logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

אור הזוהר 81 מכתב גלוי – אזהרה חמורה- מי רוצה להנצל? OR ZOAHR 81

מלחמת עולם שלישיתאזהרה חמורה- בקרוב ממש פורצת מלחמת עולם. מי רוצה להנצל? לא צריך להיות נביא, ולא צריך להיות מקובל  כדי לדעת  שהעולם עומד בפני קטססטרופה.

להורדת עלון 81: לחץ כאן:מכתב לכל איש ישראל – החפץ חיים

אור הזוהר 81

.

אור הזוהר 81

הזוהר 81 ניסן תשע"ג

מכתב גלוי לכל אחד ואחד מעם ישראל מתוך דאגה גדולה לשלומו

 

אזהרה חמורה:

יהודים יקרים! ידוע שבקרוב ממש פורצת מלחמת עולם.

 מי רוצה להנצל?

בניסן עתידין להגאל תשע"ג

לכל אחינו בני ישראל היקרים המסולאים בפז עורו משינתכם!

 דעו לכם : המצב בעולם בסכנה עצומה מאד! למדינת איראן יש כבר פצצת אטום מוכנה, ולכל אויבנו מסביב יש מיליוני טילים המכוונים לעבר ארץ ישראל ומוכנים לשיגור! .

ובנוסף לגזירת הגיוס הנוראה המרחפת על בני הישיבות, וכבר רבים נשלחו לכלא, 40% אחוז כבר נרשמו לצבא!

השאלה העולה מכל הנ"ל מה עלינו לעשות למען נינצל מכל זה?

בשורת אלו ננסה לענות אתכם עצה נפלאה מקדמונינו ז"ל שמשום מה נשכחה מאיתנו.

בעניין ביאת משיח במהרה בימינו אמן, ראוי להביא את מה  שכתוב בזוה"ק פר' נשא (קכ"ד.) שבגאולה האחרונה יהיה כביציאת מצרים (ככתוב כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות) שכתוב שם "וחמשים" עלו בני ישראל מארץ מצרים, – ודורשים חז"ל, במדרש ובמכילתא וכן ברש"י על הפסוק "וימרו בי" (יחזקאל כ' פסוק ח') שרובם של ישראל מתו בג' ימי אפילה, ואלה שעלו היו רק "אחד מחמישים או אחד מחמש מאות"!!! – וכן ממשיך הזוה"ק ואומר שעם ישראל יחולק כבמתן תורה, "אלו שנאחזו בעץ החיים שהוא ה"זוה"ק" יזכו ויכנסו להיכל המשיח, ואלו שלא למדו הזוה"ק וירצו עכשיו להכנס, עליהם נאמר כי סקול יסקל או ירה יירה", ועל זה אשאל אותך, באיזו קטיגוריה אתה רוצה להמצא??

וכבר יצאו גדולי ישראל בקריאה קדושה בשנת תרפ"א לכל אחד ואחד שיקבע שיעור ללמוד (ואף בגירסא בעלמא) בזוהר הקדוש בכל יום והמטרה היתה להגיע ל-1000 סיומים על הזוהר.( בין החתומים היה ר' יוסף חיים זוננפלד זצ"ל) וכבר הסכימו וחזרו רבני הבד"ץ שליט"א וזצ"ל לקריאתם וחזרו וקראו שכל אחד ילמד דף זוהר הקדוש בכל יום.

 ובערך באותו הזמן  בשנים תרע"ז – תרע"ט , לאחר מלחמת העולם הראשונה, רץ כ"ק הגה"ק בעל "הסולם" זי"ע ופנה לגדולי ישראל באירופה והתחנן בפניהם שיורו לתלמידיהם וחסידיהם ללמוד הזוה"ק והוכיח הנכתב בספה"ק על החיוב בלימוד הזוה"ק, אך לצערנו דחו תחנוניו בתירוצים למיניהן.. בשנת תרע"ט  צעק הגאון הק' הנ"ל שנגזרה הגזירה בשמים!!! ונותנים לנו 20 שנה לברוח לארץ ישראל ששם לא יהיה חורבן!!! כששמעו זאת החלו לכנות את הגאון הק' הנ"ל  "ציוני" ומאחר שראה שכ"ציוני" (לכאורה, מה שאינו נכון ) אין לו יותר שום השפעה על עידוד לימוד הזוה"ק, החליט לעלות לארץ ישראל ועשה זאת בשנת תרפ"א!!! ולצערנו פרצה שואת הגרמנים ימ"ש בשנת תרצ"ט בדיוק 20 שנה משנת תרע"ט!! לצערי…

 עשרות רבות של יהודים יוצאי השואה סיפרו  זאת לפני למעלה מ-40 שנה ואמרו לי "כמה הגאון הקדוש הנ"ל  צדק וחבל שלא שמעו לו" !!! (בטוחני שיש אלפים, ששמעו מציאות זו מאבותיהם ויודעים האמת), וכיון שעדיין לא נשתנתה הגישה ללימוד הזהר הק', חוששני שוב מדבריו הק', ואיני רוצה שההסטוריה תחזור ח"ו על עצמה ושוב יאמרו "כמה שהוא צדק"!!! וד"ל  (מפי נכדו הרב שליט"א)

מי האיש החפץ חיים?

                        כותרת –  מי האיש החפץ חיים, לבלי לראות יום בלתי קדושה, לראות טוב עולם הבא בעולם הזה -; ידבק בספר הזוהר הקדוש והתיקונים שהם חיים לנפש . (רי"א מקאמרנא זלה"ה, היכל הברכה)

באנו בשורות אלו להודיע לכל דכפין דעת מרנא הח"ח זיע"א כיצד להנצל מחבלי משיח והיא – דביקות גדולה בתורה ובפרט בספר הזוהר הקדוש. כדלהלן:

מאורן של ישראל הגאון הגדול מרן רבינו ישראל מאיר הכהן מראדין בעל החפץ חיים זצוקללה"ה  היה מעורר ללמוד כל חלקי התורה וכמו שהעתיק כמה פעמים בספריו מדרש משלי (בהקדמה לליקוטי הלכות, וכן הביאו להלכה בביאור הלכה סימן קנ"ו) שאומר ומתאר כמה; יתבע האדם על שלא למד את כל חלקי התורה.

וזה לשונו (בפ"י): אמר רבי ישמעאל, בא וראה כמה קשה יום הדין, שעתיד הקב"ה לדון את כל העולם כולו בעמק יהושפט, וכיון שתלמיד חכם בא לפניו, אומר לו, כלום עסקת בתורה? אמר הן, אומר לו הקב"ה, הואיל והודית אמור לפני מה שקרית ומה ששנית. מכאן אמרו, כל מה שקרא אדם יהא תפוס בידו, ומה ששנה תהא תפוס בידו, שלא תשיגהו בושה וכלימה ליום הדין. היה רבי ישמעאל אומר, אוי לאותה בושה אוי לאותה כלימה. ועל זה בקש דוד מלך ישראל בתפלה ובתחנונים לפני המקום, ואמר, (תהלים ה, ד) ה' בקר תשמע קולי וגו'. בא מי שיש בידו מקרא ואין בידו משנה. הקב"ה הופך את פניו ממנו, ומצירי גיהנם מתגברין בו כזאבי ערב, והם נוטלין אותו ומשליכין אותו לגיהנם. בא מי שיש בידו שני סדרים או שלשה. הקב"ה אומר לו, בני, כל ההלכות למה לא שנית אותם. אם אומר להם הניחוהו, מוטב. ואם לאו, עושין לו כמדרשו ראשון ראשון. בא מי שיש בידו הלכות. אומר לו, בני, תורת כהנים למה לא שנית, שיש בו טומאת שרצים, טומאה וטהרה, טומאת נגעים וטהרת נגעים, טומאת נתקים וטהרת נתקים, טומאת בתים וטהרת בתים, טומאת זבין וטהרת זבות, טומאת לידה וטהרת לידה, טומאת מצורע וטהרת מצורע, סדר וידוי של יום הכפורים, וגזירה שוה, ודיני ערכים, וכל דיני ישראל שהן דנין בתוכו.

בא מי שיש בידו תורת כהנים. הקב"ה אומר לו, חמשה חומשי תורה למה לא שנית, שיש בהן קריאת שמע תפילין ומזוזה. בא מי שיש בידו חמשה חומשי תורה. אומר לו הקב"ה, למה לא למדת אגדה ולא שנית, שבשעה שהחכם יושב ודורש אני מוחל ומכפר עונותיהן של ישראל, ולא עוד, אלא שבשעה שהן עונין אמן יהא שמיה רבה אפילו אם נחתם גזר דינם אני מוחל להם ומכפר עונותיהן. בא מי שיש בו אגדה. הקב"ה אומר לו, בני, תלמוד למה לא למדת, שנאמר (קהלת א, ז') "כל הנחלים הולכין אל הים והים איננו מלא". ואיזה זה, תלמוד. בא מי שיש בידו תלמוד. הקב"ה אומר לו, בני, הואיל ונתעסקת בתלמוד, צפית במרכבה, צפית בגאוה, שאין הנייה בעולמי אלא בשעה שתלמידי חכמים יושבין ועוסקין בדברי תורה ומציצין ומביטין ורואין והוגין המון התלמוד הזה. כסא כבודי האיך הוא עומד. רגל ראשון במה הוא משתמש. שני במה הוא משתמש. שלישי במה הוא משתמש. רביעי במה הוא משתמש. חשמל האיך הוא עומד, וכמה פנים הוא מתהפך בשעה אחת. לאיזה רוח הוא משמש. הברק האיך הוא עומד, כמה פנים של זוהר נראין בין כתפיו. לאיזה רוח הוא משמש. כרוב האיך הוא עומד. לאיזה רוח הוא משמש. גדולה מכולן עיון כסא הכבוד האיך הוא עומד. עגולה הוא כמין מלבן. מתוקן הוא כמין גשרים. כמה יש בו. כמה הפסק יש בין גשר לגשר. וכשאני עובר באיזה גשר אני עובר, באיזה גשר האופנים עוברין. באיזה גשר גלגלי המרכבה עוברין. גדולה מכולן מצפרני ועד קדקדי האיך אני עומד. כמה שיעור בפיסת ידי. כמה שיעור אצבעות רגלי. גדולה מכולן כסא כבודי האיך הוא עומד. לאיזה רוח הוא משמש. בשלישי בשבת לאיזה רוח הוא משמש. ברביעי בשבת לאיזה רוח הוא משמש. וכי לא זהו הדרי, זהו גדולתי, זהו הדר יופיי, (שבני אדם) מכירין את כבודי במדה הזאת, עליו אמר דוד, (תהלים קד, כד) "מה רבו מעשיך ה'". מכאן היה רבי ישמעאל אומר, אשרי תלמיד חכם שמשומר למודו בידו כדי שיהא לו פתחון פה להשיב להקב"ה ליום הדין.

