּסִּים פָּרָשַׁת קְדוֹשִׁים).

כתוב בתהילים (פרק ק"ז מ"ג) "מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי ה'" יש לרמז מ"י בבחינת חמישים שערי בינה, כמבואר בתיקוני זוהר, שהעוסק בתורת מ"י – לימוד הזוהר בבחינת בינה – הוא הנקרא חכם, וישמר אל"ה ראשי תיבות: ל'ימוד א'מרות ה'זוהר, הוא יזכה לויתבוננו מלשון "יסובבנהו יבוננהו" כמו שביאר התרגום: "נטרינון כבבת עיניהון" מלשון שמירה, חסדי ה' שחסדי ה' ישמרוהו כבבת העין ויזכה שיהא עליו תמיד עינא פקיחא ההוא עינא דלא נאים כנאמר "הנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל" (כדאיתא באידרא רבא קכ"ט ע"ב). עֵינוֹי דְֵּרישָׁא חִָוּוָרא, מִשְׁתַּנְיָין מִשְּׁאַר עַיְינִין, לֵית כְּסוּתָא עַל עֵינָא. וְלֵית גְּבִינִין עַל עֵינָא. מָאי טַעְמָא. דכתיב הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְָׂראֵל. יִשְָׂראֵל דִּלְעֵילָּא. (תהלים קכ"א) וִּכְתִּיב אֲשֶׁר עֵינֶיךָ (ירמיה לב) וּכְתִיב פְּקוּחוֹת. וְתָאנָא, כָּל מַה דְאָתֵי בְַרחֲמֵי, לֵית כְּסוּתָא עַל עֵינָא, וְלֵית גְּבִינִין עַל עֵינָא. כָּל שֶׁכֵּן רֵישָׁא חִוְורָא, דְּלָא בָּעָא מִידִי. (ס"א נְטִירוּ).

[[טז]] כתוב בתורה (דברים כ"ח ב'): "ובאו עליך כל הברכות האלה והשיגוך" האל"ה ראשי תיבות: א'נו ל'ומדי ה'זוהר ה'קדוש, ביאור: כאשר נידבק בתורה ונתקשר לנשמת הרשב"י זי"ע בלימוד הזוהר הקדוש, ומשמים יכריזו עלינו שאנו לומדי הזוהר הקדוש, אז נזכה לכל הברכות הכתובות בתורה ולגאולה שלימה בב"א.

[[יז]] כל אחד רוצה שידוך טוב! פרנסה בנקל! ברכה לילדים! ועוד הצלחות ברוחניות ובגשמיות, וכאן יש לכל אחד ואחד אפשרות להמשיך עליו את נשמת הרשב"י עליו השלום ולעורר זכותו, ועל ידי כן בודאי יצליח בכל עניניו.

[יח] ) ומסופר על האמא הצדיקת של ראש הישיבה רבי יהוודה צדקה זצ"ל, שהייתה בת אחותו של הבן איש חי זי"ע, וזכתה גם לשמש אותו בצעירותה, הייתה גומרת כל שנה את כל הזוהר הקדוש, וקמה בכל לילה ללמוד זוהר הקדוש כמה שעות לפני תפילת הנץ, ולפני שהלכה לישון לחשה באוזן בנה התינוק (הוא רבי יהודה זצ"ל), תבכה בשתיים בלילה שאני אוכל ללמוד זוהר הקדוש בלילה, וכן היה שהוא בכה באותה שעה שביקשה.

 

