logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

מי מקווה טהרה – כמי גן עדן, סגולה לכל טוב. ספר טהרת המשפחה בהלכה ובאגדה

 חשיבות של טהרת המשפחה, הוא יסוד עליון בקיום הבית היהודי והעם היהודי. הטבילה במקווה, היא הטובה הגדולה ביותר שאישה יכולה לעשות למען עצמה  ומשפחתה, כדי שיהיו לה חיים  טובים יותר, מכל  הבחינות-  פשוטו כמשמעו! [ שלום בית, ילדים, פרנסה, בריאות,  תורה ומצוות ועוד]. איפה עוד אפשר לקנות בטחון כזה והבטחות כאלה? ידוע שבנית מקווה הוא קודם בחשיבותו מבנייה של בית כנסת,( כי בית כנסת אפשר לקיים בתוך דירה, עם הכנסת ספר תורה, ובלי מקווה  אין קיום אמיתי). כי כל הקיום של הבית  היהודי, נשען על היסוד של טהרת המשפחה, כי אם אין טהרה ח"ו, אז אין  בסיס !  ואם אין בסיס,  אין קיום אמית לבית. לקהילה, לעם היהודי.

לטבול במקווה, זה לא כמו לטבול באמבטיה רגילה! לא מדובר בניקיון של סבון, אלא בטהרה. מה ההבדל?

  • הסבון  והמים מהברז הם ניקיון לגוף!
  • ומי המקווה , הם מי גשמים, שלא נגעו בקרקע, שמשמעותם שהם  כמי גן עדן- שגורמים לטהרה!.,  בטהרה , על דרך משל ,מדובר "בניקיון" הרבה יותר עמוק , לרוח האישה, לנשמתה, וככל שההשפעה  חודרת יותר לעומק , התוצאות  שלו ,הרבה יותר נרחבות ומרחיקות לכת בחיי האישה, כך שזה משפיע  על סוג הילדים שתביא לעולם, בריאותה הנפשית, והגופנית, הפרנסה,   רמת הזוגיות ושלום הבית , קיום תורה ומצוות שלה ושל בעלה וילדיה וכו.

 או במילים אחרות  טהרה משמעותה בניית "כלי" לקבל את השפע.  אישה היא עיקר הבית, היא הבסיס. אם אישה אינה טהורה, כל השפיע שמגיע לה משמים,  יורד לטימיון,  כלומר מגיע לשימוש לא טוב, שאין בו ברכה.

אישה שאינה טהורה,  בעצם במו ידיה מסבכת ופוגעת בחייה , הכל נעשה קשה יותר,  מורכב מסובך יותר ובעצם ,לא מאפשרת לשפע אמיתי להכנס לחייה. זה כמו לנסות להכניס מים לכלי, אבל הכלי  הוא  עם חורים, או בלי בסיס, אז  קשה מאד , או בלתי אפשרי למלא את הכלי במים!

  כמו שהוזכר קודם, לטבילה במקווה, יש  חשיבות עליונה ! ! כדי להביא ילדים   בריאים יותר,  עם פחות בעיות, כלומר  עם "לבושים" רוחניים טובים יותר , היא מאפשרת  לילדים  התמודדות  טובה  וקלה יותר  בעולם הזה.

ידוע שהרחם שומר  ומגן על העובר מכל פגעים רעים, ולא לחינם המלה רחם באה מהמילה רחמים.

 מי המקווה עוטפים את האישה כמו עובר ברחם, מגנים  ומפרידים ממנה חולאים רבים , שברוחה ונשמתה.

אישה שטובלת  במי המקוה ,כאילו נולדה מחדש.

אישה שמתפללת בתוך מי המקווה,  יש כח עצום לתפילתה,  ואין כח למקטרג עליה (מאחר והמים משולים  לחסדים, והחסדים הם שלמות אין כח למקטרג לפעול במקום של שלמות) ולכן גם מהרגע שאישה יוצאת מהמקווה, במשך 24 שעות יש לה כח גדול בברכותיה ותפילותיה.

ובכדי לזכות בכל הטוב הזה,  יש ללמוד את  סדר של קיום מצוות הטהרה:

להורדה של חוברת טהרה  בהלכה ובאגדה. לחץ כאן:  חוברת הטהרה בהלכה ובאגדה

כידוע כי גדרי הטהרה בחיי האישות, הם מעיקרי ויסודי מצוות תורתנו הקדושה,  לימוד הנושא לאשורו הינו ערך עליון ובפרט לבאים בברית הנישואין, זוגות אשר החלו לשמור על "טהרת המשפחה" מעדים כי הדבר תרם להם רבות לשלום הבית, וחיזוק הקשרים במשפחה והמשכת ברכה ברוחניות וגשמיות לביתם, נציין כי קיום הלכות הטהרה הינה מצווה בפני עצמה ואינה קשורה לקיום אורח חיים כזה או אחר.
מובא בספר התניא (מבואר בהרחבה בספר: "שיעורים בספר התניא") פרקים ב, ז על הלבושים הרוחניים המתלבשים בבני הזוג ועל הוולד הנוצר כתוצאה מהתנהגות הוריו בשעת התשמיש, וכח לבושים רוחניים אלו אשר נמשכו ע"י הוריו (באמצעות מחשבות, דיבורים, מעשים לפני/בשעת התשמיש) והמסוגלים לגרום נטיות כאלה ואחרות לוולד לכל אורך ימיו! – מפאת חשיבות הנושא, אנא, בקשה שטוחה לבנות ישראל היקרות – אנא לימדו את נושא טהרת המשפחה לאשורו והיעזרו בארגון הפועל בהתנדבות בשם : "טהרה פון": אשר נותן הכוונה והדרכה באמצעות הטלפון 02-5910026 (הארגון פועל מטעם מוסדות "דור ודור" מיסודו של הרב המקובל רבי משה בן טוב זצוק"ל זיע"א) הארגון מיועד לנשים המתעניינות בטהרת המשפחה ומעמיד לרשותן מדריכות מנוסות בשמירת הטהרה אשר יעניקו לכל אחת, באשר היא, יחס חם ואוהב ויענו לכל השאלות בתחום טהרת המשפחה – מומלץ בחום וללא תשלום.
 
נציין כי בעל אשר מעוניין להסביר לאשתו על חשיבות המצווה ואין לו את הידע הדרוש, טוב יעשה באם יפנה לארגון: טהרה פון, ויבקש כי יצרו קשר עם אשתו להסברת עניין הטהרה- ההסבר נעשה בטוב טעם ודעת.
 
 
 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*