וגם היה צועק לכולם ללמוד ולסיים; את הש"ס. אך כל תשוקתו היתה לחכמת הקבלה. והיה אומר שלולי שהדור היה צריך לו היה מתמסר כולו לחכמת הקבלה, והיה בקי בעל פה בכל ספרי הקבלה. והשיב לשאלת הגאון המקובל האלקי בעל "הלשם" זקנו של מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל : "מדוע אינו מראה כחו בנסתר כמו בנגלה ?"; "אני כגמול עלי אמו". כל שבת היה חוזר את הזוהר שעל הפרשה. והיה אומר לאחרים ללמוד את הזוהר של הפרשה אפילו בחורים. והיה אומר שרובו כמדרש. (מפי תלמידו הקדוש ר' שלמה בלוך זלה"ה, ספר הצדיק ר' שלמה אות מ"ו).וכן אמר לנו אחד מתלמידיו. והוסיף שאמר החפץ חיים "ספר הזוה"ק ישמור אתכם בחיים"!

 הגאון רבי שמואל קושלוויץ זצ"ל, בספר נתיבות שמואל (עה"ת ע' רנ"א), מספר שכשהיה בן ישיבה צעיר בראדין, ישן בחדרו של החפץ חיים כג' חודשים, בלילה לפני השנה ניגש אליו הח"ח ובידו ספר רזיאל [המלאך], ואמר לי שאהגה בו כל לילה קודם השינה, וז"ל: "בספר הזה כאשר תעיין ותהגה בו תהיה לך קצת השגה מגדלות ורוממות השי"ת כי ראוי לכל איש ישראל שתהיה לו השגה מגדלות ה', כי באשר אנו נחשבים בחסד ה' עלינו כבנים למקום, הרי מהראוי שכל איש מישראל תהיה לו איזה השגה מגדלות אבינו שבשמים וערכו", עכ"ל הח"ח זי"ע. ומוסיף שם שרק אחרי שנים הבין את כוונת הח"ח שנער רך בשנים יהגה בספר קבלה לפני השינה, ע"כ.

 רבינו היה מתפלא ואומר "מדוע לא הכניסו את לימוד הזוה"ק בישיבות? הרי זה חתיכת מוסר!" (מפי השמועה).

וכן דרכו לצטט למאות פעמים את הזוהר הקדוש בספריו (במשנה ברורה, שמירת הלשון וכו') ואף מביא מן ספרי המקובלים . ספריו מלאים וגדושים מן הקצה אל הקצה מספר הזוה"ק, ובהקדמת ספרו "ליקוטי הלכות" אומר לעיין בזוה"ק.

אמר: אמרו חז"ל כל ישראל ערבים זה לזה! כל אחד ואחד מחוייב לפעול למען הצלת עם ישראל בכל תחום אפשרי.

 ובמיוחד אמר שיש ללמוד בכל יום חצי שעה זוהר הקדוש בכדי לקרב הגאולה. (מפי השמועה). ועל זה צווח ככרוכיא בספר מזכה הרבים: מה יעזור לנו אם אנחנו רוצים להגאל אבל לא פועלים בשביל לקרב את הגאולה ומהו קירוב הגאולה? תשובה שלמה קדושה וטהרה (קדושת האדם כולל כשרות המאכלות ההתנהגות והלבוש וכו'); ולימוד הזוהר הקדוש! עכ"ד. –

הגמרא הקדושה אומרת; (קדושין ל.) מאי דכתיב "ושננתם" אל תקרי "ושננתם" אלא ושלשתם. לעולם ישלש אדם שנותיו שליש במקרא שליש במשנה שליש בתלמוד, מי יודע כמה חיי? לא צריכא ליומי! ופי' התוספות דבכל יום ויום עצמו ישלש. ועל דרך זה ביאר הגאון מהרי"א מזידיטשוב זצ"ל שילמד וימלא כריסו בש"ס ופוסקים בכל יום ויום ואח"כ ילמד תורת הסוד כי להמתין עד שימלא אדם כריסו בש"ס ובפוסקים – מי יודע כמה חיי?.

בזוהר ברעיא מהימנא (פרשת פנחס דף רנד.) כתב שמארי קבלה אינו מארי תלמוד ואיתמר עלייהו "ושננתם" ואוקמוהו מארי מתניתין אלא תקרי ושננתם אלא ושלשתם, דאינון שליש במקרא שליש במשנה שליש בתלמוד. דהיינו שחובת לימוד הקבלה הוא בכלל שליש בתלמוד (ויש אומרים שלימוד הזוהר הוא בגדר "שליש במקרא".). ובעל כף החיים פסק (בסימן קנ"ה): שבלימוד הזוהר יוצא ידי חובת לימוד הקבלה. ומה שכתב התוספות שם שבימינו; לא צריכא דהנה יש לנו תלמוד "בבלי" שהוא בלול במקרא ובמשנה. הנה הזוהר הקדוש בלול מכולם יחד! – אמר הר"ן ז"ל: שעל כן יקבע לו האדם בכל יום שיעורים בכל התורה כולה כדי שלא יתבייש לעתיד לבא. כמו שאנו רואים שאחד מתפאר אני הייתי באמריקה, אני הייתי באירופה וכד' לעתיד יתפארו אני למדתי חומש ונביא פלוני אני למדתי מסכתא פלוני אני למדתי זוהר הקדוש ותיקונים וכו' , צא וחשוב הרי עוד כמעט רגע, ויבא האדון אשר אנו מבקשים והוא הרי יהיה בקי בתורה כולה! איזו בושה תהיה על פנינו באם יחסר לנו חלק מהתורה, ולכן תפקדינו בעת הזאת ללמוד את כל חלקי התורה כולה!; (רבינו החפץ חיים זיע"א).

האור החיים הקדוש כתב שמשיח אינו בא לגאול אומה של עמי הארצות!

אמר ר' יהושע בן לוי בכל יום בת קול יוצאת מהר חורב ואומרת "אוי להם לבריות מעלבונה של תורה"! (אבות פ"ו).

ובתיקוני זוהר (תיקון ל') מבאר ענין זה הקול כי הוא המכריז על מי שאינו בחכמת הקבלה.

כי אין כבוד הדרת גדולת תורתנו ניכרת כי אם על ידה, כי בה ניכר כי מן השמים ואיננה כשאר דתי האומות שהם פשוט בלבד, ונמצא כי מי שלא יעסוק כי אם בפשט לבדו נותן עלבון לתורה! (ר' חיים ויטאל זלה"ה, עץ הדעת טוב)

ולא עוד אלא שאפילו יש בידו תורה ומעשים טובים כתב בזוהר שיר השירים שהנשמה כשתבוא לעולם העליון ולא עסקה בחכמה זו תהיה בבושה גדולה מאד על כך שלא יודעת רזים עליונים, ומוציאין אותה מכל השערים העליונים.

לכן ישתדל כל אדם ללמוד בהחכמה הזאת; (בספר הזוהר) 'בגין דלא יעול בכיסופא לעלמא דאתי'. ומי שהיה יכול ללמוד בתורת הסוד ולא למד ענוש יענש יעל כך. ומעכב את הגאולה! (זוה"ק וכ"כ הגר"א ז"ל ועיין מדרש משלי פ"י)

ובזוהר (בראשית דף כ"ח ע"א) בלה"ק: אָמַר רַבִּי אֶלְעָזָר, וַהֲרֵי מִי נָתַן מַעֲשֶׂה שֶׁל אָדָם בְּיִשְׂרָאֵל וּבְמֹשֶׁה? אָמַר לוֹ: בְּנִי, וְאַתָּה אָמַרְתָּ כָּךְ? וְכִי לֹא לָמַדְתָּ (ישעיה מו) מַגִּיד מֵרֵאשִׁית אַחֲרִית!? אָמַר לוֹ, כָּךְ הוּא וַדַּאי. וְלָכֵן מֹשֶׁה לֹא מֵת, וְהוּא נִקְרָא אָדָם, וּבִגְלָלוֹ נֶאֱמַר בַּגָּלוּת הָאַחֲרוֹנָה וּלְאָדָם לֹא מָצָא עֵזֶר, אֶלָּא כֻּלָּם כְּנֶגְדּוֹ. וְכֵן נֶאֱמַר בָּעַמּוּד הָאֶמְצָעִי וּלְאָדָם לֹא מָצָא עֵזֶר שֶׁיּוֹצִיא שְׁכִינָה מֵהַגָּלוּת. זֶהוּ שֶׁכָּתוּב (שמות ב) וַיִּפֶן כֹּה וָכֹה וַיַּרְא כִּי אֵין אִישׁ. וּמֹשֶׁה הוּא בִדְמוּתוֹ מַמָּשׁ, שֶׁנֶּאֱמַר בּוֹ לֹא מָצָא עֵזֶר כְּנֶגְדּוֹ. וביאר במקדש מלך: וממשיך רבי שמעון בר יוחאי לבאר, שהבחינה של משה רבינו אינה זזה מן השכינה בגלות, ועל זה נאמר בגלות האחרונה, שהקדוש ברוך הוא לא מצא תלמידי חכמים שיהיו עזר למשה בגלות, אלא כולם נחשבים כאלו הם כנגדו, לפי שאינם עוסקים בסודות התורה, לסייע לתיקון השכינה. ונאמר בו, ולאדם לא מצא עזר כנגדו, פירוש לא מצא הקדוש ברוך הוא מי שיעזור לזעיר אנפין, להוציא את שכינתו מן הגלות. וכעי"ז כ' הגר"א ז"ל