6 comments

  1. יונה ווייס

    ב"ה
    שמחתי באומרים לי בית הרשב"י נלך,
    איזה שמחה גדולה נכנס בי הרגע שראיתי החדשות האלו, שסוף כל סוף הזוהר הקדוש הגיע למקום הכי הקדוש, מקום של רבי שמעון הקדוש ורבי אלעזר בנו שחיברו את הספר הקדוש הזה, ועד היום אני לא מאמין, דבר שכאב לי כל הזמן, שרואים איך אנשים יושבים במערת הרשב"י ואין להם שכל ללמוד את תורתו הקדושה, שהרשב"י אמר למדו תורתי, ויושבים ומסיימים תהלים, ולומדים דף היומי וכל מיני לימודים, רק מה שרהרשב"י אומר לא מקיימים, ועכשיו ב"ה שזכינו לדבר גדול כזה, ואני מבקש מי שיכול לעזור לכולל הזה, ואני גם מוכן לשלוח כסף לשם לאברכים שלומדים בחצות הלילה את תורתו הקדושה, ובבקשה נא לכתוב כאן איפו שאפשר לשלוח כסף, וטלפון להתקשר אם רוצים לשלוח בדואר שיוכלו תיכף לשלוח,
    אשרי חלקכם מה שאתם עושים, ממש רואים שדברי הרשב"י מתקיימים שבסוף לפני הגאולה הזוהר יהיה הדבר היחיד והרפואה להביא לתשובה הוא רק הזוהר הקדוש, ובפרט שראיתי מה שכתבתם בזוהר תורה פרשת בראשית ממכתב הצדיק הקדוש בעל שדי חמד זיע"א, בהסכמתו לספר זוהר תורה שמביא מזוהר הקדוש שלשון הקודש יותר גדולה מלשון ארמית ותיכף התחלתי ללמוד בלשון הקודש ועכשיו אני כבר מבין ומתעורר חזק ב"ה בכל דף שאני לומד, אשרי חלקכם שזכיתם לכך.
    רציתי גם לעורר, שראיתי את הזוהר שהדפסתם בעשר חלקים עם לשון הקודש, שאם הייתם עושים את הלשון הקודש יותר גדול, ולשון ארמית יותר קטן אז זה היה הרבה יותר קל, ואבמת ראיתי כבר בכולל שלנו את הזוהר שהדפיס הצדיק הקדוש הרב בניהו שליט"א, שהלשון הקודש יותר גדול, אבל חבל ששם לא מחולק לימים ולכן קשה לי לקחת שני סטים ללמוד, אבל אם מדפיסים עוד הפעם כדאי להדפיס כך שיהיה יותר קל, לקרוא,
    תודה ושבוע טוב ומבורך בהפצת הזוהר הקדוש והנורא.
    אני ממש מתפעל כל יום לראות איך שיוצא כמפעל הזוהר כל יום חדשות, ואפילו כמה פעמים ביום, זה הסימן שלי הכי הטוב כי הגאולה כל כך קרובה, וכל אחד יודע כבר כי כל רגע יכול להיות פצצת אטום, רק מחכים מי יתחיל, והזוהר הקדוש זו העצה היחידה שתציל את לומדיה, כך הבטיח הרשב"י זיע"א, וזה הבטחון היחידי שאפשר להינצל, לכן צריכים כבר להתחיל עם הילדים בחורים ונשים כדי להציל את כולם.
    הנ"ל

  2. יונה ווייס

    ב"ה
    שלום שלום!
    דוד המלך אומר בתהילים מה רבו מעשיך ה' מאור עמקו מחשבותיך,
    תפילתו של דוד המלך התקיים, כשרואים ניסים כאלו גדולים איך שניצחנו את הערב רב, כי כל אברך שלומד זוהר, זו הנגיחה הכי הטובה של הערב רב,
    למה אני כותב את זה?
    אני אברך עברתי את הצבה, ונשארתי ב"ה יהודי מאמין בהשם וגר בחולון,
    וראיתי שהכנסתם בעיתון השבוע שהגיע לכל העיר ושם היה כתוב כל הענין שרב שאינו אומר ללמוד זוהר הוא מן הערב רב, ואני לבד הלכתי לרב שלי ושאלתי אותו למה אתה לא אומר לאנשים ללמוד זוהר הקדוש, ועונה לי, חס ושלום אסור ללמוד זוהר הקדוש!!!
    עניתי לו, אה!!! עכשיו אני רואה שמה שכתבו בעיתון זה אמת לאמיתו שרב שאומר לא ללמוד הוא ערב רב, כי הלא אתה רואה מה שכתוב ואתה מחזיק ברשעתך, לא להרשות לאברכים וללכת נגד הזוהר הקדוש הרשב"י זיע"א [שאפילו החיילים הולכים לרשב"י ובוכים שם ורואים ישועות] זה סימן האמיתי שאתה ערב רב, ולא יעזור לך כלום, אתה לא תוכל לחזור בתשובה גם כן, כי אלו הערב רב ימחקו מן העולם, [כך ראיתי גם כתוב מהאוטיסטים במספר 79] זה לא שאתה שוגג, שלא ידעת, לא! אתה יודע רבונו ואתה מתכוון למרוד בו,
    לכן הדפסתי בצבע יפה את הדפיס שנדפסו בעיתון, וחלקתי לכל האנשים בבית הכנסת כדי שכולם יראו ויבינו שיש לנו רב של ערב רב ולא לשמוע דברי תורה מפיו.
    תודה מאוד לכם שפתחתם את העיניים שלנו לראות את האמת.
    אני בן אדם שבדך כלל לא אומר מילה לבן אדם, אפילו שאני רואה שלא מתנהג כהוגן, אבל כאן ראיתי מה שעשה בעל הסולם זי"ע ובד"ץ של רבי יוסף חיים זוננפעלד עם הרב הקדוש הרב קוק זי"ע, ומה בא אחר כך? השואה רח"ל!!!, לכן לא רציתי שאני יהיה גם שותף להרוג ח"ו את עם ישראל, ולכן עשיתי מה שעשיתי, ואי"ה אני עוד מעט יעזוב הבית המדרש הזה, ואלך לבית הכנסת אחר, ונראה מה יהיה שם?
    תורתו מגן לנו הוא ימליץ טוב בעדינו