הַמְקֻבָּל הָאֱלֹקִי הַצַּדִּיק הַקָּדוֹשׁ רַבֵּינוּ יַעֲקֹב אַבּוּחַצִירָא זצוקללה"ה (בְּסִפְרוֹ גִּנְזֵי הַמֶּלֶךְ דַּף קפ"ה) אוֹמֵר בְּשֵׁם רַבִּי שִׁמְעוֹן בַּר יוֹחַאי הַקָּדוֹשׁ: דְּמִי שֶׁלֹּא לָמַד תּוֹרַת אֱמֶת שֶׁהֵם סוֹדוֹת הַתּוֹרָה טוֹב לוֹ שֶׁלֹּא נִבְרָא דִּבְלֹא זֶה אֵין אָדָם יוֹדֵעַ אֱלֹהוּתוֹ יִתְבָּרַךְ, וְיִרְאָתוֹ וְאַהֲבָתוֹ, וַעֲבוֹדָתוֹ. והרב פתייה זי"ע אומר בשם רבי חיים וויטאל זי"ע שכתב בִּתְחִלַּת שַׁעַר הַמִּצְווֹת: וְאִם לֹא עָשָׂה כֵּן הֲרֵי חִסֵּר מִצְוָה אֶחָד שֶׁל תַּלְמוּד תּוֹרָה שֶׁהִיא גְּדוֹלָה וּשְׁקוּלָה כְּכָל הַמִּצְווֹת וְצָרִיךְ שֶׁיִּתְגַּלְגֵּל עַד שֶׁיִּטְרַח בְּד' בְּחִינוֹת שֶׁל הַפַּרְדֵ"ס הַנִּזְכַּר. עַד כָּאן לְשׁוֹנוֹ. ועוד אמר הרב יהודה פתייה זי"ע שעוד בשעת הלויה כאשר בוכים עליו, יתכן שכבר חזר לעולם הזה בגלגול, השם ירחם.

ובצוואת ר"י בעל אמרי קדוש (מרואי פני הגר"א זי"ע), וז"ל: ללמוד ספרי מוסר חיובם גדול ממש כמו להתפלל ולהניח תפילין וכו', וזוהר טוב מאוד ללמוד, פשיטה למי שמבין עמקותו מעט, אלא אפילו ללמוד לפי פשוטו גם יש בו מוסר גדול ולשונו מסוגל, עכ"ל. וכן צוה הגאון רבנו יעקב מליסא זי"ע (בעל הנתיבות), ללמוד זוהר בכל שבת, וכן הגאון הגדול רבי בן ציון אבא שאול זי"ע ר"י פורת יוסף היה רגיל לומר לבחורים לקרוא ב' דפים זוהר כל יום ובפרט לפני השנה, לזכך הנשמה וגם מועיל להם להבנת הנגלה.

שאלו את רבנו הגאון הסטייפלער זי"ע; האם אפשר ללמוד בתיקוני זוהר הרי אינו מבין מה שקורא וענה: אם אינו מבין לשון הזוהר יקרא בלי להבין) ארחות רבנו ח"א).

 

מרן הגאון רבי שלמה זלמן אויערבך זצ"ל ראש ישיבת קול תורה; כתב בהסכמתו לס' אדרת אליהו (מפתח לזוה"ק). "לדידי חזי לי ספרא טבא הנקרא בשם אדרת אליהו והוא אוסף וליקוט חשוב מאמרות טהרות ופתגמין קדישין המפוזרים בזוה"ק ובזוהר חדש ובתיקוני זוהר, אשר כחם גדול לטהר ולהלהיב הלבבות לעבודת ה' ית"ש.

ידוע מה שכתב המקובל האלוקי רבי יהודה פתייה זי"ע) בהקדמתו לס' בית לחם יהודה), שרק בזכות לימוד תורת הרשב"י ניצלו בזמנו מאסונות ומגזירת הגיוס.

ועתה לאור הצרות הרבות ובפרט גזירת הגיוס הנוראה – יצא מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן שליט"א בקריאה גלויה לקיים את עצת הרמח"ל זיע"א (דהיינו; ללמוד זוהר הקדוש ברציפות) ואמר שמעלת לימוד ספר הזוהר גדולה משאר לימודים ואף בקריאה בעלמא מטהר הנפש ומסוגל לכמה ענינים; וכל אחד ואחד יכול ללמוד זוהר, אפילו בחורים.

אם כן בזה נמצא מרגוע גם לגזרת הגיוס האיומה המרחפת על בני הישיבות, שבכל ישיבה וישיבה, יקבעו סדר לימוד קבוע בספר הזוהר הקדוש לכל הפחות שעה ביום, מרישא ועד גמירא, ויראו לנכון לסיימו או אז ינצלו מכל הגזירות ומכל מרעין בישין,ומובטח שתתבטל הגזירה ויוכלו לעסוק בתורה הקדושה, ואלו כבר קימנו עצת הרמח"ל זיע"א ללמוד בחבורה זוהר הקדוש בגירסא ברציפות, כבר הונח לנו, ונצלנו מיד כל הקמים עלינו, וזכינו לרוח טהרה )דניאל פרק ז יג) "וארו עם ענני שמיא וגבר ישראל!" ואזי במהרה נגאל, כמ"ש בתיקוני זוהר (תיקון ו' דף כה.) 'וכמה בני נשא לתתא יתפרנסון מהאי חבורא דילך כד אתגליא לתתא בדרא בתראה בסוף יומיא, ובגיניה "וקראתם דרור בארץ" וגו" וביאר רבינו הגר"א ז"ל ובגיניה וקראתם – שיגאלו על ידי לימוד הזוהר. במהרה בימינו ברחמים.

והבה נקיים את שבועתינו בהר סיני של "ונשמע".. להשלים ה"סוד" ל"פר"ד", למעננו, ולמען כלל ישראל הזקוק לרחמי שמים ובזה נקים שכינתא מעפרא, עד שתתקיים הבטחת רעיא מהימנא לרשב"י זי"ע בזוה"ק (נשא קכד. ) "ביה יפקון מן גלותא ברחמי" וייתי מלכא משיחא, ושנזכה להיות מבני היכלו, אמן

הזמן אוזל במהירות. אל תתמהמהו! חושו, התקוששו וקושו וקחו עמכם דברים ושובו אל ה'!

בתחינה ובבקשה ואהבה רבה באמת

זוהר הרקיע

 זרוז וקירוב הגאולה רחמים

 הוא רק על ידי קבלה

מיסודם ובעידודם של גדולי ומאורי הדור שליט"א

אור הזוהר 812

אור הזוהר 813

 

 

אור הזוהר 814

 

אור הזוהר 815

אור הזוהר # מכתב לכל היהודים חלק ד'

תמונות סולם זוננפלד ממני פצצת אטום

11:40

מכתב גלוי לכל אחד ואחד מעם ישראל מתוך דאגה גדולה לשלומו

 (וקבל את האמת ממי שאמרה.)

פתרונו של בעל הסולם למניעת השואה ומלחמה גרעינית חלק ב'

פתרונו של בעל הסולם למניעת השואה ומלחמה גרעינית חלק ג

יהודים יקירים אחי ורעי!

עורו ישנים מתרדמתכם עורו!

אתם צריכים להבין שאנחנו עומדים בימים אלה בפני שואה נוספת. מלחמה אטומית בפתח, מהרו לתפוס מחסה!

שאלה: מהו הגורם למלחמת העולם הראשונה, השניה, שואת אירופה, ומלחמת עולם השלישית שאנחנו מחכים לה בקרוב?

את התשובות לשאלות הללו מצא הגאון בעל הסולם זיע"א בספר הזוה"ק שאמר שבמניעת לימוד הזוהר מוות וחורבן באים לעולם. וזעק לכל על השואה, ודבריו נפלו על אוזניים אטומות…

וכך היה המעשה, רבינו הקדוש הגאון מוהרי"ל אשל"ג זיע"א בעל הסולם, ראה ברוח קדשו כ- 20 שנה קודם השואה את גזירת ההשמדה ומסר נפשו, צעק והתחנן בפני גדולי ישראל באירופה שיורו לתלמידהם ללמוד הזוהר הקדוש, אולם נדחו תחנוניו…

לפני פרוץ מלחמת עולם השניה הזהיר את רבני קהילות אירופה שיעלו לא"י וילמדו את הזוהר הקדוש ולא שמעו בקולו ונחרבה אירופה.

וכך כותב רבינו בהקדמתו לפירוש הסולם (שנדפס בהסכמתו הנלהבת של מרן הגרי"ח זוננפלד זצ"ל) "ובהיות האדם מישראל, מגביר ומכבד את בחינת פנימיותו, שהיא בחינת ישראל שבו, על חיצוניותו, שהיא בחינת אומות העולם שבו, דהיינו שנותן רוב טרחתו ויגיעתו להגדיל ולהעלות בחינת פנימיות שבו לתועלת נפשו, וטרחה מועטת בשיעור המוכרח הוא נותן לקיום בחינת אומות העולם שבו, דהיינו לצרכי הגוף, כמ"ש (אבות פ"א) "עשה תורתך קבע ומלאכתך עראי" – הנה אז גורם במעשיו גם בפנימיות וחיצוניות דכללות העולם, שבני ישראל עולים בשלמותם מעלה מעלה, ואומות העולם, שהם החיצוניות שבכללות, יכירו ויחשיבו את ערך בני ישראל. ואם ח"ו להיפך, שהאדם הפרטי מישראל מגביר ומחשיב את בחינת חיצוניותו, שהיא בחינת אומות העולם שבו, על בחינת ישראל שבו, וכמ"ש (דברים כ"ח) "הגר אשר בקרבך", דהיינו החיצוניות שבו, יעלה עליך מעלה מעלה, ואתה, בעצמך, דהיינו הפנימיות, שהיא בחינת ישראל שבך, תרד מטה מטה – אז גורם במעשיו, שגם החיצוניות שבכללות העולם, שהם אומות העולם, עולים מעלה מעלה, ומתגברים על ישראל ומשפילים אותם עד לעפר. ובני ישראל, שהם הפנימיות שבעולם, ירדו מטה מטה ח"ו.

ואל תתמה על זה, שאדם פרטי יגרום במעשיו מעלה או ירידה לכל העולם. כי זהו חוק ולא יעבור, אשר הכלל והפרט שוים כב' טפות מים, וכל שנוהג בכלל כולו נוהג גם בפרט. ואדרבה, הפרטים עושים כל מה שבכלל כולו. כי לא יתגלה הכלל, אלא לאחר גילוי הפרטים שבו, ולפי מדתם ואיכותם של הפרטים. וודאי שמעשה הפרט לפי ערכו מוריד או מעלה את הכלל כולו. ובזה יתבאר לך מה שכתוב בזוהר, שמתוך העסק בספר הזוהר ובחכמת האמת, יזכו לצאת מתוך הגלות לגאולה שלימה (תיקונים, סוף תקון ו'). שלכאורה, מה ענין לימוד הזוהר לגאולתם של ישראל מבין האומות?

העוסק בתורה, יש לו אלו ב' המדרגות. ובהיותו מגביר טרחתו בפנימיות התורה וסודותיה, נמצא גורם בשיעור הזה שמעלת פנימיות העולם, שהם ישראל, תעלה מעלה מעלה על חיצוניות העולם

ובהמבואר מובן היטב, כי גם התורה יש בה פנימיות וחיצוניות, כמו כללות העולם כולו. ולפיכך גם העוסק בתורה, יש לו אלו ב' המדרגות. ובהיותו מגביר טרחתו בפנימיות התורה וסודותיה, נמצא גורם בשיעור הזה שמעלת פנימיות העולם, שהם ישראל, תעלה מעלה מעלה על חיצוניות העולם, שהם אומות העולם וכל האומות יודו ויכירו בשבחם של ישראל עליהם. עד שיקוים הכתוב (ישעיה י"ד ב') "וּלְקָחוּם עַמִּים וֶהֱבִיאוּם אֶל מְקוֹמָם וְהִתְנַחֲלוּם בֵּית יִשְׂרָאֵל עַל אַדְמַת יְדֹוָד". וכמו כן הכתוב (ישעיה מ"ט כ"ב): "כֹּה אָמַר אֲדֹ-נָי יֱדֹוִד הִנֵּה אֶשָּׂא אֶל גּוֹיִם יָדִי וְאֶל עַמִּים אָרִים נִסִּי וְהֵבִיאוּ בָנַיִךְ בְּחֹצֶן וּבְנֹתַיִךְ עַל כָּתֵף תִּנָּשֶׂאנָה". אבל אם ח"ו להיפך, שהאדם מישראל, משפיל מעלת פנימיות התורה וסודותיה, הדנה בדרכי נשמותינו ומדרגותיהן, וכן בחלק השכל וטעמי מצוה, כלפי מעלת חיצוניות התורה, הדנה בחלק המעשה בלבד. ואפילו אם עוסק פעם בפנימיות התורה, הריהו מקציב לה שעה מועטת מזמנו, בשעה שלא יום ולא לילה, כמו שהיתה ח"ו, דבר שאין צורך בו, הוא נמצא גורם בזה, להשפיל ולהוריד מטה מטה את פנימיות העולם, שהם בני ישראל, ולהגביר את חיצוניות העולם עליהם, שהם אומות העולם, וישפילו ויבזו את בני ישראל, ויחשיבו את ישראל, כמו שהיו דבר מיותר בעולם ואין לעולם חפץ בהם ח"ו.

גאולת ישראל וכל מעלת ישראל, תלוי בלימוד הזוהר ובפנימיות התורה

ולא עוד אלא גורמים בזה, שאפילו החיצוניות שבאומות העולם מתגברת על פנימיות שלהן עצמן, כי הגרועים שבאומות העולם, שהם המזיקים ומחריבי העולם, מתגברים ועולים מעלה מעלה על הפנימיות שלהם, שהם חסידי אומות העולם, ואז הם עושים כל החורבנות והשחיטות האיומים, שבני דורנו היו עדי ראיה להם, השם ישמרנו מכאן ואילך. הרי לעיניך, שגאולת ישראל וכל מעלת ישראל, תלוי בלימוד הזוהר ובפנימיות התורה, ולהיפך, כל החורבנות וכל ירידתם של בני ישראל, הם מחמת שעזבו את פנימיות התורה, והשפילו מעלתה מטה מטה, ועשו אותה כמו שהיתה ח"ו דבר שאין צורך בו כלל.

קול אומר קרא, שקול דופק בלבו של כל אחד ואחד מישראל לקרות ולהתפלל להרמת השכינה הקדושה, שהיא כללות נשמות של כל

 וזה שאמרו בתיקונים (תיקון ל' נתיב תנינא): " קוּמוּ וְאִתְעָרוּ לְגַבֵּי שְׁכִינְתָּא, דְּאִית לְכוֹן לִבָּא בְּלָא סֻכְלְתָנוּ לְמִנְדַּע בָּהּ, וְאִיהוּ בֵּינַיְכוּ. קומו והתעוררו בשביל השכינה הקדושה, שהרי יש לכן לב ריקן בלי בינה לדעת ולהשיג אותה. אף על פי שהיא בתוככם. וְרָזָא דְמִלָּה קוֹל אוֹמֵר קְרָא (ישעיה מ ו), כְּגוֹן קְרָא נָא הֲיֵשׁ עוֹנֶךָּ וְאֶל מִי מִקְּדוֹשִׁים תִּפְנֶה (איוב ח א), וְהִיא אָמְרַת מָה אֶקְרָא, כָּל הַבָּשָׂר חָצִיר, כֹּלָּא אִינוּן כִּבְעִירָן דְּאָכְלִין חָצִיר, "וְכָל חַסְדּוֹ כְּצִיץ הַשָּׂדֶה (שם), כָּל חֶסֶד דְּעָבְדִין לְגַרְמַיְיהוּ עָבְדִין". וסוד הדבר, כמ"ש (ישעיה מ'): "קול אומר קרא, שקול דופק בלבו של כל אחד ואחד מישראל לקרות ולהתפלל להרמת השכינה הקדושה, שהיא כללות נשמות של כל ישראל (ומביא ראיה מהכתוב קרא נא היש עונך, שקריאה פירושו תפילה).

אפילו הטובים שבהם, שמסרו זמנם על עסק התורה, לא עשו זה, אלא לתועלת גופם עצמם, בלי כונה הרצויה בכדי להשפיע נ"ר ליוצרם

אבל השכינה אומרת: "מה אקרא". כלומר: "אין בי כח להרים את עצמי מעפר, בשביל שכל בשר חציר, כולם המה כבהמות אוכלי עשב וחציר. כלומר שעושים המצות בלי דעת כמו בהמות. וכל חסדו כציץ השדה, כל החסדים שעושים, לעצמם הם עושים. כלומר, שאין כונתם במצות שעושים, שתהיינה בכדי להשפיע נחת רוח ליוצרם, אלא רק לתועלת עצמם הם עושים המצות. ואפילו כל אינון דמשתדלי באורייתא, כל חסד דעבדין לגרמייהו עבדין – ואפילו הטובים שבהם, שמסרו זמנם על עסק התורה, לא עשו זה, אלא לתועלת גופם עצמם, בלי כונה הרצויה בכדי להשפיע נחת רוח ליוצרם. בההוא זמנא רוח הולך ולא ישוב לעלמא, ודא איהו רוחא דמשיח. בעת ההיא נאמר על הדור: "רוח הולך ולא ישוב להעולם, דהיינו רוח המשיח, הצריך לגאול את ישראל מכל צרותיהם עד לגאולה השלמה, לקיים הכתוב: "ומלאה הארץ דעה את ה'" – הרוח הזה נסתלק לו והלך, ואינו מאיר בעולם.

אוי להם, שהם גורמים במעשיהם הללו, שיהיו עניות וחרב וחמס וביזה והריגות והשמדות בעולם.

וי לון מאן דגרמין דיזיל ליה מן עלמא, ולא יתוב לעלמא, דאילין אינון דעבדי לאורייתא יבשה, ולא בעאן לאשתדלא בחכמה דקבלה – אוי להם לאותם אנשים הגורמים, שרוחו של משיח יסתלק וילך לו מהעולם, ולא יוכל לשוב לעולם, שהמה, הם העושים את התורה ליבשה, כלומר, בלי משהו לחלוחית של שכל ודעת, כי מצטמצמים רק בחלק המעשי של התורה. ואינם רוצים להשתדל ולהבין בחכמת הקבלה, לידע ולהשכיל בסודות התורה וטעמי מצוה. ווי לון דגרמין עניותא וחרבא וביזה והרג ואבדן בעלמא – אוי להם, שהם גורמים במעשיהם הללו, שיהיו עניות וחרב וחמס וביזה והריגות והשמדות בעולם.