  3. יצחק אברמוביץ

    ב"ה
    לכבוד המפעל הזוהר העולמי
    שמחתי ורקדתי ממש משמחה על הדבר העצום שזכיתם לייסד חבורת אברכים קדושים שיהגו בחצות הלילה בזוהר הקדוש בציון הרשב"י זי"ע, צריך פשוט לברך שהחיינו וקימינו לזמן הזה.
    עכשיו אנו עומדים לפני שבתות שובבי"ם וידוע דברי תלמידי בעל שם טוב שצריך לתפוס את השובבים כי מי יודע אולי זה השבוע האחרון לפני ביאת המשיח, ועתה לפי מה שכבודכם עושים נראה בחוש שהתגלות המשיח מתקרב מאוד ביותר, הייתי רוצה להציע שאת הרעיון הזה יעשו כל האדמורי"ם של דורינו בחצרותם ובקהילתם, כי כבר ניסינו את כל הסגולות, רק את סגולת הזוהר שזוהי הבטחה מפורשת של משה רבנו ע"ה וכך כתבו כל גדולי הצדיקים שרק על ידי לימוד הזוהר ניגאל ברחמים. ולא לחוש על אלו המתנגדים שהם בורים ועמי הארצות שלא יודעים כלום ולא למדו את דברי רבותינו הקדושים.
    לאחרונה התגלגל לידי דברי אותם האוטיסטים שמזהירים שסוף העולם מתקרב, ומי שלא עמדו רגליו על הר סיני לא ישאר, ומביאים את זה מדברי הגאון מווילנא זי"ע, אם כן לפי מה שכבודו פרסם בשם רבי יהודה פתייה זי"ע שמי שלא רוצה ללמוד את הלימוד הקדוש הזה ברח מהר סיני ולא רצו לשמוע תורה מפי הקדוש ברוך הוא, ולכן גם היום מתנגדים ללימוד הקדוש הזה, על צריכים לעורר שמי שרוצה להינצל חייב ללמוד זוהר הקדוש.
    על כן צריך לדבר עם כל גדולי הרבנים כי אחריות רובצת על ראשם, וכמו שאמרו בזוהר הקדוש זוהר חדש בראשית שכל הגאולה תלויה בראשי העם ובחבורה אחת קדושה,
    ואסיים בקריאת החשמונאים מי לה' אלי!!!
    כי לא עת לחשות ובמקום שיש חילול ה' אין חולקים כבוד לרב.
    חזקו ואמצו יישר כוחכם ותרבו חילים לתורת ה'.

  4. יאיר יחימוביץ

    ב"ה
    קראתי את הדרשה שאמרתם בציון הקדוש בציון הרשב"י לכבוד פתיחת הכולל החדש מה אני יכול להגיד התפעלתי מאוד והננו רוצה להצטרף ללמוד כל יום אכן אין בכוחי לבוא כל יום למירון אבל בביתי אני יכול להצטרף והננו גם כן יהיה מהאנשים שהמשיח יצביע עלי ויאמר לי בזכותך הגעתי ולא רק בגלל הכבוד שבדבר אלא כי יש כל כך הרבה צרות ואסונות רח"ל וצריך באמת שהוא כבר יגיע מהר כי כלל ישראל אינו יכול להיות כל כך הרבה שנים בגלות המר הזה והננו עושה על דעתכם ועל פי הכוונתכם ללמוד ואף שאיני מבין בסודות הגדולים הטמונים בספר הקדוש הזה

    בתודה על העבר ובבקשה לעתיד

    יאיר יחימוביץ

  5. יחיאל וינד

    הנה מה טוב ומה נעים לי לכתוב לכם את רחשי ליבי

    ליבי מלא התרגשות על שפתחתם כולל חדש ללמוד הזוהר בתוך מערת התנא האלוקי ר' שמעון בר יוחאי ברוך ה' שזיכני לכך שיש בדורנו אחד שיראת האלוקים נגע בליבו לראות שיתפרסם שמו יתברך בעולם

    בלב מלא התרגשות

    יחיאל וינד

  6. מרדכי שלומציון

    ברוך ה' שנפתח כולל ללימוד קבלה הנה עד הנה שמעתי שלומדים בכולל הלכה גמרא אפילו מוסר אבל שילמדו בכולל קבלה זוהר הקדוש לא שמעתי מזה

    ברוך ה' ה' יעזור שתצליחו

    ידידכם

    מרדכי שלומציון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*