"אין פורענות באה לעולם, אלא בשביל ישראל". דהיינו כמ"ש, שהם גורמים עניות וחרב ושוד והריגות והשמדות בעולם כולו

וטעם דבריהם הוא, כמו שבארנו, שבהיות כל עוסקי התורה מזלזלים בפנימיות שלהם ובפנימיות התורה, ומניחים אותה, כמו דבר שאין צורך בו בעולם, ויעסקו בה רק בשעה שלא יום ולא לילה, והמה בה, כעורים מגששים קיר. שבזה, המה מגבירים את חיצוניותם עצמם, דהיינו תועלת גופם. וכן חיצוניות התורה, המה מחשיבים על פנימיות התורה. ואז המה גורמים במעשיהם הללו, שכל בחינות החיצוניות שישנן בעולם מגבירות את עצמן על כל חלקי הפנימיות שבעולם, כל אחת לפי מהותה, כי החיצוניות שבכלל ישראל, דהיינו עמי הארצות שבהם, מתגברת ומבטלת את הפנימיות שבכלל ישראל, שהם גדולי התורה. וכן החיצוניות שבאומות העולם, שהם בעלי החורבן שבהם, מתגברת ומבטלת את הפנימיות שבהם, שהם חסידי אומות העולם. וכן חיצוניות כל העולם, שהם אומות העולם, מתגברת ומבטלת את בני ישראל, שהם פנימיות העולם. ובדור כזה כל בעלי החורבן שבאומות העולם מרימים ראש, ורוצים בעיקר להשמיד ולהרג את בני ישראל, דהיינו כמ"ש (יבמות ס"ג): "אין פורענות באה לעולם, אלא בשביל ישראל". דהיינו כמ"ש, שהם גורמים עניות וחרב ושוד והריגות והשמדות בעולם כולו. ואחר שבעונותנו הרבים נעשינו עדי ראיה לכל האמור בתיקונים, ולא עוד אלא שמדת הדין פגעה דוקא בהטובים שבנו, כמו שכתוב (ב"ק ס'): "ואינה מתחלת, אלא מן הצדיקים תחילה". ומכל הפאר שהיה לכלל ישראל בארצות פולין וליטא, וכו', לא נשאר לנו אלא השרידים, שבארצנו הקדושה.

כל אחד ואחד מאתנו שרידי הפליטה, יקבל על עצמו בכל נפשו ומאודו, להגביר מכאן ואילך את פנימיות התורה

הנה מעתה מוטל רק עלינו שארית הפליטה, לתקן את המעוות החמור הזה, וכל אחד ואחד מאתנו שרידי הפליטה, יקבל על עצמו בכל נפשו ומאודו, להגביר מכאן ואילך את פנימיות התורה, וליתן לה את מקומה הראוי, כחשיבותה על מעלת חיצוניות התורה. ואז יזכה כל אחד ואחד מאתנו להגביר מעלת פנימיותו עצמו, דהיינו בחינת ישראל שבו, שהיא צרכי הנפש על בחינת חיצוניותו עצמו, שהיא בחינת אומות העולם שבו, שהיא צרכי הגוף. ויגיע כח הזה גם על כלל ישראל כולו עד
שעמי הארצות שבנו, יכירו וידעו את השבח והמעלה של גדולי ישראל עליהם, וישמעו להם, ויצייתו להם. וכן פנימיות אומות העולם, שהם חסידי אומות העולם, יתגברו ויכניעו את החיצוניות שלהם, שהם בעלי החורבן. וכן פנימיות העולם, שהם ישראל, יתגברו בכל שבחם ומעלתם על חיצוניות העולם, שהם האומות. ואז כל אומות העולם יכירו ויודו במעלת ישראל עליהם. ויקיימו הכתוב (ישעיה י"ד): "ולקחום עמים והביאום אל מקומם, והתנחלום בית ישראל על אדמת ה'. וכן (ישעיה מ"ט): "והביאו בניך בחוצן ובנותיך על כתף תנשאנה". וזה שכתוב בזוהר (נשא דף, קכד ע"ב): "בהאי חיבורא דילך דאיהו ספר הזוהר וכו' יפקון ביה מן גלותא ברחמי".

אנו מחויבים לקבוע מדרשות ולחבר ספרים, כדי למהר תפוצת החכמה במרחבי האומה

אך ורק בהתפשטות חכמת הקבלה ברוב עם, נזכה לגאולה השלמה… דהן היחיד והן האומה, לא ישלימו הכונה, שעליה נבראו, זולת בהשגת פנימיות התורה וסודותיה… ועל כן להתפשטות גדול של חכמת האמת בקרב העם אנו צריכין מקודם, באופן שנהיה ראוים לקבל התועלת ממשיח צדקינו, ולפיכך תלוים המה התפשטות החכמה וביאת משיח צדקנו זה בזה… וכיון שכן הרי אנו מחויבים לקבוע מדרשות ולחבר ספרים, כדי למהר תפוצת החכמה במרחבי האומה, (רבינו זצ"ל, הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות, אות ה')

"הנה נודע מפי סופרים ופי ספרים אשר לימוד חכמת הקבלה הוא מחויב בהחלט לכל אדם מישראל, ולו למד אדם כל התורה כולה, ובקי בש"ס ופוסקים בעל פה, גם ממולא במידות ובמעשים טובים יותר מכל בני דורו ולא למד חכמת הקבלה, הוא מחויב להתגלגל ולבא עוד פעם בעולם הזה כדי ללמוד רזי תורה וחכמת האמת, שזהו מובא בכמה מקומות במדרשי חז"ל|. (רבינו זצ"ל בהקדמה לספר פי חכם)

ומלאה הארץ דעה את ה'

וכתב במאמר לסיום ספר הזוהר " ומכאן הוכחה ברורה שכבר הגיע דורנו זה לימות המשיח, כי עינינו הרואות שכל הביאורים על ספר הזהר שקדמו לנו, לא ביארו אפילו עשרה אחוזים מהמקומות הקשים בזהר, וגם במקצת שביארו, סתומים דבריהם כמעט כדברי הזהר עצמו. ובדורנו זה זכינו לפירוש " הסולם" שהוא ביאור מלא על כל דברי הזהר. ומלבד זה שאינו מניח דבר סתום בכל הזהר בלי לפרשו, אף גם הביאורים מיוסדים על פי השכל העיוני הפשוט, שכל מעיין בינוני יכול להבינם. ומתוך שנגלה הזהר בדורנו זה, הרי זו הוכחה ברורה שאנחנו נמצאים כבר בימות המשיח בתחילתו של אותו הדור שעליו נאמר ומלאה הארץ דעה את ה' וגו'.
ויש לדעת שענינים רוחניים אינם כענינים גשמיים שבהם הנתינה והקבלה באים כאחד. כי ברוחניות זמן נתינה לחוד וזמן קבלה לחוד. כי תחילה ניתן הדבר מהשי"ת למקבל, ובנתינה זו נותן לו רק הזדמנות לקבל, אבל עוד לא קיבל כלום. עד שיתקדש ויטהר כראוי, אז זוכה לקבל הדבר, באופן שמזמן הנתינה עד זמן הקבלה יכול להתעכב זמן מרובה. ולפי זה מה שאמר שהדור הזה כבר הגיע להכתוב "ומלאה הארץ דעה את ה'" וכו', הנה זה אמור מבחינת נתינה בלבד, אבל לבחינת קבלה ודאי לא הגענו עוד, עד שנטהר ונתקדש ונלמד ונתיגע בשיעור הרצוי יגיע זמן הקבלה ויקויים בנו הכתוב ומלאה הארץ דעה את ה' וגו'.

כל מי שיש לו המשכה לסודות התורה יש לו המשכה לארץ ישראל

ונודע שהגאולה ושלימות ההשגה כרוכים זה בזה, והמופת הוא שכל מי שיש לו המשכה לסודות התורה יש לו המשכה לארץ ישראל, ולפיכך לא הובטח לנו ומלאה הארץ דעה את ה' וגו' אלא באחרית הימים, דהיינו בזמן הגאולה.
ולפיכך כמו שבשלימות ההשגה לא זכינו עוד לזמן קבלה אלא לזמן נתינה בלבד, שבכחה ניתנת הזדמנות לבוא לשלימות ההשגה, כן הוא בענין הגאולה שלא זכינו לה, אלא בבחינת נתינה בלבד. כי העובדה היא שהקב"ה הוציא ארצנו הקדושה מרשות הנכרים והחזירה לנו, ובכל זאת עדיין לא קבלנו הארץ לרשותנו מפני שעוד לא הגיע זמן הקבלה, כמו שביארנו בענין שלימות ההשגה, באופן שנתן, ואנחנו עוד לא קבלנו. שהרי אין לנו עצמאות כלכלית, ואין עצמאות מדינית בלי עצמאות כלכלית. ועוד הרבה יותר מזה, כי אין גאולת הגוף בלי גאולת הנפש, וכל עוד שרוב בני הארץ שבויים בתרבויות הזרות של האומות, ואינם מסוגלים כלל לדת ישראל ותרבות ישראל, הרי גם הגופות שבויים תחת הכוחות הנכרים. ומבחינה זו נמצאת עוד הארץ בידי הנכרים, והמופת הוא שאין שום אדם מתרגש כלל מן הגאולה כמו שהיה צריך להיות בזמן הגאולה אחרי אלפיים שנה. ולא בלבד שאין בני הגולה מתפעלים לבוא אלינו וליהנות מן הגאולה, אלא חלק גדול מאותם שנגאלו וכבר יושבים בתוכנו, מצפים בכליון עינים להפטר מגאולה זו ולשוב לארצות פזוריהם. הרי שאף על פי שהקב"ה הוציא הארץ מרשות האומות ונתנה לנו, עם כל זה אנו עוד לא קבלנוה, ואין אנו נהנים מזה. אלא שבנתינה זו נתן לנו הקב"ה את ההזדמנות לגאולה, דהיינו להטהר ולהתקדש ולקבל עלינו עבודת ה', בתורה ובמצוות לשמה, ואז יבנה בית המקדש ונקבל הארץ לרשותנו, ואז נחוש ונרגיש בשמחת הגאולה. אבל כל עוד שלא באנו לזה, שום דבר לא נשתנה, ואין שום הפרש בין נמוסי הארץ עתה, מכפי שהיתה עדיין תחת ידי זרים, הן במשפט, הן בכלכלה והן בעבודת ה'. ואין לנו אלא הזדמנות לגאולה.
היוצא מדברינו, שדורנו זה הוא הדור של ימות המשיח. ולפיכך זכינו לגאולת ארצנו הקדושה מידי הנכרים. גם זכינו להתגלות ספר הזהר שהוא תחילת קיום הכתוב ומלאה הארץ דעה את ה' וגו'. ולא ילמדו עוד וגו'. כי כולם ידעו אותי למקטנם ועד גדולם. אבל בשתי אלה זכינו רק בבחינת נתינה מהקב"ה, אבל אנו לידינו עוד לא קבלנו כלום, אלא שניתנה לנו הזדמנות בזה להתחיל בעבודת השי"ת, לעסוק בתורה ובמצוות לשמה, שאז נזכה להצלחה גדולה ככל המובטח לדורו של המשיח, מה שלא ידעו כל הדורות שלפנינו, ואז נזכה לזמן הקבלה של שתי אלה: "שלימות ההשגה" ו" הגאולה השלימה". עכל"ק.

רוצה להציל נפשך ולמנוע מלחמת עולם שלישית ופצצת אטום?

אפודת המגן של עם ישראל היא רק בכח הרוחני העצום שלה

 כח החומר הוא אפסי לעומת כח האינסופי של הרוח !

פצצת אטום היא נשק של מקלות ואבנים מול הזוהר הקדוש

האם ההיסטוריה חוזרת על עצמה?

 המקובל האלוקי בעל הסולם הכין תרופה למכה, אולם רבני אירופה לא הבינו זאת..

עד כמה אפשר להתחנן כדי שיהודי ילמד זוהר הקדוש?

מקור הבעיה היא חסרון אמונה. אם אתה היית מאמין באמת בהשי"ת תורתו ונביאיו וצדיקיו היתה לוקח בידך בזה הרגע את הזוהר הקדוש ולומד בשקיקה.

אתה פשוט צריך לעבוד על "אמונה".

אור הזוהר 81 ניסן תשע"ג

מכתב גלוי לכל אחד ואחד מעם ישראל מתוך דאגה גדולה לשלומו

 

אזהרה חמורה:

יהודים יקרים! ידוע שבקרוב ממש פורצת מלחמת עולם.

 מי רוצה להנצל?

בניסן עתידין להגאל תשע"ג

לכל אחינו בני ישראל היקרים המסולאים בפז עורו משינתכם!

 דעו לכם : המצב בעולם בסכנה עצומה מאד! למדינת איראן יש כבר פצצת אטום מוכנה, ולכל אויבנו מסביב יש מיליוני טילים המכוונים לעבר ארץ ישראל ומוכנים לשיגור! .

ובנוסף לגזירת הגיוס הנוראה המרחפת על בני הישיבות, וכבר רבים נשלחו לכלא, 40% אחוז כבר נרשמו לצבא!

השאלה העולה מכל הנ"ל מה עלינו לעשות למען נינצל מכל זה?

בשורת אלו ננסה לענות אתכם עצה נפלאה מקדמונינו ז"ל שמשום מה נשכחה מאיתנו.

בעניין ביאת משיח במהרה בימינו אמן, ראוי להביא את מה  שכתוב בזוה"ק פר' נשא (קכ"ד.) שבגאולה האחרונה יהיה כביציאת מצרים (ככתוב כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות) שכתוב שם "וחמשים" עלו בני ישראל מארץ מצרים, – ודורשים חז"ל, במדרש ובמכילתא וכן ברש"י על הפסוק "וימרו בי" (יחזקאל כ' פסוק ח') שרובם של ישראל מתו בג' ימי אפילה, ואלה שעלו היו רק "אחד מחמישים או אחד מחמש מאות"!!! – וכן ממשיך הזוה"ק ואומר שעם ישראל יחולק כבמתן תורה, "אלו שנאחזו בעץ החיים שהוא ה"זוה"ק" יזכו ויכנסו להיכל המשיח, ואלו שלא למדו הזוה"ק וירצו עכשיו להכנס, עליהם נאמר כי סקול יסקל או ירה יירה", ועל זה אשאל אותך, באיזו קטיגוריה אתה רוצה להמצא??

וכבר יצאו גדולי ישראל בקריאה קדושה בשנת תרפ"א לכל אחד ואחד שיקבע שיעור ללמוד (ואף בגירסא בעלמא) בזוהר הקדוש בכל יום והמטרה היתה להגיע ל-1000 סיומים על הזוהר.( בין החתומים היה ר' יוסף חיים זוננפלד זצ"ל) וכבר הסכימו וחזרו רבני הבד"ץ שליט"א וזצ"ל לקריאתם וחזרו וקראו שכל אחד ילמד דף זוהר הקדוש בכל יום.

 ובערך באותו הזמן  בשנים תרע"ז – תרע"ט , לאחר מלחמת העולם הראשונה, רץ כ"ק הגה"ק בעל "הסולם" זי"ע ופנה לגדולי ישראל באירופה והתחנן בפניהם שיורו לתלמידיהם וחסידיהם ללמוד הזוה"ק והוכיח הנכתב בספה"ק על החיוב בלימוד הזוה"ק, אך לצערנו דחו תחנוניו בתירוצים למיניהן.. בשנת תרע"ט  צעק הגאון הק' הנ"ל שנגזרה הגזירה בשמים!!! ונותנים לנו 20 שנה לברוח לארץ ישראל ששם לא יהיה חורבן!!! כששמעו זאת החלו לכנות את הגאון הק' הנ"ל  "ציוני" ומאחר שראה שכ"ציוני" (לכאורה, מה שאינו נכון ) אין לו יותר שום השפעה על עידוד לימוד הזוה"ק, החליט לעלות לארץ ישראל ועשה זאת בשנת תרפ"א!!! ולצערנו פרצה שואת הגרמנים ימ"ש בשנת תרצ"ט בדיוק 20 שנה משנת תרע"ט!! לצערי…

 עשרות רבות של יהודים יוצאי השואה סיפרו  זאת לפני למעלה מ-40 שנה ואמרו לי "כמה הגאון הקדוש הנ"ל  צדק וחבל שלא שמעו לו" !!! (בטוחני שיש אלפים, ששמעו מציאות זו מאבותיהם ויודעים האמת), וכיון שעדיין לא נשתנתה הגישה ללימוד הזהר הק', חוששני שוב מדבריו הק', ואיני רוצה שההסטוריה תחזור ח"ו על עצמה ושוב יאמרו "כמה שהוא צדק"!!! וד"ל  (מפי נכדו הרב שליט"א)

מי האיש החפץ חיים?

                        כותרת –  מי האיש החפץ חיים, לבלי לראות יום בלתי קדושה, לראות טוב עולם הבא בעולם הזה -; ידבק בספר הזוהר הקדוש והתיקונים שהם חיים לנפש . (רי"א מקאמרנא זלה"ה, היכל הברכה)

באנו בשורות אלו להודיע לכל דכפין דעת מרנא הח"ח זיע"א כיצד להנצל מחבלי משיח והיא – דביקות גדולה בתורה ובפרט בספר הזוהר הקדוש. כדלהלן:

מאורן של ישראל הגאון הגדול מרן רבינו ישראל מאיר הכהן מראדין בעל החפץ חיים זצוקללה"ה  היה מעורר ללמוד כל חלקי התורה וכמו שהעתיק כמה פעמים בספריו מדרש משלי (בהקדמה לליקוטי הלכות, וכן הביאו להלכה בביאור הלכה סימן קנ"ו) שאומר ומתאר כמה; יתבע האדם על שלא למד את כל חלקי התורה.

וזה לשונו (בפ"י): אמר רבי ישמעאל, בא וראה כמה קשה יום הדין, שעתיד הקב"ה לדון את כל העולם כולו בעמק יהושפט, וכיון שתלמיד חכם בא לפניו, אומר לו, כלום עסקת בתורה? אמר הן, אומר לו הקב"ה, הואיל והודית אמור לפני מה שקרית ומה ששנית. מכאן אמרו, כל מה שקרא אדם יהא תפוס בידו, ומה ששנה תהא תפוס בידו, שלא תשיגהו בושה וכלימה ליום הדין. היה רבי ישמעאל אומר, אוי לאותה בושה אוי לאותה כלימה. ועל זה בקש דוד מלך ישראל בתפלה ובתחנונים לפני המקום, ואמר, (תהלים ה, ד) ה' בקר תשמע קולי וגו'. בא מי שיש בידו מקרא ואין בידו משנה. הקב"ה הופך את פניו ממנו, ומצירי גיהנם מתגברין בו כזאבי ערב, והם נוטלין אותו ומשליכין אותו לגיהנם. בא מי שיש בידו שני סדרים או שלשה. הקב"ה אומר לו, בני, כל ההלכות למה לא שנית אותם. אם אומר להם הניחוהו, מוטב. ואם לאו, עושין לו כמדרשו ראשון ראשון. בא מי שיש בידו הלכות. אומר לו, בני, תורת כהנים למה לא שנית, שיש בו טומאת שרצים, טומאה וטהרה, טומאת נגעים וטהרת נגעים, טומאת נתקים וטהרת נתקים, טומאת בתים וטהרת בתים, טומאת זבין וטהרת זבות, טומאת לידה וטהרת לידה, טומאת מצורע וטהרת מצורע, סדר וידוי של יום הכפורים, וגזירה שוה, ודיני ערכים, וכל דיני ישראל שהן דנין בתוכו.

בא מי שיש בידו תורת כהנים. הקב"ה אומר לו, חמשה חומשי תורה למה לא שנית, שיש בהן קריאת שמע תפילין ומזוזה. בא מי שיש בידו חמשה חומשי תורה. אומר לו הקב"ה, למה לא למדת אגדה ולא שנית, שבשעה שהחכם יושב ודורש אני מוחל ומכפר עונותיהן של ישראל, ולא עוד, אלא שבשעה שהן עונין אמן יהא שמיה רבה אפילו אם נחתם גזר דינם אני מוחל להם ומכפר עונותיהן. בא מי שיש בו אגדה. הקב"ה אומר לו, בני, תלמוד למה לא למדת, שנאמר (קהלת א, ז') "כל הנחלים הולכין אל הים והים איננו מלא". ואיזה זה, תלמוד. בא מי שיש בידו תלמוד. הקב"ה אומר לו, בני, הואיל ונתעסקת בתלמוד, צפית במרכבה, צפית בגאוה, שאין הנייה בעולמי אלא בשעה שתלמידי חכמים יושבין ועוסקין בדברי תורה ומציצין ומביטין ורואין והוגין המון התלמוד הזה. כסא כבודי האיך הוא עומד. רגל ראשון במה הוא משתמש. שני במה הוא משתמש. שלישי במה הוא משתמש. רביעי במה הוא משתמש. חשמל האיך הוא עומד, וכמה פנים הוא מתהפך בשעה אחת. לאיזה רוח הוא משמש. הברק האיך הוא עומד, כמה פנים של זוהר נראין בין כתפיו. לאיזה רוח הוא משמש. כרוב האיך הוא עומד. לאיזה רוח הוא משמש. גדולה מכולן עיון כסא הכבוד האיך הוא עומד. עגולה הוא כמין מלבן. מתוקן הוא כמין גשרים. כמה יש בו. כמה הפסק יש בין גשר לגשר. וכשאני עובר באיזה גשר אני עובר, באיזה גשר האופנים עוברין. באיזה גשר גלגלי המרכבה עוברין. גדולה מכולן מצפרני ועד קדקדי האיך אני עומד. כמה שיעור בפיסת ידי. כמה שיעור אצבעות רגלי. גדולה מכולן כסא כבודי האיך הוא עומד. לאיזה רוח הוא משמש. בשלישי בשבת לאיזה רוח הוא משמש. ברביעי בשבת לאיזה רוח הוא משמש. וכי לא זהו הדרי, זהו גדולתי, זהו הדר יופיי, (שבני אדם) מכירין את כבודי במדה הזאת, עליו אמר דוד, (תהלים קד, כד) "מה רבו מעשיך ה'". מכאן היה רבי ישמעאל אומר, אשרי תלמיד חכם שמשומר למודו בידו כדי שיהא לו פתחון פה להשיב להקב"ה ליום הדין.

וגם היה צועק לכולם ללמוד ולסיים; את הש"ס. אך כל תשוקתו היתה לחכמת הקבלה. והיה אומר שלולי שהדור היה צריך לו היה מתמסר כולו לחכמת הקבלה, והיה בקי בעל פה בכל ספרי הקבלה. והשיב לשאלת הגאון המקובל האלקי בעל "הלשם" זקנו של מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל : "מדוע אינו מראה כחו בנסתר כמו בנגלה ?"; "אני כגמול עלי אמו". כל שבת היה חוזר את הזוהר שעל הפרשה. והיה אומר לאחרים ללמוד את הזוהר של הפרשה אפילו בחורים. והיה אומר שרובו כמדרש. (מפי תלמידו הקדוש ר' שלמה בלוך זלה"ה, ספר הצדיק ר' שלמה אות מ"ו).וכן אמר לנו אחד מתלמידיו. והוסיף שאמר החפץ חיים "ספר הזוה"ק ישמור אתכם בחיים"!

 הגאון רבי שמואל קושלוויץ זצ"ל, בספר נתיבות שמואל (עה"ת ע' רנ"א), מספר שכשהיה בן ישיבה צעיר בראדין, ישן בחדרו של החפץ חיים כג' חודשים, בלילה לפני השנה ניגש אליו הח"ח ובידו ספר רזיאל [המלאך], ואמר לי שאהגה בו כל לילה קודם השינה, וז"ל: "בספר הזה כאשר תעיין ותהגה בו תהיה לך קצת השגה מגדלות ורוממות השי"ת כי ראוי לכל איש ישראל שתהיה לו השגה מגדלות ה', כי באשר אנו נחשבים בחסד ה' עלינו כבנים למקום, הרי מהראוי שכל איש מישראל תהיה לו איזה השגה מגדלות אבינו שבשמים וערכו", עכ"ל הח"ח זי"ע. ומוסיף שם שרק אחרי שנים הבין את כוונת הח"ח שנער רך בשנים יהגה בספר קבלה לפני השינה, ע"כ.

 רבינו היה מתפלא ואומר "מדוע לא הכניסו את לימוד הזוה"ק בישיבות? הרי זה חתיכת מוסר!" (מפי השמועה).

וכן דרכו לצטט למאות פעמים את הזוהר הקדוש בספריו (במשנה ברורה, שמירת הלשון וכו') ואף מביא מן ספרי המקובלים . ספריו מלאים וגדושים מן הקצה אל הקצה מספר הזוה"ק, ובהקדמת ספרו "ליקוטי הלכות" אומר לעיין בזוה"ק.

אמר: אמרו חז"ל כל ישראל ערבים זה לזה! כל אחד ואחד מחוייב לפעול למען הצלת עם ישראל בכל תחום אפשרי.

 ובמיוחד אמר שיש ללמוד בכל יום חצי שעה זוהר הקדוש בכדי לקרב הגאולה. (מפי השמועה). ועל זה צווח ככרוכיא בספר מזכה הרבים: מה יעזור לנו אם אנחנו רוצים להגאל אבל לא פועלים בשביל לקרב את הגאולה ומהו קירוב הגאולה? תשובה שלמה קדושה וטהרה (קדושת האדם כולל כשרות המאכלות ההתנהגות והלבוש וכו'); ולימוד הזוהר הקדוש! עכ"ד. –

הגמרא הקדושה אומרת; (קדושין ל.) מאי דכתיב "ושננתם" אל תקרי "ושננתם" אלא ושלשתם. לעולם ישלש אדם שנותיו שליש במקרא שליש במשנה שליש בתלמוד, מי יודע כמה חיי? לא צריכא ליומי! ופי' התוספות דבכל יום ויום עצמו ישלש. ועל דרך זה ביאר הגאון מהרי"א מזידיטשוב זצ"ל שילמד וימלא כריסו בש"ס ופוסקים בכל יום ויום ואח"כ ילמד תורת הסוד כי להמתין עד שימלא אדם כריסו בש"ס ובפוסקים – מי יודע כמה חיי?.

בזוהר ברעיא מהימנא (פרשת פנחס דף רנד.) כתב שמארי קבלה אינו מארי תלמוד ואיתמר עלייהו "ושננתם" ואוקמוהו מארי מתניתין אלא תקרי ושננתם אלא ושלשתם, דאינון שליש במקרא שליש במשנה שליש בתלמוד. דהיינו שחובת לימוד הקבלה הוא בכלל שליש בתלמוד (ויש אומרים שלימוד הזוהר הוא בגדר "שליש במקרא".). ובעל כף החיים פסק (בסימן קנ"ה): שבלימוד הזוהר יוצא ידי חובת לימוד הקבלה. ומה שכתב התוספות שם שבימינו; לא צריכא דהנה יש לנו תלמוד "בבלי" שהוא בלול במקרא ובמשנה. הנה הזוהר הקדוש בלול מכולם יחד! – אמר הר"ן ז"ל: שעל כן יקבע לו האדם בכל יום שיעורים בכל התורה כולה כדי שלא יתבייש לעתיד לבא. כמו שאנו רואים שאחד מתפאר אני הייתי באמריקה, אני הייתי באירופה וכד' לעתיד יתפארו אני למדתי חומש ונביא פלוני אני למדתי מסכתא פלוני אני למדתי זוהר הקדוש ותיקונים וכו' , צא וחשוב הרי עוד כמעט רגע, ויבא האדון אשר אנו מבקשים והוא הרי יהיה בקי בתורה כולה! איזו בושה תהיה על פנינו באם יחסר לנו חלק מהתורה, ולכן תפקדינו בעת הזאת ללמוד את כל חלקי התורה כולה!; (רבינו החפץ חיים זיע"א).

האור החיים הקדוש כתב שמשיח אינו בא לגאול אומה של עמי הארצות!

אמר ר' יהושע בן לוי בכל יום בת קול יוצאת מהר חורב ואומרת "אוי להם לבריות מעלבונה של תורה"! (אבות פ"ו).

ובתיקוני זוהר (תיקון ל') מבאר ענין זה הקול כי הוא המכריז על מי שאינו בחכמת הקבלה.

כי אין כבוד הדרת גדולת תורתנו ניכרת כי אם על ידה, כי בה ניכר כי מן השמים ואיננה כשאר דתי האומות שהם פשוט בלבד, ונמצא כי מי שלא יעסוק כי אם בפשט לבדו נותן עלבון לתורה! (ר' חיים ויטאל זלה"ה, עץ הדעת טוב)

ולא עוד אלא שאפילו יש בידו תורה ומעשים טובים כתב בזוהר שיר השירים שהנשמה כשתבוא לעולם העליון ולא עסקה בחכמה זו תהיה בבושה גדולה מאד על כך שלא יודעת רזים עליונים, ומוציאין אותה מכל השערים העליונים.

לכן ישתדל כל אדם ללמוד בהחכמה הזאת; (בספר הזוהר) 'בגין דלא יעול בכיסופא לעלמא דאתי'. ומי שהיה יכול ללמוד בתורת הסוד ולא למד ענוש יענש יעל כך. ומעכב את הגאולה! (זוה"ק וכ"כ הגר"א ז"ל ועיין מדרש משלי פ"י)

ובזוהר (בראשית דף כ"ח ע"א) בלה"ק: אָמַר רַבִּי אֶלְעָזָר, וַהֲרֵי מִי נָתַן מַעֲשֶׂה שֶׁל אָדָם בְּיִשְׂרָאֵל וּבְמֹשֶׁה? אָמַר לוֹ: בְּנִי, וְאַתָּה אָמַרְתָּ כָּךְ? וְכִי לֹא לָמַדְתָּ (ישעיה מו) מַגִּיד מֵרֵאשִׁית אַחֲרִית!? אָמַר לוֹ, כָּךְ הוּא וַדַּאי. וְלָכֵן מֹשֶׁה לֹא מֵת, וְהוּא נִקְרָא אָדָם, וּבִגְלָלוֹ נֶאֱמַר בַּגָּלוּת הָאַחֲרוֹנָה וּלְאָדָם לֹא מָצָא עֵזֶר, אֶלָּא כֻּלָּם כְּנֶגְדּוֹ. וְכֵן נֶאֱמַר בָּעַמּוּד הָאֶמְצָעִי וּלְאָדָם לֹא מָצָא עֵזֶר שֶׁיּוֹצִיא שְׁכִינָה מֵהַגָּלוּת. זֶהוּ שֶׁכָּתוּב (שמות ב) וַיִּפֶן כֹּה וָכֹה וַיַּרְא כִּי אֵין אִישׁ. וּמֹשֶׁה הוּא בִדְמוּתוֹ מַמָּשׁ, שֶׁנֶּאֱמַר בּוֹ לֹא מָצָא עֵזֶר כְּנֶגְדּוֹ. וביאר במקדש מלך: וממשיך רבי שמעון בר יוחאי לבאר, שהבחינה של משה רבינו אינה זזה מן השכינה בגלות, ועל זה נאמר בגלות האחרונה, שהקדוש ברוך הוא לא מצא תלמידי חכמים שיהיו עזר למשה בגלות, אלא כולם נחשבים כאלו הם כנגדו, לפי שאינם עוסקים בסודות התורה, לסייע לתיקון השכינה. ונאמר בו, ולאדם לא מצא עזר כנגדו, פירוש לא מצא הקדוש ברוך הוא מי שיעזור לזעיר אנפין, להוציא את שכינתו מן הגלות. וכעי"ז כ' הגר"א ז"ל

הַמְקֻבָּל הָאֱלֹקִי הַצַּדִּיק הַקָּדוֹשׁ רַבֵּינוּ יַעֲקֹב אַבּוּחַצִירָא זצוקללה"ה (בְּסִפְרוֹ גִּנְזֵי הַמֶּלֶךְ דַּף קפ"ה) אוֹמֵר בְּשֵׁם רַבִּי שִׁמְעוֹן בַּר יוֹחַאי הַקָּדוֹשׁ: דְּמִי שֶׁלֹּא לָמַד תּוֹרַת אֱמֶת שֶׁהֵם סוֹדוֹת הַתּוֹרָה טוֹב לוֹ שֶׁלֹּא נִבְרָא דִּבְלֹא זֶה אֵין אָדָם יוֹדֵעַ אֱלֹהוּתוֹ יִתְבָּרַךְ, וְיִרְאָתוֹ וְאַהֲבָתוֹ, וַעֲבוֹדָתוֹ. והרב פתייה זי"ע אומר בשם רבי חיים וויטאל זי"ע שכתב בִּתְחִלַּת שַׁעַר הַמִּצְווֹת: וְאִם לֹא עָשָׂה כֵּן הֲרֵי חִסֵּר מִצְוָה אֶחָד שֶׁל תַּלְמוּד תּוֹרָה שֶׁהִיא גְּדוֹלָה וּשְׁקוּלָה כְּכָל הַמִּצְווֹת וְצָרִיךְ שֶׁיִּתְגַּלְגֵּל עַד שֶׁיִּטְרַח בְּד' בְּחִינוֹת שֶׁל הַפַּרְדֵ"ס הַנִּזְכַּר. עַד כָּאן לְשׁוֹנוֹ. ועוד אמר הרב יהודה פתייה זי"ע שעוד בשעת הלויה כאשר בוכים עליו, יתכן שכבר חזר לעולם הזה בגלגול, השם ירחם.

ובצוואת ר"י בעל אמרי קדוש (מרואי פני הגר"א זי"ע), וז"ל: ללמוד ספרי מוסר חיובם גדול ממש כמו להתפלל ולהניח תפילין וכו', וזוהר טוב מאוד ללמוד, פשיטה למי שמבין עמקותו מעט, אלא אפילו ללמוד לפי פשוטו גם יש בו מוסר גדול ולשונו מסוגל, עכ"ל. וכן צוה הגאון רבנו יעקב מליסא זי"ע (בעל הנתיבות), ללמוד זוהר בכל שבת, וכן הגאון הגדול רבי בן ציון אבא שאול זי"ע ר"י פורת יוסף היה רגיל לומר לבחורים לקרוא ב' דפים זוהר כל יום ובפרט לפני השנה, לזכך הנשמה וגם מועיל להם להבנת הנגלה.

שאלו את רבנו הגאון הסטייפלער זי"ע; האם אפשר ללמוד בתיקוני זוהר הרי אינו מבין מה שקורא וענה: אם אינו מבין לשון הזוהר יקרא בלי להבין) ארחות רבנו ח"א).

 

מרן הגאון רבי שלמה זלמן אויערבך זצ"ל ראש ישיבת קול תורה; כתב בהסכמתו לס' אדרת אליהו (מפתח לזוה"ק). "לדידי חזי לי ספרא טבא הנקרא בשם אדרת אליהו והוא אוסף וליקוט חשוב מאמרות טהרות ופתגמין קדישין המפוזרים בזוה"ק ובזוהר חדש ובתיקוני זוהר, אשר כחם גדול לטהר ולהלהיב הלבבות לעבודת ה' ית"ש.

ידוע מה שכתב המקובל האלוקי רבי יהודה פתייה זי"ע) בהקדמתו לס' בית לחם יהודה), שרק בזכות לימוד תורת הרשב"י ניצלו בזמנו מאסונות ומגזירת הגיוס.

ועתה לאור הצרות הרבות ובפרט גזירת הגיוס הנוראה – יצא מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן שליט"א בקריאה גלויה לקיים את עצת הרמח"ל זיע"א (דהיינו; ללמוד זוהר הקדוש ברציפות) ואמר שמעלת לימוד ספר הזוהר גדולה משאר לימודים ואף בקריאה בעלמא מטהר הנפש ומסוגל לכמה ענינים; וכל אחד ואחד יכול ללמוד זוהר, אפילו בחורים.

אם כן בזה נמצא מרגוע גם לגזרת הגיוס האיומה המרחפת על בני הישיבות, שבכל ישיבה וישיבה, יקבעו סדר לימוד קבוע בספר הזוהר הקדוש לכל הפחות שעה ביום, מרישא ועד גמירא, ויראו לנכון לסיימו או אז ינצלו מכל הגזירות ומכל מרעין בישין,ומובטח שתתבטל הגזירה ויוכלו לעסוק בתורה הקדושה, ואלו כבר קימנו עצת הרמח"ל זיע"א ללמוד בחבורה זוהר הקדוש בגירסא ברציפות, כבר הונח לנו, ונצלנו מיד כל הקמים עלינו, וזכינו לרוח טהרה )דניאל פרק ז יג) "וארו עם ענני שמיא וגבר ישראל!" ואזי במהרה נגאל, כמ"ש בתיקוני זוהר (תיקון ו' דף כה.) 'וכמה בני נשא לתתא יתפרנסון מהאי חבורא דילך כד אתגליא לתתא בדרא בתראה בסוף יומיא, ובגיניה "וקראתם דרור בארץ" וגו" וביאר רבינו הגר"א ז"ל ובגיניה וקראתם – שיגאלו על ידי לימוד הזוהר. במהרה בימינו ברחמים.

והבה נקיים את שבועתינו בהר סיני של "ונשמע".. להשלים ה"סוד" ל"פר"ד", למעננו, ולמען כלל ישראל הזקוק לרחמי שמים ובזה נקים שכינתא מעפרא, עד שתתקיים הבטחת רעיא מהימנא לרשב"י זי"ע בזוה"ק (נשא קכד. ) "ביה יפקון מן גלותא ברחמי" וייתי מלכא משיחא, ושנזכה להיות מבני היכלו, אמן

הזמן אוזל במהירות. אל תתמהמהו! חושו, התקוששו וקושו וקחו עמכם דברים ושובו אל ה'!

בתחינה ובבקשה ואהבה רבה באמת

זוהר הרקיע

 זרוז וקירוב הגאולה רחמים

 הוא רק על ידי קבלה

מיסודם ובעידודם של גדולי ומאורי הדור שליט"א

אור הזוהר 816

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*